14 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

14 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

ğ İı rpan g Bir kütüphane Haydar Rifat Bey bu defa Rus edibi (Dostoievvski)nin meşhur eserlerinden biri Lamaisor des morts'u tercüme etti. Bu eserin s0- nunda Marx'a ait bir eser hazırla- dığını vadetti. Haydar Rifat Beyin son tercü- mesile beraber bir kaç yıl içinde Türkçeye çevirdiği lâyemüt eserle- | rin yekünü (22)ye balığ oldu. Bunların arasında son inkılâpla- rm (kahramanlarına ait tah- li eserler olduğu gibi Tour guenef, OAndr& Maurois P. Bourget gibi dünün ve bugü- Dün edebiyatında büyük kıymetler ifade eden garp o muhavrirlerinin eserleri de vardır. Bu eserleri herhangi bir gazete- ye tefrika edilmek veyahut bir ki- tapçıya satılmak gibi derhal nakte tahvili kabil olmayan şaheserler- dir, Gazeteler karii oyalayan sü- rükleyen roman istedikleri bipler de daima bu yolda şöhret al mış muharrirlerin peşindedirler. Bu itibarla düne ait olsun, bugü- Dün kadrosuna girmiş tahlili, felsefi kıymet ifade eden e- .serlerin piyasası daima durgundur. Binaenaleyh Haydar Rifat Beyi bu çok kıymetli, fakat alışveriş p. zarında o kada: di, edebi, felsefi eserleri Türkçeye çevirmek ve bastırmak gibi iki baş| lı fedakârlık gösterişini takdi memek ve kendisine memleket ir- fanı namına teşekkür etmemek ka bil değildir. Haydar Rifat Beyin Rus ve Fran ız edebiyatından Türkçeye çevir- eserler her fikir adamının kü- tüphanesinde behemehal bulunma- sı lâzım olan şahezerlerdir. P. Boür get'in Terre Promise'i tahlili ro- manların en güzellerinden olduğu gibi A.Mauröis'dan (İklimler) diye tercüme ettiği eser de yüksek bir psikolojinin, hem de (bugüne hislerin heyecanların tahlili bir fadesidir. Haydar Rifat ( Beyefendiye bu hümmalı faaliyetinden “dolayı te- şekküt etmek borcumuzdur. Bu mü- nasebetle kendisinden (Zola) gi- bi naturaliste'lere ait bazı eserler de tercüme etmesini rica etsek bel- ki kabul ederler. Bilhassa Zolanın papasları iğneliyen eserlerine çok ihtiyaç vardır. Burhan CAHİT Esnaf cemiyetleri Yeni teşkilât st yapilieai Esnaf teşkilâtindan ekserisi rakile bir esnaf bürosu teşkil teşkilâtmdan henüz büroya girmemiş olanlarının da iştirakile büronun daha geniş bir mikyaşta çalışmasının çok faydalı olacağı düşünülmektedir. Bu suretle çalışacak büroda, yalnız esnafın her nevi kanuni muameleleri görüleceği gibi her esnaf teşekkü nca, birer cemiyet kurarak birer idare de ekseriya para işlerinden çıkan ikti lâflar ba suretle halledilmiş olacaktır. Esnaf mürakabe heyeti, bu umumi büronun teşkili için bir proje hazırla- maktadır. (İş Bankasından alınan cetveldir) 13 EYLÜL 1933 Akşam Fiatları Tstikrazlar “Tahvilât İstikraz dahili 9750 $ Elekarik - 1933 İstikrası 95— $ Tramvay Tünel Rohtem Anadolu 1 a Mümessil ESHAM Telefon Bomonti İh, Bankası Na. Tramvay Anadolu Hisse ya Reji i 1828 Şir, hariye 24010 | Belarat 639075 | Bükreş Armttsğdam © “13545 Moskova NUKUT (Satış) bulunsun | talibi olmayari cidi İLLİYET PERŞEMBE 14 EYLOL 1933 ŞEHİR HABERLERİ Ekonemi Takas talimatı Vekâletten yeni talimat- name gelmesi bekleniyor Takas sisteminin ilgası üzerine hu- sule gelen vaziyet hemüz değişmiş de- ğildir. Takatm ilgasmı emreden karar- namede, devlete ait takasların müteber olacağı bildirilmekte idi. Fakat takas muamelesini yapan yon, rarnamesinin neşrinden