30 Kasım 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

30 Kasım 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Aydında “Veremle mücadele Cemiyet kuruldu, ilk A kongresi toplandı "AYDIN, (Milliyet) — Valimiz Fev- zi beyefendinin teşebbüslerile Aydın. | da bir verem mücadele cemiyeti ker- rulmasına teşebbüs edilmiş ve mü- teşebbis bir heyet vilâyet makamın- “da toplanarak nizamnamesini tesbit elnişlerdi. Cemiyetin nizamnamesi tas- dik edilmiş ve haikevi salonunda ilk kongresi toplanmıştır. Kongre vali beyin bir mutkile &- çıldı. Kongre riyasetine vali Fevzi kâtipliklere tapu sicil muha a- kup ve hususi muhasebe müdürü E- tem Ruhi Beyler seçildiler. Toplantıya gelen müteşebbis 25 azadan başka 22 zat cemiyete aza ya sıldılar. Yazılanlar arasında üç te ha- nım aza vardır. Halkevi reisi Avukat © Neşet Bey, cemiyetin nizamnamesini izah etti, ve 15 kişilik merkez heye- tine, Dr. Tevfik, eczacı Ziya, Dr. Mi- tat, Dr. Kâni, Dr, Nihat, Dr. Nuri, Dr. İnhisarlar baş - isi Nafiz, muallim İhsan, muallim Hü- seyin Avni, mu: Fahri ve Dr. Şev- Kongrenin ta - Reisicümhur Hazretlerile Büyük Millet Meclisi Reisi Kâzım, Baş vekil İsmet Paşalara, Sıhhat ve İçti - mai Muavenet vekili Dr. Refik ve fır- kamız kâtibiumumisi Recep Beyefen- dilere telyazılarile unması ka- bul olunarak kongreye nihayet veril - di. Merkez heyeti bugün, cemiyetin tabii azaları olan Sıhhat müdürü Hay ve Dr. yüz başı Cezmi Beylerin iştirakile topla - narak reis ve idare heyetini seçecek- lerdir. Imam nikâhı Kanunu medeniden evvel izinnamesiz evlenenlerle, kanunu mederiden sonra imam nikâhlerile evlenmiş olanlar af ka- nunundan istifade etmektedirler, Giresonda bu şekilde evlenenlerden doğ muş çocuklarını nüfusa kaydettirmek i- Sin beş yüz müracaat vaki olmuştur. “ Gireson” gazetesinin verdiği ma- Kimata göre Giresonda © imam mikâhile &vlenmiş olanların adedi beş bin ve bu izdivaçlardan doğmuş çocukların mik- tarı on bin kadar tahmin edilmektedir. Aydın vilâyet bütçesi AYDIN, (Milliyet) — 934 vilâyet bütçesi hususi muhasebece hazırlan - mıştır. Bu günlerde daimi encümene verilecektir. Varidat bütçesi geçen se- menin hemen ayni olarak tahmm ir, Geçen sene vilâyetimizi bütçe geliri 677,699 ve fevkalâde ge- Jir 160, 940 ki ceman 838,639 lira ola rak kabul olunmuştu. Bu sene bun - dan 9 lira noksan tahmin olunmuş- tu, tahsilât, gel mamen tahakkuk ve tahsil olunacağı- mı göstermeket, bazı fasılların fazla tahakkuk edeceği anlaşılmaktadır. Milliyet'in romanı: 7 Yazan: VİCKİ BAUM gelip yatağında birieşerek bir vücut teşkil ediyorlarmış gibi geldi. Sonra bu vücut mavi ve kırmız: ıstıraplı yara <ehennemi oldu, nihayet kendi kendi si buldu.Henüz konuşabilecek bir halde değildi, fakat gözlerile soracağı müs- taçel suali sordu. Dwosky yanıbaşmda idi. Üzerine eğilmiş dikkatle bakıyor, mabzını tutuyordu. ye gayet ağır ve tane tane: le iyorum ki, iyi gidi- e kurtaracağız o zannederim, ESRARSIZ HAYAT Hollywood'da sinema yıldızlarının romanı ANTALYA, (Milliyet) — Antal - yanm kazalarından Serik ile vilâyet merkezi arasındaki şosade ve Aksu çayı üzerinde bir köprü inşa edilmiş- tir. Köprü betonarmedir. Serik ve Ma mavgat kazalarınm inkişafına hizmet