29 Mayıs 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

29 Mayıs 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Tuvalet masası ARAKAN Ah zaman eskisi gibi değil ki. hı am ie Para veremiyor... Mü kat babası tekaüt maaşile kızının Ne gözüne nasıl itina eder? İşte size kolay bir krem: 60 garm Kadar beyaz balmumu alın, Bunu gü- #elce “Rani maire,de eritin. İçine 12 ram halis Ayvalık zeytinyağı koyun. Hayır hayır. Şaka söyledim. Güzel bir krem olur, Vücudu, deriyi okadar iyi ... Yolda aynanızı çıkarıp bakıyorsun Müz... A/. yüzüm gene pırıl piril yanı» | » Haydi'pudra kutusuna müraca- “tw Daha demincek pudralamıştım ne Sabuk aaçmaş., l â Hele yaz günleri şu pudrayı yüzde urdurabilmek ne müşkül iştir. İki da. erine Mehluiğ ylzüne sürdükten sonra pud. Yalayın, Sokağa — giderken çantanıza Pudralığınızı koymağı unutursanız hiç Üzülmeyin, lözem olmıyacaktır. Furmaklarınız da ne de çok beyaz le- | keler var. Tâ tırnağın dibinden çıkıp | 1â ucuna kadar gelecek te siz de kur- tulacaksın'z... Ormürle sabra bağlı Bazı, o beyazları görünce sevi- “Yeni bir şey — alınacak yahut hediye gelecek, derler fakat onlar he- iye alınacağı zaman değil tırnak dip- rinin zayıf düşüp te tırnakları iyice leyemedikleri zaman çıkarlar, Bu | İeheleri yok etmenin caresi kendine i- Yi bakmak kuvvetli gıdalar almaktır. cut huvvetlenince bır daha yoru: Mezler, Ama şimdi görünenleri ne ya- a? Bir parça suya v sp atınız. Ar eritemiyecek bir hale gelsin bir- — damla da alesol campnre sam gir onra tırnaklarınızı bunun batırınız, "A3 zamanda lekelerden is bi e kalmaz. iy Şemsiye Kadının şıklığını itmam eden va» titalardan biri eskiden hiç şüphe- İ — Ds semsiye idi. Fakat kadını oto- Mobil direksiyonunun başına geç- İ n tenis raket'ni eline aldıktan ienra şemsiye de bir köşeye büzül- 'ü. Ve utancından meydana çıka- İ öezoldu Hiç şüphe yokkikalın | ya derisi veyahut Pekaie eldiven İ o Ti bir kadının eline şemsiye yakış- paz. Fakat dantelden veyahut, ke- ©n ajorlu örgüden b'r eldiven taşı- Yan beyaz bir elin içinde, şemsiye- Bin bütün letafeti meydana çıkar. $te bu gibi | eldivenler son za- Manlarda çok moda © olduğu için Yemsiye.de tekrar revaç bulmuştur k U sene de gene siyah, veyahut irmızı beyaz “To'le cirğe,den kı- *a saplı, yuvarlak şemsiye gene mo- | sinekler... Yaz geldimi deli olurlar.. | | zariftir. Sağlam değildir. Bunun se- | dadır. Diğer taraftan birçok renk- lerle yün şemsiyelerin bi- Esans alacağız diye avuç dolusu para verseniz , Çiçeklerin tam bol ! olduğu bu zamanda istediğiniz çi- | çekten esans yapabilirsiniz. Hangi | ciçeğin kokusunu daha çok severse niz. Yapraklarını koparın toprak bir kaba bir sıra yerleştir'n üzerine bir sıra kalın tuz koyun bir sıra çi- çek yaprağı bir sıra tuz ile kabı dol durun sonra üzerini hava almıya- | cak bir şekilde camcı macunuie | yahut lüleci çamuru ile sıkıca sıva- yın serin bir yere koyun bir ay