1 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

1 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Bakımsız bir meydan Şu İtfaiye Meydanının haline bakınız! NKARA, 78 (Milliyet) — Bu sayıfamızda İtfaiye meydanı için çok azı yazdık. Burası gibi tertemiz ve yepyeni bir şehir için hiç yakış- maz bir semttir. Son bir defa daha bu meydanı resimlerle karilerimize göt ilermek istedik. Artık bundan sonrası için bir şey yazmıyacağız. 1 — Her gün Anadolunun yüzlerce noktasına giden otobüslerin İstasyo- vu İtfsiye meydanıdır. Bunların gürültüsü dünyayı tutar. 2 — Her gün civardan gelen veya hut Ankarada işsiz oturan © yüzlerce halk şehrin en mutena bir caddesi yanında toz ve toprak içinde, en iptidai bir şekilde böyle toplanır ve yörüağyara karşı böyle görünürler. 3 — Bu yüzlerce halk buradaki Uköftecilerden tanesini on paraya köfte slarak iştahla atıştırırlar. 4 — Okkasını yirmi kuruşa aldıkları yağlı ve kıymalı (1) börekleri mi- deye yuvarlarlar. ve okkasını on beşe gene yağlı ve kıymalı boğaça (1) gövdeye indirirler. 6 — Sonra da.. okkası beşe erik alırlar. 7 — Bardağı kırk paraya buzlu Jimonatayı da içtiler mi? Bir bina kö- pesinde akşama kadar horuldayıp uy urlar. Nasıl, İtfaiye meydanı karışan ve görüşeni olmıyan ucuz bir Cebelimu- bah değil mi? alarak — Geçen hipleri yaya kaldırımlarını tahta perde şekmelerile işğal ediyorlar. - Resmimiz Adliye sarayı karşımda bir apartıma- nın tamiri dolayısile yaya kaldırımına dökülen kumları göstermektedir. Her şeyi Belediyeden bekliyecek de- ğiliz? Inşaat sahiplerinden biraz insaf ve nezaket istiyoruz, ANKARA, 30 (Milliyet) — Koyun Pazarımda kaza neticesinde birisinin öl düğünü telefonla ekmekçiler cemiyeti da buluzn çıngırak teli elektrik havai te liyle temas ederek cereyan kahve ocafı- na geçmiş ve orada ocakçı Hüseyini ani bir şekilde öldürmüştür. Bu esnada telâşla; yangın var, diye bağırıldığından itfniye de derhal gelmiş sede yangın olmadığını görmüş ve geri dönmüştür. 20 dakika ANKARA, 29 (Milliyet) — O: tobüsler hakkında ne kadar yazsak azdır. Bunlarm mevkut olarak ha- reketleri için bir tertibat alınmadı- ğından eh son yeride o dolmadan hareket etmiyen otobüsler işi olan- lar için hiç te emniyetli bir vasıta inakliye olamamaktadırlar. Bugün istasyona inmek istiyen foto muha- birimiz, istasyona gidecek bir oto- büsün hareket etmesi için tam yir- mi dakika beklemiş ve işi olduğu halde mahaza şu vaziyeti tespit i- çin dişini sıkmış ve vakit geçsin di- ANKARA, 29 (Milliyet) lerde yazdık, yine yazıyoruz. İnşaat sa — bir otöbüste.. sün numarasını vermiyoruz. Çünkü bu cihetten dolayı tecziye icap edi- yorsa bütün otobüslerin birden ce- zalandırılmaları lâzımgelmektedir. Biz, bu şikâyetimizin de fayda ve- receğinden emin değiliz. Ancak ka- rilerimize bu münasebetle bir tav- siyede bulunacağız: Eğer istasyonda acele işleri var- sa e yürümeyi tercih etsinler. Çünkü bekleme yüzünden yirmi dakika vakit kaybetmekdense, beş dakikada istasyona inmek herhal be ai içim daha kârli ola ter. A 1 — Binalar tamir edilirken inşaat sahipleri | uluorta sokakta harç ha- rarlar ve çıkan süprüntü ve molozları sokağa dökerler. . | 2 — Dükhâncılar sandıklarını ve fıçılarını yaya kaldırımlarında açarlar. 3 — Otelciler mangallarını cadde ortalarında yakarlar. . | 4 — Bisikletliler günün her saatin de yaya kaldırımlarında serbestçe ge- zerler.. 