29 Ağustos 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

29 Ağustos 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

MAARİFTE Maarif Vekili Mekteplerde Vekil B. cumartesiye ka- dar şehrimizde kalacak Maarif Vekili Abidin bey dün İstan- bal erkek, ve Pertevniyal lisesini, muallim mektebini gezmiştir. Vekil bey maarif mücsseselerini tetkike devam €- decektir. Teftiş mıntakaları İstanbul Maarif müdürlüğü emrinde- ki 29 ilk tedrisat müfettişinin teftiş mm lakaları ders senesi başmdan itibaren | değiştirilecektir. Her müfettişe yeni mektep grupları verilecektir. Yeni Maarif müdür muavinliği Trabzon lisesi müdürü Hamdi beyin dür muavini daha tayin edilecektir. Bu suretle Nurullah beyle beraber üç mua- vin olacaktır. Ekalliyet mekteplerinde talebe kasketleri Ecnebi ve akalliyet mektepleri talebe- #inin, resmi mektepler talebesi gibi, yek- nasak forma taşıyan kasketler giymesi için tetkikat yapılmaktadır. Bir çok mek teplerin bu hususta vermiş oldukları nü- muneler gözden geçirilmektedir. Orta teürisat kadrosu Orta tedrisat umumi müdürü Hasan Ali bey dün akşam Ankaraya gitmiştir. Hasan Ali bey Ankarada, orta tedrisat kadrosu üzerinde çalışacaktır. Kadro- Bun 15 eylülde mekteplere tebliği bek- lenmektedir. Fakat, muallimler arasında eylül maaşımın ne şekilde verileceği, mü- makaşa edilmektedir. Çünkü yeni kadro eylülden itibaren başlar. Kadro 15 ey- Bülde tebliğ edildiği takdirde, orta tedri- sat mualiimlerinin eylül maaşı epeyce gecikecektir. Fransa talebe müfettişliği Fransa talebe müfettişliğine tayin edi len Reşat Şemsettin bey Parise gitmiş- bir. Yeni tir İikmektep Aksaraydaki kadınları çalıştırma yur- du binasının ilk mektep olarak tesisi içi maarif müdürlüğü lâzım gelen teşebbü. lere başlamıştır. Felsefe kongresi Eylül ayı başında Prağdan beynelmi- kel fehefe kongresi toplanacaktır. Bu kongreye Türkiye namına Halil Nime- tullab ve Ziyaettin Fahri beyler y seir edeceklerdir. Türk muruhhasları Prağa hareket edeceklerdir. Yapur gezintisi İstanbul erkek lisesi mezunları cemi- yetinden: 30 ağustos perşembe günü yapılması mukürrer olup bazı idari esbap dolayı- sile tehir eÜlen vapur gezintimiz 6 ey- Döl perşembe günü gecesi kat'i şekilde şirketi Hayriyenin 74 numaralı vapurile aşağıdaki proğram mucibince icra edile- cektir. Vapur tam saat yedide köprüden hare ketle, Beşiktaş, Üsküdar, Ortaköy, Ar- navutköy, Kadıköy, Büyükada (üç saat kualınacaktır) Avdette Karadeniz boğazı. nın nihayetine kadar gidilecek vapur sa- ve saat altıda köprüye avdet ede- cektir. Orman yangını Bir koruluk tutuştu, güç- lükle söndürüldü Dün Sineklide büyük bir orman yan gını olmuş ve geç vakit yangın söndü: rülebilmiştir. yangın şöyle olmuştur: Edirneden gelen tren Sinekliye var- dığı zaman lokomotif bacasından çıkan kıvılcımları koruluktaki otlara düşmüş otlar da birdenbire parlamıştır. Yangın çobuk etrafa sirayet ettiğinden kolaylık la söndürülememiş ve oldukça büyük bir yanmıştır. Yanğın geç vakit sön örülmüş. 