itibaren yetine nihayet vermiş bulunduğu iç devlet takatlarile de meşgul olamamak» tadır. Ankarada, takas sisteminin ilgasın- dan sonraki vaziyetleri düzeltecek ve bilhassa devlet takasları hakkında yel gösterecek bir talimatnamenin bazırlan- dığı yazılmıştı. Henüz bu talimatname hakkında mmalümat gelmemiştir. Alâkadar tacirler, takas vaziyetinin kat'i şekilde tesbiti için İktisat vekile tine müracaat ve teşebbüslerine devam etmektedirler. Talimatnamenin bir an evvel tebli- İ gine intizar edilmektedir. Yeni ölçülere hazırlık 1934 senesinden itibaren tatbik edi- lecek yeni ölçüler kanunu için hazırlık- lara devam edilmektedir. İstanbul takası ölçüler başmüfettişliği ve Ti ret odası, ayrı ayrı çalışarak yes lçü- lerin tatbikinde müşkülât çekilmemesi için icap eden tedbirleri almakla meş- guldürler. Ticaret odası, bötün esnafın yeni öl- çüler hakkında tam malümat sahibi olması için büyük lâvhalar hazırlamak- tadır. Bu lâvhalarda metro esasına istinat eden yeni ölçülerin muhtelif safhaları ve bunların şekilleri gösterilmektedir. Oda, ayni zamanda yeni ölçülerde kullanılacak tartmaların memleketimiz. dahilinde imali için teşebbüste bulun- maktadır. Fransa kontenjan usulünü dediştiriyor Ihracat Ofisine gelen malümata re, Fransa hükümeti, teşrinievveldet tibaren kontenjan sistemini değiştirme ğe karar vermiştir. Tesbit edilen kontenjanlar, dört kıs- ma ayrılacaktır. Bunlardan öç kısım, Fransaya mal almak hususunda müsa- idatta bulunan memleketlere tahsis edi- lecektir. Dördüncü kısım kontenjan da şimdiye kadar olduğu gibi müsavatan Yeni kanun Yunan hükümeti, para sistemi yin eden kasunu tadil ederek yeni bir kanun neşretmi Poitete - Köşkte k hırsız 2400 rayı? ie koydu ve karanlıkta sırroldu Bir kaç gün evvel, Topkapı hari- cinde Davutpaşada Burmalı çeşme mev- kiinde merhum Emin Paşanın köşkün- de mühim bir hırsızlık vak'ası olmuş, meçhul bir şahıs demir bir kutu içinde bulunasi 2400 lirayı çalarak kaçmıştır. Bir. gece, saat on ikiden sonra, tün köşk halkı uyurken, meçhul bir şa- his köşkün bahçesine atlamış oradan da maymuncukla kapıyı açarak köşke gir- miştir. Meçhul şahıs bir çok odalar yok- layıp gezdikten sonra, paşanm damadı İsmail Bey ile iefikesınm bulunduğu yatak odasına girmiş ve komedinin zerinde bulunan demir | bir çekmec: alarak gene yavaşça sofaya çıkmıştır. Hırsız, demir çekmecede bulunan 2400 lirayı ceplerine boşalttıktan son- Ta gene usulca, ayni odaya girmiş fa- kat bu sırada saatinin cebinden döşme- sile Emin Paşanın kızı gürültüden u- yanmıştır. Meçhul şahıs kadının uyan- ö görür görmez derhal tabancasını düşmüştür . Meçhul hırsız 2400 lirayı alarak der- hal srvışmış ve gecenin karanlığında kaybolmuştur. Bir müddet sonra baygınlıktan kur- tulan kadın derhal kocası Ismail Beyi uyandırmış ve hâdise jandarmaya ha. ber veril nezaret altına almıştır. Mih- ranın üzerinde bir çok maymuncuklar ve 32 lira para bulunmuştur. Bundan İ başka, son zamanlarda Topkapı civarın- da yapılan bir çok hırsızlıkların faili de Mihran olduğu anlaşılmıştır. Mihran bunları tamamen miş fakat son hâdiseyi kendi: madığını söylemiştir. Bir adam memesi üzerinden yaralandı Şehremininde Melekhatun mahalle. sinde oturan 27 yaşında Şaban, ayni mahallede oturan İlya ile kavga et- miş, neticede İlyas Şabanı bıçakla me- mesi üzerinden yaralamıştır. Şabanın yarası