26 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

26 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

6 aylık son kontenjan ( Dünkü nüshadan mabat ) Dökümcü kumu(yalaız bu Mehenk taşı(yalnı bu dahil- | dir) ir Sanayide kullanılan her şe- kilde sünger taşı (yalnız bu dahildir.) Büyüklerimizin e beykelleri (yalnız bunlar dahildir) Tasfiye toprağı, kalolin Fel dapat ve ateş İran (ya Toz halinde zımpara ve kar- borandon (yalnız bunlar da- bildir.) Asfalt,bitümen ( yalnızbun- Jar dahildir.) Levha, toz ve yaprak halkr- de ampost (yalnız bu dahi dir) ri (yalnız bunlar dahildir.) Alehitlak makine aksamı, ec- zacı kavanozu, merhem vazo iarı, küvetler ve tababette | kullanılanı malzeme (yalnız bunlar dahildir.) 452 “3 “412 Biberon, damlalık, şişeler, sizrilizasyon şişeleri | ilâç koymağa mahsus cam kapak- Ir veya kapaksız toz ve mayi şişeleri (yalmız bunlar dabi | dir) Suni göz, mensucat ve sarayi Jevazımı ve - plâstik “eşya fabrikalarında o müstamel cam taşlar (yalnız bunlar dahildir) (Yalnız sanayi levazımı ok duğu taledirde) Ucu iâatikli ve lâstiksiz dam alrklar ile vantuzlar, şırınga <am küvet, irigatör ve kanül ieri, karaşuar ve ürinvar, ba- | lon, eri , huni, dere- | celi derecesir, ölçüler, havan göz kadehi, pipet ve tecrübe tüpleri, biberon ve sterilizas yon şişeleri, damlalık, me medensit çekmek işin. her nemi emzikler, lâstıkli ve lâstiksiz, ve sanayi levazımı olanlar ile matbaacılıleta icul İanıları cem bilye | (yalnız bunlar dahildir) 516 517 sis 319 321 23 az S3 bi Tibbi mütahzarlara ait ya zısız, boyalı boyasız kapsül- ler (yalnız bunlar dahildir). 523 b2 (Yalnız teneke) 524 ab, $27 Tel halat (yalnız bu dahildir) a, Egin gincir (yalnız bu dahil dir.) 324 b2 S6 42 İçerisinden tecrit (edilmiş galvanizli elektrik boruları (Yalnız bunlar dahildir.) Vantilâtörlü ocaklar (yalnız dahildir.) 388 sbhv, 538, Eyaleti (Ziraat eletleri müs tesna) “3S bı Sis Balık iğneleri (yalnız bun- lar dahildir) eş Sy Ss alb İZ b... Çikolata kalıpları; madenler de kullanılan emniyet lâm- baları, yazı makinesi şicitle- rini sarmağa mahsus kutu ve makaralar, tıbbi müstabza- Tata ait boyalı boyasız tene- ke kutu ve ire ve alelü- işe kapsüle â, şovantr, irigatör, küvet, | kraşuar, ürindar, emaye öl güler, spatül (yalnız bular dahildir) | 749, a.b.c. 750b., 751 b., 752, 753, İ 833, 834, 835, 836, 837, B38, 839, 840 559 al.2b. 565 b. Gramofon plik © matrisleri (yalnız bu dahildir) 569 abd. 569 b. — Sınal ve tebbi mütahzaslarla ait boyalı boyasız, şişe kap- sülleri, govantr, irkgetör, & vet, kraşuar, ürinuar, ema) Bişüler ve apeti | (yalar | bunlar dahildir) Pasta ve kom tüpleri ve tıb- ! bi müstahzarlara ait yazılı! yazısız, boyalı boyasız kap- | #üller (yalnız bunlar dahil dir) 374 bd, 575 576 ab. Pasta ve krem tüpleri ve tb bi müstahzanlara ait yazır yazısız, boyalı boyasız kap- #üller (yalnız bunlar dahil dir.) BTT bıdık. 