25 Ekim 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

25 Ekim 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

MİLLİYET ÇARŞAMBA 25 RİNİEVVEL 1933 Doktorlarımız dönüyorlar! Katiller aranıyor Milli Tıp kongresi dünyanın en mazbut ve istifadeli kongresi olmuştur Pazartesi günü Ankarada son ç-! timaını yapan beşinci milli Türk Tıp kongresine iştirak eden İstanbul dok- torları dün şehrimize döndüler. Bir kısım doktorlar da Cümhuriyet bay » ramında hükümet merkezinde bulun- mak için Ankarada kalmışlardır. Bu seneki Tıp kongresi ruznamenin dol - gunluğu ve mevzuların orijinalliği barile çok canlı ve hakikaten ya Tip âlemi için değil, memleket için de faydalı olmuştur. Dün kongreden yeni avdet eden maraf asabiyecimiz. Dr. Mazhar Osman Bey kendisile gö- rüşen bir muharrimize kongre hakkın- ntibalarmı şöyle anlatmıştır: İn, zular üzerinde fevkalâde çalıştık.” Mazhar Osman Bey bu kadar gü - zellik içinde cümlesini bitirince dur - du v — Zaten doktorların talii vardır, de di. Yalnız şu Ankaranın otelcileri el- masa... Sonra şöyle devam etti. — Kongre içtimalarını Büyük Mil- let Meclisi binasında yaptık. Misafir- lerle meşgul olduklarından Reisi fah- il İsmet Paşa Hz, Sıhhi- Refik Bey gözel e sutukla kongreyi açtı ve memlale hhi teşkilât - tatbiki imkânı bulunduğundan ve çok faydalı olduğundan beyanı memnuni- yet etti. Arada şunu söyliyeyim, Türk Tıp kongreleri dünyanın şüphesiz intizam ve mükemmeliyet noktaj nazardan birinci sınıf kongresidir. Son kongrede müşahedeler, müsahabeler, raporlar tababetin terakki derecesine cidden hüsnü misal olacak derecedi Kon grenin müsahabeleri dünyanm her ta- rafında alâka ve istifade ile okuna - cak tarzda cereyan etmişi İlk gün kaplıcalar ve maden sula- rı meselesi konuşuldu. Görüldü ki kap hcalarımızın bir çoğu, meselâ Bursa, Yalova kaplıcalarının gerek kimyevi, gerek jeolojik, gerek fizik, bilhassa radyo aktivite itibarile gayet iyi etüt leri yapıldığı gibi, seriri tetkik ve müşahedeler de pek kıymetlidir. Mem leketimiz kaplıcalarının sıhhati umu- miyeye fevkalâde nafi olduğu ve her kesi ecnebi kaplıcalarna gitmekten tamamen müstağni kılacak derece - de mükemmel olduğu anlaşılmıştır. Bursa kaplcalarmdaki radyo aktivite nin binlerce lira dökülen Avrupa kap ” da ve kaşbcn şehrinde herkesin are - dığı yalnız suyun terkibi değildir. nın bu dünyanın Ti de cami olması etrafında birçok fi- kirler beyan edildi. Maden suları işin- de de halkın gayet mutaassıp dav - ranmaları Karahisar ve Kisarna gibi maden sularına malik olduğumuz hal de reklâm sayesinde yükselen Avru- pa sularına rağbet edilmemesi lâzım- geldiğini görüştük. Böyle olunca bir çok paramızın harice gitmiyeceği dü- ü. i ve öldürecek ilâç - lar üzerinde görüşüldü. Bizim memlekette bu sene görülen uyku hastalığının mühlik küçük hac- mesi, küçük çocuklarda görülen bel - soğuklukları etrafında müşahedeler ortaya konuldu. Kongrede bilhassa malarya mücadelesinde gösterilen mu etin büyük olduğu neticesine " Yemi Sıhhiye Vekili Beyin kongre azala rı şerefina verdiği çayda İzmirdeki mektepten Dr. Necati Kemal Beyin getirdiği ebedi âma çocukların çaldık ları musiki eserleri umumi takdirle karşılandı ve çok alkışlandı. Kongre münasebetile açılan milli müstahzarat sergisi her türlü takdirin fevkinde idi. Hekimler e şer ye artan © yoldaki czacılarımızın. Kerala tini büyük bir ikale ör düler. 