24 Mayıs 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

24 Mayıs 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Viyana - Fenerbahçe Istanbul Atletizm Bayramı 1 Haziran cuma gü: “İse stadına dikilen Gi tin heykelinin , Fenerbah- Hazretle- a açılma resmi ve übün 26 ner yıl dönümünün tes- iz A Viyana takımının sağaçığı Rieğler İdi münasebetile © gene güzel bir ünü yaşayacağız. günün programını aşağıya ya- 2yoruz: 1— 1630 İstiklâl marşı, İk, — Gazi Hazretlerin'n heyke- nin açılma ve Fenerbahçeli spor- önünde andiçme 4 — Ateş . Güneşliler reisi Ce- Abbas beyin hitabesi, 5 — Fenerbahçeli sporcuların ge resmi, © — Zeki Rızanm futbole vedar Merasimi, 7 — 1730: Viyana - Fenerbah- Maçı, Bu programdan © evvel ve saat :30:dan 16,30 a kadar İstanbul İt il bayramı finalleri. yapıla- ir, ” (8; nerbaliçenin karşılaşacağı Se - Vin — Viyana futbol ku- Türk - Yunan Dostluğu bar (Başı 1 inci sahifede) ». '8 vekâletine selâhiyet veril sine dair kanuni teklifleri mü- sre ve kabul olunmuştur. ri, if sahipleri esbabı mucibelerinde, Ve Yunan milletlerinin tarihin çok inden beri tanınmış ve uzun k ddetler tarihi mukadderatını birbiri- tay ağlamış karşılıklı olarak (birbirini * VE aralarda medeniyet ve te- i yükselmesine hizmet eden bir it ta “Ma sonra demektedirler ir müddet yanlış arasındaki hakiki dostluk ve te- çile müstenit bağları gölgelendiriyor Zörünmüş ise de Türkiyemizde açı- ve Mesut Gazi ve Cümhuriyot devri kabükömet adamlarımızın nafiz görüş- âşiVe Yunan ricalinin realist basiretleri İaghinde iki millet arasındaki eski dost- kuvvetle aydınlığa | çıkmıştır. meğin Türkiye ve Yunan milletlerine tadı *P her fert iki milletin siyasi, ikti- Münasebetlerinin birbirine katilip aşması Tüzumunda sarsılmaz bir İ- maktadır. Iki memleket ricali kaynaşma yolunda hiç bir pürüz Miagimak üzre çalışmakta ve yürü iki memleket mümessillerinin ken- heri çe inde imişler gibi seyahat- inden yanda yapılan teklif bir icabı Yuma, sözlerini bitirirken “Türke a ie anl 7 C. ve FA.C. lübü) Viyananın kuvvetli profes- yonel takımlarından biridir. Viyananın birinci kümesine da- hil on iki kulüp arasındı alan bu kulüp; First Viyana, W. takımlarile b | Merkezi Avrupa kupasma iştirak hakkını kazanmıştır. Takımın kalecisi | Plaşka yirmi | dört yaşındadır. Bir çok kere V'ya- na muhtelitinde yer alan bu genç futbolcu piyano fabrikasında usta. lr. İyi yer tutan, seri oynayan iki müdafiden Şnayder sağda oynar. Takımın en yaşlı oyuncusu ve kap- tanı olan Şnayder otuz bir yaşın- dadır. Güzel sanatlar akademisin- den mezun ve ressamdır. 25 Defa beynelmilel olmuştur. Son müdafi Puşman arkadaşından dokuz yaş küçüktür. Çok seri ve uzun vuruş- ludur. Puşman makinistir. Muavinler sağdan başlıyarak st- , rasile 22, 24 ve 26 yaşlarındadır. Satıcı olan sağ muavin güçlü kuv: vetli, kafa vuruşları güzel Hartldır. Merkez muavin Zlatolavek maran- gozdur. Bu da iri yarı, kafa oyun. Viyana takımının merkez muavini Zlatolavek Fransız Ticaret Heyeti ile anlaşma (Başı 1 inci sahifede) tacirlerin yapabileceği | hususatın derhal tatbikına geçilmesi takar - rür etmiştir. İçtimada görüşülen meyanında bili Fransaya yumurta ve zahire ihra- catı Fransadan Türkiyeye nebati yağlar, Mars'lye kiremidi ve