22 Mayıs 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

22 Mayıs 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Gö. iy LONDRA, 21. A.A. — Havas ajansı li Ekspres” in Almanyaya gön- derdiği hesusi muhabiri Pembrok | Ste- fens geçen hafta casusluk suçu ile AL manlar tarafından tevkif edilmişti. M. Stefens, Selle'nin Hanovr ticari hava meydenindan birkaç km. ötede ol- duğunu söylemektedir. Yer altındaki har va msydamı ormanlar arasında bir ara- zidedir. Ve ne yoldan, ne de tren yolun dan görünmemektedir. Hücum kıtaları- wn bile buraya girmeleri yasaktır. Han- arlrdn tayyi ur. İman tayşareleri 9 civar | fabian Parça halinde bulunmak- taktirde derhal bu par- tayyaı rini yapılabile- Şikago | yangını Zarar 10 milyon; 1200 yaralı var Amerikalılar zararın tamiri için faaliyete geçtiler ŞIKAGO, 21. A.A. — Evvelki ak- samki yangının sebep olduğu on milyon dolarlık zararın tamirine - derhal faali- yetle başlanmıştır. On iki umumi bina ile yirmi kadar | hususi ev kâmilen mahvolmuştur. 1200 kişi açıkta kalmıştır. Hastahanelerde 1500 yaralı vardır. Bunlardan ekserisi itfaiye meferleridir. Bu yangın — 1877 denberi Şikago'nun tarihinde görülen fa- cia'arın en büyüğüdür. Mezbahada başlıyan yangın, polişçe, işçiler tarafından çıkarılan karışıklıklara atiedilmektedir. Yangın, gece yarısına doğru şiddetini kaybetmişti. Fakat dü 62 itfaiye müfrezesi henüz sörm. sımları söndürmekle meşguldü Niçin Akvam cemiyetine İ girmek istiyorlarmış LONDRA, 21. A.A. — Deyli Teleg- * Bu temayülün başlıca 3 saiki var- dır, Bisineisi, Sory;tlerin, Japonya, bir yandan da Alman tecavü- HARİCİ HABERLER Almanyada harp sanayii Deyli Ekspres muhabiri mühim ifşaat yapıyor #af'ın siyasi muhabiri, — Sovyetlerin ak- Sen an görülen temaylerimden bir yandan | zünden endişe etmeleridir, Ve akvam ce- miyetine dahil oldukları takdirde bu devletlerin ber ikisine karşı manevi ve siyasi mözaheret bulmak ümüdindedir- ler Uçüncü saik ise, Sovyetlerin akvam cemiyetine dahil heniz kendi- sini resmen tanımamış olan devletleri kanamam temin etmek emelidir.” “Arnavutluk Fransadan bir istikraz a Lr pm gelen gayri resmi haberlere göre, Arna- vutluk sazırlarından bir zat, Fransadan lerin | < bir istilerrz akdetmek maksadiyle Paris. | te bulunmaktadır. Arnavutluk hükümeti bu istikrazan bir kısmı ile, Fransız tez- gâhlarmdan denizaltı gemileri satın ala- Yunanistanda standa Kraliyet lehinde tezahürat Müteveffa ATINA, 21. (Milliyet) — ve mahılü Kral “Kostantinin yapılan â tezahürat yapılmasına vesile olmuştur. “kahrolsun Venizelos” De Ni Rusların ateşine maruz kalan vapur TOKYO, 21. A.A. — Sovyet kalele. rinin ateşine maruz kalan Mançuri va- puru Taheihe'ye muvasalât etmiştir. Bu sebepsiz taarruzdan dolayi pek ziyade hiddetlenen tayfa Japon garnizon ku- mandan: taralıdan edilmişlerdir. Jap nyada mali iskandal 'OKYO, 21. A.A. — Maliye nazırı Kurodanın 'tikam edilmesi üzerine na- zaretir. üç