25 Ekim 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

25 Ekim 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Programın ikinci kısmı da dün t "Başı 1 inci sahifede) Vnkküdar Ef F, 29-10-93 16 da İs mail Şevket B., 30-10-933 16 da Hüs- mü B., 31-10-93 16 da Halil Nimetul- lah B., Kadıköy Belediye omey. 29-10-933 16 da Hüsnü B. 30-10-933 16 da Hakkı Nezihi B., 31-10-933 16 da Tarik B., Beykoz Hük'met dairesi önünde 29-10-933 16 da Roşat Yilmaz B.,30-10-933 16'da Salih Zühtü B., 31-10.933 16 da Sadi B., Büyükada iskele meydanı 29-10-933 o 16 da E- min Ali, 30-10-933 16da o Hüsnü, 31.410.933 16 da Fethi beyler. Heybe- liada iskele mey. 30-10-933 16 da E- Min Ali, 31-10-933 16 da Fazıl beyler, Kartal kazası metruk kilise binasında 29-10.933 16da Halil (o Nimetullah 31.10.93 16 da Mahir beyler. Bü- yükdere C. H. F. 29-10.933 21 de Me- ki Sait, 30-10-933 16 da O. refeddin beyler. Beşiktaş C, kon, 29-10-3933 21 de Etem Akif, 30.10.933 21 de Abdülkadir Ziya | beyler. Kasımpaşa C. H. F. 30-10-933 16 da Dilşad B., Besiktaş 9 uncu mek tep 30.10.93 21 de Etem İzzet Bey, yüp Kemal Filim bina. 20-10-5933 21 de Ali Kâmil, 20-10:933 21 de Fe- ridun, 31-10-9533 21 Hasan Refik Bey- ler. Bakırköy C, H. F. 29 Rirat, 30 Ga- lip Bahtiyar, 31 Ali Riza beyler 10'da. | eşilköy sinemada 30 Sungur Hanım 21 de Yeşilköy C. H. F. 31 Galip Bahtiyar, ey 16 da, Şehremini C. H. F. 29 Osman Şerafeddin, 16 da 30 Sabri 20 de, Şehre Mini 4 üncü mektep 31 21 "decati B. 21 de. Üniversite meydanında 29 20de Sadri Etem, 30 16 da Hamit, 30 20'de İsmail Şevket , 31 16 da Doktor Fahred din Kerim, 31 21 de Salih Murad bey- ler. Taksim meydanında 29 16 da Naki» ye hanım, 29 22 de Etem İzzet , 30 16 Muzaffer, 30 21 de Selim Sırrı, 31 16da 'ethi , 3121 de Meki Sait beyler.Saray (Glorya sin.) 29 21,30 da Meki Hikmet 8,30 da Ali Riza, 31 21,30 da Zeki Cemal beyler. Türk (Majik sineması) 29 21,30 da İsmail Şevket, 20 18,30 da Nakiye hanım, 31 21,30 da Rifat bey- ler, Melek sineması 29 18,30 da Esat, 30 21,30 da Nazmi Nuri, 31 18,30 da Az mi beyler, Elhamra sineması 29 18,30 Az- wi 30 18,30 Selim Sırrı , 31 21 de Sun- Zur hanım, beyler. Şehzadebaşı Milli sin. 20 2130 Ağah Sırrı, 31 21,30 Azmi ler, Süreyyapaşa sin. 29 21,30 Feri- Sun, 30 21,30 Mühir beyler. Şehir Ti- o H.3021 liha Muzaffer hanım, 31 21 Meliha | * Avni h., Beyoğlu Halkevi 30 15,30 Ser- Oz 31 >> Faruki beyler. Artistik si- ema 18,30 Meliha Avni hanım, 13 18,30 İbrahim bey, B. ada iskele Gaz. m 21 Deniz L.. talebesi tarafından Ya- Tmosman ve inkilâp çocukları, Heybe- linda deniz L, 2921 Deniz L. talebe $i tarafından Yarıosman ve inkilâp ço- , ö Fırka Merkezin de 29,30-10-933 21 Bakırköy heyeti, Ma viyıldarım, Kahraman, şeriye mahkeme» sinde, Bakırköy Milti gazinosunda 30 16'da Bakırköy ikinci heyet, Yeşilköy mda 30 21 Yeşilköy heyeti Kah yınan piyesi, Beşiktaş Spor kulup, 30 nekge i Gençler birliği Erğe kele 7v? inkılip çocukları, Beykoz is <ele gazinosunda 30 16 da Beykoz heye ji tarafından İstiklâl, uyanış, geriye mah kemesinde, 