6 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

6 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

MİLLİYET ÇARŞAMBA 6 EYLUL 1933 Kongre, idare heyetini devirdi (Başı 1 inci sahifede) Tiralığı gayri mübadillere verilebileceği anlaşılarak Ziraat Bankasına devredil- Şimdiye kadar gayri mübadillerin istihkaklarına karşılık olarak 1908 par- ça emlâk balunmuş, bunlardan 384 par- çası satılmıştı 140 parça emlâk dir. 446 parça da müzayedeye hazır bir haldedir. Şimdiye kadar satışlar neticesinde 5,128,000 liralık gayri mübadil bonosu mi edilmiştir. Takdiri kıymet komi de çalıştığ Vekili Beye mürmcant” etmiştir. Vekil Bey, teşebbüsümüze cevaben, komisyo- nu Ankaraya getirerek nezareti altında çalıştırabileceğini bildirdi. İdare heyeti de başka çare bulamadığından ittifakla bunu kabul etti, Fakat emri vaki oli tesarruf için komisyondaki mümes: rimiz azaltıldı, Fakat bütün gayretimi. ze rağmen gayri mübadillerin haklı kâyetleri devam ediyor, çünkü bunlara nihayet verecek kat'i çare bulunamıyor. Bilhassa küçük istihkak sahipleri zaruret yüzünden istihkak mazbataları- nı yok pahasma satıyorlar. Vekil B. ikinci tevziatım eylülde yapılacağı lemişlerdi, Artık kendilerine vaitlerini hatırlatmak zartanı gelmiştir.,, İdare heyetine hücum Rapor okunduktan sonra, Şahap B. kürsüye gelerek heyeti idareye hücum etti ve vazifelerini yapmadıklarını ileri sürdü. Gayri mübadil haklarının tevzi ettirilmediğinden şikâyet etti ve bu ara- da İzmirde çıkan Yeni Asırdan bazı fık- ralar okudu, Bunda, gayri mübadille- rin bir çiftlik gibi istismar edildikleri yazılıyordu. Kadri te müzayedede- Bugünkü içtimadan gaye intihap işidir. Sonra da gayri mü- badillere yeni bono tevzii meselesi var. Yeni heyet, çok bir iş yapmadı. Bu esnada gürültüler oldu. Minaka- yalar büyüdü. Müteakiben Ali Bey kürsüye geldi. Mübadiller Cemiyetinin bir te- de olmadığını, bir cemiyet telâkki edilemiyeceğini söyledi. Masraflar çoğaldı mı? Tahir Bey, idare heyetin- kü orasının bir en- <ümeni hâs şeklini aldığını söyledi ve masrafların çoğaldığından bahsetti, Muştak Bey cevap veriyor! Müştak Bey itirazlara cevap vere yek dedi — Idare heyetleri, teşekkür alma. ğa değil, itimada lâyık olduklarını i pat etmeğe çalışırlar. Haklarımız tev- si ettirilmedi diyorlar, İdare hey. diğiniz direktif dairesinde rr ta bulunarak bono tevziatına başlanma- sını temine çalışmış, teşebbüslerini yap- mış, vaitler almıştır. Bu vaitlerin in- fazı zamanı hulül etmek üzeredir. Aylıklardan, hakkı huzurlardan bah- settiler, ve Yeni Asrın yanlış malüma. ta istinaden yazdığı makaleyi okudu- lar, Hakkı huzur, senelerdenberi mevcut bir kaidenin idamesidir, Müştak Bey bundan sonra, mektum emlâkin meyda- na çıkarılması için yapılan tarama sme- le uğraşanlara veri- len maaşlardan bahsetti, Ve heyetlerin şimdiye kadar milyonlarca liralık emlâ- himeydana çıkardığını, hakkı huzur 0- .. verilen paranın yevmiye 7,5 