22 Mayıs 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

22 Mayıs 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Mali kanunlar | Müzakere ediliyor (Başı 1 ahifede) Bütçe encümeni namına cevap | veren mazbata muharriri Müker- | rem Bey idarenin şeh'r ve kasaba- lar haricinde müstakil o doktorlar istihdam etmekte olduğunu, şehir ve kasaba'arda ise bu işlerin hü- kümet ve belediye doktorlarına gördürüldüğünü işaret ederek ida- venin sıhhi teşkilâtının ih'al edil. mediğini kendisine düşen vazife- Yi temamiyle ifa etmekte bulun- duğunu söylemiştir. Mezkür idare. nin 934 masarıfı o karşılığı olarak 309.852 lira tahsisat verilmiş ve varidatı da 396 bin lira olarak tah. Mn olunmuştur. Posta ve telgraf İstanbul mühendis mektebinin 933 senesi bütçesinde o münakale yapılması hakkındaki kanun lâyi- hasının müzakeresini o mütcakip posla, telgraf ve telefon umum müdürlüğü bütçesi görüşülmüş ve bu münasezetle İzmir » Ankara telefon irti- batma dair sorulan bir suzle cevap ve - ren Nafia Vekili Ali Bey, bu irtibatın bazı noksanlar dolayısile bugüne kadar yapılamadığını ve yakında temin oluna- İZE anan 1004 renin nan ütçesi İl eya sehir meli 5.555.677 lir ünhsicat veri İstimlâk kanunu İstanbul ve vilâyetlerde belediye dai veleri nama istimlâk olunmcnk mahal lerin ne suretle istimlâk edileceklerine dair kanunun değiştirilmesine ait bâyiba min müzakeresine devan olunmuş ve Re- Sik Şevket Bey (Manisa) söz alarak bele diyelerin hudutları haricinde su kaynak- larından istifade için yapacakları istim- Yüklerin kanımu medeninin bu hususta tezat teşkil ettiğini işa- vet eylemiştir Adliye encümeni namına Salâhaddin cevap vererek halkın su ihtiyac'nı için beledi verilmiş 0 - lan bu hakkın yerinde olduğunu işaret İs ve bu salâhiyetin kanunu medeni- pin verdiği hakları ihlâl etmediğini ve tanunum tanziminde buna ait maddele- önünde bulundurulduğunu 8ö7- Dahiliye Vekilinin beyanatı 1. Dahiliye Vekili Şükrü Kaya Bey, be-| ledi, me için su meselesinin chemmiye- saydeylemiz ynaklarınmn İstimlâkine nit bususatm tesbitinde ka- nunu Medeninin hökümleri muhafaza €- dilmiştir,, demi İetimlük işini tevek edecek komisyon 3za olarak iltihuk edecek mühendis veya fen memurunun hökümet veva beledive mühendisi ve fen memuru olduğu hak- ında sorulan bir suale encümen verdi “evapta her yerde aynı zamanda hükü- met ve belediye mühendiz — ve kalfası bulunamıyacağı cihetle bu noktanın a. Şık bırakılmış olduğunu bildirmiş ve bu derenin ruutlak olarak kalması istemiş bı small Bey (Şarkikarabisar) verdiği ir tşlerirle maddeye “varsa mafia mü hendisi,, kaydını ilâvesini istemiş ve | takrir kabul olunmuştur. Belediyelerce istimlâk olunacak yerle al bedellerinin beş senelik bono ile ö - ! “eamesi hakkımdaki 17 nci maddenin de Raif Bey (Trabzon) söz Tek bu maddenin istimlâk bedellerinin Bakden ödenmesi hakkındaki teşkilât Siasiye kanununun maddei mah: m bir tezat teşkil eyledi karan külünü ihlâl eder iyelte bu. funu kaydederek mazbatada aske- Ti, nemnu mmuntakalara wt kanuna istina» Gen ileri sürülen esbab mucibeyi de ye inde bulmadığını işaret eylemiştir. En- Tümen namma cevap veren Salâhakti; Bey (Kocaeli) Adliye encümeni ekseri. Yetinin bu maddenin kabulünde mere. ketin imarı noktasından fayda gördüğü- Nü teşkilâtı esasiye kanununun hüküm. lerine karşı muhalefet © etmesinin hiç kimsenin hatırmdan geçmediğini, mazba tadaki esbabı mucibenin mevzuubahis Kanunda görülen lüzum ve zaruretin be- lediyelerce yapılacak istimlâklere ait ka- ada da görülmüş olmasından ileri gel liğini söylemiştir. 