30 Kasım 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

30 Kasım 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Gayrimesul caniler! Bir kaç gün evvel Salıpazarın- dan Tophaneye kadar olan cadde- nin solu, yani deniz tarafındaki tretuvarında — Ae ğına rağmen — 25 kuruşl - yüklüğünde tam 13 kanlı tükürük saydım. Filhakika tüküreni görme dim; kadın mıdır, erkek midir, genç mi, yoksa ihtiyar mı farkın- da değilim. Fakat ki, ağzından kan gelen bir insan, s€- kiz on adımda bir durmuş ve omu zunu duvara dayayarak ağzını dol duran kanı oraya tükürmüş ve yo luna devam etmiş. Sonra on adım daha gitmiş, tekrar, omuzunu du- vara dayayarak durmuş ve tekrar trotvarda kanlı bir daire bırak- mış ve eğe yoluna devam et- miş. Ben bu izi Tophaneye kadar takip ettim. belden ötesini bilmi- yorum. İhtimalki bu adam, dişini yeni çıkartmış biri: pek muhtemeldir ki, bu adam, ciğerle rini parça parça kaldırımlara bıra karak ölüme ve mezara doğru yü- rüyen iğer hatasıdır. O, bir ölüm yolcusu olduğu için yaptığı fenalığın geride kalanla- rın hayatları üzerinde müthiş ve korkunç bir tehlike teşkil emesi- nin, onca hiç bir ehemmiyeti yok- tur; cinayetlerin cinayeti olan bu fenalığın faili, görülüyor ki, gayri mesul olarak etrafına ölüm saça saça mezara kadar yoluna ee edecektir; tâ ki o zehir sa- çan ağız kapanana ve ölümle ki- İitlenene kadar. Bir adamın hayatına kıyan ca- ninin karşısında bekçiden polise, polisten temyiz mhkemeasine ka- dar devletin bütün teşkilâtı hare- kete gelir de etrafına ölüm saça saça ve geçtiği yollara cinayetleri- nin izlerini bıraka bıraka yürüyen bu betbeht ve gayrimesul cani hak kında nasıl olur da harekete gele- cek bir kudret ve kuvvet bulun- maz?.. Dünyanın hiç bir tarafında zannetmem ki, şehrimiz halkı ka- dar tükürüğünü ibzal | ve israf e- den bir halk bulunsun. Tükürük hayat için elzem bir şey ve hazım filini teshil eden lüzumlu bir mayi olduğu halde, halkımız, onu bir bulaşık suyu ve yahut bir kumaş kırpıntısı gibi saygısız, tereddüt- süz, cadde, kaldırım, yan sokak, meydan, mahalle demeksizin geli- şi güzel döküp geçiyor. Almanyada pek çok seneler bulu olan bir şan, geçenlerde bana gezdiği hi man şebirlerinin hiç birinde birtek a gör Bizde ise in tükürmiyen a- dam, parmakla gösterilecek ka- dar nadir bir istisna teşkil etmek- tedir. Sokağa tükürmek, şüphesiz ki, fena bir şeydir. Fakat mütever rim adamların, hasta ciğerlerinin zehirli balgamlarını saygısızça geçtikleri yerlere bırakmaları sa- dece fena değil, muhakkak timai cinayetlerin de en büyüğü- vazife ilkmek üyor. Biz soka- ğa tükürerek yürüyoruz; fakat te menni edelim ki, çocuklarımız, bu işte babalarına benzemesinler. İlkmektep hocaları! sokağa tükürme meği bir Amentü gibi öğretiniz! Salâhattin ENİS Çocuklara yemek kim Hilâliahmer haftada 4 gün tevziat yapacak Hilâliahmerin senelerden beri ia- «e ettiği İstanbul ilk mekteplerindeki fakir ve gıdasız çocuklara gıda veril- mesi meselesi bir çok tehlikeler girdikten sonra nihayet temin edilmiş tir. Dün Hilâliahmer İstanbul merkez. umumiden bu iş için tahsis edilen 3000 Jira gelmiştir. Evvelki gün içtima eden kaza ve nahiye mümessillerinden san- ra da dün merkez idare heyeti içti - ma etmiş ve bu