29 Mayıs 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

29 Mayıs 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Z “Motosiklet “Birincileri de Anlatıyorlar sahifede) «k yarışlara giriyor (Başı 1 imi Onlarla & yaptı- imin hepsini antrenö- yarrde geride bıraktığımı görünce manlarımı arttırdım. İlk yarışa Ariel ile giriştim. Kazandıktan markadan şaşmadım. © Bu sefer, Turing klübün (Milliyet gazetesile tertip ettiği yarışa iştirak i- © çin içimde şiddetli bir arru o duydum. Motosikletimin mensup olduğu acem teye 934 modeli bir moto sipariş et- bir motör sonra bu markalı Mayısın 13 ünde makinem gümrük- ten çıktı. Amtrenümanlarıma bu yüz- den geç başlamak mecburiyetinde kal- im yele: şık ta değildim. Fakat, ne de olsa motomun (beni yarı yolda bırakımıyacağına emindim. O kadar heyecan içinde idim iki, bir haftalıle antrenöman müddeti içinde ta- mam sekiz kilo düştüm. Nihayet yarış günü | geldi. yarışına, Ahmet ve Nedim Beylerle 933 Moto #enesi şampiyonu Süleyman Bey de iş- trak etmişlerdi. Bilhassa Süleyman Bey, en keli rakibimdi. Benim ( tefovvukum, #>akinenin sağlamlığında ve kullandı- m malzemede idi. Yarış başladı. İsminin: — Ahmet efendi! Diye çağrıldığı- işittim. Yarışın başlamasıma üç dakika var- İd. Motoma stladam; Evreli delim “ları, sonra saniyeleri saydılar. Yarışm beş saniye kala makinemi çalıştır. — Ka'k! İşareti verildi. İşaretli bayrak inince tim. Halk: hareket et- — Yaşa Ahmet! Diye bağrışıyorlar | ışmaları ve alkış sesle kadar © süratli , aralarında epice mesa- , adetn tünel şeklini Ve yla sanki bir tünelin altından geçiyordum Maslaktan sonra makineme 140 — 150 kilometre sürat verdim. ti İstinys köprüsünden Zincirlikuyu ya kadar olan mesafeyi 5 dakika 5 sa niyede İestederek rekoru kurdim. Motodan indiğim zaman, incisin Ahmet!.. o Diyorlar. Yarış henüz başladığı halde, benim © birinci geleceğim hakkında umumi bir kaman vardı Nitekim netice böyle oldu. İkinci gelen Nedim Bey, bu mesafeyi 5 daki- ” ka 37 saniyede, üçüncü gelen Ahmet Bey, 5 dakika 49 saniyede katettiler. — Yarışta içinize korku girdi mi? Hayır! Yarıştan evvel biraz be- yecanlı idim. Fakat, yarışa girdikten sonra ne telâş, me korku, hiç bir şey © duymuyordum. Milliyet gazetesinin — hediyesi olan kupayı elime aldığım zaman, ömrümün €n mes'ut dakikalarını yaşadım. kupasında manda, benzi- namına rekorunu kır. dığımdan dolayı duyduğum sevinci bu. * yada lâyıkile ifade edemiyecek kadar heyecanlıyım. Tacet'in Bey ne diyor? Yarışa lek 3,50 beygir kuvvetinde motosikletle iştirak eden Tacettin Bey de demiştir ki: — Oto, Moto ve'Velo o yarışlarını her sene olduğu gibi'bu sene de tertip © gittiklerinden dolayı Milliyet g: yi klübüne teşelekir İki kategori vardı : Birinci katego- ri 3,50 beygir kurrretinde, ikinci kate- gori de (5) beygir kuvvetinde motosik- İetlerden ( ibareti 5 la | bu rekorları, on yeni Türkiye rekoru tesis ettik . Yarışa girmeden