24 Mayıs 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

24 Mayıs 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

TARİK TEFRKA:47. 7 İttihat ve (BAHAEDDIN ŞAKIR BEYİN BIRAKTIĞI VESİKALARA GÖRE) Ermeni komiteleri vaziyeti nasıl gürüyor ve neye güveniyorlardı? Bu komisyon derhal tetkikata gi-| rişmiş ve elde ettiği neticede erme- nilerin, en ziyade kesif bulunduk- ları vilâyetlerde bile Türk vesair a- nasırın ancak üçte (o birisini teşkil edebileceklerini tı, Bu tetkikat Abdülhamit devrin- de ermeni'ere karşı katli. âmlardan evvel yapılmıştı: Halbu- kiondan © sonra o katliâmlardan, fakrü zaruretten, hastalıklardan do layı ermenilerin nüfusu daha ziy&- de azalmıştı. Hali keyfiyet bu merkezde iken ermenilere karşı olan muhabbetle- rini tarafkirliğe vardıracak kadar ileri götüren Lynch gibi seyyahla- rm bile ermeni nüfusunu nisbetsiz bir surette fazla göstermelerinden dolayı ermeni * ihtilâlcilerini ten- kit etmeği kendileri için bir vazife bildik'erine nasıl taaccüp edelim? Eremni ihtilâleilerinin menfaati de | bu hakikati itiraf eylemekten iba- | rettir. Eğer ermeni ibtilâlcileri sa- | mimi adamlar iseler ve muvaffakı- yetle netilecebilecek ciddi bir mü- ei istiyorlarsa, mü- yalnız. atlamanın o muvaffakıyeteizliğe mahküm olacağını evvelinden bil. memeleri gayrı mümkündür. Silâhsız olan, bir çok sebepler- den dolayı silâh ku'lanmağa sali- hiyettar olmıyan ve her taraftan göçebe'erlerle ve adetçe kendilerin den üç defa fazla İslâm ahali ile muhat kalmış olan ermenilerin mil liyet esasına müstenit bir ihtilâl ha- reketi yapmaları hiç bir zaman mü. vaffakıyetle neticelenemez. Her ermeni, hattâ en müteassıp ihtilâl ci ermeni bile, bu hususta katiyen şek ve şüpheye düşmemelidir. Ermeni ibtilâcileri karşılarına çı kacak olan müşkülâtı büyük dev- letler'n müdahalı halledebile- ceklerini o zannediyorlar. Ermeni milleti bu ecnebi müdahaleye çok ümit bağlıyordu. Avrupadaki bü- yük devletlerin ermeniler lehinde müdahale gimelerini çok bekledi. play rey olamıyacağına kanaat getirdi. Ermeni ihtlâlcileri şunu bilmel ler ki Avrupa dev- etlerinin müdahalesile Ermenistan da bir Ermeni devleti teessüs etse bile Ermeni ahali bundan hakiki istifade edemiyecektir. Her taraf- tan başka unsurlarla o muhatolan bir millet mürtakbel idaresini ken- di başına temin edemezse o idare- yi ileride gene kendi başıma muha- | fazaya da muvaffak olamaz. İ Burböyle olduğu halde nasıl olu. yor'da Ermeni ihtilâlcileri kendile. riiçin yegâne selâmet çaresinin her | ne suretle olursa olsun, Türk vesa- ir İslâm anasırla birleşmekte oldu- Şunu takd'r edemiyorlar Ermeni milletinin hakiki menfa- atinin nerede © olduğunu görenler Dikran Elmasyan besaire tarafın- dan yapı'an bu neşriyatta ortaya konulmuş olan ve daima Türklerle müttehiden' hareket elmeği isti zam eğliyen fikirlere riayet edil mediğinden dolayı Ermeniler aca- ba nadim olmuşlar mıdır? Meşri- tiyetten çok evvel © vukubulan bu | ihlarlara ku'ak :gan ve bütün ü- m 'tlerini büyük devletlerin müda-| halelerine bağlıyan Ermeni ihtilal. cilerinden bugün de berhayat olan- lar elbette vardır. Bunlar bugün a- caba n» düşünüyorlar? Şüphesiz genç Ermenilerin genç Türklerle müttehiden çalışmalar: na mani olan bazı fik'r