samuru tevkif edilmiştir. Na- ın vaziyeti pek ziyade müşki tir, Nazırın vaziyeti pek ziyade müşkül- leşmiştir. Bununla , Mazar, eğer rezalet bu orada daha ziyade büyümez- sc, istiladan evvel bir kıç ay tahkika- tın neticesin: bekliyecektir. Madritte bomba MADRIT, 21 .A-A. — Blasko Iban- yaz caddesinde kuvvetli bir bomba pat- İnmıştir. Birçok kimseler tevkif edilmiş- tir. Fransız reisicümhuru PARIS, 21, A, bah, Dijem'a baröket etmiştir. Birçok şahsiyetler tarafından teşyi edilen Cüm- krça, orada 86 inci öümraetik bayra- end hazı Sulunacz Löbvöm bu s9) | Bu cümleden olarak Hamburg'da, üç işçi ekibi Selle'deki tayyarelerin rine tatbik edilecek yeni bir imşani sit- temini tesbit için geceli çalış” maktadır. Henüz ismi olan yeni bir maden dört saat mütemadiyen kaynatılmakta ve hamur haline getiril. mektedir. Soğuyumen, bu maden alomin- yazda İnley aramakla ir cisim olma. Köel'de- bir fabrika el borubaları için Gezen imâl etmektedir. Glukstad'de, bir kâğıt fabrikasında 700 işçi iştiâl edici | maddeler imâl etmek- Cenubi | tenmektedir; MİLLİYET SALI 22 Yeni paralar 16 milyon gümüş Para basılacak Meclise verilen kanun lâyihasının esasları ANKARA, 21 (Telefonla) — Ma- deni ufaklık paralar basılması hak - kındaki kanunun bazı maddelerinin hükümet mezkür tadili hakkındaki lâyihayı Mec z yihada dil edilmesi teklif olunmaktadır: “Sekiz milyonu şimdiden ve 8 mil- yonu lüzum görüldüğü zaman bastı- rılmak üzere 16 milyon iralık gümüş para çıkarmağa Maliye Vekili mezun dur, Kanunun ikinci ve dördüncü mad - delerinin ise şöyle tadil “olunması is- Madde 2— Tesbit edilen gnüş 25, 50, 100 kuruşlukların ibare binde | Amerikada Harp olamcm şiddeliyiz devam ediyor NEVYORK, 21. A.A. — ,Mahallin- den gelen haberlere dar vukua gelen muharebelerin zunluğundaki bir cephe (üzerinde çar- | ütşmakta olan kuvvetler 80.000 kadar tahmin edilmektedir. Feci bir kaza ROMA, 21. A.A. — Targa - Flerio o- — yarışmda Ailleotz'men otomobili Kardollino kapusu ci- per devrihmiş ve dört metro liğinden düşmüştür. Derhal hastahane” ye kaldırılan Ailleota'nın amudu Filean kan ünit etmektedirler. Amerika i istenilen | | neticeyi vermedi mi? VAŞINGTON, 21. A.A. — Kanun a- | damlarından meşhur M. Klaranı Dar. vov'in üç hukukçu, üç tecir ve bir falri- | katörden mürekkep bir o komisyonun Mili kalkınma kanunlarını tetk'k etme- ğe memur edildiği malündur. M. Darrov| bu komisyonun hiç bir zaman raporunu vermiyeceğini söylemesine rağmen, çok. büyük olan bu rapor bugün | meşredil- miştir. Raporun Ameriknda büyük bir akis uyandıracağı tahmin edilmektedir. orda, elekirik, sinema, ayskkeli, kömür, buz gibi birçok senayide mono: pol temayülleri görüldüğü bildirilnekte- dir. Rapor, Reisicümhura, kanunları ta- etmeyi, kanunları tatbike memur 0- lanları değiştirmeyi ve yeniden-teşkilât yapmayi teklif etmektedir. Rapor, kanunların 1933 nisanından 1934 nisanma kadar, hayat yüzde 19 nisbetirde bahalılaşörd:ğrnı, ücretlerin | ayni nisbette artmadığını yüzme, | | terektedir. Bu kanun, N. R. A. kanun! rı mücibinee, ticari şirketler yapılması na müsaade için ortadan kaldırılmıştı. Dünyafutbol iii ROMA, 21. A.A. — Fütbol dünya İ ralar için tesbit olunan halita icabı - İ | Layihadaki | masraf olarak itaya mezuniyet veri - civarında devam etmektedir. 