1 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

1 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Metro - Goldvin - Mayer şirketin 1933-1934 mev- Joan Cravford'un mânalı resmi ehe: Helen Hayes, Clark Gable, Lewis Stone, TARZAN ve ZEVCESİ “Tarzan et &a Femme» : Jonny Veissmüller, Max recn O'Sullivan, Neil Hamilton, skn HÜZÜN İLERİ «Chagrin d'A- IZUNİ « in our» : o Norma Shearer, Frederic Marsh, Leslie Howard, Ralf Forbes. vaz Kasaplar şirketinde Vergi verilmemiş mi? Maliye memurları mühim yekunlar üze 'ade tetkikat yapıyor Kasaplar şirketi müdürü Ahmet Bey Haber verildiğine göre, İstanbul Kasaplar Şirketinin hesapları Maliye memurları tarafından tetkik edilirken bazı vergi işleri üzerinde durulmuş ve hükümetin hissesinin verilmediği gö- rülmüştür. Bu husustaki paranın mühim bir miltara baliğ olduğu söylenmektedir. Meseleyi maliye memurları tetkik enektedir. Dün geç vakit meseleyi Ka- saplar Şirketinden sorduk. Şirket bu mesele için sadece: — Kazanç memurları her sene oldu- ğu gibi bu sene de hesabatı tetkik etti- ler ve kendilerince bazı noktalar buldu- lar, Bunlar, meselâ bir ameleye veri- len behiyenin kazanç vergisi verilmedi- i gibi hususata taallük etmektedir.,, Demektedir, T.D.T. Cemiyetinde ISTANBUL, 31, A. A. — T.D. T. Cemiyeti umumi kâtipliğinden: T. D. T. Cemiyeti umumi mer- kez heyeti bugün saat 14 te umu- mi kâtip vekili İbrahim Necmi Beyin reisliği altında Dolmabahçe sarayında toplanarak £ karşılıklar klavuzu için ankete gelen cevap- lar üzerinde tetkikata devam et- miştir. Umumi merkez heyeti cumarte- si günü saat 14 te tekrar toplana- caktır. İzmirde üzüm piyasası IZMIR, 31 (Milliyet) — Üzüm pi- Yasası evvelki güne nazaran bir kuruş düşüktür. Satıcılar fazla fiyat istiyor. lar. Alıcılar ise tereddüt ediyorlar, Bu- gün 868 çuval satıldı. siminde çıkardığı Fransızca filmlerin listesi GRAND HOTEL; Vazıi sahna Ed yund Goulding, artistleri, Greta Gar- bo, Joan Crawford, John Barrymore, Barrymore, Wallace Beery, Le wiz Stone, Jenn Heraholt, Mary Carlis- le. BEYAZ RAHİBE «La Socur Blan- SAİGON GÜZELİ «La Belle de $. igon» : Clark Gable, Jeanne Harlow, Mary Astor, Gene Raymond, IN MABETLERİ GÖLGESİNDE «A Ombre des Pagodes» Ramon No- varro, Helen Hayes, Lewis Stone, Ralf Forbes, Waher Oland. SON ADIM «Captive» : Joan Craw ford, Nils Astor, Robert Montgomery, Lewis Stone, May Robson, MADELON CLAUDE'NİN KABA HATİ «La Paste de Madelon Glau- det»: Helen Hayes, Lewis Stone, Ne- il Hamilton, Robert Young, Cliff Ed wards, Karen Morley, Jean Hersholt, Marie Pravost. ASİL TALEBE (Le bel etudiant): Novarro, Madge Evans, Una Markel, Ralph Graves, Martha Sice- per. PLATİN SAÇLI KADIN(La femme aux cheveux roux): Jeanne Harlow, Chester Marris, Charles Boyer, Lewis Stone, Leila Hyams, Una Markel,May Robsan. BASKIN KADIN (Une femme sur- vint) : Wallace Beery, Karen Merley, Ricardo