10 sene evvele nazaran bugün- Miliyetin romanı: 48 in romanı: 48 ESRARSIZ HAYAT Hollywood'da sinema yıldızlarının romanı Yazan: VİCKİ BAUM Kit ufacık gazocağı üzerinde pa- tates kızartarak zarmış patates ne bozmıyan yezâ- caksın, memleketin en büyük adamın 'dan en ehemmiyetsiz adamına kadar berkesle... — Böyle diyorsun amma, şimdiye kadar hiç kimse bana böyle bir tek- Hifte bulunmadı... — Elbette. Onlar sana teklifte bu- lunmak zahmetine bile katlanmazlar, aaa bir levha yazıp boynuna asma- a: “İstiyorum, rica ediyorum, herkes- Je düşüp kalkmak istiyorum, herkes- e... herkesle...” kü müstahzeratın mükemmeliyeti a » rasında bir asırlık fark vardır.” Mazhar Osman Bey burada gülüm sedi ve şöyle devam etti: — 10 sene evvel eczacılarımız a - miştim. Bu muvaffakıyetlerini görün ce onlarla barıştım. Onlar liyakat ve istidatlarını isbat ettiler. Onlarda tenkitlerimzin ne kadar samimi ol - duğunu bilirler. Sergide Dr. Dündar Be; tığı molajlar saatlerce takdirleri üze- rine çekti. çamurdan, evet çamurdan yap- Kongremiz Gazi Hazretleri, İs - met Paşa Hazretleri ve Kâzım Paşa Hazretlerile, Sıhhat vekili Refik Beye tazimatlarını beyan ederek dağıldı. Altıncı kongre iki sene sonra gene Ankarada yapılacaktır. ve ruznamesi romatizma ile keyif verici zehirler » dir. Doktorların beklediği bir gün Etibba odası idare heyeti intiha - bı ve kongresi nihayet yarın yapıla - cak, aylardan beri hazırlanan bu kon- grenin ve intihabın neticesini şimdi - den tahmin etmek imkânı yoktur. Doktorların her iki partisi, eczacılar, diş tabipleri kongreye tam mânasile hazırlânmış bulunmaktadırlar. İHTİRA İLÂNI “ Ray üzerinde çalışan vessiti nakliye için mil yatağı ” hakkında 13'T. Evvel 1931 tarih ve 1262 numaralı © ve keza “Aşağı derecede eriyen bir madenden mamul bir cismin zor eriyen madenden mamul cisimle dahilden tesbiti için usul” hakkında dahi 13 T. Evel 1931 tarih ve 1263 numaralı ihtira beratmın bu defa mevkii file konmak üzre ahere devrüfe- rağ veya icar edileceğinden talip olanla yn Galata'da Çinili Rıhtım Hanında Ro- bert Ferriye müracaatları ilân olunur, (9045) İstanbul 2 inci iflâs memurluğundan: Sirkecide yalı köşkü cad. oturmakta ve makinecilikle meşgul bulunmakta 0- lan Raşit Cemil ve Mehmet Lâtif tica- ret ve sanayi evi şirketi ve şahısları if- lâs 17-8-933 tarihinde açılıp tasfiyenin adi şekilde yapılmasna karar verilmiş olduğundan : 1— Müflisten alacağı olanların ve is“ tihkak iddiasında bulunanların alacakla rını ve istihkaklarını ilândan bir ay için den 2 inci iflâs dairesine gelerek kayd ettirmeleri ve delillerini (senet ve defter hulâsaları ve saire) asıl veya musaddak suretlerini tevdi eylemeleri; 2 — Hili- fa hareket cezai mesuliyeti müstelzim olmak üzere müflisin borçlularının ayni müddet içinde kendilerini ve borçlarını bildirmeleri. 