14 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

14 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

İş arayanlar 21 yaşındayım. Türkçe , fransızca «kur yazar ve konuşurum. Şimdiye kadar mühendis ve mimarlar yanın - da plân işlerile mesgul oldum. Bon - servislerim vardır. Mesleğimle müte nasip veya herhangi başka bir i İ yorum. Şeraitim müsaittir. Milliyet, İ M. T. ramuzuna bildirilmesi, ... Bulgaristanın Şumnu kasaba, nım, Ana vatanımız olan Türki geldim, Tahsilim; Şummu Türk rüşti- yesini Muallim mektebini ve Bulgar Jinesini beşinci amıfından şahadetna - mem vardır. Her ne iş olursa olsun yap mak iktidarındayım. Şumnulu Muhsin Rıza, Çığır "Ankarada neşredilmekte olan Çı- Hır mecmuasının 6 ıncı nüshası çık- muştır. “Genç Türk edebiyat cemiyeti- nin organı olarak ve Hıfzı Oğuz Be - yin riyasetinde çıkmakta alan bu mec munda genç nesle gayet yeni ve ka- biliyetli imzalara tesadüf edilmekte- ir, Tavsiy eederiz. ... Türk tarih Arkeoloyya ve etmografya dergisi Maarif vekâleti tarafından neşro- Junan bu kıymetli risalenin birinci sa- yızı çıkmıştır. Bu nüsahada Reşit Ga- İp Beyin Dergi'nin sebebi intişarı haklında değerli bir yazısı, Hâmit Zübeyir Beyin Ankara Gazi Orman fidanlığında bulunan eserler hakkın- da bir tetkiki ve genç arkeoloğ Remzi Oğuz Beyin Alişar hafriyatı hakkım- 'da izahat ile Bahkesir mebusü İsmail Hakkı Beyin, Teke oğulları ve Antal- yadaki “Aspendos” harabeleri hak - kmda İstanbul müze müdürü Aziz Be yin ve Profesör M. Gabriyelin vesair kıymetli zevatın değerli tetkiklerini ihtiva etmektetdir. Maarif vekâletinin bu Dergi'yi neşretmekle Türk irfan #arihine yaptığı hizmet büyük bir şük- ranla karşılamıyor. Üsküdar hukuk hakimliğinden £ Mustafa bey tarafından Şabiste Ha- ön aleyhine açılan boşanma davası ü- zerine M. aleyhanın ikametgâhının meç- heliyeti hasebile dava arzuhali | sureti bilâ tebliğ iade kılınmakla müddeinin ta lebi üzerine ilânen tebliğat icrasına ka- yar verilmiş olup dava arzuhaline 15 gün zarfında cevap vermek ve tayin olunan günde mahkemeye gelmek için bu bap- taki istida sureti ve davetiye varakası mahkeme divanhanesine talik kikadığı gibi keyfiyet ayrıca gazete ile de ilân — okamur. (7321) dan : Kuru çeşmede, Kuru çeşme cadde sinde 25-27 numaralı kömür deposunda yapılacak dıvar inşaatı 14 Eylül 933 ta- rihinden itibaren kapalı zarf usulile mü nakasaya konmuştur. İhalesi 8 T. Evvel 33 tarihine müsadif pazar günü saat 16 da icra olunacaktır. Taliplerin şartna me ve projesini görmek ve tafsilât al mak üzere her gün saat 10 dan sonra İstanbul üçüncü icra dairesine 932-1454 numara ile müracaatları ve yevmi ihale olan pazar günüde olbaptaki müzayede ve münakasa ve ihalât kanununa tevfi- kan tanzim edecekleri | 396 lirayi havi banka teminatı ve teklif | mektuplarını #aat 16 dan evvel icra memuruna tevdi eylemeleri ilân olunur, (7324) Milliyet'in romanı: 12 2. İLAN Zirde irae edilen müescesat tezmele- rinin açılma ve kapanma saatleri 15 Ma- yıs ilâ 15 Eylül 1933 devresi için sıra- sile saat 9,30 ve 15,30 olarak tesbit edil miş idi, Mukaddema olduğu veçhile, ayni mücs serat veznelerinin, 16 Eylül 1933 cumar tesi gününden itibaren saat 10 da açıla cağı ve saat 16 da kapanacağı umumun malümu olmak üzre ilân olunur: Banca Commerciale İtaliana, Banco di Roma, Chrissoveloni Bankası, Deuts- ehe Bank und Disconto Gesellechaft, Deutsche Orientbank (Filiale der Dresd ner Bank), Emlâk ve Eytam Bankası, Felemenk Bahrisefit Bankası, Osman- hk Bankası, Selânik Bankası, 8. 