11 Mart 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

11 Mart 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

POLİSTE Hanımlar Dilencilerden Sakınınız! Dün bir hadise oldu Cemile hanım isminde bir kadın dün kucağında çocuğu olduğu halde Bah- çekapı civarından geçerken yanma bir adam sokulmuş ve sadaka istemiştir. Cemile hanım buna sadaka vermeğe hazırlanırken meçhul dilenci birdenbire kadının üzerine atılarak kucağındaki çocuğun boynunda takılı olan nazar hik altınlarını koparıp kaçmağa başla miştir. Cemile hanım bu vaziyet karşımda derhal bağırarak polise koşmuş ve hâ- diseyi ir. Zabıta meçbul dilericiyi takip ede « rek Balıkıpazarma doğru kaçarken yaka- İaanıştar. Bunun dilenci olmayıp hırsızlık ve | karmanyolaeılıktan müteaddit sabıka - lı Hasan isminde birisi olduğu anlaşıl- mıştır. Çocuğun boynundan kaptığı a Unlar Hasandan alınarak Cemile ha - nıma verilmiş, Hasan edliyeye teslim 6- Gilmiştir. Kulağını patlattı, karnını deşti Galatada Yi da sandalcılık yapan on dört yaşlarında Mustafa Ye- miş iskelesine gelmiş ve oradan yük almak istemiştir. O sırada iskelede bu- Junan İsmail isminde diğer sandalcr atılmış ve yabancı iskelenin kayıkçısı oldağu için Mustafanın sandalına yük Terilmesine mani olmuştur. Tamsiin çıkışması Mustafayi fena halde hiddetlendirmiş ve iki kayıkçı kavgaya tutuşmuşlardır. İsmail bir a rak hiddetle Mustafaya bir tokat in- Ermistir. Mastafa tokatı yiyince sandalın kan- < sopasmı alıp İsmsilin kulağının arkasına vurmuştur. Mustafa bununla da hiddetini ye- Dememiş ve bu defa da kancanın sivri ucu ile yerde kıvranan İsmailin karnı- | pr deşmiştir. Vak'aya yetişen polisler İsmaili i- fade veremiyecek bir halde hastaneye kaldırmışlar, Mustafa yakalanarak tah- | kikata başlanmıştır. | Baçını boyarken kanını zehirledi Beşiktaşta Ortabahço mahallesinde oturan Ersine hanım isminde bir kadın evvelki gün evde boya yaparak saçlar ve boyumak üzere başına sürmüş - ir. Aradın bir kaç saat geçince Emine hanımın başı şiddetle sızlamağa başla mış ve yüzü, gözü şişmiştir. Bir müd- det sonra kadm büsbütün fenalaşarak düşüp bayılmıştır. Hâdise zabıtaya bildirilmiş, ve ka- dın baygın bir Balde hastaneye kaldı- rılmıştır. Hastanede yapılan muayenede E - mine hanımın başına boya diye sürdü- ğü ilâçtan kanının zehirlendiği anlaşıl- miş ve uzun bir tedavi neticesinde ka- dının hayatı kurtarılmıştır. Emine hanım kendine gelince saç bo yasını Madrik isminde bir aktardan s2- tm aldığını söylemiştir. Zabıta aktar Madriği yakniamış ve düldeinnda | sattığı ilâçlar muayeneye gönderilmiştir. Esrarkeşler yakalandı TE Tophanede Leblebici sokağında Fey- zi elendinin kahvesinde bir takım kim seleri toplayarak esrar içirdiği zabıtaca baber alınmış, Ali, Nejat, ve İspiro isminde üç kişi cürmü meşhut ha- linde yakalanmaştır. Tarihi roman: 81 MAHKEMELERDE öpr .. .. u us Köprü üzerinde daktilolarımdan Mel. Suzan öldür - | mekten suçlu Ajans telsiz memuru Ali Fedai Beyin muhakemesine dün devam edilecekti. Dünkü celsede ha - | mal Musa ile birkaç şahidin müvace- | hesi mukarrerdi. Fakat hamal Musa mahkemeye gelmiş, diğer şahitler gel Bunun için muhakemenin ta Hikine lüzum görülmüştür. Ancak Ali edai Beyin vekili Etem Ruhi Bey de birkaç müdafaa şahidi ismi vereceği- ni söylemiş ve bu şahitlerden bir