16 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

16 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Her radyo sahipleri için radyodan günün havadislerini dinlemek büyük bir zevktir. â bu haberlerin ek- serisi gazetelerde intişar etmezden ev- vel ajanslar ve radyoların hususi mu- habirleri tarafından radyolara bildi- rilir. Bir çok radyolar hususi otomobil mürsilelerile ehemmiyetli haberleri | cektir. e merkezlerine bildirir. Bu şekilde reportaj yapmıyan da- ha küçük teşkilâtiz Kağan ise a- janslar ile Ve günün bü- tün harici ve dahili haberleri kendi. lerine vaktinde gönderilir. Bu haberlerin bir çoğu yevmi gaze- telerden yarım ve hattâ bir gün evvel radyo merkezlerinden ilân ediliyor. Avrupa radyoları vasati olarak gün- de dört, beş kere radyo ile haberler neşrederler. Meselâ programları dercettiğimiz. Varşova, Prag, Budapeşte, Viyana is“ tasyonları ilk haberlerini sabal saat dokuz ile on arasında neşrediyor- lar, Bundan maada ber sabah her iş a- damı evinden çıkmazdan evvel güne ait gazete havadislerinden radyo ile haberdar edilir. Bazı merkezler gazetelerin bir haf- talık siyasi ve memleket haberlerini hülâsa ederek hafta sonlarında meşre- derler. Şu halde Avrupa radyolarınm mun- tazam dinliyicileri yada cereyan eden vukuattan malümattar oluyor. lar. En mühim siyasi haberlerin itina edildiği kadar spor haberlerinin de nakline dikkat edilir ve bütün Avrupa istasyonlarında spor maçlarını nak İletmek için birer daimi kablo tesis ©- dilmiştir. Maçların yapıldığı günlerde radyo merkezlerinin spor rekortörü maç mahallindeki mikrofonun başına geçer ve maçta seyrettiği sahneyi ta- mamile gördüğü gibi bütün teferrün- tile anlatır. Dinleyiciler evlerinden bü- tün harekâtı gözleri ö canlan- dırır ve maçı yerinden görüyormuş kadar alâka ve heyecanla hoparlör- lerinden takip ederler. Rasat haberleri günde en aşağı üç kere bütün merkezlerden ilân edilir. Bunların bilhaşsa seyyahlar için ehem- miyeti pek büyüktür. İstanbul radyosunu bu nevi neş Radyoda haberler men yer İİ ç Viyana radyosunda Tür temsilleri Türklerin Viyanayı muhasara etmele- ri münasebetile Viyana radyosı daha iki i s8 w diğeri de 10 Eylülde skeç Yed radyosunda neşredile- , Birincisinin idaresini Viyananın Burft tiyatrosu artistlerinden Aslan, ikincisinin. kini de Dr. Müehtern deruhte etmiştir. Dünya yüzme şampiyonluğu 25,26, ve 27 Ağustos 933 günü Buda- peştede ve Tuna nehrinde dünya yüzme müsabakaları tertip edilecektir. Müsabakalar hazırlanan nakil tesisatı- le mahallinden Budapeşte radyosu vası- tasile nakledilecektir. Gündüz olmak itibarile © her taraftan dinlenmiyecek olan nakiller ayni günün gecesi gene Budapeşte radyosu vasıtasi- le ilân olunacaktır. Oslo istasyonu İsviçrenin Oslo şehrinde son sistem ve 150 kilovat kudretinde mükemmel bir is- tasyon imali bitmek üzeredir. Lucarne konferansında tespit edilen 1185 metrelik dalga uzunluğu ile çalışa- cak bu posta Avrupanın her tarafından duyulacağı tahin edilmektedir. Merkoz 15 kânunsani 1934 te işlemeye başlıyacaktır. Fransız postahanelerinde Yeni radyo kanununa © nazaran her Fransız her sene masıl bir radyo kullan- Bu