evvel duyduğum heyecan 1928 olimpiyat sahasında duy- © duğum heyecaridan-fazla idi. Tek ba pasını Geçen sene de Milliyet gazetesin. alarısştım. den bir saat hediye “açacak veya “Müddeiumumiliğin © iddianamesini kâfi görerek evrakı © mahkemeye tevdi edecektir, .. Oğlu ve damadı geldi Rüşvet meselesinden dolayı tah- kikat yapılmakta olan Leon Fara- | ci Efendi ve Ankaraya gitmiş olan ” Meir Salem'in oğlu M. Raphael, Salem ve damadı Selânik Bankası | © müdürlerinden M. Joseph Crassu “dün Ankaradan şehrimize gelmiş- lerdir. M. Raphael Salem ve M. O M. arasso dün akşamki trenle Pa- rise gitmişlerdir. Metr Salem Anka rada kalmıştır. Resmimiz oğul ile İ | | | tehli- | atrafımı | bir Mile ye yade Pei eömeği le eeninlediği Bütün dünyanın i Gözü, ümidi | Cenevrede! | (Başı 1 inci sahife de) Klerk Vodvar, Avrupa'da olduğu gibi, dünyanın diğer taraflarında- | ki vaziyetinde, silâhları bırakma | ğı gayr kabil kıldığını söylemiş ve demiştir ki : * — Konferans masalarında biz, dai- ma kaybedenlerin başlıcası olduk. Bi- maenaleyh, bu şerait altında, memleke- timiz için yegâne siyaset, kılıçlarımızı bilenmiş ve barıdatızı kuru olarak mu- | hafaza etmek, mi$ müdafaa ve emn: i ti ihmal etmemektir. Dünya, henüz si- lâhlarını bırakmağa razi olacak vaziyet- te değildir. Amerika, silâhları berakma yolunda samimi her teşebbüse iştirake hazırdır. Fakat Avrupa'nın politika ma- mevralarına karışmağa razı olmıyacak- tr” İngilterede merak LONDRA, 28. A.A, — Sair birçok memleketlerde olduğu gibi Ingiltere'de de cfkârı umumiyenin bütün vakıt ve a- lâkası, bu hafla içerisinde Cenevre'de cereyan edecek olan hadizata merak ve endişe ile müteveccihtir. yg Silihları barakıma konferansı ilk açık: azalmış ve nikbinlik eski sidde. tini kaybetmiştir nikbinliği henüz muhafaza edenle- rin kanaati öre, konleransın suya düşmek tehlikesi artmış olmakla bera- ber, milletler, şimdi bile azami gayrı Mleeiileri takdirde vaziyeti kurtara- il ir, Konferansın akibeti herhalde bu haf- ta içerisinde belli olacaktır. İngiltere, Fonms Sovyet, Türkiye, Polonya, Bet çika, k d stan harici birden Cenevre'de bulu nin ehemmiyetle derpiş ildir. Bu sabah, mubtelif siyasi ricalar ara- sında i mükülemeler başlamıştır. Öğleden sonra konferans bür: topla” Biyor, Umumi heyet te yarın içtima © decektir. | Büronun bugünki içtimamda rans müzakeratınm tarzı cereyanı şülecektir. Bu esnada reis Arthur He on'un bir nutuk irat ederek, ko: ansın esas maksatlarını izahtan sonr bu hususta tabaddüs eden | müşkilâtın bertaraf edilmesi için gayretlerin tezyi- | di lüzumundan bahsetmesi ve konferans akam kdirde avakibinin ne derece vahim ol şerheylemesi beklenmektedir. edildiğine de. | kont, düştüğü Bu meselede müsait bir için müsbet ve mesai sarfetmiş ve esaz itibari le şayan görülen bir de rs olan İngiltere hükümeti artık baş kaca bir tek'if dermeyana lüzum gör. miyerek, hadisatm inkişalını bekliye- cektir, İngiltere'nin