14 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

14 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Milli takıma Antrenör lâzım mı? Geçen cuma günü Fenerbahçe saha- #ında Fenerbahçe birinci takımının Tür- kiye şampıyonasına hazırlanmak maksa- dile bir ekzersis maçı olduğunu haber al- mış sarı lâcivertiileri mevsim başındaki | kuvvetlerini görmek için Fener sitadına | gitmiştim. Kiymetli o antrenörleri Her Şvenk'in idaresinde iki takım yapılarak aralarında karşılıklı oynamağa başladı- lar. Oyundan evvel hocaları Fenerlileri ayrı, ayrı çalıştırdı. e Kalecileri, müda- ileri, muavinleri, muhacimleri koşturdu, top ile pas yaptırdı, şut attırdı ve daha bir çok beden harekâtı yaptıktan sonra | oyuna başlandı. Bu esnada nazarıdikkatimi celp eden nokta şu idi: Fener oyuncuları idman yapmak üze“ re sahaya geldikleri zaman tam beş adet topla oynadılar, hayret ettim, bir lâhza | düşündüm. Ve bu düşüncemde aldanma- dığımı zannediyorum. İstanbulda lik maçları rinde icra ediliyor. Biri menin yedişer kulübü v. le saymağa lüzum yol. Yalnız bu kulüplerin nasıl yaşadıkla- li yapıyormuş ve Galatasaray hüviyet va | rakası olmıyanları stadyuma almıyorlar- e işittim onların şimdiki vaziyet- lerini bilmiyorum, Farzedelim ki, Gala- tasaray sahaya Fener gibi bir kaç topla çıkıyor lâkin koca Türkiyede iki üç ku- İübün zengin bir bütçe ile idaresi mem- kâfi m Bir iki ay sonra dünya kupası müna- sebetile grup birincilikleri için Mısır ve Filistin takımları ile Milli takımımız maç lar yapacak Bugün için, ortada ne fol var ne de yumurta, En son gün, daima oldu- ğu gibi bir patırdı başlar gazetelerle da- *ler, İzmirden masraf edilir oyuncu ir çok takımımızın mağlübiyetinden bahseder, Biz de bu suretle kendi kendimizi avu- tur gideriz. Futbol federasyonu İngiliz antrenör- Terle muhaberede imiş. Fakat ne zaman gelecek, kaç günde milli takım seçilecek çalışacak, Sırası gelmişken kaydedelim, bize, yani futbol federasyonuna antrenö- rün ne lüzumu var. Senede bir, bazan i ki milli maç yapan bir milletin, milli ta- | kımı yapmak için o milletin kesesinden, senede üç bin lira gibi bir paranın heder edilmesine sebep ne? |, z Oyuncu intihap etmek ise, esasen hiç bir zaman bir takım yaparken idarecile- rimiz, bu hocaların fikirlerine iştirâk et- | memişler ve daima kendi bildiklerini yap! mışlardır. i Oyuncu çalıştırmağa gelince; bu za- | mana kadar gelen milli takım antrenör- lerinin vazifesi yalnız senede bir ay milk li takımla meşgul olmak'ondan sonrası i- se Beyoğlunda gezmektir. Memlekette antrenörün ismi bile yokken bizde daha mı fena oyuncular yetişirdi. Refik, İsmet Kadri, Bedri, Âli, Kemal Refik, Hasan Kâmil, Bekir, Cafer, Nedim, Hamit, Sa- edenlerden değiliz, yal- nız bizde milli takım için antrenör ge- tirtmenin şimdilik zamanı olmadığını ve bugün İstanl iki Ankarada bir antre nörün mevcudiyeti ile bu, boşluğun za- il olacağımı iddia ediyorum. Yazımmi baş taraflarında kulüplerimi- zin yoksuzluklarından bahsetmiştim. U- fak bir misal ile bu iddizmın ne kadar doğru olduğunu