25 Ekim 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

25 Ekim 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

İstanb ul ve Trakya Şeker Fabrikaları Tü MİLLİYET ÇARŞAMBA 25 TEŞRİNİEVVEL 1933 rk Anonim “Sirketind en: Fabrikamızda çıkarılmağa başlanan yeni sene mahsulü toz ve kesme şekerler 29 Temxıuz torikbinden itibaren bin kilodan az olmamak üzere her isteyene satılmaktadır. Fiatlarımız eskisi gibidir. Yani İstanbu''da Sirkeci İstasyonunda veya depolarımızda araba veya kayıkta | teslim çuvalda Kristal Toz Şekerin Kilosu 36,75 ganlla Küp Şekerin Kilosu 39,50 Hırışlır. Ancak en az beş vagon şekeri birden alanlara vagon başına beş lira İndirilir, İstanbul haricindeki yerlerden yapılacak siparişler be- delin yüzde yirmisi peşin ve üst tarafı hamule senedi mukabilinde ödenmek üzere derhal gönderilir. Depodan itibaren bütün masraflar ve mes'uliyet müşteriye aittir. Gönderilecek mal şirket tarafından müşteri hesabına sigorta ettirilir. Sipariş bedelinin tamamını gön. derenler içim sigorta ihtiyari olduğu gibi en uz beş vagon sipariş ederek bedelinin temamuu peşin ödeyenler vagon başına beş lira tenzilâlten istifade ederler. Adres: İstanbul'da Bahçekapıda Dördüncü Vakıf Han, No. 40-30 Telgraf adresi: İstanbul, Şeker Telefon No. 24470. / Asipirol Necati; grip, nezle, baş ve diş ağrılarının kat'i ilâcıdır. HİLMİ KİTAPHANESİNİN BASTIĞI YENİ KİTAPLAR Kuruş Gök Bayrak Kadın erkekleşince Şeytan işi Namusla açlık meselesi İki hödüğün seyahati Katil puse İki kanlı macera Lâle devri Şark mektepleri Hoca nüfuzu Gönül Lenin'in hayatı Galip Bahtiyar Bey Hüseyin Rahmi Bey Nâzem Bey” © Ahmet Refik Bey Haydar Rifat Bey Marko Pulo'nun seyahatı Temir oğlu Ziya Bey Rubaiyatı hayyam Hayyat Bey Bu kitaplardan posta masrafı alınmaz. (9036) BENMENEE! üL3BABARYEYEEN İstanbul Liman Şirketinden: Cümhuriyetin onuncu yıldönümü münasebetile, Bayramm birinci Pazar günü (29 Teşrinievel) Liman mensuplarının, da bayrama iştiraklerini teminen Limanda hiçbir tahmil ve tahliye ameliyesi yapılmıyacaktır. Müştacel olarak suya ve kömüre ihtiyacı olanlar ©, 50 zamlı tarifeyi tediye etmek şartile mah- lut mıkdarda su ve kömür alabilirler. Gerek bu iş için ve gerek diğer müstacel işler için Yağltapanı, Haydar hanındaki Liman sirketi nöbetci memuruna müracaat olunmalıdır. Umumi Müdiriyet ..... Istanbul ithalât Gümrüğü Müdürlüğünden: İstanbul İtbalât Gümrüğü dairesindeki kalem odaları- na vaz'riktiza eden sobalar ve buna müteferri boru ve sair Le- vazımatı ve sobaların iktiza e len tamiratı bilmünakasa yap- tırılacaktır. Talip olanların Teşrinisaninin 13 üncü gününe müsadif pazartesi günü saat un dörtte mezkür Gümrük mü- düriyetindeki komisyona müracaatları, (5853) | EVKAF MÜDİRİYETİ İLANLARI İ Şehremininde Valde hastawesinde tesis olunacak sıhhi çamaşırhane ve bulaşıkhaneye lüzumu olan alât ve edevatı ile bunların yerlerine vaz ve tesbiti kapalı zarf usulile münakasa- ya konmuştur. Talip olanların bu gibi tesisatı yapmış olduk- larma dair vesikalarile beraber her gün heyeti fenniyeye mü- racaat ederek şartnameyi ulıniarı ve ihale günü olan 20-11. 