Cortez, Jean Hershalt, John Miljan. ÇILGIN HAYAT (Une vie trepi- dant): Madge Evans, Conrad Nagel, William Haines, Cliff Edwards. BEKAR BABA (Le pirç Celiba- taire): Lily Damita, Jennne Helbings Andr6 Luguet, Andr€ Berley, Geau- rges Maulay. VATAN UĞRUNDA (Au service de la patrie): Stan Laurel, (o Öliver Hardy. AŞIK ÇİLİNGİR (Le piombier A- #moureur): Buster Kenton o (Milek) Mona Maris, Gilbert Rolanâ, Timmy Durante, İrene Purcel, Poly Maron. IRTIŞA (Faits divers): Philips Ho- Ims, Anita Page, Lewis Stone, Mary Carlisle, Walter Huston, Jean Her. aholt, John Miljan. Vazm sahne Van Dyke, GÜZELLİK (ENSTİTÜSÜ (Ma socur masteuse) : Anita Page, Marie Dressler, Poly Moran. HALIS KAN (Pur sang): Clark © Gable, Madge Evans, Ernest Torens. CANLI GETİR © (Seigneur de la Yeni mali teşkilât başladı (Başı 1 inci sahifede) caktır. Daha dün derecede bulunan memuriyetlere de lise mezunu alına- caktır. Lise mezunundan daha dun ©- lanlar yeniden hiç bir memuriyete ta yin edilmiyeceki Kadro eylül nihayetine kadâr ik- mal edilmiş bulunacaktır. Usküdar ve diğer tahakkuk ve tah sil şubeleri kadroları cumartesi günü neşrolunacaktır. Bu teşkilât kanununun tatbik: do layısile açıkta kalacak O memurlara açık maaşı verileceği gibi bunlar An Kala O eiyer vilkyelir3e münasip memuriyetlere tayi nedilecekler vebu suretle açıkta hiç kimse kalmayacak tr. Tahakkuk kadrosu Tahakkuk müdiriyeti kadrosu he- men bemen ikmal edilmiştir. Evvel. ce yazdığımız gibi İstanbul tahak- kuk müdürü Talât Beydir. Kalem te; kilâtı da ikmal edilmiştir. Tahakkuk şubelerine tebligat yapılmıştır. Kad- rolar şunlardır: Edirnekapı tahakkuk şubesi: Ba: memur ve muavinlik münhaldir. Baş muavinliğe Şevki, tebliğ mesmurluğu- na Rifat Bey tayin edilmişlerdir. Bun lar defterdarlık kadrosundaki memur lardandır. . Şehremini: — Başmemurluk ve mu avinlik, memurluk, münhaldir. Ta- hakkuk kâtibi, Şehremini bina kâtibi Belkis Hanrm, tebliğ memuru Haydar Bey - Eminönü tebliğ memuru. - Eyüp: — Başmemurluk münhaldir. Tahakkuk memuru Sezai Bey, ticari temettünt mal müdürü muavini Zeki Bey, Tuz inhisar memuru. kâtibi Ze kâi Bey, merkez kâtibi tebliğ memu- ru İhsan Bey Eminönü şubesi tebliğ memuru Asaf Bey Eyüp şubesi mua- mele memuru İbrahim Etem Bey Top hane tahsil muamele memuru Atıf E- Divanyol: Başmemurluk yok. Ta- hakkuk memuru Cemal Bey Maliye tasfiye kalemi memuru. tahakkuk me muru Sabri Bey, Maliye tetkik memu- ru. Diğer memurlar; Nazmi, Remzi, Al yöre, Sait Beyler. — Başmemur İsmail Hak kı isa De muhascbat tahakkuk ve Osman Bey Maliye merkez memuru Tahakkuk memuru ail Bey Mülkiye. Tahakkuk iii Esat, Mahmut, Arif, Di. e m ii Yeri Doğan, Fuat la ral İuharrem, Talt, Sa- ih Sırrı, İbrahim Hakkı, Abdülmecit Bizleri Küçükpazar: — Başmemurluk yok Bey imi ağ Eyanenuzlak sol haldir. Tahakkuk memuru Rüştü Bey Mül kiye. Tahakkuk memuru Şerafettin Bey Adana