ispata çalışacağım. Ge- şen sene milli takım için ingiliz antrenö- rü Mr. Peğnam gelmişti, Zamanında Sof rada Bulgarlara beş golle mağlüp olduk, *e Sırplara 2 golle galip geldik. İstan Bulda Macar B. takımma 4 golle, Bul garlara da 3 gelle gene mağlüp « olduk. Bu suretle üç binlira | kadar bir parayı bir senede alarak memleketi | terkeden bu hocadan ne kazandık. Acaba bir spor- | Su çıkar da, şu adamdan, şu oyunumuz, | veyahut oyuncularımız müstefit olmuş” tur derse, bütün iddinmden bilâkaydü- | şart vaz geçiyorum. | üzere memlekete daha şumullü bir şekil- de sarfedilmiş olmaz mı? z Istanbulspora verilecek « bu para ile, bu kulüp güzel bir saha yaptırır dolayı- sile, burada yetişecek oyunculardan daha Şok istifade edilir, gene sırasile, Anado- İs, Süleymaniye, Vefa ve diğer kulüp- lere ber sene böyle ikişer üçer “bin lira ile birer ufak saha tedarik etmeleri için | yardım ediliyorsa büyük bir emniyetle iddin edebilirim ki, bu hareket, milli ta- | kuma antrenör getirtmekten yüz kere da» ha fazla istifadelidir. Beşiktaş kulübü Çrağan | sahasını ik- mal etmekle meşguldür, bu kulübe ufak | bir yardım yapılacak olursa, bu saha da ha güzel bir futbol çayırı olur, ve ikinci küme lik maçları için mükemmel bir ma- hal olur. Yunanistanda, Bulgaristanda bir çok kulüplerin sahaları var, kulüp bi- maları var, kulüplerinde duşları, soyun- ma mahalleri, ve spor için ne lâzım ise her şey var, Acaba bizde, bizim kulüp- imizin nesi var, bir merak edip te gör. dünüz mü? Spor ilerledikçe, sporcular tın da ihtiyaçları o nispette artacaktır. | Anadolu kulüplerinden maada Fransada yeni bir gol rekoru tesis ed Club Français takımı yaptıkları lik sayı farki (Başı 1 inci sahifede) razi Filiz siklet: Trepiccioni Francesco. Bu atlet 1931 ve 1932 senesinde İtal- Kı m (serbest güreş) şam- Fizonu olmuş, 1932 de İtalya Greko - ve temaslarına. iştirak etmiş ve 1932 de olimpiyat eki- pine dahil olmuştur. Milli takım aza sındandır. En hafif siklet: Nizzola Marcello dahildir. Hafif sildet: Gusiglin Gerolamo 1925, 1928, 1930 İtalya şampiyonu olmuş, Orta siklet İtalyan güreşçisi Galligati Ercole Paris ve Amsterdam olimpiyatlarına da iştirak etmiştir. 1933 te İtalya milli takımına dahil olmuştur. Yarı orta siklet: Fidel Guisto çok genç olan bu atlet 1931 , 1932 de İtal ya serbest güreş (keçeskoçken) ikincisi olmuş, 1933 te İtalya milli takımına se- gilmiş ve son zamanlarda (müthiş a- dam) ünvanmı kazanmıştır. Orta siklet: Galogoti Ereale. 1931 1932 İtalya keçeşkeçken (serbest gü“ Teş) ve Greko - Romen şampiyonu, 1931 de Avrupa dördüncüsü, Los An geleste dünya üçüncülüğünü - ihraz et miş, Fransa, Belcika, Almanya, Tirol ve lovakyada İtalya milli ekipin- de yer almıştır. Güreşçilerin en tehlike lisidir. Milli kadroya dahildir. Yarı ağır siklet: De Nikola Giovami, 1932 serbest güreş ve Greko Romen i- kincisi ve 1933 te milli kadroya dahil olmuştur. A let: De emri Pietro. 