21 Temmuz 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

21 Temmuz 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

POLİSTE Lokomotif bir Genci parçaladı Kazanın nasıl vukua gel- diği tahkik ediliyor Evvelki gece Kumkapı ile Yeni kapı istasyonları arasında bi dam tren altmda parçalanmıştır. İlk tahkıkatta bu zavallınm Yeni- kapıda oturan kayıkçı Alaplı İs. mail isminde birisi olduğu anlaşıl. mıştır. İsmailin gece denize girip tren yolundan geçerken, gelen ka- tarım önünden kaçamadığı tahmin edilmektedir. İsmailin ustaları ve akrabasın- dan Yenikapıda sandal tamirciliği eden Mehmet ve Nuri efendiler di- yorlar ki: — İsmail 10 aydanberi bizim yanımızda bulunmaktadır. Kendi- | si kahve, ve içki bilmez, kendi ha- linde bir çocuktu. Evvelki gece saat 20 raddelerin- de ben, Nv © email yemeklerimi- zi yedik ve ..5 a doğru da Yenika-| pıda Sandıkburnundaki tiyatroya gittik ve İsmaile de kapları yıka- masin: ve yatakları düzeltmesini söyliyerek çıktık. Saat 11,5 ta dük- kâna geldiğimiz zaman kapıyı ki- Biraz bekledik, gel- rünce âramağa başla- rendik ki denizde yıkanmak için çamaşırlarını almış, gitmiş, Kendi halinde bir genç ol- duğu için bir garazı şahsi olarak cinayete kurban gitmesine ihtimal vermiyoruz. Nihayet bir kazadan başka bir şey değildir. Dün sabah ilk trenlerin teker- ekleri Müddeiumumi muavini Sa- lim Beyin nezareti altında mua- yene edilmiş ve trenlerin hiç biri- nin tekerleklercinde | kan izleri bulunmamıştır. Bundan başka bü- tün istasyonlara telgraf çekilmiş ve trenlerin muayenesi istenilmiş- tir, Zabıta tahkikata devam etmek- tedir. İsmailin ustaları Mehmet ve Nuri efendiler ve diğer bazı şahıs. lar isticvap edilmişlerdir. İsmailin başı ayrı, gövde ve ayakları ayrı olmak üzere üç parça olarak bu- lunmuştur, Ceset defnedilmiştir. Sirkecide bir otomobil dört kişi ile denize gitti Evvelki geçe Sirkeci civarında içinde dört kişi bulunan bir oto- bil denize gitmiştir. Rıhtıma bir motör yanaşmış ve içinden yüzba- şı Hakkı beyle baldızı Sahure ha- nım ve emirberi Ömer Hüseyin e- fendi eşyaları birlikte rıhtıma çık- muşlardır. Aranan iki otomobilden birine eşya konmuş, diğerine de yolcular binmiştir. Ancak otomobiller rıhtımın denklerle dolu dar kıyısından dik- kiatle geçerlerken içinde dört kişi bulunan otomobilin tekerleği rıh- trmdan kaymış ve otomobil yolcu- ları ile beraber denize gitmiştir. Kazaya gören civardaki saldan- cılar derhal yetişmişler ve denize düşenleri kurtarmışlardır. Sahure hanım fazla su yuttuğundan ra- hatsızlanmış ve hastahaneye kaldı- rılmışsa da, sıhhatinde bir vehamet görülmemiş ve iyileştiği için has- tahaneden çıkmıştır. Toslaştılar Dün sabah Aksaray karakolu ö- nünde Fatih İtfaiyesine ait şoför Mustafa efendinin 7 numaralı kla- vuz arabası millet caddeseinden çıktığı esnada orta seferini yapan şoför Mehmedin idaresindeki oto- mobil ile müşademe etmiş, klavuz arabası fazlaca, otomobil hafifçe hasara uğramıştır. Şoför Mehmet yakalanmıştır. Tutuşan kurumlar