1, Maddenin leh ve aleyhinde ileri sürü: 4 mütalsilardan sonra maddenin tavyı akkındakki takrir okunmuş ve kabul e- üimiştir. Kamunun diğer maddeleri Üze- ça Barit ve mevaddı infil ley erilecek rahant ve nakliye tezkere- Madi barst ve köherçile (o veşatlayıcı ideleris fişonk ve av malzemesi ve av kullanılması yasak olmıyan ta- bancalarln fişenkleri ve şenlik fişenkle- kaya isarına ait kaman lâyihaları müza- 14 vE kabul edildikten sonra yarın saxt veri toplanmak üzere içtimaa nihayet | ir. Ki eri Rüşvet hadisesi il. (Başı İ inci sahifede) “ün sabah Paristen şehrimize gel- MİŞ ve pederi ile görüşmek üzere mi akşam zenle Ankaraya git- İstanbul Müddeiumumiliği ta - yafından Telefon Şirketi Ümum yüdürü M. Anderson ile sabık Şir et Komiseri Fuat Beyin ifadeleri “n posta 'le Ankara Müddeiumu- yiliğine gönderilmişlir. Dün istan | ulda Mer Saleme Ankara tevkif sinde felç geldiği şayiası çık - MŞ, fakat tahakkuk etmemiştir. Gümrük memurlarına ikramiye ANKARA, 21 (Telefonla) — Güm - rük ve inhisarlar Vekâleti günrük me- Mmurlarna haziran başında vereceği ilera- Yeni irak Sefir geldi (Başı 1 inci sahiledeğ, va mutasarrıflıklarında bulunduk- tan sonra Bağdatta mebus intihap edilmiş ve muhtelif kal Adliye vekâletini ifa etmiştir. Bilâ hara Türkiyeye İrak elçisi sıfatile gelmis ve üç sene evvel Ankaradan Bağdada döndükten sonra bir müd det Dahiliye vekâletinde bulun - muş, İrakın Cemiyeti Akvama du- hulünü müteakıp o merhum Kral Faysal #arafından Başvekil sıfati- le kabineyi teşkile memur edilmiş ve 1933 senesi martında mevkii ik tidardan çekilmiştir. - Naci Şevket Bey dün Perapalas otelinde bize memleketimiz hakkındaki ihtisasa tını şu suretle anlatmıştır: “Memleketimi ikinci defa olarak temsil etmek üzere pek sevdiğim Türkiyeye döndüğüm için büyük bir sevinç duyuyorum. Esasen İs - tanbulda gençliğimin en tatlı ssne- lerini, ve âli tabsilimin bütün dev- resini bitirdiğ'm için bu muhite hiç bir zaman yabancı bir gö yorum. Bahusus kendilerinden büyük iltifatlar gördüğüm müm - taz şahsiyetleri ve kendilerine has saten derin bir hürmet beslediğim Başvekil İsmet Paşa Hazretlerile | Hariciye vekili Tevfik Rüştü Beye- fendi ile tekrar temas edeceğim - den mütevellit mesruriyetim bü - yüktür. İrakın sevgili ve genç Ga- zisinden, dehalarınm hayranı oldu | ğum ve kendilerine büyük bir his- si hürmet ve tazim ile merbut bu- lunduğum, Türkiyenin Ulu Gazisi: | sine samimi selâm ve hürmetler tak dim etmek şerefine de nail olaca - ğım için pek bah'iyarım. İraklıla. rn selâm ve muhabbetlerinin da do:t ve kardeş Türk milletine muh | terem gazeteniz vasıtasile. iblâğı- nu hassaten rica ederim. Siz de bi. Tiyorsunuz ki İraklıları öz kardeş. lerimiz olan