zıddıyetle. vi vardı. Bu zıddıyetlerin başlı Abdü rcası bdülhamidin idaresine karşı yapı lacak hareketin tarzı icrasıydı. Genç Türkler gerk dahilde ve.ge- rek hariçte yalnız gazetelerinde neşr'yat yapmak suretile tanınmış- lardı. Onlar umumiyetle cebri vası- talaza müracattan, suikastlardan, ihtilâl çıkarmaktan geri duruyor- lardı. Onlar, Ermeni ihtilâcilerinin nazarında memleketlerinin saadet ve terakkis'ni o zuharatın şüpheli yardımından bekliyor gibi görünü- yorlardı. Halbuki Ermeniler cebri icraata başvurmak, milleti isyana teşvik etmek ve her türlü teth'ş va- sıtalarıni kullanmak suretile Abdüt hamidin istipdadına karşı çalışmak fikrinde idiler. Bununla berabe Ermenilerin ha-| kiki menfaatlerini görür gibi olan- lar diyorlardı ki: “Mademki Ermenilerin yalnız başlarına hareketlerinden iyi bir netice istihsali mümkün değildir, büyük develtler tarafından yapıl ması beklenilen müdahalenin ar- İ tün Ermei İ revsbatıl ve hatalı | tashihe hizmet edecek makaleler Ve Terakki! manda o müdahaleyi ( bekliyerek vakit geçirmede ne mânâ vardır? Bir de Ermenilerin / ihtilâl noktai nazarından Türklere kat kat tefev- vük ettikleri katiyen zannolunma- malıdır. O Ermenilerin her tarafta ne kadar büyük (bir zaafla, nasıl bir tevekkül ile kendilerini kestir- diklerini ve yalnız “Zitan” müs- | tena olmak üzere, h'ç bir tarafta küçük bir mukavemet eseri göster- mediklerini herkes bilir. Şayet Ermeniler ihtilâlleri hak- | kında hasıl olan şüpheleri ortadan kaldırmak için lâzrmgelen çarelere | başvursa idiler, o zaman Türklere karşı olan şikâyetleri için kendileri ne hak verilebilirdi. Halbuki Er- meniler böyle çarelere başvurmak- | tan başka, (İstanbulun en büyük mekteplerine varmcaya kadar bü- mlebesini hâlâ şayanı | nefret bir dini ve milli taassup ile terbiye ediyorlar Türkiyedeki Ermeniler en iptida i malümatı içtimaiyeden b'le biha- berdirler, onlar tamami waidine tevfikan yeti Ermeni ahaliye 3 | i fikirlere muva | fık bir terbiye verilmekten başka ibtilâlci fırkalar bir taraftan bey- nelmilel sosyalizm nazariyelerini kabul ederlerken diğer taraftan a- halin'n eskiden (kalma bir takım fikirlerine hürmet etmeyi de | memfaatleri iktızasından | Bu ihtilâlci fırkaların naşiri kârı olan Droşog ve H'nçak gil gazetelerin sayfaları açılsa da par- lak sözlerle do'u olan o makaleler arasında ahalinin fikirlerini tenvi- aransa, beyhude yakit kaybedil- miş olurdu. Rus | ihtilâlcilerinin Rusyadaki sair anasıra karşı gösterdikleri mu- ameleyi Türkiyedeki Eremai ihti- | lâlcileri Türklere karşı göstermek istemiyorlar. Bu böyle olunca, lâzımgelir. Ermeniler evvelâ tarzı hareketlerini değiştrmeli, maksat. larını dini ve milli batlı fikirlerden | tamamile kurtarmalı ve ondan son- | ra Türklere el uzatmalıdırlar. İşte | yalnız o zaman Türklerin yardımı- nı kazanmağa ve bu sayede cebri bir mücahedeyi iyi bir neticeye isa- le muvaffak olabilirler... Münevver Ermeniler tarafından Avrupa matbuatında ortaya atılan bu fikirler, Ermeni milletini emper- yalist arzularının tem'ni uğuruna doğratan büyük devletlerin Er- meni ihtilâlcileri nezdinde yaptığı nüfuz ve tesirden dolayı hiç bir za- man revaç bulamıyordu. Esasen Terakki ve İttihat cem'- yetile Ermeni ihtilâlcilerin