1931 1932 İtalya şampiyonu, ve 1933 te de milli ekipe dahil olmuş” tur, Yukarıya yazdığımız bu takım ha- kikaten ihmal edilmiyecek değil korku- lacak bir ekiptir. Bilhassa Ömere ve Nu riye çıkacak olanlar dünyanın en sert Taksim sahasında kışın maç yapan bir futbolcu muhakkak hamama gitmek mec. buriyeti ile karşılaşıyor. Saha demek yal nız futbol oynamağa müsait bir arsa de- mek değildir. Istanbulda © Fenerbahçe, sıhhi ve tam mânâsile her şeyi cami bir spor te- yekkülü maalesef var mı. Bundan sonra sahası, duşu, soyunma mahalli olmıyan kulüplerin © hayatları çok sönük geçecek, ve bu kulüplerin ha- yatları da pek kana sürecektir. Yukarıda lediğim gibi her şeyi bulunmıyan kulü; ler kapanacak değil, fakat her zaman i çin olduğu gibi kalacak ikinci kümeden birinciye geçemiyecek, birinci kümedeki: | MİLLİYET PERŞEMBE 14 EYLOL 1933 ildi (13-2) maçında le yenmiştir. F.C, Rowen takımı ile C. Rouen rakibini bu | Beynelmilel 3büyüktemasarifesindeyiz | süresen ve en bilgili güreşçileridir. (Müthiş adam) ünvanını ihraz etmiş o lan Fidel Guisto Ahmet ile çarpışacak- tır. Her halde İtalyan — Türk milli gü- reş teması en çetin mü m bi. ri olacaktır. Cuma olan güreş ekibimi; üreşçilerden terekküj gü üp e anali © keçeşkçken olarak yapılacak ve üç de- fa karşılaşılacaktır. - Bunlardan ikisi Greko - Romen ve biri de keçeskeçken olacaktır. Keçeskeçken (serbest güreş) alatur- kaya yakın olması dolaytsile, muvaffa- kıyet ihtimalimiz çoktur. Yalnız. İtal yan ekipi ile yapacağımız güreşlerden mutlak bir suretle ekip kabiliyeti bek- lemek manasızdır. Çünkü misafirlerimiz rutin itibarile bize faik bir vaziyette iriz. Eğer biz bu üç güreş müsabakasın- da bu neticeyi alabilirsek tam randı. manı almış olabiliriz. Fakat gene en iyi kei e bakaları gördükten sonra yapabileceğiz. Şipçenski oyniyor bulgaristan en kuvvetli takimla- rından olan ve Kral kupasını kazanmış olan Şipçenski takımı yarım, Şeref sta dında, ilk maçını Beşiktaş klübüne kar- şı oynıyacaktır. Bu maç yanşı olacaktır. Bundan başk: kım Galatasaray takımı ile bir nıyaçaktır. Beşi Yunan yüzücüleri geliyor Şehrimizde iki temas yapmak içir gelecek olan Yunan yüzücüleri yarn şehrimize gelecekler ve cumartesi pa- zar günü yarışacaklardır. Atletizm Atletizm heyetinin istifası üzerine atletizm âlemi ile alâkadar olanlar, İs- tanbul mmtakası şampiyonasının ne ola- cağını merak ediyorlardı . Bu vaziyete federasyon ve İstanbul mıntakası vaziyet etmiş, ve birer ko- piser tayin ederek birinciliği yapacak- ir, Müsabakalar Kadıköyündeki stadında vükilde ei yg Tebliğler Atletizm federasyonundan; 15 eylülde başlaması ilân edilmiş ©- lan İstanbul birinciliklerinin arifesinde in le üzerine musyyen ta- rihte İstanbul atletizm birinciliklerinin yı mesi için İstanbul “mmntakası merkez heyetile mutabık kalan federas- yonumuz işe vaziyet etmiştir. 2 — Bu müsabakalar, ayni zamanda Balkan oyunlarına iştirak edecek Türk atletleri için bir seçme mahiyetinde ol- duğundan bilümum milli takim atletleri- nin iştirakleri lâzımdır. . 3 — Ayrren davet edilmiş olan bazı diğer mıntaka atletleri de bu müsaba- kalara iştirak edeceklerdir. 