00 EM eN Deliler için otomobil alındı Tıbbı adlide müşahede altına yen mücrimlerle mücrim hastaların nakli diye kadar bazı müşkülâlı mucip yl ta, hasta nakliye otomobili tedariki için çok kereler uzun müddet beklemek icap etmekte idi. Bu hem adliye işlerinin ze- tebini ziyaret etmi ve emmi mek. tepte öğle iyafeti veril emniyet m yet müdürlüğü şube müdürleri ie muştur. Öğleden sonra heyet hareketten evvel Büyükadada bir gezinti yapmıştır. Vapur gezintisi ilâkiahmer cemiyeti Eminönü kazası idare heyetince tertip edilen Yalova va pur gezintisi yarm Şirketi Hayriyenin | 68. pumaralı vapurile yapılacaktır. “771'ün hareket| | 10 dakika 17 saniyede İzmir mıni MİLLİYET ÇARŞ IBA 79 AĞUSTOS 1934 POLISTE Sirkecide Bir yangın Dün iki otelin üst katında- ki odalar yandı Dün saat 14 raddelerinde Sirkecide kız | Demirkapıya giden cadde üzerinde 26 numaralı Antalya otelinden yangın çık- mıştır. Olelin üst kısmı yandıktan sonra ateş yanımdaki Bolvadin oteline sira- yet etmiş bu otelin üst kısmı da yandıle tan sonra yangın itfaiyenin gayretile söndürülmüştür. Yangın şüpheli görül- mektedir. Antalya otelinin sahibi tüccardan Cev det beye aittir. 9 aydanberi de mezkür oteli Ziya bey namında bir zat isticar et- iyekteğir. Otel binası Emlik banlasma Jök bankası da 4 bin liraya binayı başka bir şirkete sigorta etmiştir. Bir şayiaya göre kâtip Tahir Efendi üst katta el İimbası ile tahta kurusu öldürmek ister- ken ateş çıkmıştır. Diğer bi ha çıkmıştır. ların ikisi de şimdilik tahakkuk etmiş değildir. Eşyalar kurta” rılmıştır. Tahkikata devam edilmekte- dir. Kumar . Fındıklıda dere içinde Mehmet efen- dinin kahvesinde Elvan, Emver, İdris, Salim, Ahmet isimlerinde bes kişinin zar Bir eve taarruz Evvelki akşam Beyazıtta Cumhuriyet caddesinde Hasan Paşa fırını civarında #turan Eleni namında bir kızının evine bir kaç kişi taarruz etmiş, Eleninin bağır ması üzerine polisler yetişmişler ve ta- arruz eden şahıslar yakalanmıştır. SPOR Yelken Birincilikleri ISTANBUL, 28.A.A. — Türkiye de- mizcilile federasyonundan 834 Türkiye yelken birincilikleri 26 ve 28 ağustos pazar ve sal rgünleri 1s- tanbul'da Moda'da yapılarak ikmal edil- mişti 1 — Birinci mü a 26-8-934 pa sar günü saat İl de aglar bir saat 20 dakikada İzmir mntakasından Refik Bey 7 numaralı şarpisile birinci, bir saat 20 dakika 50 saniyede Istanbul mta» kasımdan hayri Bey, 12 numaralı şarpi- siyle ikinci, bir saat 25 dakika 42 sani- yede Istanbul mıntakasında Bi Bey yumaralı şarpisile üçüncü. 2 — Ikinci müsabakaya 268.934 pazar günü saat 17 de başlanmış sından Refik Bey 7 numaralı şa —— bir saat 18 dakika 50 saniyede anbul mıntakasından Şeref Bey 2 m wpisile ikinci, bir sant 19 da kika 6 saniyede İstanbul mıntakasmdan Hayri Bey 12 numaralı şarpisile üçüncü, 3 — Ucüncü müsabakaya 28-6-34 sa- kı günü öğleden evvel saat 10,15 de baş- lanmış, iki saat 6 dakika 46 saniyede İs- tanbul mıntakasında Şeref Bey 2 numar ralı şarpisile birinci, iki sant 13 dakika Beyi izmir mıntakasından Refik 7 numaralı şarpisile ikinci, iki sant 17 dakika 19 saniyede İstanbul mıntakar İ Harbiye (Başı 1 inci nin yüzüncü yılı sahifede) ye mektebi kumandanı miralay Rauf ve Harbiye alay kumandanı Bey- ler bulunmuşlardır. Harbiye mektebi bu senc 650 zabit