meseleyi görüşmüştür. Toplantı melicesinde 3200 fakir talebe ye haftada dört gün öğle yemeği veril mesine karar o verilmiştir. Bu su rele — Hilâli bu en büyük yardımına bu senede devam e- decektir. Fakir talebeye yemek cu - martesi, pazar, salı ve çarşamba gün- leri verilecektir. Fakir talebenin iaşe” sine bu cumartesi gününden itibaren başlanacaktır. Her talebenin o gün gı dası için dört kuruş sarfedilecektir. Bu dört kuruş hayatın çok ucuzlamış olması nazarı dikkate alınarak çocu. ğun lâzrmgelen kalöriyi alması için kâfi görülmektedir. arkada Ekonemi Kömürlerimiz On sene içindeki istihsâl farkı nedir? Tutulan bir istatistiğe göre, on se » ne evvel kömür istihsalâtımız yarım milyon ton iken 932 İ mil. yon 600 bin tonu bulmuştur. iha tıumızın mikdarı 923 senesinde 597 bin, 924 te 769 bin, 925 te 968 bin, 926 da 1,216,000, 927 de 1,324,000 928 de 1,251,000, 929 da 1,421,000 930 da 1,595,000 ve 931 de 1574000 tondan ibarettir. On senelik istihsalâ- tımızın mecmuu 12,305,000 tona ba - Jiğ olmuş, bu mikdarın yüzde 78 i da- il ille ve yüzde 13 ü de ihraç "Glikoz fiatları Glikoz fiyatlarının, Glikoz imal e- fabrikaların aralarında ları yüzünden yükseldiğine dair vâki olan iddialar alâkadar merci tarafın- dan tetkik ettirilmektedir. Ecnebi malı imiş gibi Dahilde imal edilen mamulâtı ec- nebi malı imiş gibi catışa çıkaran mü- eseseler hakkındıki tetkikata de - vam edilmektedir. Bu şekilde satış yapan 150 den fazla müessese tesbit edilmiştir. Sanayi müdürü Refik Bey bugün Ankaradan avdet ederse Tica- ret odasındaki komisyon derhal topla- narak bu meseleyi bir karara raptede- cektir. Tiftik ihracatımız Geçen senenin ilk 9 aymdaki tiftik ihracatı © 708,055 lira kıymetinde 1,900,613 kilo iken bu senenin ayni aylarındaki ihracatımız 1,057,179 li - ra kiymetinde 2,593,894 kiloyu bul - muştur. Petrol ve benzin fiatları Anadoluda petrol ve benzin fi la rının yüksekliğinden şikâyetler vâki olmuştur. Bu hususta odaca tetkikat yapılmaktadır. Ihracatimızı çoğaltmak için Ibracat işlerimizin tanzimi için İk- tısat vekâleti tarafından tetkikat yapıl makta olduğu malümdur. Bu tetkika - ta ehemmiyetle devam ediliyor. Şim - dilik başlıca incir ve üzüm meselesile meşgul olunmaktadır. Londra ticaret mümessilimiz Kurdoğlu Faik Bey An- karaya gitmiş, bu husustaki fikirleri. ni anlamıştır. Faik Bey ii e üzüm ihracatın bir elden idare edilmesi lü zumuna kanidiı Bu sene, mevsim geçti; zin, yeni teşkilât yapılmasına imkân yoktur. Fakat vekâlet gelecek sene için kat'i kararlar verecek ve lâzım gelen teş- kilâtı yapacaktır. İncir ve üzümden sonra diğer ihracat'maddeleri hakkın da karar verilecektir. İtalya ve Yunanistana kömür ihracatı İtalya ve Yunanistana göre ihraca için tetbir alınması ta- Karre etmişiir. Bu memleketler hariç ten kömür ithal etmekte ve Türk kö- mürlerinin bu piyasalarda geniş bir yer tutması mümkün görülmektedir. Bulgar ithalâtı azaldı Bulgaristan son 9 aylık ticari va- ziyeti hakkımda Bulgar hükümetinin Deşrettiği bir istatistiğe göre, Bul, tanın ba müddet sayfadaki Tekal ihracata nisbeten 278 buçuk milyon leva , takriben 3,5 milyen Türk lirası, kar e eksilmiştir. Buna mukabil geçen sene Bulgaristanın ithalâtı, ih- em 327,5 milyon leva (Takri- 200,000 Türk lirası tin- de fazla olmuştur. me (İş Rankasından alman cetvelidir) 29 Teşrinisani 1933 Akjam Fiatları İstikrazlar â Lİ a ga Ta ii Tramvay — Tünel — Rühitem Anadolu 1 “0 MENİ il Mümessil s2 ESHAM Telefon ma . 