takip ettikleri gayeler arasında dağlar | kadar fark vardı. Ermeniler yal. | nız Ermeni milletinin hâl ve âtisile | alâkadar oldukları halde Terakki ve İttihat cemiyeti Osmanlı devleti nin heyeti mecmuasını du. Terakki ve İttihat azası Osmanlı kurtarmak, Avrupa devletleri ara- itikatlarımı | develt'n'n âtisini | sında mütasavver olan taksime ma- ni olmak için çalışıyordu. Osmanlı devletinin mevcudiyetini idameye matuf olan bir harekete, bir beyen-| nameye ist'râk etmek lâzımgelse | idi, bunun için tek bir Ermeni ihti- lâlci bulunacağına şüphe yoktu. * Bitmedi İ ECNEBİ Sunday Express'ten: Britanya hükümetinin bahriyemiz için takip vettiği mevaddı ihrakiye po me memleketin bahri ve ticari ma ilinde büyük bir endişe hı e tirmektedir. TERE Salâhiyettar zevatın söylediklerine nazaran Büyük Britanyanın (Strati - gine) vaziyeti Britanya filosu tara < fından kömür yerine petrol kabul et- mesile aşyanı dikkat bir surette sarsıl- 1914 ten evvel memleketimiz, kuv vetli bir bahriye sayesinde gündelik yiyeceğini temin etmeği düşünüyordu. Bugün bizim için petrolün yiyecek me | selesinden daha ehemmiyetli olduğu- na kabul ediyoruz. Eğer gemilerimiz için petrol gön - derilmezse, bize erzak getiren birçök gemiler durmağa mecbur kalacak, tay yarelerimiz uçamıyacak, mekanik bir halde bulunan ordumuz felce uğra - yaza ve birçak Fabrikalar işsiz kala Daha fenası, harp mürle hareket eden gemilerimiz kö gemilerimiz! de MATBUATI MİLLİYET PERİ 2 LONDRA, 23, A.A. — Yeni Zelanda- 1, 24 yaşlarında genç bir kadın olan Jon Zatten, Londra civarından tayyare ile, yalnız başına hareket ederek Avus- turalya'ya gelmiş, 1930 senesindenberi meşhur tayyareci kadın Anay Mollison tarafından tesis edilmiş, olan rekoru 3 gün farkla karmıştır. Genç tayyareci kadının Londra ile Port Darvin arasında tek başına yaptı” ğı bu, üçüncü uçuştur. Geçen söneki teşebbüsürde motörün bozukluğundan dolayı Karaşi'yi geçtik- ten sonra, teşebbüsten vazyeşmeğ: mec bur olmuştu. İlcinci sefer, bundan birkaç ay evvel hareket etmiş fakat tayy, Fransa - Rusya dostluğu i MAYİS 1934 HARİCİ HABERLER üyük bir hava rekoru | Bir genç kadın Londradan tayyare ile Avusturalyaya giderek rekor kırdı | Bu kadın rekoru, eskiden Londradan Kap'a giden Misteres Mollison'da idi varında düşmüştü. Üçüncü uçuşu, ilk evvelâ mutahassıs- ların dikkatini çelbetmemiştir. Fakat en meşhur İngiliz tayyareci kadının re- korunu kırmak ibtimali çıkınca, bütün halk, uçuşu dikkatle takibe başlamış ve bilhassa köpek balıklariyle dolu Timor denizi üzerinden yaptığı | son merhale, büyük bir alâka ile takip edilmiştir. Anny Mollison, Mis Batten'in muvaf- fakiyetini haber alınca demiştir ki: © “Muvaffak olacağını biliyordum ve bu neticeden çök memnum. — İngiltere Misteres Jon Batten'in katettiği mesafeyi göster'r harita irmperatorluğunun her noktasının hava yolu ile merkeze bağlanılabileceğine bu | yeni bir delil daha teşkil etmektedir. Bahrimihit tayyarecileri DUBLIN, 23. AA. — Lahinch'den Bekçilerin aylıklarını Belediyeler verecekler; kanunda değişiklik 'ANKARA, 23 (Telefonla) — Dahiliye Vekâleti tarafından beledi ye hudutları dahilindeki bekçilerin aylıkları hakkında Bekçiler Kanu- nunun bazı maddelerini değiştiren bir lâyiha