yetiştirmiştir. Bunlardan 47 si on beş gün sonra yapılacak ikmal imtihanına gireceklerdir. Diğer 603 kişiye yarın merasimle diplomaları Bugün öğleden sonra Herbiye fmdan verilecektir. Şirketler meselesi (Başı 1 inci sahifede) sinden itibaren tatbik sahasma komu- lacaktır. Ancak kiraların tenzili yalnız 10 amperlik ve tek safihalı saatlar için muteber tutulacaktır. Çünkü, yapılan tenzilâta, çift saf- halı ve daha büyük tipteki | saatler dahil değildir. Fakat, 10 amperlik abonelerde mevcut saatlerin Mini teşkil etmektedir. Elektrik ücretlerindeki tenzilât Diğer taraftan, elek! ücretle - rinde yapılan tenzitâtm eylülden iti - baren muteber tutulması kararı dei tirilmiştir. Ücretlerde kilovat başma yapılan son tenzilât ağustostan itibaren he - saplanacak ve faturalar ona (göre tanzim edilecektir. Belediye cevap vermedi Kadıköy su şirketinin © tarifesini tetkik için toplanan komisyon bum- dan tamam bir sy evvel belediyeden urmumi işlerde (çalıştırılmakta olan yol smelesine verilen © vasati ücret miktarını sormuştu. Aradan dört hafta geçtiği halde, belediye, henüz cevap vermemiş, ko- misyonun mesaisi de inkitan uğra - mmştar, Çünkü, komisyon buradan alma- cak cevaba istinaden, ücretlerde ten- zilât yapılması isteğile şirkete teklif- te bulunmağa karar vermi eğ tedir. 5 Tramvay şirketi ne noktai nazarını irdi Tramvay şirketi ile aktedilen 1926 mukavelesinin feshi ve ücretlerin mın- taka usulile yeniden tesbiti yolunda - ki müzakereler dolayısile, şirket nok- tai nazarını Nafia vekâletine bildir - miştir, Dil çalışması Ve ecnebiler (Başı 1 inci sahifede) sorduk. Profesör kurultay haken daki ihtiaslarını bülünü ederek dedi kiz — Kurultay münasebetile, Türkiyede i işlerine karşı gösterdiği a- lâka beni hakikaten hayrette. bıraktı. eler, bu gibi işlere karşı bigâne kal ede bu işi herkes be Gazi Hazretleri de kurultayın her cek sesinde bulunmak suretile dil işine kar- ”. İyi yüksek alakasını göstermiş oldu.,, Dr. Giese Yisanı sadeleştirmek ve ya- bancı kelimelerden kurtarmak için ne yapılması lâzım geldiği hakkındaki sua- Himize cevaben dedi ki: — Türkçeyi sadeleştirmek ve tasfiye etmek için bugün yapılmakta olan tara ma ve derleme işleri çok iyi bir yoldur ve bu, mühim bir öştir. Bundan sonra bir Türk grameri yap- mak lâzrmdır. Şimdi de bir lügat hazır- lanmaktadır. — Arapçada bazı türkçe kelimeler var mada? — Bu hususta ihtisasım olmadığı için kat'i bir şey söyliyemem, Profesör bundan sonra Türkiyedeki dil inkilâbindan bahsederek dedi kir Türkiyede yapılan iş her veçhile takdir ve hayretle karşılanmağa değer. — Almanyaya dönüşünüzde dil inkı- lâbımız hakkında eser yazacak mısınız? — Evet, mecmualara bazı makaleler yazacağım. Sonra kurultay hakkındaki görüşleri me dair Almanya hariciye nezaretine bir de rapor vereceğim. Türk dili tetkik cemiyeti beni buraya davet ettiği zaman meseleyi ayni zamanda hükümetimize bil dirdim ve bu davet alâka ile karşılandı. Bu sebeple ben ayni zamanda yar nm bir murahhas efatile Türkiyeye gelmiş bulunuyorum. Orta Avrupa Vaziyeti (Başı Linci eahifede) duğu fasık aşkın tesiri altındadır. Her i- kisi de bütün Avrupanın