5 — Ve nihayet şehirlilerin bu Iâü baliliğini gören köylüler de şehre gel- dikleri vakit gene yaya kaldırımlarında eşeklerile gezmekten hiç çekinmezler. ANKARA, 27 (Milliyet) — Belediye şebrin güzelliği için azami gayreti sar- fediyor. Her medeni şehirde olduğu gi bi Ankarada da şehrin güzelliği | için halktan beklenen vazifeler vardır. Belediyenin halktan vazifesini yap mıyanları tecziye için kanunu var. Fa- kat, zabtıa memuru az olduğu ve halkım şehir güzelliklerine riayetsizliği her vakit göze çarpmadığı için bazan bu kabil hareketler cezasız kalmaktadır. Foto muhabirimiz bu ceza görmiyen y olsuzlukları bir gün gezerek tespit et- Şubemiz Mütekaidin Ey- tam veEramil iskonto mu- amelâtına ve müamelele- rin günü gününe intacına aşağıda yazılı günlerden itibaren başlanacaktır. | Devlet Demiryolları idaresi ilân arı | İdaremiz için pazarlıkla satın almacak olan civata, asit finik, oksijen kaynak ve kesme aletine mahsus komple mano metre, Donanma duyu,ampül,mahruti çadır, bakır izole tel, kor don tel, bakır çıplak tel, suplon tel, donanma feneri, Türk bay rağı orta, karton bitüme, badana makinesi ve saire gibi (43) kalem muhtelifülcins malzem enin pazarlığı 6-9-933 tarihine müsadif çarşamba günü mağ azada icra kılmacağından talip lerin yevmi mezkürda saat 9dan 11 e kadar isbati vücut ede rek tahriren fiat vermeleri, bu © baptaki malzemenin müfre- dat listesi mağaza dahilinde © asılmış olup nümune getirilme si icap eden malzeme için pazarlık günün nümunelerinin bera ber getirilmesi, nümunesiz. tekliflerin kabul edilmiyeceği ilân olunur. (4553) Ecnebi memleketlere giden tüccar ve seyyahlara Banka Kommerçiyale İtalyana Beyoğlu ) 5 esi 700,000,000 (İhtiyat akçesi: 580,000,000 Li Kasımpaşa ) O 6.9.933-11.9.933- 16.9.933- 20.9.933 Sesi Me Pei çekleri) 2 e) Usküdar ) Liret, frank, İngiliz lirasi veya doları frank olarak satılan bu a çekler sayesinde nereye gitseniz paranızı kemali emniyetle taşır ve Eminönü ) ber zaman İsterseniz dünyanın her tarafında, şehirde otellerde Yalova )* vapurlarda, trenlerde bu çekleri en küçük tediyat için nakit ma- Sarıyer o) O 7.9.933-12.9.933-179.933-21.9.933 kamında kolaylıkla istimal edebilirsiniz. Travellers çekleri hakiki Bakırköy * ) sahibinden başka kimsenin emmek bir. şekilde tertip ve adr ihtas edilmistir. 5-89 Re Üsküdar k idare heyetind ) (99.933. 13.9.9033 - 18.9.933 - 23.9.933 skudar Kazasıldare heyetinden: Beğiktan © ) Samsun Sabık Baş Mühendisi Ferit beyin Mahalli ida- rei hususiyesine olan 93 lira 46 kuruşun temini istifası için Fatihi ) Çenğelköyünde Suyolu sokağında 13-1 13-2 13-3 No.lu Eyüp ) 109.933-14.9.933 199.933 - 24.9.933 birbirine bitişik Üç ev ile 15 No. lu bahçıvan odası 7 No.lu Samatya ) (4450) Bostan açık arttırma ile satılığa çıkarılmasına ve Eylülün 1 in 6134| ci günü saat 15 te ihale edileceği ilân olunur. (4552) ——— TAI pa —— gp — e miştir. Satılık Emval Emniyet Sandığından: early oi kalp olu. | â No. Mevki Cinsi Eski Yeni Emirgânda Emirgân caddesinde Yalıveköşk 36 48 'Çubukluda Çayır sokağında İki ev 3ı 362 Bakırköyünde Cevizlikte Hat- Ev ve iki “63,55,577' Riza boyunda Hamam sokağmda (Odükkân “32,34” Üsküdarda Yenimahallede Dükkân 11 ii Karamanlı sokağında Fatihte Manisalımehmetpaşa Maa oda ahır 14,7,7 14,16,8 mahallesinde Yukarımeydan ve Bakırköyünde Basmahane Bahçeli ev 124 26 civarında & | i Kartalda Üsküdar caddesinde (o Dükkân o 1 Galatada Sultanbeyazıt ma- 3 81 hallesinde Kasaplar sokağında maa dükkân otelin yarım hissesi Sandığa ait yukarda yazılı gayrimenkul emval 25 eylül 933 tarihine müsadif pazartesi günü saat on dörtten onal- tıya kadar Emniyet Sandığı çimi kr Semi lacaktır. İsteklilerin yüzde 10 pey akçesile birlikte caatları lâzımdır. (4535) Liseler alım satım komisyonundan Ortaköyde kâin Kabataş lisesinde laboratuar konferans | salonu ve saire tadilâtı kapalı (zarf usulile münakasaya ko İ nulmuştur. 27 Eylül 933 çarşamba günü saat 17 de ihale edi- lecektir. Taliplerin şartnameyi (o görmek için her gün komis- yon kâtibine ve mezkür Lise Müdürlüğüne müracaatları. (4531) Urmsmi Neşriyat ve Yazı İşleri Müdürü ETEM İZZET Gazetecilik ve Matbaacılık T. A. Ş.