8,55 | Bomonti e » » Hamiline 9,70 $ Terkos Bnsğ yi ele ici İ Çümen 1103 ramvayı ttikmt dey. Şe ye Km Şer Hayme EŞ Baya 125 . 285 ÇEK FIA TLARI I Paris 1206 $ P, Londra ei Nüyork Of 7ABO $ Madrit 5.788 Mile O" 8S7İ Berlin 1SIE7 Brüksel 3395 $ Belgrat 34585 Atina 82.06 $ Zik 42025 Cenevre o 24180 Peşie 350475 Amsterdam © 11747 $ Bükreş 704625 Sofya 6516.25 * Moskova © 109875 NUKUT (Satış) Kuruş Kuruş vi M6Tİ 1 Şile an 2480 e İl 1D. 135 $ 1 Mark “ 20 kir 223İ 1 Zee u— 20 Belçika ETİ 20 bey 023 20 Draheni 24) 20 Birer «— 20 |, İsviçre B18$ | Çerneviş > 20 Lora Bİ LA va 21 Kur. Çek. JİSİ 1 Mecidiye 1 Florin 8) Banknot Vilâyette | Umumi aylık ora Cumartesi günü umumi tediyat yapılacak Kânunuevvel umumi maaş hazır. hkları bitirilmiştir. Maaş cumartesi günü verilecektir. Dul, yetim ve mütekaitlerin üçer lıklarının verilmesine de kânunucv- velin altısında başlanacaktır. Ehli hayvan sergisi Ehli hayvan sevgisi buzün saat on dörtte merasimle açılacaktır. Avrupaya gidecek emniyet memurları Polis müfettişlerinden Suat Tah- sin, Fahri Kemal, Emniyeti Umumi- ye birinci şube şefi Mehmet Ali, İs- tanbul Emniyet müdürlüğü altıncı şu- be müdürü Faik Beylerin polis işleri Bu zatlar, bu alışamki | konvensi- yonel treniyle Viyanaya hareket ede- ceklerdir. Gümrüklerde Gümrük sandalcıları Gümrük muhafaza idaresi, gümrük salonlarında çalışan sanda'cılar, ham- mallarm yeniden muntazam kayıtlarını tesis etmiştir. Seyfi Beyin bir aylık mezuniyeti cu - martesi “günü bitecektir. Seyfi Bey pazar günü vazifesine başlayacak ve baş müdür vekili Memduh Bey Gala- ta müdürlüğüne pazartesi günü av- det edecektir. İstanbul ve Galata gümrükleri İstanbul ve Galata gümrükleri bi - nalarınn tamiratı cumartesi günü iha ie edilecektir. Lâzımgelen tahsisat a- Immaştır. İki günden beri yağan yağ- murlardan, İstanhal gümrüklerinin damları aktığı için binanın üst katın. da yer yer gölcükler hâsıl olmuştur. Maartiite Muallimler Birliği | Belediye tahsilâtı milğsiğe Senelik kongre bugün merkezde toplanıyor İstanbul Muallimler Birliğinin se- nelik kongresi buzün saat 15 te bir- lik merkezinde toplanacaktır. Bugünkü toplantıda yeni idare he- yeti seçilecek ve bir senelik faaliyet raporu müzakere olunacaktır. Hâmit Bey Ankaraya gidiyor Halkevi reisi Hâmit Bey bu ak- gamki trenle Ankaraya gidecektir. Hâmit Bey Maarif vekâleti yüksek tedrisat umumi müdürlüğü maaşile İstanbulda müfettişlik vazifesini yap- makta idi, Mumaileyh e gidince yük- sek tedrizat umumi müdürlüğü vaziyeti tavazzuh edecektir, Tasarruf haftasında ilkmektepler İstanbul ilk tedrisat müfettişleri dön öieden senn masif. müdürü Ha; setinde bir içtima. > ydar in riya: ” E velde almak olan Milli iktısat ve tasarruf haftasında ilk meketplerd yapılacak merasim hakkında bazı ka- rarlar verilmiştir. Üniversiteden tekalda çıkarılanlar Üniversite teşkilâtı yapılırken id. re heyeti 20 memur 30 sene metlerini doldurdukları için tekaüde sevkedilmişlerdi. Bu memurlar henüz teknüdiyelerini almağa