20 mil u- | , Milli kalkınma | | lan İran Şahı Hazretlerinin eilmandar- | Sn Vekületi umman lürlerinden Ke- sekiz yüz otuz olacaktır. Mıdde 4 — On paralık bronz pa- İ i na göre Maliye Vekili tarafından ta- dil edi ğer hükümlere gore para basılması için ufaklık mader len 500 bin liranın bir milyon liraya çıkarılması istenmektedir. Ufaklık paraları basacak olan Dam ga matbaası paraların süratle bul - mast için tesisatını takviye ve tevsi € - decektir. Paraların basılması esnasında me- sai harici çalıştırılacak memurlara ay | İk, maaş veya ücretlerinin muayyen bir nisbeti tecavüz etmemek üzere mun zam bir ücret verilecektir. Paralar basılma işinde fevkalâde e hizmetleri lere Mar GEY. Vekâleti nakdi mükâfat verecek | tir. Şah Hazretlerini İstikbal için ANKARA, 21 (Telefonla) — 10 ba- ziranda memleketimizi teşrif edecek o - Lima intihap olunan zevat ay başında bududa gitmek üzere Arkara'dan hare- ket edeceklerdir. Milmandarlar ordu müfettişlerinden Fahrettin, Ali Sait Paşalarla Riyaseti - simler yaverlerinden Celâl Bey, Hari- mel ve Teşrifa uma midi yasayini Şevkati Nuri Beylerdir. Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Beyin Şah Hazretlerinin istikbalinde bulun « imak üzere haziranda Cenevre'den tay- yare ile memleketimize o dönmesi şek #nuhtemeldir. Erzurum caddeleri | ERZURUM, 21. A.A. — İran Şahı Pehlevi Hazretlerinin buradan geçmesi dolayisiyle şehrin bazı caddeleri ve ge- çocekleri yollar düze'tilmektedir. Muh- terem misafirleri istirhatlerinin temini için Yatacakları mahaller şimdiden ba- zrlanmaktadır. Viyana elçiliği ANKARA, 21 (Telefonla) — Viyana Maslahetgüzarlğımı tayin edilen Çerat in Tiran Elçiliğine nakledileceği ve Elçisi Ruşen Eşref Beyin Viyana olunacağı haber veril mektedir. Hariciye tayinleri ANKARA, 21 (Telefonla) — Mün - hal bulunan Hariciye Vekâleti Umum müdürlüklerine orta elçi Âli ve Şefik Se- sampiyonluğunun İtalya tarafından ilk delin kazanılmış olmasını kutlulamak maksadiyle, M. Mowsolini, yeni bir seri ji posta pulu ihdasını emretmiştir. lâmi Beyler tayin edilmişlerdir. Pogte Elçiliği kütibi Behçet Beyin MAYİS 1934 Meclis bugünden itibaren hergün toplanacak Bütçe münasebetile Başvekil Mecliste mühim bir nutuk söyleyecek ANKARA, 21 (Telefonla) — Büyük Millet Meclisi yarın- dan olmak üzere ren her gün toplanmağa karar vermiştir. Başta bütçe elde mevcut müstacel işler bu devamlı toplanmayı zarari kılmıştır. Maamafih Meclisin yarınki toplantısının kısa sürmesi ve asıl faaliyete Çarşamba günü başlanmsaı muhtemel- Zira, yarın Fırka grupunun toplanarak hükümetin bazı iş- i