dur- sun, Sonra şişelere bir tülbentten geçirerek doldurun. İste: izden âlâ bir esans elde edersiniz. Eğer kolonya yapmak istersen'z 8-10 gram esansa 109 gram 90 de- receli ispirto karıştırın. Mürekkep lekesi Mahtum bey beş © yaşında ama maşallah kitabete pek meraklı. Eli- ne kâğıt kalem geçmiye dursun he- men cızıklarır. İşte gene annesi mutfakta aşure kaynatırken bey eline kâğıdı kalemi geç Canım sofra örtüsünün üzerine ya- Esans yapmanın usulü zıp dururken mürekkebi de devir. miş.. Bir vaveylâdır koptu! Artık bu örtü ıslah olur mu?.. Olur efendim olur... Lekeli ta- rafı sirke ile biraz limon suyu mah- lâlü içine hatırım. Bir müddet kal- sın... Lekeyi o adamakıllr çıkarır Fakat biraz sarı gölge kalır. Bu pas tr. Çünkü mürekkeb'n içinde de- mir vardır. « Bunu gidermek için örtünün le- | keli tarafını biraz sütün içinde kay- natım... Sinek kâğıdı | Ah bu karasinekler, ah bu kara- şeyhi gi nize bir havlı alın pencereleri açın ve kovalayın.. İşiniz yoksa uğraşın durun... Her zaman sinek kâğıdı da alın- maz ki, bakkalda da yok... Bunun kolayı var, Bakın ne ya- pm. Kırmızı biberi balla karıştırın. | Bunu yağ kâğıdı üzerine sürün... | Ve bırakın kurusun... Sonra kulla- | macağmnız zaman üzerlerine biraz su serperek nemlendirin... Ökse gi- | bi olur.. Sinek değil ya karga ya- pışsa v.. Biz de fazla izam ettik değil mi? Hakikaten bu usul sinekler için birebirdir! az ağır da olsa, Sweaterlerle iyi imtizaç edeceği için plâjlarda kul. lanılacağı zannedil'yo: Bambodan ve renkli pılmış Japon şemsiyeleri ise her se- te itibar görmektedir. Çünkü çok | bebi de fiat'nin çok ucuz olmasıdır. Diğer taraftan bu sene dört köşe Denizden çıktıktan sonra | İ deli malüma İ Çiçeklerdeki kurtlar Havuz başımdaki saksıların hali- ni görmeyin, Cânım sardünyelere gene böcek, kurt üşmüş.. Hele sü- müklü böcekleri sormayın. Halbu- ki ne kadar da itina ediyordunuz. Akşamları da beyefendi burada f:s İsye yi açıyor, bunların kar, da bir iki tek endaht ediyor, günü yor- gun'uğunu unutturuyordu, Bu kurt- larla baş etmenin imkânı yok ki.. Neden olmasın efendim neden | olmasın. Her litres'ne kırk gram petrol karıştırılmış su ile bunların sulayın bak o zaman hiç birisinden eser kalır mı? Dantelayı temizlemek Dantelâya meraklısısınız.İnsan ha. li bu ya.. Sabahtan akşama kadar elinizde tığ dantelâ örer duruu- nuz; fakat şimdi yaz. Eliniz terli. yor. Dantelâ da kapkara oluyor. Ah şunu temizlemenin çaresi yok- mu?.. Yıkamalı? Aman sakın. Bu- ruş buruş o'ur. Ütülemesi de zor. onun iç'n size gayet kolay bir usul tavsiye edelim: Dantelânızı bir yere yayın. Üze- rine “Magnezi,, tozu ekin. Ve tek- rar masura sarar gibi sarın. 