578 579 ub. Pasta ve krem tüpleri ve tıbbi müstahzarlara ait ya zılı yazısız, boyalı boya- 581, 583,b. 584 a.b., 585a.b.2 586, SET, a, 591 a. 594 e, 508 b. 597 596, 602, 603, 604, 605, 607 a. b.c.d. Megan sız, ke e emri Gözlük, pertavsız, ve ste- rsoskop iyalnız bunlar da- hildir) Yalmız tabi, ilmi, havadis ve aktünlite. filmleri da- hildir. 621, 623, 62 627 Ebü EA e BİL 64 617 b. Şe LE Shine, ab keh, mahsulâtı saydı i- ii in he ei erek v6 vesnit (yalnız bunlar de hildir) salapurya, mav- na ve saire (yalnız bunlar dahildir) Müteharrik kapaklı duba- lar ve saire (yalnız bun. lar dahildir) Sabih vinç ve tarak eri Gal bala Sl dir) 695 h.c.h.v. 696 697 Türk kırmızısı yağı (yal- nız bu dahildir) » 98 699 700 b. Liğnit kömürü mumu (yal miz bu dahildir) “Mavi ve ombra (yalnız bunlar dahildir) 702 ubıch. ; 702 d: © (Utrmer dahil, müstahzar yi çamaşır boyası hariç tir, 703 a.c.h. Matbaa ve çini mürekkebi, yesim boyaları (yalnız bun lar dahildir) 704 a1, 23;b1,2, Müstahzar madeni boyalar (yalnız bunlar da. hildir) Ağaç aşısı macunu (yalnız. bu dahildir) 706 707 709 a.b, Matbacılıkta ve debağatte kullanılan müstahzar ver- nikler (yalnız bunlar dahil dir) 710, 711, 712, 713, 714, 7: 77, Ts 718, 736, 3, 722, 7 Te 725, 726, 727, 728, 729, 730. 731 b. 732 b. 733, 734b.c. 735 b. 736 a, cd. 738, 739 b. cd. 740, 741 742, 743 , 744. 745 b. 746, 747, 748, 754, 755. 756 b. Oksijen (yalnız bu dahildir) 767, 758, 759, 762, 763, 764, 765, 766, 767, 768, 769, 770, 771, 772, 773, 724, 776, T76, 771, 718, | 119, 780, 781, 782, 783, 784, 785, 786 787, 788, 789, 790, 701, 792, 793, 794, 765, 796, 797 a. 798, 799, 800, 805, 810, 8IZ,b.c.d.h. v. 813 815, 816, 817, 818, 819, 820, 821, 824, 825, 826, 827, 828, 829, 830, B3İ, 832 841, 842, 843, 844, 845, 846, 847, 848, 849, 850, 851, 852, 853 «. o Trikloretilen (yalnız bu dahildir). 853 e. 861 1 rma müstamel çu 2 Asetonda eritilmiş sellüloit 3 © Gümüş yaldızlı nikel tel yuvarlak. MİLLİYET CUMARTESİ 26 AĞUSTOS 1933 Kemal B. cevaba Cevap veriyör Aşağıya dercettiğimiz mektap Fe- nerbahçeli kariimiz M. Kemal Bey tarafından yollanmıştır. Biz de hiç bir kelime ilâve (etmeksizin aynen neşrediyoruz. Muhterem gazetenizde son yüzme Yarışları münasebetile yazdığım ya- zıya Cümhuriyet spor muharriri Ah- met Ihsan Bey «iplizale uğrayan bir üstat,, serlevhası altında cevap verdi- ler. Bu yazılarından anladım ki, İhsan Bey yazmış olduğum yazın kulü- bümün muvaffakiyetlerinin gazete lerinde kaydolunmadığından muğ- ber olarak yazdığımı zannetmişler, Halbuki, ben o yazım arasında, sebe- bini anlatmıştım. 1 — Şunu açıkça söyliyebilirim ki, biz, Cümhuriyet gazetesinden bi raflık bekliyecek kadar çocukça dü- şünenlerden deği Çok müfrit bir Galatasaraylının bir Galatasaray mü- essesesinin başında bulunduğu bir ga- zeteden bitaraflık beklemek | gülünç olur. 2 — Bana yazılarında müfrit bir kulüpçü bir Fenerbahçeli diyorlar, Bu bir hakikat ben bir Fenerliyim hem de mülrit bir Fenerli. Yazmış ol- 'duğum yazmın da altına Fenerbahçe- li M. Kemal diye imza attığımı her- halde gördüler, Fakat başınrında bu- lunan Abidin Daver Beyfendi hiç şüp- he yok ki benden daha müfrit bir ku- Tüpçüdür. 