26 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

26 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

6 Malül gaziler (Başi 1 inci sahifede) kalâde toplantıya davet etmiş bulunu yordu. Bu davet üzerine idare heyetini teşkil edenler şehrin bir çok mıntaka- larına adamlar göndererek cemiye- #in kongresi yapılmıyacağını, harp melillerine söylemek suretile ekseri- yet almamasma çal lardır. Fakat buna rağmen İstanbulda bu Iman harp malâllerinden 150 den faz lası Üniversite salonunda toplanmış- lardır. li Umumi harpte, harbinde memleket için uzuvlarını kaybetmiş olan bu gaziler toplanmca müteşebbis ler heyeti namma Enis Bey namında bir maldl kürsüye gelmiş ve zabıta memurların huzurunda celsenin açıl 'dığını söyledikten sonra: — Idare heyeti 16 aydan beri fuzu- Hi olarak bizi temsil etmeğe uğraşıyor Jar. Şimdiye kadar icraat ve hesapla- rını vermemek için kongre yapmadı- lar. Artık cemi; idamesi için ko- nuşmak, gö: ık lâzandır. demiş ve bir kongre reisi ile iki kâtip ni sö) Yapılan intihapla Dr. İzzettin Bey kongre reisliğine ve Enis berati Bey- ler de kâtipliğe seçilmiştir. İzzettin Bey kongreyi açtıktan sonra azanm teklifi üzerine Ulu Gazi Hazretleri ile Başvekil İsmet, Erkânı Harbiyeli u- mumiye reisi Müşir Fevzi Paşalarla Milli Müdafaa vekili Zekâi Beye ta- zimat telgrafları çekilmesine karar ve rilmiş ve bu karar dakikalarca alkış lanmıştır. Bundan sonra Dr. İzzettin Bey vaziyeti izah etmiş ve demiştir ki: iin kadar yapılan işleri ko- dertlerimizi söylemek İstiyo- ruz. Enis Bey de izahat verecektir. Müteşebbisler heyetinden Enis Bey kürsüye gelerek cemiyetin başma ge- çen idare heyetinden şikâyetle bu heye- tin derhal iskatını teklif etmişler. Fakat bir çok azalar b toplantınm cemiye- tin senelik kı ü mi? yoksa alelâ- de bir toplantı mi olduğunu sormuş- lardır. Cemiyet nizamnamesi ve me- deni kanun mucibince 150 den fazla. cemiyet azası hazır olduğu için bunun bir senelik kongre olduğu kararlaşmış ve bundan sonra cemiyet işleri görüşül müştür. Bu hususta ilk takriri Tüfenkçi Zeki Bey vermiştir. Zeki Bey verdiği takrirde işleri i- dare heyetinin beğenmediğini , arka- cemiyetten çıkarmağa karar verdiğinden bahisle bu kararlar hak- kında bir karar ittihazmı teklif edi- yordu. Bu hususta söz alan bir çok hatip- ler cemiyetten çıka azanm di- van heyetinden ve nihayet umumi he- yetten alınacak kararla çıkarılacağını söyliyerek cemiyetten | çıkarılmasına karar verilenlerin cemiyet azası oldu- ğunu kararlaştırmışlardır. Bundan sonra eski idare heyetin- den Cevdet, Hamit, Hakkı, Faik, Cu di Beyler idare heyetinden istifa et- tklerini söylemişlerdir. Bunun üzeri- ne büsbütün infisah eden eski idare heyeti yerine derhal yeniden bir he- yet seçilmesine karar verilmiştir. Bu esnada söz alan Baha Bey na- mında bir zat malâl gaziler ismi altm da bir çok şahısların ticaret yaptığını ve mütemadiyen salname, takvim, ro- zet satarak paralar topladıklarını söy lemiş ve cemiyetin çinde ikilik husule get kâyet etmiştir. Mralay mütekaidi Celâl Bey de ce miyeti kuran kör, topal, çolak, velha- sıl yarım uzulu İnsanların isimleri- ne sığmarak ve memleketin en büyük hömilerinden de malül ismi