izal dir. ler hakkında verece; hatı dinlemesi muhtemeldir. ar imal edilen 934 bütçe projesi bugün Meclis azalarına tevzi edilmiştir. Bu suretle bütçenin müzakeresine Perşembe günkü toplantıda başlanabilecektir. Bütçe münasebetile Başvekil Paşanın Meclisle mühim bir nutuk irat etmesi ve natukta bilhassa harici işlere temas etmesi- ne initzar edilmektedir. Heyeti Vekilede müzakereler ANKARA, 21 (Tetefonla) Icra Vekilleri Heyeti bu akşam top- lanmıştır. Geç vak'e kadar devam eden bu toplantıda harici işlerin gö- rüşüldüğü zannolunmaktadır. Orta tedrisat mektepleri müdür ve muallimlerinin maaşları ANKARA, 21 (Telefonla) — İlk ve orta tedrisat muallimlerini: terfi ve tecziyeleri hakkındaki kanunun yedinci maddesinin tadiii hak kındaki lâyihayı hükümet Meclise vermiştir. Bu lâyiha ile orta tedrisat mek'epleri müdür, ne mukabil talebenin azlık ve bit edeceği mikdarlar verile in de muavinlerinden başka idari vazifeleri- uğuna göre Maarif Vekâletinin tes - tir. Mikdartar şudur: Lise ve Muallim mektepleri müdürlerine ayda en az doksan en çok 150, orla mektep müdürleri lise ve muallim mektepleri başmuavinlerine en az 50, en çok İ doksan, muavinlere de en &z 35, en çok 50 lira verilecektir. M. Kondilis Venizelosu itham ediyor! ATINA, 21 (Milliye?) — Harbiye nâzıre ve Mili Müfritler fırkası lideri M. Kondilis Matbuat mümessillerine beyanatta bulunarak M. Ve nizeloun dünkü beyanatına cevup ve! ve muhalefet reisine karşı ha karetâmiz lisan kullanmıştır. M. Kondilis bu beyanatında Yunan mil - Jeti 191 yet etti 1920 devresinde milli işini nasıl M. Venizelosun eline emni. kendi kendine sormaktadır. M. Kondilis beyana'ını şöyle - ce bitirmiştir. Eğer muhalefet dahili cidali istiyorsa, yapalım. Biz karşı gelmiye hâzırız ve böyle mücadeleleri yapmağı iyi biliri Milli Müdafaa bütçesinin takviyesi için tedbirler i Yeni kanun lâyihasının bir kısmı dün akşam Meclise sevkedildi ANKARA, 21 (Telefonla) — Hülrü- met Milli Müdafan o bütçesini takviye maksadile alınması kararlaşan lere dair kanan lâyihalarınm bir kesme bu aleşam Mecbise sevketmiştir. Bugün ve- rilen lâyihalar devlet tahvilleri hariç ol- mak üzere diğer esham ve tahviller üze- zerinden almacsk vergiye, ve Devlet Şü- rasında ikame olunacak da alına cak harca ve damga kanununun bazı maddelerinin tadiline dairdir. Bu son lâyiha ile damga mevzuunu teşkil cden evrak senedat, ve ikinat üze- rinden alınması hükümetçe teklif len kısımlar şunlardır: Kefalet akçesi olmıyan imtiyaz karar. | nameleri, beher bin kuruşluk kefalet edi - üzerinden alınan damga resmi, ihti- La Röpubligue'den : | La Ropublişme gazetesi Arabis. | tsi yaba Mill yümleği GE vee) kalede diyor ki: İnteligens servisinin İbnissut ile teş riki mesai ettiği zannın: tevlit edecek gnareler vardır. Bu yizli kuvvet, 1916 etmesi mahtemeldi kal şa da muhakkaktır ke, Vehebile. rin reisi İngilizlerin tursağına kendini kaptırmaz. Ve İngilizlerin bir