mevzuubahis projesi © lan kabili tezekikürdür. Birçok gazeteler, gelecek birkaç gün | içerisinde, her ne taraftan olursa olsun, | müzakeratı müsait bir zemine irca ed cek mabal bir teklifin & serdedileceğini ümit eylemektedirler. istihsali Deniz konfer PARIS, 2.A.A. — İngiht sin de Biz konferansı hakkında Vashington ve Tokyo hükümetlerine tanm aynı olduğu anlı Parise gelmiştir, Ingilte Dotada Vashington deniz & mukavelesi nin 1935 de müddeti biteceğinden bahis- le ayni tarihte toplanacak olan konle- ranstan evvel ihzari görüşmeler yapıl masını teklif etmektedir. Bu görüşme- lerin devlet arasmda diplomasi yoluyle iki taraflı noktai nazar teatileri O yapı. mak suretiyle vaki olacağı anlaşılmak. tadır. Diğer devletler bunu kabul ettik- İeri takdirde, Fransız hükümetinin bu teklifi reddetmiyeceği bildirilmektedir. Bu münasebetle, meselenin son seneler trimikilizir. Eselaği > Vasiagta mukavelesinin imzasından beri, Sovyet Rusya bir çok devletler tarafından ta- nınmıştar. Bu suretle Sovyet (Rusya, Vashington mukavelsini imza etmemiş olmakla beraber deniz devletleri manzu- mesine girmekte ve bugün, halen harp filosu zayıf olmakla beraber, Sovyet Rusya iştirak etmeden bir deniz tah- didatı makasla elti ipek ex kabili te- hakkuk görülmek, İtalyanın yeni tahtelbahiri TARANTO, 28. A.A, — Orta sefer. ler için inşa edilen Toricelli tahtelbahiri bugün denize indirilmiştir. 890 tonluk ve 70 metre uzunluğunda olan tahtel- bahir, 3.000 beygirlik motörlerle müceh- | ir. Azami sürati 17,5 mildir. Torpil | atan 8 ai ve 100 milimetrelik iki 'ALERMO, — P 28. gir A. ği Yeni tahtel Ölüm yarışı ROMA, 28. A.A. — Altın lliktör ku- pası için icra edilen 4.000 mil mesafe. motosiklet yarışı esnasında İtalyalı Guti li ve Marzetti telef olmuşlar, Mazafe- vo yaralanış, İngiliz. Valter Harrop | da sakatlanarak hastahaneye sevkolun- | muştur. Bunlardan o haşka Romanyalı | Berlesku ve Olteano ile Italyalı Villio. | resi de ciddi surette zedelenmişlerdir. Münderecatımızın fazlalığı dola. yısle Ecnebi Matbuatında Gö; l düklerimiz serlevhalı yazıyı bugün MİLLİYET SALI 29 MAYIS 1934 HARİCİ HABERLER Okyanosu geçen tayyareciler Kodos ile Rossi Amerika sahillerinde göründü! , Hava tayyareciler için müs için müsait ait telâkki ediliyor fakat telsizle muhabere tesis olunamamıştır LEBOURGET, 28 (A.A.) — Brest telsiz merkezi dünya uzun mesafe re- korunu kırmak üzere dün Joseph Leb- rix tayyaresile uçan Codos ve Rossi ile sant 14,21 de telsiz muhaberesine girişilebilmiş ise de tayyareden gelen sevap karışık olduğundan anlaşılama- muştur. NEVYORK, 28 (A.A) — Atlas | sahilindeki bütün istasyonlara Rossi i- ie Codosun gelecekleri haber verilmiş, dikkatli bulunmaları bildirilmiştir. Rad- yo ile Kanada sahil postaları da ayni sürette haberdar edilmiştir. rok rasat bürosu müdürü Dr. Kinballa göre, hava mümkün old 'u kadar iyi olmakta devam ediyor. Tayyareciler yeni