4 — Müsal » tamamen şahsi olup klüplere puan verilmiyecek ve u- mümi klüp tasnifi yapılmıyacaktır. Hakem heyetinde dahil bulunan 26- ler de takımlarında yükselmiş oyuncula- rini da birer ikişer kaybedeceklerdir. Muhteşem ÖZDEMİR vat şunlardır: Başhakem: Ahmet Fetreri Bey, Federasyon komiseri: Enis Bey, Tertip heyet: Ibrahim Kemal; İh. Misak imzalandıktan sonra.. (Başı 1 inci sahifede) na Basmak için ber güzel fırsatı kolla. yarak Yunan milletine verdiği değeri anlatmak istiyor. Teferrüatı, muhiti, programı, bir tarafa bırakılırsa her top- lantınn ik büyük ve güzel manası bu idi. Bugün de misafirlerimizin ayni ha raret ve tehalükle ağırlanmasına devam edilmiştir. Öğle üzeri Atina sefirimiz Bey muhterem misafirlerimizi Ga- zi çiftliğinde yemeğe davet etmiştir. kün tabiatla, toprakla mücadele sinde iman ve inşa savaşında masıl az bir zamanda muvaffak olduğunu gös. teren bütün ağaçları ve çayırlarile boz- kırın ortasmda bir şeyi fiskiye bir zümrüt arteziyen gibi on sene içinde yani umulan ve tasarlanan zamana na- Zaran birdenbire fışkıran Gazi çiftliği. ni görmek miresirlerimizi çok memnun etmiştir. Dost milletin yeni muvaffakıyetlerini adeta benimsiyerek tam bir şevk ve gıpta ile seyreden misafirlerimizin milli muvaffakıyetlerimiz karı memnun ve müteheyyiç vaziyet samimi dostluklarının tam bir nişanesi halinde | göze çarpmakta idi. Muhterem misafirlerimiz şerefine s8- at 16,30 da Halk Fırkası umumi kâti- bi Recep Bey ve refikaları tarafından halkevinde verilen çay ziyafeti emsal siz bir samimiyet içinde geçti. Cümhu- riyet Halk Fırkasının halkevinde genç- ik ve kültür kaynağında vermiş oldu- ğu bu ziyafet çok derin manalı samimi edalı idi. Recep Bey misafirlermi kar. şıladı ve onları ayrı ayrı ağırladı. Böy- lece bir müddet aşağı yukarı salonlar. da yüzlerce kişi bu dostluk havasını teneffüs ederek ve misafirlerimizle her fırsatta meşgul olarak gezindikten son- ra büyük salona geçildi. Riyaseti Cümhur flârmonik orkes. trasının konseri muhterem misafivleri- miz ve bütün dinleyiciler üzerinde çok güzel bir tesir bıraktı. İkinci partide Ekrem Zeki Beyin kemanı tam bir tak- dirle dinlendi. Muhterem misafirlerimiz. şerefine let Meclisi reisi vekili Trabzon mob'u- su Hasan Beyin Anadolu klübünde ver- diğitiyafet çok samimi bir hava içinde geçti. atrikhâneyi ziyaret ANKARA, 13 (Telefonla) — M. Çaldaris ve arkadaşları pazar günü patrikhaneyi ziyaret edeceklerdir. Misafirler Beylerbeyi sarayını gezecekler Vali Muhittin Bey Mösyö Çaldaris ile diğer Yunan mazırları şerefine Bey- lerbeyi sarayında bir çay ziyafeti vere- cektir. Ziyafetin evvelce yarın verilme- si mukarrerdi. Fakat misafirlerin Anka- Tada ikametlerini bir gün daha temdit etimeleri üzerine ziyafet cumartesi günü- ne tehir edilmiştir. Misafirleri Beyler. bevi sarayma götürmek için köprüden 18 15 te hareket edecek hususi bir Vüplır tahsis edilmiştir. Yunan Başvekili Mösyö Çaldaris ce- an Beyler, Herr Abraham, ve Prak. Hakemler: Ekrem Rüştü, Fuat Rüş- tü, Adil Giray, Şekip, Mümtaz, Ali Rı- sa, Enver, Ekrem (Hilâl) , Hayati, Ze- ki, Muzaffer, Şinasi, Reşit, Şakir, Ra- vf, Karakaş, Agopyan, Davit