Antalya ve İneboluda fırtına ANTALYA, (Mi *) — Bu ak- şam yani 24,25-1-933 gecesi saat 2 -6 arasında Antalyada dört saat devam etmek üzere şimdiye kadar mi 5 rülmemiş bir fırtına ve sağnak olmu; tur. Limanda iki motör parçalanaral yandı. İnhisarlar binasının saçağı üç- muştur. Bir iki bina ile birçok ağaç - lar yıkılmıştır. Nüfusça zayiat yoktur. Nezip havalisi yağmur bekleyor NEZİP, — Sonbaharın ekin vaziyeti iyi değildir. Şimdiye kadar hemen hiç yağmur yağmamıştır. Köylü tohumu is- teksiz serpmektedir. Kuraklıktan yiye- cek bulamıyan hayvanlar çok ucuz satı- yor. Mamafih alıcı azdır. Suriyeye bir miktar hayvan gönderil- miştir. Maamafih tacirler İstanbul, İz- mir ve Mersini tercih ediyorlar. Mardin hattında nakliyat pahalı olduğundan şim- dilik Fevzi paşadan Gaziantep - Bire- cik yolile kamyonlarla nakliyat yapılı- yor. Mardin hattında yüzde 50 tenzilât yapıldığı söyleniyor, Maamafih henüz bunun tatbikine başlanmamıştır. Kuraklıktan zahire fiatleri yükselmiş- tir. Buğdayın kilosu 4,5 - 4, arpa 3 ku- ruştur, Yanlış makası açınca BANDIRMA, (Milliyet) — Per- şenbe sabahı İzmirden Bandırma- ya hareket eden 1l1 numaralı pos- ta treni bandırmaya 40 kilometre mesafede bulunan Okçagöl istas- yonunda bir kaza geçirmiştir. Ok- çagöl istasyonu makasçısı boş hat yerine yanlışlıkla vagon olan do- lu hat üzerine makas çevirmiştir. Süratle gelen lokomotif hat üze:3- rindeki vagonlara şiddetle bindire- rek dört vagon zedelemiş ve loko- motifin tampon demirleri kırılmış- tr. Çarpışma pek şiddetli olmuş ise de insanca bir kaza olmamıştır. alnız beş vagon kavun sarsıntı dan ezil vi Tercsme: KAMRAN ŞERİF rak ardayakları üzerinde dikildi; e- fendi yalamak ister gibi di- Jini uzattı, Fakat aradığı eli bulama- yınca, kısa ve şiddetli bir nefesle kok- Jadı. Bunu yaptıktan sonra ayakları- nın üzerine düştü, ve kapıya doğru git- ti. Orada durup uzun ve meyus bir uluma salıverdi. Dworsky bir otorite idi. Tobias kü- çük bir köpekti. Fakat büyük doktor, küçük köpeğin bu ulumsınıan mana- sını anlamış gibi korku içinde kaldı. ... İlk haberi Stydyoya getiren İlânat Şubesi'nin kısacık boylu memuru Joe Ray oldu. Nefes nefese: — Derhal Bill Turner'le konuş- mam İâzrm, Cinnet hamlelerinin çeşidini gör- edecektir. Eskiden bunun yerinde ah- şan bir köprü vardı. İki sene evvel © da yanmıştı. Nakliyat sallarla yapı- lıyordu.. Cümhuriyet idaresi 70.80 bin lira sarfile resimde görülen bu muazzam köprüyü inşa ettirmiştir. Aydında şiddetli yağmurlar AYDIN, (Milliyet) — Perşembe günü başlayan yağmurlar aralıklı ola- rak o akşam ve cuma günü de yağdı. Cuma akşamı gece yarısma doğru yağ mur şiddetlendi. ve şiddetli fırtma ile beraber bardaktan boşanırcasına 3 saatten fazlı ğdı. Bu arı yıldı « rımlar da düstü. Sağnaklı yağmurun ve İırtınanın tesirile şehir dahilinde bir çok ağaçlar devrildi, telefon ve e- lektrik telleri koptu. Harap yangın dıvarları yıkıldı. Yeni evlerden çatıla rı yıkılanlar da vardır. Aydının için ki değirmenler bozulmuştur. Dağ ki lerinden birço keşyalar da getirmi Yağmur mülhakata da ayni şid. le yağmış ve Aydın demiryolunun bir çok yerlerini bozmuştu. Kuyucak, Na zili - Nazilli, Atça arasında bozulan yerler ehemmiyetsiz