âltmda kâ | rtlar alanların derhal işten çektiril- iş ve bu heyetin hesap- liğinden şi- ve heyetinin salâhiyeti olmadığı b de nizamnameyi değiştirdiğini v yeti umumiyeye | göstermeden mete müracaat etti#ini ve hükümeti de iğfal ettiğini söyliyerek haklarm- da kanuni takibat yapılmasını istemiş tir. Halit Efendi ismindeki malâ) ise eskiden Zeki Paşa zamanında hiç ol- mazsa çocuklarımıza, doğumumuza, ölümümüze hastamıza bakacak bir varlık buluyorduk. Bugün hiç bir yar- dım göremiyoruz. Arka sokaklarda di dım ediniz. Harp malölleri nammı le- mesini ve hesapların tetkikini istemiş- tir. Bu temenni kabul mile, fak fakat Mr e Merkez K. ihtiyaci için on iki bin kilo zeytin yağı müna- kasaile (alınacaktır. İhalesi 5-9-933 salı günü saat 14 ten 14,30 kadar yapılacaktır. Ta liplerin şartnamesini görmek için ber gün ve münakasa gü nü belli saatte Merkez Satın Alma Komisyonuna gelme leri. (158) (4001) 5371 Harbiye mektebi için üç bin kilo Zeytin yağı aleni münaka, sa ile almacaktır. İhalesi 5-9- 933 salr günü saat 14,30 dan 15 e kadar yapılacaktır. Ta- iplerin şartnamesini görmek üzere her gün vemünakasa günü belli saatinde (Merkez Satın Alma Komisyonuna gel meleri, (157) (4003) 5373 Akademi Kumandanlığı i- çin 800 kilo zeytin yağı aleni münakasa ile almacaktır. İha lesi 5-9-933 salı günü saat 15 ten 16 ya kadar yapılacaktır. Taliplerin şartnamesini gör mek üzere her gün ve münaka sa günü belli saatinde Merkez Satın alma Komisyonuna gel- meleri. (159) (4004) 5374 ... Fındıklıda eşya ve teçhizat ambarından Sirkecide Merkez Bu eşyanm 15 kamyon sizüak. li kabildir. Pazarlıkla nakle ta- lip olanların 27-8-933 Pazar günü saat 15 den 15,30 kadar Tophanede Merkez Satın Al- ma komisyonuna gelmeleri, (232) (4328) 5782 ss.» Merkez oKumandanlığına merbut kıt'at ve müessesat ih- tiyacı için almacak 1206 ton Lavamarin ve 300 ton Kriple | kömürüne kapalı zarfında ve- rilen fiat pahalı görüldüğün- den 28-8-933 pazartesi günü saat 14 den 14,30 kadar pazar- lıkla satın almacağından istek- lilerin şartnamesini görmek i- çin her gün ve pazarlığa gire- ceklerin belli saatinde Merkez Kumandanlığı Satınalma Ko- misyonunda hazır bulunmala- ri. (236) (4361) 5784 bir mesele çıkmıştır. Eski idare heyetinin heyeti umu- miyeden habersizce kendi arzusuna gö re tanzim ettiği ve hükümeti iğfal et- tiği iddia olunan nizamnameye göre mi, yoksa eski nizamnameye göre mi tihaba başlanacağını sormuştur. Bu cihet te konuşulmuş, azadan Hüseyin Bey, Hakkı Bey bu hususta hüküme- tin takibat yapacağı için eski nizam- name ile intihap yapılması teklif et- mişlerdir. Bu teklif mültefikan kabul edilmiş ve bundan sonra celse beş da kika tatil edilmiştir. İkinci celsede istişari reyle intiha- ba başlanmış ve ekseriyetle Miralay Celâl, Enis, Bahaettin, Ahmet Faik, Cudi, Doktor İzzettin, Zeki, Berati, Cevdet, Abdürrahman, Zihni, Cemil, Hakkı Mehmet, Halit ve Hüsnü Bey- ie esi idare heyetine seçilmişlerdir. birde nihayet bulmuştur. heyeti dün derhm içtima et AC EEE) BATLICAN ii G. dela FOUCHARDİERE Arkasından gidersek belki kocasını nereye hapsettiğini öğrenebiliriz. Honor: hesabı başka bir sefer vere- card'ı takibe başladı. Madam Bicard da köpeği