14 Nisan 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

14 Nisan 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

j | | | Dünkü maçlardan iki enstantane (ayı 1 inci sahifede) rafgirlik isnadatını bizim Sadi B. hakkında kullanmamaklığımız gar yet tabiidir. En kalabalık maç : Hava çok güzel... Fenerbahçe * Beşiktaş maçı, şampiyonada oy - nayacağı rol dolayısile en mühim bir maç.. Fenerbahçe stadı da, he- nüz bitmemiş olmakla beraber otu- rulacak yeni tribünlerile böyle mü- him bir maçı rahat rahat seyrede- bilecek asri bir stad O manzarası almış.. Bütün bu sebepler dün Fe- nerbahçe stadına altı bine yakın seyirci toplamıştı. Dünkü seyirci miktarı, bu mevsim Jik maçların. da görülen en fazla bir miktardı. aça Yeni tribünlerin altında ve orta- sında oyuncular geçmesi için ya pılmış kapıdan evvelâ Beşiktaş « Idar, sonrada © Fenerbahçeliler alkışlar arasında sahaya çıktılar. Bir refikimizin, güya (o hakemliği kabul etmediğini bildirmesine rağ- men, Galatasaraylı Sadi bey de hakem., Esasen Sadi Beyin böyle bir şeyden de haberi yokmuş ve bu havadisi refikimizde okumuş.. Ka- İelerin intihabında Fenerbahçe rüz Sâr altıma düştü, Takımlar. Beşiktaş: Mehmet Ali — Hüs- nü, Adnan — Kadri, Nuri, Fey- xi — Hayati, Hakkı, Faruk, Şeref, Eşref, Fenerbahçe: Bedii — Fazıl, Zi- ya — Ekrem, Semih, Necdet — Lütfü, Niyazi, Namık, Şaban, Şev- Sayılmayan gol: Oyun Beşiktaşın bir akini Tadı, Dek vü çi BE vereli kırılan bu akinı, ortalarda kısa bir mücadeleden sonra > Fenerbaliçe- nin iyi bir akını takip etti. , Bundan sonra Fenerbahçelile » vin daha canlı ve daha düzgün 0y- madığını görüyoruz. Biraz da rüz- Si altna düşmüş olmaktan müte- it bir ihtiyatla oynadıkları an- aşılıyor. Beşiktaşın kırılan iki hücumun- yaptı. gecti, topu ortalı Yappı Beşiktaş kale- talanışı, kafa ğı İnn Favl, topun or- dar seri oldu ki hak; © ol © ka- $ı cezalandırmak için dük, golle birlikte iş Bahçenin avantajı o İn di ve bu avantaj öyle gü; ariz- le neticelendi ki hakemin ei gel taj kaideleri) ni göz önünde ven) rak ılâzrm gelirdi Hakem, daha sonra, ayni oyun. Cuya ayni şekilde yapılan bir favli de gene avantajı nazarı itibara aj. muyarak cezalandırdı. Sayısız bir devre: Araya kaynayan bir golden son Fa umumiyetle Fenerbahçe hâkim Oynadı. Fakat her iki iç muhaci- inin topu ayaklarında fazla bek- dapeleri yüzünden gol çıkarama- er. Beşiktaşlıların bir kaç bü - sü da ya Fenerbahçe müdafaa- Fena, veya iyi bir oyun gösteren re çer kalecisinde kırıldı ve ilk dev sez bitti, €gâne gol; esine gol , İkinci devreye Fenerbahçelile- Beşiktaş Fenerbahçeye i rin birinci devredekinden daha can hı başlaması lâzım gelirken, bilâ- kis durgun bir şekilde başladılar. Beşiktaşın soldan yaptığı bir hü- cumun Fener sağ muavini Ekre - min üst üste yaptığı hatalar iki fri- kike sebep oldu. ikinci frikikte Fe- ner kalesinin önüne gelen topa, yakalayacağına emin bir