3 — Müflisin mallarını her ne sıfatla olursa olsun ellerinde bulun duranların o mallar üzerindeki hakları mahfuz kalmak şartile bunları ayni müd- det için de daire emrine tevdi etmeleri ve| etmezlerse makbul mazeretleri bulunma- 'dıkça cezai mesuliyete uğrayacakları ve ruçhan haklarından mahrum kalacakları, 4 — 111.933 tarihine müsadif çarşamba günü sat 14 te alacaklıların ilk içtimaa gelmeleri ve müflis ile müşterek borçlu olanlar ve kefillerinin ve borcunu tekef- fül eden sair kimselerin toplanmada bu- lunmağa hakları olduğu ilân olunur, (9057) Cümhuriyetin Onuncu yıl dönümünü tes'iden üç Şile yolu “inayeti birâz âydınlanır gibi oldu Şilenin Heciz köyü civarmda Orman yolunda öldürülen Akif Efendile Kara- kaşın katli hâdisesindeki esrar yapılan geinş tahkikat neticesi olarak dün ay- dınlanmış ve katillerin şahısları, hüri yetleri hemen tamamile tesbit edilmiş- tir. Dünkü nüshamızda yazdığımız gibi maznunların bir kısmının Heciz köyüne mensup oldukları ve bir kaçının da ekse- riyetle o köye gelip gittikleri anlaşılmış- tar, Son tahkikata göre katil hâdisesi de gece yarısı olmuş değildir. Akif ve Ka- rakaş Efendiler Heciz köyünden akşam üstü saat beş raddelerinde yola çıkmış- lardır. Katil bâdisesinin cereyan ettiği Cindere mevkii ise buraya dört kilomet- re kadardır. Katlin saat yedi sularında ve bu köyden çıkarak Akif ve Karaka- şı takip eden ve şimdi hüviyetleri tes- bit edilmiş olan kimseler tarafından ya- pıldığı anlaşılmıştır. Bir kanaate göre de Akif ve Ka kaş Efendiler mukavemet etmeden öl- dürülmüşlerdir. Katil hâdisesinden sonra caniler kaç- mışlardır. Bunların küm oldukları tes- bit edilmiş ve haklarda takibat yapıl- makla beraber tevkif müzekkeresi kesil- miştir, Bunlardan bir kısmının civar kazala- ra kaçtıkları anlaşılmış veher tarafa malümat verilmiştir. Ayni zamanda köylüler tarafından da bunları tutan veya saklandıkları yerleri bildirenlere de para mükâfatı verileceği ilâm edilmişti Katil hâd şüpheli görünen bazı himsel altında bulundurulmaktadır. Elde edilen ip uçları gayet kuvvetlidir. Bu cinayetin , Akif ve Karakaş Efen- dilerin paralarını almak maksadile ter- tip edildiği ve buna göre bazı hileli yol- lardan bütün tertibatm almdığı birer birer meydana çıkarılmış ve bunlar da nezaret altına alınmıştır. Vali Muhittin, vali muavini Ali Rı- za Beyler tahkikatı seati saatine takip etmekte ve alikadarlardan malümat al- maktadırlar. Jandarma kumandanı İzzet Bey ha- len mahallinde tahkikatla meşgul olmak- tadır, Katiller, maktul Akif Efendinin ta- bancasını da alıp götürmüşlerdir. Firari olan ve büviyetleri tesbit edilen eşhasm Akif ve Karakaş Efendileri öldürdük- lerine şüphe kalmamıştır. Yakalanmaları artık bir meselesi olmuştur. —— — Belediyede Beyoğlu hastanesi Beyoğlu Zükür hastahanesinin