milli sosyalizm- 'den yüz çevirmiş olduğunu unutuyorlar. Bunlarm siyaseti bizi tercih edilmiş bir dan Hayri Bey 12 numaral ışarpisile üç müsabaka neticesine Pik & payanda Zi Şarpi Dü. mencisi İzmir mıntakasımdan Refik Bey 904 Türkiye yelken birinciliğini, 165 puvanla 2 numaralı ağrpi Dümencis iye liğini, 86 puvanla 12 numa- ralı Şerpi Dümencisi İstanbul mıntaka. i Be yde 934 Türkiye yel- ken üçüncülüğünü kazanmış oldukları tebli Zolunur. ” 31 ağustos cuma günü Holanda kraliçesi hazretlerinin yıl dönümü oldu- ğundan © gün sani 17 de Holanda sete- rethanesinde bir resmi kabul yapılacak- | tar. * Kadınlar birliği yeni İdare heyeti Bümüzdeki hafta içinde toplanarak, re- İs ve umumi kâtibi seçecektir. ———— ederek i)'de Yalovaya varacaktır. Altı Bal Kalötüda kalmacaktır.. 25 saat te ükadada kaldıktan köprüye gelimecektir.. 2.7100 da hale getirdi. Diğer taraftan bu siyaset, M.Benes'i M. Musolini'nin kollarına doğ- ru atıyor. Şimdiki hükümet te itimatta devam edemiyecek olan Italya ile Avu- tuyranın dostluğunu kaybetmek: üzere Eski Avusturya Başvekil muavini- Avusturya M. Vinkler inen gazetesinin muhabiri; şimdiki Avusturya hükümetinin kendi sini ve dostlarını tazyik altında bulun- durması, pek de hoş olmıyan bazı sırla- rm ortay çıkmasından korktuğu ol- dağunu söylemiştir. M. Vinklere göre, mümaileyh hükümetten Kumandan Fey ile birlikte çekilmek için M. Dolfüs ile mutabık kalmıştı. Kumandan Fey'in is- tifası kendi istifasını takib edecekti. M. Vinkler, bu anlaşmaya sadık. kalmıya- rak Kumandanı kabinede muhafaza et- in M. Dolfüs'ü muahaze etmekte- | Sabık Başvekil muavini son olarak di- yor ki “ Kumandan Fey hücumlarma niha- yoksa söylemek sırası bize verilecektir. mektebi alayına (sancak verme merasimi yapılacak ve alayın sancağı İstanbul kumandanı Paşa tara- Askeri terfi Listesi çıktı (Başı 1 inci sahifede) terfi edenlerin bistesini bildiriyorum: Kaymakamlığa terfi eden Binbaşılar 701 Şakir, 714 Muhittin, 646 Şükrü, 2598 Falih, 720 Şevket Turgut, 732 Refik, 752 İbrahim Sırrı beyler. Binbaşılığa terfi edenler 1637 Ömer, 1594 Hüsnü, 2635 Hulusi, 2641 Celâlettin, 2703 Hüseyin, 9253 Aptülhamit, 1536 Adnan, 1704 Mithat, 2079 Hamdi, 1534 Nail, * 1697 Cüneyt, 2003 Tahsin, 2024 Aziz, 2027 Osman, 2031 Recai, 2034 Hilmi, 3265 Sıddık, 2060 Hüsnü, 2092 Cafer Tayyar, 2053 Hilmi, 2064 Haşim, 20153 Niyazi, 994 Şefik, 1555 Süreyya, 2855 Sezai, 1624 Tahsin, 1680 Hamdi, 1987 Rifat, 2098 Şerafettin, 1988 Riza, 2030 Hamdi, 2032 Rıza, 214 Necati beyler, Yuzbaşılığa terfi eden birinci mülâzimler 405 Asım, vdet, 2543 Ahi, 2740 Murat, 3027 3506 Sait, 3110 Müştak, 3107 , 3186 Sabri, 3271 Hüsnü, 3383 Aptürrezak, 3150 Kâzem, 3304 Fethi, fik, 3207 Ali, 3376 Halka, 3498 if, 3329 Ahmet, 3346 Bezmi, 3499 rü, 3460 Sait, 3576 Hüseyin Beyler. Birinci mülâzimliğa terfi eden diş tabipleri 3883 Nurettin bey. İkinci sinif müsmele memurluğuna terfi eden 397 Tevfik, Altıncı sınıf mu- amele memurluğuna terfi eden 3653 Ekrem beyler. Üçüncü sınıfa terfi eden hesap me murları: 1914 Kâmil, 1869 Hulüsi bey- ler. Beşinci smıfa terfi eden hesap me- murları 2281 Yusuf, 2607 Salih, 