vaziyet - te Fener kalecisi fırladı. Fakat aldandı, top kendisini aştı. Hakka güz el ve yerinde bir kafa vuruşi- le Fener kalesine soktu. Dün iyi oynayan Fener kalecisi bu golde hatalıdır. Lüzumsuz bir çıkış yapmasaydı, Hakkı kafa vurduğu zaman topu tutması çok muhtemeldi. Otuzuncu saniyede yapılan bu gol Fenerli. leri sarstı ve birinci devredeki yer- den oyun tarzlarını kaybederek kendilerini Beşiktaşın havadan o- yun tarzına kaptırdılar. Halbuki havadan oyun, kafa vu ruşlarında hasımlarına daima faik olan Beşiktaşlıların lehine bir tarz- dı. Bunun neticesi, ikinci devre - de, hâkimiyet umumiyetle Beşik- taşlılara geçti. Beşiktaşlılar iki defa böş kale- ye gol atamadılar. Fenerbahçenin oyunun bilmesine üç dekika kala gol olabilecek çok tehlikeli bir şü- tu, kale direğini sıyırarak geçti. Beşiktaş 1 — O galip geldi. Puvanlar: Dünkü maçtan sonra Fenerbah- çe ve Beşiktaşın puvanları gene mü savi vaziyete gelmiştir. Bundan sonra Fenerbahçenin Süleymani - ye ve Galatasarayla yapacağı i- ki, Beşiktaşın da Galatasarayı ye- nen İstanbulsporla yapacağı bir tek maçı kalmıştır. Taksim Stadında: Kadıköyünde Beşik le- besile neticelenen si e Taksim stadında da Galatasara- 7 aa ei neticelenen bir 'nanıyı a GN nee ki mayi Fenerbahçe stadındaki büyük labalığa mukabil, Taktim Hades da seyirciler pek azdı. İstanbulsporun golleri; Hakem Beşiktaşlı Rüştü Beyin idaresinde başlayan maçın ilk akt- nını Galatasaray yaptı ve bu â&- kın derhal kırıldı. Bundan sonra umumiyetle İstanbulspor daha can hâkimdi, iy müdafaası, muha- yikile besleyemiyordu. On sekizinci dakikada Salâhattinin bir şütü arkadaşlarından. bi çarparak top gene kendisine geldi, kinci bir şüt İstanbulspora ilk go- lü temin etti. Altı dakika sonra gene Salâhattinin yirmi metreden bir şütü Galatasaray kalesini ikin. ci defa ziyaret etti. Bundan sonra Galatasaray vaziyeti ik çin epi gayret gösterdi, fakat bir netice alamadı. Değişiklik yok: İkinci devrede Galatasaray gay aikti, Fakat İst i- ve çıkışları daha muntazam - dı. İki taraf ta gol çıkaramadı. lar. Ve oyun birinci ime- tce ile İstanbulspor lehine bitti, Sadun GALİP Aleş - Güneş Taksim stadında Güreş federasyonu reisi Ahmet Fetgeri Beyin bir yazım hakkında Cümhuriyet refikimize söylediği şeylere yarın cevap vereceğim. 0-1 galip Ateş - Güneş klübünün, Taksim stadını dörtte bir hissesini Zeki ' Rıza beyden devren aldığını bil. |, dirmiştik. Dün Galatasaray umu- mi kâtibi İhsan İpekçi beyle Ateş - MİLLİYET CUMARTESİ 18 NISAN 1934 Güneş mümessili Sedat Rıza Bey | MM Taksim stadında temasa gelerek stadın iki klübün müşterek men- faatlerine uygun bi: şekilde ida- resi etrafında görüşmüşlerdir. Bu ilk temasın verdiği intibaa nazaran hissedar olarak stadı müş-| | tereken idareye başlayacak olan bu iki klübün, Taksim sahasının müstakbel faaliyetinde biribirine müzahir olacakları anlaşılmakta - ler, Diğer maçlar