11 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

11 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Sarı tehlike Uzak şarkta Avrupanın siyasi dedikodularına ( kulak asmadan karınca intizamı içinde hummalı bir hayatiyet gösteren Japonlar eski ve yeni dünyayı ürküten yeni yeni harp silâhları icat ettiler. Amerikalıları şaşırtan, İngiliz- leri hayrette bırakan ve hudutları- rı korkunç bir istihkâm şebekesi ile çeviren mağrur Fransızları de rin derin düşündüren bu icatlar haşyet ve dehşet verici şeyler. Bir torpil ki, ucunda ağır bir istihkâmı berhava edecek kuvvet- te dinamitler, yakıcı, öldürücü maddeler var. Ve bunun içine gi- ren bir fedayi torpili can alan bir noktaya kadar götürüp çarptırı- yor, Kendisi de ölümün en müthi- şi ile hayata veda ediyor. Fakat çarptığı yerde de hayatta kimse bırakmıyor. Bir bomba ki, tayyare gibi ka- natları var, Ve torpil gibi içine gi- zen bir fedayi tarafından idare e- diliyor, düşmanın emniyetle giz- lendiği yere kadar gidiyor ve çarp tığı yerde patlıyor. Bu kanatlı bombanın bir parçasını bile bul- mak belki kabil olmıyacaktır. Çün kü çarptığı yer öyle bir hale geli- yor ki, enkazı arasında kendisi de kayboluyor, Yeni yeni kimyevi maddeler- den yapılmış yeni bir zehirli gaz ki, ne maske, ne yer altı mahzeni, ne de Everst tepesi bu gazın in- tişar sahasından kendini kurtara- mıyor. Tneffüs eden en feci isti. raplar içinde can veriyor. ! s.. Ne İsviçre göllerinin şairane kı yılarında çene çalan diplomatla- rm sulh münakaşaları, ne Lon- dranın Göologie müzesini borsa banına çeviren iktısat konferansı- nın miizakereleri bu haber kadar müessir değildir. Ve yıllardanberi cihan mede- niyetini bir adım daha yükselte- cek hayirli eserler icat edemiyen ilim ve fen tahrip ve imha saha- sında dörtnala giderek her gün yeni bir keşif ve, yeni icat ile hü- nerini gösteriyor. Anlaşılıyor ki, insan zekâsı ar- tık tehlikeli bir istikamet almıştır. Eski dünyanın sarı tehlike vahi- mesi galiba bu şekilde ve bu istika mette tahakkuk edecek! Burhan CAHTİ Cerrahi kongresi Münakaşa edilecek iki rapor hâzırlandı çin hazırlıklara başlanmıştır. Kongrede iki rapor münakaşa edi- lecektir: 1 — Narkoz meselesi. Raportörü Ömer Vasfi Bey, 2 — Kulakların te davisi, Raportörü Hayri Bey. Raporların münakaşasından sonra serbest tebligata da zaman ayrılmış- Azaların tebliğ edeceği mevzu iki nüsha olarak teşrinievvelin birinci Düne kadar Umumi Kâtip Kâzım İs- mail Beye gönderilecektir. Kongre reisi Ahmet Kemal Beydir. BORSA (iş Bankasından alınan cetveldir) 9 EYLÜL 1933 Akşam Fiatları İstikrazlar Tahıvilât Jstikraz dahili 9650 ğ Elektrik 1933 İstikrarı 95— $ Tramvay Şark D. yolları Tünel memed Rukitm 1745 — Anadolu 1. 4780 Sayi mahi Baydar .hi 45 T. askeriye Mümessil © BI AM 205 200 153675 45025 5645 1.9745 45 37025 305 Sofya 640550 Bükreş TV 7078 Amsterdam 116797 $ Moskova "1092 NUKUT (Satış) Kuraş Kuruş La 7 A Şile, Av. 2450 ı Lİ 1 Pezetn 16 , 149 1 Merk s0— Lİ 220 1 Zeleti 21— 2 LiCi 20 Ley 023 2» 24 ğ) 20 Dinar s.