Türklerle bağlayan birçok rabıtalar vardır. Kuvvet ve samimiyeti bu rabıtalara istinat &- den iki kardeş ve dost memleke - tin münasebatı herhangi bir mua- hede veya ittifaknamenin çok fev- kindedir. Cünkü bu münasebat kâ ğıt üzerinde kelime ve cümlelerle | İ | İ tavzih edilemiyecek kadar kat'i ve canlıdır. İrakın münevver gençleri, Tür - kiyen'n gerek | içtimai ve gerekse iktısadi ve edebi sahalardaki terak kiyatını büyük bir gıpta ve alaka ile'akip etmektedir. — İrakın mali ve iktesadi vazi - veti çok iyidir. Bütcemiz mütex - | zindir. Eski Osmanlı imperatorlu- / #undan bize isabet eden borcun kâf fe-ini miş olduğumuz için her hangi bir borç yükünden kurtul - | muş bulunuyoruz. İrakın her tarafında emmiyei ve sükün vardır. Mükellefiyeti aske- riye kanunu bu sene Millet Mecli- sinden çıkarak Kral Hazretlermin tasdiki âlisine ik'iran eylemişlir. Gerek hükümeti hâzıra ve gerek - se muhtelif fırkalar İrak ordusu * nun takviyesi hususunda müttefik ve bu yolda elbirliğiyle çalışmak - tadırlar. Son zamanlarda bilhassa hava kuvvelimizin çoğalmasını ehemmiyet verilmektedir. Kuvvet- li bir orduya ma'ik olmaktaki mak- sadımız Yakın Şarkta sulh ve mü. salemeti idame etmek hutusunda İrakın esaslı ve faal bir uzuv ol- | ması gayesine matuftur. e ile İrak arasında yeni izi Hai | bir müzakere mevzuu yoktur. memleket arasında aktedilmiş © - lan ticaret ve iadei mücrimin mü - kavelenameleri bundan on beş gün evvel Bağdatta teati edilmiş ve mev kii meriyete girmiştir. | | da icifa ettikleri, bunun da ordu kadro- | vezeneyi ihlile sebep olacağı düşünüle- Hava ve deniz Muhasebeleri 21 (Telefonla) — Mili ANKARA e hava ve deniz hane i uhasebesine devri İki muhasebenin tevhidi derpiş €- ü Nİ li memur kadrolarında bir miletar tasarruf yapılması, buna muka - bil de askeri ilik teşkilatına ait kadroya bazı ilâveler öcresi kararlağ- muştır. Bu husustaki lâyiba meclise ve rilmiştir. Kadroya ilâvesi istenen «e muriyetler şünlardır: Sekizinci derecedeh bir, onuncu dere- ceden iki, on birinci 3 muhâ- sebeci, on ikinci derecede bir başkâtip, M üncü dereceden bir kâtip, 12 inci de- veceden altı tetkik memuru, 12 nci dere- ceden bir, 14 üncü dereceden altı der, Bundan başka Maliye Vekâleti nams- na emlikki millive işlerini teftiş için vi lâyetlerde bulunan üç müfettişliğin mer- ker teşkilâtina nakli ve Nafin Vekâleti teşkilat kanunu ile devlet daire ve mües- seselerine ait inşaata müteallik muane. lat Nafia Vekâletine devredilmiş bulun- duğundan Maliye Vekâleti kadrosunda İ bu husus için bulunan fen heyetinin il kaldurılmaştar. “Kaldırılacak memuriyetler fen heyeti weisliği ile iki mühendislik ve bir res - samldetir, Mmiyenin miktarı tespit etmek üzeredir. İ İzmir'in imarı İçin hazırlık (Başı ii inci mek üzere Ankaraya gidiyorum. Bu sene 9 Eylül sergisi 26 Ağus tosta açılacak, 15 Eylüle kadar de | vam edecektir. Panayır sahası ola rak 50 bin metre murabba yer a rılmıştır. Pavyonların kısmı mi hümmi inşa edilmiştir. Pavyon üc - retleri geçen senelere nazaran bu sene daha ucuz tutulmuştur. Ta - bü için daimi bir bina inşa - sm da düşünüyoruz. Geçen sene 9 Eylül panayirini 