kıs mını Mel. Süzanın Ali Fedai efendi- den evvel başka bir gençle oturmak- ta olduğunu, bir kısmının Mel, Suza- Ban Ali Fedai Beyin zevcesine gelerek — Bin lira verirsen kocanı bırakı - rm, diye şantaj yaptığını, bir kısmı- nm da Al; Fedai Efendinin Mel, Sü - zana verdiği senedin ne suretle veri i söyleyeceklerini bildirmiştir. Mahkeme bu şahitlerin celbine ve gelmiyen hukuku umumiye şahitleri - nin zorla getirilmelerine karar ver miş ve muhakemeyi 7 Nisana bırak - mıştır. Babasını tehdit eden oğul Sultanahmet Sulh ceza mahkeme - sidün Şemsettin isminde bir genç hakkında tevkif kararı vermiştir. Bu genç babası Bekir Efendiyi para al mak maksadile ölümle tehdit etmek ten suçludur. Genç her ne kadar hâ - kim huzurunda cürmünü inkâr etmiş #e ede hâkim hakkındaki tahkikatın mevkufen yapılmasına karar vermi: Şemseddini tevkifhaneye göndermi; tir. Surpagop mezarlığı Sürp Agop mezarlığı davası tem - İ yizden gelmiş, fakat evrak adliye yan- gr mda yanmıştı. Bu hususta yeni bir İ dosya tutulmuş ve davaya ay 1 dördüncü hukukta devam edilmesi ta « karrür etmiştir. Böyle bir şey yok Dünkü Akşam gazetelerinden bi risinde Sezai Efendi o isminde Roman yalı bir Türkün 2 milyon leylik bir ah- kâm şahsiye davası rüyet edilirken ümin eski Efendinin İstanbul barosuna müracaat la içtihadını sorduğu yazılmıştı tanbul barosuna böyle bir müra. vuku bulmamış, bittabi İsti ütalen: İdirmemiştir. Maama Sezai Efendi Türk tebaasından | se Romen mahkemesinin mecelle değil, Türk kanunu medenisi ile hük- metmesi lâzrm gelmektedir. Romen mahkemesi de bunu bilir ve tegafül et mez, |: barosunun beş seneden beri riyasetinde bulunan Halil Hilmi Bey dün kendisile görüşen bir muhar- ririmize baroya beş seneden beri böy le bir müracaat vuku bulmadığını, beş sene evvelisini ise pek | tabi hatırlamak kabil olmadığı söylemiş - tir. Tahliye talebi gene reddedildi Artin Tülekyan ismindeki tüccarı fe na maksatlar peşinde koşar bir adam vaziyetinde göstermek emelile namı - na bir tramvay arabası içinde bomba saklamaktan suçlu dört kişiden tütün tüccarı İbrahim Efendi dün de ikinci bir istida ile ağır ceza mahkemesine müracaatla kefaletle tahliye talebin « de bulunmuştur. Mahkeme suç memle ketin asayişine taallük ettiği cihetle bu talebi reddetmiştir. Bomba bırak - Güneşin Oğlu Burası bir zenginin eviydi. Evin içinde bir çok | bölmeler, dar ve uzun yollar, kubbeli odalar vardı. Her odada yağ içinde bir 1. şık ynaryordu. Yerlerde serili ottan yataklar ve yatakların kenarında birer su testisi duruyordu. Önce yemeği karargâhta yemiş- lerdi. Baykut, çok yorgun o görünen çoban kızını yatağına götürmüştü. Ceylânm oğlu daha önce yatmak bahanesile kendisine (o gösterilen bölmeye girmişti. Hitay yatağa uzandı.. Yaralı bacağını yolda bir tavşan derisile sarmışlardı. Baykut: — Hemen gözlerini kapa.. uyu. | Çok yorgunsun, Hitay! Diyerek yanından çekilmek iste- mişti, Çoban kızı, kendisi için mabuda canını kurban vermek iyen ve kelle uçuruculara boynunu uzatan bu mert — delikanlının kolundan tuttu: Yazon: İskender FAHREDDİN — Baykut.. Sen benden fazla yorgunsun! Fakat, senin gözlerin- de de, benim gibi, uykudan (eser yok.. Otur şuraya... ! konuşalım biraz... Baykut, tereddütle, çoban kızı- bın yatağının kenarına oturdu. — Bir isteğin varsa söyle, tay? Hemen