30 Kasım 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

30 Kasım 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

ie ener - Beykoz Süleymaniye - Vefa Yarın lik maçlarının üçüncü haftası oynanacak. Şehrimizin üç Sahasında Vi maçlarına devam edilecek ve bunlardan bilhasın Fenerbahçenin Beykozla ye cağı maç heyecanla seyredilecektir. İz- mirdeki büyük zaferden sonra geçen cu- ma Galatasaraya yalnız bir | golle galip gelen Fenerbahçenin yarın (o Baykozun karşısında nasıl bir netice alacağı cidden merakla beklenmektedir. Evvelki hafta Vefayı 3 - 1 kazanan Beykozluların Ga- İatasaray maçından sonra (o Fenerbahçe karşısına daha sağlam bir maneviyatla çıkacakları muhakkaktır. İzmirdeki maç- tan sonra on beş gün Salla ee Galatasaray maçını yapan Feneri ler, hiç şüphesiz aradaki bir haftalı inüddeti boş geçirmemişler, çalışmışlar- dır. Beykoz takımı günü gününe uymı- yan bir ekiptir. Bir gün bakarsmız, çok mükemmel bir oyun oynar, o başka bir gün de ikinci küme (| kulüple ayarında bir takım hissini verir, Mevsim başında en formunda olan takım hiç şüphe yok, Beykozdur. Diğer kulüplerimizin risi yazın futbolu muvakkat bir zaman için olsun terkederler, Beykozlular ise, semtlerinin gezme mahalli olması dolayı- sile d-ima futbol oynarlar ve formlarını daha ziyade yazın elde ederler. Binaena- | leyh mevsim henüz başlamıştır. Ve Bey- koz takımı da kuvvetli formunü kaybet meden Vefayı yenmiş yarında Fenerin karşısına çıkacaktır. o Fenerbahçelilere gelince, bu kıymetli kulübümüz memle- ketimizde oyununda yüzde yetmiş istik- rar bulunan tal lir. Unut lâzımdır ki, Fenerbahçe, Galatasaray arefesinde yazdığımız uzun bir yazıda, bu iki ezeli rakibin ( biribirlerine olan kuvvet farkından evvel asap meselesini kaydetmiş, hattâ bu kadar ie veri Fe nerbahçenin © kuvvetsiz o Galatasaraya mağlüp olması dahi melhuzdur demiş- 6k. Fenerbahçeliler bir çok maçlarında böyle zorluklarla karşılaşmışlardır. Ge- çen sene Süleymaniye karşısında bir bu- çuk saatin yarısından fazlasını mağlüp olarık geçirmişler ve ancak oyunun 50- nunda galip gelebilmişlerdi. Sarılâcivert liler öyle maçlar ikmal etmişlerdir ki, bunların sonunda lik maçında hem pu- van hem de halkın sevgisini kaybetmiş- lerdir, Fakat bu lâkaydi çok devam et- mez, hemen arkasından gelen (maçta, kaybedilen bu fırsatlar derhal yerine ge- Girilir, takım gene kazanmağa başlardı. Halbuki son maçta, Fenerbahçe üç pu- van kazanmış ve gelecek maçlarda daha temkinli oynamak lâzem geldiğini bir'da- ha anlamıştır. Takım Galatasaraya çıkan şeklini muhafaza edecek ağlebiihtimal Solhafta M. Refat oynıyacaktır. Beykoz takımı da en kuvvetli o kadrosile Fener - bahçeye çıkacaktır. Kadıköyünde Süleymaniye, Vefa ma- çı yapılacak. İstanbulsporla çetin ve mu- vaffakıyetli bir maç yapan Süleymaniye- liler, Beşiktaşın © karşısmda dört golle mağlüp oldu. O gün ne Beşiktaş ne de Süleymaniye iyi oynamıştı, hakeme dai- mma itiraz eden Süleymaniye müdafii, sruf kendi hatasından — takımına bir kaç gol yedirmiş bu suretle (Beşiktaş ta büyük bir galibiyet kazanmıştı. Ikinci Sebep te Süleymaniye muhacim hattının en kıymetli o oyuncusu Ali ta- lımda yoktu, yarın bu genç takımında oynar ve muhacim hattını idare ederse, Süleymaniye Vefa maçı da hayli entere- san olacak ve neticesi heyecanla beklene- çektir, Vefa bir defa mağlüp olmuş ikin- ci