ağırdır. İlyas yakalanmış, Şaban tedavi edilmek üzere hastaneye nakle dilmiştir. et in yap- Mürakıpler için Talimatname dün bil- dirilmiştir Yeni mali teşkilitta ihdas olunan mürakiplikler için tanzim edilmiş tali. matname dün Maliye vekâletinden mü- rakipliklere bildirilmiştir. Bundan başka mürakip Raşit Beyin Jstanbul, Mustafa Beyin Üsküdar, Ki m Beyin Beyoğlu mali teşkilâtim mürakabesine memur edildikleri de teb- liğ olunmuştur. Mürakipler yeni vazi- felerine başlamaktadırlar. Ziraat sergisi 25 eylülde açilacak olan vilâyet zi- rant vii nin treuliğukerik bağcılar ve sebzeciler tarafından, daha sonra açıl ması istenmişti. Ziraat odası bugün toplanarak teşrinievvelde münasip bir gün tesbit edecektir. Ali Rıza Bey Çifte defter tutan Raka biraderlerin evinde yapılan araştırmada ele geçiri- len hakiki defter, Beyoğlu defterdarli ğına getirilmiş ve oradan çalınmışı Bilâhara defter ve defteri çalanlar meydana çıkarılmıştı. O zaman Beyoğ- lu defterdarı olan Ali Rıza Bey hak- kında ihmal noktasından, idare heye- tince lüzumu muhakeme kararı veril- miştir, Bu karara Ali Rıza Bey itiraz elmek- tedir. Mevsuk bir membadan da aldı- ğnız malümata göre, defterlerin mey- dana çıkarılmasında Ali Rıza Beyin gay: veti görülmüştür. Bu kararın tashih 6 dileceği ümit olunmaktadır. Onuncu yıl i için Hazırlıklar Ticaret odası müessesata bir tamim yaptı Ticaret Odası cümhuriyetin 10 un cu yıldönümü için Türkiyenin son 10 senelik iktisadi faaliyetini ve bugünkü vaziyetini gi ren bir eser hazırlamak la meşguldür. Bu eserde iktısadi faaliyetin bütün istikemetleri ayrı ayrı gösterilmiş, da bili, harici ticarete, bankalara, memle- ket sanayiine, meml&et zerriyatma #- it mühim bentler tahsis olunmuştur. Ticaret odası bu eseri hazırlarken bir taraftan da bütün tacirlere hi ben bir beyanname neşrederek cümhu- riyetin onuncu yıldönümünde, bütün tcarethanelerin, dükkân ve yazıhanele- rin bayraklarla ve ampullerle parlak bir surette tezyin edilmesi lüzumuna işa- vet etmişti Yeni Japon elçisi Vicont Kintomo Musha- kojin'in tercemei hali Yeni Japon büyük elçisi | Vicomte Kimtemo Murhakoji 22 eylülde ekpres. Ie şehrimize gelecelitir. Yeni sefir 1882 de Tokyoda doğmuş- tur. 1907 de Tokyo üniversitesinden çıktıktan sonra diplomasi mesleğine gir- miş Tiyen Çin ve Şanghay konsalosha- nelerinde staj yaptıktan sonra Berli müsteşarlığını ifa etmiştir. Vicemte Mus hakoji bundan sonra 1925 te Bükreş Japonyayı temsil etmiştir. ie silâhları azalt- çe konferanamda Japonya murahhas. Vicomte Mushakoji Japonyanın Yu- sanmi rütbesini ve "Mukadd Ayni zamanda Romen ve Norveç nişan I larını da hamildir. İzmirin meşhur olan milli oyunlarını temsil eden ve Balıkesir vilâyeti köylerinden seçme olarak teşekkül ed en büyük bir gelmiştir. Matbuat erkânı şerefine dün Küçük Çi feti verilmiş ve Zeybekler gazetecilerle tanıştırılmıştır. Tam Zeybek olan bu Efeler dünkü ne kasketlerinin üstlerine Zeybek çak | ise çekisi toptan 280 kuruş, peraken- Odun, kömür Bir ay sonra külliyetli odun, kömür gelecek Anadolu yakasında İzmit ve civa rında bu sene katiyat yapılmayacağı- Ba dair çıkan bir şayia üzerine şehri- mizdeki odun ve kömür fiyatları yük- selmişlir.. Belediye bu hususta alâka- dar olmuş ve İzmit we civarı vilâyet lere telgrafla vaziyeti sormuştur. Al: nan malümata göre ormanlarda k; yat yalnız yaz mevsimine