sai- re ihracatı işleri bulunmakta idi. İçtimadan sonra Ticaret heye- ti Theophile Gaotier vapurunda Türk: tacirleri şerefine bir veda zi yafeti © vermiştir. fetin o sonunda yeti reisi o M. Prax söyliyerek Türkiyeyi çok iyi hisler ve her iki memleket için hayırlı olacak kararlarla dön mekte olduklarını söylemiş ve Fran saya avdetlerinde gerek hükümet erkânına, gerek Fra: tacirleri - ne bütün bu iyi intibaları söyliye- ceklerini temin etmiştir. Türk tacirleri ve Ticaret odası erkânı ziyafetten sonra da vapur kalkıncaya kadar Fransızlarla be- raber vapurda kalmışlardır. Bu e:- nada da işmelere devam edil - miştir. Misafirlere bu ziyaretlerinin bir hatırası olarak Hereke o mamulâti yastıklar hediye edilmiştir. Theophile Gautier saat 18'de Galata Rıhtımından hareket etmiş tir. Fakir çocuklar için Marsilya Ticaret Heye'i Reisi yi evvel belediye reis muavini i Beyle görüşmüş ve İstanbul fakirlerine tevzi edilmek yüz lira teberrü etmiştir. hür ni Çankırı tenezzüh trenleri ÇANKIRI, 23. A.A. — Devlet demiryollar idaresinin haziranın birinden itibaren Ankara ile Çan- kırı arasında her cuma günü işlet- meğe başlıyacağı tenezzüh tren'e- riyle gelecek halka kolaylıklar te- min etmek için tedbirler alınmak- meseleler Bu ziya. Fransız he ssa Türkiyeden | Viyana takımının kalecisi Plâşka ları mükemmel, fevkalâde teknik bir futboleudur.Sol muavin Çeriç oldukça teknik olmakla beraber ar- kadaşları ayarında sayılmamakta- dır. Acaba Fenerbahçenin en seri oyuncusu Niyazi, bundan istifade edebilecek midir? Hücum hattında çok kıymetli &- lemanlar vardır. Takımın en genç oyuncusu 18 o yaşındaki sağ açık Riegler Avusturya genç milli ta- kımmın sağ açığı ve Avusturya milli takımı sağ açık | mevkiinin müstakbel namzedidir.Sağ iç E- | Kenhofer 23 yaşında ve makin stir. driblingleri ve şutları kuvvetlidir. 79 yaşında ve Memur olan merkez. uhacim Vaylinger, çok fırsatçı ve rsat hazırlayıcı bir o oyuncudur. “9 Yaşında ve kahve sahibi sol iç lorvat Viyana futbolünde çok sc- vilen ve 54 defa beynelmilel olan Dir simadır. Boyunun kısalığına vağı stik top gbi bir futbol <udur. Sol açık Hasman 24 yaşında e makinistir. Beynelmilel-maçlar- | Meb'us intihabı Yarın yapılacak (Başı 1 inci sahifede) cak ve 13 te bitmiş olacaktır. Seçim yeri olarak | ünüversite konferans salonu tesbit o edilmiş- tir. İstanbulda İbrahim Tali Bey den inhilâl eden mebusluğa C. H Fırkası Hamzedi olarak evvelce d haber verdiğimiz gibi (o mütekail miralay Mehmet Ali Bey, onam- zet gösterilmiştir. Mehmet Ali B. 314 senesinde mektebi barbiyeden mezun olarak orduya girmiş ve © zamandanberi cereyan eden bütün muharebelerde vazife almış, emsa- li arasında temayüz etmiştir. Bil- hassa Çanakkale muharebatı esn: sında Kerevizdere ve Anafarta da alay kumandanı olarak cephede büyük bir muvaffakıyet göstermiş. ir. İstiklâl harbinde 16 inci fırka- a ve liva kumandanı olarak vazife almış, büyük taarruzda de- gerli hizmetler görmüştü. Sulhtan sonra da inkılâp ve teceddüt hare ketlerimize karşı koyan Şeyh Sa- iti tenkil harekâtına iştirak etmiş | miralaylık rütbesine (o yükselmiş, bilâhara kendi arzusu ile tekaüt ol. muştu. Tekaütlüğünden sonra Li. re şirketinde hareket ve vesait şı i müdürlüğüne tayin edilmiş- ti. Orada