nizamname ilân edilir edilmez pos- tahanelere 500000 kişiden © fazla abone hücum etmişler ve posta idaresi işini gö- remez bir hale geldiğinden herkesin ev- lerine mg ve muayyen zamanın İcm- haber verilmiştir. riyata dikkat ve ehemmiyet vermesi temenni olunur. Haberler meşriyatın en sonuna sıkıştırılacağı yerde bi bir kıs- mı da istirahatler esnasında ilân edi- lecek olursa hiç te fena olmaz. Tepebaşna yapılacak daimi kablo biraz daha uzatılarak stadyumdan ler için de kullanılmasını arzu et miyen kimse bulunmaz leriz. Turgat MİTAT Zabıta hizmetinde kullanılan bir otemobil Kari era Ge Ayşe İbrahim Hi. Sayfamıza gösterdiğiniz alâkadan do layı teşekkür ederiz. Istanbul merkezi pek kuvvetli bir is- tasyon olmamak itibarile kullanmakta olduğumuz ölet ile Ankaradan yaz mev- siminde İstanbulu dinliyebileceğinize ih timal vermiyorum. Fakat şimdiki halde — Ankarada da, buradan dinliyemediği niz, Ankara yonu ile iktifa edecek olursanız — kışa doğru kücük makine- nizle İstanbulu da muhakkak dinlemek mümkün olacaktır, Sahip olduğunuz â- let ile müsait kış gecelerinde bir kaç ce nebi merkezinin bile dinlendiğine şahit oldum. Arzu ettiğiniz makineye gelince, şim- dilik bundan sarfı nazar etmenizi lavsi- ye ederim. Yakında radyo merkezlerinin dalga- ları birbirine pek yaklaşacağından bu fi atte şimdi alâcağınız bir âlet ile doğru, dürüst hiç bir merkezi dinlemeniz kabil olamıyacaktır. Bundan başka Istanbul istasyonunu dinlemeğe çalışırken makinenin ayırma kabiliyeti az olduğu cihetle diğer kuv- vetli merkezler burasmı dinlettirmiye- cektir. Bir müddet sonra gene fikrimizi sor. manızı rica ederim” T.M Ankelimize gelen şayanı dikkat cevaplar Muhterem efendim, Açtığınız radyo anketini radyo din- ileri için bazal bulur ve size te- radyo be izde den, yazdığım bu mektubun uzun olmakla beraber - tamamiyle neş- redileceğini ümit etmekteyim: 1 — Sant 18 den 23 e kadar 5 saat, 1 — 245 sant alafranga, 1,30 sant alaturka, 30 dakka ders, 15 dakka ajans haberleri, 11 — Alaturka musikide; Alafranga metödlarda bestelenen ve piyano, ke- mari, viyolonsel gibi Âletlerle çalmabilen klâsik masi- malıdır. Alafranga müsikinin çoğunu * halkı bu musikiye ısındırmcaya kadar - hafif musiki, klâsik opeterler teşkil et- iy 2 Eliza F. ve İnci Hanımlar, T. İnek Cennet Hm. Muzaffer Bey, Nihal T. Hanım, Mahmure $, Ha- mım (repertuarını zenginleştirmesi şar- tiyle) “Münir Nurettin Beyi her zaman dinlemek isteriz. V — Muhtelif lisan dersleri, konfe- Z terasil. — Kabil olursa İstanbul ve An- kara Hilmi birleştirilmesi - pro- gram zenginliği ve iktısadi noktadan - pek iyi olur, İstanbulda Taksim meyda» nma,kadar bir kablo (bu kablo üzerin- deki Darülbedayi, Fransız tiyatrosu, Maksimbar gibi musikili yerlerden isti- fade edileceği gibi Milli Bayramlarda Taksim meydanında yapılan merasim ve tezahürat Alman ve Rus radyolarında olduğu gibi - Bütün memlekete nakledi lirse cok iyi olur. Ayrıca bir kablo da İstanbul Halkevinde yapılmalı, Halkevi reisliğile mutabık kalmarak orada veri- De konferanslar, temsiller nakledilme a — Sant 12,30 dan 13,15 e kadar plâklarla alafranga hafif musiki, 13,15 ten 13,30 a