lira- dan ibaret olduğunu, söyledikten son- ra: — Bu parayi fazla bulanlar varsa, mak deruhte buyurmakta ser- Bestiieler Al Bey, cemiyetin vücudu- mu inklir ettiler, Halbuki o mevcut ol. mayan cemiyetin idare heyetine girmek için propaganda yapan gene kendileri- dir dedi. Ve Tahir Kevkep Beyin encümen hâs tabirine de ilişerek: — Kendileri işlerinin çokluğundan bahsettiler ve davem edemiyeceklerini bildirdiler. Kendisine iğmazı ayin edil. di: Şimdi tap bahsediyor. Yar, Böyle bir şey vaki değildir! Ceva. 5 Ya le ederek: Hiç bir masraf artmış değildir. Ben reis olarak değil 250 lira, 250 pa- ra bile almamışımdır, Uzak yerlerden i bırakarak gelenlere hakkı Har verilmemesi de insafla kabili “lif değildir dedi. Avukat Hikmet B. Müştak Beyden sonra sabık müsti tik avukat Hikmet Bey söz Hehdeniz de sizler gibi gayri iler sx Kongrelerde söylenen sözleri hülâsa edecek değilim, Yalnız şunu diyece- ğim: için Maliye | rada bir çork emlâk bulduk, “dediler, Emlâk çıkarmışlar... Ben elimdeki" üç kuruşluk bonoyu Galatadaki bazir- gâna sattıktan sonra neme lüzum. Aynası iştir kişinin lâfa bakılma ledi. Sözüne devam ederek, heyetin Meliye vekili ile temasında eğer gayri mübadillerin vaziyeti & hakkile anla tılsaydı, hükümetin alâka | göster mesine imkân olmadığını söyledi ve sözünü bitirirken: — Muvaffak olamıyanlara düşen istifa etmektir! dedi. Şahap Bey, bazı itirazlarda bus lundu ve Yeni Asırda çıkan makale muharriri İsmail Hakkı Beyin müda- faasını yaptı ve tekrar hakkı huzur. are kalacak» teklifinde bu- Şevket Bey — Takdiri kıymet ko- misyonu azasının aldığı hakkı huzur Ve komisyonun Ankaraya nakline itiraz etti, Ahmet Bey — Teferrüatla meşgul oluyoruz. Maksadımız, hakkımızı 2 maktır. Burada Hasan Bey Hüseyin Bey meselesi yoktur. Evvelâ yeni bir idare heyeti seçelim. Bundan sonra &a ne şekilde para istiyeceğimizi tes- bit edelim. Ali Bey — Bu cemiyet gayri ka- gayri mübadilleri nunen feshi İğ tarafından tertip edilmemiş olduğunu tasrihe lüzum gördü. Muştak B. tekrar kürsüde Muştak B. tekrar söz aldı ve » — İdare heyeti raporunun & herkesi memnun etmesi imkân! yoktur. Biz İz mir, Samsun, ve diğer mühitlerde iki milyon liralık mal meydana çıkarmanın bir hizmet olduğunu sanıyorduk. Görü- yoruz ki öyle değilmiş. dedi ve Gayrimü badillerin feci vaziyetlerini yalnız Mali ye vekiline değil, bütün meclis muhiti- ne aksettirdiklerini, Başvekil Paşanın gayrimübadiller işine büyük alâka gös- terdiklerini anlattı. ves — Hükümet ne kadar bilmek lâzım- sa o kadar biliyor. Daba fazlasını bildir mek bizim elimizde değildi. Ahmet Bey — Bir an evvel intihaba geçilmesi nektai nazarını ileri sürdü. Atn Bey — Teşkilâtı esasiye kanunu- mun 73 üncü maddesinden bahis açarak bazı tarizlerde bulundu “Hükümetten bizi açlıktan kurtarmasını isteyelim. Ye- ni idare heyetinden bunun teminini bek İeriz” dedi ve ilâve etti: — Benim bu kadar serbest söyliye- bilmekliğim Cümhüriyetin