et- Tafmı kapayan binaler belediyece is - timlâk edilmiş ve hastahane meyda - na çıkarılmıştır. Mezkür hastahane ye ilâveten 45 hasta kabul edecek ka- dar büyük bir paviyon da yapılmıştır. Bu paviyonun resmi küşadı Cümhuri- yet bayramında yapılacaktır. Şimdiye kadar hıfzısıhha müze - sinde bulunan hafzıssıhha lâburatuva- rı da Ayasofyada Talâtpaşa konağm- da yeniden tesis edilen lâburatuvar dairesine nakledilmiştir. Bu lâbura - tuvar tevsi edilmiş ve buna ait malze- me ve Âletler yeniden satın alınmıştır. Bu lâburatuvarın da Cümhuriyet bay ramında resmi küşadı yapılacaktır. at ve gün Oktı gün müddetle yapılacak şenliklerde şehir Ceryanlarile Tramvay servislerinin muntazam bir şekilde tedviri için her iki şirke- tin merkezi İdaresiyle muhtelif Suabatımda bu müddet zarfın da bir nöbet servisi ihtas edilmiş olduğundan her hanği bir a- riza vukuunda Şirkete ihbarı remeye ilân olunur. (5863) Terceme: KAMRAN ŞERİF Bu noktada bir türlü uyuşamıyor- lardı. Francis. — Söylediğin belki doğru... Fakat belki de doğru değil, diyordu. Mese- lâ Peggy'ye bak, Daha iki sene evvel arasıra figüranlık yapan ehemmiyet- siz bir insandı. İşleri berbat bir halde idi. Franklin caddesindeki köşklerin önüne konulan süt şişelerinin içinden süt çalardı: Hattâ “Modern Screen” gazetesinde okudum. Şi bir artist olup çıktı. Niçin? metre mesafeden anlaşı işte bütün kerameti bu... , << Evet amma, Peggy başka türlü bir kız, Masum. Spor meraklısı. Tam keyfiyet edilmesi ahalii muhte- maballebi çocuğu. Oba e türlü ya- kışıyor. Fakat sana yakışmıyor. dan alayım mı? Tırnaklarıma sürece- Yeni yaptırdığı manikürün cilâst, çoraplarını yıkarken epeyce bozul- Şimdi pencerenin yanma oturmuş Krunuvustada eski bir kitabı tezhip eden bir rahip itiba ve dikkatiyle fır- çayı eline almış, tırnaklarının üzeri- ne koyu kırmızı cilâyi sürüyordu. Fa kat ternak cilâsı öyle bir şeydir ki, in- san mp yapmağa mecbur olunca ağacın gardenialar vardı. Noel tatilinde er- kek kardeşleri ördek avına giderler- çi, Babanı iflâs etmeden evvel, daha ler « © gemi ne tuhaf bir şeydi! - ken- |Masraflarda yüzde 20 tasarruf CUMHURİYETİN ONUNCU YILDÖNUMÜNÜN MESUT BİR HATIRASI olmak üzre Viyanaya sureti mahsusada sipariş edilen oyunkâğıtları 25 Birinci Teşrin 1933 tarihinden itibaren Hilâliahmer satış mağazasında muhterem müşterilerin emrine arz edilmiştir. 19059) jisr. MR. KUMANDANLIĞI SA.AL. KO. ILANLARI| Harbiye mektebi için 40 a- | det ders dolabı 4-11-933 cu | martesi günü saat 14 te aleni münakasa suretile almacaktır. Taliplerin mühürlü nümunesi ni Harbiye mekiebined görme leri ve belli saatte Merkez K. Satın alma komisyonuna gel meleri. (418) (5536) 7421 .. Merkez Kumandanlığmna merbut kıt'at ve müessesat | ihtiyacı için 74000 kılotoz | şekerin kapalı zarfla münaka- | sası 20-11-933 pazartesi gü nü saat 14 te yapılacaktır. Şart namesini göreceklerin her gün belli saatinde teklif mektupla rını Merkez Satınalma Komis yonuna vermeleri., (474) (5780) ... Dikim evinde teraküm