2609 Mahmut, 2611 Apturrahman, 2616 Vey- #el, 1945 Rüştü, 1950 Mustafa beyler. Altıncı smıfa terfi eden hesap memur ları: 3514 Mithat, 3515 Emin, 3516 Hil. 3517 Apturrahman, 3518 Raci, 3562 Sabri, 3563 Mehmet, 3564 Ferhat, 3565 Mustafa, 3566 Şerif, 3567 Mehmet, 3569 Yusuf, 3570 Halit, 3571 Halkı. Altıncı sınıf töfekçiliğe 2878 Mazhar bey terfi etmişi g . . Üniversitede Bir istifa (Başı 1 inci sahifede) fazla yorulduğunu kaydetmektedir. Tahir Bey, bundan sonra, bütün mesaisini, ilmi tetebbüler üzerinde teksif edeceğini bildirmikti Tahir Beyin İstifası üniversite rek- törlüğü tarafından kabul edilmiş ve vekâlete gi nderilmiştir. Tahir Beyin yerine Hukuk fakül- tesi dekanlığına kimin tayin edilece- ği henüz malüm değildir. Tahir Be- yin yerine getirilmesi muhtemel bazı hocalardan bahsediliyorsa da kat'i bir karar verilmiş değildir. rit vekili Zeynelâbidin ve yüksek tedrisat umumi © mi Hümit Bey şehrimizde olduğu için va- ziyetin bugün yarın tavazzuh edece- ği beklenebilir. Tahir Bey yedi buçuk senedir Hu- uk fakültesi dekanı bulunuyordu. Denizyollarının iki Vapuru çarpıştı (Bayı 1 inci sahifede) lı vaziyette bulunan arka direk dev- rilmiş, Erzurum vapurunun kıç köş Kü horap olmun bir tahlisiye kayığı nştr. Nüfasça hiç bir. zayiat postasını Cumhuriyet va ya —— ve dün akşam hareket et- miştir. Liman idaresi, bu kaza etrafında mlm tını bitirmiş ve raporunu ha- pi üsademede, dikka İayim- gibi bir vaziyet görülmemek edir. Devredilecek ihtira beratı “ Ziftli mürekkibattaki zift mürekki- batına ait islâhat ” hakkındaki ihtira i- çin Iktısat Vekâleti Sanayi Urum Mü- dürlüğünden istihsal edilen 19 Ağustos 1929 tarih ve 1084 numaralı ihtira bera- tenin ihtiva ettiği hukukun bu kere baş kasına devir veyahut icara verilmesi teklif edilmekte olmakla bu hususta faz- In malümat edinmek isteyen zevatın 1s- tanbul'da, Bahçekapu'da Taş hanında 43-418 numaralı idarehaneye eylemeleri ilân olunur. (2159) müracat Ismet Pş. Hz. İzmirden geliyor (Başı 1 inci sahifede) hatıraya inkilâp ettiğini zevkle dinliye- ceğiz. Burası namzet olduğu inkişaf ile memleketin ziraat ve her türlü medeniyet sahasında en ileri, en zengin bir mınta- kası olmağa namzettir. Ümit ederim ki bugünleri yakın bir zamanda idrak ede- rek burada sizleri yine tebrik edece ğim,” Ismet Paşa Hazretleri bu nutku mü- tenkip halkın samimi tezahürleri arasın- da Torbalı tarikiyle Odemişe hareket bu- yurmuşlardır. Halk bütün istasyonlarda Başvekil Hazretlerini hararetle selâmla- mıştır. Ödemiş istasyonunda bir asker müfrezesi ve büyük bir halk kalabalığı tarafından selimlanan Başvekil Hazret- leri doğruca Gölcük yaylasını teşrif bu- yurmuşlardır. Geceyi Yaylada geçiren İsmet Paşa Hazretleri bugün İzmire dö- neceklerdir. İzmire dönerken IZMIR, 28 (Milliyet) — İs Hazretleri bu sabah dokuzda Bozdağa gitiler ve öğle yemeğini orada yediler. Başvekil köylülerle bir arada fo- toğrafilerini çıkarmışlardır. Aydın - Tire yolu merasimle açıldı. İsmet Paşa Hazretleri saat on dördü çeyrek geçe Ödemişlilerin coşkun teza- hürleri arasında hususi trenle İzmire ha- reket etmişlerdir. Köylüler Başvekili gör mek