vücüduna imam ettiğimdendir. Cesareti arkadaşları görelim! iş başına ge- Ye enin gin olamama bah ek. pe sonra cemiyet maliye müfettişleri tarafından * tetkikini isteyen bir takrir uzun münakaşalardan sonra reye konmadı. Bundan sonra daha bazı münakaşalar oldu intihap yapıl Hazdan evvel hükümetten istenecek şey lerin tesbiti leh ve aleyhte sözler söy- lendi neticede intahap yapılmak üzere beş dakika celseye ara verildi. Töneffüs- ten sonra celse tekrar açılarak dahili nizamnamenin 1Z inci maddesi mücibin tini teşkil edecekleri riyaset makamı tarafından azaya hatırlatılarak intihaba İntahap çok görültülü (oldu. Azaya birer beyaz birer pembe ikişer rey pu- sulası dağıtılmıştı. 1 Nuri Bey —Herken serbestir, İstediğine rey verir, pusulanın kıymeti yoktur, dedi. Bundan sonra rey esnasında vekilet usulu kabul olunsun mu, olunmasın mı münakaşası başladı. Neticede © herke- sin ancak bir kişiye rey verebileceği ka- bul olundu. Azadan bazıları salonu terk diye bağıranlar vardı. Biraz sonra sü- künet tekrar avdet etti. Yeni idare heyeti Ve intahabın bir saat sonra neticesi arlaşıldı. Toplanan rey © varakalarının neticesinde şu zevat yeni idare heyeti azalıklarına seçildiler: Tekirdağı meb'usu (Faik B.) , Der- viş B. — Garbi Trakyadan, Tekirdağ mek'usu Celâl Nuri ve mütekait vali- lerden Hüsnü Beyler Epir'den, Hasan Vafi, Ali Azmi beyler Adalardan, Tahir hesaplarının ” M. Çaldaris pazar günü geliyor (Başı 1 inci sahifede) risin hususi surette cuma akşamına ka dar şehrimizde kalması muhtemeldir. Bu seyahate Madam Çaldaris ve M. dam Pesmazoğlu'dan başka kad iş- tirak etmiyecektir. Yunan Hari nazırı M. Maksimos bu seyahate işti- rak etmeyecektir. M. Maksimosun bu seyahate iştirak etmimesi, Yunan maha- filince, dahili siyasetten dolayı istifa etmek niyetinde bulunduğuna hamle- dilmektedir. Bu takdirde Yunan Hari- siye nazırlığma Milli iktısat nazırı Pesmezoğlu tayin edilecektir. Tes- bit edilen seyahat programı şudur; Ziyaret programı Yunan başvekili M. Çaldaris ve vefa- katinde bulunan zevatın Ankarayı ziya- retleri münasebetile yapılacak program şudur 10 EYLUL 1933 PAZAR GÜNÜ: Yunan başvekili M. Çaldaris ve refi- kası, hariciye nazırı M. Maksimos ve refikası ile kerimesi ve refakatlerinde bulunan zevat “ Eli” Yunan kruvazö- rile Eylölün onuncu Pazar günü İstan- bula geleceklerdir. Misafirleri hamil bulunan kruvazörü tayyarelerimiz Tekirdağ açıklarında kar sılayacaklardır. Tayyareler © kruvazöre Haydarpaşa önüne kadar refakat edecek lerdir. İstanbul Vali ve Belediye reisi Beye- fendi ve misafirlerin al rına tayin edile: i Amir Bey, ikinci daire birinci şube müdürü Cebi Osman Bey ve protokol şef muavini Münir Ibrahim Bey motörle Haydarpaşa açıklarında kruvazörü meti, Başvekil Paşa Hazret iciye Vekili Beyefendi namma beyanı hoşamedi edeceklerdir. Kruvazör Haydarpaşa dalgakıranı a- çığında demizlemezden evvel şehri top atmek suretile selâmlayacak ve