Fenerde yıldırım caddeseinde Hamdi efendinin fırınının. e daki korumlar tutuşmuş ise de der- hal sondürülmüştür. Pıçakla cerh Galatada karabaşta oturan de- niz amelesinden Rıza ile amele İb- rabim arasında çıkan kavgada İb- rahim Rızayı © bıçakla karnındn ve kolunun İtından ağır surette ya- ralamıştır. İbrahim yakalanmış ya- ralı Beyoğlu hastahanesine yatı- rılmıştır. İki sandal devrildi Dün iki deniz kazası olmuştur. Yemiş önlerinde bin sandal devri- lerek içinde bulunan bir kadının boğulduğu ve sandalcının da kur- tulduğu şayi olmuşsa da henüz ne- | tice malüm değildir. Kadınm hüvi yeti ve sandalcmın kim olduğu henüz tesbit edilememiştir. Zabıta tahkikat yapmaktadır. İkinci vaka da şudur: Ortaköy- den Bebeğe gelmek isteyen ve ka yıkçı Demirhonun idaresindeki sandal Mezarlıkmahalli denilen Sergide ilk cuma Yerli mallar sergisi dün, bilhassa akşam üzeri ç ok kalabalıktı Yerli mallar sergisinde: Bir kafes içinde motosikletle ters dönen can- baz, Sergiden bir köşe ve sergide yeniden açılan bir resira sergisi Altıncı yerli mallar sergi: Cuması idi, serginin umumi manzarası dün görülecek bir manzara teşkil ediyor- du. Bilhassa akşam üzeri sergide ra- hatça yürümek imkân kalmamıştı. On- binlerce kişi sergi bahçesimi, koridorlam rı doldurmuştu. Sergi komiseri taraftan cınniyet — ve inzibat tedbirleri alırken, diğer taraftan da kalabalıktan ve sıcaktan bayılma vak'alarına karşı imdadi sıhhi tedbiri alınmıştı saat onse- kizden sonra sergideki kalabalık o kadar fazlalaştı ki, serginin büyük | kapısmın zaman zaman kapatılması ve halkın si- rayla içeri sokulması zarureti hasıl ol- du, Akşam üzeri deniz bandosu etrafı. na büyük bir kalabalık toplayor ve bah- çede bekleyen halkı meşğul ediyordu. Dün akşama kadar sergiyi ziyaret e- MAARİFTE Hukuk fakültesi imtihanları Hukuk fakültesinin imtihanla. ının sonu alınmış, numaralar o - kunmuştur. Birinci sınıfta 748 ta - lebe kayıtlıdır. Bunlardan 283 ta- lebe lisan kurslarma devam etme diklerinden hiç imtihana alınma - mış ve ipka edilmişlerdir. Geriye kalan 465 talebeden de ancak 82Zsi doğrudan doğruya geçmeğe mu - vaffak olmuşlardır. Talebeden bir kısmı imtihanlarda muvaffak ola- mıyarak dönmüşlerdin. Üniversite muhasabeciliği Liseler muhasibi mesulü Rakim Bey Üniversite muhasebeciliğine, ve liseler muhasebeciliğine de Ma liye vekâleti tasfiyei hesabat mu- hasebecisi Raif Beyler tayin edil- mişlerdir. dönemeçte Şirketi Hayriyenin 74 numaralı vapurunun dalgalarına maruz kalmış ve sandal devvilmiş- tir. Gerek sandalcı ve gerekse içinde bulunan Fethiye Hanm isminde bir kadn denize düşmüş- lerse de kurtarılmışlardır. Kanlı kavga Topkapıda Arpaemini mahal- lescinde oturan © sabıkalı Cingöz Mehmet ile Tatar Nuri arasında kavga çıkmış, Nuri bıçakla Meh- medin bileğinden yaralamış ve ya- kalanmıştır. Meryem ana kandilini yakarken Beyoğlunda Hacı Ahmet mahal- lesinde oturan 75 yaşlarında Ma- dam Zaha Meryem ana kandilini yakarken, elbisesi tutuşmuş, vücu- dunun muhtelif yerlerinden