gidip getiririm. Hayır. . Hiç bir şey istemem. iz eğim biraz seninle konuşmak. — Uykun kaçarsa, sabahlarsın! Unuttun mu? Baban bana “Uyku, insana ekmek ve su kadar lâzım dır.,, derdi. Ben sabahlara kadar kırda, bayırda dolaşır, sözelrini (o kulakardına atardım. Fakat bir gün... Delikanlının sözünü Hitay mamladı: — Bir gün hastalanmıştın, değil mi? Anam sana yiyecek verirken, sen: “Uyku isterim. yemekte gi züm yok!,, diye bağırmıştın! Gi Hi- ta» tü cinayeti Ali Fedai Efendi yeni şahitler dinletmek istiyor Anadolu Ajansı | | ması hakkındaki itilâfı ittifakla bugün yorsun ki çocukluğumuzda geçen şeyleri bugünkü gibi halırlıyorum.. | ma hâdisesi maznunları o hakkındaki | tahkikat ikmal edilmek üzeredir. Başka güne bırakıldı | Bahçekaprdaki tuhafiye mağaza sın: kasden yakmaktan suçlu o Vehbi Şakir Bey hakkındaki davaya dün de ağır ceza mahkemesinde devam edil miştir. İddia makamı evvelki celsede suçun sabit olduğunu söyliyerek suç- Iumun © cezalandırılmasmı istemişti. Dünkü celsede tarafeyin avukatları iddia ve müdafaalarını yapmışlardır. Müdafaa avukatları - suçun sabit ol - ymadığını, böyle bir suç işlenmediğini söyliyerek beraet talebinde bulunmuş lardır. Muhakeme karar tefhimi için başka güne bırakılmıştır. Bir hırsız mahküm oldu Muhtelif yerlerde ayrı larda birkaç harsızlık y. lu Örnerin muhakemesi dü ayrı zaman sinde Ömerin suçu sabit olmuş, 3 sene 11 âyyedi gün hapse konulmasma ka rar verilmiştir. Müsellâh mütecavizler Şile civarında bir köyde müselle- han Fatma ve Ayşe Hasibe Hanımla- rına evlerine taarruz etmekten suçlu Arif, Süleyman ve Salihin muhakeme- | lerine dün ağır mahkemesinde | snaşlanmıştır. muhakemede suçluların usulen isticvapları yapılmış, hepsi de cürümleri etmişler - dir. Dinlenen bir kısım şahitler lehte, bir kısmı da aleyhta söylemişlerdi Muhakeme gelmiyen şahitlerin ce! için baska güne bırakılmıştır. Türkiye ve Macaristan İki hükümet hariciye na- znları arasında telgraflar teati edildi ANKARA, 10 .A.A. — Türkiye ve Ma- caristan dostluk ve ademi misa- kımın uzatılması hakkmdaki itilğimi Bü yük Millet Meclisi tarafından tasdiki müsasebetile Hariciye o Vekili Tevfik Rüştü Bey ile Macar Hariciye Nazırı M. Kanya arasında aşadaki telgraflar teati | edilmiştir » p Hariciye nazırı M. Kanya Hağrtleri, Türküye Büyük Millet Meclisimn dost- Tuk ve bitaraflık mukavelemizin uzatıl- ini bildirmekle bahtiyarım. TEVFİK RUŞTU Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Beyefendi Hazretleri Macar milleti tarafından onu büyük Tür) milletine bağlayan derin dostluğun bir delili olarak telâkki edilecektir. Bu vesi- eden istifade ederek, yüksek ihtiramatı- Bi ve en samimi dostluk hissiyatımı zatı. devletlerine teyit ederi KANYA Ziraat enstitülerinde 4.'manca ANKARA, 10. A.A. — Yüksek ziraat enstitülerinde almanca için (serbest ve ücretsiz bi il — Onu da sen hakırlıyacaksın sanıyordum ama. . galiba unut- muşsun! dedi.. Haniya (bir gün ben dereden su taşırken karşıma çıkmıştın! O vakit on yedi yaşla- rında haşarı bir çocuktun... Bak- racı elimden aldın: “Biraz da ben taşıyayım...,, dedin!.. Ve alnrm- dan akan terleri elinle (| silerek: “Çok yorulmuşsun!,, diye söylen- din.. .Saçlarımı ookşadım., Hatırla dın mı? Baykut, yaşıt çocukluk arkada- şının bir kaç yıl içinde bu kadar güzelleşeceğini