ğramaları iktımali de son istihbarata mozaran, iop, mitralyöz, tank ve hattâ tayyare ile mücehhez, muciliri bir orduya sa- hip bulunan ve mahir bır devlet ada- pu olan İbnissaut, iemenin istildsıne müteakıp muhakkak Şimale teveccüh edecektir. Yani, Sina cölüna ve Mes ğru dönecektir. Hatt ir kı daha yukar'ya, Filistine, belki 4e irak'a yürümiyz.ektır? Hezreti Muhammedin serdarlarının takiben - Mesr da dahil olduğu « Yakın Şarktaki bütün Arap mlehetlerini ayak'andıracak bir tehit Arap hükümelinin Messüsü- nün İngiltereye ne gibi faydalar te - sui edecği seale eşi Tüna mukabil, ie ılyanın gözü Ye- | men üzerindedir. Ibroscut kendi İri ECNEBi MATBU tsutını ve orduların: tensik ve talim | için birkaç talyan zahiri getirmişti İtaiyanın Üre hareketini anlamak i - şin haritaya bir göz gezdirmek hâli - | dır. Vasi bir müstemiei: : imperatnr - luzu.na sahip olmak hevesinile bulu - | nan İtalya, bir tarafta Trablas Garbe ve Bingaziye've diğer tarafta Somali memleketini ve daha yukarıda Eritre müstemlekesine meliktir.. Trablusun hudutlarını tevsi etmek İtalya için im kansızdır. Habeşistan cihetinde kar - şısına İngiltere ile Fransa cıkar ki, bu iki devlet 40 seneden beri buraya kuw vetle yerleşmişlerdir. Roma için bu - ralarda kuvvetli bir müstemleke kur- yoktar, Geriye yakın iç zaman evvel, tİalyanın A - nadolu üzerinde emelleri vardı. Pa - kat genç Türkiye kuvvetlidir ve ken- dimi saydırmağa karar vermiş balu - nuyor.t İalyanın Suriyede dahi bir ta- kım emelleri olmuştur. ve ır. Fa kat Fransanın bu memleketi terketme ğe hiç niyeti yoktur. İçimizde Gustave Herve'den maada Suriye manasının İtelyaya terkedilmesini arzu eden yok tur. tlalyanın Filistinde de gözü vardır “Evening Nevs” gazetesi Filistindeki İngiliz mandasının İlalyaya terkini tavsiye ediyor. Diğer taraftan Yemen | deki siyaseti sayesinde talya Cemubi nesile bir İtalyan | edebilse idi, Basra kör- | fesi, Bahri Sefit, Bahri Ahmer. Bah ri Muhiti Hindi arasında Mussoliniye gömütenahi bir siyaset meydanı açı - rd raporla. e a in düründüğü i 'yetinden bahsetme mevsimsizdir. Ban | lar sadece zevvahirdir. Hakiki zafer yerli ahalinin, Arapların, yeni Li > Iâm serdarının muvaffakıyetid. İnteligens servisinin bütün ni rağmen Arabistanda bilhassa 1926 dan beri ve hassaten bu sene hezimete uğ ramış olan (Garbli) delikleri himmme> dir. Le Populaire'den : | Türkiyenin Avrupa işlerindeki ro - Hönün esaslı ehemmiyetini şimdiye ka dar müteaddit vesi den beri mühim bir faaliyet göstermiş tir, O olmasa idi, ne mütearrızın tav- sifi için Londra konferansına ve ne de Balkan misakına nail Tür - | olacaktı. kiye Hariciye vekili Tevfik Rüstü Be. Ankara diplomasisinin daha teberüz ettirmektedir. Rüştü Bev ieati ediler nutuklardan ancak rine müvazi ve hemen tamamen şabih iki frrkayı göstermekle iktifa edeceğiz. Mr. Titulesco demistir hir “Her iki memleketimizi bazı di memleketlere bağlayan hususi bir e Tam rabıtalar