6 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

6 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Tarihi tefrika: 105 Yıldızdan Ordu Köşküne | Yazan:' $.N. Sadrazam Mer hakkı (Biiliyet) indir. Sait Paşa Hasan Fehmi Paşanın Fevkalâde Elçiliği. — Fransa, Almanya, Rusya devletleri müdahale ettiler! — Granville,in lâyihası. — esmüsesüsi Sadrazam Sait Paşa, Mısır meselesinin halli için İngiliz sefirile mutabık kaldık- tan sonra sarayda, Encümenivükelâda düşünülmüş, konuşman — esasları 12 yaadde olarak kararlaştırılmıştı. Fevkalâde elçi olarak © gönderilecek | zatın intihabına gelince, sabık yeri Ahmet Vefik Paşa, ötedenberi İngili rin maruf dostu olup İngilizceyi ana dili gibi bildiğinden birinci der rünileyh, ve sonra Ha, ve Evkaf Nazırı Kâr lup evsafı haiz bulunduklarından, bun- lardan birinin tercihan intihabr reyiâliye baralılmıştır. Bu arz tezkeresinin üç gün iradesi çıkmamış ve nihayet dördüncü gün, isim leri arzolunan üç muktedir zatların hiç biri kabul buyrulmayıp “karihaişahane,, den Adliye Nazırı Hasan Fehmi Paşa, fevkalâde Elçi olarak tayin olunuvermiğ: & — mma Hazmlanan müzakere esasları ve matname Hasan Fehmi Paşaya tevdi 0- lunmuş ve Müşarünileyh, başka işler i- çin Viyana ve Berline uğradıktan sonra, Londraya gitmişti. Hasan Fehmi Paşa, Londrada hüsnü kabule mazhar olmuş, sarayıkıralide ak- şam yemeğine alakonulmuş, gerek hane- damı İrparatori, gerek ricali | siyasiye taraflarından li ve ve teveccühat gör- müş, işe başlanılıp saltanatıseniye İehi- ne olarak mesele hallolunmak üzere bu- İanruş iken Fransa, Almanya, Rusya devletleri nagihan müdahale edip Hasan Fehmi Paşanın geri alınmasında — israr gösterdiklerinden fevkalâde Elçimiz bir #ey yapamaksızın dönüp gelmiştir. Sait Paşa, hatıratmda, bu meseleyi iki noktainazardan kendi lehine kaydile: “Evvelemirde Hünkâr, elçiliğe, benim gösterdiğim zatları yapmamakla işi cılk etti, bozdu. Saniyen Hasan Fehmi Pa- şa da mevdu vazifesini hüsnü ifa edeme- di; maharet, liyakat, kiyaset göstere medi, tarzıhareketi Fransızları, Rusları hattâ Almanları kuşkulandırdı.. Hasılı başkalarmın hatası, taksiri o yüzünden Mısır meselesi, matlubumuz olan netice- 55 gemedi; müzmin, muzebzep olup kal: dıl İ Diyor ve bu bahanelerle işin içinden sıyrılıp çıkmak istiyor! Hasan Fehmi Paşanın Londradan av- detinde; İstanbulda, Babsâlide ve saray- da şayi olduğuna ve bizzat sadrazam pa- şanın Sultan Hamide naklihikâye eyle diğine göre, güya £ Hasan Fehmi Pass, Londrada İngiltere Hariciye Nazırı ile mike i, hayli zamandır sürünce- mede ll ve bu keşmekeş ve te- sevvüşün devamına tahammül olunamı- Deni ze düşen yılana sarılırmış! — Lord yacağından meseleyi beynimizde büsnü | suretle hall ve tesviye “denire dü- şen yılana sarılır! Darbımeseline tab'an buraya geldik!, İ Diye souk bir ifadede © bulunmuş ve bittabi Londrada fena tesir yapmiş imiş! Halbuki Hasan Fehmi Paşa merhüm, Londrada meseleyi iyi bir şekilde bitir- mek üzere İrziliz Hariciye Nazırile mu- tabık kaldığımı ve hattâ Lord Granville'in avdetinde, kendine verdiği liyiha mün- derecatınm Devletiiliye (için ganimet, €n büyük imüvaffakiyet ve niymet oldu- ğunu resmi raporile Padişaha ve Babıâli- ye bildirdiği Bab:âli mahzenievrakında mahfuz “Mar dosyası, mubteviyatile Lord Granville'in, sureti hal gösteren lâyihasında başlıca beş mühim kayıt mev- cuttur: 1 — Mısır, Devleti Osmaniyeye tâbi olacaktır. 