— ka 1 Çer —— 2 , ..2 2 ı 057 , 246 g1 ırp ari Ekonomi 8 aylık ticaret Geçen sene ne kadar, bu sene ne kadar? Tutulan istatistiklere göre 933 senesi ilk sekiz ayı zarfındaki ithalât 42,358,274 Tiradır, Ihracat ise 46,443,168 liradır. Halbuki 932 senesi ayni ayları zarfında- ki ithalâtımızın yekünu 57,931,282 lira idi, İhracat ise 52,432,756 liradır. 1932 senesi zârfındaki ithalât ile ihracat ara- sındaki fark 5,528,535 liradan ibaretti. istiğe göre 1933 senesindeki it- ıracat farkı çok azalmıştır. Afyon piyasası Son hafta içinde afyon fiyatları dün- yamn her tarafında birden bire yüksel- miştir. Hamburg piyasasmda, Türk mal Tarıma rağbet fazladır. Malların beynel- milel fiyatı yükselmesi üzerine İstanbul. daki afyon satışları da hararet peyda et- miştir. Evvelki gün ticaret ve zahire bor sasmda 460 « 600 kuruş arasında mua» mele gören Drogist işi mallardan 12 mor fin dereceli olan afvonlar dün 702 kuruş üzerinden muamele görmüştür. Uyuştu- rucu meddeler inhisarı henüz piyasadan afyon satın almamıştır. İnhisar idaresi, afyon almağa başladiktan sonra fiyatla- rın, bir kat daha yükseleceği anlaşılmak tadır. Tiftik piyasası Tifük fiyatları son günlerde 42 - 46 kuruş arasında tabalüf etmektedir. Anadoludan şehrimize fazla tiftik gel diği için fiyatlarda büyük değişiklik yok tur, Vaziyet durgundur. Alikadarlar, evvelce takas sistemin- de pek çok ihraç edilen tiftiğin takasın ilgasından sonra çok muamele görmedi ğini söylemektedirler. Buğday piyasası İstanbul ticaret ve zahire borsasında dün, buğday üzerine hararetli muamele gün evvel 4,48 kuruşta ka dün birden bire 5 kuruşa ve akşama doğru da 5,07 kuruşa yükselmiş tir. Anadolunun bir çok yerlerinden meb zul buğday geldiği halde fiyatların yük- selmesi, köylünün buğdaylarını Ziraat bankasma değer fiyatla satmak imkânını bulmuş olmasından ileri gelmektedir. Dün İstanbula 21 vagon buğday gelmiş tir. Stok buğday mihdarı 9185 tondur. Yumurta piyasası Yumurta piyasası bir aydan beri mun tazman yükselmektedir. Geçen hafta 17 liraya satılan yurnurtaların 1440 adetlik sandıkları evvelki gün 21 ve dün de 22 li muamele görmüştür. ” Ufak boy yumurtaların sandığı 19 Tiradan satılmaktadır. Fındık piyasası ve levan iç 51,87 kuruş üzerinden mua- melo görmektedir. GİRESON, 10 (A. A.) — Dün bor- sada 28 buçuk kuruşa kadar 1184 çu- val fındık, 58 kuruştan 64 kuruşa ka- dar 89 çuval fındıkiçi satılmıştır. Ofise müracaat lâzım İhracat ofisi, İzmirden Avrupaya İümat noksanlığından müşkülâta uğra- dıklarını nazarı itibara olarak İzmir tica ret odasının tavassutu ile tacirlere şu tavsiyede bulunmuştur: Her memlekette muhtelif döviz ve kontenjan kararları vardir. Tacirlerimi- müracaatla ii siz ki menfaatleri ikti: Sovyet-Yunan ticareti MOSKOVA, (A. A.) — Sovyet Ticaret müme: ile Yunan İktisat Nazırı, Sovyet - Yunan ticaret muahe- deleri hakkmda Atinada muvakkat bir itilâfname imzalamışlardır. Cumhuriyet merkez bankasının bir tebliği ANKARA, (A.A.) — Cümhuri- yet Merkez undan tebliğ edilmiş- tir: Fransa ve Almanya ile aktedilen Klearing o mukavelelerinin £ tatbikinde Türkiyeden bu memleketlere ihraç edi- lecek maj bedellerinin tesviyesinde te- ahburat vukua olan