15 inci mek. tepte 29 16 da Gençler Birliği Yarıos- Man, inkılâp çocukları, Şehremininde 34 üncü ilk mektepte 30 21 de Genç ük tü heyeti tarafından Kahraman piyesi, atelyesinde Eyüp Gençler Bir mahkemesinde ve tarafından m Eyüpte eski Kemal filim 29,30,31-10.933 21 de tarafından Şeriye liğ ler birliği tarafından Şeriye mahkeme- İri m Erenköy 1 m öy Cümhuriyet Gençler birliği . İs- | tiklâl ve inkılâp çocukları. Büyükdere | Fırka mer, 29 21 Büyükdere gençleri Öz Yud piyesi, o Üsküdar | Fırka 29,30,31 16 da Üsküdar gençleri İstiklâl inkilâp çocukları ve şeriye mahkemesi, Bağlarhaşında Amerikan Kız lisesinde 31 16 da Yarımosman. Kartalda metruk ki lise 29 16 da Kartal gençleri tarafından iye mahkemesinde ve inkılâp çocukla *4 Maltepede ikinci MK. 30 16 da Mal- tepe gençleri İstiklâl yarrmosman ve in çocukları. Pendikte Tiyatro 30 16 da Pendik heyeti tarafından Sönmeyen Ateş, uyanış, Şehir tiyatrosunda 29,30,31 21 de Onyılın destanı, Halkevi Beyoğlu 5,30 ip, Şehir mahfeli, Sönmeyen Zençleri ateş mahfeli. Nişantaşı eFyziye Or. 29 21 de Şişli genç. Ergenekon ve birliği inkılâp çocukları, Kasımpaşada 9 ncu 31 21 Halk (o gençler Kahraman Di aa . Fransız Tiyatrosunda it bey Kumpanyası, şeriye m e eş. Alaköşkünde 29, 19,31 18 de Halkevi T.Ş. sanatkarı Amerikan lübünde 29,30,31 21 de Şeriye mahe lk MİK e liği, Kahraman, Şehzadebaşında Millet Şeriye mahkemesinde, uyanış, Himayeietfal de iştirak edecek bi Cemiyeti İstanbul > resmine iştirak edece! il kamyon süsliyerek kamyonun içine süt damlasma mensup (annelerle bir. Cemiyet merkoz binası ve süt dam- lası fevkalâde tezyin edilecektir. z O gün süt damlasmda 300 fakir ve kimsesiz çocuğa elbise, ayakkabı veri- lecektir, Fatih kazası Himayeietfal merkezi 200, Fener, Balat şubeleri 70, Alemdar mahiyesi şubesi 50 fakir çocuğa elbise, ayakkabı ve sair eşya tevzi edeceklerdir. Yüksek tahsil talebesi Milli Türk Talebe Bi Ankaraya gidecek 150 kişilik talebe ka» filesi, dün marş ve yürüyüş talimleri provasına devam etmiştir. Talebe yarın kalkacak hususi trenle Ankaraya hareket edeceklerdir. Deniz şenlikleri i Cümhuriyet bayrammın ikinci günü akşamı yapılacak muntazam deniz şen- likleri programını tanzim için dün De- niz Ticaret müdürü Müfit Necdet Be- yin riyasetinde Akay, Şirketi Hayriye, Haliç şirketlerile Sandalcılar ve Mavna- leri ve enir denizle alâka- in, mümessillerinden mü- rekkop bir komisyon toplarmı Verilen kararlara göre, o gece irili ufaklı yüzlerce deniz vasılası pek par lak surette donatılıp tezyin edilecek ve şenlikler ya; ir, Bu şenliklerin intizam dahilinde ce- reyamı için lâzem gelen bütün inzıbati tedbirler de alınmıştır. Program metni” nin bugün matbuata tevdii muhtemel. dir, Ampal, duy Cümhuriyet bayramı münasebetile ampul duyları ve kâğıt katyanları ihti- yacına karşı 1 teşrinisaniye kadar mu- teber olmak üzere 3590 kiloluk kon- tenjan verilmesi hakkında bir kararna- me neşredilmiştir. Avustürya malma 2000 liraya kadar verilen bu kontonjan- dan şimdiye kadar 800 liralık kısmı çi- karılmıştır. Gümrük beyannamelerinde elektrik levazımı gösterildiğinden İstan- bul gümrükleri başmüdürlüğü bunlardan duylara ait kısmının tefriki lâzem gele- i komisyoncular birliğine bildir- miştir. Bu itibarla gümrükten duy Çe kartacak tüccarm bügün kontenjan bü- rosuna müracaatla beyannamelerini ayır maları İâzum gelmektedir. 