2 — Mese Hidiviyetinin fermanlarla müssin Tacaktır. 3 — Meser arazisi hududu mülkiyesi dahilinde hakiki, daimi bifârafirk kabul edilecek, umumi emniyet ve asayiş mu- hafaza ve temin için icabı mıkdarı tak- dir olunacak polis ve jandarma kuvvetin- den başka kuvveinskeriye — balunmıya- caktır. 4 — Mesin ümuvü maliyesi, Devleti- âliye ve Hidiviyet ve İngiltere rical ve memurlarından mürekkep bir beyetima- iye marifetile tensik kılınacaktır. 5 — Hıttei Misiriyye, hali bitarafide bul herhangi bir devlet tara- fından taarruza maruz kaldığı takdirde Meclisi mevabn kararı ve Hidivin talep ye iğarı üzerine Devleti Onnniye aker sevkile emrimüdafanyı deruhte ve ifa liyecek ve Devleti Osmaniye tedelhace talep ederse, İngiltere hükümti de mua. i vaziyete göre, Hasan Fehmi paşa, çok muvaffak olmuş sayı- lırdı, Lâkin ne çare ki siyasi rekabetler, paşanın Londradan eli boş © dönmesine ve İstanbulda da bir çok yakışıksız dedi- gi Hasan Eahimi Paka lemmdisine atfedilen "denize düğen yılana *sarıbır!,, gafı hakikatte © yapmış mi idi? Bu, Hasan Fehmi paşsi gibi âlim, fazıl, tecrübe gör- müş eski ve cidden © değerli bir devlet rüclünden beklenmez, umulmazdı. Paşanm Londradaki mülükat ve beya- natının kasden tahrif edilmiş olması iy- timali daha kuvvetle varitti, Nitekim, bu dedikodunun karanlık tarafları bilâhere aydınlanmıştır. (Bitmedi) Yarın: Hasan Fehmi Pş. ve Mısır meselesi 1 Hasan Fehmi Paşaya isnat olu nan gaf! — Hasan Fehmi Paşa- nın beyanatının aslı. — Maalesef paşa, hatıratını yazmamıştır. Deniz tarifeleri Ağır mı? (Başı 1 inci sahifede) 37 liraya naklonurken İstanbuldan Mu- danya gibi en yakın bir lziana nakil öc- yeniden tanzimi ve bunda mmtakalar- dan ziyade maddelerin vaziyetinin bil. basın ihraç eşyasının nazarı dikkate a- Imarak yeni bir tarifenin tanzimi lâzım. geldiği noktası etrafında toplanmakta” dır. Her vaziyetten — istifadeyi. bilenler bundan da istifadeye kalkarak piyasa- da bir hareket yapmağa — teşebbüs et mislerdir. Deniz yolları müdürü ne diyor? Dün hu hususta Devlet Denizyolları müdürü Sadettin Bey kendisile görü- şen bir muharririmize şu izahatı ver- Pariste bir li (Başr 1 inci sahifede) İki mesele ROMA, 5. A. A. — Giornsle d'ltalia ya göre Avusturya meselesi, birisi cüm Bu sonuncu kısım ecnebi devletleri alâkadar etmemekle beraber, Avustur- yajam beynelmilel vaziyeti ve imbiliyet — İleri halkında mücesir tan geri © kalmamaktadır. lik toplantı PARİS, 5. A. A. — Silhları azalt konfarana: tonlanmadan ö Balkan v Konferansı kaldı (Başı 1 inci sahitede) ii, Bükreyte toplanmış olan 3 üncü kon- feranıta Yugoslavya ve Bulgar murah- hasları arasında ekalliyetler meselesi etrafında | şiddetli bir ihtilâf çekemış ol. masa, Belgratta top- lanması teklifi ileri sürülünce Yagos- lav anka bunu kabul Balkan Tıp haflası BÜKREŞ, 5 (Mili — Bükre; are re yiz z tiyazları, hukuku mahfuz ka- |fl “Rusya - - Almanya 1 İ diğine göre, kasırga saatte 100 mil sü- M. Mussolini'nin tavassutu