İskoçyada murlarla karşılaşabilirler. gür ş edecektir ki , bu böyle mevsimde pek Çünkü bu mevsimde rüzgâr alelümum aksine eser, Tayyarscilezin buraya kadar gel- mek istedikleri taldirde Nevyorka ka- dar bu rüzgürdan istifade etmeleri ayah- temeldir. Doktor Kinball, havanın Co3- tes ile Bellenle'in da yağ Fakat rüz- Sarre meselesi Fransa noktai Nazarını anlatıyor “Bu iş Sade. bie, Alman- Fransız işi değildir, CENEVRE, 28. A.A. — Fransız hü- kümeti, Alsisi komitesine tevdi edilmek üzre milletler cemiyeti umum isâtipli ne bir nota vermiştir. Bu motada Fr sanım Sazre reyiâmi ve bunun, tertibi hakkındaki noktasi nazarı izab olunmak. tadır. Meclisin son içtima — devresinde. M. Barthou'nun müdafaa ettiği tez notada tekrar edilmekte ve bilhassa Sarre lesinin beynelmilel mal rar edilerek | bunun sz - Alman meselesi olmadığı el miyetle kaydolunmaktadır. BERLİN, 28. ALA. — Başvekil mum- vini Von Papen, Jimnastik öemiyetinde Sarre meselesi hakkında | söylediği nu- tuketa ezcümle bütün Almanyanın Sarre ve sarih bir kaydederek meselesinin kai surette demiştir “ Böyle bir hal yalnız Fransız - Ak man münasebatını halde ve istikbalde suitefehhümlerden kurtarmakla kalmı yacak ayni zamanda Avrupa siyasetinin müsalemetleştirilmesi üzerinde de ha- yırkâr bir tesir yapacaktır. Sövyet Rusya ve Akvam cemiyeti Lehistan, Rusyanın daimi azalığına itiraz ediyor PARİS, 28 (A.A.) — M. Bartohu, Mecliste, Sovyet Rusyanın Milletler Ce- miyetine girmesi ve bunun üzerine Le- histanın cemiyette daimi azalik iste #mesi ihtimalinden bahsederken £ daimi #zalık adedinin ve bu nisbette de tec- dit edilen azalıkların miktarını tezyit eden bir tarzı hal imkânmı derpiş et- miştir, Bu suretle Sovyet Rusyadan başka Lehistan ve İspanya da daimi azalık. tan istifade edebileceklerdir. Bununla beraber buna bilhassa Arjantin tara- fından itiraz edilmesi muhtemel oldu- ğundan Fransanın bütün daimi azalık. ların kaldırılmasını teklif edeceğinden de bahsedilmektedir. Fakat böyle bir değişiklik te bilhas- sa İtalyanm muhalefetine maruz kala- caktır. Buna binsen, daimi azakıklar meselesinin heyeti mrurahhasları tarafın- dan ciddi ir tetkike tâbi tutulmağa İâyik olduğu beyan edilmektedir. Filhakika, Fransanın Lehistana ve- rehildiği teminat haricinde olarak, Slâv âlemi cihetinde Sovyet Rusyanın ibi olan Lehistan Sovyet Rusyaya dai- mi azalık verildiği takdirde kendisine veri i kabul etmiyecek ve Milletler Cemiyeti bir aza kazanırken diğer bi- rini kaybetmek tehlikesine maruz kala- ekim. © Tayfun afi afeti Chilide y izlerce ev yıkıldı, ölenler var KONSERİGON - CHİLİ 28 (A.A.) — Bir doluyu takip eden bir tayfun uy- ken çimde bilem halkı büyük bir kor- de bırakarak Oo şarktan garba ia şehirden geçmiştir. « Zarar 15 milyon İ İ | ktan garba doğru esmeğe devm | İ hz | sı aştıkları zamandaki havaya şayan hayret derecede benzediğini söylemek- tedir. Costes ile Bellomte, müsait rüzgürla- rı