14,765 sayılı kararname ile verilen munzam mazot kontenjanın 30 teşri- nisaniye kadar uzatılması hakkındaki kararnamenin de bügün gümrüklere res- men tebliği beklenmektedir. Ticaret odası, cümhuriyet bayramı münasebetile ampul, tel ve emsali mad- tetkike baş- Bazı sanayi müesseseleri de, bu hususta tetkikatta bulunmaktadır. lar, Süleymaniyeye 50 projektör konacak İstanbul Evkaf müdüriyeti Mimar inan âsârmdan olan Süleymaniye ca- mini fevkalâde tenvir etmeğe karar ver- miş ve tesisata başlanmıştır, Cami 35 şi küçük ve 15 i büyük olmak üzere 50 pro- jJektörle tenvir edilecek ve diğer cami- Adliye memurları madalya takacak Maarif vekâleti tarafmdan darphane- de bastırılan ve Ziraat Bankası şubele- rinde sattırılan Cümhuriyet madalya- larmın cümhuriyet bayrama bütün adliye memurları tarafından için dün müddeiumumiliğe tebligat ya- pılmuştar. Güya tenzilât yapan mağazalar Cümhuriyet bayramı münasebetile bozı mağazalarda büyük tenzilât ilânla- rı görülmektedir. Ciddi olmayanların tes- biti icin tetkikat varılmaktadır. Üniversitedeki konferanslar Üniversitede cümhuriyetin onuncu yıl- dönmü münasebetile bir konferans s6 risi tertip edilmiştir. Zeynep Hanım ko- Bağı ittisalindeki Üniversite konferans salonunda aşağıdaki konferanslar veri- lecektir: 25 teşrinievvel çarşamba, saat 16 da; Prof, Ibrahim Fazıl B. "İki devrin ma- liyesi,, Muallim Sıddık Sami B. "İki devrin hukuku, 26 teşrinievvel perşembe , saat 16 da: Muallim Menemenli Etem B. "Cüm- buriyette otorite, Prof. Şevket Aziz B. ”Cümhuriyetin tarih telâkkisi,, 28 inin cumartesi saat 16 da: Prof, muavini Fahrettin Kerim B. "İki devrin sıhhati, Prof. müavini Tevfik Remzi B. ”Cümhuriyette ilim ve kük tür, » ç Esnaf cemiyetleri Esnaf Cemiyetleri, cümhuriyet bay- — > istirak rüesası toplanarak bazı lar vermiş- lerdir, etler, temsili şekilde res- mi geçide de iştirak eyliyeceklerdir. Ankarada hazırlık ANKARA, 24 (Telefonla) — Cüm- e Kl e liye ME yi yummalı bir faaliyet göze tadır. Türkiye cümhuriyetinin ilânma sahne teşkil eden Halk Fırkası merkez binasınm önünde güzel bir tak kurul nin istasyon meydanmda yaptırdığı a- zametli bir tak cümhuriyet idaresini, şimendiler siyasetini ve bu yoldaki mu- vaffakıyetini gi Her gün İstanbuldan ve ans vatanın bayram şen- lerine iştirale etmek üzere yüzlerce vatandaş gelmektedir. Otellerde tek bir yer kalmamıştır. Bayramın birinci gü- müün sit ya mahsus merasim pro- gramı hazırlanmıştır. SAMSUN, (Milliyet) — Cümhuri- yet bayramına iştirak edecek Samsun he- yetleri trenle bugün Ankaraya hareket Aydın köylerinde AYDN, (Milliyet) — Fırka merke- zimiz tarafından köylülerimize Cüm- huriyet Bayramında ve ondan sonra cuma ve resmi günlerde köy meydan- larma çekilmek üzere