3 — Ahmet İhsan Bey diyorlar ki, bu satırları aynen buraya aldım. “Bir kaç gün evvel o gezetenin son yüzme yarışları dolayısile,; başlıklı açık sü- tun ismi verilen bir sütünda bir yazı çıktı. Fakat bu yazı, bu defa Milliyet refikimizin spor muharri Muhteşem Özdemir Beyin imzasını bürünerek de- ğil, Fenerbahçeli M. Kema! Beyin im- zasile ve hakiki çehresile ortaya ko- | nuldu., Bu yazıları ile muharrir bey Bundan evvelki çıkan tarizkâr yazı- larında benim tarafımdan, fakat Muh- teşem Özdemiz imzasile yazıldığını anlatmak istiyorlar bu nokta hi mi mucip oldu. Madem ki, ben rit bir kulüpçü geceli gündüzlü kulü- bü için çalışan bir Fenerliyim, bir im- zaya bürünerek yazı yazmağa ne lü- zum var, Ben bugüne kadar bir imza altına bürünmek mecburiyetini ken- dimde hissetmedim. Fakat Cümhuri- yet gazetesinde çıkan bir çok yazıların Ahmet İhsan imzasına bürünerek ki- min tarafımdan yazıldığı da bütün sporcular tarafından pekâlâ bilinir. 4 — Ahmet İhsan Bey kendilerinin bir kulüpçü olmadığını söyliyorlar, Ben bunun aksini iddia etmedi Ku- Tüpçü olmadıklarını hattâ kulüpçülük ne demek” olduğunu bilmediklerini pekâlâ bilenlerdeniz. & Kendileri belki hiç bir kulübe mensup lerdir. Kulüpçülük dereceleri bir kaç senedenberi çalıştıkları bu bir iş do- layısile bir temayü'den ibaret olsa ge- Mİ Ae bu yolda & 5 san h- yekalarinden Sali ğa liğe biç haiamız yak, me yapsınlar ki, batı larda kendilerine bu yolda direktif veren bir Galatasaraylı âmir var, Oyle bi kir, ki begin, Galata başında bulunan partinin en ii ienlerinden bulunuyor. Muharrir Bey çok haklı olarak âmirlerinin verdikleri direktif haricine çılcamazlar. Elbet te Galatasarayın muvaffakıyetlerine | has- sas davranacaklar, Fenerbahçenin mu vaffakıyetlerine ise, göz yamacak ku lak tulayacaklardır. Bu, bir mecburi- yapmış ve spor işl raga yoğrulmuş çok kıymetli, ve dürüst bir spor lan Ahmet Fetgeri a ami mem ki, umumi puvanın kürek yarış larında naza: ve itibara almabileceğini söylemiş bulunsunlar. Böyle olduktan sonra niçin futbolde birinci takımlarda şampiyon olan takıma o mıntakanın şam- piyonu diyoruz. Neden ayri ayrı bi- rinci, ikinci, üçüncü takımlar şampiyo- has: yapılıyor, her klübün üç takımı- nin aldığı puvanlar toplansın hangi klüp en fazla puvan almış ise o klüp şampiyon olsun. İşte kürekte de vazi- yet aynidir. Mıntaka şampiyonunu kıdem li müsabakalar neticesi meydana çıka- rar, 7 — Muharrir Bey o güzkü yazıla- rında her sınıfım birincilerini gösterdi. ler, fakat rm sınıfının o neticesini kaydetmek lüzumunu niçin hissetmedi- na O yoksa bir spor hareketi radan başka bir şey olmadığını ileri > Hatırlatmak isterim ki Be. giklaş Fona maçından ona birinciliği tahakkuk eden Fenerbahçenin üç enn dn şampiyunluğuma yaa e lü Fakat diğer taraf- tan velev ki B