hazırlanmıştır. Bu lâyihaya göre bekçiler maaşlarını belediyelerden alacaklar, be- lediyeler de bu maaşları karşılayacak bir belediye resmi ihdas edecek- lerdir. Berlin sefirimiz ifimatnamesini verdi BERLİN, 23 (A.A.) — Türkiyenin Berlin sefiri Hamdi Bey, bugün öğle vakti Reisicümhur Mareşal Hindenbu'ga itimatnamesini takdim edecektir. Trabzonda üç kalpazan yakalandı TRABZON, 23 (A.A.) — Sahte altın para sürücülüğü ile maznun üç kalpazan âletleriyle beraber yakalanmışlar ve süülen altınlar da elde edilmiştir, Zabılanın verdiği malümata göre, iyi bir kuyumcu o- lan Murat ismindeki halpazan gümüşten eski altınlar kıtasında para darbe'mekte ve sonra bunları altı suyuna batırarak kahvelerde, köyler de sürmekte idi. Kalpazanlar cümü meşhut halinde yakalanmışlardır. M. Maksimos - Enis Bey mülâkatı ATINA, 23 (Milliyet) — M. Maximos yakında Cenevreye gidece - | ğinden Türkiyenin Atina sefiri Enis Beyi kabul etmiştir. Bu mülâkat İ uzun müddet sürmüştür. Alınan malümata göre Enis Bey M. Maximosu Tevfik Rüş'ü Beyin Balkan hariciye nâzırları ile yapmış olduğu konaş 'M. Maximos dün Bulgaristanın Atina sefirini de kabul etmiştir. Bul- gar sefiri M. Maximosa yeni Bulgar hükümetinin teşekkülünü resmen haber vermis ve Gheorghieff hükümetinin komşuları ile ve bilhassa Yu nanislan'a mevcut ihtilâfların tanzimi için harare'le çalışacağını be - yan etmiştir. M. Maximos bu dostâne tezahürattan dolayı memnuniye - tini beyan etmiştir. Fransız Maliye mütehassısı yi olan Bahrimuhit tayyarecileri belli ve Pond bugün saat 20,55 de | Rona ci- İ burada tayyare meydanma inmişlerdir. PARİS, 23 (A-A.) — Türk hükümeti tarafından Maliye Vekâletin İ de muvakkat bir vazife için celbedilen Fransız Maliye müfettişi M. Her ve Alphand ba akşam Ankaraya hareket edecektir. Ücretli tapu memurları için ANKARA, 23 (Telefonla) — Tapu ve Kadastro Umum Müdülü- ğü ücretli memurlarının maaşlı memuriyetlere geçebilmeleri hakkında ki lâyiha lera Vekilleri heyetine sevi v. ve İngilterenin vaziyeti İngiltere Rusyanın Milletler Cemiyetine girmesine mâni olmıyacaktır. Fakat, kendisinin dostluk misak- larına iştirakine intizar etmemek icap eder deniliyor LONDRA,23. A.A. — Havas ajansı bildiriyor « Hali hazırda İngilizlerin dikkatle te- kip etmekte oldukları mesele Fransız siyasetine karşı Sovyetlerin ittihaz ede- cekleri hattı harekettir ve Bartu - Lit- vinof£ mülâkatları gerek milletler cemi- yelinin ve gerek Avrupanın istikbali çin fevkalâde mühüm bir hadise te edilmektedir. Silahları borakina haklen- daki Ingiliz plânmın akamete uğraması ve İngilterenin sarih ve kat'i tenhhütle- re girişmesinin imkânsız'ığı, dolayisiyle Fransanın, kendisine gösterilen bülün müzaharetleri hesaba katarak, Avrupı- da sulhun muhafazası çarelerini araştır mağa hakkı olduğu mütalaası ileri sü- rülmektedir. Her ne kadar tasavvur © - dilen hal suretleri, Anglo-Sakson idea- lizmine uygun değilse de hiç olmazsa Ingiltereyi yeni bir takım £ teahhütlere girmeğe mecbur kılmaksızm harp sergü #eştlerine mani olmak gibi ameli bir me- siyeti vardır. İngiltere, Sovyet Rusya- mm milletler cemiyetine (o namzetliğine mani olmıyacaktır, Buna mukabil İngil- terenin mesuliyetini şarki Avrupa me- selelerine de teşmil edecek olan dostluk