olduğundan kum panyanın çıkardığı amele postaları he men İamir etmiş ve trenlerin geliş gi- dişini temin etmiştir. Fakat Sultanhi- sarla - Çifte kahve istasyonu arasmda 159 uncu kilometreden itibaren bir ki lometre uzunluğundaki kısmı seller bir metre derinliğinde oymuştur. Buraya kumapnya otuz vagon taş gönder - miş ise de tamiri mümkün olamamış” tr. Bu yüzden Eğirdirden gelen eks- pres katarile Aydın - i postası yollarına devam edememişler ve yolcu lar aktarma edilerek trenler geldikle ri istikamete dönmüşlerdir. Köyde şehitler abidesi AYDIN, st) Çayyüzü köylüleri “milli mücadelede, köylerinin harp cephesi olduğu za - max şehit olan kahramanların hâtıra- sını daima anmak üzere bir şehitler Abidesi yapmayı kararlaştırmışlar ve ü şehitler âbidesi kurma cemiyeti” namile bir cemiyet kurmuşlardır. Cemiyâtin azaları umu- Ayakkabıcılar cemiyeti idare he yeti intihabatma dün devam ve intaç edilmiştir. * Garsonlar cemiyetinin bir (Gar- £on mektebi) tesisini kararlaştırdığı haber verilmektedir. pri M. de Tahi bugün gidiyor Macaristanm İstokholm sefirliğine tayin edilen Macar sefiri M. de Tahi dün Marsilya tarikile mahalli memuri yetine gidecekti. M. de Tahi'yi Mar - silyaya götürecek olan Aventino va - puru dün limanımıza gelemediğinden, sabık sefir hareketini bugüne tehir etmiştir. Man. de dün akşamki ekspresle Budapeşteye hareket etmiş - tir, ge Abdullah Cevdet mer- : hum için Geçen sene vefat eden Dr. Abdul- lah Cevdet Bey için, dün, ölümünün yıldönümü münasebetile, merhumun evinde bir toplanma yapılmıştır. Sa - at 17 de başlayan toplantı geçvakte ka dar devam etmiştir. Merasimde mer - humun şürleri müş olan iki nikbin kâtip Mister Tur ner'in komisyonda olduğunu söyledi- kadar mühim komisyon olamaz. ni Kâtiplerden biri lâkayit bir tavır- : — Mister Turner'i bugün görmez- seniz, Stüdyo her halde yıkılmaz zan nederim, dedi. Joe horoz sesiyle haykırdı: — Evet, yıkılır. Sözüme inanmız. Bu haberi vermek onun için emsal siz bir fırsattı. Onun için hiç işidilme miş bir şey yaptı. Kâtibi birdenbire itti, kapıyı açtı ve haber vermeden Turn azıhanesine saldırdı. Yu- nan dramlarındaki felâket habercisi gibi kollarını açarak: a, O Oliver Dent can çekişiyor, de- li Bill cevap verdi: — Sen adamakıllı çıldırdın galiba! On sekiz dakika sonra Bi bütün müessesede seferberlik ti. İlânat Şubesi bütün —————— e m z Karadenizde fırtına| Ocak kongreleri Üç mavna, dokuz motör parçalandı ve battı Karadenizde şiddetli bir fırtma bü üm sü ir. Yoldaki vapurlar üşk yapabilmişler - dür. Dün akşama kadar Jehülhamt de- niz kazası vukuuna dair liman idare- sine malümat gelmemiştir. SAMSUN, 29.A.A, — Bu gece sark patlıyan fırtına limanı him zararlara sebebiyet vermiştir. mauna, dokuz motör balmış ve parça” lanmıştır. $ İNEBOLU, 29, A.A. — Bir kaç gün- denberi düzelen havalar dün akşam yi- ne bozuldu. Karada ve denizde fırtma ve sürekli başladı. Denizdeki fırtınadan menderekin parçalanıp dağı masından korkulmaktadır. Deniz makli- yatı durmuştur. Akay ve Denizyolları müdürleri Ankarada Akay müdürü Cemil ve Devlet De- nizyolları müdürü Sadettin Beyler Ankaraya gitmişlerdir. İki idarenin kâ sunusaniden itibaren yeni bütçeleri - nin tatbiki