mahsus ol mak üzere birkaç ay için menedilmiş- tir. Teşrinievvelden itibaren katiyata muayyen sahalarda tekrar devam olu nacaktır. Bir ay sonra şehrimize kül- liyetli mikdarda odun ve kömür gel- mesi beklenmektdeir. Buzün kömürün okkası toptna 3,5 kuruşa ve peraken- de 4,5 kuruşa satılmaktadır. Odun de 250 kuruştur. Yapı ve Yollar Kanunundan şikâyetler Yeni yapı ve yollar kanunu tatbi- yüzlerce şikâyet arasında haklı olan- Jarı pek azdır. Şikâyetlerin sebebi ye- ni yapı ve yollar kanumunun halk ta. | rafmdan iyice öğrenilmesinden ileri geldiği anlaşılmaktadır. Terkos ucuzlatılamıyor Bazı gazeteler Terkosun ucuzlatı- lacağma dair neşriyat yapmışlardı. Yaptığımız tahkikata göre belediye henüz böyle bir şey tasavvur etmemek tedir. Çünkü Terkosun ıslahı ve bol cu verilmesi için yeni tesisat ve saire bir çok masrafları mucip olmaktadır. Gazi köprüsü Gazi köprüsü inşaatı projeler ve saire her şey hazırlanmıştır. Daimi encümen bütün muameleyi ikmal et- miştir, Fakat müsabakaya konulmak için vali ve belediye reisi Muhittin Be- yin emri beklenmektedir. Öğrendi mize göre Muhittin Bey bazı müli zaları özönü! de bulundur. ik mü- ilk baha ıasmı istemektedir. Yeni bir ecnebi sermayedar grup daha in- şaat için müracaat etmiştir. Yol parasından Kimler müstesnadır? Tevkifatı yapıldıktan sonra eline 30 liradan az para geçen resmi veya hususi müessese ve müstahdemlerin - den yol vergisi alınmayacağı yazıl - mıştı, Bu haber yanlıştır. Yol ver, kanunu mucibince, bu vergiden yalnız. “fakir olan malüller” muafi “Fakir olan malüller” sözündeki (fa- kir) tabiri ahiren belediye d birinin ayda kazancı 30 lirayı bulmı- yan kimselere de muştar. Ancak 30 liradan az kazanç temin edenler yol vergisinden kurtul- muş olmamaktadırlar. Ayni zamanda malâl olmak lâzım gelmektedir. Be- lediye reis muavinlerinden Nuri Bey dün bize bu hususta dedi ki: — Yol vergisini ancak “fakir olan malüller” vermezler. Malâl olmazsa ayda on lira da kazansa gene yol ver gisini vermeğe mecburdur. Yahut malâl olur da kazancı 30 lirayı geçerse, yol vergisini gene vermeğe mecburdur." İyi tahsilât yapanlara ikramiye Belediye resimleri tahsilâtı iyi ya- | pılmadığı ik için vazi silâtta gayreti arttırmak için tahsilâ ta mu ye verilmesini de kararlaştırmıştır. altif edilecek memi bin lira ikrami- ye dağitim Diğer taraftan tec- #dilecek memurlar için de ikinci liste hazırlanmaktadır. Zeybek, grupu şehrimize lik parkında bir öğle ziya- olarak oynamışlar ve çok ıkları bağdönümü şarkılı ir yenilik olarak ta eski uzun fes yeri- rını sarmışlar ve bu da çok güzel olmuş- Liseler dolu Bazı ortamektep mezunları yer bulamıyorlar Orta mekteplerin son smıflarından ikmal imtihanlarını evvelki gün bitire- rek liseye geçen bir kısım talebe lisele- ve müracaat etmişlerse de yer bulama- muşlardır. Liselerde kadrolar dolduğu için kayıt ve kabul kapanmıştır Mektepsiz kalan bir çok orta mek- tep mezunu talebe Maarif vekâletine telgrafla müracaat ederek kendilerinin yerleştirilmelerini istemişlerdir. Vekâ- İetin, merkezi bir lisenin ilk smıflarm- da şubeler açması beklenmektedir. Talebe birliğinin Çanakkale ziyareti Mili Türk Talebe Birliği bu akşam Çanakkale şehitlerini ziyaret için tima- nımızdan hususi bir vapurla hareket e- decektir. Vapur sant 17 de kalkacak- tır. Cumartesi günü avdet edilecektir. Birlik Çanakkalede bir âbide