4 Aralık 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

4 Aralık 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Para verilecek mi? « Türk vapurculuk şirketi ile tak- diri kıymet komisyonu * arasında, 1 takdir meselesinden müte- | lit ihtilâf devam etmektedir. Şirket, bu iş için komisyon a- Zasile temasa Şevket Beyi memur iştir. , Taraşşuh eden malümata göre, Şirketin komisyonda aza olarak nan İngiliz Loyidi Mister it ile Kara Osman zade Suat — şirket haricinde kalan Yapurların hakkı takdiri ayrılmış Ye onlardan istenmek şartile — ndi vapurları için takarrür e- decek bir hakkı takdir vermeğe Yanaşmıştır. Komisyonun diğer #zasından reis Sırrı Bey hakem Nezdinde takdir edilen kıymetlere râz etmiş ve Hüsamettin Beyle İtalyan Loyidi M. Yonye müsten- # kalmış oldukları için şirket- $* kendilerine hakkı takdir veril Mesi pek te muvafık görülmemek- ir, Şevket Bey, şimdi Ankarada lunmaktadır. Avdetinde bu hu- © #üsta temaslar vuku pulacaktır. Hariciye vekilinin Beyanatı (Başı 1 inci sahifede) olan çok samimi hislerin Türkiyöde Yu Banistana karşı olduğu gibi günden gü- De artan sağlam bir kardeşlik ifade et- tiğini bir kere daha görmekle bahtiyar ol dum. Atinada iki memleket menfaatlerini Börüş ve anlayışta tam bir mutabakat mevcut olduğu bu vesile ile bir kere da tezahür etti. Yunan ricali ile umumi | Balkan vaziyetini ve Balkanlarda sul - ün esaslı bir surette temini esbabımı Körüştük. Esasen her zaman yaptığımız welei efkârı Atinada günün icabı- ba göre tekrarlıyarak arada mevcut ol. duğunu bildiğimiz mutabakatı bu suret 'de tekrar müşahede etti. Dost mil- letin şahsımda Türkiyeye matuf olan büyük dostluk tezahüratı beni her za- man olduğu gibi bu defa da çok tehyiç «ti, We iki milletin bu duygularında De kadar hem âhenk olduklarmı görmek | sevindim. Belgratta Atinadan Belgrada gittim. Orada gör düğüm hüsnü kabul müşterek sulh ga el izin ne kadar kuvvetli olduğunu Böstermiş ve Türkiye - Yugoslavya dostluğunun çok samimi ve güzel bir te | ürü için vesile olmuştur. Belgratta | Kral Aleksande Hazretlerinin yüksek Şahsiyeti başta olmak üzere Başvekil ve &ski dostum Hariciye nazırı ve bütün hü| kümet ricali bana karşı hiç unuteuya - | cağım iltifatlarda, dostluk tezahürlerin- “e bulundular. Kral Hazretlerinin geçen yaz büyük #efimizle tesin etmiş olduğu dostluk ra- İrtası iki memleketin münasebetlerini bir kat daha iyileştirmeye hizmet etmiş ve bir esas olmuştur. Yugoslavya ricali ile iki memleket Menafiini alâkadar eden meseleleri ve Balkan sulbü vaziyetini tetkik ve müta. | İca ettik. Arsmızda tam bir mutabak. hâsel oldu. M. Yetviç'in dairesinden Bükşeş'te M. Titulesko ile de telefonla konuş - tuk, Kendisine dostluk hislerimi teyit et- tim, Ve ayni zamanda eskiden tanıdı « ğim Başvekil M. Duka'ya selim ve hür- metlerimi iblâğ için bu muhaveremiz - den ve M. Titulesco'nun sevimli delâ - alleden bir mukavele imza ettik, Sofya istasyonunda Türkiyeye dönerken Sofya Bunda ricam üzerine lütfen beni görme İe gelmek nezaketinde bulunan M. Mou Şanoff ile kısa bir zaman konuştuk. Mü- Şürünileyhe Balkan memleketlerindeki temaslarımdan bende İe gays- iz Balkanlarda iyi komşuluğu kuvvet lendirmek ve milletleri arasında bir & - henk hâsıl ederek Balkanlarda sölbü kuvvetlendirmek