933 pazartesi günü 835 liralık oteminatı muvakkateyi havi teklif mektuplarını saat on beşe kadar İstanbul Evkaf Müdüri- tinde İdare Encümenine tevdi eylemeleri ilân olunur. (5856) Cumhuriyetin Cumhuriyetin 10 uncu Yıldönümü|10uncu Yıldönümü bayramı için . bayramı için Cümhuriyetin 10 uncu yıl Cümhuriyetin 10 uncu yıl dönümü bayramı münasebetile| dönümü münasebetile, Elek- yapılacak şenliklerde muhte- | trik Şirketi tüccara ait mağaza rem halkın üç gün şehirde gi- | camekânlarınm tenvir ve do- dip gelmelerini kolaylaştırmak! nanmasında, camekânlar as- için Tramvay Şirketi 29, 30 | gari gece yarısına kadar ten- ve 31 Teşrinievvelde şu tenzi-! lâtlı arifeyi tatb'k edecektir. ! kontrol edebilmek şartile tüc- d 1 Rem ere : carın mutat sarfiyattan fazla- levam eden güzergâh içn lin, .. |. i ci mevki 6 kuruş; 2 inci mevki; | 9! isin kilovat saati 6 kuruşluk 4 kuruş, tenzilâtlı bir tarifeden istifade 2 kıt'adan fazla kesilmeden | ini temin edecektir. devam eden güzergâh için Fazla malümat almak iste 1 inci mevki8 kuru; Zinci | yenlerin Beyoğlunda, Metro mevki 6 kuruş. : Hanında Elektrik Şirketi Müş Bu tarife, bazı kısım bilet | teriler Dairesine ve Beyazıt, Kadıköy, Üsküdar ve Büyüka- vir olunmak ve Şirket sarfiyatı lerde mutat ücret üzerinden | yüzde 33e kadar çıkan fevka- | lâde bir tenzilâtı ihtiva eyle- | mektedir. (7582) * meleri rica olunur. | SE VENÜS senn VEN gibi daima kadın güzelliğini o halır. latır. Çünkü ÜS VENÜS Tayyare Cemiyeti Merkez Binası | Kalorifer Tesisatı — | Tayyare Cemiyeti Umumi Merkezinden Ankara'da yapılmakta olan Tayyare Cemiyeti Merkez binasının Kalorifer tesisatı, Teşrinievvelin (28) inci cumar- tesi günü saat on beşte pazarlıkla ihale edilecektir. Taliplerin iyi netice vermiş büyük kalorifer tesisatı yapmış olmaları ve yahut Avrupanm maruf kalorifer müesseselerinden birinin mümessili bulunmaları şarttır. Şartnameler ve teferruatı, on liraya Ankara'da, Cemiyet Mer kezinden alınacaktır. kal Gedikpaşada Jandarma Satınalma Komisyonundan: Sirkeci Demirkapıdaki Jandarma konağına ait binanm tamiri için 4-11-933 cumartesi günü saat 10'da kapalı zarf İ münakasası yapılacaktır. İstekliler şartnameyi görmek üzere İ arzu ettikleri gün ve münakasaya iştirâk için de mezkür gü- nün muayyen saatinde maliyeye teslim edilecek (206) lira- dan ibaret ilk teminat makbuzile ve teklifnameleri ile Komis- yonumuza müracaatları. (5631). " 7568 Şişli Sıhhat Yurdu Türk Anonim Şirketinden: 30 Mart 1933 tarihinde toplanan hissedaran heyeti umumiyesince | intihap edilen Mali Komisyon 1932 senesi hesabatile birlikte Şirketin mali vaziyeti vesaire hakkında Meclisi İdareye takdim ettiği rapor üzeri ne meclisce icap eden muameliât ist'kmal edilmiş olmakla mezkür his- sedaran heyeti umumiyesi ruznamesi vechile müzakerata devam edil | mek ve lâzımgelen kararlar ittihaz olunmak üzre hissedarann 16 Teşri | nisani 1933 perşembe günü saat 17de Şirket merkezinde içtimaa teşrif- leri rica ve ilâh olunur. (9061) İ DEVLET DEMİRYOLLARI İDARESİ İLANLARI | Haydarpaşa - Pendik Baxliyö kısmında mer'i mektep ta- lebesine mahsus D. D. 49 num ralı yolcu tarifesinin hususi şartların 10 uncu maddesi ta il edilmiştir. 