takımı bile olm Galata, 9 — Nazarlarında Fenerbahçe klü- İ bünün” diğer ietüplere karşı bir imli- yazı halıkı tercihi olmadığını kaydedi. yorlar. Bumu Cümhuriyet gazetesinden bek- lemek. garabetinde bulunanlardan deği- Fenerbahçenin aleyhinde “de yaz. mi Tehinde de yazsalar hiç bir mac na ifade etmez. Aleyhinde yazmakla onun kıymetine halel gelmez. Mhavaf- | memmmamammmmmmmammmamammammamn | züyorlardı . Değil mi ki bitaraf olduk ? fakıyeti kaydederlerse ona fazla bir şe © 19 — Müliy — et spor muharririnin Kadıköy stadında yapılan Fenerbahçe, Pera müsabakasından oradaki, Türkiye rekorlarından ini ” yazıyor- lar. O muharririn ki, Fenerbahçeli ol- duğunu iddia ediyorlar, Yazmaması ga zetecilikte her zaman olabilen bir atla ma keyfiyetidir. Fakat Ihsan Bey cu ma günkü yüzme müsabakalavında biz. zat orada bulundular ve kenarda da yü- | Büyük taarruzun i Başladığı gün (Bası | inci sahifede) hakikat yaptı. O zamandan beri on bir sene geçti, Bu on bir senede yapı- lanları o kadar yakmdan biliyor ve candan benimsiyoruz ki... İş bankasının Kuruluş günü Buzün ayni zamanda İş Bankasının kuruluşumun da yıldönümüdür. 924 Ağustosunun 26 sında İş Bankasınm kapıları açılmıştı. Geçen şu kadar kı- sn zaman içinde Türk bankacılığının inkişafı ve iktasat saha- sında aldığı müsbet neticeler, Türk kabiliyetinin daha başka ve canlı bir misalidir. Bu münasebetle İş Bankası umum müdür vekili Muammer Bey Gazi Hz. ne şu telyazısını çekmişlerdir: Reisicümkhur Gazi Mustafa Kemal Hazretli “Büyük hararın tahakkuk ettiği 26 Ağustos gibi bir aziz günde emir ve işaretlerile kurulan bankamız dokur. Zuncu yıldönümünü bu aksam kutlu- layor, Kurduğunuz büyük Türk devle- #inin bünyesi içinde İş Bankası bir var lık ve kudret olarak doğduğu bu gü- nü, aziz Gazinin şerefle dolu sevgisi. ni minnetini taşıyan İs Bankasının ev. lâtları candan ve gönülden bağlı oldu- ğu cümhuriyete ve onu yaratan ezeli kahramana derin saygılarını sunar ve ellerinizden öperler. MUAMMER Bmsvekil İsmet Pasa Hazretlerine. “İs Ranhasının dokuzuncu yıllönü- münü kutlalamak için Ankara Palas- ta toplanmış ölen bankacılar bu gece- yi kutlalarken Büyük Gazinin, kurta- rımının büyük arkadaşı büyük Başve- hil İsmet Paşa Hazretlerine. sonsuz hürmet ve tazimlerini sunarken elle- rinizden öperler. Kürek tesvik Müsabakaları (Başt 1 inci sahifede) üçüncü Haliç. Neticede Galatasaray beş, üç, Haliç bir puvan ka- zanmışlardır. Üç skar Birinci Galetaearay, * ikin. ci Beykoz, üçüncü Fenerbahçe. Neti- cede Galatasaray bes, Beykoz üç, Fe- nerhahçe bir puvan almışlardır. Bu suretle, müptedilerde Galatasa- ray 14 pavanla birinci, Beykoz 11 puvanla ikinci, Fenerbahce 6 puvanla üçüncü olmuştur. Kıdemsizlerde Fenerbahçe 15 pu- vanla birinci, Beykoz 9 puvanla ikin- Gi, Galatasaray 6 puvanla üçüncü ol. mustur, Kıdemlilerde Galatasaray 15 puvan la birini, Beykoz 12 'puvanla ikinci, Fener 7 puvanla ücüncü olmuşlardır. Kadiftar müsabakasında Fenerbah çe birinci