mukarrer bulunduğundan müdürlerinin Ankarada bütçe, vapur mübayaası ve sair işleri için İktısat vekâletile temas edecekleri anlaşıl - maktadır. m Arnavutluk istiklâlinin tes'idi Arnavutluk krallığının istiklâl senei devriyesi münasebetile dün şehrimizin Arnavutluk başkonsoleshanesinde | bir kabul vesmi yapılmıştır. Merasim mü- nasebetile Arnavutluğun Ankara sefiri Cavit Bey konsoloshanede hazır balun- muş ve kolonisinin ziyaretlerini kabul etmiştir. Ziraat bankasının otomobilleri ANKARA, 29.— Ziraat bankaları şu- belerinde tahsilât için kullanılan otomo- billerin fazla masrafı mücip olduğu gö- rüldüğünden bunlarm (kaldırılmasına meelisçe karar verilmiştir. Ziraat bankası umum müdürlüğünün meclisten yeni talebine göre bu otomo- billor kullanılmıyacık dereceye gelince- ye kadar tekrar şubeler emrine verile- cek ve yalnız tahsilâtta kullanılacaktır. Bir ses mühendisi geldi Sesli sinemalar ses mühendislerin- den ve telsiz telefon sesi mütehassıs larından M. Vatter Povitzer birkaç günden beri şehrimizde bulunmakta- dır. M. Pavitzer Almanyada ses mü - hendisliği yapmıştır. Şehrimizde sesli sinema sanayii hakkında tetkikatta bu Junmak ve tecrübeler yapmak için İs- tanbula gelmiştir. M, Povitzer hopar- Yörleri, sesli filmler mikrofonlarını 1- lah için bazı keşiflerde bulunduğunu söylemektedir. Novotni otelinde otur- makta olan M. Povitzer dün bize de- di ki: — Ben uzun müddet Berlin radyo- sunda ses mühendisliği yaptığım gibi telsiz telefon ve sesli filmlerin mikro- fonları ıslah için bazı keşiflerde bu- Tundum. Bu maksatla Berlin ve Paris- ları tesis edilmiştir. Bugün resimleri en iyi şekilde verebilmek için en kü - çük levhaları intihap etmek lâzım - dır. Şimdi bu hususla tecrübeler yap- maktayım. İstanbula gitmekten mak - sadım şudur: Sesli sinema hakkımda tetkikatta ve bunlarm teknik şeraitini asli için teşebbüste bulunmak, ve bu da bir lâboratuvar tesis ederek bazı tecrübeler yapmaktır. Bundan başka ve Electro acoustiguc ve television hakkında Mühendis mektebinde bazı konferanslar vermek istiyorum.” M. Povitzer bundan sonra ses mü- hendisliği hakkında sorduğumuz su - ailere cevap vererek dedi ki — Radyoda ve sinemadı lesi bir fen haline gelmiştir. 5. radyoda veya sesli sin. vermek bir ses mühendi radyoda veya sinemada olarak işitirsiniz, bunun sebebi sesin alındığı yerin fenni şersiti haiz olmamasından ileri gelmektedir. Scs mikrofona çok yakım olmamalı ve dıvarlar aksi sa - daya müsait bulunmamalıdır. Berlin radyosunda mühendis bulunduğum za man nutuk ve konferans veren Baş - vekil M. Hitler de dahil bulunduğu hal de birçok zevatın seslerini tanzim et- tim” salesi temin edilmişti. Oliver Dent'in “şimdilik yaşamakta” olduğuna dair teminat alındı, Oliver'in kâtibi Jerry" ye haber gönderildi. Pısırık Jerry ürk- müş bir tavşan gözleriyle etrafındaki lere bakıyordu. Tam hiç kimsenin kendisiyle meşgul olmadığı bir za- manda bayıldı. Onu Stüdyo'nun İm- dat sıhhi istasyonuna nakletmek icap etti. Bir kaç dakika sonra, şapkasız, $iyasız bir tayyareye alayıp New - York'a hareket etti, Yalnız genç vas Je bir gazete hususi bir nüsha neşretti, Başında ko ı bir manşet gek'inde şu satırlar yazılı idi: “Oliver Dent