kadar ajans haberleri, saat 13,30 dan 14 de kadar plâklarla atar musiki, Alsam üstü saat 17 den 18 e kadar fazla olarak alaturka . VI — Bugünkü prorramı teşkil &- den yalnız alaturka musikidir. Bu kı- sımda: Hanımlar heyetiniü piyano, kes manla çaldıkları parçalar, eski şarkılar, alafranga metodlarla bestelenmiş eser ler, Osman Pehlivan tarafından çalınan bazı köy şarkıları güzeldir. Beğenmediğimiz ve ıslahını istediği- miz kısımlar şunlardır: ISTASYON — Değil yabancı mem- leketlerden, kendi memleketlerimizden bile fena denilecek kadar — zayif, stüd- yo ile gayrimüssittir. Hükümetten yar- dım istenerek ıslahma çalışılmak elzem- dir. Neşriyatı fena halde bozan, radyo dinlemekten insanı pişman ettirecek es- ki sistem T. Telgraf istasyonlarının rad yo saatlerinden gayri çalışmasını temin. Keza Lüksemburg postasmın rahatsız ettiği dalga uzunluğu da değişmelidir. PROPAGANDA — Memleketimizi, yerli mahsâllerimizi tanıtacak muhtelif lisanlarda neşriyat, propaganda, PLAK NEŞRİYATI; Plâkları, hafif, ns, operet, opera gibi tasnif olunmalı ve çalınacağı zaman hangi ne- vi musiki evvelce haber verilme. lidir. Şimdiki gibi, Traviata operasın- dan hir parça ile Rumbanın arka arkaya çalınması kulağa me derece hoş gelir, bilemeyiz? Alaturka plâklar da çalınma lıdır: Meselâ kendisini dinleyemidiği- miz Münir Nurettin Beyin plâkları. ALAFRANGA NEŞRİYAT YOK. TUR: Geçen radyo orkestrası — pek i- sabet edilerek — berakıldığı halde yeri- ne bir yenisi konmadı. Mali müşkülât ime var? Yoksa koca memlekette — bir orkestra teşkil edilecek kadar — musiki erbabı a bulunamadı?. Bizce malüm değil! Eğer Ankara radyosu ile iltisak olsaydı alafranga musiki için sıkıntı mevzubahis değildi. Bugünkü şersit i- çinde alafranga musiki bulunan otel ve barlarındaki orkestralardan, Deniz ban dosundan istifade edilebilir. Avrupa kon servatu mezun sanatkârları- mız unutuluyor mu? Bu meyanda Ce- mal Reşit Bey gibi beynelmilel fakat kendi milletince mechul sanatkrlarımız niçin radyoya davet edilmiyorlar?. KONFERANSLAR, TEMSİL NEŞ- RIYATI YOKTUR: Halkı tenvir edecek sade, açık ifadeli konferanslara çok ihti yacımız vardır. Konferanslarda yüksek tahsil örmüş sınıfa 22 okumuş — biç okumamış sınıfa hitap edilme- Temsil neşriyatında umümü edep, terbiye haricine çıkılmamalı, pek İâübâr Hi ve soğuk tabir ve cümlelerle dinleyi- cilere hitap edilmemelidir. Temsil edi. lecek eserleri evvelce Şirket müdürü B. tetkik ederse pek memmun oluruz, zira sık sık yüz kızartıcı parçalar dinlemek. * teyiz. Radyonun hemen tamatmile nezih * ve mabhitlerinde dinlendiği hiç unutul- mamalıdır. Hâzam Beyin karagözleri iyi oluyor amma şu Arabın yalellisi gibi 20 dakka süren başlangıçları olmasa... ALATURKA NEŞRİYATTA: Güf- teleri manasız, müstel berbat şarkı lara yer vermemelidir. — Besteleri gü- zel de olsa. — O fevkalâde cansıkıcı ah lar, oflar, gazeller taksimler, klârnet gi- bi meybane sazları külliyet atılmalıdır. FASILALAR: İki ayrı program ara sında en çok üç dakika ara vermelidir. Plâk neşriyatından, konferans veya den © lerden sonra tekrar beş dakika istirahat yermek, mantığa sığar işlerden değil. MILLI MARŞ: Yüksek