ile bir misak mı yapılacak? niyetindedir. İtalya - Sovyet misakı ve ie MİLLİYET ÇARŞAMBA 6 EYLOL 1933 HARICI HABERLER Ehemmiyet | Verilmiyor Yunan meclisindeki mu halifler ve hükümet ATINA, 5 (A.A) — Ciddi si- yasi mahfeller, muhalefetin parla mento mesaisine iştirak etmemek kararına büyük bir ehemmiyet v memektedirler. Bu kararın tesiri, şüphesiz aylardan beri Venizelist İl matbuatın yapmış olduğü propa ganda neşriyatından fazla olmaya: taktır. Hükümet esasen efkâre umu tarafından takbih (edilen bu hareketini sükünet İl le karşılamıştır. Umumü zanna gö re mahalefet nihayet meclise işti. rak edecektir. Muhalefet vaziyeti- ni izah için toplantılar yapmak istediği takdirde bu toplanlılar ka- | mun çerçevesini aşmamak şartile kü kümet müsaade edecektir. Aksi tak dirde, halkı tenvir için bizzat hü- Wi kümet te toplantı yapacaktır, M. Venizelosun fikri ATİNA, $ — M. Venizelos Eth- nos gazetesine bir mektup göndere rek, muhalefetin hattı hareketinin İ zaruri olduğunu ve aksi tahdirde muhalefetin hükümetin barbarlık sistemini kabul etmiş addedeceğini bildirmiştir. Mahaliflerin dyan mâ İ zaheresine iştirak etmemeleri ihti- maline karşı da M. Venizelos, âyan da serbest söz söylemek hakkı mev dukça buna lüzum olmadığı. ive etmiştir. cut PARIS, 5. A. A. — Matin gazetesi- nin Roma muhabiri yazıyor : Sovyetleri ret etmişti. Chinschik yoldaş siyasi şahsiyetlerle temas etmek üzere birkaç gün Roma'da kalacaktır, Almanya ile Rusyanın ba- günkü münasebetleri hakkında M. Mons şolmi ile de görüşmek ihtimali yardır. aleyhinde ki propagandayi durdurmak için Ber- inde wüdnkelelerde bekamlağı Malay» ur. Chinsehik yoldaş, M. Mowssölükü'dler tavassutunun Rusya ile Almany: sında bir yaklaşma, hatta belki de iki memleket arasında bir ademi tecavüz pmisakı yapmağa kadar genişletmesipi istemek BERLİN, 5. A. A, — İtalya - ademi tecavüz misaki, meyal tesir bırakmıştır. Gazeteler, akıllı si setinden makam M. Moussolini'yi tebrik ediyor) Bokiile Allgemeine Zeitung, ları yazıyor £ * Almanya, Avrupa'nın iktisadi've si yasi vaziyetini kolaylaştırmağa matuf her türlü siyasi harekeli memnuniyetle karşılar. şun- Avusturyada Irkçı teşekküller İki nazi tevkif edildi, silâhlar bulundu VİYANA, 5. A. A. — Avusturya'da irk nazariyesinin faaliyeti | devamı et mektedir. Gün geçmiyor ki, polis gizli içtima b, yek teşekküller. bulmasın, bir. de yakarı Avusturya'da Fuchaocd civa rında meçhul kimseler © dinamitle bir kolcu klübesini uçurmuşlardır. Bu suikasttan suçlu olarak maznun iki Nazi, tevkif edilmiştir. Avusturya hududu boyunca, Bavye- ra'da, ırkçı kıtaat arasında büyük bir foaliyet olduğu haber veriliyor. Druckandermue'da , gire 1 Bü sile mit depo bel m Bir şeye yaramadı Londra konferansı hak- kında bir mektup LAMAYE, S.A. A — Hariciye mac tupta, konferansın teşkili için konsey komitesi tarafından teklif edilen güm- rük mützrekesinin bozulduğunu bildir- miştir. Bu mektupta denilmektedir ki: Hollanda hükümeti, konferans mesai- sinin ne bir para İstikrarma, ne de bey pelmilel ticari memnuiyetlerin azalma» sına yaramadığını müşahede © etmekle Mmüteessiftir. Luther'in el yazısı BERLİN, S (AA) — 1823 te Luther tarafindan yazılmış