20 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

20 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

Bir ıslahhaneye muhtacız Bir akşam; karanlıklar bastıktan son- ya merkezinden bana tele- — © Henmmefendi.. Adada böp kalan e vinizde bütün eşyalarınız, yani size ait bütün elbiseler ve ufak tefekler çalın mıştır. Lütfen yarın sabah geliniz. Garip hirsiz! — Dedim — evin için de benim eşyamdan başka | çalacak bir şey bulamamış mı? Ve derhal hükmet- tim: Bu hırsız, muhakkak bir genç ka- dın olacaktı. Polis Efendiye sordum: — Hırsızı bul dunuz mu? Henüz hayır! — Dediler — Fakat ip ucu yakaladık. — Meselâ kimden şüphe ediyorsunuz? — Patatm satan bir höyiüden- — Ne münasebet?! — Dedim — Evet ne münasebet! Verilen izahata nazaran çalınan kadın eşyası bir erkek köylüyü asla alâ edemezdi. Küçük bir halı, bir yatak örtüsü elbet onun i- çin daha cazip olurdu. Bana ait bazı şey- ler getirmek üzere Adaya göndermiş ol- duğum adam gene evde bana ait hiç bir eşya bulamadıktan sonra polise müraca- at ve ihbar ederek artık geri dönmüştü. O da, polisin ifadesini teyit etti, Evde, benim eşyamdan başka bir şey hiç bir çöpe el sürülmemişti. Ben kendi hesabıma bunun bir kadın, hem de bir genç kadın olduğuna hiç te- reddüt etmeden hükmettim. Ertesi sabah Kınalıya geçtim. Polis- lerle beraber evde tahkikat yaptık. Kay- bolan elbiselerimin üzerine bir de polis merkezinde ifade vermeğe davet edildim. | Çarnaçar merkeze gittim. Merkezde, üğ gün evvel bir şüphe üzerine | kocaman | bohçasile tevkif edilen bir genç hizmetçi m Çelamdağunı da söylenirdi. - M2 mur efendilerin bulunduğu odaya girin- €e bir iskemleye cansız bir külçe halin- de gö perişan ve yorgun genç kızı ürkek ve muztarip gözleri gözleri” | me dikildiler. Önüme kızm bohçasını ge- | tirdikleri zaman genç kızım gözlerile tek- rar karşılaştım. Sarışın yorgun gözlerin- de ürperen heyecan ve bitkin bir ıstırap beni titretti. Memur Efendiler; mücrüm- lerin kalplerini çarptıran ciddi ve kati | seslerile emrettiler: l — Bohçanı aç!. | Kenarlarında şüpheli yaralar sıyrılan dudaklarında bir istimdat sayhasını zor- İs zapteden genç kız titrek ellerile boh- çanın bir ucunu kaldırır kaldırmaz hay- retlere düştüm: Beraçik bir tomar hali- ne getirilen elbitelerimin bazılarını ta Bumıştam!., Hırsızla karşı karşıya idimi Genç sarışın kızın halinde hicap ve ne- damete benzer hislerle sukutuhayal ele- mi vardı. Evet sukutuhayal! Muhak- kak aldığı bir kaç ipekli elbisenin haya- lile, tevkifhanenin insana yeis veren kö gesinde bir çok genç ve emelli | rüyalar görmüştü! İçimde isim veremiyeceğim duygular gırpınıyordü. © Hislerime mağlüp ok dum. — Kızım — dedim — bu işi nasıl Beni bu elbiselerle © görüp te ö- zendin mi? Yoksa sana biri mi yol gös- terdi? Titreyen sesim onun doğru insan his- lerine hitap etmişti. Mertçe başını kak dırarak: — Bana kimse yol göstermedi — diye cevap verdi — kendim çaldım! — Peki.. Niçin çaldın öyle ise? Bu sefer başını eğdi ve cevap ver- medi. Ben tekrarladım: — Bu elbiseler ho- puna mı gittiler? Sönük sesile, — Hayır — dedi — ben sizi hiç görmedim. Yanmızdaki eve hiz- metçi olarak siz gittikten sonra girdim. — O halde söyle kızım. Bu fena işi niçin yaptın? Ağlar gibi? — Bursadaki babam ya- in Dayak yedim. Bana acıyan olmadı hiç!.. Kızcağız bunları söylerken heyecana kapılmıyor, hımçkırıklarla da sarsılmı.. 