başlamamış- Jardır.. Bunun sebebi de Divanı muha sebatın bu maaşların müvazenci umu- miyeden mi, yoksa muvakkat bütçe - den mi verilmesi lâzım geleceğini he- nüz halletmemiş olmasıdır. Tekaüt o » lan memurlar Maarif vekâletine mü- racaat ederek maaşlarınm bir an evvel verilmesi için tavassutta bulunulması etmişlerdir. Mucip Bey silâhını teslim etti Mahkemelerde Alâettin Bey tahliye edildi 1000 lira kefalete raptedilen Alâettin Bey dün serbest bırakıldı Zincirlikuyu yolunda bir jandarma mızı otomobili ile gi ve öl dürmekten suçlu küşeci Alâettin dün üçüncü ceza mahkemesine istida vererek kefaletle tahliyesini istemiş- tir.. İlk duruşması cumartesi günü ya pılan ve muhakemesi şahit celbi için kânunuevvele brarkıılan Alâcettin Be- yin bu talebi mahkemece tetkik edil- miş ve isteği kanuna uygun görülerek bin lira kefeletle tahliyesine karar verilmiştir. Alâettin Bey serbes bıra - kılmıştır. M. Piyos'un davası ÜUnyon sizorta kumpanyası müdü- rü Antuvan Piyos Efendinin Ticaret gazetesi sahip ve neşriyat müdürü mü. tekait bahryie zabitlerinden İrfan B. aleyhine açtığı hakaret davasına dün üçüncü ceza mahkemesinde devam e- dlecekti, Fakat İrfan Beyin vekilleri Aziz ve Besim m Şerit Beyler mahkeme- ye gelmemişlerdi. Mahkemede yalnız avukat Mustafa Hayri Bey bulunuyor du. Mustafa Hayri Bey vekâleti henüz deruhte ottiğini, evrakı okumadığını, davayı bilmediğini söylemiş, dosya - map tetkiki için 3 gün mühlet istemiş» tir.. Mahkeme bu talebi kanuna mu - vafık bulmuş, suçlu vekilinin dosyayı tstkik edebilmesi için davayı 3 kânu- nuevvele bırakmıştır. , Talât EK. beraet elti Kaçakçılar filminin yapılması 63 - masında idare ettiği otomobilin dev - rilmesi ile Arşak Karakaş Efendinin ölümüne sebep olmaktan suçlu Darül- bedayi aktörlerinden şoför Talât EF. nin muhakemesi dün Ağır cezada ne ticelenmiştir. Bu davada müddeiumu - mi Talât Efendinin hatalı olmadığını söyliyerek beraet istemiş, fakat iddia vekilleri ceza ve tazminat talebinde ısrar etmişlerdi. Müdafaa vekillerinin beraet talebinden sonra mahkeme he yeti keyfiyeti müzakere etmiş ve Ta- lât Efendinin beraetine karar vermiş- tir, İki yankesici Dün Sultanahmet birinci sulh ceza hâkimliğine iki mir teslim edil. miştir. Bunlardan birisinin ismi Ah - met, diğerinin ismi Hasandır, Gerek Hasan, gerek Ahmet yankesicilik ya» parken cürmümeşkut halinde yakalan mışlardır. Hâkim bunlar hakkında tevkif kararı vermis, ve dava dosya'a- rp gönder- miştir. — |Cirümler de, dava'ar da azaldı Son günlerde ceza mahkemelerin- 23 de pek az dava reyet edilmektedir. Bunun sebebi son şf kanununun tat. bikatıdır. Cürmünün icap ettirdiği ce- 1m beş seneyi geçmeyen marnunlarn davaları sabıkalar sorumması İzarari - le talik edilmekte, sabıka cevapları gelince de duruşmeda takıbat yapıl - masına maha! kalmadıjı kararı veril - mektetdir. Mahkemelerdeki davalar üçte iki nisbetinde azalmaktadır. Af kanunununuan sonra cüram İşleyen ler de azalıuştır. Eroin fabrikası işletenler Gümrükteki sekizinci ihtisas mah- kemesinde, dün bir çok davalar rü - yet edilmiştir. Kalynocukulluğunda meydana çıkarılmış olan gizli eroin fabrikasını işletmekle maznun Gala - tada Cümhuriyet şapka mağazası hibi Marko, Landros Efendiler ve fekasının