işbu se- lâm resmine Selimiye önüne vazedile- cek bir batarya mukabele edece! Kruvazör, demirledikten sonra misafir ler Haydarpaşa rıtamına çaka€k © ve merasimi askeriye ile karşılanacaktır. Haydarpaş arıhtımında o merkez ku. mandanı Bey, Viliyet ve belediye rej- si muavinleri Beyler ve İstanbul emni- yet müdürü Bey tarafından karşılana- tar, Haydarpaşa rbtamında bir bölük as: e v istasyon Türk ve Yunan bayraklarile donatılacaktır. Hususi tren saat 16,30 da Ankaraya müteveccihen hareket edecektir. 11 EYLÜL PAZARTESİ GÜNÜ: Hususi tren saat 10,30 da Ankaraya muvasalât edecektir. cek, müzika Yunan milli marşını çala ir. İstasyonda Başvekil Paşa Hağretleri- le refikaları ee liye ve ni Mazep B “Beyni, Ankara VaR ve belediye reisi er Hariciye Ve yet müdürü Bey misafirleri istikbal 6 Misafirler Ankara Palas'ta ihzar ©- dilen dairelerde istirahat ettikten son- ra, Yunan sefirinin refakatlie Hariciye Vekili Beyefendiyi sant 11,30 da ve Baş vekil Paşa Hazretlerini saat 12 de zi; ret edeceklerdir. Başvekil Paşa Hazretlerinin refikala- rr Hanımefendiye ve Vekil Beyefendi. İ lere ve Ankarada bulunan o refikaları Hanımefendilere kart bırakacaklardır. Hariciye Vekili Beyefendi saat 12,45 te, Başvekil Paşa Hazretleri saat 13,15 te kendilerine vaki ziyaretleri iâde ede- cek İktisat Vekili Beyefendi de. saat 12,30 da kendisini ziyaret eden Yunan iktisat nazırına saat 13 te ziyaretini ia- de ir. Diğer Vekil Beyefendiler kart burak» mak suretile indei ziyaret | edecekler > Kevkep, Şahap Hayfur beyler Tesalia- dan, Halil Paşa, Mustafa Arif Make- donyadan, Sadet Sadık H., Cafer Tay. yar B. hariçten. Aza kendi alarından bir re: lerdir. Celâl Nuri Beyin rei seçecek miyenlerden 18 kişi namına vekâlet bul edilmiş ve bunlar | hazır bulunmu- Sant 13,45 tede o Hariciye | Vekili Beyefendi tarafından misafirler şerefine Ankara Palas'ta bir öğle yemeği verile- cekür. Sant 20,30 da Başvekil Paşa Hazret- leri ve refikaları Hanımefendi. tarafın- don misafirler şerefine Ankara Palas'ta bir alışam yemeği verilecek ve yemeği bi- kabul resmi takip edecektir. 12 EYLOL SALI GUNU Iktısat Vekili Beyefendi tarafından misafirler şerefine saat 13,30 da Anka- ra Palas'ta bir öğle yemeği verilecektir. Yunan sefiri M. Sekellaropulos tara- fından saat 20,30 da bir akşam yemeği verilecek ve yemeği bir süvare takip e- decektir. 13 EYLOL ÇARŞAMBA GÜNÜ: Atina elçisi Enis Beyefendi tarafın- dan misafirler şerefine saat | 1330'da Marmara köşkünde bir öğle yemeği ve rilecektir. Sast 16,30 da Cümhuriyet Halk Fir- kası Kâtibi Umumisi Recep Beyefendi tarafından Halkevinde verilecek ve çayı Riyasetici menil. orkestrasının konseri takip ede- cektri, kan birl Hasan Beyefendi misafirler şerefine A- nado'u kulübünde saat 20,30 da bir ak- gan: yemeği verecektir. 