tahsil ii Tiğinin fazla ısrarı üzerine ilave mıya başlanan Milli Marş plâğı pek €- ki ve bozuktur, yeni bir plâk alınmalı ve yarıya kadar değil, kadar ça- Immalıdır. IX — Bugün verilmekte dl Fran- sızça ve diğer lisan dersleri her zaman faydalıdır. X —- Sikke “yüksük tahil gizli lisan e, ve parçaları ko laylıkla, durmadan, kekelemeden oku- malıdır, Lâöbâli olmamalı, mizacları bir- birinden farklı yüzbinlerce kişinin karşı. sında bulunduğunu, onlara hitap etmek te olduğunu hiç hir zaman unutmamalı dır, Telâffuzunun, şivesinin düzgün, s6 sinin de mümkün mertebe tatlı olması, iyi konuşması Kizımdır. Bu şartlar için de spiker ister kadın, ister erkek olsun müsavidir, Spiker intihabını dinleyicile. re terketmek te doğrudur, Hürmetlerimizin kabulünü rica ede- efendim. hin inçka, Göknar sokak No. 59 APTI Kasımpaşa, Kulaksız, Alamataşı No42 riz Rİ Çİ İRİ 3 üncü Kolordu ilânları Vapurcuların Anlaşması (Başı 1 imci sahifede) dişine resmi bir tebliğ yapılmadığını söyliyerek «hakem» mi yoksa mutavas- sit mı tayin ettiklerini sormuş ve va purcular müttefikan; — Hakem, tayin ettik demişlerdir. Bunun üzerine şu tahkimname im- zalanmıştır: aşağıda imzaları olan vapur. sahipleri 29 mayıs 1933 © tarihli ve 2239 mumaralı kanun mucibince çalış» mak üzere teşkil edeceğimiz Türk Ano- nim şirketinin esas mizamnamesini tan- zim ve ihzar etmek ve aramızda mev- cut olup izah ve tayin edilmiş olan bik cümle ihtilâfatı kat'i ve mihai surette cümlemiz. bulunmak üzere Türkiye İş Bankası umum müdür vekili Muammer Saffet Beyefendi ile İstanbul şubesi hukuk müşaviri Ismail İsa Beyefendi yi hakem nasb ve tayin eyle — -» Muammer Bey bunu mütcakıp arada olmadığını esasen bir ihtilâf mevcut eşek edecektir: — in 'akdiri kıymet komisyonu vapur- lara veni takdir edecektir. Bu suret- le her firmanin sermayesi Laayyün ede- cektir. Sermayeye r- van sıralanan mü. i tifak basil lemelığı takdirde Iktısat vekili Celâl Beyefendinin gösterdiği hal şekli şimdiden vapurcular tarafın- dan kabul edilmiştir. Vapurcular meselesinin bu şekilde -— memnuniyeti muciptir. Vapurcu- baran österdikleri hüsnü niyet ber hal- muvaffakıyeti için iyi bir pacak, bir kaç vapurun daha kıymet- lerini tesbit Troia Yeni eşya tarifesi 1 Eylülden en Türk limanları arasında tatbik edilecek yolcu ve 6$- akşamı velâlotin Mndikmam “gözleri miştir. Kom. yolcu tarifesini de edecektir. “Yeni neşriyat Holivut Holiwstun üçüncü sene (34) inci sayt &1 çok güzel resimler ve zengin münde- racatla imtişar etmiştir. Herriot Yarın bekleniyor (Başı 1 inci sahifede) Hariciye hususi kalem müdürü Refik Amir Beyle birlikte bu sabahi inat 2 de Varnaya hareket etmiştir. * Zafer torpidosu bu sabah güneşle beraber Vamaya vasıl olacaktır. M. Herriot, Varna'da Kral Boris Hazretlerine mi- safir olacak ve ağlebi ihtimal yarın #ehrimize gelecektir. Zafer torpidosu | nun yarım öğle üzeri Dolmabahçe ö- münde demirlemesi muhtemeldir. Muh terem misafirimiz için Perapalas ote linde bir daire ayrılmıştır. M. Herriot nün yarın akşamki trenle Ankaraya gitmesi çok muhtemeldir. Kongre kapandı SOFYA, 15 (A.A.) — Radikal bir- liği kongresi dün mesaisini