ummamıştı. Delikanlınm damarları birden- bire yanmağa ve yüreği: kopacak gibi çarpmağa basladı. — Hepsini batırladım.. Çok hoş geçen çocukluğumuzu ve deren'n yeşil kıyılarında koşup oynaştığı- mız o tatlı günleri biç unutmuyo- rum, Hitay! Delikanlının çekingenliği çoban kızının çok hoşuna giti — Ben seni (Sretelli) de kaldın sanmıştım. Yolda nasıl oldu da gö. züme ilişmedin? — Senin cenge gittiğini görü- İ neryoluna kadar temdidine başlana - | denilmektedir. BELEDİYEDE Şehir meclisi Bugünkü içtimada neler görüşülecek? Umumi şehir meclisi, bu; çen celselerinde müfettişlere ve sai - reye dair muhtelif takrirler veril Belediyece bu mevzi yapılmaktadı tıda bu takrirler üzerine izahatta bu- lunması muhtemeldir. Nuri Bey hasta Belediye reis muavinlerinden Nu- ri Bey rahatsızlanmıştır. Doktorlar bir hafta on gün kadar kendisine İsti rahat tavsiye etmişlerdir. şifayi âcil dileriz. Feneryoluna tramvay Usküdar Halk tramvayları sene - lik heyeti umumiyesi ay sonunda top. lanacak ve hattm Kadıköyüne temdi- dine dair karar verecektir. Vali ve belediye reisi Muhittin Bey, hattın & nümüzdeki mevsimde Kadıköy ve Fe- cağım söylemiştir. Asri mezarlık ne oldu? Belediyenin Zincirlikuyu civarın - da asri mezarlık vücude getirmek is- tediği arsada 93 kişinin ğu ve bu arsa üzerinde Moskof muha rebesinde gelen bazı muhacirlerin bi- nalar yaptırmış oldukları görülmüş ve kinden © vazgeçilmiştir. ene o civarda müsait sa sahiplerile temasa ” şölmiş | tir. Grup amirleri mühendis olacak İfaiye grup ömirlerinin mühendi ye grupuna bü suretle birer mühen dis âmir tayin edilecektir. İtfaiye ef - radına ameli mesi için de kurslar larında anlaştıkları rafından haber verilmiştir. Beledi hafilinde, böyle bir anlaşmadan mi malümat beyan edilmekte, “değin. menler şehre ihtiyacı olan umu v İer, ötesi belediyeyi alâkadar etmez. | Mubayaa yapılırken Belediye daimi encümeni, belediye ce mübayaa edilen her nevi eşyanın eğme Teşlilhane yapılıyor ğaç “mezbahas civarında ti eştithanenin te- kabul ettiğini yazma, ra tesisata meccanen belediyeye inti - kal edecektir. SP” Oksford - Kembriç maçı LONDRA, 10. A.A. — Oksford ve Kembric Darülfununları arasında yapı- lan ailetizm musabakasında Oksford 7-4 galip gelmiştir. Dağ sporları kulubü Dağ sporların teşvik maksadile teyekkül eden klübün, bu hafta zar a * merkezi Taksimde Eldo - Klübün fahri i elim ve iki ayağım tu- tarken, afyon düşkünü miskinler gibi, geride nasıl | kalırım..7! He men atıma atlayıp akıncılan ara- sına karıştım. — Mabut Baal'e kurban verecek- leri zaman, neden derhal ortaya a- tıldın? Sen yurdumuza baş olacak yetkin yeğitlerden biris Yao ih- tiyar kanımı dökmeseydi.. Ne yapa- taktın? — Ben kendi kanımı dökecek- tim. Madem ki ortaya atılmıştım. Geri dönebilir midim? — Sana çok yazık olurdu, Bay- kut! Bu yararlığını ölünceye kadar unutmıyacağım. Senin uğruna bin afyon düşkünü kurban gitsin.. Sen yaşa! Güneş'in oğlu seni çok sev- di. Ulu Tanrı ikinizi de yurdumu- za ve yurttaşlarımıza bağışlasın. Iki kardeş gibi konuşuyorlardı. Ceylânın oğlu, yengeç gibi top- : : E ALLA AKAR AA AA AAA GM VGA EAA NAKO AA ADEO Ekmek Heyeti vek ANKARA, 10 (Telefonla) — Buğ. dayı koruma kanun İyihası iletmet encümeninde önümüzdeki günlerde mü- zakere edilmeğe başlanacaktır. Bu lâyiha esaslarına