mümeyyizi. Diğer memur lar: A. Osman, Salâhattin Beyler. Kumkapı şabesi, Başmermir. Remzi Bey - Milli emlâk mümeyyizi - muavini Suat Bey hukuk, diğer me- murlar: A. Yaşar, Zülfikar Beyler. Kleopatra nın hayatına ik tantana ile ilân edilmektedir. (Ben Hur) wimini çe. virmiş olan sahne vözu Cecile B. Mille | tarafından çevrilecek olan bu filmde al opatra) rolünü Cloudette Colbert caktır. Antoine rolünü de meşhur Erode. | ri March deruhte edecektir. Jül Sezar | rolünün artisti daha seçilmemiştir. Marlene Dietrich Akdeniz kenarların- da tatilini geçiriyor İzlanda balıkçıları Pierre Loti'nin meşhur eseri (Izlanda balıkçıları) evvelce sessiz filme ç: ti. Bu defa bu filmin seslisi e Jungle): Daria ötnienlerdeki” vakği hayvanların mecmun. NEŞELİ OLALIM (Soyons gais): Lily Damita, Mona Goya, Tanin Fedor Françoise Rosay, Adolphe Menjou, Marcel Andrâ Çarşı şabesi: Başmemur yok. Ta- hakkuk memuru Avni Bey, Mülkiye, Tahakkuk memuru Hamdi Bey Mül- kiye. Tahakkuk memur muavini Hay ri Bey Maliye ve tetkik. Diğer m&- lar: Muadelet Hanım, Halit, Ce- Ilah, Rifat, Mustafa İzzet Yedikule: —Başmennir münhal- dir. Tahakkuk uru Hüsnü Bey il ül . muavinleri Saim Tevfik, Atıf, Abdülmecit Beyler. Fatih Şubesi: — Başmemur yok. Tahakkuk memuru Müçteba Bev, ve liye muavini Tahir Bey Huku. memurlar: H. Âli, M. Nuri, Abidin A. Nuri Beyler. Kocamustafapaaş: — Basmemur yoktur. Tahakkuk memuru Talât B. mal müdürlüğü mümeyyizi. Tahak- kuk muavini Bürhan Bey Kocamus- tafapaşa tahakkuk kâtibi Nazmi Bey Bursa tahakkuk memuru. Tebliğ me muru Kadir, Bey Kocamustafapaşa memuru. Hocapaşa: — Tnhsil O basmemuru Ziraat vekâleti muhasebe mümeyyizi Ali, birinci memurluğu münhal, ikin ci memurluğa Maliye vekâleti tetkik memuru Cemil Bey, Diğer memurluk » O: Zekâi, Ali Rrza. Ahmet, , Mes'ut, Bürhanettin, Beyler. iminönü: — Başmemurluk mün- haldir. Tahakkuk memurluğu Cemal Bey » Hesabat birinci tetkik memuru- tahakkuk muavini Agâh Bey Mülkive. Diğer memurlar: A. Hamdi. Ziva, En yer, A. Sükrü, Cemil, Mithat, Saim, Şaban, Tevfik Beyler, Fener subesi: — Başmemurlu mün haldir. Tahakkuk müavini İsmail Hak kı Bey Eminönü muavin kâtibi, Diğer memurlar: Cemal, Fuat, İhsan, Resul m Hilmi, İzzet, Kadri Beyler. ercan subesi: — Başmemurluk münhaldir. Tahakkuk memuru İzzet » Kayseri varidat kâtibi Tahak- Kule: muavini Refet Rey merkez mü- meyvizi. Tahakkuk müuavini Murat B. Emlâki milliyeden. Diğer memurlar: Mustafa Sabri, Samih, Neşet Beyler. Açıkta kalanlar Son dakikada aldığımız malümata göre Eminönü şubesinde | 600 kadar memurdan 170 memur başka şubele- re verilerek alık. « Diğerle- rinin açıkta kaldığı söylenmektedir. Bütün teşkilâtta beşyüzden fazla me mur açıkta kalmaktadır. Bu memurlar bir an evvel tayin edilmeleri için mü racaat etmeğe karar vermişlerdir. a ş vn pe Doğru değil Başt 1 inci sahifedö) Bu müzakerat gayet iyi bir hava için- de