Fenerbahçe stadında : Fenerbahçe - Beşiktaş. B: Beşik taş 2-3 galip. İkinci gümeden: paşaya 3 - 1 galip 'aksim T. stadındı Eyüp - Kasım- Galatasaray - İstanbulspor. B: Galatasaray 3 - 2 kazandı. İkinci kümeden: Hilâl Anadolu- yu 3 - 2 mağlüpetti, İzmirde: At koşuları IZMIR, 13. A.A. — Ilkbahar at yarışlarının üçüncüsü bugün Buca- da koşu sahasında yapıldı. Netice- ler şunlardır : Birinci koşu satış koşusu idi. Dört ve daha yukarı yaştaki yerli yarımkan arap ve haliskân arap at ve kısraklara mahsus olup mesafe. si 2.000 metre ve mükâfatı da yüz lira idi. Yedi hayvanın iştirak etti- ği bu yarişta birinci Kemal Beyin Ubeyanı, ikinci Mehmet Ali Beyin Ceylanı gelmiştir. İkinci koşu: Üç yaşındaki yerli yarımkan arap ve haliskan arap er- kek ve dişi taylara mahsustu. Mü- kâfatı 120 lira ve mesafesi 1.000 metre olup böş hayvan iştirak etti. Mehmet Beyin K. Tayyarı birinci, Miralay Rasim Beyin Yılmazı İkin ci gelmiştir. Üçüncü koşu tay deneme koşusu idi, 3 yaşmdaki yerli haliskan In- giliz erkek ve dişi taylara tu. Mesafe, 1600 metre, 375 lira olan bü koşuda yy iliği Rüştem üncü koşu, bu sene zarfın- da koşu kazanmamış olan dört ve daba yukarı yaştaki yerli yarım- kan İngiliz at ve kasraklara mah- süstu, Mükâfatı 210 lira ve mesafe- si de 2.000 metre idi. Sekiz hay- van iştirak etti ve birinciliği Prens Halim Beyin Semiri, ikinciliği Zi- ya Beyin Yavyzu kazandılar. Beşinci köşu, 4 ve daha yukarı yaşla ve 934 senesi zarfında ka zandığı ikramiyeler e yekünu 400 lirayı geçmiyen haliskan İngiliz at ve kısraklarma mahsustu. Me- safe 1600 metre ve mükâfat 155 “eğin irdi ve Fik- ret Beyin Piper'i Beyin Bekir ikinci oldular, : Lik maçları IZMIR, 13. A.A. — Mıntaka lik maçlarına kısmen bugün de de- vam edildi. Sabahleyin Karşıyaka Spor ku- lübü ile Türkspor arasındaki maç Türksporun gelmemesi yüzünden yapılamadı ve Karşıyaka ( sporlu- larla Altunordu karşılaştı. 6-1 Al tunordu galip geldi. Altay - Göztepe o müsabakası 3-1 Altayınlehine neticelendi. Anlaşılamayan bir sebeple Gözte- pe on dakika kala sahayı terket- miştir. Ankarada: . Lik maçları ANKARA, 13. A.A. — Bugün ikinci devre Jik maçlarına başlan- mıştır. Birinci takımlar : Altınor - du » İttifak spor arasında yapılmış ve neticede Altınordu bir üç galip gelmiştir. Muhafız gücü ile Ankara gücü: brinci devrede Muhafız gücünü 42 yenen Ankara gücü bu maçta 0.2 mağlüp olmuştur. İkinci takımlar: Altınordu! 2-1 ve Ankara güçlüler 3-1 galip gelmişlerdir. Saha çok kalabalıktı. c Ve- kili Sarraçoğlu Şükrü Bey de se- yirciler arasında bulunuyorlardı, dahil olmak üzere yeni beton arme yolalr yapılmaktadır. Bu yolların hususiyeti şudur: İnsanların otur- dukları yerlerden uzak olması, mümkün olduğu kadar düz bulun- ması, icap edrese yol dirsekler'nin büyük bir kavis halinde in m bir tren hattıma tesadüf ederse, hattın ya üzerinden veya altından geçirilmesidir. Yeni Alman yollarınm