yandı- ğı için Beyoğlu hastahanesine ya- tırılmıştır. Pıçakla kovalarken Tophanede medrese sokağında berber çırağı Cemal ayni sokakta kahveci Rıfat ile kavga etmişler, Rıfat Cemali bıçakla kuvalarken yakalanmıştır. Bir çocuk surdan aşağı düştü Kumkapı civarında oturan Seli me ve Zühal isimleerinde iki kü- kçü hemşire, deniz kensrmdaki sur duvarlarının üstüne çıkıp oynar- ken bunlardan Zühalin ayağında: İ ki takunyalar kaymış ve çocuk yük sek duvarın tepesinden denize yu varlanmiştır. Düşerken taşlara ça: pan küçük Zühal çok ağır yar? landığından baysin bir halde he denlerin yekümu 74500 kişiyi bulmuştu. Dün şebrin tanınmış zevatından bir ço- İu ve şehrimize gelmiş olan seyyahlar sergiyi ziyareta etmiştir. Esasen sergi Istanbul hallemın bir ziyaretgâhı halini almıştır. Evvelce bu sıcak günlerinde boğaza, adalara, plâjlara giden Istanbul halkı dün milli sanayiin inkişafını görmek i- çin sergiye gitmeyi tercih etmişlerdir. sergi bahçesi akşam üstleri ve Beyoğlunun / en kalabalık bir Denilebilir ki Istanbul halkı bi- ribirine sergide , randevu vermekte ve yekdiğerini sergide görmektedir. Dün ece bir aralık sergi kapısı çok kalabalık olduğundan tramvay seferle" Ti sekteye uğramış, fakat alınan tertibat sayesinde bu mahzur izale edilmiştir. Diş tabipleri Dün toplandılar Sıhhate muzir bazı diş macunlarının imal tarzları münakaşa edildi Diş tabiplerin cemiyeti on beş gün evvel ekseriyet bulamıyarak tehir ettiği heyeti umumiye içti- mamı dün yapmıştır. Kongre riyasetine Kemalettin Riza ve zabıt kâtipliğine Hilmi beyler, intihap edildiler. Kongre- nin akti münasebetile Reisicümhur Gazi Hazretlerine ve Başvekil İs- met Paşa Hz,, ile Sıhhiye Vekili Refik Beyefendiye tazimat telg- rafları çekilmesi ittifakla kabul &- dildi. Heyeti idare ve mürakip ra- porları ile vezne raporu okunup münakaşa edildikten sonra kabul edildi Azalar tarafımdan bazı teklifler vardı. Bu meyanda bazı kimsele- rin fenni ve kayıtlar (e haricinde sihhate ve dolayisile umumi haya- ta muzir bir takım müstahzârlar yaptıkları mevzuubahs oldu. Bun- larla mücadele ve bu hususta lâ- zm gelen makamata üracaat edilmesine karar verilerek kongre- ye nihayet veril Leh meclisi reisi Evvelki gün şehrimize gelmiş olan Lehistan Meclisi Mebusan reisi dün sabah tayyaresile Yeşil köyden hareketle (memleketine dönmüştür. Tütün inhisarının hesap defterleri İnhisarlarda tetkikat yapan güm rük ve inhisarlar vekâletine bir proje veren mütehassıslarm tavsi- yeleri birer birer tatbik edilmek- tedir . Tütün inhisarınn şimdi he- sap işlerinde iki nevi defter tu- tulmaktadır. Bu defterlerden biri eski şekilde, diğeri mütehassısla- rın tavsiye ettiği yeni şekildedir. Muhsin B. Ankaraya gitti Bir kaç gündenberi şehrimizde bulunan İktısat Vekâleti Limanlar Umum Müdürü Muhsin Naim Bey bu akşamki trenle Ankaraya hare- ket edecektir. Edirneye tenezzüh trenleri Edirneye yapılan ikinci tenez- züh treni dün sabah saat sekizde tahaneye kaldırılmaştır. Sirkeciden hareket