takip ederek yüksek ve alçak taz yikli mıntakalar arasında zikzek yapa- rak Kurtisfild hava meydanma gelmiş» lerdi. Codos ile Rossi onlardan daha müsait hâva şartlarına tesadüf etmişlerdir. Ros si ile Codosun ilk 15 satte, saatte w sati 200 kilometre ile uçtukları tahmin edilmektedir. Nevyork, 28 (A.A.) — İngiltere a- yarı ile saat 9,20 de tayyareci Codos ve Rossi, Kanada sahilinde yeşil kör- fezin üzerinde görülmüşlerdir. NEVYORK, 28 (A-A.) — Paristen Kaliforniyaya uçmakta olan tayyareci Codox ile Rossi, Terre Neuve adas üzerinde koyu bir sis içerisine daldık- larmı bildirmişlerdir. NEVYORK, 28 (A.A) york radyu merkezler dos ile Ro sinin (Race) burnu telsizi ile muhabe- reye girmek ve vaziyetlerini öğrenmek istediklerini, fakat kuvvetli bir sisin bu- na mani olduğunu öğremmişlerdi Almanyada Marseyyez ve Fransız bayrağı Otomobil yarışını bir fransız kazandı BERLİN, 28 (A.A) — Almanya klübünün büyü otomobil mürabaka- s1 Avus Pisti üzerinde dün — yapılmış. 196 buçuk kilometrelik birinci sabakayr bir sast 4 dakika ve yede yani 182 idilemeiee 700 metre va- sati süratle Fransız Pierre Veyrout ka- zanmıştır. l Alman Burgaller 181 kilometre 100 | imetre ile ikinci ve İtalyan Komt Castel | barco da 173 kilmmetre 60 metre ile ü- güncü gelmiştir. Müsabakaya iştirak e den 16 kişiden sekizi müsabakaya de- vam etmemişlerdi | | Galibin şerefine Hitler ve Von Pa- | penin huzurunda marseyyez çalınmış ve Fransız bayrağı çekilmiştir. 249 ki- lomette 246 me üzerindeki müsabakayı da bir sat 26 dakika ve 3 saniyede yani 205 kilometre 300 met- re vasati süratle Fransız o Guymoll kazanmıştır. İtalyan Versi 201 kilometre | 800 ikinci | | metre ile ikinci ve Alman Mon Berger | 201 kilometre 100 metre ile üçüncü gel miştir. miştir Maskovada Sefirimiz si gereke bir z'yafet verildi MOSKOVA, 28 (A-A.) — Harici ye komiser muavini M. Krestinski, son beş sene zarfında Sovyet Rusyada bü- yük elçilik makammı mütemadi ola- rak yegüne işgal eden Hüseyin Ragıp Bey şerefine bir ziyafet vermiştir. Ziyafetten sonra bir resmi kabul ya- pılınıştır.. Ziyafette, Stomonitof, Ka raha, Budnof, Kijijsnoveki, Emin Pa- şa, Enver Bey, Türkiye | sefaretinin bütün memurları, Türketroi müdürü Kazanoviç ve hariciye komiserliğinin bütün erkânı hazır bulunmuştur. Rusyâda Kuraklıktan dolayı ek- mek fiatları arttı MOSKOVA, 28 (A.A.) — Rusya- nin cenup mmtakalarında 1934 mayı sında havaların sıcak gitmesinden dolar yı mezruat kısmen zayi olmuş ve ek- mek fiat artmıştır. Bu çoğalmanın, miktar itibarile az olmakla beraber, az maaşlı amele ve memurlarm vaziyeti- 'ni müşkülleştireceğini nazarı itibara alan komiserler meclisi ve fırka merkez komitesi 1/6 tarihinden itibaren bu kabil memurların maaşma zam yapıl masına karar vermiş ve bu husustaki karar neşredilmiştir. Bu iş için sene nihayetine © kadar seetedilecek para rl ve içti. ındıklarına yatırılan pa Te Sahil olduğu halde 749 milyon