olmuştur. «Yüzme yarışları Dün Modadan Suadiyeye, uzun me safeli yüzme müsabakası yapılmıştır. Bu müsabakayı kazanması ümit edi- len Fenerbahçadon Salim Bey Dalyan ların önünde bir ârıza yüzünden yarış: terketmek zaruretinde kalmıtşır. Mü sabakanın neticeleri şunlardır: 1 — Toma Beykoz 2.7 saat. 2 — Cemil Fenerbahçe 2,11 saat, 3 — Avaytako Beykoz 2,17 saat. 4 — Ömer Fenerbahçe 5 — Mihal Beykoz 6 — İsmail Fenerbahce, 7 — Halit Nuri Vefa Kumkapı 8 — Osman Rebii Yeniköy 9 — Muzaffer İstanbulspor. 10 — Hasan Basri Vefa b Kumkapı Tenis Dün her sene yapılması mutat To- katliyan kupası turnuvasına o Tarabva- kortlarında başlanmıştır. Dünkü müsa- bakalar tasfiye ine: Tarnuvaya pazar günü devam edile- ecele ve gelecek pazara neticel/ alıma. caktır. Beykoz kulübünün balosu Evvelki gece, Beykoz kulubü yüzme şubesi - Mrdadaki Yalı gazinosunda kendi severlerin bir balo verimi: Çok temiz bir davetli zümresini gö; lerinde toplamağa muvaffak olan Bey- koz yüzücüleri / misafirlerine çok eğ- lenceli ve çek neşeli bir gece geçirtmiş- lerdir. Eğlence gece onda başlamış ve sabah” altıya kadar devam etmiştir. Baloda çok zengin ve nadide kotiyon lar dağılmış ve ayrıca da bir piyanko göni. Piyanko biletleri orada bu- misafirlere tevzi edilmiş ve ke- ii Yapılmıştır. Çok zengin olan bu piyankoda muhtelif kıymettar hediyeler verilmiştir. Yeni doğan bu kıymetli teşekkülü tebrik ederken, bu kadar temiz ve gü- zel bir gece geçirtmek için son bir gay- retle çalışan kıymetli deniz şubesi rei- si Ihsan, kaptan Fahri, ve azadan Ne zahat ve Perihan Hanımları da tebrik etmek hir vicdan borca olur. Balonun yapıldığı Yalı gazinosu; bu gibi alevi toplantılara çok müsait bir yer olduğu bir daha taayyün etmiş tir. Yeni açılan bu lokale muvaffaki- yet temenni ederiz. larını iddi ettiler. Neden bir kaç satır yazmak külfetini ihtiyar etmediler, At İetizm müsabakasındaki rekorlar gaze- telerinde her nasıl ise takdirle karşılan- mış yüzme müsabakalarındaki rekorlar neden takdirle karşılanmadı. Yoksa o- rada elde edilen kıymetli neticeler Türk senii ime ait değil mi idi? Hürmetler efendim. Fenerbahçe İdühü azasından M, Kemal “Gazinin eseri Çeşitler içinde Bir yekpareliktir” (Başı 1 inci sahifede) tesadüf ettiğim ve büyük bir Ordu ku mandanı kadar büyük bir hükümet re isi olan Reisicümhur Hz. hakkımda minnettarlık hislerile beraber bir ha- tırayı beraber götürüyorum. ve hayırhah olan Başvekil İsmet Pa- şaya ve bu seyahatimi medyun bulun- duğum Hariciye vekili Tevfik Rüştü Beye samimi surette teşekkür ederim. Bana refakat eden güzide şahsi- yetleri unutamıyacağım. Bu zvatı tam bir diplomat tipi olan Numan Beyin şahsında selâmlarım. Nihayet, vasıta- nızla büyük Türk nı takdir olan Türk köy ni ve üzerlerinde bir piri ümitleri ber i#önmekte olan bu sevimli gençliği Tâmlamak isterim. Burada yeni bir dünya doğmuştur. Hür bir millet, genç bir Cümhuriyet istikbale yaklaşıyor. Ben 1909 hâdi- 8 le tetkik ettim. Bu, muhteşem