eden 15000 kilo kösele parçasınm aleni müzayedesinde verilen | fiataz göl ünden 6-11- 933 pazartesi günü saat 14 te aleni müzayede ile satılacak- tır, Müzayedeye iştirik oede- ceklerin mezkür saatte merkez satın alma komisyonunda ha- zır bulunmaları. (484) (5846) Merkez Kumandanlığına bağlı kıt'at ve müessesat ihti yacı için (3000 kilo Sirke 15-11-933 çarşamba günü saat 14,30 da aleni münakasa ile almacaktır. Taliplerin belli saatte Merkez K. Satın alma komisyonuna müracaatları. (483) (5847) Harbiye ve merbutu mek- teplerin ihtiyacı olan 600 kıo A ve 1002 kilo B306 kiloC marka mobiloil yağı ile 732 ki lo gaz yağı 19-11-933 pazar günü saat 14 te aleni münaka- sa ile alacaktır. Taliplerin belli saatinde ( teminatlarile Merkez Satınalma Komisyonu! na gelmeleri. (478) © (5826) Topçu atış mektebi ihtiyacı olan 2949 kilo ağır i 26-10-933 perşembe 11 den 12 ye kadar pazarlıkla almacaktır. Taliplerin belli saatinde teminatları ile Mer- kez K, Satın alma Komisyonu ! na gelmeleri. (485) (5866) .. 8 Maltepe Askeri Lisesi ihti- yacı için 300 metre nevresim- lik ve 1600 metre yatak çar- şaflık bez 16-11-933 perşem be günü saat 16 da aleni mü nakasa ile almacaktır. Talip lerin belli gün ve saatinde Merkez K. Satm alma Komis- yonuna gelmeleri. (486) (5865) di besteledi leri çalt ları söylerlerdi. Fakat insan bir kere Hollywood'a düş tü mü, artık bir daha eve dönmek yoktu. Tırnakları biraz fazla koyu ol muştu; biraz da meyve şekeri koku- ordu. Filhakika Kit te fezahatin pa isbat eder bir vaziyette de ildi.. O da iş bulamıyordu. O da ter zisine borç ödeyemiyordu. Her Cu- martesi günü terzinin parası ile evin kirası yerilinceye kadar başına bir ik kalmıyordu. Şimdiye kadar sildiği yegâne şey Light isminde Sarışın üzel bir İrlandalı gençti. ve terbi in ması için elinden geleni yapıyordu. Kendisi hiç bir zaman ne tamamiyle ayık, ne de tamamiyle sarhoştu. Bu da sanatının icabı , Parası olduğu zaman Kir'i sok. çıkarır, ona gü- zel hediyeler alırdı. Bir gümüş tlki, bir bilezikli saat, hasılı kolayca rehi- ne konulabilecek bir çok cici şeyler. Zabıtaya fazla para vermeğe mec- bur olduğu, yahut ta mühim bir mal Zeytinburnunda ihzari küçük zabit mektebi için 90 ton liva marin kömürle 5000 kilo luru meş» odunu ayrı ayrı şartna- melerle vealeni münakası ile alınacaktır. 26-10-93 perşembe günü saat 15 te lâva marin kö- mürünün ve 15.30 da meşe kö- mürünün İhaleleri yapılacaktır. Taliplerin belli saatte teminatla- ile Merkez Satınalma komisyo- nuna gelmeleri. || |386) (5374) 7194 Harp Akademisinin şubat 934 nihayetine kadar ihtiyacı olan 2500 kilo ıspanak, 2500 kilo pırasa, 2500 kilo lahana ile4000 kilo kuru sovan 12-11-933 pazar günü sat 15 te aleni münakasa ile alınacak tr. Taliplerin belli saatte te- minatlariyle Merkez Satın al ma komisyonuna gelmeleri. (434) (5678) 7648 Harp Akademi: için 50 bin kilo saman 12-11-933 pazar ogünüsaat 14,30 da aleni münakasa ile almacaktır. Taliplerin belli saatte teminatlariyle Merkez Satın alma