300 bin kişi zi yaret etmişti. Bu sene sergi nelmilel oluşu daha şümullü lâka uyandırmaktadır. Tabii bu, ziyaretçi adedini arttıracaktır. Ge- çen sene seyyahlar sergide çok mü bayaat yapmışlardı. Bu sene sey - | yahlara daha çok kolaylık göstere | ceğiz. Sergiye iştirak için hariç'en | ve dahilden birçok müracaatlar yardır. Bütün isteğimiz, milli sana yiimizi İzmir gibi bir ticaret şeh - rinde tebarüz ettirmek ve memleke tin muhtelif köşelerinde tecssüs et miş sanayii tanıtırken, ayni zaman 'da memleket dışmdaki masa getirerek bir mü kânı vermektir. Bu sanayiin, memleketin her tarafın. dan sergiye iştirak ederek bu fır- satı kaçırmıyacaklarını muhakkak | & görüyoruz. Bugünlerde İzmir Belediyesi nin en mühim isi tertip edilen eşya piyankosudur. Biletlerin hazırlığı biten bu piyanko beheri iki liralık biletlerden mürekkep 400,000 lira- lıktır. Bugünlerde biletler satışa çıkarılacaktır. Piyankoya Gazi ve İsmet Paşa bulvarında arsalar, ev. ler gibi kıymetli ikramiyeler ko nulmuştur. Ameleler için yaptırdığı miz sıhhi evlerden ikisi de piyan - ko ikramiyeleri meyanındadır. Piyankonun İzmir belediyesine temin edeceği paranın mahalli sar fı muayyendir. Bu para şimdiye kadar yukarı mahallelerde pek bo zuk ve iptidai olarak kalmış olan yolların yapılmasma, maalesef e - lân kanalizasyonsuz olan İzmir şehrinin kanalizasyonunun inşasına sarfedilecektir. İzmir şiddetli yağ- murlarda mütemadiyen seylâp teh likesile karşılaşmaktadır. tehlikesinin önünü alacak bu paranm bir kısmı ile ya; tır. Ayni zamanda su şebekesi ol - mıyan yerlerde de tesisat yapıla - caktır. İzmir yalnız bir ticaret sehri de- ayni zamanda hem nefsi şehir de, hem de Givarda bulunan asarı atikasile bir seyyah şehridir. Bu - nun için yaptıracağımız yollar da bu noktayı da gözönünde bulun - durmaktayız. Yaplıracağımız yol - lardan en mühimmi İsmet Paşa bul kadar 30 | lere bahçeler yaptıracağız. Velha- | #1 bu para ile İzmirin yazım kal - mış imar işleri ikmal olunacaktı Askeri, Mülki Tekaüt Kanunu İstifalar hakkında hazır- lanan lâyiha ANKARA, 21 (Telefonla) — Harbiye askeri Tıbbiye ve muadili mekteplerde bulunanlar tam ordu kadrolarına alınıp vücutlarından istifade edileceği zaman münhallerin kapanması ve mu- rek askeri, mülki tekaüt kanununun Zi inci maddesine bir fıkra ilâvesi kararlaş- muştır. Bu hususta hazırlanan kanun lâ“ yühası bugün Meclise tevdi olunmuştur. Kanuna ilâvesi teklif edilen fıkra şu- dur: “Askeri mektepler talebesinden is- 4 k istiyenlerin devletçe yapılan bileümle mektep masraflarını ödemek şartile istifaları kabul olumar. Ancak bu talebelerin tekaüt hakları başladıktan sonra mektep masraflarını vererek isti- faları kabul edilmez.,, Askeri muallim've hakim ANKARA, 21 (Telefonla) — Askeri muallim ve bakim yetiştirilmesine dair talimatnamenin bazı esasları bir karar- ame ile değiştirilmiştir. Bu tadilitm gö- | ç in ordu hesabına Üniversiteye girmek istiyenler veyahut hesabına tab- silde iken şubesi dahilinde askeri munl. lim ve hakim sınıflarına geçmek | isti yenlerden birinci smıfa gireceklerin az0- mi 22, ikinci sınıflara gireceklerin 23, üçüncü sınıfa