endişeye mahal yoktur, Türkiye .Cümhuriyet Merkez Bankası Fransa ve Almanyadaki muhabirlerine oradaki ithalâtçi tüce: mal istiyen tüccara dahi diğer tarafından teshilât irae edilmesi esbabe temin olunmuştur. GEL iL e e NE Müzelerimizin müessisi Hamdi B. için ihtifal Şehrimiz müzesine mensup müdür- ler ve memurlar bugün saat altıda Geb- zeye giderek Karahisar köyünde mü- zemizin ilk müessisi Hamdi Beyin me- zarında hususi bir ihtifl yapacaklar. dar. Hamdi Bey müzeyi ilk evvel şim- i li köşkte tesis etmişti, ein e Şevki B. Ankaraya gitti Muhtelit Mübadele (Komisyonu Türk Heyeti Reisi Şevki Bey Ankara- ya gitmiştir. Dersler başlıyor Taşradan da tahsil için birçek talebe geldi Lise, orta ve muallim mekteple- rinde bugünden itibaren yeni sene ders- lerine başlanmaktadır. Bu sene bütün orta mekttplerde ve liselerde yeniden bir çok şubeler açılmıştır. Yalnız İstan- bul orta mekteplerine ve liselerine bu sene yeniden kaydolan talebe mecmuu (8) bini tecavüz etmektedir. Bu yekü- nun üç bini kız talebedir. Ecnebi ekal liyet mekteplerine giren talebe bu ye- 'küna dahil değildir. Bu sene yalnız İs- tanbul ilk mektepleri 6500 mezun ver- miştir, Anadoludan da bir çok talebe tahsil için şehrimize gelmiştir. Yeni a- çılan Vefa lisesinde şube adedi 17 ye çıkarılmıştır. İstanbul erkek İisesi tale- be kadrosu iki bini bulmuş, kızlisesi ta- İebe kadrosu bin öz yüzü tecavüz et miştir. Dersler başladıktan sonra yeni şu- beler lüzumu karşısında derhal şubeler ilâve edilecektir. Muallim kad- roları geniş tutulduğundan icabında muallimlere şube dersleri verilecektir. Bu şube dersleri için kendilerine fazla olarak muayyen bir ücret verilecektir, Talebe kayıt ve kabulü dün akşam hitam bulmuştur. Fakat meşru mazeret- ler dolayısile şimdiye kadar kaydedi- lemiyen talebe vekâletin müsandesile muhtelif orta mekteplere ve liselere kay- dolunacaklardır. Istanbul erkek lisesi talebesi bu 86 ne çok fazla olduğundan namzet kay- dedilen talebeden bir kısmı Vefa lis6- sine ve Gazi Osman Paşa orta mekte. bine nakledileceklerdir. Bu sene en şayanı dikkat olan mok- ta ecnebi ve ekalliyet mekteplerinden naklen bir çok talebenin resmi mektep- lere kaydedilmesidir. Mektepsiz çacuk kalmıyacak İlk mekteplere yeni talebe kayıt ve kabulüne 16 eylü başlanması için vekâlet maarif müd ine emir ve rilmiştir. Tedrisata teşrinievvelde başlanacaktır, Bu sene ilk mekteplerin birinci sınıflarına 1926 doğumlular a- hnacaktır. Kadro imkânı nispetinde 1927 doğumlulardan da gösterişli olan- lar kabul edileceklerdir. Geçen sene ilk mekteplere on bin iki yüz küsür tale- be kaydedilmişti. Bu sene bu miktarın ğ ümit edi. mektepsiz çocuk kalmaması için her türlü tedbiri almıştır, Dr. Refik B. Maarif müdürlüğünde Maarif Vekil vekili doktor Refik B, manrif müdürlüğüne gelerek İstanbulun umumi maarif vaziyeti hakkmda bazı izahat almış ve beyanı memnuniyet et- miştir. Amerikada köycülük tahsili basa gözlerinin Erek vü önderilmiştir. Evrak vekâletçe tetkik ve gönderilecek (10) muallim seçilecektir. Muallimler teşri- nivvel başında Amerikaya hareket &- deceklerdir. Bir