rableye baliğ olacaktır. İmam Yahyanın sulh şartları 28.A.A. — İmam Yahya, sulh şartlarını ret ve mu- dermeyan etmiştir. Bunlar. videedenin Tahm. KAHI! Ibmissuud' kabil şartlar, Müsabakaya 12 kişi iştirak et- | Komiserlerin imtihanları başlıyo ANKARA, 28 (Telefonla) lerle merkez memurları imtihanları 1 Haziranda hanlarda muvaffa kolanlar temmuz ortalarında anlaşılacaktı. Birinci, ikinci, üçüncü sınıf komü yacaktır. İz Tah: başi sin kanununun tatbik: dolayısile kadrolardaki münahalâtın bir an vel doldurulması için muvaffak olanlar yeni vazifelere tayin olunac tır, Emniyet İs Umum Müdürlüğü ba sene dört efendiyi | için Berlin ve Viyana'ya gönderecektir. İhtiyat zabitleri kanunu ANKARA, 28 (Telefonla) — İhtiyat zabitler ve ihtiyat askeri ı murları kanunanun bazı maddelerinin değiştirilmesi hakkında bir li ha hazırlanmıştır. Maliye mütehassısının tetkikatı ANKARA, 28 (Telefonla) — Fransız Mı nin yeni teşkilâtı ile meşguldür. Vereceği rapor üzerine teşkilât lâyii hazırlanacaktır. İ. Tali Bey Ayvacık ve Bayramiçt AYVALIK, 28 (Milliyet) Bey bugün kazamızı teşrif ettiler, sekkülleri reisleri tarafından otomobü Trakya umum müfet'işi İbrahim T kaymakam, belediye reisi ve fırka 'erle Küçükkuyuda karşılandı İbrahim Tali Bey maiyeti erkânı ile birlikte doğruca panayir yeri giderek Atpazarını, bostanı gezmiş ve halkla temasta bulunmuşt Bü'ün mektepleri ve devairi ni müteakıp Bayramiçe dolaştıktan hareket etmiştir. sonra öğle (oyemeğ Havayolları posta tarifesi ANKARA, 23 (Telefonsa) — Memleket dahilinde hava yollar gönderilecek mektup ve saireden alınacak pouta ücretlerinden maa, istifa edilecek hava munzam ücretleri için hazırlanan tarifenin meri te konması Heye'i Vekilece kabul edilmiştir. kart ve havalenameden beş kuraş, kuruş o munzam Tarifeye göre mektu posta pakteleri kilosundan on b ücret alınacaktır. Adliye yangını davası IZMIT, 28 (Mülliyet) — Adliye yangını davasına bugün devam dilmiştir. Müddeismumi sucluların 383 üncü madde ile tecziyelerini i Etem Efendinin vekiğ müdafaasını yaptı. Diğerlerinin müdafa, in muhakeme bir hafta sonraya bırakıldı. Makedonyalılar nümayiş yapamaa SOFYA, 28 (A.A.) - Makedonya mukacirlerinin bayramı dolay sile bu sabah Ayasofya kilisesinde yapılan i inden sonra Makedonyal lardan mürekkep bir grup sokakla nümayişte bulunmağa teşebbüs ei miş fakat zabıta tarafından dağıtılmışlardır. Hükümet merkezinin #< kaklarında yapılması mutat olan tezahürat ve alaylar bu sene yapi mamıştır. İmece usulü ile Antalya - Solak Kanalı yapıldı ANTALYA, 28 (A.A.) — Valimi- zin teşebbüsü ile bündan 48 gün evvel ve birçok köylerin iştirakile, parasız, imece usulü suretile | başlayan Antal. ya - Solak kanalı bugün bitmiştir. İ Başta vali olduğu halde © Antalya Halk Fırkası erkânı ve idare müdürle- ri, binlerce köylünün iştirakile akıtma merasimi yapılmıştır. Çok geniş araziyi sulayncak olan bu kanal içimden su şi- malden