vardır. Biz, Türkiyenin Yunanistanrın ve Souyet Rusyanın hu- susi dostluğuna mazhar olduğuna vâ sinai müesseseler ihtası için ita olunan ruhsatnameler, bir imtiyazın — istihsali zımnında resmi verilen mali itibar ri, resmi dairelerle izntiyaz sahipleri arasmda lime imtiyaz mulavale ve gerinmmelsindzn alınmakta olan cesme isi misil, , Anonim şirketlerin seramayesinin imamı imza olunduğuna ve yüzde onu nun veya daha ziyadeainin tediye li; dığına dair müessesatı maliyeden veri- Ton beyannameler, anonim şirketlerin da hili nizamnamelerinden kabul ve tastik edilmiş olan nüshaları, şirketlerce teda- vüle çıkarılacak hisse senedatına ve tah- vilâtma sahip olanlar tarafından talebi havi ita edilecek tahviller, anonim Şşir- kotlerin müessis hisse senedatı ve ifa senedatı, muayyen ereblâğı havi olmıyan veya muayyen meblâğı matuf buhummı- ta ATINDA OKUDUM TIP Sü Tikidir ve Fransanın dostluğu ile mü. bahidir. Binaenaleyh iki iki Pp rasında muhadenet tesisinin yarının Sulhünün tanziminde mühim bir ömil olmamasına imkân yoktur.,, Türkiye Hariciye Vekili de bu be- yanatı teyi letmiş ve cevabi nutkun- da bu mülâhazata iştirak eylemiştir. Tpbnn 'Nazır Cenapları Türkiye- Rasyaya ve Yunanistana bağlıyan dostluğü ve diğer taraftan Romanya- z Zey ve Fransaya ve Küçük İti rapteden münasebalı mevzu bekğimiştr. Ve haklı olarak bu un- surlarda beynelmilel emniyet ve rahatin müessir birer âmilini görmüş tür. Bu moktai nazarı kendi noktai na lan hic bir veçhile ayırmağa muk tedir değilim.,, Demek ki Türkiye bugün - Balkan itilâfı ile Küçük İtilâfın le birleş siyaset manzumesinin ih - verini teşkil ötmektedir. İmza etmi; devletlerin kâffesi tarafından tasdik edilmesi icin Balkan misakı lehinde Türkiye büyük bir gayret ve mesai sar fetmektedir. Başlıca emeli de Bulga- ristanı bu misaha iştirak ettirmektir. Sultanlar ve Çarlar devrindeki Türk- Rus zıddiyeti yerine elyevm Moskova ve Ankara cümhuriyetleri Balkanlar- da müsterek bir hattı hareket takip ediyorlar. Bu siyaset bugünkü şeklin de kaldıkça muhakkaktır ki dünya sulhüne ve beynelmilel iştiraki me - saiye hâdim ve nâfi olacaktır Buğdayı koruma Lâyiha dün Meclise verildi 6 Milyon 400 bin lira va- ridat temin edilecek . ANKARA, 21 (Telefonla) lerine göre hazırlanan bu verginin se bede 6 milyon 400 bin lira varidat te min edeceğini tahmin etmektedir, Lâ yihanm esasları şunlardır: Memleket dahilinde yapılan ve ha riçten getirilen un ve undan yapılmış bm Buğdayı Koruma vergisine tâbi olacaktır. Bu maddeler buğdar, çavdar unları undan yapılmış diğer maddelerle ekle şehriye, irmik ve her nevi bisküit yel ve su ile işle - yen eleksiz Yaya değirmenlerde bu vergiden müs - Satma Yalaz b bu değirmenlerin ma mulâtı satışa çıkarılırsa vergiye W tutulacaktır. Ve vergi müşteriye olacaktır. Kendi ununu öğüden değirmenci veya malını fabrikada ve değirmende öğüttüren şahıslar bu kanunun tatbi- katında müşteri vaziyetinde olacak - tır. Vergi değirmen ve fabrikaların bulundukları mahalli varidat dairesin de temerküz ettirilecektir. Verginin matrah ve nisbeti müte - amil olan 72 kilo ayrimi ee Der güval un . ki için vergi inn dığı takdirde beher kiloda birbuçuk, vergi verilmemiş undan mamul ise 3 Iu ruştur. Vergi mükellefleri mal sandık larından yedisini vermek suretile ala cakları 3 parçalı makbuzun bir par - gemi değirmenciye, diğer parçasını control memuruna verecekler, üçün - cüyü de hifzedeceklerdir. Değirmen ye fabrikalar ve kontrol memurları bu makbuzları hususi bir deftere kay dedecekler, kontrol memuru çuvalları mübürlemeden değirmenden un çıka rılmasına müsaade etmiyecektir. Çı val ile satılmıyan makarna, irmik, şeh riye ve pisküvi zurufuna vergi pulu yapıştırılacaktır. Pullar kap ve zarfların açılacak ye yerlerine yapıştırılacaktır. Yukarıda - ki bükümlere riayet etmeyenlerden i- ki misli vergi alınacaktır. Defter tut tuğu halde bir kısım muamemelerine kaydetmiyenler veyahut bazı mamu - lât için makbuz veya pul kullanmayan ların vergisi © ay sn fazla iş gün ühâslatı tahakkuk ettirilerek yüz i hsil olunacaktır Fabrika, değirmen, fırın işletenler ile zahire tüccarları, fabrika, değir en mağaza ve depolarımda bulunan wn ve undan ammul olarak bu kanu- 2d kanunun zarfında varidat tahakkuk kak dairelerine bildirmeğe mecbur olacaklardır. Bil - dirmiyenlerden bu malların vergi iki misli alınacaktır. Bu vergi kanı mumun tatbikma 1 Haziranda başlı nacaktır. Adliye intihap encümeni ANKARA, 21 (Telefonla) — Adliye intihap encümeni haziran ilk haftasmm- da toplanacaktır. Maliye Yekilei ini” hap encümeni de yarın toplarscaktır. rı, muvakkat sizorta beyannameleri, #i- gorta zeyilleri, alelümmem tahkimname- ler, sulhnameler, konkordate ve maha- kim ve devnire ibraz olunan blümçolar, pasaportlar, silâh taşmak işin yerlem tezkereler, küğrt ve mukavva yazılarak uzmumi mahallere mi duvar ilânları, kâğıt ve mukavvadan üzerine tertip ve teşhir buruk relerinin verdikleri makbuzlar, o bosap pusulaları, ilânı havi olmıyan cep tak - vimleri ve yalnız sanat ve mahalli ikame- ti mübeyyin kartlar, adresler, lokanta ve otellerin yiyecek, içecek Be teleri, duvar ve ehli hayvanlar sayım, yoklama, ifraz tezkereleri, hükümete ait müze ve devairi belediye ile menafii w- hanmuştur. Diğer taraftan kazanç, vermset ve in- tal vergileri kanunları mucibince mü- kelleflerin verecekleri vergi beyanname lerinin bir lira resme tabi atlası tek lif olunmuştur. Damga kamınunda tyat ro ve konser ile sinema, sirk, stadyom bi etlerinin tabi olacskları resim fıkrasına plâjların da ithali aynı lâyiha ile isten - miştir. Munzam resimlerin istifasına 1 haziranda başlanacaktır. Müdafaa çul'arı ANKARA, 21 (Telefonla) — Buğdar yı koruma vergi ihtas edilecek pak Be ere ve idire ee mü dafaz pullarının sümuneleri Maliye Ve- kületinee tespit olunmuştur. Pulların basılmasına yakımda dunıya matbaası da başlanacaktır.