'ne komedya oynamak istiyor. ne de içinde Sicak bir kaynak var. Ar- tik insanlığın yumuşak ve müşfik hisleri benliğinde de a başlamış Fakat hen, Gent; sözler diben diem sa Harik Hayat Sigortalarınızı Galatada ÜNYON SİGORTASINA yaptırınız. Türkiyede bilâfasıla icrayı Kaza rışın başını, kayıtşızlık, sefalet, açlık, zebanilerinin eciç büçüç ellerile didikle- diklerini görüyorum. Yanlarına ahretlik diye alınıp dünya yüzünde çektirilmiyen cehennem azabı kalmıyan bu biçarelere zaten içimde de- rin bir şefkat hissederim. Bu, abretlik kurbanlar, dünyada her türlü insani hak» dan mahrum yaşatırlar. Gençlikle- ri asla düşünülmez, — başlarına bir eski yemeni, sırtlarında yamalı bir paçavra, Yalın ayak, artık ve iğrenç bir kaç lok- ma nafaka onlara çok bile görünür! Ve onlar daima evin küçük ve genç hanımla- rına karşı sabte bir itaat, fakat içlerinde sönmez ve derin bir kinle büyürler. Ve bu kin bütün fenalıkların annesidir, on- dan neler doğmaz! nima alsam bir daha böyle bir şey yap- maz mısın? Hemen e yaralı dudaklarile eli- Bu sefer elimi tutan kirli inde, donup sağırlaşan benliğinden bir sıcaklık, yara» Iı dudaklarından sızan iniltide insan sesi titredi. Bu kızı kurtarmak mümkündü! Fakat nasıl? Bir ıslahhane, merhametli, müşfik, dindar kadınların himayesile ilık- laşan bir ıslahhane böyle kimsesiz, ana sız, yurtsuz ve şefkatsizlikle, karşılaşan bu çürük insanlara çifa verecek bir ıslah haneye hastahanelerden ziyade muhtaç olduğumuza bir kere daha iman ettim, Yanımızda iyi kalpli Türk polisleri be him kadar mütoessirdiler. Fakat mücrim- ler hakkında kat'i bükümleri veren “ka- nun,, baş ucumuzda somurtuyordu. Be- Bu kız muhakkak tevkif edilecek, Po- izlerin en muhakeme edilecek, rümlerinin koşrile, kaşlarındaki | rastı kadınlarla düşi ünün cezası bitirip ha- pishaneden kalbi, ve insani isbütün kararmış ve donmuş olarak çıkacal İyi kalpli Türk kızları! Yaşıdınız bu kimsesiz, âvare, serseri bahtsız kızla. | rı düşününüz. Bu işleri yalnız hükümet yardımma bırakmayınız. Bir genç kızlar kulübü yalnız spor, yalnız muzik, yalmız kütüphane, yalnız kamp, yalnız zahiri terbiye, yalnız dans, yalnız müsamere, yalnız seyahatten ibare kalamaz. Onun yanında, bilhassa başmda, bu insanlık kadrosundan hariç her türlü insani hak- tan ve zevkten mahrum kalmış çaresiz- leri müşfik ve sıcak havasında ba. rındıracak insan kalbinin en © temiz en iyi ve en doğru duygularından örülmüş bir çatı ve bir yuva lâzm.... Nezihe MUHİTTİN Teşekkür Kerimemin düğün merasimine istirak suretile İutuf ve teveccühlerini gösteren ve telgrafla güzel his ve tebriklerini gön deren