etmiştir. Tren ok kalabalıktı, MİLLİYET CUMARTESİ 21 TEMMUZ 1934 zi WP Eğe mıntakasında bisiklet turnesi AYDIN, (Milliyet) — Eğe mın- takasmda bisiklet turnesine çıkan Denizli Halkevi bisikletçileri, 23 temmuzda Aydma gelecekler ve 24 temmuzu Nazillide geçirecekler dir. Misafirler, Aydın ve Nazillide Halkevlerinin misafirleri olacak lar ve 24 temmuz öğle yeme; Köşk fırka heyet#tarafından ve: lecektir, Komşu vilâyet gençleri, vilâyetimiz çevresinde yol üstünde bulunan bütün nahiye ve köylerde fırka teşkilâtları tarafından selâm lanacaklardır. Değirmenin çarkları arasında AYDIN, (Milliyet) — Geçen cu ma günü gençlerimiz yüzmek ve balık avlamak üzere Çine çayına gilmişler ve içlerinden yüzmek bil miyen lise talebelerinden Nejat E- fendi, kendisini çaym akıntısma kaptırmış ve akmtı genci değirme- ne doğru sürüklemiştir. Değirme- nin çarkları gencin kaba etlerini parçalamış ve yetişen arkadaşları kendisini kurtararak Aydın Mem- leket hastanesine yatırmışlardır. İ Nejat Efendinin sıhhi vaziyeti iyi- dir. Ayağındaki'yaralar nisbeten hafiftir ve kemiklerine bir şey ol- mamıştır. Yunantayyareleri (Başı 1 inci sahifede) edeceklerdir. Misafirlerimizin ya- rın gelecekleri anlaşılmaktadır. Dün bu hususta Atinadan şu tel - grafı aldık: ATİNA, 20 (Milliyet) — Bal- kan merkezlerini ziyaret edecek o- lan 3 Yunan tayyareleri Selâniğe müteveccihen n sabah hareket edeceklerdir. Selânikte tedarikâtta bulunmak üzere bir gece kalacak- lar ve ertesi sabah erkenden hare- ket ederek garbi ve şarki Trakya tarikile o gün öğleden evvel İstan- bula muvasalât edeceklerdir. Ye- şilköy hava istasyonuna saat 9-9-30 da vasıl olacakları tahmin edilmekte dir. Tayyareler miralay Mösyö Te- melis'in kumandası altındadır. Tay yareler sonradan ittihaz olunan ka- rara tevfikan tayyareler Ankarayı da ziyaret edeceklerdir. Yunanlı tanşmracilar Tiki söle öç silin caklardır. Sonra Bükreşi ziyaret €- deceklerdir. Harp ( tayyarelerine “Akropolis,, gazetesinin tayyaresi | de refakat edecektir. Bu tayyarede iki muharrir bulunmaktadır. e ke la Meclis Reisi (Başı 1 inci sahilede) susi motörlerile Kalamışa gelmiş- ler ve Kalamıştaki Vecibi sivil tay- yare mektebini ziyaret etmişlerdir. Meclis Reisi bu ziyaret esmasmda mektebin genç sivil pilotlarile te mas etmişler ve mektebin faaliye- tini takdir buyurmuşlardır. Bilâhare Paşa Hazretleri mekte- bin bufesini şereflendirmişler ve Vecihi beyin yeni vücuda getirdiği bir deniz tayyaresinin uçuşlarını dikkatle takip etmişler: nada çok kesif bir halk kütlesi KE Vecihi Bey zım Paşa hazretlerini alkışlamışlar dır. : Müteakıben Meclis Reisi gene al kışlar arasında motörle avdet et- mişlerdir. Tatil münasebetile kilise giden talebe KILIS, 20.A.A. — Lise ve yük- sek tahsil gören talebeden | tatil mülilasebetiyli Kilis'& göleri “7B:0- fendiye bugün C. H. Fırkasında yüz kişilik bir çay çiyafeti veril- miştir, Ziyafette askeri ve mülki erkân ve maarif rüesası da hazır bulunmuşlardır. i sene Antalyayı İ ta mualimlerinin HABERLERİ 