gelen Türk bay» rakları a başlanmıştır. Bay- frkamızın fırka o- caklarma hediyesi olan Gazi Hazret- lerinin büyük mutuk kitapları da dağı- Bu vesile ile gelen köy ihtiyar ve fir İ cümhuriyet id | kili Agâh Beyin re esbit edildi ka ocak heyetlerile fırka reisi fırka» mızın ana vasıflarını ve prensiplerini anlatmakta ve Cümhuriyet Bayramm- da köylerde tatbik o olunmak üzere merkez kutlulama yüksek komisyonun dan gelen programlar izah edilmek- tedir. Burada, kazalarda, pahiyelerde ol- duğu kadar hatta mevki ve vaziy: rine nisbetle köylerimizde büyük bay- ram için daha heyecan ve ateşle hazır» klar yapmaktadırlar. Her köy şi diden davul zurnasını temin ediyor, köylerimizde bayrak asılmadık ev kal- mıyacağı gibi on bayraklı evler de var öy kutlulama komiteleri her gün kutlulama komitesine, fırka ve halkevi köycüler şubesine başvurarak yaptıklarını anlatıyorlar, noksanları olup olmadığını öğreniyorlar, en bü- yük bayramı diğer köylerden © daha parlak kutlulamak için -çalışıyorl. Bilhassa köylülerimizde bu hassas; ti gördükçe, fırkamızın ve onun kültü ocaklarının az zamanda bu işi de el- de ettikleri büyük muvaffakıyeti her Türk münevveri ve genci göğsü kaba- rarak seyrediyor ve yarımı daha büyük bir emniyet ve huzurla görüyor. Merkezden gönderilen fırka bayrak talimatları gelmiş ve fırka teşkilâtile slâkadarlara dağıtılmıştır. Fırka vilâ- yet idare heyeti fırka bayraklarının nesine uygun bir şekilde ya- | in çok hassas davranıyor. Bu âyet heyetinde o mühendis Hıfzı Beyle Halkevi güzel sanatlar şu- besi reisi İrfan Beye havale edil zı ve İrfan Beyler gerek Türk v rekse fırka bayraklarınm her ölçüde istampalarını yaparak terzi ve bayrak yapanlara vermekle ve yapılan o her bayrağı bizzat tetkik ve muayene et- mektedirler. Vilâyet kutlulama komitesi vali ve- isliği altnda her gün toplanıyor. Yapılacak işleri ka- rarlaştırıyor ve yapılanları tetkik edi- yor . Fırka vilâyet heyetinde günlük ola- rak çıkarncağı (Aydın) gazetesini ilk sayısı Cümhuriyet Bayramında çı- kacaktır. Gazetenin — hazırlıklarına neşriyat şubesi mensupları hararetle çalışıyorlar. Cümhuriyet marşının öğretilmesine Halkevi salonunda devam olunuyor. Fırka her gün bu marşların güftesini bastırmakta ve dağıtmaktadır. Salo. na ve bando dershanesine gelenlerin sayısı her gün arttığından © yeniden başka yerlerde kurslar açılması karar- | laştırılmaştır. Bugün Aydında her yerde bilâ istiş- na her fert büyük bayramın hazırlık. ik meşgul, İnsan bu ateşi, hassa” ikçe büyük kurtarı. cının eserinin büyük neticesi karşısın. da hakkile gurur duyuyor. Bunda haklıyız, çünk3 Türk anasın- dan cümhuriyetçi doğuyor. Çünkü resini dün; il - ton Türklerdir. rada ilk ku Bulgarlar da bir heyet gönder. mek istiyorlar SOFYA, 24 — Bul, lar da diğer ad gibi im i Cüm huriyet bayramda Ankarada mem- leketi temsil ettirmek için bir heyet göndermeği düşünmektedirler. Fakat bu heyet henüz intihap edilememiş tir, Bu heyetin, Mebusan Reisi Gospo- din Malinov ile daha birkaç kişiden mürekkep olacağı söylenmektedir. Fa kat Gospodin