için yollara dökülmüşlerdi. Tren is tasyonlarda durmadı. On yediye çeyrek kala İzmir Alsancak istasyonuna vardı. Başvekil istasyonda vali muavini, mebas br ve vilâyet erkânı tarafından istikbal lame Paşa Hazretleri trenden indik” ten sonra doğruca fırkaya gittiler. Fırka reisi ve arkadaşlarile bir saat kadar gö- rüştüler. Bundan sonra panayırı ziyaret eden Başvekil Hazretleri belediye pav- yonu ile kadastro ve kültür pavyonlarını uzun uzadıya tetkik etmişlerdir. Bu tet- t esnasında vali Kâzım Paşa tarafın | dan izahat verilmiştir. İsmet Paşa Hazretleri müteakiben pa- saport vapur iskelesinde bekliyen körfez | şirketinin Çankaya vapurile suyunun küşadını yapmak üzere Karşı yakaya geçmiştir. işi Tacirlerle temas İZMİR, 28 (Milliyet) — Başvekil İs- met Paşa Hazretleri fırkada tacirlerle temas ettiler. Üzüm, incir alıcı ve satıcı- larına alınması lâzım gelen tedbirler hak kmda ne düşündüklerini ve piyasanın vaziyetini çok açık bildirmelerini teklif Tüccardan Şerif Remzi, Balcı zade Hakkı, İzmirli Talât beyler vaziyeti u- zun uzadıya izah ettiler. Fırka reisi Avni bey ikinci bir top- lantıda dermeyan edilen noktai nazarla” rı ayrı ayrı dinliyecek ve bir rapor halin- de hükümete ve iktisat vekâletine bildire cektir. Başvekil Paşa Hazretleri Halkevini zi- yaret etmişlerdir. İzmirden ayrılırken İZMİR, 28 (Milliyet) Karşı yakada Yamanlar suyunun açılma resmi parlak oldu. Merasime belediye reisi Bel yin nutkile başlandı. Müteakiben İsmet Paşa Hazretleri bir nutuk irat ederek suyu açlı, Merasimden sonra belediye bahçesin- de yarım saat kadar istirahat edilmiş ve Başvekil Paşa Hazretleri yuvadaki ç0- cukları birer birer okşadı. Müteakiben İzmire dönülmüştür. Baş vekil Paşa Hazretleri iskelede vali paşa ve mebuslara veda ettikten sonra Gülce. mala bindiler. Vapuru sekizi kırk beş geçe yaşa, alkış sesleri arasmda hare- ket etmiştir. İsmet Paşa Hazretlerine yeni mahsul üzüm ve incir hediye edil- miştir. Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Bey de ayni vapurdadır. Başvekilin Karşıyakadaki nutukları IZMIR, 28 (A.A.) — Yamanlar su- yunun küşat resmini yapan Başvekil İs- mai Paşa Hazretleri şa netim söylemiş. “Karşıyakanın yeni ve temiz suyu açılmıştır. Aranızda bulun - mak benim için iyi bir talidir. Bir şehre iyi ve temiz su getirmek da- ima bu yolda bir eser ve mühim bir iştir. Su getirenler sü gibi, sa kadar aziz olmuşlardır ve olacaklardır. MEMLEKETTE Sarık ve cübbe Ispartada ancak dini M€ rasimde kullanılıyof —ii leri ISPARTA, (Milliyet) ta imam ve hatipleri din nezdinde toplanarak dini kit yalnız dini merasim esnasni yilmesine ve hariçte diğer Vi daşlar gibi gezmeğe karar ler ve hepsi bu kararı kabul t ve Şimdi Ispartada hiç ippeliye tesadüf edi! ÇANKIRI, (Milliyet) vimizde gençler tar: bir hareket görülmüştür. Beyin verdikleri ramlı konser hakikaten olarak alkışlarla © karş rı karşısında söylenecek Beyi takdir ederiz. merkezi olmuştur. Şimdi; görülmiyen ihracat faal kadar müsait olmadığı hı yatın ucuza malolması Osmaniye, Ceyhan, / T. mahsulâtı bu limandan mektedir. Şimdiye kı. kedilmiş 3906 ton arpa, kı nazaran ihracatımızın