4 Antalya muallimleri! partayı ziyaret ettile "Antalya muallimleri Ispartanın ISPARTA, (Milliyet) — Geçen iyaret eden İspar- yaretlerini iade etmek üzere 9 - 7 - 934 günü saat 17 de Antalya Maarif Müdürü Ke mal Kaya Beyin Reisliği (o altında Müze Müdürü Fikri ve Lise alman ca muallimi Nusret Beyler 21 er « kek ve 11 hanrm muallim Isparta- ya gelmişlerdir. Gölbaşında karşılanan misafir « İlerle buzlu ayranlar ikram edilmiş eski saz üstadı Mehmet Alinin sazı ve milli koşmaları dinlenm tir, İstirahatten sonra vilâyete g len muallimlere Cümhuriyet mek- tebinde çay verilmiş, misafirler Ga zi ve Cümhuriyet mektebinde ya- tırılmıştır. O gece halkevinde bir zi yafet verilmiştir. Ertesi gün parkta Gazi heykeli. ne çelenk konulmuş, (İstiklâl ve Cümhuriyetin 10 uncu yıl marşları söylenmiş, Antalya muallimlerin- den Ali Beyin Necmiye Hanımın hararetli nutuklarile Fenike Maa- rif Memuru Ali Beyin kendi eseri olan şiiri çok alkışlanmış, müteba- ki günler Halıcılar Birliği muallim- ler birliği, beldiye ve sair teşekkül ler tarafımdan muhtelif © yerlerde ziyafetler, eğlenceler tertip edil - miş, İZ temmuzda Eğridire gide - rek Canadasmda eğlenilmiştir, Cu ifedar olanlar Antal- Ihlamur mevkiind&#| E “Antalya muallimlerine" evinde verilen ziyai yaya hareket etmiş, yeşil dan çok hoşlanan birçok, ler yazı serin su başla, rek kafa yorgunluklarını mek üzere Ispartada evli, kalmışlar ve lerini £ di Izmirsporla Karşılaşan Uşak Gençler Birliği Uşakta Türkiye ikincisile karşılaş UŞAK, (Milliyet) — Uşak A kümesi üçüncüsü Gençler Birliği ile 933 İzmir şampiyonu ve Türki- ye ikincisi İzmirspor arasında U - şak stadında çok samimi ve heye- canlı bir maç oldu. Cuma olduğu için bütün halk sa haya maçtan iki saat evvel gelmiş ve sabırsızlıkla hakem düdüğünü bekliyorlardı. Saat 5.20 de her iki takım sahaya çıktı ve alkışlar ara- sında bayrak teati edildi. Saat 5.30 da oyuna başlanıldı. Oyun halkın hiç beklemediği bir şekilde cere - yan ediyordu. Uşak Gençler Birli- ği 40 dakika kadar İzmirspor nısıf sahasında ve kale önünde hâkim vaziyette oynadılar. 42 nci dakika- da İzmirsporluların ani bir inişi gol le nihayetlendi ve birinci haftaym Uşak gençlerinin hakimiyeti ve İz mirsporun 1 - O galibiyetile netice- lendi. İkinci haftayımda her iki tarafın | gayretile ve Uşak gençlerinin ka- çırdığı fırsatlarla devam etti, İz - mirsporlular iki gol daha atarak o- yunu daha fazla heye: lar. 40 ncı dakikada Uşak 'İ Birliği penaltıdan 1 gel 9 3 mağlüp oldular. Halk b biyeti O - 8 gibi bir farki yordu, fakat Uşak Gençle” çok canlı oynadı ve Türkü? sine 3 - İ mağlüp oldu. Bir bataklık daha kurt AYDIN, (Milliyet) — *İ narda Kadıbeyli bataklığı" rutma ameliyesine | baf Merasimde Valimiz Fev# Mücadele Reisimiz Dr. eği lerle Karapınar Nahiye ME bulunmuşlardır. Kadıbejiş lığı mühim bir araziyi K9f olduğundan kurutuldukt?” civar köylüler çok istifade ler ve dünkü sıtma rr şarat yatağı olan bu sah kında Türk köylüsünü” liyecek ve yeşil ekinleri? © cektir.