Malinov bu ayın 28 inde Mecli in mak mecburiye in Bu sebepten Bulgaristanın Ankara da Bulgar elçisi Gospodin Antonov tarafımra ntemsil edileceği daha kat'i görünmektedi, Evvelâ bir Orkestra lâzım Piyanist Alfred Cotrot konservatuvarı gezdi İki konser vermek üzere şehrimize gelen meşhur musikişinas ve piyanist Alfred Cortot (Alfred Korto) dün kı servatuvarımızı ziyaret ederek muallim- lerle epice zaman görüşmüştür. Söz ara” sında mumaileyh bilhassa şu işaret etmiştir: "Şehrinizde her şeyden evvel yapı» lacak şey bir orkestra teşkilidir. Çok iyi bilirsiniz ki garbin her memleketinde musiki tahsil ve terbiyesi yalnız naza- riyat ve tarihle değil bilhassa musikiyi Bilül yes ve reneile vermek ve dinle. mektedir. Nitekim garpte tanınmış mü- him san'atkârlar böyle bir muhit içinden gılmışlardır. Orkestra dinlememiş bir Macar misafirleri- miz dün geldiler (Başı 1 inci sshifede) vali Azmi Beyefeni dei ziyaret ettiler. Saat 1,30 tan ayrılarak, ederek şerefleri- işilik ziyafete bulun İki kardeş milletin dostane his- izhar eden Vali beyefendinin Beylerle derek nutkuna, Başvekil M. Goemboes çok samimi bir mukabelede bulundu. Ko- nakta bir müddet istirahat eyledikten sonra, o Tekirdağda O Rakotzi mına yapılan evi ziyaret ettiler. Hal- kın çoşgün tezahüratı ve alkışları ara sında misafirlerimiz, belediye reisi ve #air zevat tarafından nutuklar söylen di. Ertuğraldan telsiz ERTUĞRUL YATI 24 (A.A.) — car Başvekili M. Göcmboes ile Ha- riciye nazırı M. de Kanya ve refakat lerindeki zevatı hâmil olan Ertuğrul yatı, saat 10,30 da Tekirdağına muvasa- İat etmiş ve mektupçu | Beyle inm- darma o kumandanı gemiye (o gele- rek misafirleri selâmlamışıardır. iu - safirler, saat |l de karaya çıkarak vali beyi ziyarst etmişler ve tekrar ge miye dönmüşlerdir. Saat 12de vali bey, misafirlerin ziyaretlerini iade et- miş ve saat on üçte vilâyet evinde şe - reflerine bir ziyafet vermiştir. Ziyafette Macar misafirler, refakat lerindeki mihmandarlar ve vilâyet er- kânı hazır bulunmuşlardır. Nataklar, alkışlar TEKİRDAĞI, 24 (A.A.) — Gülce mal vapuru Macar heyetini saat 14 te getirdi. Heyet motörlerle karaya çıktı. Mihmandarlar kendilerini Türk - Macar bavraklarile süslü yollardan Rakotçi sokağında Rakolçinin Türkiye de yaşadığı eve götürdü fı ve yollar kâmilen halkla dolmuştu. Saat İ5,15 te vali konağındaki ziyafot- ten çıkan Macar başvekili , Hariciye na- zırı, maiyet ve mihmandarları, Tekir. dağı meb'usu, valisi, ie “reisi oto- mobillerle evin önüne geldiler. Halk, misafirleri şiddetle alkısladı. Evin kapalı kapısı Macar milli marşile açıldı. Şiddetli alkışlar arasmda kapmın etiğine çıkan Ceneral Goemboes ber cüm lesi alkışlar ve yaşa seslerile kesilen mu- kunu söyledi, Nutka, belediye reisi Ekrem Bey cevap verdi. Her iki nutuk Macar sefiri M. de Tahi tarafından türk. çeye tercüme edildikten sonra Macar he- yeti ve Macar mob'usan meelisi hariciye encümeni reisi M. Peckar Ma- car ayân ve meh'usan meclisleri namı. na M. Barreş Macar Silme iiriciz eek liği cemiyeti namma hararetli hitabeler- le