esasına müstenit oldu- ğunu ve bu maksata vâsıl olmak için he pimizin ayni zihniyetle çalışmakta devam Yurmız tabii olduğunu ve Balkan memle ketlerinden hiç birinin diğer bir memle kete karşı dostlukta eksikliği mevzuu ba his olmıyacağını ve kendileriyle son 8y ler zarfında bir kaç defa görüşmek fır. satımı bulduğum Balkan memleketleri ticalinin samimi beyanlarından her taraf ta diğer komşulariyle olduğu gibi ve bu esaslarda Bulgaristanla da iyi komşuluk ve dostluk idame etmek en büyük arzu- ları olduğunu anladığımı trenin kalı diği 20 dakika zarfında kısaca söyledim. Ve Bulgaristanın değerli Başvekilinin Bulgaristan ve Türkiye dostluğu ve Bulgaristanın bütün komşularyle allen RE, Almanyadaki Talebemiz Kendilerine gönderilen tahsisat itibarile müşkül vaziyete düştüler Almanyada tahsil veya © tedavide bulunan ecnebilere, memleketlerinden gönderilen paralar, şimdiye kadar ec- nebi bankaların Alman bankaları nez dindeki mark mevduatmdan ç öde: yordu. Alman Hükümetince de buna ötedenberi müsaade edilmekte idi. Bu sayede, ekseriyetini talebe | velileri teşkil eden bir çok Türk aileler, Al manyadaki akrabalara ve tahsilde bulunan çocuklarıma gönderdikleri pa rayı, serbest mark fiatine (o nazaran yüzde 30 noksanına temin etmekte idi İer. Alman Hüküme' Almanyadaki bankalar nezdinde bulunan mevkuf hesaplardan bu suretle tediyat yapıl- masına mezuniyet vermesi, Almanya» da bulunan Türklere ve ekseriyetle tahsilde bulunan Türk talebeye but daki aileleri tarafından gönderilen pa ralarm daha ucuz fiatle teminine im- kân bırakıyordu. Öğrendiğimize göre talebemizin ve talebe velilerinin lehine olan bu mua- melç kambiyo mürakabe müdürlüğün- den bankalara yapılan son bir tamim- le menedilmiş bulunmaktadır. Buna dair telebe velilerinden bir çok şil yet mektupları almaktayız. o Bu me- yanda bir aile babası, bize gönderdiği mektutpa “Oğlum, Almanyada © tahsildedir. Kendisine buradan her ay 200 lira gön deriyorduk. Bu paranın tutarı olan 480 mark ile oğlum az çok iyi bir ha- yabiliyordu. “Son karar üzerine, buna | imkân kalmıyor. Çünkü (480) markın ser- best kur hesabile tutarı 240 liradır. Oğ lunun tahsil bütçesini ayda (200) üzerine tespit eden bir baba için buna (40) liralık bir ilâve yapmak pek ko- lay bir şey değildir ,sasirum, Oğlum bana yazdığı son mektupta 480 mark aylığa gövenerek kendisi için daha konforlu bir pansiyon kira- ladığmı ve bu yüzden hayli masrafa da girdiğini haber vererek, yeni ka- rar üzerine müşkül vaziyete düşeceği- ni bildiriyor.,, Diğer talebe velilerini de bu karar lerecede mütecss'r etmiştir. im yaptığımız tahkikata göre, Almanyadaki Türkler lehine yapılan para havalelerinin badema yalnız Mer kez Bankasınca icrası Maliye Vekâle- tince emredilmiştir. Eğer Merkez Ban- MİLLİYET PAZARTESİ 4 KANUNUFVVEL 1933 Dün boğaza “büyük tehlike!,, işareti çekildi, gemilerden haber yok İstanbul limanında da kazalar oldu, kar yağıyor, Akdenizde de fırtına var Karadeniz bütün dehşetile azdı, rev gibi dalgalar bir çok vapur- ların akibetinden endişe uyandırmakta devam ediyorlar Kış adamakıllı bastırdı. Dün gelen haberlere göre Karadeniz ve Akde- nizde gene bütün (dehşetini gö termeğe başlamıştır. İstanbul suların- da da bir çok kazalar olmuştur. Sa- bahtan itibaren de kar yağmağa baş