zevatı öliye ve güzide mi hamama metlerimizin âlenen beyanına kıymetli (Mülliyet) in vesatetini rica eylerim e- fendim. Haydarpaşa Sokullu köşkü lu vezirzade Hikmet Yarın akşam (Eski Glorya) sinemasında 7 büyük yıldızın filmi. FOKS JURNALde: Bir çok manzaralardan maada Sonba- 175601 ve Otomobil Ünyon Hanında Kâin | “3 muamele etmekte olar Kumpanyasına bir kere uğramadan sigorta yaptırmayınız. Telefon : Beyoğlu Yarın 4.4888 5987 İ ne attı. Malları sandıklara Evet efendim! Gazanfer Bey barut gibi bir dir. İdare ettiği ücaret müessesesinin, ıyan, tam ayar edilmiş bir saat gibi tıkir tıkır işlemesini” İş bağında çok titizdir. En ufak “ka yıtsızlığı, ihmali kat'iyen affetmez, kılı kırk yarar, ince eler, sk dokur bir müdür olan Gazanfer Bey bilhas- sa maiyetindeki memurlara karşi ga- yet haşin, insafsız, kelimenin tam mâ- nüsile serttir. Onun kapıdan girdiğini gören ha- demelerin korkudan dilleri tutulur, dizlerinin bağları çözülür. Gazanfer Bey kat'iyen itiraza tahammül etmez. Hele aksi bir cevap alırsa küplere bi ner, kıyametleri koparır. Ticarethaneye erkenden gelir ve — Bu ne tenbellik! Bu ne miskin- lik! Bu vakte kadar aklın a e Buna verilecek ceva, —İeyat efendisi. Münaaipiirinde dim.. Pek güzel efendim! Tekmil memurlarla hademeler bu- na o kadar alışmışlardi ki Gazanfer Beyinthiddeti de bir anda geçer, yü- rürdü. Geçen sabah Gazanfer Bey, bermu- tat bademeyi haşladıktan sonra od. sına girdi ve muhasebeciyi çağırdı — Bordroları çıkardınız mı? Muhasebecinin rengi mi —Çıkarıyorum ef. — Demek daha hazır “değ hal, Astık Gazanfer Bey ağzını açmış, gözünü yummuştu. Muhasebeci boynunu bük — Evet efendim.. Münasipti dim.. Pek güzel efendim. Gazanfer Bey muhasebeciyi”savdı, kalem odasına geçti. Memurlârdan bi Fi fosur fosur sigara içiyor; İkisi tat- lı tatlı konuşuyor, biri de bir aşağı, bir yukarı dolaşıyordu. Bu manzara zaten parlamağa müheyya olan Ga- zanfer Beyi çileden çıkarmıştı: — Ne zaman iş görüyorsunuz? İşi- niz, gücünüz lâklâkıyat.. Habre ke- | yif çatıyorsunuz değil mi? yerde bozul- . Hep bir ağızdan murıldan- lünasiptir e- | fendim.. Pek yüzl. efendim. ire istifeden #çiden biri bir şarkı tutturmuş, söyleyip duruyord, Gazanfer Bey — Burası bu re: taştı, köpürdü:. —Evet efendim... Münasiptir efen- dim.. Pek güzel efendim... Gazanfer Bey böyle depoğu, diğer. odaları dolaştı, bağırdı, çağırdi/ dür Be; time galari kasını, bastomumu aldı. ğe SEİNE divenlerden indi ıcı İskemlesinde başı göğsüne düşmüş, uyukluyordu. Gazanfer Bey bunu görünce kıvılcım. yutmuş gibi ateş püskürmeğe başladı . — Evet efendim... Münasiptir efen- dim.. Pek güzel efendim. Gazanfer Bey dakikalarca haykt- rıp sinirlerini yatıştırdıktan sonra, v ei gelenleri sorma Gszan- er! —Hayrola karrcığım, ne var? imiz © gelecek. Gi önü, taşlık, sofa, merdivenler kirli.. Haydi esyaplarını çıkar, hiz- metçi kadının önlüğünü tak. Kovp ile furçayı da al, ortalığı güzelce temizle. Gazanfer Bey yutkundu. Gene yut. kundu, başını önüne eğdi. Verecek