yapıl- ması için bir iane listesi açmıştır. tenin gelecek nüshadan itibaren gazetesinde neşrine başlanacaktır. sene içinde abide için lâzım olan para- nın toplanmasına çalışılacaktır. Şimdi- ye kadar 20 kişi ianc vermiştir. Uluköy Ortamektebi Uluköyde yeni açılan orta mektepte tedrisata başlanmıştır. Mektep bütün Boğaziçinin ihtiyacına karşılık olduğu için çok rağbet görmüş ve yüzlerce mü- racaat vaki olmuştur. Fakat mektebe simdiye kadar ancak 150 talebe kayde- dilmiş ve bir çok talebe gene Boğazdan Istanbula inmeğe mecbur kalmışlardır. Buna sebep te bu orta mektepte Fran- sızca tedrisat — olmamasıdır. Mektepte fransızca lisan tedrisat yapılması için vekâlete müracaat edilmiştir. Fakültelere talebe alınıyor Üniversite fakültelerine yeni talebe kayıt ve kabulüne başlanmıştır. Yük- sek mekteplere de cumartesi gününden itibaren talebe kaydına başlanacaktır. Muallimler maaş aldılar Orta tedrisat muallimlerinin maaş havalesi gelmiş ve dün maaş tevziatı ikmal edilmiştir. Hilmi Ziya Bey Üniversite profesör muavinliğine ta- yin edilen Hilmi Zi Beyin Galatasa- ray ve diğer liselerdeki muallimliklerini tercih ederek üniversiteden istifa etti- ği bir gazete tarafından haber veril. mişti, Öğrendiğimize göre bu haber doğru değildir. Hilmi Ziya Bey üniver. sitedeki yeni vazifesinde (o kalacaktı Kendisi aydanberi Maarif vekil tarafından gönderildiği Almanyada il- mi tetkiklerle meşguldür. Kadriye Hanım Hikmet Bey Davaya devam edildi, hakaret var mı? Kadriye Hanım — Müstantik Hik- met Bey davasına dün de a kemesinde devam edilmiştir. Dünkü hakemede şahit olarak Kadriye Hanı- mn kardeşi Nâsr Bey dinlenecekti, Hikmet Bey Nâser Beyle aralarında mütekabilen davaları olduğunu, binaen- aleyh şahadetinin makbul ve muteber olamıyacağını söylemiştir. İddia maka- mı da Nâsır Beyin dinlenemiyeceği mü- taleasında bulunmuş, mahkeme heyeti keyfiyeti müzakere ettikten sonra Ni sır Beyin dinlenmemesine ekseriyetle karar vermiştir. Bundan sonra Kadriye Hanımın yısnın karısı Zehra Hanım şahit olarak Ginlenmiştir. Zelira Hanım Hikmet Be- yin İapironun meyhanesinde isticvap ya- parken Kadriye Hanımı tahkir ettiğini söylemiştir. Hikmet Bey İspironun meyhanesin- de ifade almadığını, esasen Zehra nrmın şehadet ettiği zaman da kendi- inin yapmadığını, tahkikatın müstantik Hayrettin Bey tarafından ya- pıldığını, kendisi tahkikat yaptı kısmı siyasi müdür muavini yin İstinabe suretile alınan kunmuştur. Nazım Bey ifadesinde biz. le bir hakaretten malümatı olmadığını, kendisinin yanında Kadriye dilmedi bi için 18 teşrinievvele bırakılmıştır. Samatyadaki fırın cinayeti Samatyada bir fırında sabıkalı gü- ruhundan Arnavut OBehçeti (o öldüren Minanın nakzen bakılan davasının rü- yetine dün devam edil iddia maka- mı Hurşit ve Niyazi isimli şahitlerin tahkikatın tevsii için yeniden celbini istemiş, muhakeme bunların celbi için 25 tegrinievvele bırakılmıştır. Taammüt var mı? öldürmekten nen kavgaya iştirakten suçlu Şükrünün muhakemelerine dün za mahkemesinde devam edilmişt Dünkü mahkemede dinlenen şahit maktulün Halilin baldızını boşadığı i- Yiyişimiz.. Geçende bir lokantada dört ki- şilik bir masaya oturdum. Dört ki- şilik masaya oturmayı sevmem. Çünkü; bardaklar karışır, çatallar biribirine çarpar, yemek yerken biribirinin ağzına bakmak pek hoşa gider şey değildir. Salata ta- bağından salça