yapılmakta ve yakında bir anlaş- ma ile biteceğe benzemektedir. “The Daily Telegraph” gazetesine Romadan bildirildiğine göre, İtalya- “nın Arnavut hükümetine bir ultima- tom göndermiş olduğu ve Arnavut hü- kömetinin hizmetinde bulunan İngiliz. zabitlerinin tardedilmesini ini istemiş ol. duğuna dar rivayteler Roma hüküme: &i tarafından kat'i surette tekzip edil- EN GN * Syivin Sidney üstünde uğur ola- | rak eski bir Romen parasi taşır. * Richard Dis, evlâtlık edindiği dil. | siz bir yetim çocuğa bir rol verilmez- se film çevirmiyeceğini sahne vâzı'—. gaybubeti esna Johnny Weissmi ün inceliklerini gü- | zel Dolorâs del Rio'ya öğretmiştir. Lu- po avdet ettiği zaman zaten arası pek iyi olmadığı Dolorüs ile büsbütün bo- ÇİNDE; Bundan böyle bilâistisma bütün ec- nebi filmlerde çince yazılar buluna- | caktır. Bugüne kadar Çine giren bü- | tün ecnebi filmleri kendi lisanlarında idi. Çinde kolay bir satış piyasası bul- makta olan Amerikalılar için yeni bir SÖ A NDYADA: ma stüdyosu açmıştır. İSVEÇTE: Son istatistiklere nazaran 6 buçuk milyon nüfusu olan İsveçte 1100 si- nema salonu vardır. Bunların 718 a- dedi seslidir. ÇEKOSLOVAKYADA: Çekoslovakyanın 13 milyon 600 bin nüfusuna mükabil 1950 sineması var- dır. 780 tanesi seslidir. * Harold Lilyd 933 hava turnuvaların. da hakem olacaktır, * Hollyvood'da büyük bir şıklık turnu lian Harvey, Adolphe Menjou ve Ronald | Colman, * Marlöne Dietrich Hollyvood'n döner dönmez Ikinci Katerinanın hayatına dair bir film çevirecektir. Greta Garbo da ya: | kında *Kraliçe Christine, isminde bir Fil. | me hazırlanıyor. Greta - Dietrich müca- delesi devam ediyor. * Rudolf Valentinonun £ (Kanlı mey - dan) ismindeki filmi sesli olarak tekrar çevrilecektir. Valentinonun evvelce oyna dığı rolü bu defa Jack La Rue alacaktır. * Son istatistiklere göre İngiltere- zuşmuştur. Kıskançlık! İ Reisicümhur Madritte ilk milli sine- de 5058 sinema vardır. Bunların an- cenk 744 ü hâlâ sesli tetrtibat alama- muşlardır. * Mary Pickford dünyada hiç Rusya çarı thinci Nikolanın yeğeni ve sinema artsiti Nathlie Paley bir şeyin, hattâ kocasmdan boşanma» nın bile sinemadaki hayatına Orta tedrisat kadroları (Başı 1 inci sahifede) işlik istemektedir. En fazla değişiklik Vefada ve kız Hisösimdedir. Türkçe — muallimlerinden Faruk Nafiz, Esat Mahmut, riyaziyeci Hamdi, tabilyeci Saracettin, tabiiyeci Ihsan Beyler Vefa lisesine tayin edil mişlerdir. Gazi Osman Paşa tabiiye muallimi İsmet Hanım, İstanbul Kız Muallim Mektebine, Manisa orta mektebi tabii- ye muallimlerinden Aliye Hanım İzmir Kız Muallim mektebine, Manisa orta mektebi tabüye muallimi Tahsin Bey İzmir kız lisesine tayin edilmişlerdir. Tarih ınwallimi İhsan Şerif Bey kız muallim mektebine ve İstanbul erkek si, beden terbiye muallimle- ri Veysi ve Necati, resim muallimi Şev- ket Beyler de Vefa lisesine tayin edil- mişlerdir. Kastamonu maarif