misaklarına iştirakine etmemek icabeder, Eğer şimdi ileri sürülmekte 0- lan fikirler tehakkuk sahasına isal edile- cek olursa İngil vi misakları mesine muhalefet edeceği tahinin olun- maktadır. Filvaki İngilizler, dostluk mu- | kavelenameleri denilen mukavelename- | lerin zaruri olarak mütecavize ait bir tarifi ve bu tarif ile beraber bir takım müeyyideleri ihtiva etmekte olduğunu ve kendilerinin merkezi ve şarki Avru 4 pa hudutlarının yeniden gözden i geçiril mesi taraftarı olmaları itibariyle bu müeyyideleri kabul © edemiyeceklerini söylemekt Fakat bu noktada da Tngilterenin istatüke esasına müstenit bir sulh teşkilâtı vücuda getirilmesine etmemesi için ameli bir takım himaye edemiyecektir. Bu suretle mil- let arlıktan ölecektir. Bu mütenakız vaziyete karşı bir are aramak İâzimdir. Çünkü peptrol le işleyen her harp gemisi bizim zaa- frmıze arttırmaktadır. Çünkü bunla - rın mühtaç olduğu petrollerin dünya- nın uzak mntakalarından diğer ge - milerin himayesi altında getirilmesi icap etmektedir. » Harbi umumi esnasında file - muzun nihayet yarısı petrol kullant- yardu. Bugün kömürle işleyen birkaç küçük gemi vardır. Bununla beraber harpten beri biz İrandaki petrol ku - yalarını himaye etmek mecburiyetin - de kaldık. Bu bize milyonlarca İngi- liz lirasına ve Süveyş'in şarkında ya- pılan mücadelelerde feda ettiğimiz binlerce insan hayatına mal oldu. Bütün bu gayretlere rağmen “Pipe line” ler - (Petrol sevkedilen boru - lar) bozulmuştu. Ve biz bir müddet için Şarkın petrolünden mahrum kal- muşta. İşte bu vaziyetten dolayı şu şayan. hayret manzara karşısında kaldı Daha seri telâkki edilen petrol ger, cibap vardır. Bu hattı hareket biraz gayri muntazır olsada, İngilterenin emniyet mezelesindeki siyasetinin şekli- dir. Mühim bir mülâkat PARIS, 23. A.A, — M. Barthou, bir seneden beri Fransaya © gelmiş ol. Alphand'ı kabul etmiştir. Bu Fransa ile Sovyet Rusyayı alâkadar oden a arm aray duğu tahmin edilmektedir. M. Litvinof Pariste iaret etmiş ve müteakiben şehir civarında bir gezinti yapmıştır. Silâhsızlanma Eğer konferan Akim kalırsa İngiltere harp donanma- | sıni tanzim edecek LONDRA, 23 (A.A.) — Bahri dev- iyeceketir. Bu haberi neşreden o Deyli Tele gral'a göre, yeni deniz inşantı plânı i- İe süratle krovazör, torptito mühriple iz altı gemileri yapılacağı gi- girecek beş leri limarilarda muhafaza edilmiş, ve kömürle işleyen gemiler, maddei ih - rakiyeyi tasarruf etmek maksadile yavaş yürüyen petrol gemilerini gcç- memek izin süratlerini azaltıyorlar- de. Memleketin emniyeti ve refahı mev Lupta'dan : © Romanya Milli Çiftci fırkan ile a- lâhası olan Lupta gazetesi bir dikta- törlük farkasının teşekkülü lüzumun: dan bahsederek diyor ki: 5 “Avaresko - Georges Bratiano iti - lâfını bazı politikacılar bir diktatör lük fırkasinın teşehkülüne doğru & - tılmış bir adım telâkki ediyorlar. Bit- tabi alâkadarlar böyle bir şey olmadı eni söylüyorlar. Fahat eğer Kralın elinde böyle bir âlet olursa, onu pek Temsil ve musiki akademisi ANKARA, 23 (Telefonla) — Temsil ve Musiki Akademisi teşkili hakkındaki lâyiha yakında Meclise verilecek'ir. Küçük sanatlar talimatnamesi ANKARA, 23 (Telefonla) — Küçük Sanat hakkındaki talimatna- me yarınki Resmi Gazetede