muhakemelerine devam dilmiş, müddeiumumi Bey hülâsalen şu iddiayı dermeyan etmiştir: * — Eroini meneden 2253 numara» lı kanım 8 haziran tarihlidir. Halbuki suçluların fili bu tarihüsn sonradır , Bu itibarla suçları afe tâbi deği Mahkeme, bu husustaki karani 3 künunuevvelde bildirecektir. suçluları, af kanunundan ka e dip etmiyecekleri anlaşılmcaya kadar receği karara göre, vaziyetleri tavaz- zuh edecektir. Limon davası Limon Kralı Diyamandi ve rüfeka- nin henüz tetkikatını ikmal ve raporu- nu mahkemeye tevdi etmediği için Tashihi karar tâlebi Mahkemei temyiz, 2253 numaralı kanunun meriyetinden sonra vuku lan bir eroin kaçakçılığı maznununun af kanunundan istifade ederek tahli - bu. kaçakçılığını 'de etmemesi lâzımgeleceği kanaatile Adliye vekâletine müracaat etmiş, ve- kâlet te bu noktai nazarı muvafık bul Belediyede pile Yeni sene içinde yapılması tamim edildi Bekayaya kalan vergilerin tahsil edilmediği ve bu yüzden bir kısım va- ridattan sarlınazar edilmek mecburi- yeti hâsıl olduğu anlaşılmıştır. Beledi- ye şubelere bir tamim göndererek bü- tön tahsilâtm ait olduğu sene içinde yapılmasını bildirmiştir. Şehir bandosu müdürlüğü İstanbul Şehir bandosu müdürü Hulüsi Bey istifa etmiştir. Yeri: kâleten belediye seyyahin şubesi mü dürü Ekrem Bey tayin edilmiştir. Poliste Küçük hırsızlar Yenicami minarelerindeki kurşunları soyarlarken yakalandılar Dün Yenicamide garip bir hırsızlık Bir taarruzun mukakelesi ve tetkiki Poliste t e teftiş 7 müfettiş elele işlerini teftişe başladı si ye eiyet müfelileri Jstanbul Emniyev Müdür- ray etmektedirler. Tate Tevfik, Talât, Müm'laz , Fa- ik, Sahir ve Cavit Beyler tarafından « gı En eski an yıktırılıyor! Beyazıtta Sahhaflar Beyazıt imaretinin mhali üzerinde kır- Beyazıt dairei vakfiyesi Vapurculuk şirketi dört vapur alacak Türk vapurculuk (şirketinin yeni vapurlar mübayaasına karar verdiği - mi yazmıştık. Şirkete müteaddit ecne- bi gruplar tarafından vapur satışı tek lifleri vâki olmuştur. Bu teklifler tet- kik edilmektedir. Şirket, şimdilik dört vapur mübayaa etmek istemek - tedir. Kar yağacak mı? Üç gün evvel başlayan yağmurlar 'dün de devam etmiştir. Yağmurun bu- gün de devam edec muhtemeldir, Kandilli rasathanesinden aldığımız ma lümata göre rüzgâr şimalden 18 met- re süratle esmektedir. Hararet derece si dün dörde kadar düşmüşse de kar yağmak ihtimali yoktur, Ne ile uğraşıyoruz? Ticaret, hele şu zamanda, aslanın ağımdan yiyecek almaya benzedi. Herkes bir lokma ekmek. kazanmak için bin türlü çareye baş vuruyor.. iyanko yapıyor, içine niyet koyuyor, (kimisi ikramiye veriyor, Velhasıl pembe elmas gibi kıymetlenmiş olan tek müşteriyi avla © yabilmek için ne lâzımsa onu yapıyor. Bu arada bir takınn gözü açık olan- lar da ecnebi malı arayan müşteriye malını i puyor... Neden bizim mallarımızı ya" bancı mal diye satsnlar?7!, Dünkü (Akşam) da Necmettin Sa- addetmekteyiz. Ben bu işlerin içinde biraz kukançı * hik kokusu seziyorum. Bal Falan şeker fabrikası niyetli sim 'apıyor- ın çikolata fabrikası ikrami- Falan şe yeli çikolata kerci de hediye veriyormuş... Hemen #leyhine şikâyet ediliyor ve işin gari- bi ticaret odası, ticeret müdürlüğü de bu şikâyetleri dinliyor ve bunlarla meş gul oluyor. Dünyan