14 Eylül PERŞEMBE GÜNÜ : Vali ve Belediye reisi Nevzat Beyo- fendi tarafından saat 13,30 da, misafir- ler şerefine Şebir Lokantasmda bir öğ- le yemeği verilecektir. Misafirler akşam saat 17 de hareket elen hususi trenle Ankarayı terkedecek lerdir. İstikbalde hazır bulunan zevat teşyi- de de hazır bulunacaklardır. Misafirlere avdetlerinde mihmandar Beyler refakat edeceklerdir. Avdette istikbalde | yapılan | askeri msrasim aynen yapılacaktır. Misafirle- re Ankarada ikametleri esnasında mü- zeler, enstitüler ve şehrin temaşaya şa- yan mahalleri gösterilecektir. 15 EYLÜL CUMA : Eylül cuma günü ( Bususi trenin t 9 da Haydarpaşaya muvasaletinde safirlerin aya hareketlerinde yapılan askeri merasi edilecek ve misafirler rüküplarma tahsis edilen mo- törle Seyrisefain rıhtımma ve oradan Pernpalas oteline gideceklerdir. Teşyi- de bulunan zevat istikbalde de buluna caktır. İstanbula muvasalât günü misa- firler saat 10,30 da Vali ve Belediye reji si Beyelendiyi | ziyaret edeceklerdi Saat 12 de de Vali Beyefendi, ziyare- ti inde edecektir. Türk - Yunan bankası teşkil ediliyor ATİNA, 5 (A.A.) Bir takım Türk ve Yunan bankalarının birleşe- rek bir Türk - Yunan bankası teşkil edeceklerdir. Bu banka sayesinde il memleket ticaret münasebetlerinin da ha ziyade canlanacağı bekleniyor. İst. Mr. Kumandanlığı Satınalma kom. ilânları Topçu ve Nakliye mektebi hayvanatı için Mayıs 934 ga- yesine kadar olmak üzere yev miye azami 365 kilo arpanın kırdırılması aleni münakasaya konmuştur. Münakasası o 6- 9-933 çarşamba günü saat 14 ten 14,30 za kadar yapılacak tır. Taliplerin şartnamesini görmek üzere her gün ve mü- nakasa gününde belli saatte teminatlarile Tophanede Mer kez Satın alma komisyonuna gelmeleri. (198) (4147) 6041 va. Ordu ihtiyacı için kapalı zarf la 1500 adet Su fıçısı alınacak- tır. İhalesi 14-9-933 perşembe günü saat 15 te: yapılacaktır evsaf ve nümünesini görmek isteyenlerin her gün ve taliple- rin ihale günü belli saatten ev- vel teklif mektuplarını Topha- nede Merkez Satın alma komis yonuna vermeleri. (234) (4326) 6059 ESRARSIZ HAYAT Hollywood'da sinema yıldızlarının romanı Yazan: VİCKİ BAUM — Haydi, cicim. Bir iki Jâkırdı söylemek lâzım... Nihayet ağzından yirmi beş santi metre ötede duran mikrofon.. Bir an içinde umumun rağbetine mazhar ol- manın yolamı yeniden bulmuş gibiy- — Alle... Ahali... Hollywood'a tek rar geldiğim için © kadar mes'udum Senelerdenberi ilk defa olarak bir temsilde hazır bulumuyorum. Bil. hassa Oliver'i Kord rolünde gör- meğe geldim. Büyük bir muvaffaki- yet kazanacağını zannediyorum. o Ge- ne görüşürüz, dostlarım! Kapının üzerindeki ho-parlör, bu ollywood'un bütüm sinema birlikte tekrar etti. ili kişi çıkıp Terceme: KAMRAN ŞERİF. | N iye ilmeği Feniks Sinema Şirketi di- İl Turner ile seyrek saçlı, üphem surette Hollandalıyı dev cüsseli bir adam olan meşhur vâzm sahne Eisen Lohr'du. emer sıra, kadınların eldivenli elle- ne, nt öpüşmelere geldi yanındakine sordu: — Konuşmasını öğrendi mi? caba konuşabiliyor mu? Öbürü cevap ver — Oliver'den öğrenmiştir. Baksa- na, Balkan