1-11-933 tarihinden itibaren bu tarifeye göre aylık abon man kartı alacak talebenin, yirmi beş yaşını Odoldurmadığma ve kazanç getirir bir iş güçle meşğul olmadığma dair mektep İdaresinden vesika getirmeleri icap edeceği ilân olunur. ei (5854) 3000 adet telgraf direği kapalı (o zarfla O münakasası 15-11-933 çarşamba günü saat 15 te İdare binasında yapı- lacaktır. Fazla tafsilât Haydarpaşa ve Ankara veznelerinde beş liraya satılan şartnamelerde vardır. . (5731) 7706 Ziraat Vekâletinden: Satın almacak 10 ton Arsinikiyeti rassas iki ay müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Şartname- ler Ankara'da Ziraat Vekileti mübayaa komisyonu ile İstan- bul'da birinci Ziraat Müdürlüğünden verilecektir. Talip- lerin teklif mektuplarile muhammen bedelin yüzde 7,5 ğu üzerinden teminat akçalarını ihale günü olan 16-12-933 cumartesi günü saat on beşe kadar zikri geçen komisyona vermeleri ve kendilerinin de o saatte hazır bulunmaları i- lân olunur. (5593) 7563 İzmir Mektepler Mübayana Komisyonundan: Karşıyaka Orta mektebinin 11472 lira 15 kuruşluk be- deli keşifli inşaatı ve ilâve ve tadilâtı 14 Teşrinisani 933 salı günü saat 15 te ihalesi yapılmık üzere 20 gün müddetle ve ka- palı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Taliplerin keşif- namesini ve şartnamelerini görmek ve anlamak üzere her gün saat — 9dan İZ ye kadar Karşıyakadaki Orta mekebine, mü nakasaya iştirâk etmek için de yüzde 7,5 muvakkat teminat j Sin veyahut makbuzlarile ve kanunun tarifatı veçhile beleri i t eyle. | teklif mektuplarile ehliyet ves kalarmı ihale günü muayyen a m Aİ mm eee illa Gla 7583 | olunur. (5800) ş markasını taşıyan (krem, pudra, sabun, o briyantin, sürme, tırnak cilâsı, losyon ve esansları kullananlar ömürleri oldukça güzeldirler. (8937) Salih Necati ZE J Deposu: Bahçekapıda m DOKTOR HORHORUNİI Her gün akşama kadar hastalarını Eminönü Valide kıraathanesi yanın. daki muayenehanesinde tedavi eder. Tel, 2,4131 (7977) 7110 Veniz Yolları İşletmesi ACENTALARI ı Karaköy - Köprübaşı Tel, 42365 Sirkeci Mühürdar zade han Tel.:22740) Karadeniz Sür'at Postası Gülcemal vapuru 26 Birinci teşrin Perşembe 18 de Galata rıhtımından e kalkar. İnebolu, Samsun, Ordu, Gireson, Trab: zon, Rize Hopa'ya, Dönüşte imleri Mövekke Pier, YANE haneye uğrar, (5867) Mersin Sür'at Postası OSMANLI BANKASI “iç 5 faizli, 1918 tarihli Dahil İs- tikraz tahvilleri hamillerine 1 Teşrinisani 1933 vadeli ve 32 mu- maralı kupon bedelinin 1 Teşrinisani 1933 tarihinden itibaren o OSMANLI BANKASI ? mın Galata ve Ankara İda- teleri ile Vilâyet merkezlerindeki bi- | Konya vapuru 27 Birinci teş- lümum şubeleri gişelerinden tediyesine İİİ rin cuma 10 da Sirkeci rıhtımın başlanacağı ilân olunur. İĞ dan kalkarak Çanakkale, İz- 20.