sıçrar ve hülâsa rahatsızlık olur. Ama yer bulun « mazsa gözünü yumup oturmaktan başka Do çerel. Şimdi o masada ettiğim intibar burada : size yazmak istiyorum. Kimsenin halırı gönlü. kalmasın. Bazı umumi kusurlarımızdan bah- sedeceğim. Bizde aile hayatında olduğu ka- dar mekteplerimizde muaşeret ka- idelerinin en basiti fakat en lüzum kusu olan yemek. adabından hiç bahsedilmez. Çocuk sırf sevki ta- bii ile yemek yer ve öylece büyür gider İşte böyle yemeğe silinen a damların karşısına düşmek bir a- Zaptır.. Evvelen çatal ve biçak nasil tu- tulur bunu bilmiyoruz. Gene tek « rar ediyorum. Ecnebilerin bulun - duğu umumi bir yerde, böyle ye - ilmeyenler bulunduğu za - man onların hesabına ben terliyo- rum. En büyük kabahatimiz acele ve telâşla yemektir. Güya yemeği önümüzden kaçıracaklarmış gibi dehşetli bir acelemiz vardı mülâhaza ile hareket etti evvelâ çatalı bıçağı elimize alıp et mi, börek mi, tatlı mı önümüz- de ne varsa hemen lokma lokma keseriz. Bu sırada bıçağı da sapı- - nın ortasından çekiç gibi tutarız. Yemeğin parçalanması bitince bı- çağı bırakır, sağ elimize çatalı alır ve ondan sonra artık ha birelok- maları ağzımıza tıkarız. Birini yut madan ikincisini çatala #splar, bayrak tutar gibi dimdik elimizde tutarız.. Halbuki yemek yendikçe kesilir ve bıçak olsun, çatal olsun sap tarafının ucundan tutulur. Lokmaları büyük kestiğimiz i « çin ağzımıza güç girer ve avurdu- muz; şişer... Yemeği o ağzı mız açık olarak ve büyük bir şa- pırtı ile yeriz... Bizdeki kadar ağız şapırdatarak yemek yiyen az bu- lanur. Yemek medeni âlemde ağ- zı kapalı yenir.. Lokmalar ufak a- İrmr, çatala yemek saplanıp bek- lenmez. Bir lokma yutulmadan ikincisi alıhmaz... Hele yerken, içerken sapırtı ve gürültü edilmez. En fena huylarımızdan biri de yer. ken lâf edip etrafa yemekli tükü- rük sacmamızdır. Dünyada bun - dan daha iğrenç bir şey olamaz, Bizde yemekte söyleyen, gülen, gert gert geyiren kaç kişi ararsı - nız... Çirkin tarzlarımızdan birisi de yemek yedikten sonra ağzımızı, dudaklarımızı ve avurdumuzu aça rak, gererek, bükerek ağzımızda» ki vemek ank. temizlemektir. Hele kürdanı dişimizin arasına 0- kup dudağımızı mesnet ittiha» ede rek aralıkları ayıklamamız pek çir kindir. İşte dört kişilik masada yemek yerken komşularım bana bu inti - baı yaptılar... Ne olurdu; bin türlü sanat, ede- biyat, felsefe konferansları, ders - leri arasında bir de yemek yemek tarzı hakkında dersler verilseydi! Çünkü güzel yemek yemek bir sa- mattir. FELEK Bir Leh kumpanyasının vapuru işleyecek Lehistan Transatlantik kempanyasi Türkiye ile Lehistan arasında munta- zam seferler tertibine karar vermiş Bu kumpanyanın Polonin vapuru bu a- yın 20 sinde 509 yolcu ile İlmanımıza gelecektir. Vapur 27 eylülden itibaren, her iki haftada bir Köstence ile İstanbul ara- sında muntazam seferlere başlıyacak” tır. Polonia vapuru, Köstence, Istanbul, Hayfa, Yafa, Pire, İstanbul, Köstence arasında seferler yapacaktır. ——— sin öldürüldüğünü. söylemiş, | müdafan vekilleri kaza eseri olduğ vekili de taammüden İliği iddia etmişlerdir. Muhakeme kaza ile öldürüldüğüne dnir müdafan şahidi celbi için 25 teş rinievvele brrakılmıştır. Kahvedeki cinayet Yenişehirde Mevlüdun kahvesinde oturan Saimi öldürmekten suçlu Süley- inanın muhakemesi dün bitmiş, > : - getirilmesi için 1 teşrinievvele burakıl- maştar,