bir &- serdir, bunu söyliyeceğim, yazacağım ve genç Türk cümhuriyetinin büyük kar- 'deşi Fransız cümhuriyeti ile bir kat da ha dost olması için bana ait olan ber- Mışabiliriz.” E. HERR!OT M. Herriot'nun Havas Ajansına as M, Herriot'nun giderken, Fransız gazetelerinde neşredilmek üzere yu- kariki mektupta iye? ettiği gibi Ha- vas Ajansının O İstanbul o mubabiri M, Valery'ye vuku bulan beyanatını da aynen alıyoruz: “ Ben ve arkadaşlarım, buzün Rus- üzere İstanbuldan ayrılı- yoruz. Bütün enli rağmen bey nelmilel siyasi meseleler hakkında se yahatimde edindiğim malümattan Dea sedemiyeceğim. Bunu parlamento ha- riciye encümeni azalarma saklıyorum. Yakat söyliyebileceğim sey, lerini halkım alknladığı Bulgaristan gibi be. rada üsnü kabuldür. “Cümhurreisi Sari Muntafa Kemal Varnadan bizi aldırmak için son sü- ratli bir torpido göndermek, Ankara- ya seyahatimiz için hususi vagonlar tahsis etmek ve yatmı bırakmak sure- &le bizleri son derece izaz etti. Kendi sile mülâkatlarm en faj ve en tehirim. Ciddiyeti iği bende derin kelimenin bütün sile bir hükümet adamı olmuştur. Baş vekil İsmet Paşa Hazretleri de daha az sevimli davranmadılar, Ani da kendisi ile uzun uzadıya gö Onda sakin, müdehbir, olgun bir fi ütün yerindeliğini gördüm. Ha- riciye veki sai arkadaşları bizim icin her zaman dostlar olmuşlardır. Misafirperver- liğin inceliğini anlamak için bu mem İcekte gelmelidir. Çalıştım. elimden geldiği kadar gör düm, tetkik ettim. Hiç şüphe yok ki burada on seneden beri olup bitenler, M ünder ve iftiralar onun eserinin mevaffakıyetini örtemez. Tarihin öğ- rettiklerine hassas olan bir müşahede icin, saltanatla hilâfetin ilgas akıl durduran bir tebeddüldür. Bu, evvelâ hazırlanmış ve sonra nüfuzu nazarı inbat eden şerait d iehinie tatbik edil miştir. Bundan başka daha az ehem- miyeti'aimığan br al esaslı ıslahat yapılmıştır. Ceza kanunu, kadın erkek hukukunda müsavat, Maarif ve Nafia islerinde inkişaf, lâtin harflerinin ka- bulü, bütün bunlar, Gazinin bana te- ferrüatı ile anlattığı ve bana kıymet- li vesikalarını verdiği toplu bir düşün cenin ve bir metodun eseridir. Avdetimde öğrenmek istiyenlere, ve istihbarlarını burada budalalık — dedilen siyasi ihtiraslarla istemivenlere bütün bu hâdiseleri çi edeceğim.” M. Herriot bundan sonra Türk - Fransız mukareneti için elinden geldi zdar çalışacağını vadetmiş Von der Goltz paşanın yegeni geldi Von der Goltr Paşanın yeğeni ve Berlinde çıkan bir çok gazetelerin mu habiri bulunan M. şehrimize gelmiştir M Sterneck Von der Gol tz'un Tarabyadaki mezarımı ziyaret edecek ve Yeni Türkiye hakkında tet kikat yapacaktır. Dünyada neler oluyor? Irak petrolleri Borular günde dört kilo- metre tefriş ediliyor Irak petrolleri çok eskiden malüm dur. Kitabımukaddes bir çok yerin- i de bundan bahseder. Hattâ Hazreti , Nuh gemisini kalafatlamak için ka- rasakızı buradan tedarik etmiş. Ba. bil kulesini yapanlar da, tuğlalarını harçlamak için buralardan