oyununu yapıyor. Süleymaniye İse bir beraber bir de mağlöbiyeti var, ü- çüncü maçını yapıyor. Eğer bu maçı be- rabere veya galibiyetle | bitirirse, likte Vefadan ileriye geçmiş olacaktır. Ayni ken, o günkü hakem Nuri yetle bahsetmiştik. Bu çok mühim bah- $e bugün tekrar avdet ediyoruz. Mem- leketimizde cidden kıymetli hakemleri- miz var, bunların hakemlikteki krymetle- lerini kâğıt üzerinde değil, | bilfill saha üzerinde oyunlar idare ederken gördük ve görüyoruz da, Fakat her nedense, bu iyi hakemlerimiz o bazan o kadar fena maçlar idare ediyorlar ki, ayni adamla- rın, bunlar olduklarma © inanmak kabil değildir. Son maçta — Nuri Bey o kadar fena idi ki, bu güzel müsabakanın çileden İ çıkmasına yalnız oyuncular değil, kendi- | de ümül olmuştur. Futbol oyunu vakıa lâ alettayin bir oyun değildir, sert oynanır buna nizamnamede cevaz verilir, fakat, her halde o gün oynanan, oynanmasına çeli idareci, Hakem Ni çin oyundaki, bir değil, bir ia penaltı- Yı vermediniz diye sormuş. Nuri Bey de — Eğer penaltı verseydim, diğer tara- fın sahayı terketmesi ihtimali vardı, hal- buki ben maçı nihayetlenmesi taraftarı. idim. Cevabı vermiş, Ne garip zihniyet. Ne garip düşünce. Bir oyunu idare eden hakem evvelâ iki tarafın arzularını, onların haletiruhiye- lerini değil, kendi iradesini, kendi görüş” lerini icra etmesini düşünmelidir, yoksa, $u takıma penaltı cezasını verirsem, bu takım sahayı terkeder dar man- biksız bir karar olamaz. Hakem mesele- is ettiğimiz bu yazıda ge- ne geçen cumaki, maçlardan birini ida- re eden diğer bir hakemden daha bahse- deceğiz. İkinci küme kulüplerinden Tak- simde yapılan müsabakayı idare eden eski meşhur ve kiymetli futbolcularımız. dan biri sahaya noksan çikan takımın müsabakaya dahil olup olamıyacağını et- raftaki arkadaşlarına sormuş. Vakın bu zatın yanında değildik, kulağımızla bu gözümüzle görme- günde Eyüp, Topkapı ile Taksimfe karşılaşacak, Beşiktaş sahasında da genç ler maçi devam edilecektir. Takın- larımıza muvaffakıyetler temenni ederiz. (Başı 1 inci sahifede) ettiğini tebarüz ettirdi. beş senelik bir tecil teshi mişti, Teshilât nasıl bi fayda vermiş- tir, ameli neticeleri nedir? Tal diyenin kabulünden sonra tahsil ne kadâr bir yekün fazlası elde edil - di? diye sordu. Halkım tasarrufunun artmakta 0)- duğunu ve bankaların muamelelerine esas teşkil edecek bir dereceye erişiti ğini işaret ettikten sonra Emniyet san dığının yalnız İstanbula hastedilme - ip başka yerlerde de bu kabilden teş £ yapılmasmı ve mümkünse bu teş tın birçok vilâyetlere daha teşmil emenni etti ve tekrar bankanın ba şardığı muvaffakıyotlere temasla ma- lar ve masraflarda yapılan 765 bin li tasarrufun bütün milleti memnun Plânço senesini takip eden 3 ay zarfında heyeti umumnyenin içtima etmesi lüzumunu dahi tebarüz etti rek heyeti umumiyenin yalnız mi kabe eden deği! direktif veren içtima İar yapmasmın asıl smulan faydayi te. min edeceğini ifade etti. Çanakkale mebusu ve murahhas Ziya Gevher Bey p'ânçoda bir nokta nın tavzibini istedi. Büyük bir sermayeye mukabil ne için ihtiyat akçesinin sadece bir mil- yon lira olarak bırakıldığını sordu. Bursa mebusu ve murahhas Rüştü raporun en mühim noktalarından rine buğday mübayaası bahsine te - mas etti. Fiyatın geçen seneye naza - ran düşmüş olduğunu, raporda mu - vaffakıyet olarak gösterilen kısmın busene