da ri mesai gösterdikten sonra gene ken di arzusu ile hizmetten çekilmiş- ti. Ahi Bey inkılâba hizmet yo- lunda da elden geldiği kadar ça- lışmış , hiç bir vatan davasında geri kalmamıştır. Hareket ordusi- le İstanbula gelerek o meşrutiyet inkılâbına çalışmış, bilhassa İstan- bulun işgaline takaddüm eden gün- lerde “Bekirağa bölüğü,, o namile maruf askeri tevkifhane müdürü iken yaptığı hizmetlerle o zaman temayüz etmiş ve Ferit Paşa hü- kümeti tarafından idama mahküm edilmişti, İstanbulun yeni vekiline mu- vaffakıyet temenni ederiz. Fırka namzetleri ilân edildi ANKARA, 23 (ALA.) — Mün- 'mebusluğ .i giltere takımımın sol açığı Bastin İngiltere - Çekos- lovakya maçı Geçenlerde Macar milli takımı- na 2-1 yenilen İngiltere milli takı- mı, Pragta Çekoslovakya milli ta- kımma da 2. 1 yenildi. Maçın Avrupa gazetelerinde gör düğümüz tafsilâtına göre İngil'z'er birinci devre fevkalâde güzel, ikin- ci devrede de berbat bir oyun oy- namışlardır. Maçın ilk sayısını in- yapmış olmasına o rağmen Çekler maçı kazanmışlardır. Maçtan son- ra seyire'ler İngiltere milli takım kalecisi Mos, müdafii Hapgut ve | sol açığı Bastin hakkında fevkalâ- de tezahürat, yapmışlardır. Çünkü Çeklere karşı İngiltere milli takı- mında hakiki bir İngiliz futbolü oy nıyan bu üç oyuncu olmuştur. Bir çok seyirciler, Hapgut gibi bir müdafi, Bastin bir açık gör mediklerini söylemişlerdir. Bir Fransız gazetesi, İngilizlerin Macarlara ve Çeklere mağlübiye- | Oto - Moto- Velo| i Yarışları yarın tinden sonra yazdığı bir makaledi “İngiliz profesyonellerini ciddi oy- natmak için acaba fazla para mi vermeli?,, diyor. Bu suretle İngiliz- lerin beynelmilel maçlarda ciddi hareket etmediklerini ima etmek istiyor,Fakat üç oyuncu fevkalâde güzel ve candan oynadığına göre, diğerlerin'n kasden iyi oynamadık- larına hükmetmek pek te doğru ol- maz. Vefa - Kumkapı Yurdunda idare heyeti intihabı Vefa-Kumkapi İdman Yurdun. dan: 25. 5 - 934 cuma günü sabah saat 10 da kulüp merkezinde idare heyeti intihabı için fevkalâde bir içtima aktedilecektir. Kulübe men- sup bütün azanın teşrifleri, da oynamış şutçu ve iyi bir muha- cimdir. Şöhreti dünyayı © tutan Viyana futbolünden bir mümune göreceği- mize seviniyoruz. »es'Sadan GALİP (Başı 1 inci sahifede) hi Bey. 10,45 | inci kategori Kalamidas 10,50 1 inci kategori Aşot Ef, 10,55 Il inci kategori M. Arivâ- bene 1 Il inci kategori Ekrem Bey 11,05 Şoförler kategorisi Ziya Efendi. Ajansın tebliği ISTANBUL, 23. AA.—T.T. K. ile Milliyet gazetesi tarafından 25 Mayıs 934 cuma günü yapılmak üzere tertip edilen - otomobil, mo- tosiklet ve bisiklet yarışının kayıt muameleleri talimat mucibince 22 mayıs akşamı kapanmış ve 23 Ma- yıs çarşamba sabahı muayeneleri icra edilerek tasnif edilmiştir. Ya- rış İstinye köprüsü ile Zincirlikuyu arasında yapılacaktır. Saat dokuzda bisikletler müsa- bakaya başlıyacak ve müteakıben motos'klet ve otomobiller yarışa- caklardır. Ağrı isyanı Müşevviki (Başı 1 inel; sahifede) dam Ağrıdaği ve Erciş isyanın- da eşkiyalara ve âsilere para vere rek muavenet etmekden, âs'lerin e- lebaşılarını evinde saklamaktan ve kaçmalarmı teshil etmekten suçlu- dur. Kendisi Müddeiumumiliğe tes- lim edilmiş ve Saltanahmet İkinci Sulh hâkimi Salâhattin Beyin