24 sa- at bir yerde bırakın. Ertesi günü a- çın, bir silkin! Ne s'hirdir ne kera- i luğu hissetmezsin! disşeleri u sene plâjlarda ne biçim mayo moda? Biribirine zıt zevkli kalın örgülü mayolara şimdiden Kaliforniya plâjlarında tesadüf etmek mümkündür Yaz mevsimi geldi. Ortalık a- | dam akıllı ısındı. Artık yavaş ya- vaş denize girmenin zamanıdır. Val kıâ ecdadımız karpuz kapuğu yere düşmeden denize girilmez demişler dir. Fakat onlarm sözlerine bakar sak lokantalarda karpuz kapuğu yere düşmüştür. Daha henüz de- niz hamamları yapılmadı amma şimdiden sahillerde p'âjlarda ka- yıklarla denize g renler çok vardır. Denize girmeli? Fakat ne ile?.. Bittabi mayo ile. o Fakat mayo nasıl olmalıdır? Mayonun da bir modası vardır. Onun da her sene kendisine göre ( değişen renkleri vardır. Daha şimdiden Kalifornia | plâjlarmda bu moda ortaya atı'mış | tır. Birçok artistleri bu plâjlarda mayolarının güzelliği ile biribirle- rine rekabet ( etmektedirler. İşte siz, bu birkaç sinema ( artsitinin Ayak terlemesi Bu sıcakta da insan terler hani!.. Hele yol yü! yetinde olanlar iç yağ mesi de çekilir belâ değildir. Böyleleri ne yapmalı?.. Gayet ba sit! Çorabın arasına asitborik ek- meli.. Oldu bitti. Hadi terlemeği böyle bertaraf etmek mümkün .. Fakat sıcakta in- san yürürse ayağı şişer. Dehşetli yorulur. Ayakkabısı dar başlar, Bu yorgunluğa karşı da ça- re şudur: Uzun yol yürümeğe çık- kacağınız zama: ağımızın tabanı na gıliserin ; sürünüz. Hiç yorgun- Cam temizliği Ahbu sinekler... Gene camlar berbat olmuş. - İşin yoksa iki gün- de bir tem'zle.... Hayır temizlemek bir şey değil. Üzerinde iplikler kas lıyor. İyi kurumüuyor.... İ o Fakat hiç gazete kâğıdile camla- rı temizlemeği tecrübe ettiniz mi? Çünkü gayet kolaydır. Gazeteyi bu raşturacaksın, lalatacaksınız, onun. la camı sileceksiniz. o Sonra gene buruşmuş gazete ile mükemmel ku- ruluyacaksınız. Gıcır gıcır temiz olur. Mücevherler ve met el çabukluğu marifet! Dantelâ bembeyaz olmuştur. Ü | ce şekiller vermeğe başlamışlar, onları mükemmelleştir- le size bız yaz her yerde çok te- sadüf edilecek olan bir bluz mo- deli bu bluz beyaz krep jörjetten . Zinet eşyası! Dünya kuruldu karalalı insanlar. çil era “ © ğe ve daha güzel görünmeğe heves etmişler, için ae kavmin kendine göre bir süslenme tarzı vardır ve bu tarz da o kavmin derecesini gösterir. iptidai insanalr taşı, tahtayı, hayoanların boynuzunu, fildişini yontar, delerler bunlara acaip şekiller verirler ve mabutlarışa yahut ta karılarına, sevdiklerine hediye ederlerdi. Arzın ilk günlerinden beri hâlâ Sonde Adası- nın yerlileri çiçeklerden gerdanlık veya taç örüyorlar alacalı bulacalı otlardan terlikler yapıyorlar, arayıp kumda buldakları deniz hayvanatı kabuklarından kulak. larına, burunlarına küpeler, kollarına bilezikler, boyun- larına gerdanlıklar yapıyorlar. İnsanlar iyiye ve güzele meftun olduklarından iyi- yi ve güzeli her zaman her yerde aramışlar vesait ve | akılları fazlalaştıkça bu araştırmaları derinleştirmişler, asırdan asra ve günden güne buldukları şeylere daha in- meğe uğraşmışlardır. Süs için yapılan bu araştırmalar haç binlerce kişinin canına kıymamış, kaç binlerce kişiyi