takip ettiği için | a e çok tuhaf bir tarzda Bir çok defa kaldırım değiştirdikten mütevazı abidelerin etrafımda bimana bir tarzda döndükten, birden bire du- rap durup ta gene hızla © yürümeğe başladıktan sonra Auguste Gradouille . — Kadın biraz oynatmış galiba... İn birden bire vaziyet karıştı. O zamana kadar. amatörce av svli- Tercüme: Kâmran Şerif yan bir ferma köpeği gibi burnu ha- vada dolaşan Viski, bir iz yakalıyan bir av köpeği gibi kaldırımı kokladı. Keyifii keyifli homurdandı. Ve ileri atıldı. Bowif'in izini eline geçirdiğinden emindi. Aldanmıyordu. On adım ileride kolunda bir paketle iri yarı bir kadın yürüyordu. Bu kadın Mariette'ti. Mariette'in ayaklarında | Bicard'ın pa- buçlürr olduğu malüm... değil mi? Viski yanılmıyordu: Bu koku, efendi- sinin, kokusu idi. Mariette iri erkek adımlarile yürüyor. du. Marius Pinehard'la biran Evvel bu- huşmak için acele ediyordu. MİLLİYET CUMARTESİ > AĞUSTOS 1933 mak. da olduğu mektep doktorunun caat etmelidir. detnairiesi, d) 4X6 büyü Veli eli ilmühaberi i getirmelidir. İhale Kilo o Tarihi Has Ekmek Has Un 120 usulile münakasâya çıkarılmıştır. burunun göstereceği yerdir. Bayramıç tabur K. L ığı lidir. 5 — Muvakkat temi, (3892) Çatalca Mst. Mv. Kıt'atı tiyacı için pazarlıkla 2,000 ki lo Gaz yağı satm alımacaktır. İhalesi 28 Ağustos 933 pazar tesi günü saat 11 dedir. İs- teklilerin şartnameyi görmek üzere her gün ve pazarlığa gir mek için de o gün ve vaktinden evvel Fındıklıda Üçüncü Kol Ordu Satın alma Komisyonu na müracaatları. (317) (4402) Çatalca Müstahkem Mev- ki ihtiyacı için 8,000 kilo Sa- de yağı kapalı zarfla mühaka- saya konmuştur. İhalesi 6 Eylül 933 çarşamba günü saat 15 tedir. İsteklilerin şartna- me ve evsafı görmek üzere Marşal Ney abidesinin önüde bekliyordu. Keyfi yerinde değil gibi idi. Mariette'i görünce; e diye mir rez Onu medin. .. Oraya niçin uğramıyorsu? — Ihtiyatlı davranmak İözem, Mari- ette... Sen Kont de Saint - baktığın müddetçe (Oben Sain - Cloud'a gözükmemeliyim ki beni | ileride diple- masız icrayitababetle kimse ittiham ede Fakat vefat ilmühaberi | ver. mek için geleceğim... Malüm a, onun i- it ister. olmak için de ak mare memelere öpek senin mi? Viski Bouif'in pabuçlarını kokluyor ve Bouif'in pabuçların içinde © olmadığını bariz bir fülurln görü — Defol buradan!. . Pis hayvan. . Ku: sum, Marint, bu enayiler de kim? Tan- yör musun bunları? Ihale Günü 108000 69-933 Çarşamba Gaudens'e | İnş aat Usta Mektebi şa inşaat Usta Mek tebine müsabaka imtihanı ile leyli meccani olarak 40 talebe alınacaktır. ŞARTLAR: A) Türk vatandaşı olmak, B) Tam devreli bir ilk mektep mezunu olmak, C) 12 den aşağı ve 16 dan yukarı yaşta olma- D) İnşaatçı Ustası yetişmek için lâzımgelen sıhhi vasıflar- raporiyle anlaşılmak yukarda- ki şartları haiz olanlardan mektebe ücretli leyli veya nehari meccani olarak girmek isteyenler müsabakasız alınırlar.