istifade etmişler. Fakat bu petrollerin bütüp zenginliğine ve genişliğine rağmen, Çelik boruları nakleden bir kah. yon çölü geçiyor gözler ancak geçen asır sonlarına doğ ru buralara çevrilmiştir. Umumi harpten bir kaç sene evvel beynelmilel bir konsorsiyom (Alman- ya dörtte bir hisseye sahip) Osmanlı Hükümetinden bu petrolleri işletmek imtiyazını almıştır. Müttefiklerin ga Wibiyeti üzerine Almanların © hissesi Fransızlara geçmiş ve (o konsorsiyom “Irak petrol kımpanyası,, ismi altn- da faaliyete geçmiştir. 90,000 kilometre murabbar bir sa- ba dahilinde teskip aletleri işe başlar yılar. Bir kaç ay sonra 14 teşriniey- velde Gerkük civarında Baba Gorgor denilen mahalde 1 numaralı kuyuda Biribirine raptedilerek tahtelörz dö borul makkap 465 metreye varmca, bir petrol indifar ifa hâzı oldu ki, sam nun üzerindeki tesisat yıkıldı ve fış- kırmanın önüne geçmek için üç gün uğraşıldı. Yirmi dört saatte on iki bin ton ü- zerinden akan yağlardan bir derya hâsıl oldu. Dünyada şimdiye kadar bu derece büyük randımanlı bir kuyu görülmemiştir. Bundan başka diger o tuz beş kuyu daha akılmıştır ki hepsi biribirinden iyidir. Şimdi bu serveti Akdeniz sahilleri- De, rafinaj ve ihraç yerine getirmek lâzımdı. Bir kaç sene devam eden to- pografik tetkikat ve keşiflerden son- ra munzam bir boru ferşiyatma karar verilmiştir. İki koldan ibaret olan bu boruların tulü 2000 kilometreyi bula- caktır. Her ikisini de memba merkezi olan Gerkükten başlıyarak biri Trab- lusşama'a, öteki Hayfaya varacaktır. 1932 bidayetinde başlanan ferşiya- tin 1934 ün son aylarında bitirileceği tahmin ediliyor. Digerinden daha kı- sa olan Gerkük - Trabulusşam kısmı bu zamana kadar ber halde bitirile- cok ve önümüzdeki baharda faaliyete geçecektir. Bu iki bin kilometrelik gelik boruları nakletmek, biribirine lehimlemek ve ekseriya kayalık ar dullahıvâsiada ve kızgın — bir güneş altında hendekler açmak kolay iş de- ğildir. Ham petrolü Gerkükten Akdeniz sahillerine kadar nakledecek olan bu dizi günde öğrt kilometre üzerinden ilerlemektedir. Dünkü at yarışları ISTANBUL, 25 CA.A.) — Yüksek yarış ve ıslah encümeninin tertip ettiği yaz koşularından beşincisi dün Veli Ütendi kotu yerinde yapıldı Birinci koşu: Satış koşusu ünvanını taşıyan ilk yarış üç ve daha ; yukarı yaştaki halis kan Ingiliz hayvanları- na mahsustu. İkramiye mecmuu 300 lira, mesafe 2,200 metre idi, Prens Ha- lim Beyin o Ladi Tuğ ismindeki hay- vanı birinci, Mister Dins'in Flaş Light ikinci, gene Mister Bins'in Cifrası ü- güncü geldiler. ikinci koşu: Uç yaşmdan yukarı yer- li, halis kan arap hayvanlarına mahsus- tu. ikramiyesi 300 Mira, mesafesi de 1400 metre idi. Ziya Beyin Selâmeti birinci, Ibrahim Efendinin Leylâsı ikin- &, Murtaza Beyin Yaşari üçüncü gel diler, rı halis kan İngiliz hayvanlarma mah- sustu. Mesafesi 1600 metre , ikramiyesi de 300 lira idi, Prens Halim Beyin Ak- matonu birinci, Ahmet Filret Beyin Pi- kanı ilm, Mustafa vinci üçüncü oldular,