sınıfta elli talebe döndü İstanbul Erkek Tisesinin son sını- fında bir hâdise olmuştur. Son sınıf bakalorya ikmal! imtihanları dün ne- ticelenmiştir. Fakat son sınıf talcbe- sinden eili genç ipka bırakılmıştır.Bu adet sınıf mevcuduna nazaran çok fazla addedilmektedir. Dönen elli ta- Jebe dün Maarif Vekâletine müraca- at ederek vaziyetlerini anlatmışlar. dır. Vekâlet bu me: ile meşgul 6- lacaktır. Dönen talebelerden bir kıs- mu yalnız bir dersten ipka kaldıkla- rradan kendilerinin bu sene üniversi- te fakültelerine namzet talebe ola- rak kayıtlarını istemişlerdir. Talebe- lerin bu sene fakültelere nam-et ta- lebe kaydedilip edilemiyeceğini Ti lim ve Terbiye dairesi halledecektir. Eroinciler Geçen hafta içinde ilan eroincilerden sekiz oylama gla rı işinin mahke- meye verildiğini dün yazmıştık, Aldı- ğrmız malümata göre zabıta bu şebeke- nin diğer efradı hakkında tahkikata de- vam ederken yeni müphem izler elde et- e .vvelce Gedikpaşada meydana rılmış olan Madam Afroditi eroin e Bitkanesile münasebeti gar ar Er ag mm zengin tüccari i dis ve evvelce yazıhanesi — lan Asaf ii Kaldiros'un kardeşi Nesim Kaldiros ta Mrsilyada yakalanmıştır. Zabıta esaslı ve mühim izler üzerin- de yürümektedir. Adliyeye tevdi edildiklerini yazdığı- mız eroinciler, dün 8 inci ihtisas mah- kemesi istintak hâkimi tarafından cek bedilerek sorguya çekilmişlerdir. Eroin- cilerin muhakemesine yakında başlana MİLLİYET PAZARTESİ İl EYLÜL - 1933 Poliste “Sandal devrildi Denize dökülen dört genç kurtarıldı Evvelki gün Kalamış açıklarında bir deniz kazası olmuş, Süreyya, Nuh, Cevdet Recep, Vedat Ulvi isminde 4 arkadaşın bindiği kayık devrilmiştir. On beş « on sekiz yaş arasında bu- lunan gençler, kayığa bindikten son- ra dümeni engine doğru (o kırmışlar, yelken de açarak rüzgârda sandalı ih- tiyatsızca sürmiye başlamışlardır. Sandalm yalpa yapmasına aldırmı- yan gençler üste itişmiye de başlamış- lardır. Evvelâ gayet sakin bir surot- te ilerlerken birden yelkene dolan rüz gür sandalı devirmiştir. Kapaklanan sandaldan dökülen gençler bağırmıya başlamışlardır. Dördü de yüzmek bil- diklerinden bocalamıya başlamışlar, fakat oldukça açıkta bulundukların- dan kudretlerinin kesileceğinden kor- karak mümkün olduğu kadar bağır- suşlar ve imdat istemişlerdi Bu bağırış, sahilden duyulmuş, ba- Tıkçı kayıklarının yardımı de kur- tarılmışlardır. Zabıta, ihtiyatsızlık eden gençler hakkında takibata başlamıştır. Bir adam saçaktan düştü Edirnekapı sakinlerinden Strı lu Yorgi Beşiktaşta Hakimiyeti: mektebinde evin saçağına taş pe ken muvazenesini kaybederek düşmüş we yüzü ile ellerinden yaralanmıştır. Eroin mi? Küçük Bayram sokağında dolaşan Dimitri isminde birinin vaziy. üp- lerek yakalanmış ve Arna- inde oturduğunu söyliyen mitrinin üzerinde eroine benzer bi madde bulunmuş, hakkında takibata başlanmıştır. Arkadaşa dayak şoför Siyam tara- İmdan dövüldüğünü ve sustalı çakı ile kolundan yaralandığını söyliyerek şikâyette bulunmuştur. Şoför Siyam yakalanmıştır. Hemşiresinin parasını almış Beyoğlunda Hüseyin, © hemşehrisi Billürcu sokağında İstelyo kalfa apar. manı