lamıştır. Kar elân devam etmektedir. Karadenizde saniyede 50 metre süratle esen bir frıtma hüküm sürdü- ğünden dün Kavak Liman Riyaseti ö nüne büyük fırtma ve tehlikeyi göste- ren işaret çekilmiştir. Bunun üzeri- ne vapurlar Boğazdan dışarı çıkma- mağa başlamışlardır. Gelen malümata göre Karadenizde fırtına © senelerden- beri görülmemiş ve gittikçe artan bir şiddetle devam etmektedir. Bir çok vapurlar bulundukları limanları ter- ketmişlerdir. Bu vapurlar akıbetin- den endişe edilmektedir. Karadenizde kası da, şimdiye kadar olduğu gibi di- | (* ğer bankaların tatbik ettiği kur üze- rinden mark satacak olursa © mesele yoktur. Çünkü bu yeni vaziyet te pa- ra gönderenlerin zararına bir netice yermez. Fakat Merkez Bankası; &er- best mark kurunu tatbik ederek mua. mele yapmatkadır ki by da Almanya- daki Türklere gönderilecek © parayı, yüzde 20 - 30 fazla bedelle | almağa mecbur ediyor. Talebemizin aleyhinde olan bu ka- rarın tashih edileceğine şüphe etmiyo- ruz, Liselerde Tarih dersleri (Başı 1 inci sahifede) üç sınıfında okutulmasına karar vermiştir. Bundan sonra her si- nıfta 15 günde bir tarih dersine ayrılmış saatlerden biri bu der se tahsis olunarak gençlerin Türk milli devletinin kuruluşu, milli is. tiklâl mücadelesi , cümhuriyet dev- | rinde memleketin terakki ve in- kişafı hakkmda daha geniş ve e- saslı bilgiler almaları temin olü- nacaktır. Maarif vekâleti bu kararmı derhal tatbik olunmak üzere a- lâkadar mekteplere bildirmiştir. Eskişehir fabrikasının açılma merasimi Türkiye İş, Ziraat ve Bankaları ta- rafından tesiz edilen Eskişehi, fabrikasının yapıla: iştik, « Bu münasebetle Eskişehire davet e- dilen zevat için hususi bir tren hazır. lanmıştır. Tren bu akşam 19.10 da Haydarpaşadan hareket edecek | ve ertesi salı günü akşamı 21,35 te Es- kişehirden kalkarak çarşamba sabahı Haydarpaşaya avdet edecektir. ginmek arzusu hakkındaki kıymetli be- yanatına muhatap olmakla mesut ol - um © Jariciye vekili Tevfik Rüştü Bey Ankaraya avdeti günü istasyonda Rus sefiri M. Su riç ile görüşüyor , | İ İ İstanbul sokaklarında kar ve rüzgâr. dan hemen herkes yüzünü kapamıştı.. seferde bulunan Denizyolları idaresi- nin Eğe vapurunun da akıbetinden en- dişe edilmektedir. Eğe imdat mı istedi? Dün sabah Eğe vapurundan telsizle İ bir imdat işareti aldığı şayi olmuşsa da bu rivayet Denizyolları İdaresince tekzip edilmektedir. Çünkü imdat işa- reti Samsun önlerinden alındığı halde idare Ege'nin Samsunda değil, Vana o ie bulunması — lâzımgeldiğini dün bildirmekti ” n başlaması üzerine Ka vapurlar limanları mişlerdi. Fakat fırtmanın gittikçe art ması bu vapurların limanlarda tutun- ması imkânmı bırakmamış ve bu va- purlar açık denize çıkmağa mecbur olmuşlardır. Dün limana Samsun lima- mından gelen bir telgrafta (limanda yalnız Yekta vapuru ile bir yelkenli. nin kalabildiği, bunları larının. da gemiyi terkettikleri bildirilmekte. ir. Fırtma evvelki gece limanımızda da büyük kazalara sebebiyet verecek | sinde önüne güç'âkle göğilel Evvelki gece fırtma acı acı düdük 3 mıştır. Bu düdük seslerinin adetleri &i ço artmağa başlamış ve liman i- daresi derhal vapurlar tahrik etmiş- tir. Biraz sonra Sirkeci önünde hepsinin demir tara; ğı bu vaziyette vesaiti olan şirketler- den yardım İstemiş ve sabaha kadar