bir cevap bulamadı. Karısı kaşlarını çatmıştır İe ne durup suratıma ba. yorum? Gazanfer Bey büzüldü, bü —Evât efendim. Münasış'tir v dim.. Pek güzel efendim. iri efe Ka H. Trak ef. yenasile 4742 No, akşamdan itibaren m:vsim küşıdı münasebetila ZEYNEBİN GÜNAHI REX İNGRAM tarafından milyonlar #a:file vücude getirilen muazzam şarkılı Fcânsizca sözlü film Fevkalâde güzel rakıs'ar ve şarkılar, meraklı sahneler, binlerce figüranların iştirakile müthiş O muharebeler PİERRE BATCHEFF - ROSİTA GARCİA - COLETTE DARFEUİL pm 758 Yarın gece Türk sinema sanayiinin yeni bir zaferidir! ei baştan nihayete kadar a ve şaheserler şaheseri GÜN DOĞARKEN Film tamamen Türkçe Sözlü olarak İPEK sinemasında gösterilecektir. BA > Numerolu biletlerinizi derhal aldırınız; Telefon: 44289 AK İZNE PERA RİYA FıR Ateşl ğ Bir hastadan bahsediliyordu. Ateşi hiç düşmiyormuş! Evvelki gece (38) miş, sabaha karşı (39) olmuş. Bugün öğle üstü de (40)a çıkmış.. — Ateşler içinde yanıyor zaval- 11... Dediler. Hep acındık: — Hastalığı ? — Tifo! —Deoktorlar, ne diyor? — Hiç!... Ne diyecekler. Bekli- ağ Anlattıklarına göre hasta- i takip ediyormuş. neşine gösterilmiş gibi, bir dakika dayanmıyor, şrpır şıpır eriyor... Kırk derec ateş.. Şaka değil!.. Tifo lâfı, içimizdeki evhamlıla- rı telâşa düşürdü: — Çocuklar, ne duruyoruz? Aşı yaptıralım! — Ben, yaptırdım. — Ben aşı yaptırmadım ama, a- $ı gibi tesir eden komprimelerden aldım... İçimizde yaşlı bir zat vard O- na da sordular: — Siz aşı yaptırmadınız mı? —Yoook! Lüzum görmedim. — Neden? Yoksa tifoya karşı muafiyetiniz mi var? Münâlı mânâlı gözlerini süzerek cevap verdi: — Hayır ama, kat'iyen eminim!, Ben tifoya yakalarnmam... — Böyle söylemeyin.. Ya yaka- lanırsanız.. Kırk derece ateşe na- sıl dayanırsınız? Başını salladı: — Biz gençlik ateşini (o kaybet- miş insanlarız. Hastalığa yakalan- | mak değil, barut fıçısma - düşsek | | kolay kolay ateş almayız! M. SALAHADDIN -SATİE Her çeşitten çok miktarda elektrik ampülünü fiatlarını arttırmadan muhterem halkın emirlerine amade bu- Tundarduğunu ilân eder. Metro Han, Tünel meydanı, Beyoğlu Elektrik eri — Beyazıt, İstanbul Mu- vakkithane caddesi No. 83 Kadıköy İs- kele caddesi No, 10 Üsküdar 23 Nisan caddesi 19 Büyükada, (7289) 6432 Şişli Halk fırkasının Tenis turnuvası Şişli Halk fırkasında 24 - 29 Eylül mak üzere iki kısma ayrılmıştır. Müsabakaları kazananlara kupa- lar ve madalyalar tevzi edilecektir. Küçükler müsabakası: Tek erkek ve çift erkek. Büyükler müsabakası: Tek erkek, tek kadın. Foto Süreyya Bey mağazası Tünel başı, Halk fırkası Nişantaş kortları. Dr. A. KUTİEL Karaköy, Topçular caddesi No. 33 5 kuk dairesinden : Şuşan hanımın Kara- bet efendi aleyhine açtığı ihtar davası üzerine mmümaileyh berai tebliğ gönderi len dava arzuhali ikametgâhının meçhul olması hasebile bilâ tebliğ iade kılınmış ve ilânen tebliğat ifası tensip olunmuştur. Tarihi ilândan itibaren on gün zarfında cevap vermesi lüzumu ilân olunur. (7549) İstanbul üçüncü — icra memurluğun- 'dan : Kuru çeşmede, Kuru çeşme cadde- sinde 25-27 numaralı kömür deposunda yapılacak dıvar inşaatı 14 Eylül 933 ta- rihinden itibaren kapalı zarf usulile mü nakasaya konmuştur. İhalesi 8 T. Evvel 933 tarihine müzadif pazar günü saat 16 da icra olunacaktır. Taliplerin şartna me ve projesini görmek ve tafsilât al- mak üzere her gün saat 10 dan (sonra İstanbul üçüncü icra dairesine 932-1454 numara ile müracaatları ve yevmi ihale olan pazar günü de olbaptaki müzayede ve münakasa ve ihalit kanımuna tevfi- kan tanzim edecekleri 396 lirayi havi ban ka teminatı ve teklif mektuplarını saat 16 dan evvel icra memuruna tevdi eyle meleri ilân olunur, (7374) Umumi evler bir çok ka- yıtlara tabi tutulacak Umumi kadınlarla evlerin riayete mecbur olacakları yeni hükümler Yeni tatbik edilecek fuhuş nizamna- mesinin bazı kısımlarını neşretmiştik. Nizamnameye göre, açılacak umumi ev ler bir çok kayıt ve şartlara tâbi tu- bulmuştur. Nizamnameye göre muayene etmeden muayenesini deruhte ettiği kadınm cüz- danında kaydını yapan veya hastası ta- ven tabipler hakkında Türk ceza kanunu - nun 354 üncü maddesi mucibince takibat yapılır, Hususi tabip tarafından tedavi edildi- ği esnada Fuhuş icra ettiği sabit olanla rin behemehal tecridi temin olunur. Bu nizamnamede tayin olunan mecbu- leri umumi kadınların muayene ve tedavi et-| melerine müsaade edilmez. Umumü kadınlar nelere riayete mecburdurlar? Resmi veya hususi tabipler tarafından muayeneye tâbi ve tedavi altında bul bütün umumi kadılar söylenen günler ve sastlerde muayeneye kendiliklerinden gelmiye mecburdurlar. Muuyene ve tedavi günlerinde gelmi- yen veya verilen müsaadeden istifade ©- derken günlerinde muayene ve tedaviye gelmedikleri hususi tabibi tarafından ih- bar olunan kadınlar zorla celbolur resmi tabip tarafından musyene veyahut cebri tedavi ve tecride tâbi tutulurlar. Siüberrer dallar sora oriline İzin gö- rülen kadınların mevcut umumi evlerden birine raptı temin olunur. Umumi kadınlar alakadar memurlara talep üzerine hüviyet cüzdanlarını göster- miye mecburdurlar. Memurlar bu cüz- 'danları icabında tetkik ve sahibinin mun- tazatvan muayeneye icabet edip etmemiş olduğumu tahkik ile mükelleftirler. ünde muayenelerini yaptırmamış olan umumi kadınlarla fuhuz ile melüf ve şehsı malüm olanlardan büviyet cüzdan larını yanlarında taşımıyanlar derhal mu- ayeneye sevkedilip tabibe muayene etti- ilir ve muayenenin icrasma değin tecrit ve sanatını icradan menedilir. Umumi evlerin açılma şartları Umum evler ancak polis teşkilâtı ve hükümet veya belediye doktorları bulu- nan ve sıhhi kuyudatın tamamile tatbi- kini mümkün kılacak vasıtalara malik 0- lan veya bu müessesatın tesisi mümkün bulunan vilâyet veya kaza merkezlerinde | açılabilir. Zührevi hastalıklarla mücadele komis- yonu tarafından vilâyet veya kazanın han gi mahalle ve sokaklarında umumi evler açılabileceği tespit olunur, Bu mahaller umumi caddelerden görünecek şekilde Yaya ba gibi csddelere