8. C.1. Ticvret Hariciye Bankasi, Şarkikarip 'Ti emet Bankası, Türkiye İş Bankası, Tür kiye Ziraat Bankası, 6490 ILAN OSMANLI BANKASI gişeleri, Ey- Tülün 16 met cumartesi gününden itiba- ren yeni bir işa'ra kadar zirde muhar- ver saatlerde açık bulunacaktır £ 1.) Galata Merkezi ile Yenicami şu- besi : Eyyamı adiyede * saat 10 dan 16 ya ya kadar Pazar günleri : saat 10 dan 12 yeka dar . 2.) Beyoğlu şubesi : Eyyamı sdiyede: saat 10 dan 12,30'a > saat 14 ten 16 ya kadar. Pazar günleri : saat 10 dan 12 ye ka- dar, 6489 İSVİÇREDEN DİPLOMALI Emrazı akliye mütehassıs, dahili ve teşrihi hastalıklarında derin malümatı bulunan ECNEBİ BİR DOKTOR bir emrazı akliye kliniğinde müştere- ken çalışmak arzusundadır. İyi idaresi ve birinci sınıf referans ve sertifikaları vardır. Tekliflerin Z. E. 2260 rümuzile Rudoli Mosse A. G, Zürich © adresine gönderilmesi, (7214) G481 ILAN Omnium Şark Sinai Anonim Şirketinden : Hisse senedatına 10 numaralı kupon mukabilinde 17,50 kuruş verileceği ve işbu mebaliğin 1 Teğrinievel 1933 tari- hinden itibaren Galata'da Banka Komer giyale İtalyana gişelerinden tesviye olu- nacağı ilân olunur. (2339) İstanbul, 14 Eylül 1933 Meclisi İdare FATİH SULH ÜÇÜNCÜ HAKIM- LIĞİNDEN : Müteveffa Fazıl Semi Beyin resmen tasfiye olunan terekesindem alacaklı ol- eden ve henüz vesaiki ibraz etmeyen as habı matlubın tarihi ilünden itibaren racaata muhtar olduklarına dair mütte- haz karara tevfikan müddeti mezküre zarfında muhakimi midesine müracaatla rına dair vesaiki ibraz etmeleri ve aksi takdirde taleplerinin kabul edilemiye- ceği ilân olunur. (317) Üsküdar icra memurluğundan : Mahcuz ve paraya çevrilmesi mukar- ver Kömürün 19.8.933 tarihine müsadif Salı günü saat 9 dan 11 kadar Üsküdar atlama taşında Karakol sokağında 15 No. hu dülkünda açık artırma suretile satılacağından talip olanların © mahalli mezkürde hazır bulunacak memura mü- racant etmeleri ilin olunur. (7325) ESRARSIZ HAYAT Hollywood'da sinema yıldızlarının romanı Yazan: VİCKİ BAUM Sere birden bire enler ki Pramel : pm all gru lâ etrafına bakındı, sonra nazarları Francis'e avdet etti. Gözleri kapalı idi. Hayattan bez- miş, yorulmuş ufacık çehresi hayalet ey aim mz Kızı okşadı, sarstr. Francis kendin Terceme: KAMRAN ŞERİF er ie ampullerin ışığı altında ge — cenin serinliği biraz hissediliyor gibiy İki hademe aralarmda fusıldaşa- yak merdivenden iniyorlardı. Aldene genç kızı yere bastırıp mermer takli- di duvara dayadı. Fakat kız başı ö- nüne düşerek Yallivereii, a dınlara mahsus tuvaietin yolunu gös- terdi. Oraya gitmeğe karar verdi. Ye ni boyanmış şeftali renkli kapıyı a- Yyağiyle iterek açtı. İntizarı hillâfına olarak orada hiç My ie Francis bu su- le in üstünde rapi Du- rip! aynalı, iskemleler kadife kaplı i; masalar, ee m mele Zaten Fenikş Sinema Sarayında, ikinci sınıf mevkiler bile birinci mevki MILLIYLI FEKŞEMBE 14 EYLOL 1933 3 üncü Kolordu ilânları Çorlu Askeri SA. AL. KOM. an : Çorlu Kıt'atı için 110,000 kilo yulaf ve 110,000 kiloar- pa ile Tekirdağı kıt'atı hayva natı için 60,000 kilo arpa açık münakasa ile almacaktır. lesi 17 Eylül 933 pazar saat 14 te ve Tekirdağınınki saat 15 tedir. Taliplerin * şart nameyi görmek üzere her gün ve münakasaya girmek için de o gün ve vaktinden evvel teminatlarile Çorluda Askeri SA.AL,KOM.nuna müra- caatları. (3279) (4434) 6082 Sira Çorlu Askeri SA. AL. KOM. dan : Tekirdağndaki kıt'at için 13,000 ve Çorludaki Kıt'at i- çin 9,000 kilo sade yağı kapalı zarfla münakasaya konmuş - tur. İhalesi 17 Eylül 933 pa- zar günü Tekirdağındaki saat 16 ve Çorlununkü saat 15 te dir. Taliplerin tayin edilen gün ve saatte teklif ve temi nat mektuplarile Çorluda As- keri SA, AL. KOM. nuna mü racaatları, (3278) (4435) 6083 ... 1. F. Kıtları ihtiyacı için ka palı zarfla münakasaya konan 280 ton una teklif edilenfiat pahalı görüldüğünden pazar- lığa konmuştur. İhalesi 16 Ey Jül 933 cumartesi günü saat 15 tedir. Taliplerin pazarlığa gir mek için tayin edilen gün ve saatte Fındıklıda 3. K. O, SA. AL.KOM. nuna müracaatla- ri, (357) (4806) 6413 ... K. O. Kıt'atı Hayvanatı i- çin pazarlıkla 70000 kilo Yu- laf alınacaktır. İhalesi 20 eylül 933 çarşamba günü saat 11 de dir .Isteklilerin şartnameyi görmek üzere her gün ve pağar lığa iştirâk için o tinden evvel Rl dıklıda K, O, Satmalma Ko- misyonuna müracaatları. — - (364) w. (4898) Gümüş suyu hastanesile K. O. nak. tb. nun ihtiyacı o- lan 6500 kilo meşe kömürü pa zarlıkla alınacaktır. İhalesi 20 Eylül 933 çarşamba günü saat 14 tedir. İsteklilerin şart nameyi görmek üzere her gün ve pazarlığa iştirâk için muay yen vakitte teminatlarile bir- likte Fındıklıda3. K.O.SA. AL. KOM. nuna müracaatla- rı. (365) (4899) Gümüş suyu ve Haydarpa- şa hastaneleri (ihtiyacı için 6000 kilo koyun eti pazarlıkla TİCARET İŞLERİ UMUM MÜDÜRLÜĞÜNDEN : alınacaktır. İhalesi 18 Eylül 933 pazartesi günü saat 15 te dir. İsteklilerin şartnameyi gör mek üzere her gün ve pazar- lığa iştirâk için o gün ve vak- tinden evvel teminatlarile bir- likte Fındıklıda 3.K. O. SA. AL. KOM. nuna müracaatla rı. (368) (4902) ... Açık münakasa ile 115 ton kriple maden kömürü alına- caktır, İhalesi 7 B. Teşrin 933 cumartesi günü saat 15 tedir, İsteklilerin şartnameyi o gör- mek üzere her gün ve müna- kasaya iştirâk için © gün ve vaktinden evvel Fındıklıda K. O.SA.AL.KOM. nuna mü- racaatları. GEN) (4901) .. Darica yap Satım alma | Komisyonundan : 11 Eylül 933 pazartesi gü nü ihalesi yapılacağı ilân edi- len Fasulyanın mıktarı 35000 kile olacak iken sehven 3500 yazıldığından ihalesi 20 Eylül 933 çarşamba gününe talik e- dilmiştir, Taliplerin ihale gü- nünde Darıcada Askeri Satın alma komisyonuna müracaat- ları. (3303) v (4897) 3. Muhabere alayında biri- ken 150 araba gübre pazarlıkla satılacaktır. İhalesi 18 Eylül 933 pazartesi günü saatl4 tedir. Taliplerin pazarlığa gir mek için tayin edilen gün ve saatte Fındıklıda 3. K.O.SA. AL, KOM. nuna gelmeleri. (356) (4805) Selimiye fırmında biriken 1075 kilo ekmek ( kırıntısile tekne kazmtısı pazarlıkla sa- tılacaktır. İhalesi 18 Eylül 933 pazartesi günü saat 11,30 da dır -Taliplerin pazarlığa gir- mek için o gün ve vaktinden evvel Fındıklıda 3.K.O.SA, AL, KOM. nuna gelmeleri. (355) (4804) K, O, Kıt'atı ihtiyacı için 50 adet su fıçısı pazarlıkla alma- caktır. İhalesi (18 Eylül 933 pazartesi günü saat 15,30 da- dır. İsteklilerin © şartnameyi görmek i üzere her gün vepa- birlikte3.K. O. SA, AL. KOM. nuna müracaatları. Yİ e AN Yedinci icra memurluğundan : Para- ya