Komisyonuna gel meleri. (439) (5681) 7650 “.». Harp Akademisi için 5000 kilo meşe kömürü 1Z-1 933 pazar günü saat 16da aleni münakasa ile almacaktır. Ta- liplerin belli saatte teminatla- riyle Merkez Satın alma Komis yonuna gelmeleri. (440) (5682) ihtiyacı 7651 ... Harp Akademisi ihtiyacı i- çin 1200 kilo kuru üzüm 12- 11-933 pazar günü saat 15,30 | da aleni münakasa ile alınacak tır. Taliplerin belli saatte temi natlarile Merkez Satmalma Ko misyouuna gelmeleri. (441) (5683) - 7652 .. Dikim Evi için alınacak bir mi'yon adet çamaşır düğmesi- ne verilen fiat pahalı görüldü- ğünden 26-10-5933 perşembe günü saat 14 te pazarlıkla alı- nacaktır. Talipleriri belli saa - tinde teminatlarile Merkez Ku mandanlığı Satmalma Komis- yonuna gelmeleri. (ATT) (5827) > 7817 Harp Akademisi ihtiyacı i- çin 1500 kilo sabun 12-11-933 pazar günü saat 14 te aleni mü nakasa ile almacaktır. Taliple rin belli saatte (Oteminatlarile Merkez Satın alma Komisyo- nuna gelmeleri. (438) (5680) partisi müsadere edildiği de sıkıntı çekiyordu. Müşterileri ara- sında kibar insanlar vardı. Kit onunla birlikte gece klüpleri- ne gitmek, müşterilerini tutmak mecburiyetinde idi. Eğlenceli bir ha- yat. Fakat bu yaşayış neticesinde tenini, hem de sesini bozuyordu. Fran cis arkadaşının bu şekilde kendine bir mevki yapabileceğinden şüpheliydi. — Bu yolun sonu Florence'in evi- ne düşmektir, diye düşünüyordu. Florence'i de düşündükçe sırtım- dan buz gibi bir titreme geçtiğini hir- sediyordu. Bir saat sonra Kit yine konuşmağa başladı. — Sen bu işe fazla ehemmiyet ve. riyorsun. Ötekiyle birlikte düşüp kalk mak meselesi, bir kaidei nezaket, merasim, bir angaryedir. Film çevire ceğin zaman Başına bir kostüm atıyor lar. Senden evvel otuz kişinin giydiği, teriyle kokuttuğu bir kostüm... yaka; sında sarı sarı makiyaj lekeleri görür sün, ona rağmen giymeğe mecbur- sun... bu da hoş bir şey değil... deği! Devredilecek İhtira Beratı “ Oksijen ve idrojenin elektrik usul ile istihsali hakkındaki ihtira için isti sal edilmiş olan 3 T. Sani 1925 tarih ve 358/365 numaralı ihtira beratının ihtivi | ettiği hukuk bu kerre başkasına devir ve yahut icara verilmesi teklif edilmekte © duğundan bu hususta fazla malümat al mak isteyen zevatın İstanbulda, Bahçe kapuda Taş hanında 43-48 numaralarda köln vekili H. W. Stock Efendiye mü. racaat etmeleri ilân olunur. £ (9081) Istanbul yedinci icra memurluğundar Tamamma yeminli ehlivukuf tarafından 389 lira kıymet taktir olunan Beyoğlun- da Hüseyin ağa mahallesinde Feridiye enddesinde eski 130 yeni 146 No. lu maa bahçe bir bap hanenin tamamı açık art. tırmaya çıkarılmış olup 15-11-933 tari- hinden itibaren şartnamesi daire divan- hanesine talik edilerek 4-12-933 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar İstanbul Yedinci icra dairesin- de açık arttırma ile satılacaktır. Artırmaya iştirâk için yüzde yedi bu çuk teminat akçesi almır. Müterakim vergi tanzifat ve tenviriye rüsumu ve vakıf icaresi müsteriye aittir. Arttırma bedeli muhammin kıymetinin yüzde yet miş beşini bulduğu taktirde ihale yapıla caktır. Aksi taktirde en son arttıranm taahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdit edilerek 20-12.933 tarihine müsadif çarşamba (günü ayni saatte muhammin kıymetinin yüzde yet miş beşini bulduğu taktirde en son art- tırana ihale edilecektir. Bulmadığı taktir de satış geri bırakılacaktır. 