şivesini bırakmış, İngiliz iyle konuşuyor. Oliver hafifçe himayekâr bir ta- vırla Donkanın ko'luna girdi. Kadı. nın titrediğini hissetti, Onu bunun i- Şin seviyordu. Kadın, bu girişle, Oli- A ver'le olan münasebetini ilin ediyor- du; bu münasebeti etmek istiyor yürümek onun için bir zafer olacağı. Bı düşündükçe, Oliver onun hesabma saadet hissediyordu. Bunca elem ve kederden sonra bu cömert ruh, bu şe £ — Gel, sevgilim... Dedi. Bütün meslek hayatlarında fotoğra- fm kontrolü altında yaşamış bir çiftin kökleşmiş zerafeti ile çilek rengi | kır me ballar üzerinde yürümede başladı. Donka yürürken: — Busefer baş artist sensin. dedi. Dışarda asılı reklâmlarda imi Rita Mara'nın isminin ös mamış, altı ay da onunla . Sonra Donka Oliver'e Pariste tesadüf etmiş, 'onu bir şikâr yar kalayıp Rodos adasına götürmüştü. Oliver — Evet dedi; Yanlarında iki sıra teşki | eden sıkışık bir halde kaynayan davetlilerin önünden geçtiler. Donka'nın çehresi masum ve mesut bir tebessümle parıldıyordu. — Rodos'u düşünmeni diye fısıldadı. er, çehresinin parlaklığı zail ok madan; — Bütün bunları... buradaki şeyleri sevmiyorum... diye cevap verdi. ” Donka: ben çek seviyorum. .. İstiyorum... de — Ben... di, Arkalarında seyircilerin teşkil ettikleri sıra bozulmuştu; herkes gelin güveğinin peşleri sıra yürür gibi peşleri sıra yürü- yordu; zaten salon da, Arap üslübundan mülhem bir Japonya kilisesini andırıyor- du. Oliver biletlerini verdi; İskoçya el- biseli bir hizmetçi kendilerine yol gör terdi. O gece bütün müstahdimin “ dogann'ın şerefine İskoçya ll e ile başlarına İskoçya beresi giymiş oldukla- rı için daha güzel görünüyorl. Oliver tekrar Donka'nın dirseğine sa- rılarak: — Puahh.... dedi, Tam o sırada önünden geçtikleri kol- tuk dizisinin en ucunda Rita Mara, açık kırmızı kadife kostümü bir az daha korumak, ona biraz daha si reisi Trabzon mebusu | Beyaz düşmanın meş'um zekâsı işliyor (Başı 1 inci sahifede) duğu kasam anahtarını çıkarınız, ka sayı açmış ve yere bıraktığı. torbaları kasaya yerleştirmeğe başlamıştır. Tam. bu sırada, yanı başında. birden bire meydana çıkan iki memurdan biri, 0- muzuna dokunmuş ve torbaları mua- yene etmek istediklerini söylemiştir. Para yerine .. Eroin! Kaldiron fena halde şaşalamış, fa- kat çarçabuk kendini toplamağa ışarakt — Bunlar para, banger Safranmdır. diye kasayı alelâcele kapamak iste- miştir. Fakat bütün çabalamaları fay da vermemiş, torbalar muayene edil- miş, içinden para yerine eroin çıkmış tr. Kaldiron; bu vaziyet karşısmda, “yandım” diye mırıldanarak sendele- miş ve dıvara dayanmıştır. Kasadan en kile kadar eroin çıkmıştır. Ka ron ve efendisi banker Safra az sonra ceibedilmiştir. Fransaya gönd. Safra Efendi, kendisinin bir eyden haberi olmadığını söylemiştir. Kal ron ise, ifadesinde demiştir ki: “ — Ben, bunları Bandırmalı İzzet Beyden alıyorum ve Fransaya sevke» diyorum. Oradaki arkadaşlarımız, bunları