hu - zuruna çıkarılmıştır. Salâhattin Bey suçlunun hüviyetini tesbit et- tikten sonra mevkufen Seyhan Müddeiumumiliğine sevkine karar vermiştir. ve Aydın mebusluğuna Bursa va- lisi Abidin Beyefendiler C. H. fır- st umumi reislike divanınca fırka namzedi olarak tesbit olunmuslar- Yarınki Konkuripikler İstanbul Sipahi © ocağı tarafın. dan üç gün üzerine | tertip edilen ilkbahar konkuripiklerinin ilk gü- nü yarın Taksim sdadında yapıla- caktır. Yarınki müsabakaların progra- mını aşağıya yazıyoruz: 1 — Merhum muallim yüzbaşı Avni bey mükâfatı: Hizmet atlarına bi bilumum zabitana mahsustur, Mânilerin aza- mi irtifar (1,30), sulu hendek geniş liği 4 metre (önündeki çalı dahil), mâni adedi (12) .d'r. Kaydedilen puvanlara göre tas- nif yapılır. Asgari zaman dakikada (350) metre, asgari siklet (70) kilodur. Duhuliye: 87,5 kuruştur. Mükifat: 175 liradır. 2 — Gazi Antep mükâfatı: Sivillere mahsustur. Mânilerin azami irtifa (1) met- re, mâni adedi (12). Kaydedilen puvanlara göre tas- nif yapılır. Asgari zaman dakikada (350) | metre, asgari siklet (60) kilodur. | Duhuliye: 50 kuruştur. Mükâfat 100 liradır. 3 — Sakarya Mükâfatı: Ordu atlarına binmiş zabitana mahsustur, Mân'lerin azami irtifar (1,10), mâni adedi (12). Kaybedilen pu- vanlara göre tasnif yapılır. Asgari sürat dakikada (350) metredir, Siklet (70) kilodur. Duhuliye: 60 kuruştur. Mükâfat 120 liradır. 4 — İstanbul Vilâyeti Mükâfatı: Her nevi atlara binm'ş zabitana mahsustur. Mânilerin azami irtifai (1,30) sulu hendek (çit dahil) (4,5) met- re, mâni adedi (12), Kaybedilen puvanlara göre tas- nif yapılır. Asgari “rat o dakikada (350) metre, Siklet (70) k'lodur. Duhuliye (1) liradır. Mükâfat: 200 liradır. Konkur Reisi: Sipahi Ocağı ve C.H.F. İstanbul Merkezi İdare Heyeti Reisi Cevdet Adliyede Bir hâdise (Başı 1 inci sahifede) İ Bu karar tefhim edilir edilmez Nebi zade Ziya Bey yerinden fır- | layarak zevcesinin üzerine atılmış ve gırtlağını sıkmaya başlamıştır. Derhal mübaşir Ahmet Efendi Zi- ya Beyin üzerine atılmış ve kadını moüşkülâtla elinden kurtarmıştır. Fakat kadının boynu şişmiş, boğa- zından kan gelmeğe başlamış, bu gürültü esnasında da içinde 20 lira ile elmas küpeleri ve yüzükleri bu- lunan çantası kaybolmuştur. Bayı- ! lan Şadiye Hanım derhal tabibi adli Enver Beyin odasına sevkedil miş, orada muayene ve tedavi edil- miştir. Ziya Bey derhal gene hâ- kimlerin huzuruna çıkarılmış ve hâkimler Hukuk Usulü Muhake- meleri Kanununun 150 inci mad- desi mucibince kendisinin mahke- | menin mehabetini ihlâl etmek suçi- | le Tevkifhaneye gönderilme'ine | karar vermişlerdir. Ziya Bey kapı. | altma nakledilmiştir. | Öğleden sonra Ziya Bey hak- kında nihai karar verilmek üzere Altıncı Hukuk Mahkemesi huzu- una çıkarılmış, burada isticvap / edilmiş ve bu işi ne için yaptığı 50- | rulmuşsa da hiç bir cevap alınama- mıştar, Bu esnada Müddeiumumi- liğin kendisi hakkında daha ağır bir fiilden dolayı takibat yapılmak ta olduğuna dair olan tezkeresi mahkemeye gelerek okunmuştur. Bunun üzerine mahkeme “Müddei- umumiliğin mahkemenin mehabe- tini ihlâl suçundan daha ağır bir suçtan dolayı maznun hakkında takibat yapmakta olmasından dola yı hakkında verilen T: pe sir ve kendisinin Müddeiumumiliğe sevkine karar verilmiştir. © Bisiklet Birincilikleri İstanbul Mmtakası Bisiklet He- yetinden: Mmmtaka Bisiklet ( birincilikleri 25 -5 - 1934 cuma günü yapılacak- tır. 1 — Müsabakalar İstinye köprü sünden başlıyacak ve Zincirlikuyu- nun 200 metre şimalinde nihayet bulacaktır. Mesafe 9150 metredir. 