göre umumi fı- rınlarda pişirilen ekmeklerden yarım kiloya kadar ağırlıkta olanlardan (20) para bir kiloya kadar ağırlıkta olanlar. dan bir kuruş ve bir kilodan fazl hikta olanlardan beher kilo ve kı için birer kuruş buğdayı koruma res- mi alacaktır. Bu resim her ekmeğe pul yapıştırıl- mak suretile istifa olunacaktır. Fıranca- alar için bir misli zam yapılacaktır. Pideler ekmek hükmüne tabi tutu. lacaktır. Ekmeklerin vezninde beledi- yelerce kabul olunan farklar ekmek resminde de muteber olacaktır. Pul yapıştırmıyan veya noksan ya- pıştrlan beher ekmekten dolayı fı- rncıdan bir lira para cezası almacak- tır. Pulsuz ekmek satıcı da bulunur sa satıcıdan da beher pulsuz başma bir lira ceza tahsil edilecek- tir, Tekerrürü halinde ceza bir misli - nin ilâvesile alınacaktır. İşbu resmin tatbileatını mürakabe etmekle mükelle! tatulan o memurlardan bu vazifelerini ifada suistimali görülenler hakkında 1609 numaralı kanunun hükümleri cari olacaktır. Ekmek fiyatının mücbir sebepler- Ic yükselmiş olduğu yerlerde ba res- min istifa edilmemesine karar verme- ğe icra vekilleri heyeti salâhiyettar o- lacaktır. günnnnnnanun eri (Başı 1 inci sahifede) Bu hususta da muhalefet rücsa- sile mutabık kalınmıştır. M. Venizelos bu hususta soru- lan suale “neticeden çok mem - nun kaldığını beyanla iktifa et - miştir, Siyasi mahafilden alınan ma - lümata nazaran bu itilâfta M. Metaksas'ın büyük hizmetleri ol- muştur. Yunan kabinesinde tebeddülât mı? ATİNA, 10 (Milliyet) — Ha- ber verildiğine;göre yakında Yu nan kabinesinde bazı değişiklik- Ter olması muhtemeldir. Söylen - diğine nazaran M. Maksimos is- tifa edecek ve yerine M. Papa mastasiu geçecektir. M- Maksi tahmin olunan Maliye nazırı M. Lomverdos'un yerine gelecektir. M. Venizelos mekaleler yazacak ATİNA, 10 (Milliyet) — Bal- kan misakının teşrii meclislerde tasdikından sonra M. Venizelos n gazetelere meka- lele yazacaktır. 'unan meclisi riyaseti ATİNA, 10 (Milliyet) — Me- busan meclisi dün toplanmış ve riyasste hükümetin namzedi M. oziki intihap olunmuştur. M. Vozil naslasiu fırkasınm kendisine rey vermesi âmil olmuştur. Romenler M. Titalesconan hare- ketini tasvip ediyorlar BÜKREŞ, 10 (A. A.) — Nazır den: 1 —Ş$imdi ikiniz de avucumun i- ginçesiniz! Diye mırıldandı. Birdenbire ayağa kalkarak o- dadan içeriye girdi... | Baykut'u görmemiş gibi davran- dı.. Çoban kızma seslendi: — Odama su koymamışlar.. Ya- nında içecek su var mı, Hitay? Bu ses ikisini de sersemletmişti Baykut hemen dıvarın kenarına sindi. Hitay yerinden fırladı: — Ceylân.. Testimi sana vere- yim, Buraya fazla su koymuşlar. Diyerek başı ucunda © duran su testisini aldı, Ceylânm oğluna u- zattı. mın vakitsiz gelişinden canı sıkıl- Başı, raklarda sürünerek kapınm önüne kadar sokulmuştu.. : “Senin uğruna bin af- ünü kurban gitsin!,, ded diğine zahip olmuştu. Reisin ma: ın oğlundan bakşa afyon düşkünü kimse yoktu. Ceylân bu sözleri işitince dişle- rini gıcırdatmağa başladı. Biraz daha sokuldu. İki genci yatağın ke- Ceylân su testisini aldı: — Susuzluktan dudaklarım çat- ladı.. Sen hâlâ uyumadın mı? —Yeni dalıyordum.. Sesine u- yandım, Ceylân! Ceylânın oğlu, dıvarın dibinde 'n delikanlıyı işaret ederek gü- lümsedi: — İnsan, arslanların kedileştiği- ni görünce, kolay kolay uyuyamaz. © Hitay bu sözden bir