muhtelif yerlere satmaktadır lar. Bu ifade de, muhafaza — teşkilâtmnm şehrimizden Fransaya eroin kaçıran iyor bir şebekenin meveudiyeti halkmda- | it etmiş ve Framsa- al his Geli be en gonderilen eroinleri her tarafa dağı- tp sattığı anlaşılmıştır. Bandırmalı İzzet Beyin İstanbulda bulunduğu tes bit edilmiş urlar, mumaileyhin de izi üzerindedir. Muhafaza ve cmni yet memurları Fransa ile rünasebet- te bulunan ve şimdiye kadar meyda- na çıkarılan eroin kaçık esi şebekele rinden daha mühim ve olan bu yeni şebekenin diğer mensup- larını da ele geçirmek üzere dün ge- «e geç vakte kadar #naliyetlerine de , İlk tahkikat, banger Safra'am Kaldironla bu kaçalıçılrkta pek alâkadar bulunmadığı ihtimalini göstermiştir. Maamafih tahkikat &; mik edilmektedir. Ve M. Safra ile or- taklarından M. Şiltren nezaret altına alınmışlardır. Dün şebeks yakı dan, uzaktan alâkaları olduğu zarns dilen müteaddit kimselerin ifadeleri» ne müracaat edimiştir. ündilik sekiz hişi kadar nezaret altında bulundu” ğv söylenmektedir. Bunlar emniyet müdürü Fehmi Bey tarafından istic- vap edilmiştir. Dün “şebeke ile alâ- kadar bulunduğundan süpke edilen muhtelif ey ve yazıhanelerden , bu meyanda Sanasaryan hanında bangı Safranın 4 - 5 numaralı şarihanesi Ge aramalar yapılmıştır. Yazıhanede yalnız bir defter ve derbi at yarışları na ait piyanko bileti bulunmuştur. Bandırmada da takibata ve tahkiketa başlanmıştır. Muhafaza başmüdürünün izahatı Gümrük muhafaza başmü Ha san Bey, dün akşam kendi şen bir muharririmize wet, emniyet teşkilâtil arak Fransada faaliyette bu- anlaşılan beynelmile! bir se- bekenin burada eroin alıcısı olan bir şebeke meydana çıkarılmıştır. Bunlar dan biri, eroinlerini saklamak için e- min yer zannettikleri Osmanlı ba sından kiraladıkları kasaya ted ettiği 8 - 18 hilo eroini koyarke, mü meşhut halinde derdest edi Tahkikata devam edilmekted Banka müdürü ne diyor?. Bankanın İstanbul | şubesi müdürü bu hâdise hakkında demiştir ki “— Hâdise ile bankanın bir ai sı yok! Bankanın kiralık kasaların dan bi Kaldırın tarafından ki ralanmıştır. Bu kasslar lân'etta; her müşteriye verildiği gibi buna da kiralanmıştır. Müşterin ile banka ». bu kasa kontrolsüz kasala: Sandır. Kontr kasalar ancek me- mur huzurunda açılabilir.” | İzik sekel Ayvalıkta kurtuluş bayramı AYVALIK, 5 (Milliyet) — Kasa- bemızın kurtuluş bayramı bugün çeş kun teşahüratla kutlulandı. Nafia Vekâletinden: İrmak - Filyos hattınm İrmak Km. 104,000 - 112,000 a- rası ikmali navakısı kapalı zarf usulile münakasaya konul- muştur. Münakasa 5-10.933 tarihine müsadif perşembe gü- nü saat İ5te Ankarada Nafia mında icra edilecekti: Taliplerin cari seneye m Vekâleti Müsteşarlık maka- us ticaret odası vesikası ve (2750) liralık muvakkat teminatlariyle bir Tikte ayni gün ve saatte komis yona müracaat etmeleri lâzım- dır, Taliplerin Demiryol inşaat ında çalışmış Mühendis veya maruf bir Şirket olması veya böyle bir