ve tanzima- bin premiplerini teferrüntile bildiren bir mektun bir antikacıdı bu. İş bayramı Ford, GpBiİ iş kanu- nunu kabul etmiyor VAŞİNGTON, 5 (A.A.) — Labour Day iş bayramı münasebetila, M, Ro- osevelt tarafından ileri sürülen milli kalkınma propagandası dün en yüksek ıştır, Amerikanın bütün inde mitingler yapılmıştır. Jene- LA m şehi ral Johnso nile muavinleri N. | muvaffak olması için Amerika, hudutsuz gayreti tuklar söylemişlerdir. Milli n: her taraftan umümi saanyiciler tarafından iş kanunları he- ifakla karşılandığı bir zamanda otomobil iş kanununu kabul ct disine verileni mühlet, halde Ford evvelce almış olduğu vaziyeti değiştirecek hiç bir harekette bulunmamıştır. Hollywood'da: buhran HOLLYVOOD, 5, A, A. — Müstakil il 1.600 işçi ve memurları. ine iş bulmaları işin 15 gün lük mühlet vermişlerdir. Bunun sebibi, sinema kanununu kabul etmek doğmaktadır. sanayini ihtim İ Amerika'da Antil ilaliiri 'kasırga- dan altüst oldu VAŞINGTON, 5 (A.A,) — Antil adalarını altüst eden bir kasırga, Flo- ride, Texas sahillerini harap elmekte- dir, ; Jacksonville'den alınan haberlere göre Sebring ve Freeport gibi bir çok şehirlerle muhabere imkânı kalmamış- tr, İnsanca zayiat hakkında bir haber verilmiyor. HAUSTON "Texas, dan bildi ratle yaklaşmaktadır. HAYDARABAT, 5 (A.A) — — dusun şimdiye kadar görülmemiş bir derecede taşması neticesinde milyonlar- €a İngiliz lirası zarar olmuştur, Sular şimdiden Hukhari ve Manzapore mn- takalarını Banka mantalalar da tehlike altın dadır, Yüzlerce âdam âçikta “kahıhiı- tar, M. Herriot'nun Rusya intibaları MOSKOVA, 5. A, A. — M. Herriot dün Sovyet ve ecnebi matbüat mümes. sillerini kabul ederek demiştir'ki £ “ Sovyet Rusya halkınm sülhe derin bir tarzda bağlı olduklarına kati kanaat getirdim. En çok razari dikkatimi celbe den husus Stalinin ortaya koyduğu altı şarter, Bu çartlar, bütün memleketlerde uzun uzadiyn tekik edilmesi Hizm ge- le. cesurane ve semereli prensiplerdir. Bunlar, sahibinin o başlıca iki büyük vi aksettirir, Büyük zekâ ve cesa- PEN siken; ole ibi ğiniz muvaffakiyetler şayanı dikattir. Bugünkü hayat seviyesi 1922 de gördü- | Beş çok yüksettir. Bu mezele hiç bir "Herriot M. Kalininle görüştü MOSKOVA, 5. A. A. — Tass ajan- sından bildiriliyor : Kalinin M, Herriot ile M.”Alphand'i kabul etmiştir. Görüşme bir saat sür- müşter, Maslak yolu Fociası (Başı 1 inci sahifede) Bey olmuştur. Dün Alâettin Beyi mat baasma ve klişehanesine mensup kaç kişi ziyaret ederek müessese lerine, malümat vermişler ve ba- gı talimat almışlardır. * Altettin Bey #nevkufiyet kararını tevekkülle karşı İamış ve dün geç yükte kadar bu ka- Fara itiraz etmedi na kendisi, ne de vekilleri Sadi ler kefaletle tahliye talebinde bulun- mamışlardır. Mm. Tol Kaza esnasında otomobilde bulun- duğu söylenilen Mm. T, L, Babıâlide maruf bir tüccarın refikaardır ve o ge ce Büyükderede bir baloda bulundu- ğu, gerek vak'a esmasmda, gerek e söylemesi üzerine alıp yürüyen şayi- alardan ibarettir ve bu şavialarm ha- kikatle uzaktan ve yakından alâkası olmadığı anlaşılmıştır. Bir de Mel. A. çıktı Gene bu dedikoduları çıkaranlar ortaya birde Mel, A. ismi atmışlardır. Mel, A. Beyoğlunda “P...” bahçesin- de piyanisttir. Dedikoduyu sevenler Alâettin Beyin otomobilinde Mel. A. pm da bulunduğunu söylemişlerdir. Maamafih gene yapılan tahkikata Mel, A, nim saat 6 dan itibaren (P...) bahçesindeki vazifesinin basımdan ay rılmadığı anlaşılmıştır. Bütün söyle- nenlerin sadece fırsat bekleyen bazı adamların varacağı neticeyi düşün- meden çıkardıkları dedikodulardan ibarettir. Solör Bahaettin Efendi kim?.. Kazayı müteakip Alâettin Bavi Kâzım Pş. Hz. Bohka BALIKESİR, 5. A. A. dilmişlerdir. Paşa Hazretleri ret etmişler, da bulunmuşlardır. Meclis Reisimiz bu sırada ye: ni öğrenmişler. çaydan sonra sergiyi -B. M.Meclisi Reisi Kâzım Paşa Haz retleri bugün Bandırma'dan şehrimize gelmi ler, hararetle istikbal e- iğled en sonra vilâyet ve belediyeyi ziya- müteakiben Halkevi tarafından şereflerine verilen çay- i mallar sergisinin temdit edildiği- ezmişlerdir. Bu ziyaret sergide derin bir memnuniyet üyandırmış tir. Sergide bulunan yerli. firmalar Paşa Hazı etlerine tazimlerini beyan etmişlerdir. Sıvas kongresinin yıldönümü coşkun bir surette kutlulandı SIVAS,5. A, A. — Si: kun heyecanla yaşanmıştır. vas kon gresinin kurulduğu 4 eylül dün çop Kong'renin kurulduğu lise binası önünde büyük merasim ve tezahurat yapı imış salon ve Gazi Hazretlerinin mesai odaları "ziyaret edilmiştir. Bayram gecede Halkevi, Hal k fırkası ve lisede setinç ve surarla yaşatmıştır. Spor İtalya - Türkiye güreşleri Korkunçbirkasırga İlk maç 15 Eylül cuma günü Greko - Romen olarak. yapılacak 15 eylül cuma günü Taksim stad yomunda, Türk ve İtalyan takımız ları çarpışacaklardır. Bütün güreş dün- yasını çok yakından alâkadar < eden bu maçlar çok mühimdir. Bu münasebetle; her iki takımın kudretlerini, ve dünya güreşindeki ziyetlerini tetkik etmeği faydadan w- zak bulmuyorum. 15 eylülde karşılacağımız.. İtaly: milli ekipi, bir defa 56 kiloda, (Gotes- ki) min sayesinde bu kategorinin dünya me en kazanmıştır. — 66 — 79kilolarda, dünya ci sü olmuşlardır. Bu muvaf- Fakıyetleri, 928 — 952. olimpiyatların da ve 927 Avrupa şampiyonasında el- de etmişlerdir, Şehrimize gelecek takımda, maale- #ef dünya şampiyonu Gotetki bulunma. maktadır. Bundan başka bütün takım Tert İharile Geek? v2 0rDeit güreşte İtalya şampiyonudurlar. Italya milli takımını teşkil eden 7 güreşçinin hepsi bir çok defalar bey- nelmilel olmuzlar ve yukarıda da söyle- diğim gibi muhtelif dünya şampiyon- lukları kazanmışlardır. Gelecek ol takım bugün Avrupanın en kuvvetli ta- eğ zümresine bulunmakta. lir, Ancak henüz İtalyanlar takım ha- linde yani yedisi birden dünya şampi- yonu ol lardır. ıkları beynelmilel maçlarda fert itibarile mu- vaffakıyet temin etmişler, Güreş yapan dünya milletlerini takım şampiyonluğu itibarile tasnif etmek lâ- zım gelirse: Birinci kategoride: Finlândiya, İsveç, Estonya, Maca- ristan ve Almanya, İlnci kategoride; Italya, Çekoslovakya, Danimarka- in- Biz son senelerde beyenlmilel tema- $i çok az yaptığımızdan dolayı Avrupa da güreşimiz bu iki kategoriden sonra sikrediliyordu. Halbuki, son muvaffakıyetlerimiz, iyonu olmamız üzerine güreş dün- idarecileri bizi de ikinci kateyoriye dahil etmişlerdir. Biz bugün ikinci de- recedekiler içinde takım