Rekotçinin hatırasını ve Türk - Macar dostluğunu tebeil ettiler. ii Bundan sonra Macaristanda tahsil etmiş bir Türk genci, Ridvan Bey, Ma- car Turizm Cemiyeti reisi M. Mikloş ve Rakotçinin kâtibi Mikeş'in ahfadından M. Hussar birer nutuk söylediler ve alkışladılar. “Muhtelif Macar teşekkül. leri namma birçok büketler evin eşiğine konuldu. Bühdan sönra Gocmboes, Kan ya ve misafirler eve girerek salondaki imzaladılar, çesine serpti. Macar Başvekilinin natku TEKİRDAĞI, 24. A. A. —Tekir- dağı merasiminde Ceneral Gocmboes söylediği mutukta ezcümle demiştir ki: Aziz Türkler ve Macarlar, Büyük Prens Rakoçinin hatırasmı taziz etmek üzere buraya geldik. O, el v ee > senelerce yaşamıştır. Rakoçinin ilham ettiği fikirleri bülâsası şudur ; 5 İstiklâl, hürriyet ve Tanrı korkusu., Maral istiklâl için minndeler ye gin arın maruz kaldığı lin Ke leş bir memleket olan Türkiyeye iltica etmiş olmaları calibi nazarı dik- kat değil midir? Tarihin bize tahmil ettiği ağır ve | zaif karşısında © biz ayni fikirlerle | mülhem olarak buraya geldile. car o milliyetçilerin Türkiyede görmüş olduğu hüsnü kabulden dolayi teşekkür ve minnet hislerimi arza bu ziyareti bir vesile addederim, | Ertuğrul yatı ei vekili yal Je neral Gocmboes ile Hariciye — nazırı M. de Kanyayı ve mihmandarlarile maiyet- leri hamilen bu sabah biri on | geçe safirler doğruca Perapalasa gitmişler e e aş Türkçe ve gençler (Başı 1 inci sahifede) van, Rejanı, La jönes.... gibi türkçe ol m levi türkçeye çevrilece - miş — Otel Balkan, Otel Turan... gi- bi Türk gramerine uymıyan adların Turan oteli, Balkan oteli biçimine ko- nulacağımı; 3 Türk topraklarında yaşayan her adamın türkçe bilmesi icap ettiğine göre, türkçe yanında ya - bancı dilden olan tercümelerinin ko mal faide olmıyacağı cihetle bunların da atılacağını kuvvetle uma- ma. &r 7 Bir mağaza sahipleri iple Ki seeaiprin Tar, barları kondlerkal Güle zel isimler istemişler ve Tokatliyan mücasesesi “Restoran” kelimesini sl. ği Ççenya) münaşederi Ba GEREN Kus misatirleri- miz geliyor (Başı 1 inci sahifede) gitmiş olan Cevat Bey dün şebrimi- ze gelmiştir. Kemal Bey de dün ak- şam Ankaradan hareket etmiş o « lap bugün gelecektir, Rus icra komitesi heyeti reisi M. Molotof rahatsızlığı dola; seyahate çıkmasına doktorlar mü - saade elmediğinden kendisini Har biye komiseri Voraşiloff temsil et - mektedir. Müzakerat için Ameri - kaya gitmek üzere Hamburga ha » reket etmi şolan Hariciye komis? ri M. Litvinof'u da M. Karahan teni sil eylemektedir. Misafirler yirmi altı zattan mü rekkeptir, Muhterem misafirlerimiz yarın vali, kölordu kumandanı Şükrü Naili Paşa ve Cümhüriyet Halk fer- kası vilâyet idare heyeti reisi Cev- det Kerim Bey, Cevat ve Kemal beyler, Rus konsolosu ve diğer alâ kadar zevat tarafından karşılana <aklardır, Ve halk tarafından da tezahüratla istikbal edilecektir. Misafirlerimiz için Perapalasta daireler hazırlanmıştır. Otomobil - lerle Perapalasa gidilecek ve misa- firlerimiz istirahat edeceklerdir. Muhterem Rus ricali ayni akşam Ankaraya hareketle cuma