fiyat vaziyetine göre ayni şe- kilde kalmadığını zikrederek buğday satım alma işinin nasıl teşmil ve tevsi edileceğini sordu - Rapor ANKARA, 19. (Telefonla) — Ziraat imat edilecek bir ar- | m bir hakikat oldu- ğunu hattâ ayni hakemin müsabakanın idaresinde, nizamnamenin son şeklinden bankası heyeti umumiye itçimamda oku- nan heyeti idare raporunda 1992 senesi içinde daha had bir şekil almış olan ik- tcadi buhranın bülassa zirai sahadaki te zahürlerinin bu sene içinde daha kuvvet- gittikçe düşmesi ve kendi iktisadi var- hıklarını korumak üzre devletlerce alı- nan tedbirlerin umumileşmesi neticesi olarak eşyanın sürüm zorluğunu ve fiyat düşkünlüğünü biraz daha indirmesi yü- azaldığı işaret edilerek denilmektedir. Raporda bundan sonra ihraç ma'ları- mizm sürüm imkânlarını genişletmek ve arttırmak ve memleketimiz için hayati ehemmiyeti haiz mahsullerinden biri 0- lan buğday fiyatının istilrarnı temin ey lemek için Cümhuriyet hükümetimizin gösterdiği derin alâka şükranla zikredil. mektedir, Raporda, kazancı ve ödeme kuvveti a- zalan çifçilerimizin bazı yerlerde kurak- hik seylap ve haşarat tesallutu gibi afet- lerin de tahribatma uğramaları yüzün- den tahsilâtın eyi netice vermediği ve bankanın 1932 senesi içinde vadesi gelip geeçn 34 milyon liralık zirai alacakları- na karşı nakten ve senet yenileme sure» tiyle yapılan tahsilât tarımın 14 mil. — liradan ibaret kaldığı bildirilmekte. ir, Murakip raporunda da devam etmek- te olan iktisadi durgunluk © yüzünden 1932 senesi için de zirai sahada daha zi- yade tesirini göstermesi dolayısiyle 1931 senesi bilânçosunda banka umumi mua, melâtı yekünu 205 milyonun © 483 bin 979 lira 72 kuruş olduğu halde 1932 se- Le e. bu yekünün 33 milyon 878 bin 37 bira 67 kuruş moksaniyle 171 mil 605 bin 742 lira 5 kuruş olduğu isi dilmekte idi. Kemal Zaim B.in izahatı , Raporlar etrafında söz alan bazı ha tiplere cevap veren banka umum mü li olduğu ve cihan istihlik seviyesinin Bir Alman takımı geçenlerde Lyon'a giderek mahalli takımla ragbi m çı yapmıştı.Maç berabere kalmıştır. Boksör Karnera taklit maç yapıyor haberdar olmadığını hâdiseye daha şahit olduğunu da teessüf- w beyan etti, Bu eski oyuncu son bir kaç seneden- beri sahalarda görülmemiş olduğu hak de, ilk defa olarak resmi bir maçı idare etmesi bilmiyoruz ki, ne dereceye kadar doğrudur. Bu arkadaş hakem ilsinci ha- tasım $u hareketile gösterdi, bir taraf fa taç olmuş, tacı nizami şekilde atama- yan oyuncunun bu hareketine hakem ce- za vuruşu vermiş. Halbuki, nizamname çoktan değişmiş bu şekil ceza ancak ta- cı atamayan tarafın aksine, diğer taraf bu küçük avantajdan (istifade edebilir ve tacı atar, Bu kadarcık küçük bir hare- keti bilmemesi, bu hakemin çok zaman- Kemal Zaim Bey, 1930 senesine kadar yapılan ikrazatm tediyeleri kolaylaştır- mak muksadiyle beş sene müddetle tek- sitlendirilmesi yolunda alman (kararın müsbet bir netice vermediğini mevcut bütçe üzerinden ancak 500 bin liralık bir kısmın müracaat ederek borçları- Bı taksite bağlad klarını 9 mülyan küsur bin liradan fazlasının müracaat eyleme- diklerini işaret etmiş emniyet sand ğı- nın munmelâtını başka yerlere teşmil et- memesinin teşckkülüne ait mevzuai esas arı icabından olduğunu söylemiştir. 