bitirmiş- tir. Kabul oluman iktisadi karar su retinde dünya iktısadiyatının milletler arasında iktısat tesanüddüne müstenit bir tarzda kurulması lüzumu ilân o- lunmaktadır. Bu teşek'tül smıf ve milet te “akkü- mü olmamalıdır ve ei veya mıntakavi tedbirler paraların istikra- rı ve gümrük mütarekesine kati ria- yet ve bu mütarekenin temdidi ile ta- hakkuk ettirilmelidir. Karar suretin- dei : yes yardım edecek surette istihsalin tensik edilmesi iş i rin mürakabesi telkin olunmaktadır. Siyasi karar zon” > kabul olunan siyasi ka- rar sure (o Je ancak demokrat bir hü kümet usulünün memleketlerin. içti- mai teşkilâtında manevi ve fikri teş- usulün bütün vatan- önünde beraberliğini mahkemelerin istiklâlini ve söz ve matbuat hürriyetini temin eyleyeceği beyan olunmaktadır. ' SOFYA, 15 (A.A.) — Kongre aza sı bugün Bulgaristanda seyahate çıka caklardır. M. Herriot Sofya fahri hemşerisi LYON, 15 (A.A.) —, Belediye meclisi Sofya belediye reisi M. Arocha coff'tan şu telgrafı pie Bugün bilhassa M. Herriot'mun . refine davet edilmiş olan Sofya bele- diye meclisi Bulgar hükümeti mümes- siler, Fransız diplomatları, radikal -at kongre mümessilleri, me- baly ve şehir eşrafı huzurunda M. Herriot'yu Sofya fahri hemşerisi ilân etmiştir. 10 seneyi Kutlulayacağız (Başı 1 inci sahifede) günün ve gecenin muhtelif saatlerin- de ayrı ayrı yerlerde tekrar edilecek- tir. Nakil vasıtaları bayram şerefine halka yarım ücretle taşıyacaklardır. Şirketlerin buna dair yapılan müraca- ata yakında muvafakat cevabı verme leri bekleniyor. Hallem ve geçit resmine iştirak ede Aİ lik ll ameli a. Mukarrer program da değişiklik yok (Büşr (inci sahifede) tesi veisi Kerim: Beyin, .istifasmdan: malümatım yoktur. Bu yeni | bir haber ir. Eski istifalardan galattır. iaları gazete sütunlarına geçirmekle Cümhuriyet gazetesi efkâ mı umumiyeyi tağlit etmiştir. Birkaç Ecnebi profesörler Vekil Bey dün öğleden sonra Üni versitede ıslahat işlerine dair tetkil tına devam etmiş ve akşam saat a kadar getirilecek ecnebi profesör meselesile meşgul olmuştur. Şeh- rimizde bulunan ecnebi o profesörler müşavir M. Malche ile birlikte vekil raret etmişler ve Üniversite uzun boylu görüş müşlerdir. Vekil Bey Üniversitede her mesgul olacağından kendisine €- minlik odası tahsis edilmiş, emin Dr. Neşet Omer Bey makammı eski di- van odasına nakletmiştir. Kalemi mah- sus için de, vekil beyin odası yanın- da bir daire tahsis edilmiştir. Cenevre Universitesi sanat tarihi profesörü dün Üniversiteye | gelerek Dr. Neşet Ömer Beyi ziyaret etmiş ve yapılan ıslahat hakkında takdir hisle rini beyan etmiştir. Maarif vekil vekili Bey dün sabah sıhhiye müdürlüğüne gelerek öğleye kadar meşgul olmuştur. Üniversite idare heveti Tıp fakülte- sinin nakli işini dün ihale etmiştir. Fa kültenin nakline cumartesi günü baş- lanacaktır. Ecnebi profesörlerin mukaveleleri- nin yapılmasına başlanmıştır. Şehri- mizde bulunmakta olan ecnebi profe- sörler vekâletle anlaşmış olduklarım- sonra memleketlerine dö neceklerdir. Bir Bir hafta sonra, davet e- dilen yedi ecnebi profesör daha çahri- mize gelecek, kendilerile mukavele yapılacaktır. Profsörlere lâzım gelen