gireceklerin 24 yaşını geç- memiş olmaları lâzımdır. Üç dersten ikmale kalıp ta imtihanda muvaffak olamıyanlar hakkında 1001 numaralı kanun abkâr olunacak» tr, Kaçakçılığa karşı ANKARA, 21 (Telefonla) — Hükü- sahitede) i met kaçalıçılık kanununun bazı madde- lerinin tadili hakkmdaki lâyihayr bugün Meclise vermiştir. Faideli yağmurlar ÇANKIRI, 21, A.A. — Cuma günün. den beri viliryetin her tarafına — faydalı yağınırlar vağınsktadar. Paris Belediye Meclisi Reisi geldi | (Başl inci sahifede) | ris'ten şehrimize gelmişlerdir. | Fransız misafirler, istasyonda belediye namına reis muavini Hü - mit, Şehir Meclisi Rei Ferit Beylerle Meclis (o azasından İ bazı zevat, Turizm şubesi müdürü Ekrem Bey, Fransız Sefiri namına M. Haricourt ve Fransız Ceneral Konsolosu M. Dubois ve Fransız kolonisinden bazı zevat tarafından karşılanmıştır. M, Figuet'ye Paris Belediye Meclisi azasından oo Dr. Lobligeois, M, Veiss ve M: Chim- ier refakat etmektedir. Heyet Perapalas oteline misafir olmuştur. Sabahleyin refakatlerin- de Belediye Turizm şubesi müdürü Ekrem Bey bulunduğu halde Aya- sofya, Sultanahmet, Süleymaniy: camilerini ve Asârı atika müzesini ziyaret etmişlerdir.Öğle üzeri Fran $ız Sefiri M, Kammerer şereflerine Paris Belediye Meclisi Reisi camileri geziyor bir öğle yemeği vermiştir, Mi. ler, öğleden sonra Boğaz'da bir ge- zinti yapruşlar ve akşam üzeri An- kara'ya hareket etmişlerdir. Pı Sefirimiz Suat Beyin keri- mesi Şehir Meclisi azasından Re- fika Hulüsi Behçet Hanım Madam Figu« 'ye şehrimizde hoşgeldiniz demiş ve dün yaptığı gezintilerde kendisine refakat etmiştir. Heyet çarşamba günü Ankara'- dan gelecek ve o gün belediye ta- rafından bir ziyafet (verilecektir. Misafirler, perşembe günü şehri - | mizden Köstenceye hareket edecek | lerdir. Dün M. Figuet ile kısa bir mülâ- katta bulunduk. Parisin muhterem Belediye Meclisi Reisi bize dedi ki: — Balkanlar'da Solya ve Belg- rat gibi bazı şehirleri ziyarete da- vet edilmiştik. Balkanlara gelince İstanbul ve bilhassa yeni Türkiye- nin hükümet merkezi olan Ankara- yı ziyaret etmeden © geçemedim. Ben şahsan yeni (o Türkiyenin ve Türklerin samimi bir takdirkârı - yım. Reisiniz Gazi Hazretlerinin | idaresinde bulunan © Türkiye'nin | başardığı işler her yerde büyük a- kisler bırakmıştır. M. Herriot'nun geçen sene Türkiye'yi ziyaretinde gördüğü hüsnü kabul ve kendisi nin Türklere karşı beslediği sami- mi hisler iki memleketi biribirine bir kat deha yaklaştırmakta mü - him bir amil olmuştur. Burada gör- düğümüz hüsnü kabulden son de- rece memnun ve müteşekkiriz. İs- tanbula ilk defa olarak geliyorum, | fakat öyle temenni ederim ki bu ge lişim sonuncu olmasın.,, Ankarada ANKARA, 21 (Telefonla) — Yarın sabah şehrimize gelecek olan Paris Bele diye heyeti şerefme Ankara Vali ve Be- lediye Reisi Nevzat Bey Anadolu kulü- bünde bir öğle şiyafeti verecektir. İki Türk çocuğu tahsil etlirilecak ANKARA, 17 (A.A.) — Bugün şehrimize gelen Marsilya heyeti ki fakir Türk çocuğunun Marsilya da âli derecede ticaret tahsilini d ruhte ettiklerini bildirmiş ve birisi İsmet Paşa Hazre'lerine diğeri İk- tısat Vekili Mahmut Celâl