100 bin ton buğday Buğday mübaynatındaki faaliyet etra- fında da demiştir ki : “Biz bu hususta hükümet nama bir mutavassit vazifesi ni görmekteyiz. Bugday mübayaası için alınan tedbir, Cümhuriyet hükümetinin aldığı en büyük tedbirler Geçen sene 18 bin ton mübayaa edilmiş- tir. İçinde bulunduğumuz sene zarfında yapılmakta olan mübayaa © miktarıice 100 bin tona varmış bulunmaktadır. ” Umumi müdürün bu izahatını mütea- kip bankanın 1932 senesi bilânço, kâr ve il idare kender ve Ziya beylerin banka mürakip- liklerini> Arif ve Şükrü beylerin yedek muavinliklere intihapları hakkındaki tak rirler okunarak kabul edilmiştir. Kabul edilen bilânçoya göre bankanın 31 birinci kânum 1932 tarihindeki mev- cut ve matlubatı düyunatmın ayni ola rak 171 milyon 605 bin 742 lira 5 ku- ruştur, Ayni tarihteki kâr ve zarar hesabatı dn matlubattırım ayni olarak zimmeti 5 milyon 309 bin 352 lira 9 kuruştur. Bundan sonra Reisicümhur Hazretle- habı tasvip edilmiştir. is Kâzrm Paşa Hazretleri bankaya yeni sene için muvaffekiyetler temenni Oyunları idare eden hakemlerimiz Maçta yalnız oynayan unsurların değil, hakemin idare tarzının da büyük tesiri oluyor ! danberi maçlara devam etmediğini gös- | termesi itibarile, böyle bir hakemi nam- zet gösteren futbol heyetinin, ve bu ha- İ kemi kabul eden kulüp murahhaslarının lerine doğrusu — diyecek yok. Bu vesile ile futbol heyetine hakem intiha- bında daha uyanık bulunmasını tavsiye eta kendimize vazife bildik. za nihayet. verirken çok mü him bir noktaya işaret etmek istiyoruz. Üç sene evvel İstanbula Fener, Galata- saray muhteliti ile maçlar yapmak üzere gelen Yunan muhteliti antrenörü, bura- da büyük maçtan evvel aldanmıyorsak Kurtuluş, Pera takımları arasında bir işti. Macar antrenör ha- sa oyuncularımızın e ve ona göre hareket etmesi zımgelen çok musip bir karar vermiş! geçen hâdise şöyle olmuştu: Bir takım aleyhine favul veya buna benzer bir ce- za vuruşu vermiş hasım © oyuncu bu ce- zayı stmak üzere iken, (diğer oyuncu i balıkı olmadığı halde, yerde hareketsiz , duran topa vurmüş bu suretle © hakemi verdiği kararda. protesto etmiş idi. Der- | hal ikinci bir düdülr çalarak, topa hak- sız yere dokunan bu © oyuncuya, topu mahalle ini oyuncularda defatle Çok uzaklara gitmeğe lüzum yok. Cuma günü Fenerbahçe, Galatasaray B takım- ları maçında ayni hal olmuş ve Galata- saraylı oyuncuya hakem Nuri Bey ihtar- da bulunmuştu. İkinci O oyun Anadolu, Eyüp arasında olmuş ve Eyüp orta hafı #yni hareketi yaptığı zaman hakem Ca» fer Bey tarafından sahadan ihraç edi mişti, Her halde bu gencin sahadan çık» ması ne kendi, nede takımı lehine ol- muştur. Halbuki günün en mühim ma- çında hakam duran Nuri Bey ayni ha ketler bir kaç defa ölduğu balde ne ih- tar etmiş, ne de oyuncuları sahadan karmıştır, Sırası gelmişken hakemleri ze hatırlatalım. Bu çirkin hareketler s6- yirciler tarafından da nefretle karşılanı- yor, Binaenaleyh hem oyunun zevkini bo- zan. hem de macı ifare eden hakemlerin (Başı 1 inci sahifede) nizden dolayi tebrik ederim. ” yük Hazretlerinin şerefine, Türk milleti rafahma ve Tevfik Rüştü Beyin sihha- tine kadehini kaldırmıştır. Tevfik Rüştü B. in cevabı Tevfik Rüştü Bey verdiği cevapta, Yu goslavyada şaksına karşı gösterilen ha- raretli ve samimi k-bülden ve Türk mil- letine karşı izhar olunan muhabbet his- i erin o minnettarIğını li tikbale huzur lav hükümdar'arnın Türkiyeyi ziyaret. lerinin hatırlarda yer tutacağını ve bu tün