pek yaksa olmmya” caklır. Tespit edilen mıntakahın haricin- de üremi ev açılamaz. Umumi evler umumi kadıların mua- yene ve tedavi edildiği müesseseler müs- tesna olmak üzere resmi daire ve müesse- seler, ibadethaneler ve mektepler yakı- sında ve bu mehallerden görülebilecek bir mesafede olamaz. Müracaat usulü ve tahkikat Umumi ev olmıyan şehirlerde böyle bir ev açmak üzere müracaat vaki oldu- ğu zaman © şehirde fuhuş ile melüf ka- dın'arın msvcut olup olmadığı tahkik 0- lunur ve eğer açılacak umumi ev ve umu- mi evde sanatı yapacakların esasen © şehire mevcut umumi kadınlardan bulunmak ve kendilerinin böyle de sanatlarını yapmak rızaları bulunmak şartlorile müracaat sahibinin talebi mah $u maddelerin» göre muamele yapılarak ları ve olurduk'arı yeri tasrih ile istidayı imza edeceklerdir. İstidaya aşağıdaki vesikalar rapt ve ve- rilen istidanamenin merbutu olduğu tas- &k olunur ve altları istidayı imzalıyanlar tarafından İl A — Binunm ihtiya ettiği ber | katın bir kroki ve binanın bulun- duğu mahalle, sokak i sahibinin hüviyetini ihtiva ©- den bir beyanname, E — İstida edenlerin ikişer kata m ebadında ve arkasında imzaları bulu: fotoğrafları, C — Hizmetçi, kapıcı ve saire | gibi müstahâemlerin ismi, göhret, doğdukları ve oturdukları yer ve yaşları hakkında malömat ve her birinin ikiser kıta ve ar- kalarmda isimleri yazılı fotoğrafları, E — Açılacak evde sanatlarını icra e- decek umumi kadınların isim, şöhret, doğ dakları ve oturdukları yer ve yaşları hak- kandaki malâmat ve ellerindeki hüviyet cüz Ganlarınım numarasını havi bir. liste birer fotoğrafları, 1 — çine Ge iern edilecek olan e- vin mutasarrıfından nizamnamede yazılı hükümler dolayısile vaki olacak kapatma a ve netayicine itiraz etmiyeceğine dair alınacak bir taahhütname, F — Umumi ev açmak istiyen evli kadınların kocalarından vıza ve muvafa- katları olduğuna dair alacakları in imzaları poterlikçe tastik olunmuş vesika. İstidayı alan makam bunları merbutla- rise birlikte zührevi hastalıklarla mücade- nın icra kısmına tevdi eder ve idada ismi geçen kimse- eden tahkikatı süratle ir raporla bildirir. Bu makam derhal bu raporu zührevi hastalıkla mücadele ko- misyonuna verir. Umumi ev ve burada sanatını yapacak kadmlar ve ev açmıya talip olanın evsaf ve şeraiti | muvafıksa in talebi komisyonca ka- yük mülkiye âmirince tastik | olunduktan sonra polisçe müsaade edilir. Umumi evlerde telefon bulunacak Telefon tesisatı mevcut şehirlerdeki u- mum evlerin kâffesi daima mükülemeye hazı: şekilde telefon tesisatı yaptırmıya snecburdurlar.. Açılmasından itibaren bir hafta içinde telefon koymıyan veya dai- ma mülâlemeye bulundurmıyan ev kapatılır, Umumi evleri açamıyacak olanlar Aşağıda yazılı şahısların doğrudan doğruya veya başkalarile ortak olarak w- mumi ev açmalarına müsaade edilmez. YA Our beş yaşımı börmemiş olam B — Mahcurlar, € — Ağır hapis ve altı aydan aşağı ol mamak üzere hapis cezasına mahküm lerek cezası bitirdikten sonra beş sene geçmemiş