uğraşılarak bir kaza olmu önü geçilmiştir. Sabaha karşı tuğla yüklü bir yelkenlinin Kınalıada açıklarında dalgaların arasında batmak üzere ol- duğu haberi gelmiş, imdat gönderilmişti, Dün geç vakit haber aldığımıza göre gene Kmalıada önlerinde bir kayık batmıştır. Kime ait olduğu ve içinde kaç kişi bulunduğu meçhuldür. Akdenizde de fırtına Diğer taraftan Fırtına Akdenizde de hüküm sürmektedir. Akdenizdeki vapurların büyük müşkülâtla sefer ya pabildikleri gelen telsizlerden anlaşıl. maktadır. Yaptığımız tahkikata göre Karade- nizde şimdi ikisi Denizyolları işletme- sine ait olmak üzere sekiz Türk posta vapuru vardır. Bundan başka beş ta- ne de şilep bulunmaktadır. Denizvolları idaresinin Karadeniz vapuru dün saat 15 te büyük bir teah- bürle Boğazdan güç girmistir. Kara. deniz, günlerce denizde fırtma ve her dağ kndar dalralar!a miicadele et- miştir, Boğazdan içeri giremiyen va- pozların da bulunduğu söylenmekte- ir, Karadeniz vapuru İle gelenlerin söy lediklerine göre Karadeniz sahillerin- de bir tane bile sağlam taka, kayık ve yelkenli kalmamış hepsi sahile düşe- rek parça parça olmuştur. Bir taraf- tan da kar yağmakta devam etmekte- dir. Gelen haberlerden memleketin he men her tarafında karın devam ettiği anlaşılmaktadır. Zonguldaktan geliş Evvelki gece dalgalarla mücadele &- de ede Zonguldaktan limanımıza ge- len Bursa vapurundan çıkan Zongul- dak ve ha muhabirimiz bu görül- memiş fırtınayı şöyle anlatıyor: “— Amasra limanından bindiğimiz geminin her tarafı diğer bağlı gemile- re çarpmaktan parça parça olmuştu. Limanm içinde bile sanki engin deniz- deymiş gibi sallanıyorduk. Dışarı çı- kınca da felâket başladı. Telsizle im- dat istiyoruz, cevap veren bile yok. Imdadımıza gelinmiyeceğini bil. miz halde gözlerimiz etrafta bir du- man arıyor. Fakat dağ gibi dalgalar “Bursa, yı mütemadiyen içine alıyor. Vapurda bütün mürettebat, yolcular ağlıyor. Sahiller bu sinisiyah su dağ- İarınm altında inliyor. Fırtmanm şid- detini tarif için şunu — söyliyeyim ki, Zonguldak limanında Kızılırmak Şile- pi sahilâ'bağlı iken beş halatımı birden koparmış ve açılmıştır.,, Karada da tahribat Gelen malümata göre fırtına, yağan yağınırlar ve sel memleketin bir çok yerlerinde mühim tahribat yapmıştır. Bir çok şoseler bozulmuş, köprüler sular altında kalmıştır. Çankırıda kar ÇANKIRI, 3 (Miliiyet) — Gece başlıyan kar devam etmektedir. Kar, beş santim yükselmi; İzmitte IZMIT, 3 (Milliyet) — Birkaç gün- den beri devam eden soğuklar bugün bütün şiddetile artmış, şehre serpinti halinde, dağlara bol bol kar yağmakta- dır, Karşıyakayı ferlerini yapm. lunan vapurlar iskeleye yanaşmadan uzaklaşmak mecburiyetinde kalmışlar - dr, Bandırmada BANDIRMA, 3 (Milliyet) — Gece yağmurla başlayan çok şiddetli fırtına devam ediyor, İstanbuldan gelen Adnan vapuru barmamadı. Yolcularını çıkarma dan Kapıdağma iltica etti, Bir telefon direğile ağaçlar yıkıldı, Gülcemal, Eğ. lina tekrar başlamıştır. Alman bandı - ralı bir vapur limanımıza giremiyerek uzaklaşmıştır. Sabahleyin limanda bu - lunan Ege, Gülcemal ve Dumlupmar va purlarının yolcularından bir kısını müş- külüt içinde karaya çıkabildiler. Vapar« lar yakın iltica etmek üzere derhal hareket ettiler, Fırtına bütün gid detile devam ediyor. Giresunda GİRESUN, 3 (A.A.) — Fırtına es- masında yolda bulunan Gireson ve Göre le limanlarına mensup dört motör, üç yelkenli batmış ve iki mavna parçalan» mıştır. Mürettebatlarından yedisi boğul muş, ikisi kurtarılmışı Kaybolanlar SAMSUN, 3 (A.A.) — Fırtına yeni. den başladı. Sürekli kar yağmaktadır. Evvelki fırtma esnasında kaybolanlar - dan henüz bir haber alınamamıştır. Kay bolanların mikdarının yüzden fazla ol - duğu tahmin edilmektedir. Hilâliahmerin yardımı ANKARA, 3 (A.A.) — Hilâliahmer cemiyeti, Samsunda fırtınadan zarar gö renlere ilk yardım olmak üzere bin lira göndermiştir. Iki metre kar BÜKREŞ, 3 (Milliyet) — Şimali Dobricada dün ve bugün kar yağma sı devam ediyor. Bazı mahallerde ka- rın yüksekliği 2 metreyi o bulmuştur. Bir çok yerlerde telefon ve telgraf rmi- haberatı da kesilmiştir. Trenler müşkü Tâtla işliyor. Varna limanında zünden dün Varnada üç vapur çarpış- tr. Mürademe neticesinde Yunan ban- dıralı Androsa vapuru hasara uğra- (Başı 1 inci sahifede) kifhaneyi yakması ihtmnlini çoğaltır yordu. Bu vaziyet karşısında tevkifha- menin tahliyesine karar verilmiştir. Fa- kat bu işin başarılması ıçin büyük ter- tibat alınmış ve tevkifhane ile hapis- hane arasında jandarma, polis ve as- kerden mürekkep bir kordon çekilmiş- t. «Mevkuflar © tevkifhancden mışar kişilik o postalar halinde her mevkufa bir jandarma olarak ge- girilmiş ve hapishaneye nakledilmiştir. 'ehlike büyüyor. ttikçe büyümekte idi. Ar- yangını bu bina içinde Tehlike tık itfaiye söndürmekten başka bir ç İ muşu. Fakat sıkılan sular görülmemiş bir şekilde yanan bu ateşin önüne ge- semiyordu. Bu esnada binanm sol ve orta kısımları tamamen yanmıştı. Bu kısımlarda müddeiumumilik, ağırceza | | ticaret ve hukuk mahkemeleri bulun- makta idi. İcra tehlikede, Ateş adliye sarayında icranın i ettiği kısma henüz sirayet etmemişti. Icra dairesini kurtarmak için itfaiye son gayretini sarfediyordu. İtfaiye ku- mandan: İhsan Bey bizzat en tehlike- li yerlere girerek emirler veriyordu. Bir taraftan da icranın alt kısmındı | bulunan ve senelerden beri hiç açılmı mış olan demir kapının kırılmasına ça- laşılıyordu. Kapı kırılınca .. Büyük demir kapı kırılınca derhal emniyet tertibatı alınarak içeri girildi ve icrada çalışan memurların yardı- mile kıymetli evrakın boşaltılmasına başlandı. Asker ve polis kısa bir müd- dette mühim miktarda dosyayı dışarı gıkardılar, Fakat bu esnada ateş ça- tu arasından bu kısma da geçti ve ar- tık tarihi Adliye sarayının kurtulması imkânı kalmamıştı. Ümit kesilince. Ümit kesilince itfaiye faaliyeti et- raftaki binaları ve tevkifhane binaları- nı kurtarmağa hasrediyordu. Bu retile kurtarılabildi. Bir taraftan dı adliyenin tam önünde bulunan benzin | etmesinden de en. şe edilmekte re bunun için çok mü him tertibat alınmıştı. Bir hademe yandı Bu esnada menşei malüm olman bir şayia çıktı; İçeride ) ir adam yan- mış... Biraz sonra bu ;syin maalesef tahakkuk etti. Bu yanan zavallı Meh- met Ağa isminde bir odacı idi. Neler kurtarılabildi? Müddeivmumi Kenan Bey kurları. labilen evrakın ziyaa uğramamasına dikkat ediyordu. Adliye muhasebesi- nin bi rkısım defterleri, ra dotyala. nin bir kısım defterleri isra dosya'a- dan mühim bir kısmı kurtarılabilmişti, Dokuzuncu ihtisas mahkemesinin fe dakâr bir kâtibi Muzaf'er Efendi