sulh dostlarmca selâm- lanması icap eden mesut bir teşebbüs olduğunu hatırlattıktan sonra demiştir. — Bu kerre imzaladığımız ve Kellog ve Londra misakları ruhuna tevafuk €- den muahede beynelmilel sulh davasına hakiki bir yardım teşkil etmektedir. Sulh | rı M. Yevtiç tarafından sa'folun-n gay rel ve teşriki mesaj ve gösterilen liya- katın hayranıyım. Tevfik Rüştü Bey büyük O Yugoslav devk yüksek şefi Kral Alexandre ile Kraliçe Marinin sihhatlerine ve Yu- goslavya milletinin saadet ve refahma kadehini kaldırmıştır. Journal'de bir yazı PARIS, 29.A.A. — Havas Ajansı bil- de S; diriyor : Journal gazetesi t Biri. ederek heyeti umumiye itçimama niha- yet vermiştir . Heyeti umumiye içtimamda Başvekil Ismet Paşa Hazretleriyle vekiller. buslar vilâyetleri temsilen hazır bulun- muşlardır. İçtimada İktisat Vekâletini temadan şirketler komiseri Cemal Ziya Bey bulunuyordu. davası mevzubahis oldukça hariciye e | asyondan hakemleri, Yarınki alaturka Güreşler Her sene Himayeietfal Cemiyeti tarafından tertip edilen alaturka gü- reş birincilikleri hör nedense bu s€- ne yapılamadı. Evvelce yapılan baş pehlivanlığı arka arkaya iki sene kıy- metli pehlivanımız Kara Ali kazı muştı. Kara Aliye rakip Tekirdağlı Hüseyin Pehlivan da, yakın zamam- da bu ünvana lâyık bir pehliyan ola- caktır. Amerikadan den meşhur Mi im pehlivan gaze- telerle Kara Aliyi maça davet etmiş, pılâcak ve müsabakalara daha çok tanınmış pehlivanlar da edecektir. Mülâyim ile Kara Al karşılaşması her halde senenin en he- yecanlı ve mühim maçını teşkil ede- cektir. Epice zamandarberi çalışmakta 0- lan Mülâyim, Kara Alinin karşısın. bakalım ne yapacaktır? Bu maç- a meşhur pehlivanlardan Te Hüseyin , K salı Rifat, Uzunköprülü Hüseyin ve daha bazı meşhur pehlivanlar da iş- tirak edecektir. Kış sporları ludağda sığınacak yerler tesis edildi Buranda Uludağda kış sporları yap mak ve yürüyüş sporları tertip etmek üzere teşekkül eden dağcılık ve kış sporları kulübü faaliyete geçmiştir. Kulüp için Taksimde (Eldorado) da bir yer tutulmuştur. Kulübün reisliği- ni vali ve belediye reisi Muhittin B. kabul etmiştir. Uludağda son defa te- lefon tesisatı yapılmış, dağa çıkan yol üzerinde beş yerde sığınacak mahal - ler tesis olunmuştur. Önümüzdeki yaz mevsiminde burada daha iyi şe - rait altında sporlar yapılabilecektir. 1934 dünya fudbol şampiyonluğu ROMA, 28. A. A, — 1934 dünya fut- bol şampiyonluğu müsabakalarını tesbit etmek üzre Romada toplanmış olan bey- nelmilel futbol federasyonu komisyonu, federasyona dahil bulunan 48 milli feder- imlerini havi bi- yor liste göndermelerini istemiştir. Her federasyon azami dört hakem gösterebi- lecektii otoritesini ihlâl eden bu nizamsız vuruş ların şiddetle — cozalandırılmasını fakat bunların da maça başlamadan evvel tara- feyine ihtar edilmesini tavsiye ederiz! 'Hakemlerimizin bu noktaya fazla dikkat ve alika göstermeleri hizm değil elzemdir. Fransada Bourg belediye stadının methaline konmak üzre yapılan bir heykel: (Halter Kaldıran) adam Türkgücü, Ateşgüneşle birleşmiyor Eski ismi Haliç idman olan Türk gücünün bu akşam heyeti umumiyesi © fevkalâde bir toplantı yapacaktır. E.. toplantıda müessesen heyetle çıkan bir ihtilâf üzerine istifa eden idare b yetinin yerine yenisi seçilecektir. Kon greden evvel birkaç gündür Türk gü- yünün Aleş - Güner kalübile birleşece ği de