de sahat bırakmamış, kaç zengini iflâs ettirmemiştir.. Fa- kat insanlar usanmamışlar, bıkmamışlar, ufaek bir taşın arka.tıdan senelerce koşmuşlardır. Her zamanda ve her mekânda mabutlar, kadınlar ve hattâ bazı erkekler üzerlerinde Yolconde yahut Bengale'in mücevheratını, Seylânın yakutumu, Ârabistanın incisini, Hindistanın zümrüdünü, İranın topaz'ını ve her türlü kıymetli taşları taşımışlar, taşıyorlar ve dünya yerinde durdukça taşıya- caklardır. Bunların sahicisini tedarik edemiyenler mü- kemmel kopyelerini elde etmişlerdir. Bu sene — dünyayı kasıp kavuran bühranın netice- si midir nedir — bu kıymetli taşların yanında İiymeti hiç te büyük olmayan şeyler hüküm sürmektedir. Mese» lâ zeytin ağacından tezyinat Parisli hanımların en büyük süsünü teşkil etmektedir. Gümüşü anberden, fil kılından yapan yüzükler çok rağbet görmektedirler. Hattâ ne dersiniz, tepki iptidai insanalrın taşıdığı g dereddi mi?. giydiği mayo nümunelerini takdim ediyoruz. Beğenin beğendiğinizi ve mayolarınızı ona göre yaptırın. Vakıâ sinema artistleri daima zengindir, daima şıktır. Her kadın plâjda bir artist gibi giyinemez.. Fakat mayonum pahalılığı ne ola. cak, Ve nihayet birkaç kuka yün! Size mayolar o hakkında bir fikir edinmeniz için bu resimleri neşre- diyoruz: Bu sene, mayolarda da elbisele- rin rengi hâkimdir. e Nasıl yazlık elbiseler için biribirine zıt renkler intihap ediliyorsa mayolarda da vaziyet aynıdır. Siyahla beyaz, kır- mızı beyaz, koyu lâcivert beyaz, yeşil ve kirmizi... Diğer taraftan gene (biribirine zıt renklerle yapılmış çizgili ma- yolar da çoktur. Bu çizgiler verevis nedir. Önde ve arkada ( şakulibir hat halinde biribirinin içine geçen zaviyeler teşkil etmektedir. Diğer taraftan düz renk mayolar da fakat bunlar kalın örgü ile yapıl Sİ maktadır... Mayolara kuşak tek mak bu sene pek o moda değildir. Maamafih takanlara da tesadüf e- dilmektedir. İşte mayoların model. leri ve modası... Diğer taraftan plâjda giyilen el. biselerin modası da başkadır. Plâj elbiseleri daha ziyade kisa eteğe doğru gitmektedir. Bu (sayfada böyle bir plâj elbisesi nümunesi de görüyorsunuz... Fransanın La Ranle, Deauville gibi deniz şehirlerinde kısa eteğe blüz ve eteklik için kısa etek çari- dir. Ve plâjlarda ekseriye blüz ve eteklik giyilmektedir. Bakalım bizde bü sene Altınkum. Suadiye, Flurya plâjlarında kısa & tek giyenlere tesadüf edilecek mi?. -z hayvanı kabuklarından yapılmış birçok şeyler, ke- silmiş, yontulmuş, kristal gibi, fildişi gibi çok fazla de- geri olmayan taşalr da en büyük kuyumcuların camekân- larını söslemektedirler. Amerikanın, yamların oynadığı oyunlar bir zamanlar Çarliston ismi- le bütün emdeni şehirleri nasıl istilâ etti iseler bugün de bir Arap Kralının tezyinaten: bir Tahitilinin süsünü teş- kil eden taşlar, bilezikler, taçlar, yüzükler, her yerde hüküm süreceğe benziyor. Acaba vahşiliğe doğru Afrikanın çöllerinde vahşilerin, yam.