tesbit edilmiştir. maktadırlar, Nazilli, o (Milliyet) — ilerledi. tezgühlık imalâthaneler rulması, ilerlemesi ilerid ya lüzum olan amelenin Belediye reisi Beyin bu mühim iş içinde benden ve Dahiliye kili arkadaşımdan bahsetmesi nezakettir. Ben burada sizin hu- zurunuzda bu mühim eser için va- li paşa hazretlerine, teşekkürle - rimi ifade eylerim Vali paşa bana bu sefer dahi vilâyetin her yerin- de kıymetli eserler göstermişler - dir. Karşıyaka suyunun gelmesin - de, bilhassa zikretmeliyim ki asıl himmet ve asıl yük belediyeye te- veccüh etmiştir. İzmir belediyesi ve kıymetli reisi doktor o Behçet Salih Bey seneler süren himmet ve sebat ile bugünü bize hediye etmişlerdir. Memleketin ileri ve uyanık bir kütlesi ve Karşıyakalılar Behçet Salih Beyi sevgile anacaklardır. Dilerim ki bu yeni ve temiz su Karşıyakalıların neşe ve afiyetle rine yeni bir kaynak olsun.,, Bu akşam Paşa Hazretlerinin şerefle- rine Karşıyakada çocuk yuvasında bir çocuk balosu verilmiş olduğundan Ya- manlar suyunun açılmasından sonra ço- cuk yüvasmı teşrif buyuran İsmet Paşa Hazretleri yavruların birer birer hatırla rını sormuşlar ve bir müddet yuvada isti rahat buyurmuşlardır. Yuvadan sonra İzmire avdet buyuran Başvekil Paşa Haz nü enat 10 dan 12 ye kadar pazarında satılacağından talip rin o gün ve o saatte has olan memurine müracaatları Çankırı gençlerinin bir sıra gösterdikleri faaliyet b man görülecek canlı bir va Musiki Muallim Mektebi lerinden Sevinç Hanımla zengin Bilhassa Sevinç Hanımın “49 son senelerde dokumacılık © Bazı müteşebbisler, biri olacaktır. O itibarla şimdiden mensucat sanayi bir İm Çankırı Halkevinde kof! Sevinç H. ve Saffet B- fe lan yoktur. Kendisini tebrik, Payastan ihracat artıyff PAYAS, (Milliyet) — Pa günlerde çok © geniş bir iye iyeti " dır. Liman tahmil işlerine alde dola; op s r Li Hamburg, Anvers Kanlar yulaf, buğday ve verkeilmek re de 1000 vagon hububat © Hayfaya muhtelif tarihlerde le koyun sevkedildiği, geçen! dan yüzde yüz nisbetinde Yakında idrâk edilecek P ve limon nakliyatı da azim derse faaliyet emsalsiz o lenmektedir. Bu seneki fu liyatının da Avrupa tüccar limandan naklini daha kol#f” Nazillide dokuma tezgahi, iŞ aç Nazilli, pek yakmda Tü en mühim sanayi merkezi Beşiktaş icra dairesinden » Mahcuz olup paraya çevrili laştırıln bir adet tarı beyazlı da kırım ineginin delliliye ve resimleri müşterisine ait olmak | (İ 2-9-934 tarihine tesadüf eden Z 9 etleri doğruca Kordonda ci 4 purumun bulunduğu yere Bir bando muzika ve polis askeri bir kıta ihtiram ”, Kesif bir halk küle e ve yürekten gelen sevgi v6 ları arasında Gülcemal v. ihzar. edilen şatlar üzerinden, e vapura binmişlerdir. Vapor | Istanbula müleveccihen hareket etmiştir. Mugaddi tozler IZMİR, am 28 om İzmir dördüncü beynelmilel en ziyade nazari dikkati een sanayiimizden Kars süt t079” Sp nin pavyonunda bu payyonu”. rından mada yeniden imal et' sütleri, yumurta tozu, dora" rinç tozu ve patates tozu $' mizde ilk defa imal edilen lar teşhir edilmektedir. Dee das ati e 4 m üni a dı tirilmesi noktasından da ay d / > ( ESEŞPTİP.. SAZ İİ mağ ESREFRI Bi meme PEP ERİ