müdürü İsmail Kemal Bey Eyüp orta mektebine müdür olmuşter. Cümhuriyet orta mektebi müdürü Kemal Emin Bey muallim ole- rak tayin edilmiştir, İstanbul kız lisesi türkçe muallimi Tahir Nadi Bey Pertev- niyal lisesine, fransızca muallimi Hati- ce Galip Hanım Gazi Orman Paşa or. Şa mektebi müdürlüğüe, almanca müal- Timi Leylâ Hanım Erenköy lisesine, Şaziye Refik Hanım Erenköy lisesine tayin edilmişlerdir. Kabataş lisesi riyaziye muallimi Os- man, Perteyniyalden türkçe muallimi Baka, Ankara erkek lisesinden tabüye muallimi Malik, Vofadan fen bilgisi ma- alimi Arif, Vefadan beden iy muallimi İfakat Hanım, Vefadan resi muallimi Tahir Beyler İstanbul kız li- sesine tayin edilmişlerdir, tasaray lisesinin kadrosu henüz tebliğ edilmemiştir, Galatasaray lisesi müdü: Ma Tevfik Dy tekrar umumi re mükdikre Fethi Beyin egtirileceği söylenmektedir. z Emirgândaki orta mektepte yeni talebe kayıt ve kabulüne üyeli Kasımpaşa orta mektepsiz mi ia açılması takarrür eden hususi idare bina ve- Keli kez esine yeniden üç kabe yeğ olduğu 5 eden e olda ği . dar, Bütün ie Fuat Bey ne diyor ? Orta tedrisat umumi müdürü a Bey daha y kr. Fam By la üzme girin sa yeri aa lalesi Sela bind mektedir. Bu rivayetlerin ilki memle- ket arasmda mevcut dostluğu ihlâl etmek maksadile ortaya atıldığı söyle niyor! Mesele İtalyanın birkaç sene evvel Arnavutluğa yaptığı bir istikrazın fa- izlerinin tediyesi hakkında zuhur e- enli bir ihtilâftan ibarettir, Bu ihti- lâfın iki memleketin münasebatta tev lit ettiği gerginliğin yakın bir âtide i- zale edileceği muhakkaktır. tir: — Ecnebi ve ekalliyet mekteplerin- den bu sene kadro dolayısile açıkta ka lacak muallim yoktur, Bir kaç ecnebi ve ekalliyet mektebi mali vaziyet do- layısile kapanmıştır. Buralardan scık- ta kalan hocalar münhal vuku bulun- çe ye Hususi mek- için hazırlanmakta olan talimat en ünl nil ellarkemişir” Temalı edilirse bu seneden itibaren tatbika başlaancaktır.,, Aldığımız malümata göre, Maarif müdürlükleri mekle ia yakm Ve Bu bul maarif müdürlüğünün teşkilât da tevsi edilecektir. Halen İstanbul maa- rif müdürlüğünde mevcut bir muavin- lik ikiye de mek- çıkarılacaktır. Şehrimiz: teplerin çok olması ve ecnebi ve ekal- liyet elele de Istanbulda top- lanmış olması böyle yeni bir teşkilâta arzı ihtiyaç etmektedir. Lise ve orta mekteplerde yarından Üniversite kadrosu (Başı 1 inci sahifede) mada tahsil etmiş olan hukuk dokto- ru Şomai Talip Bey tayin edilmiştir. Şemsi talip Beyin tayini yeni ar ile Vekil Bey tarafmdan tasdik olu- nacaktır. Tıp fakültesi profesör mu- avinleri hariçte bir işle meşgul olma- yacakları için, dışarıdaki işlerini bı- rakmaları için kendilerine tebligat ya pılmıştır. Bazı muavinlerin hariçteki işlerini rakıya Üniversitedeki EN iyii i “ip ii lerine yeni muavinler tayin edilecek- tir. Tıp, Hukuk ve Edebiyat fakülte- lerinden çekilmek isteyen bu