Beyefen diye takdim edilmek üzere Marsil- | ya müzesinde mevcut ve Türk - Fransız dostluğunu teyit eden 16 ıncı asra ait bazı tarihi vesaik fo- toğrafilerini havi iki albümü Tica ret odasına vermişlerdir. Marsilya ticaret odası (ayeti ANKARA, 21 (Telefonla) — Marsil- ya Ticaret Odası heyeti şerefine Ticaret ve Sanayi Odası Reisi Emin Bey Anka- in 5 vermiştir. Tür künde bir çay ziyafeti vermiştir. Heyet bu akşamki trenle hareket et- miştir. İdam cezası YOZGAT, 21. A.A. — Sorgun kazası İ mek azminde olduğu aşikârdir. Diktatörlük Bulgaristandaki siyasi fırkalar lâğvedilecek (Başı 1 inci tes'sine gayri salih bir alet olduk- larını göslermişlerdir, Siyasi haya- tımızı, yeni devletin ihtiyaçlarma uydurmak için, cezri bir surette de- öiştirmeğe tevessül etmenin tam zamanıdır. Yeni hükümetin prog- ramı çok güzel şeyleri (ihtiva et- mektedir ve hükümetin bu progra- mı tehakkuk ettireceğini ümit et- mek lâzımdır.” Gazetelerin mütalaaları SOFYA, 21. A.A, — Dün akşam gazeteleri siyasi değiş klik hakkm- da makaleler neşrine devam et mişlerdir Müstakil Dnevnik, yeni hüküme- tin sükünet ve ümitle karşılandığı- ni tespit ederek diyor ki : “ Yeni hükümet, fırkaların ne devlet menafiini ve ne de memle- ketteki iktisadi keşmekeşi göz ö- nüne almadıkları zamanda ikti- sahifede) Müstakil Kabana gazetesi yazı- yor “ Fırkacıların — pazarlıklarına şahit clan bütün namuslu Bulgar- İar vuku bulan değ şikliği sevinçle karşılamakta ve en eyi bir istikbal ümidiyle birbirlerin tebrik etmek- tedirler.” Gazete, 19 mayıs gününü Bulga- | olarak ristan için tarbi bir gün diyor telâkki etmektedir. Gazete ki: “ Milletin kahir ekseriyeti çok- tan beri beklenen mesut bir hadi- senin cereyan ettiğini hissediyor- du. Hükümet, değişikliği tasvip © den ve müstakbel eseri üzer'ne ü- mit bağlıyan bütün memleketten binlerce tebrik telgrafı o almakta” dır.” Müstakil Novo Vreme gazetesi iyor : Fırkalar haricinden — teşkil &- dilen veni milli hükümetin Bulga- ristana kısa bir müddet zarfında kurucu bir hükümet vermek ve Bulgar milletinin refahını temin et- Derp'ş edilen islahat arizi değil, | ciddi bir surette tekik edilmiş ve | olgun bir surette düşünülmüş is- lahattır.” Çifçi Pladne gazetesi, hüküme- tin yüksek memurluklara büyük bir prestije malik selâh'yettar zeva & tayinde isabet gösterdiğini kay- Fırkaların üç sene münakaşa ett kleri idari islahat bir kaç saat- Yeni Bulgar Başvekili | Gheor; ve mesai arkad imzasile Bul - yar milletine hitaben neşredilen beyan- mame şudur: ai ee iyesi Gerkenlir önlemi ta - Bunu takip eden ahlâki ve siyasi kı bir devlet buhranı tevlit edebilirdi. Fuka adamlarının devlete ve millete karşı karışık vaziyetlen © kurtulmaları için bir tek çare kalıyordu. Bu vaziyet, müstekar halik bir kud- retin vücuda getirilmesine mani oluyor- du. Eşhas ve fırkalar arasındaki ihtilaflar, sade bunları halletmekten uzak kalım - yor, aynı zamanda iktrsmeli ve umumi #04 hiyette bazı meseleleri de ortaya çıkarı- Bütün buı siyasi fırkalar rejimi ye- rine milli bir ittihat O hükümeti tesisini kümetin yapacağı işler arasmda şu mü- bim vazifeler vardır: 1) Lüzmmgelen kudreğ elde etmek i- çin devletin yeniden tensiki, nezaretler, departmanlar, belediyeler, i ların li ri aoktui nazarından düzüm rülürse o zaman memurlar arasında de- ğişiklik yapılacaktır. 