me Recep tarafından 30 -irasının alındığını söylemiştir. Recep bhalıkında, tahkikat yapılıyor. tireç söndürürken caddesinde amelelik e- 4 Selim O nammdeki şahıs bir fıçı içindeki kireci söndür. mekteyken fıçınm patlamasile vücu- dunun' muhtelif yerlerinden yanmış, berayitedavi Cerrahpaşa hastahanesi. ne sönderilmiştir. Belediyarie Zehirli gaz » e kğ İstânbulun birçok mahzen- leri tamir ve ıslah edilecek Müstakbel harplerde halkı zehir- ii gazlarm tehlikesinden korumak i- şin yeraltında fenni mahzenler ya- pılmak üzere hükümet belediyelere birer tamim ve talimatname gönder. mişti. İstanbul belediyesi mahz inça ettirmek üzere gerek bütçe üze“! rinde, gerek fenni noktalar üzerinde t yaptırırken, bir zat beledi- yeye müracaat ederek şayanı dikkat bir teklifte bulunmuştur. Bi teklifine göre İstanbul beledi i . si yes niden bir çok mahzenler yaptırmak külfetinden kurtulmaktadır. Yapılan hesaplara göre İstanbul hallermı ala- bilecek mahzenler inşası için 52 mil. yon liraya ihtiyaç görülmektedir. , Beli 'ye müracaat eden zat, ye » niden mahzen inşasma lüzum olma- dığmı, İstanbulda tarihi 100 mahzen bulunduğunu, bunların biraz tamir ve hüsnü muhafaza ile matlâbun ha- sil olacağını bildirmiştir. Belediye bu teklifi çok yerinde bulmüş derhal bu yolda tetkikat yapılmağa başlanmış- tır. Filvaki İstanbulda, dünyanın hiç- bir yerinde bulunmayan gayet elve- rişli, vasi mahzenler vardır. Mevcut > mabzenden en mühimleri şunlar- , Jüstinyen, Acımusluk mahzeni, Bin- vk —— Cibalide Teçdos mabzsı ğukçeşme mahzeni, Fa- tihte " Örlakiçıyolmıya mahzeni, © Seli- miyede Fethiye mahzeni, Yedikule mahzeni, Karagümrük mahzeni, Zey vekte Kilise camii mahzeni, Gülhane parkında mankafa mahzeni, Aya Yor gi mahzeni, Nuruosmaniye mahzeni, 'erebatan mahezmi, Askeri müze mahezni, Eğrikapıda Anamas mah- zeni, Bu mahzenler Şarki Bizans impa- ratorluğu tarafından senelerce uğra- ylarak alm cebren yaptırılmıştır. Daimi Encümen azaları köyleri do- laşarak mektep ve yol © ihtiyaçları hakkında o tahkikat yapacaklardır. Köpekler gaz makina'arında boğulacak Sokak köpeklerinin o imhas şekli hakkında vâki şikâyetleri (o belediye nazarıdikkate almıştır. Sokak Hipek- lerinin itlâfı için yeni bir usü! tatbik edilecektir. Zehirle ve ( tabanca ile Mahkemelerde Esrar kaçakçılığı Üç kişi daha kaçakçılık- tan tevkif edildi Gemlikte meydana çıkarılan büyük mikyastaki eroin kaçakçılığı tahkikatma dokuzuncu ihtisas istintak hâkimliğinde devam edilmetkedir. Çiftliğinde 15 okka saf esrar çıkan Mehmet ile yanaşması Mehmet tevkif & dilmişlerdir. Çiftliğinde 9 torba esrar çıkan Danış Beyin bu kaçakçılıkla alâkası olmadığı anlaşılmış, kendi serbest bırakılmış, kâ- tibi Süleyman oğlu Mustafa Efendi tev- kif edilmiştir. Esrar otu diye gönderilen ve iki kam yon emnnet dairesine teslim edilen mad de tahlil edilmek üzere Tıbbı adli kimya hanesine gönderilmiştir. Kezuniyet Dokuzuncu ihtiras mahkemesi müs- tantiki Saffet Bey bir ay mezuniyet al- mıştı!