izahatı vermek için ıslahat heyeti aza sından ve Fen fakültesi reisi Kerim B. memur edilmiştir. Maarif vekil vekili Dr. Refik Bey bugün de Üniversiteye gelerek ıslahat işlerile sö keyi iğimize göre Dr. Refik Bey da ha bir hafta kadar şehrimizde kaldık tan sonra Ankaraya gidecek ve tekrar İstanbula dönerek Üniversitedeki me- saisine devam edecektir. emiunnaessnaasussnasasenssnnsanremasumazsasınan | MİVE bir Türkle evlenmekte tereddüt cek asker ve mekteplilerin toplanma- w için Beyazıt meydan: intihap edil- miştir. O gün bu meydan mahşeri bir manzara arzedecektir. Bayram gece- leri için de muhteşem şenlikler ve fe- ner alayları tertip edilecek, havai fi- eşkler atılacak, ateş oyunları yapıla- caktır. Cümhuriyet bayramında bü- tün evler, biç olmazsa birer bayrak asmış olacaklardır. Arzu edenler, bü- yük tenvirat da yapabileceklerdir. Şimdiden bir çok kimseler | evlerine asacakları bayrakları tedarike başla- mışlardır. Yapılacak geçit resminin diğer senelerin çok fevkinde olması için tertibat alınmaktadır. : Armerikalılarla İl öeyö si işiğimiz i © (Baş 1 ici sahifede) Bwsebeple dünkü içtima bu itilâfın tatbikatından ibarettir. Hüki bu meselenin tetkiki, bu gibi işlerdeki vukufu dolayısile, Muh- telit Mübadele komisyonundaki Türk murahhas heyetine tevdi edilmiştir. Konferansın dünkü celsesi saat 18 © kadar sürmüştür. Bu toplantıda usulü müzakere meselesi ülmüş, celse birkaç gün sonraya talik edilmiştir. Dün Ankaradan şehrimize gelen Hariciye birinci şube müdürü Saip B. de dünkü müzakereye iştirak etmiştir. Memlekette ii Beş lira için adamın kafasını uçurdular ADAPAZARI — Akyazı nahiyesi» nin Yongalık köyünde oturan Trab- zonlü Yanaşma Temel oğlu Osman ala Sk olan beş lirayı istemek için Taş- tak köyünde Hüseyin oğlu Mehme- Zin evine gitmiş, fakat istediği para- yı alâmayınca eline geçirdiği balta ile Mehmedin kafasını PN öldür. müştür. Osman yakalanmıştır. Sarhoşlukla cinayet CEYHAN, — Gölovası köyünde Ah met isminde bir delikanlıyı ayni köy- den Hasan isminde £ birisi sarhoşluk saikasile güpegündüz köy ortasında tabança kurşunile öldürmüştür. Katil bu cinayetinden sonra dağa kaçmak yi de köylüler derhal arkasından takibe çıkmış ve katili dağ da ele beraber e hükü- MI. Liya Türk olmak istiyor KANDIRA, (Milliyet) — Kandıra da muhtelif kimselerin hissedar bu- lunduğu Kaşar peyniri imalâthanesin- de mütehassıs usta başı Bulgar teba- İrrala Yuvan Ağanın kızı MI, Liya renmesi üzerine hükümete müracaat ederek kızmın Türkiye hudutları ha- ricinde Bulgaristana sürgün edilmesi- ni çok wrar etmiştir. - MI. Liya Nihat Efendi ile birlikte ayrıca hükümete mürs t ederek Türk olmak istediği etmediğini ve bilhassa şeref kazanaca ğmı söylemiş ve 20 yaşmda bulunma— sı dolayısile kanuni hiç bir mâni olma- dığmı, muamelelerinin bir an evvel BA pm istemiştir, 18 yaşlarını ikmal etmiş bulunan bu gençlerin vaki Satılık ŞEVROLE Kamyon 2 model çalışır halde, lâstikleri yeni. Beşiktaş; Akaretler, Aziziye 73. (6368) 5451 K.O. ve 1. F. Kıtaları ihti- | yacı için 12,000 kilo bulğur pa zarlıkla satın alacaktır. İha-- lesi 17 ağustos 933 perşembe günü saat 11 dedir. İsteklilerin