2 — Müsabakaya iştirak edecek- ler tam saat 8,30 iş erimek köprü. sünde hazır bulunarak numaraları- nı almalıdırlar. 3 — Bu saatten sonra gelenler müsabakaya iştirak edemezler. 4 — Müsabakaya saat 9,30da başlanacaktır. 5— Saat 8,20 de yol kapanacak hiç kimse bu saatten sonra müsaba- ka mahalline geçemiyecektir. Mü- sabakaya iştirik edecek'er bu saat- ten evvel yoldan geçmiş olmalı. dırlar. 6 — Müsabakaya iştirâk edecek- ler mmtaka kitabetine müracaatla müseccel bulunduklarına dair bi- rer vesika almalıdırlar. (Mıntaka Usansları makbu'dür.) 7 — Müsabakaları Mıntaka Bi- siklet Heyeti ve Otomobil kulübü teknik heyeti ve (o kronometrileri takip edecektir, Her virajda hakem ler bulunacak,nizamname ahkâmı- na riayet etmiyenler diskalifiye e- dileceklerdir. Kürim Bay. Tertip, Teknik ve İdare Heyet!: Reis: Miralay Cevdet Mehmet AH Bey. FE ln İbre b LAN Binbaşı Ahmet lütekait b'nbaşı Sait Bey, Aza: Mütekait binbaşı Behçet B. Aza: Dr. İhsan Şükrü Bey. Aza Mütekait © yüzbaşı Ekrem £ Rüştü Bey, Aza Müt vit yüzbaşı Fikret B, Aza: Mütekait yüzbaşı Celal B. Aza: Binicilik mütehassısı Ta- ton Bey; Bütçe 190 Milyon lira (Başı 1 inci sahitede) cüz'i tadiller yapmıştır. Buğdayı Koruma Vergisi Lâyihasından un çuvallarının hepsinin 72 kilo- luk olması esası tesbit edilmiş ve birinci undan çuval başına bir buçuk lira, ikinci undan ise bir lira vergi alınması esası karar laşırılmıştır. Yeni varidat lâyi- haları Cumartesi Meclisi Umumi Heyetinde görüşülecek ve bu su. retle bütçenin müzakeresine Pa- zar günü başlanabilecektir. Yeni vergi kanunlarile temini tahmin edilecek varidat yekünu 1934 bütçesinin varidat kısmın» da gösterileceğinden 1934 büt- çe'i yekünunun 190 milyon lira- yı geçeceği ümit olunmaktadır. Mecliste bü'çe müzakerelerinir 31 Mayıs Perşembe günü akşa- mma kadar ikmali mukarrerdir. Bunu temin için Pazar günün den itibaren Meclis öğleden ev- vel ve sonra toplanacağı gibi icap ederse gece içtimaları da yapılacaktır. Muhtelit Encümen yarın sa- bah toplanarak varidat lâyihala. rını tetkike devam edecektir. İnebolu ve Trabzonda yağmurlar gündür fasılâlı bir surette yağmur yağmağa — başlamıştır. Kuraklık tehlikesi bu suretle ortadan kalk. maştır. Bir müddet sonra da Müddeli- | amma a mumilik Nebi zade Ziya Beyi lev- kif talebile ikinci sulh ceza hâkimi Salâhattin Beyin huzuruna sevket- miştir. Yapılan duruşma neticesin- de hâkim Salâhattin Bey Altıncı Hukuk Mahkemesinin mahkeme m-habetini ihlâl etmekten dolayı verdiği kararını bilâhara kaldırmış olma:ından, suçlunun kanunları- mıza ve hâkimlerimize sövdüğüne dair mahkı tarafından tutulan zabıt varakasında sarahat olmadı- ğmdn Tabibi adlinin ancak bir haf talık rapor vermiş olmsından ve Şadiye Hanımın şahsen şikâyette bulunmamasından dolayı Ziya Be- yin hakkındaki hazırlık tahkikatı- nın gayrimevkuf olarak devamına karar vermiştir. Ziya Bey serbest bırakılmıştır. Müddeiumumilik ev- rakı İstintak Dairesine sevkede- cektir.