sayi olmuştur. Dün bu hususta Türk gücü umumi kaptanın imzasını taşıyan bir mektup aldık. Mektupta e:cümle deniliyor ki: “Güya yurdumuz bize tamamen ya Lancı mülâhazalara müsteniden mü- him kararlar verecek ve yeni teşek - kül eden Aleş-Güneş kulübü ile bir leşecek imiş. Gerek kongremiz, g* * rek kongreyi ihzar eden heyeti umu- miyemiz bir an olsun bu garip düşün- ceye sapmamıştır. Bizde her spor t3- şekkülü gibi Ateş - Güneşten haber - darız, İstanbulun iki muhtelif sahilin de ve şan ve tarzı mesai le aralarında hiç bir müşabehet bu- lunmayan bu iki yurdun birleşmesini düşünmek ve iddia etmek, ameli ve hakiki bir kıymet muhafaza etmek- ten fazla, bazı garip ve hususi mak- satlara matuf bir imuhayyele süprizi, nihayet nazari bir temenni olmak- Bir spor salonunda kürek antrenmanı Ziraat bankasının faaliyeti: Heyeti umumiye dün top andı, Tevtik Rüştü Bey bu sabah geliyor ce Türk - Yugoslavya misakını tetkik ©- derek diyor ki : “ Eşki mücadelelerin hatırasından 2i- yade müstakbel ibtilâfler endişesi bey- pelmilel münasebatı ihlâl | etmektedir. Türkiye muahedelerin. tadilini isteyen mağluplar zümresinden ayrılmıştır. Çün- kiye, muahedelerin tadilin'n ken- disi için faydadan ziyade zarar getirebil leceğini anlamıştır. Şarkta Bulgarista- Bin etrafında bir nizam çenberi teşkil e- İmişiir. Bu çenberi mza'edelerin tadi- Fine muhalefet arzusunda bulunan dev etler, yani Romanya, Yugoslavya, Yu- nanistan çevirmişlerdir. Ve Türkiye de bu devletlerle bir takım misaklar akdet- miştir. Avrupa nizamı tam olarak ancak Almanya ve Macaristanda da tadil he- vesleri sükünet bulduğu takdirde tecs- süz etiş olacaktır. Tevfik Rüştü B. bu sabah bekleniyor Hariciye vekilimiz Tevfik Rüştü Bey dün sabah Belgrattan ekspresle hareket et Tevfik Rüşt rimize gelmesi beklenmektedir. i kilimiz Sofyadan geçerken Kümil Bey tarafından kar- şılanacaktır. İstasyonda Bulgarri- de kısaca görüşmesi muhte. Son kaynaşmalar ATİNA, 29 (Milliyet) — Yugos- lavya ve Romanya sefirleri dün Hari- ciye nazırı Mösyö Maksimosu ziya” ret ederek Balkanlardaki kaynaşma- lar hakkında Yunanistanın noktai na- zarı hakkında malümat istemişlerdir. ATİNA, 29 (Müliyet) — Yugos- lavyanın Atina sefiri Hariciye nazırı Mösyö Maksimosu ziyaret — ederek, Türk - Yugoslav mizakınm imzalan- dığımı bildirmiştir. Nazır sefiri teb- rik etmiştir. Küçük iktıbaslar İtalyada nüfus arimiyor, eksiliyor Bir çok gazeteler “İtalyan nüfu- sunun mütemadiyen tezayüdü,, gi- bi başlıklar altında (yazılar yazı- yorlar. Sabun köpüklerini söndü- rerek hakikati meydana çıkarmak bize terettüp ediyor. Netice olarak hakikat şudur ki İtalyada nüfus ar- tacak yerde azalıyor. İşte rakkam- lar: 1924 senesinde doğanlar: bir- milyon yüz yirmi dört bin yedi yüz yetmiş idi. 1932 senesi yani 9 sene sonra doğanlar 992,049 a düştü ki 132,000 noksan demektir. Ölenler de ayni nisbette azaldı (mı? asla 1924 senesindeki (o vefiyat 55000 noksandır. Tevellüdat noksanı bu miktar tenzil edilirse gene 77000 kişilik boşluk meydana çıkar.Nispt rakkamlar daha korkunçtur. 1924 senesinde binde 29 olan tevellüdat emsali 1932 senesinde binde 23,8 olmuştur. Bir, iki merhale sonra Fransa derecesinde olacağız. İşte hakikat bundan ibarettir. (1! Popolo d'İtalya) Göz Hekimi Dr. Süleyman Şükrü Birinci sınıf mütehassıs (Bâbsali) Ankara caddesi No. 60 wv Alim mz knk e ye a