ır. Mumaileyh ihtisas mahkemesi başkâtibi Suat Bey vekâlet etmektedir. Mekki Bey tekrar beraet etti Tevkifhane müdürü iken vazifesinde ihmal gösterdiğinden dolayı eme altma alınan ve neticede beract eden Mekki Beyin hakkındaki beraet kararı mi temyiz mahkemesi bozmuştu. Ağır ceza mahkemesi bu bozma ka rarma uymuş, yeniden muhakeme yap- mış ve bu muhakeme de dün neticeler mistir » Dünkü muhakemede idda makamı ce emiş, muhakeme uzun bir mözake reyi müteakıp gene eskisi gibi beraet kararı vermiştir. Tevkifhane müdürü vekilliğin- den istifa ili Avni Bey liye tedviri Avni Beyin sıhhati üzerinde tesir yapmış, mumaileyh bunun için tevkifha ne müdür vekilliğinden afvi temiştir. Ihtısas mahkemesinden kaç maznun geçti? İhtisas mahkemeleri teşekkül edeli 20 ay oldu. Şebrimizde işe başlıyan iki İhtisas mahkemesinden Adliyede- ki 9 numaralı mahkeme, güneriikteki mahkemeden daha fazla davaya bak mıştır, 9 mumharalı o mahkemeye bu müddet zarfında 450 maznun gelmiş- tir. 157 mazmun hakkında mahkümi- yet kararı verilmiştir. Mahkemenin hükmettiği para kararlarmdan 1li bin 806 lira kat'iyet kesbetmiş ve taiı- siline başlanmıştır. Şimdiye kadar mahkeme kararile müsadere edilen eşya şunlardır: (60,985,142) cigara kâğıdı, (4200) yapraklık kopya dı, (6890) kilo tütün, (875) kilo rakı, (714) kilo şa- rap, likör, konyak, o (7) kilo esrar, (102) çakmak, (286) deste iskambil kâğıdı, (48,145) çakmaktaşı, (222) pa- ket ecnebi cigarası, (200) kilo sala- mura, (514) kilo ispirto, (3) kilo vis- ki, (20) paket ecnebi kibriti, (125) kilo barut, (3) adet tütün havanı ve bıçağı, (3) adet tam takımlı rakı ka- zamı, (1) araba, (o (2) öküz, (2) at, (1) adet yeni Şevrele markalı otomo- bil müsadere edilmiştir. Üsküdar yangını Dikkatsizlikten çıktığı tahakkuk etti Bütün tafsilâtile dütlçü nünhamız- da yazmış olduğumuz Üsküdar yan- ogımı polis tahkikatı bugün bitecektir. Yangına sebebiyet verdiğinden neza- ret altına alman muallime Sıdıka H. dün de isticvap edilmiş ve serbest bı- tur, Yangında kast olmayıp ik olduğu tespit edilmiştir. — Gayrimübadiller idare” heyetinde Gayrimübadiller yeni İdare Heyeti toplanmış ve aralarında birinci veis olarık Konya Valiliğinden mütekait Hörnü Beyi ve ikinci reis olarak ta Paşayı intihap etmiştir. Küçük * Bartında çıkan “Bartın” refiki- miz dokuz yılını bitirmiş, onuncu ya ma girmiştir. Temiz ve itinalı yazi- lar ve Bartına ait dolğun havadisler le çıkan refikimize daha çok uzun ömüzler dileriz. .. — öldürme şekillerinin bir çok mahzur- ları görülmüştür. yet Lu köpekleri gaz makinelerinde öldürecekti boğarak tir, Eski otobüsler Keresteciler - Eyip hattında işliyen otobüslerden bir kısmının çok eski ol- duğu görülmüş ve bunlar İşten mene- dilmniştir. Hasekide yeni paviyonlar Haseki hastahanesinde yeni inşa 6- dilecek paviyonun projelerini Sıhhiye ; çok alâkadar olanlar | bilirler ki Hayat... uzayıp kısalmadan ibarettir Yaşadığı zamanın hâkim kanunu nu keşfedebilenler rahat ederler. Bu sene, plâjlarda ingizilce kısa | manasına gelen Short ismindeki düttürüleylâ kısa donlar, kadınla- rın saklayıp göstermek hususundü tereddüt ettikleri kısımlarını ört mek için bir hayli uğraştılar | ve zahmet çektiler.. Avrupa gazete lerine bakarsanız