Jake, Ya- sumidis Beyler ve M Marengo ve Ayaş- tat, Hakem heyetine şahsen ayrı ayrı davetiye göndermeğe zaman müsait ol. madığından bu tebliyatın davetiye ola- rak kabul ol dır, Program: 15 eylül cuma: 14,30 da 110 m. manin, 14,45 te 100 mi. seçme, 15 te 400 m. seçme, 15,15 te gülle atma, 15,30 da 1500 m., 15,45 te yüksek atlama, 16 da 100 m. final, 16,15 te disk, 16,30 da 400 final, 16,45 te tek adım, 1 de 10,000 m, O 1745 te 4x100 bayrak. 22 eylül cuma: 14,30 da 200 m. seçme, 14,45 te 800 ., 15 te 5000 m. , 15,20 de üç adım, 15,40 ta 200 m. final, 16,55 te cirit, 16,10 da 4x400 bayrak, 16,25 te 400 mania, 16,40 ta sırıkla yüksek, 17,10 da 4x1500 bayrak. s.s ISTANBUL, 13 (A.A.) — Türkiye denizcilik federasyonundan: Bugün hareket etmeleri beklenen Yunan yüzücülerile karşılaşmağa nam- zet aşağıda isimleri yazılı yüzücülerin muallim Her Tegethoff'ln beraber ça- lışmak ve güreşmek üzere 14 - 9 - $33 pertembe günü saat 14,30 da Moda de- niz banyosunda hazır bulunmaları rica olunur, Galatataraydan: Orhan, Suat, Met- hi, Ölek, Halil, Cihat, Jozef, Ahmet Beyler, Fenerbahçeden: Gabris, Tarık, Fer- nan, Hiraç, Salim Beyler, Boykozdan: Fahri, Saffan, Hakkı, Adnan, Agâh, Behçet Beyler. İzmirdi Alp, Rasim Berler. Kocaeli; İhsan, Haydar Beyler. 54 ISTANBUL, 13 (A.A.) — Atleti- zn federasyonundan: . 15 ve 22 eylülde yapılacak İstanbul bir ve oyunları seçmesi için yapılan ve ilân edilen programda 4x400 birinci günde, 4x100 ikinci gün- eli ci 4 x 400 ikinci gün yapılacaktır. Balkan teniz ternavasının birinci irinci günü alı nan neticeler şunları Bulgar Souroudji 8 1872, 62, ürk Şirin Bulgar Lekoffu 6/ 6/0, 6/0, - 5 Bulgar Yordanoff Türk Ferit'i 6/0, 6/1, 6/3, Türk Karakaş Bulgar Tochef'i 6/2, 6/3, 2/6, 7/5 yenmiştir. Türk Semih'i Çift erkekler müsabakasmda: Bulgarın Yordanoff » Sauroudjieff gifti Türk Ferit - Semih ciftini 6/0, 6/1, 6/4 yenmi naplarile Hariciye ve İktisat nazırları şereflerine vali ve belediye reisi Mu- hittim Bey tarafından pazar günü de Yalova da bir öğle ziyafeti verilecek- xi Hazretlerinin tuğrulyatı ile gidecekler ve oradan o- tomobillerle kaplıçalara gideceklerdir. Misafirlerimiz Yalovadan avdette Helli krüvazörüne binerek memleketi- mizden ayrılacaklardır. Atina elçimizin ziyafeti ANKARA, 1. A. A. — Atina elçimiz Enis Bey tarafından misafirler şerefine bugün Orman çifliğinde bir öğle yeme- ği verilmiştir. Yemekte Başvekil İsmet Paşa Hazretleriyle Vekiller, Yunan $e- fareti ve hariciye vekâleti erkânı bulunmuşlardır. İsmet Pp. Kız enstitüsünde ANKARA, 13. A. A. — Yunan baş- vekili M. Çaldaris cenaplariyle Yunan hariciye ve iktisat mazırlarının refikaları bugün öğleden evvel İsmet Paşa kız enstitüsünü gezmişlerdir. Misafirler enstitünün atelye ve dersa- nelerini gezmişler ve takibedilen tedi Ve terbiye tarzı etrafında kendilerine ve rilen izabatı büyük bir dikkatle takipey- lemişlerdir. Misafirler enstitüden ayrı- Lrken memnuniyet ve takdirlerini izhar eylemişlerdir. Recep B. in ziyafeti ANKARA, 13. A.A. —C, H. Fırkası