Ücretli leylilik için bir ders yılı için üç taksitte 275 lira alınır. E) İlk mektepten yukarı tahsil görmüş olanlar da yaşları müsait olmak şartiyle müsabaka ihtihanma girebilirler. Kayıt için Sultanahmette mmtaka San'at mektebine Cumar tesi, pazartesi çarşamba günleri saat 9 dan 12 ye kadar müra- Kayıt işleri 2 Eylül cumartesi saat 12 de kapanacaktır. Mü sabaka imtihanı 6 Eylül çarşamba sabahı saat sekizde mımtaka San'at mektebinde yapılacaktır. Müsabakaya namzet olarak kayıt edilmek için: Mıntaka San'at mektebi müdürlüğüne verilecek bir istida ile birlikte: a) nüfus teskeresi, b) tahsil vesikası, c) aşı şaha- ünde vie kartonsuz fotograf, e) (4311) 5753. Kocaeli Vilâyeti Daimi Encümeninden: Vilâyet Sıhhat dairesi için 7 kilo kinin ile memleket hasta- hanesi için 146 kalem âlâtı cerrahiye ve eczayi kimyeviye ale- ni münakasa suretiyle satın almacağından talip olanların iha le tarihi olan 6 Eylül 933 çarşamba günü yüzde yedi buçuk teminatla Kocaeli vilâyetine ve şartnamesini görmek istiyen lerin Kocaeli Sıhat Müdüriyetine müracaatleri. (4119) 5518 Çanakkale Jandarma Mektepleri Satın Alma Komisyonundan: Muvakkat İhale o Teminat Saati Lira Kuruş M7 S67 70 kapalı zarf 1 — Bayramiç Jandarma Mak inalı tüfek taburu efradınm 1-9.933 den 31-8-934 tarihine kadar bir se nelik ihtiyacı olan o yukarıda yazılı ekmek ve un 1-8-933 tarihinden iti baren 36 gün müddetle kapalı zarf 2 — İhale 69-933 çarşamba g ünü saat 17 de. Çanakkale Vilâyet dairesindeki komisyonda yâpılaca ktır. Mahalli teslim Bayramıçta ta 3 — Şartnameler ve reklir mektubu nümuneleri komisyondan: ve "arzu edenlere gösterilir ve gönderilir. 4 — Münakasaya iştirâk etmek isteyenler, usulü dairesinde tan- zim edecekleri teklif mektuğlârile teminatı muvakkatelerini ihale saa- tinden evvel Komisyon Riyasetine ve makbuz mukabilinde teslim etme t4 Mal sandığı makbuzu, hükümetçe müte- ber banka kefaletnamesi istikrazı Jahili tahvili,Borsa fiatından “e 10 noksaniyle Milli esham ve tahvilâttır. 6 — Banka kefalet mektuplarının numunesi Komisyondan alma- bileceği gibi Mal sandıklarından da tedarik edilebileceği ilân olunur. 5248 her gün ve münakasaya gir- mek için o gün ve vaktinden evvel teklif ve teminat mektup larile Fındıklıda Üçüncü Kol Ordu Satın alma Komisyonu- na müracaatları. (296) (4134) 5503 ss Darıca Askeri Satmalma Ko- misyonundan: Darıcadaki kıt” at ihtiyacı için açık münakasa ile 6,000 kilo şeker satın alma- caktır. İhalesi 10 Eylül 933 pazar günü saat 14 tedir. İstek lilerin şartnameyi görmek üze- re her gün ve münakasaya gir- mekiçino gün ve vaktinden evvel Darıcada Askeri Satmal- ma komisyonuna müracaatları Mhamafih kafile Paris sokaklarında i- lerlemekte berdevamdı. Hedefi | yalnız Mariette biliyordu. Nihayet üstünde üç renkli Fransız bay rağı bulunan büyük (bir Gali Baran Glkikicereel Mariette kapının kemerinin altından geçti, Viski oraya oturdu. Bu vaziyet karşısında şaşalıyan Eugö- Be de'o sırada Auguste'le Honorö'yi gör dü. Onlar da Madam Micard'ı yeni gör- müş davrandılar, j Çanakkale Jandarma Mektepleri Satın Âlma Komisyonundan: | Miktarı — İhale İhale Tarihi 29-933 29-933 39-933 49-933 59-933 69-933 Erzak Makarna 21000 Şehriye 8260 Kuru Fasulya 82400 Arpa 298000 Sığır eti 120000 Has Ekmek (897000 Has Un 2050 Odun 1374000 Sade Yağı 18100 (99933 Cumartesi 15 Pirinç 42300 109-933 Pazar 1s 1 — Çanakkale Jandarma Me kteplerile Jandarma Hastahanesi etli ral ve hayvanatının 1-9-933 tarihin den 31-8-934 tarihine kadar “bir se nelik ihtiyacı olan yukarıda yazılı mevaddı iaşe sekiz kıt'a şartnamesi mucibince 1-8-933 tarihinden itiba ren kapalı zarf usulile münakasaya çıkarılmıştır. 