şey anlama- fiatının yükseldiği yerlerde resim alınmamasına harici meselelerde Yunanistanın | takip etmesi lâzrmgelen siyaset | Hitay, bu ortalık karıştırıcı ada- | yakında tetkik ediliyor mücbir ( sebeplerle ile karar verebilecektir. Bilder: yapıştırılacak pullar Zi raat bankası © vasıtasile satılacaktır Ve almacak varidat bankada buğday! hesbına kaydolunacaktır. Bu pars buğday kanununun bükümleri daire * sinde bankanm buğday fiyatmı koru” ma işlerinden mütevellit zararına v8 ve ilmi mevzular için hükümetçe Zira” at banlıasından yapılmış ve yapılacak olan istikrazlarm itfasına tahsis o * Junacaktır. , Bu kanımla vazedilecek © resmin nisan 1934 tarihinden itibaren tahsili” ne başlanacaktır. Gerek buğday kanu” nunun gerekse bu kanunun hükümle“ rinin tatbikile mükellef olmak ve i cabında memleket haricinde satışları dare ve tanzim etmek üzere bir komis” yon teşkil olunacaktır. on Ziraat vekilinin reis” cak ve azası Ziraat vekâle- üzerine icra vekilleri he * yeti kararile intihap edilecektir. Komisyonun hesabat ve muameli” tı tamamile ticari mahiyette olacak, divanı muhasebatın vize ve mürakabe sine tabi olmıyacaktır. Ufaklık paralar ANKARA, 10. (Telefonla) — Ufaklık paralar hakkındaki kararnamenin bu haf- ta icra vekilleri heyetinden çıkması bek leniyor, ALA, Liderler anlaştılar lar, meclisi saat 19 dan 21 e ka- dar Hariciye nazırı M. Titulesco İ nun ikametgâhında müzakereler de bulunmuştur. M. Titulesco, Ro manyanın harici siyaseti ile Bal- kan misakı ve son vakayi hak - kında izahat vermiştir. Başka bir harici siyaset takibi imkânı olma! dığını müşahede eden nazırlar takip edilmekte olan si- yaseti ittifakile tasvip ederek M. Titulesco'yu elde edilmiş olan neticelerden dolayı tebrik etmiş- tir Matbuatın memnuniyeti ATİNA, 10, A.A. — Atina Ajansı bildiriyor Bütün matbuat fırka farkı olmaksı- zın, Balkan misekı hakkında hükü- metle muhalefet arasında husule ge- len anlaşmayı selimlamaktadır. Meclis, misakı ektedildiği ve siya- si muhit ile efkârı umumiye tarafın- dan ittifakla tasvip edi şekilde ir. güzeteler, istisnasız olarak, tekmil siyasi fırkalarda Yunanistanın harici siyaseti hakkmdaki ananevi zihniyet vahdetinin tekrar teessüs et- miş olduğunu kaydetmektedir. Proya gazetesi, husule gelen itilâ- fın misakın manası (hakkında siyasi şefler arasında hiç bir | zanian esaslı bir itilâf olmadığını isbat etiğini ve bonun gerek Yunanistan dahilinde ve gerek hudutlar haricinde kaydı lâzım bir şey olduğunu yazıyor. tasdik görüş vahdetini tekrar tesis etmekte olduğunu kaydetmektedir. mış gibi görünerek ayakta durdu. Ceylân fazla bir şev söylemede” uzaklaştı. Baykut'un ölümden yılmayan 4* tılgan bir genç olduğunu biliyordu” Onunla yüz yüze gelmekten çekin” mişti. Ceylânm oğlu — gittikten sonr8 Baykut doğruldu.. Çoban ayaklarına kapandı — Ben fena yürekli bir ins3” değilim, Hitay! Bunu sen de bil” yorsun ! Şurada iki kardeş gibi K5 nuşuyorduk. Halbuki bu kötü ) rekli ve baykuş bakışlı adam, bi#€ fena gözle baktı. Acaba ne san dersin?! Hitay tektar yere oturdu. Delikanlının kollarından tutti: — Bırak şu kepeği. O, kendinden küçük ve zayıf görn için, seni de başkaları gibi kedil*” tirmek istedi! Senin ne arslan Yi i bir delikanlı olduğunu bili, Yarın ona biraz K — Bize bir fenalığı * dokunm?* ümseye bir a