Sima ve şartnamesini gör- mek üzere her gün ve pazarlı- ğa girmek için de o gün ve vak tinden evvel Fındıklıda üçün- cü Kolordu Satın alma komis- yonuna müracaatları. | (291) (4091) sa Haydarpaşa hastanesi i- çin müteahhit nam ve hesabı- na pazarlığa konan 12406 -ki- lo yoğurda verilen fiat pahalı görüldüğünden pazarlıkla. i- halesi 17 Ağustos 933 perşem- be günü saat 15 de yapılacak- tır. Şartnamesini görmek ü- zere her gün ve Sabr gi- receklerin o gün ve vaktinden evvel Fındıklıda 3. K. O. SA. AL. KOM. müracaatları. 291 (3742) ... K. O. ve 1, F. ihtiyacı için 26 Ağustos 933 tarihinde açık mü nakasa ile (almacak Oolan 10,000 kilo kuru üzümün alm masından sarfı nazar edildiği ilân olunur. (276) (— (3809) K. O. Kıtaları ihtiyacı i- çin kapalı zarfla münakasaya konan 1430 ton oduna teklif edilen fiat pahalı görüldüğün den pazarlığa konmuştur. İ- halesi 19 Ağustos 933 cumar tesi günü saat 11, dedir. İstek lilerin pazarlığa girmek için o gün ve vaktinden evvel Fın dıklıda Üçüncü Kol Ordu Sa- tın alma Komisyonuna müra- caatları. (294) (3351) 1. F. ihtiyacı © için kapalı zarfla © münakasaya konan 800,000 kilo Oduna teklif edi len fiat pahalı görüldüğünden pazarlığa konmuştur . İhalesi 19 ağustos 933eumartesi günü saat 11,30 dadır. İsteklilerin. şartnameyi görmek üzere her gün ve pazarlığa gi için o gün ve vaktinden evvel Fın. dıklıda üçüncü Kol Ordu Sa- 5461 tın alma Komisyonuna müra- caatları, (295) (3352) Catalca. Müstahkem Mev- ki ihtiyacı için 8,000 kilo Sa- de yağı kapalı zarfla münaka- saya konmuştur. İhalesi 6 Eylül 933 çarşamba günü saat 15 tedir. İsteklilerin şartna- me ve evsafı görmek üzere her gün ve münakasaya gir- mek için o gün ve vaktinden evvel teklif ve teminat mektup larile Fındıklıda Üçüncü Kol Ordu Satm alma Koilağtnn na müracaatları. (296) (4134) Istanbul altıncı icra memurluğundan; Bir borçtan dolayi merhun ve mahcuz 50 kalem ev eşyası 17-8-933 tarihine mü sadif perşembe günü saat 12 den ie kadar Bakırköyde 10 Temmuz câddesin (de 15 numaralı hanede açık artırma ile satılacağından talip olanların mahallin 'de memuruna müracaatları ilân olunur. (6411) İstanbul 3 üncü icra o memurluğun- Bir borçtan dolayi mahcuz ve para- ya çevrilmesi mukârrer 1 adet muhtelif şarap konserva ve saire 22-8-933 tarihin de saat 10 dan itibaren Beyoğlu, Mis sokağında 1-18 numaralı dükkânda pa- zaya çevrileceği ilân olunur. -(6415) Milliyet bu sütunda iş ve işçi isti- yenlere tavassut ediyor. İş ve esi istiyenler bir mektupla İş büre- muza müracaat etmelidirler. İş arayanlar Lise mezuniyim ve bununla beraber ticaret kurslarını ikmal ettim. On beş senedenberi muhasebecilikle meşgul ol. dum, ber türlü muhasebe ve usulu def- teriye vakıfım. Hor hangi bir ticarethas ne veya resmi devairde iş arıyorum. ... âse mezunuyim on sene adliyede müstantik ve icra memsrluklarında bu- Yundum yedimde vessikim vardır. Avu kat ve noterler nezdinde iş arıyorum. İş bürosu Karaköy. ? ... Orta mektep mezunu İstanbul'da kim sesiz bir çocuk iş arıyor. Her İşe mazı. Ayda on liraya çalışacak bu çocuğu is- teyenler insaniyet namma — İş bürosu: Ahmet ismine müracaatları rica olunur, ©