sevkul. Dünyada neler oluyor | Almanyada yeni otomobil yolları seferbedik halinde Almanyanın herhangi noktasma otomobil kol ları bu yollar vasıtasile en süratli zamanda yetişebileceklerdir. İnşa edilmekte olan yolların tulü 4800 kilometre olacaktır. Bu otomobil yollarının genişliği 30-20 metredir. Bu prog'iamın tahakkuku uzun senelere bağlıdır ve epeyce mühim para sarfedilecektir. Zira b'r oto- mabil o yolunun bir kilometresi 300,000 marka malolmaktadır. ceyşi bir ehemmiyeti de vardır bir malak ği — mi Ü . : . niversitelilea (Başı 1 inci sahilede) sebeple, geç vakit rüznameye “ye- ni idare heyeti intihabı,, maddesi de ilâve edilmiştir. İlk olarak faaliyet raporların- dan sonra, muhtelif bürolar namına da kongre azasına (o izahat veril pi İdare heyeti raporunda Bir- iği lerden, ihtifallerden, Namık Ke. mal ve Ziya Gök Alp günlerinden , kooperatif teşkil olunduğundan ve gazete © neşredildiğinden bah - sedilmekte (idi. İzahatr Omü teakip (o söz Oalen bir kısım aza, idare eheytini tenkit etmişler, Razgart hâdisesi münasebetile mü: hakemeleri devam eden Üniversi- telilerle hiç alâkadar olmadığın. dan bahsetmişlerdir. Azadan diğer birisi de kooperatif işine temas et- miş. Bu işle meşgul olan Yüksek Ticaret talebesinden Ekrem Bey de $u izahatı vermiştir: — Hisse senetleri hazırlanmış, satışlara da başlanmıştır. Maama- fih bazı yerlerden umduğumuz müzahereti görmediğimizi de kay- detmeliyim, Yüksek Ticaret £ talebesinden Meliha Hanım da, (Ekrem Beyin izahatını teyit ettikten sonra, ga- zetelere ilân dahi verildiği halde azanın bu işlere alâkasızlığından şikâyet etmiş, yapılan içtimada an- cak 14 kişinin bulunduğunu söy- lemiştir. Bunun üzerine Nedim Bey de- miştir ki: ” — Sınıfta Meliha Hanım sağım- da, Ekrem Bey (o solümda oturur. Gazetelere ilân verdikleri bu içti- madan bana bahsetmediler. De- mek ki davete icabet etmiyen diğer arkadaşların da benim gibi baber- leri yoktu. Meliha Hanım, yüksektahsil ta- lebesinin gazete okumaya mecbur olduğunu, bu kanaatle gazeteye ve- rilen ilânları kâfı addettiğini söy- lemiş, bu söz üzerine gürültüler ol muş, bir kısım aza bera- ber ilân sayfalarma pek bakmadık. larını, bir kısmı da ancak kitap o- | kuyabildiklerini söylemişlerdir. Bu sırada "verilen bir takrir ye- niden şiddetli münakaşalara sebep olmuştur. Bu takrirde, müzakeratın cereyanından idare heyetine karşı bir itimatsızlık görülmekte olduğu ileri sürülüyor ve bunun anlaşıl- ması için idare heyeti kongre- “den itimat reyi istemesi teklif edi- Bu teklif üzerine söz alanlardan bir çoğu, idare heyetinin seneden seneye intihap olunduğunu, itimat reisi Zeki Bey istifa ettiğini söy- miş, bunu ef SUE da takip etmeğe » Bu si- elk bir kısmı celsenin ta- tilile idare heyetinin bu Üre mi irüşüp iyet ında bir karar vermesini istediklerin den celse tatil edilmiştir. Celse mpi Dadaş azası lanmış, kendilerine karşı en w- fak