4) Devlet kredisinin tesisiz a) Mütevazin bir Bütçe, b) Hazinenin dahili borçlarını sü - vatle ödemeyi temin, <) İnhisarlar tesis ederek yeniden varidat membaları temini. 5) Bilhassa sanayi erbabına ve zürra- a kolay ve ucuz kredi temini. teşmili, tevhi- nin Karakız köyünde yapılan feci cina- yetin failleri Cin Ali ve İsmail oğlu Yu- sof haklarındaki idam hükmü bu sabah infaz edilemÜi, 6) Kredi kooperatifinin di ve kontrolü. tebilecek bütün işleri teşçi, 9) Sanayi sahasındaki t tir ca, | tin iktasadi ve milli öbtiyaçlarile telif ct- mek, sınai masmuntın Fiatlerini temsil ey- 10) Toprak mahsulatına daha çok ve nin, 8) Kasabanı harsi seviyesini yülesel <ğ 12) Devlet we milletin hakiki ihtiyac nm istediği şekilde tedrisatm yeniden :5- dahı, 13) Daha seri, daha ucuz bir adalet temin edebilecek adli wlahat, 14) Urmemi otoritenin bütün Bulgaris tan'da yeniden tesisi, > barile oldukça azaltileyor. Her sehiye vasati olan 5000 nüfusa mahk olacaletır. Böylelikle köy nahiyeleri 890 - 1000 ka- dar azahtılacaktır. Köy nahiye heyetle- : emmez ili çü e ZN Stk ve biz de simdi, çehresinden fevkalâde bir meşru. liyeti olduğu biç sezilmiyordu. Aksam Fransız Sefarothanesinde yemek yedik. M. Müşanof, kor diplomatik ve Sofya'- nm yüksek sınıftma mensup birçok ze yat ziyafette hazır bulmuyordu. Hiç bör Ertesi gün her tarafı gezdik, gayri ta bii bir şey görmedik. Akşam tüyatroda idik. Otelimize de ortalığın tam bir sü- cikmak istedik. saliyermediler. mandanının delâleti ile çıktık. Sokaklar» da bizden başka sivil yoktu. Buna mu- kabil şehrin hor tarafımda askeri müfre- zeler . Öğleye doğru memnu ia İbrahim Tali Beyin tetkikleri MALKARA, 21. A.A. — İlkimci mma mi müfettiş torabim Tali Bey, Hayre- boludan binaya geldi. Yollarda geçti köylerde köy kanunu tatbikatı, sıhhat,sıhbat işleriyle meşgul o du. Ysk lülerle ihtiyaçları üze- içim bazı e- yapıla kaşar peyniri imalöthanesinde Zd Temyiz Mahkemesinin kararı ANKARA, 21 (A.A) — Temyiz mahkemesinin ahiren kabul ettiği Dır tevhidi iç t kararma göre, muha kemeleri tatilden evvel cereyana baş lamış olan kanuni müddetler tatil bit tiği takdirde, tatilin bittiği günden tibarca ceza usulü muhakemeleri ka- gün uzatılması ve tatilde yapılan teb liğ işleri muteber ise de kanunun sa- rahatine göre müddet cereyan etmiye ceği cihetle kanuni mühüllerin tatilin bittiği günden itibaren başlaması icap Gene Temyiz Mahkemesinin ka - bul ettiği diğer bir tevhit kararına gö re de hukuk usulü muhakemeleri ka nunun 81 inci maddesi sarahatine na zaran mahkemelerin tatil günlerinde yapılan teblizat muteber ve tatil gün leri müddeti dahil olup aocak bitme si tatil zamanına tesadüf eden mühül lerin mezkür kanımun 177 inci mad - desi mucibince tatilin bittiği günden i tibaren 7 gün uzatılması İâzmn gel » mektedir. Kalp altın yapan TRABZON, 21. A.A. — Şehrimizde kalp altın lira yapan ve salan bir kuyum- Cu cürmü meşbut halinde yakalanmış va adliyeyr verilmiştir.