tehlikeli su- rette hasta, Hali vahim, fakat henüz ümitsiz değil.” Gazete müvezzii bu haberi avazı çıktığı kadar haykırma- ğa başladılar, ; Saat yedide radyo Spocaker'i tit- rek bir rahip sesi ile “hepimizin dos- tu, Ol'den (o bahsetmeğe © başladı. New-York'tan telgraf, telefon mü Jemeleri. Oliver Dent'in ölümünü ka- çırmamak için New-York'a koşanlar- dir, Meselâ bazan bir artistin sesini" Yarın bâşlıyor. Nahiye mümessilleri seçildi Fırka ocak kongreleri cuma gü - ünden itibaren başlıyor. Ocak kon - grelerine iştirak edecek “nahiye mü - messilleri seçilmiştir. Ocak kongrele- ri on beş gün sürecek ve ayım on be - şinden sonra nahiye ve kaza kongrele ri yapılacaktır. et kongresi ye - in bu sene yapıl - mayac, 'Cümhuriyet Halk firkası Beyazıt nahiyesine merbut Süruri, Beyazıt, Di reklerarası ve Süleymaniye semt ocak ları kongrelerinin kânumuevvel ayı i- çinde yapılması takarrür etmiştir. ruri semt ocağının senelik kongresi 3-12-933 pazar günü akşamı saat 21 de Yeşildirekte ocak merkezinde ya- pılacaktır. Türk dilinin koruma birliği! “Türk Dilini Koruma Birliği” na- mile bir cemiyet teşkiline karar veren Rum, Musevi ve Ermeni münevverle- rinden bir grup dün Beyoğlu Halke - vinde toplanarak cemiyetin nizamna- mesini tanzim ile meşgul olmuşlardır. a Kubilâyın annesine aylık bağlandı ANKARA, 29.— Dahiliye Vekâleti Menemen hadisesinde şehit edilen Ku- bilâym annesine 40 lira aylık bağlanma senı teklif etmiştir. Bütçe encümeni bu işi tetkik ederken gene ayni hadisede Kubilâyın başı kesilirken mürtecilerden birini silâbla öldüren ve sonra şehit edi. len bekçi Hasanın annesine de bir mi tar aylık bağlanmasını münasip görmüş- tür, Kubilâym annesine hidematı vataniye tertibinden 40 lira aylık bağlanması müt tefikan kabul edilmiş ve evrak bekçi Hasanın Menemende annesi olup olma- dığı sorulmak üzere dahiliye vekâletine ar On para harcerken bile kimin cebine gittiğini düşün ! Mili İktisat ve Ta Cemiyeti Şişli nahiye merkezinde lisan dersleri C. H. Fırkası Şişli idare heyeti ri- yasetinden: Nahiye merkezinde veril- mislete olan İsan derslerine birinci kânu- her güni saat beş #en sonra müracaatları ilân olunur. Konya lisesi mezunları Konya lisesinedn yetişenler birliğin. den : Bugün saat 14 te Halkevi salonun- da yıllık re yapılacaktır. Eski ve yeni bütün aza'nım, Konyayı seven ve Lisede okuyanların gelmeleri rica olu- nur, ci Yen! neşriyal aym Ho'ivut Holivut'un 3 üncü sene 47 inci sa- yısı zengin münderecat ve çok güzel resimler ile intişar etmiştir. Arapsun Cümburiyet Müddeiumumiliğinden: pishane ittihaz olunacak kilisenin satışı 28-12.933 perşemi günü saat 14 te Arapsunda komisyonu mahsus tarafından ra kılmacaktır. Bütün gazetelerin muhabirleri, il #air, sekiz tane kadın muharrir, Fe- niks şirketinin 111 m Klüp murah- hasları, Ol'un avukatı, doktoru, Dan uşağı, antrenorü Nando. New-York'- ta mühim bir reklâm seferi açmak ve idare etmek üzere İlânat Şubesi Mü- dürü Mac Olehan Oliver'e ik üç milyoner kadın. Fotoğrafçılar, sim. sarlar, yıldızım ölümünden şu veya bu suretle istifade etmeği düşünen kim. seler, Bu esnada Rita Mara pürteliş New. Yorka gidedursun, Donka Moresko uyku uyuyordu. / Film berbat olmuş” tu, Donka fena halde üzüldü. Eisen. lohr uyumak için onu evine gönd Nihayet Feniks şirketinin en mühim erkânı 4 numaralı irae solnunda top landı. 