kâtibi umumisi Kütahya (mebusu Re- cep Bey tarafmdan bugün saat 16,30 da firler şerefine Halkevinde bir çay eti verilmiştir. Ziyafette Başvekil İsmet Paşa Hazret leriyle heyeti vekile azaları © mebuslar sefaretler ve vekâletler erkânı halketi i- dare heyeti, matbuat o mümessilleri ve şehrimizin yüksek mabhafiline mensup bir çok zevat ve refikaları hazır bulun- muşlardır. Çay ziyafetini Riyaseti Cümhur filar monik orkestrasının bir konseri takibey are tir, Gece saat 20,30 da Balkan birliği Türk milli grupu reisi Trabzon mebusu Hasan Bey tarafından misafirler şerefi- ne Anadolu klübünde bir akşam yeme- Zi verilmişi Ziyafette Başvekil İsmet Paşa Haz- retleriyle H. Vekili Tevfik Rüştü Bey, heyeti vekile azaları, Halk fırkası kâtibi umumisi Kütahya mebusu Recep Bey Balkan birliği azaları hazır bulun- muşlardır. Yunan gazetecileri şerefine teciler şerefine bir ziyafet verilmiştir. Bulgaristan haberdar edilecek ATİNA, 13 — Atina gazetelerinin bulunan muhabirlerinin ver. diği haberlere göre, Yunan nı bir gün fazla Ankarada kalmaları imza edilecek misakın - tevsi edilmesinden İ- leri gelmektedir. Muhabirler, Bulgaris- tanın da bur itilâfm esaslı hatlarından ATİNA, 13 (A.A.) — Atina Ajan- 4 bildiriyor: Yunan gazeteleri, Ankarada yapıl makta olan Türk - Yunan dostluk te zahüratının açık ve samimi mahiyeti ni fevkalâde sena etmektedirler. Ve bilhassa Gazi Mustafa Kemal Hazret leriyle İsmet Paşa ve Tevfik Rüştü Beyin beyanatından pek ziyade müte hassiz olmuşlardır. Bu beyanatlar, Yu nan hükümet ve milletinin Türkiye için beslemekte oldukları hissiyata ta mamiyle tetabuk etmektedir. İki memleket arasındaki mukarenetin ilk kurucuları olan Türk devlet adamla» rinbi resimlerini heşreden güzeteler, Ge- zi Mustafa Kemal Hazretlerinin Atina- yi ziyaret ve bu suretle Helen milletinin hakiki hislerini bizzat müşahade buyur- maları ümniyesinin tehakkuk ettiğini gör mek ümidini izhar ediyorlar, Gazeteler, Ankarada imza edilecek 0- lan yeni misakın sulh için pek mesut bir hadise olacağını ve bu misakın hiç kim- i is düşürmemesi lâzım gele- gü komşulariyle eyi münasebetlerde bulun makin ve aralarındaki m bü- tün Ba 2 sületlerine teşmilini istih- def eti. >: bulunduklarını yazmakta dırlar. Karadeniz misakı (Başı 1 inci sahifede) da bir karar verecektir. Mütecavizin fine dair Rusya, Türkiye ve küçük ölülâf devletleri arasmda aktedilen mi saka, alâkadar devletlerin iştirak ede- bilecekleri bildirilmektedir. ya ziyareti SOFYA, 13 (Milliyet) — İsmet Paşa Hazretlerile Tevfik Rüştü Beyin 20, 21, 22, eylülde Sofyayi ziyaretleri münasebetile, Bulgar Başvekili Gos- podin Muşanoff, Cemiyeti Akvamın iç timalarma iştirak etmek üzere 24 ey- lülden evvel Cenevreye hareket ede- miyecktir. Müzakere yeniden başlıyor SOFYA 13 (Milliye) — Sofyada Türk - Bulgar ticaret o müzakereleri bazı ihtilâflar yüzünden inkıtaa Far ve Türk murahhasları bu müza- kereler hakkında izahat vermek ve yeni talimat almak üzere Ankaraya gitmişlerdi. Ankaradan, Bulgar Hari- ciye nezaretine bildirildiğine göre Türk