çevrilmesine karar verilen Topha- nede yeni çarşıda 94 numerolu hanede müstecir Yorgi Kotibraki efendiye sit bane eşyası şehri halin 19 Eylül | 1933 günü saat 12 de mahalli mezkürde 94 nümerolu hane önünde açık artırma ile satılacağı ilân olunur. (7328) Sigorta şirketlerinin teftiş ve mürak abesi hakkındaki 25 Haziran 927 tarihli ka Bun hükümlerine göre yangın sigorta muameliâtile iştigal eylemek üzre tescil edil. miş olan İsviçre tabiiyetli (La Nöşateluaz — La Netchateloise) Sigorta şirketinin Türkiye umumi vekili haiz olduğu selâhiy. binaen gaybubeti esnasında kendi yerine şirket namma yapacağı işlerden doğacak davalarda bütün mahkemelerde daya eden, edilen ve üçüncü şahıs sıfatlarile hazır bulunmak üzre Şark Kontvarı Türk Limitet Şirketini vekil tayin eylediğini bildirmiş ve lâzmmgelen vesikayi ver- miştir, Keyfiyet kanuni hükümlere uygun görülmüş olmakla ilân olunur. gibiydi. Alda hükmi ir ilanla Ö- zerine uzatıp su ile friksi- yon yaptı. Kızın hali onu dokunuyordu. Fakat ayni zamanda ona hid Oliver genç kızların yüreklerine in- direrek, alt üst ediyordu... Sonra bu- nun iziyetini de o, Aldens çekiyordu. Yıldız. Eranel'in alkışlarını toplamı onu çileden çıkarmıştı. Yıldıza kukla Şiz eslem Allam in bienkine 5 seyi Bun neye varacağını bilmeden, lâva- boda souğ su ile friksiyon yapmak dü (7333) İnhisarlar Umum Müdür lüğ lüğünden: Rakı şişeleri için şartname ve nümunesi dairesinde ve pa- zarlıkla (300,000) takım Etiket satın alınacaktır. Taliplerin şartname ve nümüneleri gördükten sonra pazarlığa iştirâk et- mek üzere yüzde 7,5 teminatlarını hamilen 18-9-933 pazarte si saat 16 da Galatada Alım, satım komisyonuna müracaatla rı. (4659) Deniz Levazım Satınalma ; Komisyonundan: 5000 Ton Rekompoze Kömürü: Kapalı zarfla omünakasası : 7 Teşrinievvel 1933 cumartesi günü saat 14 te. Donanma ihtiyacı için lüzumu olan 5000 ton Rekompo- ze kömürü kapalı zarfla münakasaya konulduğundan, şartna- mesini görmek isteyenlerin her gün ve mezkür kömürü itaya . talip olacakların da münakasa gün ve saatinde teklif mektup larile birlikte Kasımpaşada Deniz Levazım Satmalma komis- yonuna müracaatları. (4742) Bakırköy Haznedar Ateş Tuglası 1710 derece hararete ve 200 kilo tazyika dayanır. Berlinde Szger ve Gramer Lâboratuvarından ve resmi material Prüfungstam'dan şehadetnamesi vardır. Tel, 16.71. Her nevi sipariş kabul olunur. İnhisarlar Umum Müd Şartname ve plânına tevfikan Paşabahçe (0331) rlüğünden: Fabrikasında İspirto Filtiresi tesisatı için pazarlıkla dört adet hazine yap- tırılacaktır. T: aliplerin yüzde 7,5 teminatlarını — hamilen 20-9-933 çarşamba günü saat 16 da Galatada Alım, satım ko- misyonuna müracaatları. 4660) | İst. Kir. Kumandanlığı Sa. Kom. ilânlar: Yeşilköy Hava Makinist mektebirin senelik ihtiyacı i çin 2500 kilo Sığır ile 4000 kilo Koyun eti 30-9-933 tarih cumartesi günü saat 14 te a- leni münakasa ile satın alıma caktır. Şartnamesini görmek isteyenlerin her gün ve müna kasasma girişeceklerin o belli saatinde teminatlarile Merkez K . Satın alma komisyonunda hazır bulunmaları. a). (4572) Harbiye mektebi ihtiyacı için 1500 kilo sabun 14-9-933 perşembe günü saat 15,30 dan 16 ya kadar pazarlıkla satın almacağından şartnamesini gö receklerin her gün ve pazarlığa gireceklerin belli saatte Mer- Satınalma çin 300 kilo beyaz peynir 14- 9-933 