Short (Şöt oku- yunuz!) lar bir aralık şehre kadar inen plâj pijamalarını bir hamle de meydandan £ kaçırmış. Şimdi pijama sanki 30 sene evvelki kılık gibi garip görülmekte imiş, Onlara — yani gazetelere — göre bu kısacık don plâj hayatında iyi- ce yerleşmiye namzettir. - Belki Ben bu kehanete Avrupa için ina nırun. Çünkü orada kadınlar yak ve bacakları uzun zamandan- beri nesillerce sürüp gelen beden terbiyesinin tesirile düzelmiş, gü- zelleşmiş ve saklanacak şekilden çıkmıştır, Ama bizde de böyle mi? Bu sualin cevabmı ancak o bizim plâjlarikiızda da Short'ların pija- mayı kovmasile alabileceğiz. . Bu münasebetle enteressan (bu kelimeyi severim) bir müşahede “Hayat bir uzanıp kısa madan ibarettir, : Bakınız, sayıyorum: Günler u- zanır kisalır.. saçlar uzanır kısalır, etekler uzanır kısalır. Tırnaklar u- zanır kısalır, eller uzanır kısalır, ömrümüz uzanır kısalır, diller uza- mar kısalır, bıyıklar uzanır kısalır, (sakallar keza) pantalonlar uza- mr kısalır, o (maddi ve manevi) boylar uzanır, kısalır, (bazan alça- lr) yollar uzanır kısalır, mukave- leler uzanır kısalır, Filmler uzanır kısalır, içtimalar, konferanslar, kongreler uzanır kısalır. Görüşler uzanır kısalır. Seyahatler, ikamet- ler uzanır kısalır ve nihayet kadin- larm pijamaları uzanır | kısalır, Her şey uzanır kısar, uzanır kısa. lır.. Anlaşılıyor ya!.. Böylece ha. yat başlar, sürer, biter fakat uza- nıp kısalma bitmez. Üsküdardan N. Z rumuzu ile mek. tup gönderen zata Kadınlar ve kadınlık hakkında- ki uzun yazınızı okudum. İçinde şayanidikkat olan parçaları var.Fa kat mektup, maalesef, çok uzun. Eğer iki güne kadar bir daha muli- tasar ve kısasını göndermezseniz, mektubunuzun ancak bazı parça- larmı alıp dercedebileceğim, Yal. mız, henüz yirmi yaşında bir. deli. kanlı olduğunuz mektubunuzdan anlaşılıyor. Hükümlerinizde biraz daha ihtiyatlı olunuz. Kim bilir. Otuz ız yaşmda belki siz de benim gibi ürsünüz. Selâm ve inti- , zar. . Deniz işlerinden karaya bak- maya vakit yok ki; © Dünkü (Cumhuriyet) gazetesini de Müze Müdürlerinden merhum © Hamdi Beyin bir resmi ve kabrin- de ihtifal yapılacağına dair bir de haber vardı. Birinci sayıfada neş- redilmesine nazaran mutena olma- sı lâzımgelen bu havadiste Hamdi Bey merhum için “Hamdi Bey sa- bık Müze Müdürü, İstanbul meb”. wsu Halil Beyin pederidir,, deni- yor. Müze ve sanayiinefise işlerile a2 £ ME Hamdi Bey merhum Halil Beyi kardeşidir. Anki işlerile ği meşgul olmaktan kara işlerine bak mıya vakit mi bulunamıyor? FELEK Vilâyette Mali teşkilât imtihanı yapıldı 21 İstanbul yeni mali teşkilâtı bitiril.. miş demektir. Ancak bazı inler kalmıştır ki, bunlar da yapılmakta in eşyaları da değiştirilmekte. dir. Şubelere mülga Düymmaumamiye, den alman güzel masalar vesair eşya, verilmektedir. Dün yeni teşkilâtta istihdam edi. haftalarda N la) kanan SARİ rince tedbirler meticeni olarek azalmıştır. di Sıhhiye müsteşarı Sıhi Müsteşarı Hüsametti; Ai gitmiştir. ta Ziraat sergisi Vilâyet bahçesinde 23 eyli'de açıl ması kararlaştırılan zirai serginin da. ba sonra açılması için — bi hayvanat sahipli çoğalmıştır. Sergi