i minde bir genç bir araf'k alevler sında kayboldu. Muzatfer Efendi bir az sonra kucağında bir çok dı/terler ve dosyalar olduğu halde ; özüktü. Bu genç dokuzuncu ihtisas mahkemesine Ait en kıymetli dosyalar, hayatı paha: sna kurtarmıştı. Adliye Vekiline izahat Yangın o biraz sonra her ta- rafta © duyulmuştu © Adliye Ve- kil vekili oZekâi Bey bizzat An- kara postahane gelersk Vali Mu- hittin Beyi makine başına çağırı.1ş ve izahat istiyordu. Vali Sey postahane- ye giderek Vekil Beye bizzat izahat Diğer taraftan Avrupaya tedaviye en Adliye Vekili Saraçoğlu Şükrü Bey de istasyonda müddeiumumi Ke- nan Beyle yangını görmüştü. Fakat o esnada tren hareket ettiğinden Vekil Beye Çatalcada izahat veri'miştir. Yangının önüne geçilemiyor Ateş okadar büyümüştü ki kos koca İstanbul itfaiyesi a- teşin o önüne © geçemiyordu. Bu vaziyet karşısında itfsiye tahrip bomba ları ve alev söndürme makinelerini kul- lanıyordu. Bir taraftan da ağır o>za kas lerinde bulunan muhtelif cürümlere a - it bombalar ve fişenkler patlıyordu. Müthiş bir çökme. Saat 11 de Adliye sarayının tevkifha göktü. Bu esnada kumandanı Şükrü Paşa, Polis müdürü Fehmi Bey ve gazetemiz muharrirleri Tevfik Ne - cati ve Ali Faik Beyler bu yoldan tev- lifhaneye doğru gidiyorlardı. Drvar bü yük bir taraka ile bu zevatın üzerine doğru yıkıldı ve bir harika olarak ken - dileri bir dıvar kıyısma atan bu zevat ve arkadaşlarımız muhakkak bir ölüm- Gen kurtuldular. Dıvar altında kalan bir itfaiye ara zözü parça parça ve âtıl bir halde kaldı. memuru bir itlaiye sında buldu. Bundan imizin şehit verildiği, çöküntü al tında kaldığı zehabı hâsıl oldu, Fakat sonradan bu tasn yedek taslardan biri olduğu anlaşıldı. Yangın devam ediyor. Yangının hızı ve önü alınmış Ie beraber gece sabaha kadar devam et- miştir. İtfaiye yangın başında sabaha ka dar söndürme faaliyetile meşgul olmuş tar, Neden çıktı?. Yangınm neden ve nasıl çıktı bu sa baha kadar kat'i olarak malüm değildi, Yangın bir sigara alin 5 #ile çıkan ateşten çıkabilmesi ihtimali de mevcut bulunmaktadır. Yangında bir kasit eseri bulunup İ bulunmadığı Müddeiurmumilikçe tah- kik edilmektedir. Şüphe edilenler.. Zabıta dün akşam yangın devam © derken ekserisi hademelerden olan altı yedi kişiyi zan altına almıştır. Zabıta hü viyetir; tahkik edemediğimiz bır şahsr da derhal mahallinde yakulayarak ihti - Karadeniz dehşet içinde! | Istanbul adliyesi yandı! lâttan menetmiştik Dün gece | mut Kenan Bey bi dai istievaplarını yep bir fikir edinilememiştir. Zaror nedir... Bu felâketin mal olduğu zarar en u «' fak bir hesapla 100 milyon lira tahmin edilmektedir, Yalnız maddi zarar on beş milyon liradır. Hazine ve fertlere ait paraya istinat eden bütün vesaik kül ol- muştur, Yalnız mahfuz kasalar derunun da bulunan bir kısım evrakın eğer kasa; lar erimediyse kurtulması imkânı görüle mektedir. i Emanet dairesi. Yangından Adliyede yalnız ayrı bir kısım halinde olan Adliye emanet daire- si ve tevkifhane kurtarılabilmiştir. Ad- liye emanet dairesinde yarım mil li. ra kıymetinde eşya bulunmakta 500,000 dosya Yangında yarım milyondan fazla dos ya yanmıştır. Bu vaziyette İstanbul ad İiyesi tamamen felce uğramıştır. Kurta- rılabilenler bunların yanıda bir hiç kabilindendir. Ayrıca bir kasa derununda bulunan Men