perşembe günü saat 14 lığı Satınalma hazır bulunmaları, (297) (4859) 6451 Harp Akademisi ihtiyacı i çin alınacak 180000 kilo arpa nm kapalı zarfında verilen fiat pahalı görüldüğünden 18-9- 933 pazar günü saat oİ5ten 15,30 za kadar pazarlıkla satın almacağndan şartnamesini göreceklerin her gün ve pazar lığa gireceklerin belli saatinde Merkez Kumandanlığı Satm alma Komisyonunda hazır bu lunmaları. (312) (© (4907) Topcu Atış Mektebindeki eyerlerin tamiri 18-9-933 pa - zartesi günü saat İ5tepa- zarlıkla yapılacaktır. Taliple rin belli saatinde teminatlari- Ie komisyona gelmeleri, (310) rini Tophanede merkez satın alma komisyonuna vermeleri. (308) (4906) Harbiye mektebi ihtiyacı i- çin 30 ton Lavamarin kömürü 16-9-933 cumartesi günü saat 14,30 dan 15 kadar pazarlık (4904) İstanbul Deniz Yollama üdürlüğü iht için 300 ton kok kömürü 8-10-933 pa- zar günü saat oİSte kapalı” gün ve münakasaya girecekle rin belli saatten (evvel teklif mektuplarını Merkez Kuman- danlığı satın alma komisyonu» na vermeleri. (301) ( (4854) ZAYI — Tophane tersini istikbal sandı- ğından verilen tekaüt beratımı zayi etti- ğimden bulunduğu zaman hükmü olmu. yacağı ilân olunur. Zehra (730) Nezakete pek te bakmadan sor. — Bu sersemce filmmiş, sizi bu ha- koydu? yor gibi idi. Aldens onu üzüntülü bir tavırla seyrediyordu. m kiz birdenbire ttredi. — Birr... Dedi. Ellerini, o donmuş, hareketsiz ufa cık şeyleri tutup üfledi. Ellerini dudaklarından uzaklaştı- rarakı — Ah size çok teşekkür ederim... Dedi. Hummanım ilk raşeleriyle titriyor- du. Buna rağmen gayreti elden bırak madı. — Aman, çantam! Diye bağırdı. Aldens geyik derisi çantayı bile: , Francis dudak boyasını çıkardı, birbirine çarpan dişlerini sık güzelleştirmek işine koyul de Fakat Birden bütün takımı eli den kurtulup yere yuvarlandı. Al dens şeftali çiçeği rengi fötr halının üzerine diz çöküp hepsini topladı. Sonra ceketini çıkarıp, himayesine düşen bu gümüşlü vaal yığınının üze- rine örttü. Francis elbisenin harareti ni derin, müfrit bir minnetle karşıla- dı: Nerede ise ağlıyacaktı. Ceketin astarına biraz daha sarıldı. Bu elbise nin içinde insan vardı. 'ürüyemezsiniz, değil mi? — Ne demek? Ebe yürürüm! Dedi. Fakat doğru söylemiyordu. Sonra gene düşünmeğe başladı. Filmin bit- mek üzere olduğu anlaşılıyordu. Sa- londa el şakırtısı, “bis” ler; kapı gü- esin Sen ve ler ve insanlarla ill Aldens böyle gömlekle kadınların tuvalet yerinde bulunduğu için pek fena üzüldü. Çünkü o swrada kapı açılıp içeri in iriya rı iki kadın girdi ve buz girer girmez dan birer heykel halinde dona kaldı. lar, Aldensi — Affınızı rica ederim, dedi. Mat mazel biraz rahatsız da... Francis fena halde sıkılmış olduğu kalde gülümsiyordu. Fakat bu al renk li tebessüm, kadınların almganlığını susturacak mahiyette değildi. İki ka- dın, müteassıbane birbirine bakıştık- tan sonra içerlere doğru yürüyüp göz den kayboldular, * Burunlarının ucu kıpkırmızı, göz- leri de nemli idi, Kardogan'ın her hal de öldüğü kerre Aldens ceke tini giydi, artık yarı çıplak bir halde dolaşacak değildi ya. Francis te, bir taraftan, tekrar titremeğe başlama- — için bütün gayretini sarfediyor- — Gayet iyiyim, dedi. Aldens sordu: - lamak korkunuz yok en O sada Eran gayi Terlik e — Evet... Mümkün - Diye cevap- verdi. Fazla sıkı perhiz ettim... Bir kenç yündenbesi (Arkası var)