cenuba doğru akmaktadır. İmtihanlarda Talebe aleyhine Birşey yok (Başı 1 inci sabilede) mıfta ipka etmek gibi bir tarzı ha- reket takip etmiyor. Talebeler müs terih olmalıdır. İmtihan ciddi bir iştir. Bu ciddiyet temin olunacak- tır, Kopye etmek ve saire gibi doğ- ru olmayan yollardan gitmek tabi- idir ki terviç edilemez. Maarif ve- kâleti talebesine karşı rahim ve şefiktir. Talebenin mağduriyetini mucip olacak hiç bir karar ve ta- savvvur yoktur. Tekrar ediyorum, mesele, imtihanların ciddiyetini temin etmekten ibarettir. Bakalor- ya imtihanı, (devlet imtihanıdır. Devlet, orta mektepten, liseden şa hadetname alan gençlere bazı hak lar, salâhiyetler bahsediyor. Tabii bu haklar ve salâhiyetler verilir. ken, bu gençleri, istediği gibi imti- han etmek, onlarda bazı vasıflar a- ramak, onlara istediği sualleri sor mak ta devletin hakkıdır.,, Yaptığımız tahkikata göre, bir talebenin bir günde birkaç dersin imtihanını birden vermek vaziye- tinde olduğu da doğru değildir. Talebe bir günde bir dersten imti- han edilecektir. Hattâ imtihanlar arasında b gün de Fasıla var- dır. Talebenin nerelerde, ne günü lersten imtihan olacakları alâkadarlara tebliğ edilmiştir. Ay- rlan i grupları rimiz, üç imtihan mıntakasına ay- rılmıştır. Bu mıntakalarda da üçer | mektep tayin edilmiştir. Talebeler. Polis teşkilâtı Kanununda Değişiklik (Başı ! inci sahifede) tayin edilebileceklerdir. Yeni te kil edilen asayiş ve hudut şubeld rine Harbiye mektebi mezunları dan, jandarma ve ordu zabitanır dan matlüp evsafı haiz olabilenle| de almabilecetkir, Memurin kanunundaki memu yetten ihraç kaydı hükümleri zab ta memurlarına da şâmil bulund ğundan mevcut kanundaki mesl ki cürümlerden dolayı memuriy. ten ihraç kaydı, meslekten ibrel şeklinde tadil edilmektedir. Emniyet müdürleri ve memi larının, polis memurlarının kan ve nizamnamelerle tayin edilen kâm hilâfında yaptıkları bir ha, ketlerini bizzat gördükleri ahv. de polis divanı ve inzibat kom yonları kararına lüzum görmede ihtar ve tevbih cezaları verebilm. leri hakkında lâyihaya yeni hükü; ler ilâve olunmuştur. “Fazlı Bey Bursa valisi ANKARA, 28 (Telefonla) — sa valiliğine Fazlı Beyin tayini Haşımışter. Romanyada son vaziye! BUKREŞ, 28. A.A, — Anadolu Şam Balkan hususi muhabiri bildi öğleden sonra Kralla bir mi likattan çıkan başvekil | M. Tatareski gazetecilerin sorduğu sunllere cev hükümetin devlet işlerini tedvire cevabımı vermiştir. Aymi 24 munda Rador ajansı tarafından matb ta verilen bir tebliğde hükümetin çı leceği şayiaları tekzip olunmuştur. Buhranın kabinede bazı tadilât ile çiştirilmesi ihtimalinin Okuvvetlendi; bu akşam söylenmekte idi. , Bu havadis birkaç gündenberi Bükr siyasi mahafilindeki sıkmtılı havayı gok düzeltmiş gibidir. e Feci bir tren kazası GIBSON, (Şimali Karolin), 28. A- Bir gezmeden dönen 13 kişi, bir geçit yerinde feci hir kazanın kurbat olmuşlar, bir tren içinde bulundukle pane e tir.