olanlar. D — Ecnebi tâbiiyette veya tabiiyetsiz olanlar, E — *“C,, fıkrasında yazılı mah- kümiyete sonradan duçar olan kimselerin veya sonradan hacredilenlerin umum derhal kapatılır. Umumi evleri işletenler Umumi ev sahipleri yanlarmda çalı şka bir eve çıkan veya on- ayrılan umumi kadınların isim ve hü- viyetlerini 24 saat zarfında zabıtaya ha- ber vermekle ve her ne tarzda olursa ol- sun basta olanları hemen muayene tabi- bine bildirmekle mükelleftirler. Tabip, muayeneye gelmiyecek derece- 'de hasta olanların yanlarına giderek mu- ayenesini icra ve bir hastalıkla malül 0- lup ta bulunduğu yerde tedavisi mümkün veya etrafı için sirayet tehlikesi arzeylisenlerin mevcut hastahanelerden birine kaldırılması için icap eden teşeb- büsleri yapar. Birleşme yerleri açacak olanlar Umumi kadn olduğuna dair usulü da- iresinde verilmiş vesikası © olmıyanların birleşme yerlerine her ne suretle olursa olsun kabulü yasaktır. Birleşme yerleri ancak kısa müddetler- le görüşmek üzere gelecek çiftlere mah- sustur. Buralarda gece yatılmaz. Tek başına fuhuş Tek başına fuhuş yapan kadılar ika» metgâhların: değiştirmek istedikleri za: man keyfiyeti ve geçecekleri evi nihayet bir hafta evvel ahlâk zabtınsına veya bu işle muvazzaf zabıta, mahallenin merbut olduğu polis. ekler yazı ile ki z rakap ait olduğu ahlâk zabıtasma tevdic mecburdurlar, "Umumi evler, «Birleşme yerleri» ek başına fuhuş icra edilen evler- de” daima prezervatif ve korunma mer- bem ve damlaları hazır bulundurulacak ve bunlardan yalnız prezervatif hakiki bedeli mukabili müşterik runma merhem ve damlasını istiyenler parasız kullanacaklardır. Bu gibi yerler. de ziyaretçilere korunma tedbirlerinin ehemmiyetlerini ve lâzım gelen tedbir. lerin ne suretle alınacağını öğretmek i- çin Sıhhat ve İçtimai Muavenet vekâle- ti tarafından imal ettirilecek O lâvhalar. dan bulundurulacak ve bunlar evin her odasında en göze çarpan bir yere ası lacaktır. Bu gibi yerlerin sahipleri . bu lâv. halarm yerlerinden kaldırılmamasına, üzerlerine başka bir şey asılmamasına, kirlenip yırtılmamasına dikkat edecek ler ve her hangi bir sebeple kaybolduğu veya okunmaz hale geldiği takdirde ye- muayene tabiplerinden isteyip teke rar asacaklardır. Bügünkü proğram İSTANBUL £ afından Karagöz. B. ve kemani Nubar ef, ğe Hamiyet Hanım, gan p konferanı, 2425 VİYANA, 518 m, 21,45 Der Vilde Grabbe isimli skeç, 2305 PİYİLANO - TORİNO - FLORANSA 2108 haberler, musat temsil ka rışık konser, 24 haberli PRAĞ 488 m. 21 üyatre 22,50 solist konseri, 23.20 ney'eli neşriyat 2340 haberler. ROMA, 441 m. 2150 Ruy Blas isimli opera temsili, Asrın umdesi “MİLLİYET” tir. ABONE EL e Kürgicin Harç şim 3 aylığı $ » 2 ishalar 10 kuruştur. — Gazete ve ait “işler için müdüriyete mü- ir, Gazetemiz İlânları mes'us ni kabul etmer. BUC ÜNKÜ HAVA köy sakar rat gerkesinden e ta göre bugün hava bulutlu var ağac ve rözpir sakin olarak esecektir. 19-993 tarihinde hava tazyıkı 789 mi- fimetre en fazla scaklık 18, enaz da ii de