neşredilecek ve meriyete girecekti: M. Mazaryk Tekrar Çekoslovakya Re- isicümhuru intihap ediliyor İran Şahı Hz. İstikbal için Karsta, Trab- zonda hazırlıklar TRABZON, 23 (A.A.) — İran İ Şahı Hazretlerinin teşrifleri müna- vebetiyle yapılmakta olan hazırlık lar faaliyetle devam etmektedir. İstirahatlerine tahsis edilecek bi - nada hazırlık tamamlanmak üzere e ie Çekoplorakya | dir. Huduttan itibaren emirlerine riyetinin bizssi çen | bunünkü | tahsis edilecek otomobiller hareke- Tönin bu maddesimdan istisna edilmiştir. | te âmadedir. İran konsolosunda da Müşarünileyh tekrar reisicümhur in | tihap olunacaktır. Bu çe koslovak milleti reisine karşı olan mar. butiyetini izhar için 24 maymta şen- likler yapacaktır büyük hazırlıklar yapılmaktadır. KARS, 23 (A.A.) — İran Hazretlerinin haziranda timize teşrifleri münasebetiyle bu- rada istikbal programı hazırlan- mış ve misafirler için en iyi bina- lar tahsis edilmiştir. Girit Valii Umumisi istifa etti ATINA, 23 (Milliyet) e SYNA İM Amerikadaki grevler | | MİNNEAPOLİS, (Amerika), 23.A.A. — Grevcilerin çıkardığı karışıklıklar esnasında yaralanan 18 gönüllü polis yaralanmış ve bunlar hastahaneye kaldırılmıştır. Bunlardan birisi ölmüştür. Silâh ticareti ve Amerika VAŞİNGTON, 23. A.A. — Mü- messiller meclisi hariciye encüme- ni, Bol rilecek Belgrat talebesinin nümayişleri BELGRAT, 23. A.A. — Belgrat üniversitesi talebesinin nümayiş Teri bu akşam hitama ermiştir. Ba* 7ı ecnebi gazetelerinin hususi mak- satlarla yazdıkları gibi talebenin bu nümayişleri, "yeti haiz olmayıp üniversitenin tama- Çiftçi ve Liberal fırkaları » görünüyorlar. iktatör- pılmıştar. hazırlanıyor. İki büyük hükümet fır- Flistin ve Yahudiler diktatörlüğe muarız görü Eski Başvekil M. Yorgo da üş rızdır, M, Yı Romanya - lüfer hakhuda bike; | | KÜDUS, 23. A.A, — Kudüs Tek evvel şanları söylemitşi: Aviv ve Hayfa cemaatleri, yahu- “Diktatörlük için üç sebep olabilir: | dilerin Filistin'e. hicretlerini tah- dit eden tedabiri protesto etmek maksadiyle yedi saatlık umumi bir grev ilân ettirmişlerdir. i İtalyada maaş'arda tenzilât ermiyor, İkincisi, ROMA, 23 A.A. — Fiatların tehdit edilince, ne olursa olsun her şe | indirilmesi için, memur ve mebus ye boyun eğen bir millet mevcut olur. | maaşlarının ve kiraların tenzili si- sa. Romanya milleti için böyle bir şey | yasetine uygun olarak, müstahde- mevzuu bahis değildir. Çünkü Romen | min ile işçilerin ücretlerinden de ler en serkeş milletlerden biridir. | yakında yüzde yedi nisbetinde Üçüncüsü herhangi bir jesti veyacüm | tenzilât yapılacaktır. GE alkışlayan bir millet... m Tren kazasında ölenler Saki Bis her jesti ve ber vümleri #- | BARSILON,22. A.A —, Dünkü Simi Lei tren kazasında ölenlerin sayısı 08 han nek mi et muaaisa | üçtür. Üç küçük çocuk kaybolmuğ” ve halk kütlesi böyle bir vaziyeti ar. | tur. Kendilerinin tren hattımı tâ zu etmedikçe, memleketimize dikta - kip eden bir kanalda" boğulduk” törlük giremez. —İ ları zannedilmektedir. Birincisi eğer Kral memleketi idare etmek istemezse. Halbuki hü“ kümet mekanismasını en çark larına kadar idare etmek isteyen bir kralımız sar. Onun için Kral Mussoli- ninin cebine bir nazır Mussolini bu- lunmasına Ss, men dahili olan işleri dolayisile ya” |