murahhasları Sofyaya eylül 20 ye kadar dönmüş bulunacaklardır. Cenevre içtimaları Milletler Cemiyeti meclisi 25 ey- lülde Cenevrede toplanacaktır. Bu iç» timada Türkiyeyi Bern sefirimiz Ce- ü ve Necmettin Sadık Bey- ler temsil edeceklerdir. İsmet Paşa ile birlikte Sofyaya gidecek ola riciye vekili Tevfik Rüştü Be; Sofyadan doğruca Cenevreye giderek Türk-Yunan dostluğu Realitelere dayanıyor! (Başı 1 inel sakifede) faatlere müstenit müşterek politi ka nasıl hareket etmeği icap -ti riyorsa, elbette o yoldan gidile - cek. Türkler ile Yunanlıların na- sıl uyuştuklarını, biribirlerile na- sıl dost olduklarını bir türlü anla- yamıyan ve şaşan bazı Avrupalı « lar, geçen gün Cümbhurreisimizin verdiği çay ziyafetinde Yunan Başvekili ve nazırları, devlet er « kânı ve gazetecileri tarafından Ga zimizin ne derin bir sevgi ve tak- dirle sarıldığını, ona tıpkı kendi şefleri imiş gibi ne derin bir saygı ile baktıklarını görmeli idiler, “Gazi, onu biz de sizin kadar se- ver ve anarız” diyen Yunanlı na zırlarda elbette medenilikten doğ- ma bir necabet var. Bizim görüş ve sezişlerimize göre, her iki la- rafta hâkim olan kanaat şudu. Asırlarca beraber bir arada yaşa- dık, tarihi bazı sebeplerle iki mem leket arasında bir nevi dostluk fa- gılası oldu. Mesuliyet eski rejimle- rindir. Politikada yanlış olan yo! lan dönmek için asla vakit geçmi di ve siyasi kuvvetlerimizin bir a- raya gelmesinden doğacak kuvvet le sulhü ve menfaatlerimizi daha kolay müdafaa edebiliriz. Bu öy! bir politikadır ki her iki memleket te emniyet hislerini kuvvetlendi - rir, yarma daha emniyetle baka- bilmek imkânmı hazırlar. Siirt Mebusu MAHMUT Memlekette İzmit, körfezine işleyen vapur kâfi gelmiyor İZMİT, (Milliyet) — 19.933 tari binden itibaren Denizyolları işletme idaresine geçen vapurlardan Kırlan - gıç vapuru eskisi gibi gene İzmit hat tma işlemektedir. Evvelce Kocaeli hatta işliyor, buradan her gün bir va- pur İstanbula, İstanbuldan buraya ge lerek bütün körfezin ihtiyacına kâfi iyordu. Yeni idareye geçtikten son ra bu hatta bir vapur ve bunun hafta» da üç güne indirilmesi bir çok müş- külâta ve izdihama sebep olmaktadır. Ufak bir vapura tıklım tıklım dolan insanların bir kaza vukuunda mesulü kim olacak acaba. Bu cihetin ehem miyetle nazarı dikkata alınması lâ : zımdır. Siirtte geniş bir cadde açılıyor SİİRT (Milliyet) — Bir kaç sene evvel açılıp henüz ikmal edilmiyen Lüt fi Paşa caddesi, faal vali ve (belediye lele A S5İUE me himmet ve gayretlerile tamamen açıla- caktır. Bu hususta istimlâki lâzım ge- len müteaddit ev ve dükkânların bele- diyece istimlâk edilerek yıktırılmakta- dır. Caddenin projesine göre en dar ye ri 15 metreden aşağı olmıyacaktır. Bandırmada yangın BANDIRMA 4 (Milliyet) — Öğ leden sonra Pazamescit mahallesin- de atik pehlivanın kardeşinin evinden ynagın çıktı. Ev eşyalarile yandı. As kerlerin candan yardımları sayesin de ahşap olan mahalle muhakkak bir felâketten kurtarıldı. Meclis müzakerelerine İştirak etmesi muhtemeldir. Bursanın kurtuluş bayramına ait intibalar? Yukarıda