'avrularım, dedi. Vakadan hepi- nizin ürktüğünü söylemeğe hacet yok. Dworsky'ye | telefon ettim. Oliver'i kurtarmak kabil olursa onu Oworsky kurtaracak. New-Yorktaki hastahane ile Stüdyo arasında hususi telefon hal': yaptırdık. Her saat Kari şikâyeti Cüzdan yoklaması usulü değiştirilmeli yorg luk ve fazla masraf ihtiyar etmelerini <ip olan yoklama zamanı gene yak şıyor. Mumaiteyhimin yıldırıcı hus yalnız, onların varisleri tarafından ö keyfiyeti gizlenerek bu gibi sulistin le karşı anrak mütecasirin kanunen zalandırılması liz geldikten başl çok esaslı ve basit bir dedbir daha bul nabilirdi. maaş kayıt ve işaret ederek mül » Ayni zamanda nüfus da si de vukuatı Maliye eiltetine vakti tebliğ etmelidir. Bu halden ölen a mm maaş cüzdanmı tekrar kullanm ömkânı kalmaz. İşbu ana hattı üzerinde / işlenec bazı fer'i muameleler zuhur edebilir. | lar da muarselât esnasında görüleç ihtiyaca göre ikmal olunurlar, Esasen hayatta olan maaş sahiple nin fotdğrafileri maaş cüzdanlarına pıştırılmış olduğundan maaşların te yatı sırasında müracant edenlerin ci danlarında veya vekillerinin vesikalı daki fotoğrafileri tetkik ( edilmekti> bu suretle kontrol vazifesi yapılmaki dır. irtikâp Her hangi bir vicdansız debileceği sahtekârlık ihtimaline mi, Venit olan şimdiki yoklama muamel sinin şerefsiz medlulünden bilhassa ti zih ve tahlis edilmiş olmaları için mü kaitlerin de benim gibi düşündükle eminim. Mütekait Ferit GALİP Üniversite talebesi ve Asri Lisanlar Asri dilleri öğrenmelerini ko- laylaştırmak maksadile BERLİTZ mektebi müdiriyet'; Fransızca, İrgilizci ve Almanca beher kurs 1; talebeden ibaret olmak üzeri ve talebe başına ayda 3 liralıl bir ücret mukabilinde 6 aylıl kurslar açılmaktadır. Bu kurs lara ancak hüviyet cüzdanla. rını İbraz eden talebo kayde dilebilecektir. Beyoğlu: 373 İstiklâl caddesi 10168 sama İstanbul asliye mahkemesi birinci k kuk dairesi tcaret kısmından £ Vanlı Ethem efendi vekili avukat | sim Şerif Bey tarafından İstanbulda ma altında Çavuş başı hanında 11 N lu yazıhanede mükim tüccardan Kas: Abdülgani efendi aleyhine © müddeab) 737 liranın 31-10-931 tarihinden itib| ren yüzde beş faiz ve yüzde beş üci vekâletle birlikte tahsiline dair mahl, meden istihsal olunan 17-7.933 tarih 33-137 No. la ilâmın, ikametgâhı haz| meçhul bulunan mümaileyh Kasım A| dülgani efendiye Hukuk usulü mul kür ilânm tebliğ makamına kaim üzere keyfiyet ilân olunur, (1044) onun bizim için bilirsiniz. Ne man bir çocuk... inan onu gözü önüne getirince kolay kolay d: <eğine aklı kesmiyor. Dworsky" hâlâ ümidi var. Hem artık burada Hiverin methüsenasmı” yapmak ii mem. Sanki o ölmüş te onu methİ mek için buraya toplanmışız gibi şey ölüyor. İşte bakın bu külhani ki yüzünden ne hale geldi. Kendi. de etti, bize de... şimdi hem onu kı tarmalıyız, hem de kendimizi... Sert ve biraz mütereddit bir muhabbeti dışarı vurmuş oldu. Se: yo şubesinin seriüttaj müdürü Dek Erbracher'e gelinen, iki acı yaş ai en ve bilâ sebep gözlerinden akıy la yetindeyiz. endişeye sevke ne olduğunu hepiniz tahmin edi (Bitmedi.