günü Ankarada bulunacaklardır. Rus misafirlerimiz Ankarada Cümhuriyetin onuncu yıldönümü merasiminde bulunduktan sonra 30 Teşrinievvelde İzmire hareket ede- ceklerdir. İzmirde misafirlerimizin istira - hatleri için istihzarat yapılmıştır. Misafirlerimiz 3 Teşrinisanide İz - mirden İstanbula gelecekler ve bir kaç gün burada kalacaklardır. Programda bir tebeddü! olm: dığı takdirde 3 veya 4 Teşrinisa de Hariciye vekilimiz Tevfik Rüştü Bey buraya gelecek ve misafirleri- miz serefine Dolmabahçe sarayım » da bir balo verilecektir. Hevet azosı MOSKOVA, 24 (A.A.) — Tası Ajansı bildiriyor: Sovyet Rusya merkezi icra komitesiyle Sovyet şü: raları icra komiserleri heyetinin Harbiye ve Bahriye nazırı ve Sov. yet Rusya ibülâl harbi meclisi reisi M. Voroşilof'un riyaseti altmda ta- 'evkalâde heyeti murah - ket etmiştir. Bu heyet Türkiyeyi resmen ziyaret edecektir.. Bu res - mi ziyaret 29 Teşrinievvelde kut!ı lanacak olan Türkiy cümhuriyetinin onuncu yıldönümüne müsadif ola - cak ve ayni zamanda Türkiye Baş- vekili İsmet Paşa Hazretleriyle Ha- riciye Vekili Tevfik Rüştü Beyin 1932 mayısında Moskovaya yaptık- ları ziyareti iade edecektir. Hariciye komiser muavini M. Karahan, Maarif komiseri Bubnof, merkezi icra komitesi yüksek fen- “ni tedrisat reisi ve Maarif komiser muavini Kajijanoviki, OKızılordu süvari umumi müfettişi ve Sovyet Rusya ihtilâl harp meclisi azası Budiyenni heyete dahil bulunmak - tadır. Heyete Hariciye, Harbiye ve ve Bahriye komiserlikleri erkânı da refakat etmektedir. Türkiyenin Moskova sefiri Hüseyin Ragıp Bey le Sovyet Rusyanın Ankara sefiri M. Suriç heyetle beraber hareket etmişlerdir. İzvestiya ve Pravda gazeteleri - nin mümessilleri Reraovski ve İsa - kof da hevetle beraber Ankara'ya sitmektedirler. önüne gelmişlerdir. Mi | mam karşısında zabıta hareketsiz kalma - mış, derhal mağazalardan gönderi - len mektupları toplamış, bunları da; tan gençleri'de birer birer yakalaya - rak Beyoğlu merkezine götürmüştür. Bu gençler Hasan Tahsin, Cavit, Nihat Rüştü, Abdülkadir, Muhittin, Necip, Nüzhet Beylerdir.. - Beyoğlu merkezinde kendilerinin ifadeleri alın saat on yediye kadar mu- elele kanal ellere ant 17 de müddeiumumiliğe gönderilmişlerdir. cürüm ve suç mahiyeti görmemiştir. m iddin edildiği gibi ortada ir tehdit varsa suç vuku ol cağından bu cihetin e şin zabıtaya emir vermişi gençle - tir, Müddeiumumi Kenan Bey ri huzuruna davet ederek kendileri- ne nasihatte bulunmuş, tahsillerine devam etmeleri, kanuna aykırı hare - ketlerde bulunmamaları tavsiyelerin - de bulunmuş ve serbest olduklarını Fransız kabinesi İstifa etti (Başı 1 inci sahifede) Sonra M. Reunaudel, | sosyalist a- kalliyetin ve arkadaşlarmın bükümet lehine rey vereceklerini bildirmiştir. Saat 2,15 te reis 37 inci maddeyi reye koymuş ve hükümet o zaman 24) reye karşı 329 rey ile akalliyette kal muştar. Yeni kabine teşekkül edineceye lar... PARİS, 24. A. A. — Meclis celsesğ- ni sant 2,50 de kaldırmıştır. Radikal- ler başvekili uzun uzun alkışlamışlar dır. Hiçbir hadise olmamıştır. Sant 