— Türk lirosı itibari kıymetli be- | mir, Antalya, Alanya, Mersin, ber tahvil kuponuna mukabil kâğıt pı- İİ Payasa. Dönüşte bunlara ilâve ra olarak 59.— kuruş verilecektir. İİ ten Taşucu, Anamur'a uğraya- Kuponların, numara bordroları ile bir | caktır. (5868) likte ibraz ve teslimi üzerine OSMAN- — LI BANKASI tarafından bamillerine, | Ayvalık Aralık Postası tediye için 5 (beş) gün sonra getirilme- | Antalya vapuru 26 Birinci teş si muktazi bir makbuz verilecektir. rin perşembe 17 de İdare rıhtr- 77 | mından kalkar. (5869) ŞEN Onuncu yıldönümünün en değerli ve en güzel armağanı Köy Çocuğunun İlk okuma kitabı Üç sınıflık bir yardımcı kıraat serisidir. Vekâletin köy müfredat programma göre yapılmış, hayat bilgisi takip olun- muş öz Türkçe yazılmıştır. Bütün bahisler köy hayatına, köy muhitine göredir. Köylü çocuk inkılâbın ülküsüne, Cümburiyet ve milliyet duygusuna göre yetiştirilmek için on yilin bütün büyüklükleri gösteril. miştir. Yazan İbrahim Hilmi, basan, Hilmi Kitaphanesidir. İlk okuma kitabınm birincisi 15, ikincisi 25, üçüncüsü 32 ku- ruştur.Yüzde 25 ilâ 30 nispetinde tenzilât yapılır. (9037) Maarif Vekâletinden: Cümhuriyetin onuncuyıldönümümünasebetil Ankara Ticaret Lisesinde si açılacaktır. Muhtelif kitap evlerinin hususi barakalarla iştirik © decekleri bu sergide müstakil baraka tutamayan tabilerle ken di hesabına telif ve tercümeler yapan serbest muharrirler için de hususi bir pavyon bulunaca ktır. Umumi pavyonda eserlerini teşhir etmek ve sattırmak is- teyen küçük tabilerden beş lira istirâk bedeli almır. Serbest muharrirlerin eserleri meccanen teşhir ettirilir ve sattırılır. Sergi sonunda hesaplar ve iadeler sahiplerine gön derilecektir. Teşhir ettirmek ve sattırmak işleri sergi idaresi tarafından yaptırılır. Bunun için ayrı ücret alınmaz. Bu suretle eserlerini teşhir ettirmek ve sattırmak arzu edenler nihayet ayın 24 üne kadar sergiyi idareye memur Ân- kara Ticaret Lisesi Müdürlüğüne müracaatları lâzımdır. (5838) saz Akay işletmesi Müdürlüğünden: Adalar - Yalova hattının cumaya mahsus tarifesinde Ya- lovadan saat 6,30 da hareket eden (205) No.k ve köprü- den saat 18 de kalkan (214) No. lı seferler 27 Teşrinievvel 933 cuma gününden itibaren yapılmıyacaktır. Keza buhat- tm Cumadan maaada günlere mahsus tarifesinde saat 6,30 da hareket eden (109) No. hu sefer 28 Teşrinievvel 933 tari hinden itibaren Yalovadan ka'kmıyarak saat 8 de B. Adadan hareket edecek ve Heybeliye 8,15 de uğrayıp doğru köprü- ye gelecektir. Köprüden saat 18 de hareket eden (118) No. hı seferde 28 Teşriinevvel 933 tarihinden itibaren doğru Heybeli ve B. Adaya akdar gidecek ve Yalovaya gitmiyecektir. (5860) bir kitap teşhir ve satış sergi-