2004 Nolu icra kanununun 128 mcı maddesinin 4 üncü fıkrasına tevfikan bu gayri menkul üzerinde ipotekli alacaklılar ile diğer a- Yâkadarların irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile | fniz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden iti- baren yirmi gün içinde evrakı müsbite- lerile daireye bildirmeleri aksi halde halı ları tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Alikadarların işbu mddenin son fıkrası na göre hareket etmeleri daha fazla ma- lümat almak isteyenlerin 933-2647 dos- ya numarasile memuriyetimize müracaal ları ilân olunur. (9060) Devredilecek İhtira Beratr Otomatik silâhlarda islahat hakkında tihsal edilmiş olan 3 T. Sani 1925 tarih ve 359-356 numaralı ih- lira beratının ihtiva ettiği hukuk bu ke- re başkasına devir ve yahut icara verilse si teklif olduğundan bu hususta fazla malümat edinmek isteyen zevatın İstan bulda Bahçe Kapuda Taş Handa 43-48 numaralarda kâin vekili H, W.Stock E- fendiye müracaat etmeleri ilân olunur. (9080) Devredilecek ihtira beratı “ Cigaralara mahsus hususi kutular” hakkındaki ihtira için istihsal © edilmiş olan 16 Eylül 1929 tarih ve 853 numa- ralı ihtira beratı üzerindeki hukuk bu kere başkasma devir veyahut icara ve- rileceğinden bu bapta (o fazla malümat edinmek isteyen zevatm İstanbul'da, Bal çekapuda, Taş Hanında 43-48 numara» larda köin vekili HW. STOCK efen- diye müracaat etmeleri ilân olunur. (8912) 7004 Sivas Hukuk mahkemesinden : Sivas. ta Röntgen mütehaşmnı muhterem bey- le zevcesi Madam İda aralarında cere- yan ede nmuhakemede mezbureye gaze te ile 17 eylül 933 tarihinde yapılan e nın yevmi mahkemesi 16-10-93 tarihli celsede mahkemede bulunmadığından kerre beş gün zarfında gıyap kararı tebliğine karar verilmiş ve yevmi muha kemesi 6-11-933 tarihine talik kılmış olduğundan mezkür tarihde mahkemede ispatı vücüt etmediği takdirde tahkika- bunları posunun önünde sıra sıra insanlar, el-| bise dolabı kokusu, duvarlara yapış tırılmış biaman emirler, sonu gelmez intizar, konuşmalar, sıkı kontrol. E-| vet, ilk gün bunlar da insana fena ge liyordu, fakat alışılıyordu. — Ne yapacağımı bilirsem belkil bundan sonra ben de o kadar ehen miyet vermem, dedi. Evet, hayasız bir lisan konuşuyor. lardı; fakat bunun altında bir şey va: dı, rüyalar, arzular vardı ki, bu da b kirenin basit ve şedit azabından baş. ka bir şey değildi. — Bari birine aşık sag — Evet, öyle — Fazla Tğediğir kimse yok! mu? — Yek. — En çok kimi beğeniyorsun? — Oliver Deni — Oliver Dent'i mi? Amma da tul hafsın ba... öyle ise niçin Çin impara- toruna âşık olmuyorsun? (Arkası var)