Mühendisle hissedar olması meşruttur. Talipler bu beşer lira mukabi resinden tedarik edebilirler, husustaki o şartnameleri on inde Ankar ada Nafia vekâleti Levazım dai (4618) — Gümrük muhafaza umum sa kumandanlığı IstanbulSatına'makomisyonundan 1 — 1027 adet tüfek kayışı pazarlıkla satım almacaki 2 — Pazarlık şartları kâ gıtlarının tasdikli suretleri Sa- tunalma Komisyonundan alın acaktır. Evi 4 Pazarlık Gümrük Muhafaz Umum Kumandanlı- ğı İstanbul Satmalma Komisy onunda yapılacaktır 4 — Pazarlık 9-9-933 tarihine rastlayan cumartesi ME nü saat on dörttedir. 5— İstekliler biçilmiş b edelin yüzde 7,5 gu olan ni mu- vakkat teminatlarile belli saat ten evvel Komisyona gelsinler. Örnek her gün Komisyonda g örülebilir, (4658) Istanbul 4 üncü icra Memurluğundan: Bir borçtan dolayi Mahc uz ve paraya çevrilmesine karar verilen cem'an Üçyüz Üç (303 ) lira kiymetinde 10 © masa 10 Hasır Sandalya 15 Karyola 3 Nargile, bir divar halısı, bir de mir kasa 11-9-933 tarihine m üsadif pazartesi günü saat 9 da Galatada Meymenetli han civ arında Bandırma otelinde açık arttırma ile satılacağından tal iplerin yevmü muayyeninde ma hallinde hazır bulunacak me muruna 933-1879, Dosya nu- marasiyle müracaatları ilân olunur. (4632) i per olmak ihtiyacımı hissetmişti. Rita Mara'nm kestümünden intişar eden kısa lâvanta kokusu dalgasını ge- dersim Rita'nın burun delikleri tit hazel mütebessim, selimladı. Rita da, mütebessim, mukabele etti. bütün seni buluyorum... Ailenin ihtiyar Lortları- nı... Ozford'u.. . Hasılı, seni! Oliver gülümsiyerek: — Ne kadar “Sneb,, sunuz, Prensesi... dedi. Kadının oturmasını bekledi, sonra ken- disi de yanma oturdu. Donka'nın mütenddit kocalarından bi- vi prensti. Onun için Oliver “Pen: e hitap etmiştir. Doka ralelam açarken dedi kiz — Bir kadma: “Filâ erkeği içim se- versin? Ama doğru söyle. .., deseler, eminim ki kadın bu sualin içinden çıka" — Elinin şu küçük hareketi çok heş İle ek lila e ma gidiyor. "Programda da Oliver'in ismi &n başa, iri harflerle yazıl — Meselâ ben, yalnız, senin oturma tarzını, pantalonunu dizlerinin © üstüne çekmeni, insanı mestedecek kadar güzel bulduğumu söyliyebilirim. . Oliver, bu sefer kendini cidden gülmek ten menedemiyerek: — Yok canım... dedi. Mestolmak bir az fazla değil Şimdi bir komedide konuşur gibi konu- şuyorlardı. Oliver, kendisini güldürdü- ğünden dolayı Donka'ya © minnettardı. Çünkü orada, adeta bir vitrinde oturur gibi oturuyordu; onun için e meşhuruâ- İcen olan tebessümünü ergeç göstermek i di. in Hollywood orada hazırdı. ü , takma kirpikli gözler, gözlüklerle, dürbü nlerle, © hep Donka ile Oliver'i Bütün hayatında âşık bir çifti görmek tetkik etmekten başka bir iş vüzusahne, muharrir, ressam, fotoğraf müdür. . . Bütün bu insanlar için, göz ber şey, her şeydi... Görmek ve perde de göstermek, yahut ta perdede görül mek. bin beş yüz çift gözün Helly- 'u parmak üstünde © çevirmesi bi (Arkası var)