ve fert itiba- rile çok büyük bir tehlikeyiz. Macar dan -sapra, hususü tarzda temas ettiğim kafile reisi ve gü- reş dünyasının en mühim adamlarından biri olan zat bana aynen şunları söyle ilerleyiş gördüm.,, Bunu söyletebilen nihayet güreş bil. gimiz ve ku: Bundan başka bügün birinci Türk milli takımını teşkil eden eleman. içinde dünya birincileri ile boy öl- göllere hattâ daha ileri giderek söy- Üyebilirim ki onlara tam manasile da- itimat edebiliriz. ge çarjışacak olan her iki ta- umumi vaziyeti göstermek için yazdım. för Bahaettin Efendi şoförler cemi- yeti reisi Necip Beyin 2519 numaralı otomobilini zattır. Bahaet- tin Efendinin gazetelerin bu kadar neş riyatma rağmen kendisini o müddei- mumi muavini Salim Bey arayıp, bu- luncaya kadar bâdiseyi saklamış ol- ması şoförler arasında derin bir tess- sür uyandırmıştır.. Şoförler bu gibi bâ diselerde kendilerini hükümete yar- dımla muvazaf” adetmekte ve teessürle- rini açıktan açığa bildirmektedirler. Maamafih Necip Bey de her neden 46 « belki de Alâettin Beyden on lira aldığı ve hâdiseyi kendisine de haber vermediği için - şoför Bahaettin Efen- dinin hizmetine nihayet vermiştir. $o- Bahaettin Efendi üç günden beri açıktadır. Direhsiyondaki kan lekesi Dün bir gazete kazayı yapan öto- İmei direksiyonunda kan bulundu İtalyan güreşçilerinin en kuvvetlilerin den 61 kilo Nirola Marcello Müsabakaların şekli ceroyanma ge- ince: Federasyon, çek yerinde bir karar vermiştir, Milli maçlar için elinde dai- ma hazır bir sekilde bulunacak üç ta kım hazırlıyacaktır. Bunlar da, A, B, C. takımları ola” caktır. Bundan başka, bir de serbest güreş takımı Halyanlar ile çarpışacak olan A takı- mı, bir çok beynelmilel muvaffakiyetler kazanmış olan, ve bügün Balkan şam- piyonu bulunan takımdır. Elemanları şunlardır: Mustafa, Abbas, Yusuf Arslan, Sa- im, Nuri, Mustafa, Çoban Mehmet. Bu takım Türkiye A milli güreş te- Bundan başka bir de B takımı yapı- lacaktır. En kuvvetli el şan- lardır: iyi 56 için Servet, Ömer. 61 için Ömer, Yaşar (Yaşar ayni serbestçidir.) 66 için İsmail, ee (İsmail ayni zamanda serbestçidir. 72 için daha beniz kâfi derecede tecrübeli eleman yoktur. Ancak “bw alegeriye çalışan çocuklardan çok şey ler beklenebilir. 79 işin Akmet vardır, Bu çocuk Ma güreşçisi Boleiş'i tuşla yenmiştir. 87 için Hüseyin ve Salih vardır. Bu leman da çok kuvvetli ve acardır. Her halde bu maçlar, bundan $on- ra yapacağımız, maçlar için çok mü- him birer görenek olacaktır. Bu maç turneye çıkacak ve avdet — etmez Atletleri davet enaleyh otomobilde bir başkasının bu bazı icap ettiğini yazmıştır. Be taban tabana muhalif. ür. iz Müdelekekaitni li Salim Bey hâdiseye vaz'ıyet eder etmez ilk işi otomobilin her tarafını muayene et- mek olmuştur. Otomobilin camları da kırıldığı için kan meselesi bilhassa m2 zarı dikkate alınmış, otomobilin direk siyonu da dahil olduğu halde her ta- rafı, hattâ cam kırıkları bile ayrı ay de Düne ve Tale karşılanmış, bu gayrelkeşlik birazda teessüfü mu cip olmuştur. Otomobilin direksiyonuna muayene den ve vazivetinin müddeiumumi ta- rat tesbitinden sonra kan bulaş trılmıs olması ihtimali vardır, —— bu hareketin duyu onla azla gayesiz izim