itimatsızlık hissi altında bile çalışmayı doğru bulmadıklarından hep birlikte istifaya karar vermiş” Yi sie di tertip ettiği muhtelif seyahat KD İŞ, Gazi Hz. (Başı linci sahifede) bütün caddeleri doldurmaşlardı. Gazi Hazretleri halkın hizasına gelince otomobilden indiler ve bir sevinç ve heyecan dalgası halinde bulunan ve ayakları al- tına çiçek demetleri atan Ber- gamalıların arasına karıştılar. Bu suretle yaya olarak Halkevi- ni teşrif ettiler. Burada bir müddet istirahat ettikten sonra şehir civarındaki Eskulap hara- besini ziyaret ve âsarı atikayı | alâka ile tetkik alar. Veri len izahati dinlediler. . Tekrar Halkevine avdet ederek öğle ye- meğini yediler. Yemekten sonra halkın ayni çoşkun ve hararetli tezahüratı i- çinde dikili istikametinde saat 14 de yollarına devam ettiler. AYVALIK, 13. A.A, — Reisi cümhur Hazretleri 14,45 te Di. kiliye geldiler. Dikili gayet gü- zel sü:lenmişti. Halk şehrin methalinden itibaren caddeleri doldurmuştu. Gazi Hazretleri barada da halkın hizasına ge dince otomobilden indiler ve büyük tezahürat arasında yaya olarak Gençlik birliğine gittiler. Orada bir müddet kaldılar ve İlmi e ettikten sonra çoşkun arasından iş Ayvalığa hareket Bamerlale. Ve 18 de Ayvalıkta da yapılan istikbal pek muntazam ve muh- teşem oldu. Şehir baştan başa donanmış, muhtelif taklar ya- pılmıştı. Erkek, kadın ve çocuk şehir . halkı kâmilen caddeleri geçilemiyecek kadar doldur. muştu. Gazi Hazretleri şehrin methalinde otomobilden indi- alkış tufanı koptu. Halkın heyecanı zapte- dilemez bir hale gelmişti. Rei- sicümhur Hazretleri bu çoşkun sevgi havası içinde uzun müd- det yaya yürüdüler, ondan son- ra olomobille Çam tepesine çıktılar. Oradan avdette Cüm- huriyet Halk fırkası binasında: ki çayda bulundular. 19,30 da Edremit istikametinde yollarına devam etmişlerdir. İ —ğ—ğ— lerdir. Bu karar ikinci celsede Ze- ki Bey tarafından kongreye bildi- İdare heyetinin istifası da, gü- rültüleri kesmeğe kâfi gelmemiş, bu münakaşalar esnasında 30 ki- gilik bir idare heyetinin fazlalığı mevzuubahis edilerek 15 kişiye in- dirilmesi istenmiştir. Neticede “ ki şekilde bir idare heyetinin in- tihabı mış, yapılan inti habatta Zeki Bütür Bey tekrar re- isliğe, Ekrem Bey ikinci reisliğe, Cihat Hikmet Bey umumi kâl ğe, Muhittin Bey veznedarlığa, hat Bey muhasebeciliğe, Rüknettin Fethi Bey dahiliye bürosu başlığı na, Hasan Refik Bey hariciye bü- rosu başlığına, Meliha Nuri Ha- nım iktısat bürosu başlığına, Sa- dık Bey neşriyat bürosu başlığı: ma seçilmislerdir. Amerikalı banker (Başı 1 inci sahifede) şimdi Balıkesirde kız orta mekte: bi İngilizce muallimi bulunan bir Türk kızı ile tanışmış, bu tesadüf. ten konuşup anlaşacak birisini bul İnsull vapurda daima Feriha ha- nımla alâkadar olmuş, ecnebi a- jans muhabirlerine ve gazetecile- rine beyanatta bulunmamıştır. İnsull, vapur İstanbuldan ayrık dıktan sonra Sarayburnundan