her tarafında bu şekil - Neden bizde olmasm?.. Çünkü bu, ni. meşru bir rekabet imiş!. Boş ve mâna sız lâf, Asıl nâ meşru rekabet, böyle şikâyetlerle hasmını iz'aç etmektir.. Yerli malların ecnebi malı diye satılmasına gelince; ben geçenlerde yarı resmi bir fabrikanm satış mağa- fanilâ aradım. Bana gü: dum. Malım yerli mal kat çoğu müşterileri iz sına saplanıp kaldıkları için onlara bu damga ile yerli malı sattıklarını söylediler. Pek memnun oldum. lerimizi biribirimizin leyhinde kullanmak için çok defa ken dimiz kurduğumuz mevhum hamiyet kanunlarından sıyırarak afaki bir ba le getirirsek bir çok hareketlerimiz de bugünkü iddialarımızı / yıkacak karakterler buluruz. Şimdi kapandı, geçti gitti, lâkin sorarım size; İstan- bul yerli malları sergisine kahveyi ka» bul eden sergi komisyonu bize bu- gösterebilirdi?. Ke ötüş ve yi sail kavruldu... Ve böylece bir ecnebi metamı yer Hi malı kılığına soluyoruz.. li ş görür geniş mezheplili belerine de tatbik etmeliyiz. Yerli malımızı eğer bir tüccar senebi malt dediği gibi — biraz gayri ahlâkidir. Fakat tamamen iktisat ve rekabet kanunlarına uygundur. Bizim de menfaatimize muvafıktır. İngiliz ku- maşı diye piyasaya gelen bir çok mi kalarında yapılıp üzerlerine damgası vurulduğunu kumaşçılardan öğrenebilirsiniz. J Benim mm ze ve sözi j siz başkalarmın da bana anlatamıyacakas lin cihet bu işte bizim ettiğimiz z8- rarın ne olduğudur. Güya gümrük © muhafaza leşkilâtı şaşırıyormuş. E-$ ğer gümrük muhafaza teşkilâtı yerli maliyle ecnebi malmı böyle üzerinde ki damgalarla aniryorsa vay halimi- Ze. Gazetelerden biri diyordu ki; bir rümdür. Böyle ise karpuzu kurabiye diye satan, Yapıncak üzümüne Çavuş (1) diyen ve Silivri yoğurdunu kay- mak diye bağıranlar hapishanelik 0- lacaklar demektir... İşimiz mi yok va ha?!, FELEK Telgraflar okunamaz hale geldi İstanbul Merkez telgrafhanesinin tevzi ettiği telgraflar şu son günler - de tahammül edilmiyecek derecede fena ve okunmaz bir hale geldi. Bir 'ği hükümet müessesesinde çalışan me murların bu hizmetin hükümet seredi: ne uygun o.acak şekilde yapılmasa © dikkat etmeleri ilk veziteleridir. Bu telgrafhanenin bugünlerde gazetemi- ze gönderdiği telgraflardaki harflerin bozuk, kırık ve pisliği şöyle dursun Ankaradan, yani bükümet merkezi - mizden gelen telgrefların kelimeleri bile anlaşılmıyacak kadar karışık ve © fena almmaktadır. Eğer bu telgraf - Sl a sa, olmadığını bu bozukluklara bir özür © olurak kabul edebilirdik. Lâkin hü - kümet merkezimizden İstanbula türk- çe çekilen telgraflarda da böyle karı- sıklıklar olursa, telgraf kâğıtlarının üzerindeki (hükümet telgraf muhabe retından mesul değildir) sözünün mâ © pes kalmaz. Çünkü hükümet mamma bu işi yapmakta. olan telgrafhanele - rin muhabereyi doğru dürüst yapma. dan şarttır. Bu şart'maalesef bizde t6- min edilememektedir. İstanbul tel - grafhanesi bu telgrafların Ankaradan yanuş verildiğini iddin edemez. Çün hü mahabere memurları türkçe ya: aşılır sekle almakla mükelleftirler. Sekme bizi sıkan ve işlerimizi iş- © kâl eden Bu hale bir nihayet verilece: * ğini ve telgraf mubaberatında kulla. nılan, türkçe olmayan majüskül hari ler yerine küçük Türk harflerinin ter. Gia edileceğ ni ümi: etmekteyiz.