3,20 de nazırlar Elysee sara da toplanmışlar o ve M. Daladier enin istifasmı M Lebrun'e ver- M. Lebrun ,başvekilden günün işle rine bakmakta devam etmesini rica et miştir . Kabinenin düşmesi ,parlamento me hafilinde hayret uyandırmıştır. Bu ne tice, hükümet ekseriyetine iştirk e- dip etmemekte muhtelif kongre ve gö rüşmelere rağmen mütereddit kalan nin mantıki bir neticesi olarak görün mektedir. Diğer taraftan merkez ve sağ fırka ları, tasarruf siyaseti taraftarı olmak ia beraber bu projeyi çok fazla 808- yalizm ile meşbu telâkki ediyorlardı. Binaenaleyh hükümet sağ ve sol ce- nahların birleşen reyleri ile düşürül- müş bulunuyor. Daha şimdiden koridorlarda bir. çok isimler ileri sürülmektedir. Bu arada M. Sarraut, M. Cbauti M. Bonnet ve M. de Monzie'nin isimleri söylenmektedir. Fakat pek tabii daha şimdiden ve M. Lebrun müracaatlarma başlama» dan evvel birşey söylenemez. M. Leb- run, bugün müracaatlarına başlıyacak tar, PARİS,24 A.A. — Cümhur teisi M , Lebrun bu sabah ayan reisi M. Jea neney ile mebusan reisi M. Bouisson'u, mebusan maliye encümeni reisi M. Mal Vy ve ayan maliye encümeni reisi M, laux”yu, mebusan ve ayan maliye en cümenleri mazbata müharrirleri M. Jac- guler ile M. Regnier'i kabul etmiştir, M. Lebrun istişarclrine öğleden son- ra devam edilecektir. Buhranın ne suretle halledildiğne dair şimdiden bir tahminde | bulunmağa im- kân yoktur. Cümhur reisinin bu görüşmu lerinden şimdilik hasıl olan yegâne inti» ba M. Lebrun * un buhrana bir an evvel nihayet vermek istediğidir . Sabah gazetelerinden bir çoğu gece cel sesinin zabıtlarını neşretmekle iktifa etmişlerdir. Çünkü kabinenin düşme- sine sebep olan karar geç vakit alm- mıştı, Onun için mütalea yürütmeğe imkân bulunamamıştır. Bununla bera ber bütün gazeteler umumi menfaatle leri fırka © menfaatlerinden üstün , tutan M. Daladier'in'bu cesaretli vazi yetini takdirle anmaktadır. Buhran çabuk halledilecek mi? PARİS, 24 .A. A. — Havas ajan- smdan : Daladier kabinesinin düşme» siyle neticelenen rey toplama işinde ufak bir düzeltmeden sonra şu deği i kaydetmek gerektir ; İlkönce bildirildiği üzere 29 değil, fakat 28 sosyalist ve 155 değil, 156 radikal sosyalist bü yana rey vermişlerdir. Cümhur reisi M. Lebrun'ün buhra- ni çarçabuk bir sona hağlamağa kac rar verdiği ve istişarelerini yarın ak sam bitireceğini umduğu söyleniyor. Parlamentolar Konferansı (Başı 1 inci sahifede) kındaki intibalarını sormuş ve mu - âtideki cevapları vermiş - tir: “ İstanbula gelirgelmez (Milliyet) te gerek Nâzım İzzet Beyefendinin gerek Zeki Mesut Bey arkadaşımı * mızın vâki olan beyanatını gördüm ve memnuniyetle okudum. feransın umumi havası ve şemaili hakkında muhterem refiklerimin vetdiği mal- mat pek güzel ve ihatalıdır. Bina - goaleyh bunlara yeni bir şey ilâvesi - Be lüzum görmüyorum. Konferansta biz Türkleri en çok alâkadar eden mesele - gazetenizin bir çok kere te- barüz ettirdiği veçhile - bilha; moğrafi) işleri id: Miadritte “Ee Ça Radyo sahifemiz Münderecatımızın çokluğundan af dileriz, Alin i Hnimkesii ilin