dö- nerken: — İstanbul dünyanın en tabii güzel şehri.. Bir rüya içinde gibi- yim, demiştir. Akşam yemeğini salonda yal - nız başına yemiş, on buçukta kas marasıma çekilmiştir. Sabah dört buçukta kamarasından çıkmış, kah» vealtısını salonda yapmış ve ora- da bulunan m nie be ali - kadar olmamıştır. Ekseriya Feris ha hanımla konuşmuş ve kendi v& ziyetinden hiç bahsetmemiştir. | © Trenin hareketine kırk dakika kala vapurdan çıkarılırken İnsull eşyalarını telâşla teker teker sayı mıştır. İstasyona giderken fot yafçılar resmini çekiyorlar, $ine- macılar filmini vagonda polis müdür muavini Veh bi, komiser Nail Beylerle Feriha hanım da bulunuyordu. İnsull tre- nin hareket saati olan altı buçu- ğa kadar pencereden etrafı seyret- miştir. Kendisine refakat eden me- murların gösterdikleri hüsnü mu- amele ve mezaketinden, Feriha ha- nımın yol arkadaşlığından (o çok memnun olduğunu söylemiştir. Ecnebi gazeteciler, o bilhassa Londraya buradan yüzlerce keli - melik telgraflar çektiler. İnsull sıhhatli ve çok tabii RMEİ idi, BALIKESİR, 13 (Milliyet — İnsull'ün bindiği tren öğle buraya geldi, i daha gel yuk bir tavuk ısmar- m asında büfeye gitti. İsmar- balığı yiyeceklerini aldı. Hiç me. iz ve meyüs © görünmüyordu. Yemekten sonra lokantanın pen - ceresi önünde biraz hava aldı ve etrafı seyretti Türkiyede gördüğü dütüst ve na | Zikâne muameleden memnun oldu- | ğunu bir kere daha Türkiyeye gel- mek ve hattâ burada kalmak is- tediğini söylüyordu. Maiotis halâ bekliyor Müflis banker İnsull'ün şehri mize geldiği Maiotiz isimli Yu - man gemisi dün de limanımızda kal miş ve hareket deniz ti- © izmirden vapura IZMIR, 13. (Milliyet) — Tren buraya sekizi otuz ikide geldi iv tasyonda Amerikan konsolosu em niyet müdürü vapur acentası var- ara ker emniyet müdürü Feyzi Beyin beraberinde garm kapusuna çıktı, İki arabaya yerleştilen ma “bizzat nazaret etti. Tall dele idi emniyet hislerle buradan hareket etmiş- ken telsizle geriye çağırılan Ame- rikan bandıralı dışarda o demirle- selâmladı benim için zahmet edi niz dedi. Belgrat sefiri (Bayı 1 inci sahifede) Türk ve Yugoslav hariciye na- zırları, Balkan misakının aktinden sonra Balkanların vaziyetini ve Bulgaristanın misaka karşı ittihaz. etmiş olduğu hattı hareketi tetkik Mösyö Yevtiç bu suretle hâri- ciye vekili Tevfik Rüştü Beyin Belgratta vaki olan ziyaretlerini inde etmiş olacaktır. Bu ayın yirmisinde Yugoslar mebuslarından 30 — 40 kişilik bir heyetin şehrimize gelmesi beklen- mektedir, Bu heyet ayni zamanda Anka- raya giderek hükümet erkânı ve mebuslarımızla temasta buluna - caktır, Millet mebuslarının biribirlerile tanışmaları, Türkiye ile Yugoslan ya arasında mevcut dostluğun te- zahürüne yeni bir vesile teşkil e- decektir. Pazartesi günü © kraliçe Maria vapurile Yugoslavyadan bi er mesi . il duğu için çok memnun olmuştur. , alıyorlardı . * İneull'in bindiği birinci mevki | ia gi a