liranın da yandığı anlaşılmakta. ar. İde. zat bunların ipti - fakat müsbet Binanın tarihçesi Adliye sarayı bundan takriben 60 - 70 sene evvel Hukuk mektebi olarak ya pılmıştır. Bu bin Ja bir müddet Adliye bulunmuş, ilk meclisi mebusan 1293 ta. inde bu binada açılmıştır. Ondan son va gene Adliye nezareti ve şimdi de Ad liye sarayı vazifesini görmekte idi, Bir ölü daha mı?. ün gece yangında Recep isminde m daha yandığı röylenmişse de bu rivayet tahakkuk etmemişti rılarının kaçtığı söylenmişse sıkmamıştar. Müddeiumuminin beyanatı İstanbul C. Müddeismumisi Kenan Bey gece saat 1.30 da gazetemize şa boyanatta bulunmuştur: — Dün gece saat 20.30 da İstanbul adliye dairesinin ağırceza, müstantik- lik ve müddeiumumilik dairelerine çi kan merdivenler civarmdaa zuhur den yangın neticesi olarak ve şiddetle esen şimal rüzgârmın teniri ütün gayretlere rağmen kurtarılamıyan da- ire maalesef tamamile yarımıştır. Yan- gının hakiki sebebi derhal başlanmış olan tahkikatla anlaşılacaktır. Memlekette Erbaylida yatılı mektap ATLIN, Çililliyet) mektebinin yatsı me ii harurlağirdığımı erva Bu. un ıçin &rbeylili Sarı zade Ahmet Bey çok çalışmakta ve köylüleri teş- vik ederek çocukların mektele gön- derilmesini teşvik etmektedir. Ahmet Ber, Erbeyi? ialany sneoda bir de şehitler âbide! yapımı v i teşebbüse girişmişti Ahmet Bey, Aydın mcit silleri kooperatifinin sh den ve Milli Aydm Bankasının dattan sonra başına geçerek dirilten ve bugünkü haline girmesini temin &- den çalışkan ve münevver gençleri- mizdendir. Tuttuğu bu hayırlı işleri de başaracağına şüphe edilemez. Kazada parçalanan vapurlar AYDIN, (Milliyet) — Geçenlerde Aydın yakininde Ilıca başında vuku- bulan tren kaazsında parçalanan va- gonlar tamamen kaza yerinden kaldı ralmıştı. Dün de hattan çıkan ve toprağa saplanan 91 numaralı makine çekil miş ve hat tamamen temizlienmiştin Yapının üstünden düştü ESKİŞEHİR (Milliyet) — Dün bu- raya bir saat mesafede bulunan Eğri göz köyünde bir hâdise olmuş, Argıt- hanlı dülger Süleyman bina üstünd. yapı yapmakta iken düserek ağır 5 rette muhtelif mahallerinden yaralan- mastar. Yaralı derhal buraya | getirilerek belediye hastanesine kaldırılmıştır. Çok ağır yaralı olan Süleyman hiç söz "öyle; de olduğundan zabı- taca ifadesi de alamamıştır. Aydında spor. sahası AYDIN, (Milliyet— Aydm Bele- diyesi spor sının yarım kalani- hata duvarlarını yaptırmağa başla mıştır. Duvarların ikmalinden 8 gün son- ra henüz yapılmıyan bir tribün yaptı» rılacak ve sahada muhtelif sporlara ait tesisat vücude getiriiccektir. Nazilli ortamektep talebesi Aydında AYDIN, (Milliyet) — Nazilli or» ta mektep talebeleri başlarında mü- dür ve muallimleri olduğu halde ya- rınki cuma günü sabahleyin Aydına gelecekler ve akşam üzeri Nazilliye döneceklerdir. Mivafir talebelere öğle yemeği Ay dın Talebe Yurdunda verilecektir. Yolu kapayan yarıntı AYDN, (Milliyet) — Sarıkemer önünde Mer nehrinin yaptığı ko ca yarmtı kış mevsiminde Sarıkemer» le Söke arasında gidiş gelişe mani 6- luyor. Ve köylüleri kazaya gelemiyor lardı. Bu mesele geçen sene Firka yet kongrerinde de dilekler arasında konuşulmuştur. Su işi Fen memurlarından Zeki Beyin nezareti altmda köylüler ya: tıyı doldurmuşlar ve kaza merkeziyle her zaman gidiş gelişi temin etmişler dir.