2 — İhale yukarda yazılı gün ve saatlerde Çanakkale ( Vilâyet dairesindeki komisyonda icra edil ecektir. Mahalli teslim Mektepler ve ha tahanenin depolarıdır. , 3 — Şartnameler ve teklif mektupları numunesi arzu edenlere | Sanel Jandarma Satım alma Komisyonundan verilir ve gönderi- ir. 4 — Münakasaya iştirâk etmek isteyenler, usulü dairesinde tan-| İ zim edecekleri teklif mektuplarile teminatı muvakkatelerini ihale saa- vi evvel makbuz mukabilinde Komisyon Riyasetine teslim etme | İ idir, 5 — Muvakkat teminat : Mal sandığı makbuzu, hükümetçe müte- | ber banka kefaleti istikrazı dahili tahvili, Borsa fiatından yüzde 10 noksaniyle Milli esham ve tahvilât tır. 6 — Banka kefalet mektuplar mm numunesi Komisyondan alına- bileceği gibi Mal sandıklarından da tedarik edilebileceği ilân olunur. (3893) 5249 ” Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe 15 78:933 Deviet Demiryolları idares; ilânarı Devlet Demiryolları İdaresinde teraküm eden takriben 20 bin adet boş çimento çuvalı ile takriben 300 adet muhtelif de- mir ve ahşap karpit ve arapsabunu fıçısı 2-9-933 tarihinde mü- sadif cumartesi günü saat 14de müzayede ile satılacaktır. Ta- liplerin teminat akçesini hâmilen Haydarpaşa mağazasına mü racaatları ilân olunur. (4302) 3780 Eskişehir - Ankara arasında Esekent istasyonu civarında 536, 600 üncü kilometrede vâki taş ocağından çıkarılarak tes- lim vü 6000 M' balastın kapalı zarfla münakasası 14 Ey lül 933 perşembe günü saat 15 de Ankara'da İdare Merkezin” de yapılacaktır. Tafsilât Ankara veznesind e beşer liraya satılan şartname” lerde yazılıdır. (4303) 5751 Bursa Vilâyet Jandarma Kumandanlığından : Vilâyet Jandarma kıt'ası Süvari takımı hayvanatı için bir senelik Arpa, Saman, Ot aleni münakasa ve ihalesi yapıla cağından aşağıda miktarlari yazılı yemliklere talip olanlar pey akçelerini maliyeye yahut bankaya yatırılıp makbuzlarile 5 Eylül 933 günü saat 3 de Bur sa Hükümet konağında Vilâyet Jandarma Kumandanlığına m üracaatları ilân olunur. (4242) Azami Asgari Kilo Kilo 41500 40000 18500 18000 20000 15000 4242 Arpa Saman Ot 5642 Sihhat ve içtimai Muavenet Vekâletinden: Ankara Nümune Hastahanesi yeni rae muhtelif şubeleri için 766 kalem cerrahi ve tıbbi âlât, edevat ve eçhi; ze kapalı zarf usuliyle müna kasaya konulmuştur. İhalesi 14-9. 933 Perşembe günü saat on beşte Ankarada Vekâlet binasında mahsus komisyonu tarafından yapılacaktır. Müna- kasayı irak etmek istiyenle rin şartname ve listelerini An karada Vekâlet İçtimai Muavenet Umum Müdürlüğünden ve İstanbulda Sıhhat ve İçtimai Muavenet Müdürlüğünden (5) lira mukabilinde almaları ve şartnamesi veçhile hazırlan" mış vesaik, pey akçesi ve teklif mektuplarını ve taraflarından imza edilmiş şartname ve listelerini muayyen vaktinde mez” kür komisyona vermeleri ilân olunur,. (4356) ka banker Bonif'in varisi mevkii “ Yakaş Lariblaire hastahameci m öksün Şi iin sihayet Pinehard. kahramanc» vermeğe mecbur oldu. — Oraya kadar gidip vaziyeti bir gö reyim... k (Arkası var)