muavin- ler, sebep olarak Üniversitede verilen . maaşların ax olmasını göstermekte dirler. Galatasaray müdürü içtimai- yat muallimi Hilmi Tayyar Bey ken- di talebi üzerine Üniversite kadro- mektedir. ağ anla elasşnmaldak 2 Edirnede zafer bayramı EDİRNE, 31 (Miliyet) — Zafer ve siz ” çıktı çıkalı ortadan kaybolan bu are ! Karl Freund Berlin sinemacılar ce- | (Beyaz kadın) 1 çevirmiye başlıyacaktır. miştir. * Collen Moore metre ile mükem- mel bir mukavele yapmıştı. Buna men mukaveleyi bozmuştur. Radio Pictures hesabma bu mevsim- de iki film çevirecektir. Sesli film aliyetine tesir edemiyeceğini siner tisti yeni filmlerinde görmek istiyen ler çok. * Meşhur Dranem Berlinde “Valş muharebesi, , isminde bir film çevire" dikten sonra Parise dönmüştür. * Firmin Gemier Cezairin cenü- bunda “Tayfun, ismindeki filminin harici manzaralarını bitirmiştir. Ay- rıca orada yaşıyan Arapların haya & hakkında da dökümanter bir film çevrilmiştir. * Bir kaç senedenberi Hollyvood'- da bulunan Alman operat davet * Fritz Kortmer iki film çevirmeli üzere Berlinden Amerikaya gidecek« tir. i ”* Alman artistlerinden Werner” Kransa “Dünyaya hâkim, filminin baş rolünü almıştır. Amerikada bir Alman artisti daha göki Fihaz inek Haliyaroz'âk il Füem olak Harp Cinude Farröre'in (Parp) ismindeld eserinin de seslisi çekilmiye başlanmış» tır. Bu meşhur romanı filme çeken marı sahne vâzu Tourjaneky'dir. Filmi çevi- ren artistler şimdi Akdeniz sahillerinde dirler. Fransa donanması muharebe sah» nelerine yardım edecektir. sema : Daimi sergi (Başı 1 inci sahifede) himce Mba yapılıyor. Bu ve k İe veya biraz daha fedakârlık rak daimi bir sergi vücude setiriler mez mi? Bu sualleri dün sergi işlerile meşgul olan İara ve zevata sorduk. Hakkı Nezihi Bey bu hususta diyor. b Bizde bir daki seriye Tüzen vardır. Fakat bu sergi satış için deği a m rene bir fikir vermek için ya- ılmalıdır. Memleketten gelecekler Tüyük bir tevzi merkezi olan İstanbul da neler bulabileceklerini görecekler, hariçten gelecekler Türk sanayiinde: ki seri terakkiyi görecek ve Türk ih raç maddelerini bu sergide bulacak lardır. Yalnız, daimi sergi yapılırken yerli mallar sergisinin kalması lâzım- dır. Çünkü, o serginin bu hali olması bem maakmadı hem Sy öldürür. Şunu da ilâve ede; irriyetten evvel İstanbulda Avrupadaki emsali ni takliden daimi sergiye müşabih bir şey açılmıştı. Mi aleasına müracaat ettiğimiz Nazmi Nuri Bey de bu hususta diyor kiz — Sergilerin daimi olup olmaması cidden şayanı mütalea bir mevzudur. Bu mevzuun İeh ve aleyhindeki mü- nakaşalar kuvvetli esbabı mucibelere İstinat etmektedir. Fakat ben sergile- rin daimi olması taraftarı değilim. yegilezdaki müabelelerimin DİE mek ne ticesidir. Halkımızın sergilere ki kuvvetli rağbetinde sergilerin muvak kat oluşu çok mühim âmildir. Bu ped. kolojiyi şöylece tasvir etmek müm- kündür. Meselâ 18 gün devam etmesi