7 Eylül 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

7 Eylül 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

* TARİHİ TEFRİKA: 136 İttihat ve (BAHAEDDİN ŞAKIR BEYİN BIRAKTIĞI VESIKALARA GÖRE) Her hakkı mahfuzdur. ğ Tabii asılıp (o kesilen, malları gaspedilen Türklerin haddi hesa- bı yoktu. Türkler artık şehir ha- icindeki tarlalarına, bağlarına, © emlâk ve akarlarına hiç gidemez olmuşlardı. Türkleri katleden katiller zabı- © ta tarafından yakalansa bile ada- © on Yunan kralı tarafından tayin © edilen umumi valisi Prens Jorj © « katilleri birer birer hapisten ka- © çntıyordu. Mektuplardan biri - sinde deniliyordu ki: “Şehirlerde mahsur bir halde ka- lan islâmlar meyus ve makhur iken geçenlerde İngiliz Başvekili tara- fından parlamentoda irat edilen © bir nutukta Adaya yeni komiserin > vüredile beraber her türlü şeka- vetin önü alındığı ve sükün ve aşa- © yişin teessüs ettiği söylenmesi doğ- “ rusu yalnız şayanı teessüf değil ay- © ni zamanda hayreti o mucib asrın * en harikulâde garabetinden addo- © lunmağa sezadır. Hergün Türkler © bi.er birer şehit edilirken dahilde- — ki islâmlardan bilâkis bu gidişle tek bir adam kalmıyacağına şüphe * yoktur. Biz bütün bu mezalimi (daima protesto ettik. Ne “Allahü Yensur İngilizi!,, avazelerile iki tabur İngi. liz askerini kabul eden dokuz mil- yon Mısırlıya, ne de gaflet uykusu ara ında İngilizleri istikbal eden Kıbrıslı'ara benzemek istemedik. il mları biç bir teşebbüsten ve şikâyetten geri kalmdatlar. Yal- © nizfeci bir katilden değil, hattâ © cüz'ibirce.h, bir tahkir, bir teca- © vüz maddesinden dolayı konsolos- lara, sefirlere, hattâ hükümdarlara hergün şifahen ve tahriren, birçok kereler şiddetli lisan © kullanarak şikâyetlerde bulunduk ve bulunu- yoruz. Fakat bu teşebbüslerimize mukabil nazik bir cevap almaktan, © mültefit bir muamele görmekten başka bir netice elde (o edemedik. Bütün Avrupa medeniyetinin ve in- saniyetperverliğinin bütün vait. leri, hül edilecek olursa, nazik bir cevaptan, mültefitane bir mua- meleden ibaret kalır. Bununla bera- ber, Allah versin, Giridin bugünkü hali Osmanlılar nazarında bir ib- ret heykeli teşkil eylesin debiz gene o müthiş mezalimden dolayı kalplesimizde kapanması kabil ol- mıyan o'yaraları ebedi bir muhab- betle seveceğiz. i fi © Yunanlılar Giritteki Türk unsuru. © mu oftadan tamamile kaldıramıya- caklarını anladıkça Türkleri fır. © «at düştükçe Hıristiyan olmağa da- vet ediyorlardı. Türklerin Yunan- Lılaştırılması için esasen ortada bir ” din ihtilâfından © başka bir mâni yoktu, Fakat bu Hıristi anlığa da. vet teşebbüsleri yalnız bir davet. ten ibaret kalıyordu. O daveti ra şekline sokmağa bir türlü cesa- ret edemiyorlardı, Meşhur Triso is- yanında olduğu gibi 1907 nisanın. da Resmo sancağı o despotu olan Grigov dahi islâmları © tanassura davet etmişti. Hattâ Atinada çıkan “Embros,, gazetesi diyor ki: Gi. rit Türkleri aslen Yunanlıdır. lar. Bunlar Giritte bulunduk. ça Girit Yunanistandan w. zaklaşıyor. Bunları ya mahvetmek. ten veyahut Hıristiyanlığa sokmak. san başka çare yoktur.,, Giridin istilâsında (nasıl birkaç | Sençrumerkek vekadın İzmire kaçarak orada islâm o olmuşlarsa, İ Giritte de birçok islâm © kadın ve | birkaç genç Türk, bunların içinde Resmo Nakşibendi Şeyhi İzzet e fendinin oğlu tanassur etmişlerdi. Venizelos'un yaptığı muhalefet sayesinde Prens Jorj Giritten kaldı. | © rildığı zaman Girit © müşkül bir mevkide Çünkü Prens Jorj Türklerin yüzün- den Gi itte kalamadığını zannede. rek Girit rumlarmı eskisinden da, ha ziyade Türkler aleyhine tahrik ediyordu. Prens Jorj'un Türk düş. manlığı bazen pek çirkin şekiller. de kendisini gösteriyordu, Merelâ Prensin iki atı vardı, onlara “Al, ve “Mehemt, isimlerini koymuş. tu. Atına bineceği zaman uşağına: “Sen Aliye bin, ben de Hehmede | bineyim!,. derdi. Bir taraftan Prens Jotj uzaktan © bile Türk düşmanlığını izhar edip - dururken diğer taraftan Venizelos ta Türklere düşman kesilmişti. O- Türkleri çok kalmışlardı. “Giritten çıkarılamıyan türkler hi- ristiyan olmağa icbar ediliyordu Terakki! Yazan: A.C. nun bu düşmanlığı Türklerin Veni- zelos fırkasını terkederek tarafki- ran fırkasma geçmelerinden ileri gelmişti. Venizelos islâmlara diyor du ki: “Ben Prens Jorju Giritten kov- dum ve hürriyeti tesise muvaffak oldum. Şimdi iktidar mevkiine gel- mek üzere iken beni Obırakıp ta müstebit olan Hilâfkiran fırkası na iltihak etmeniz affolunmaz bir cinayettir. Çünkü fırkamda kalmış olsaydınız, fırkalar arasında tesa- vii ârâ hasıl olacağından intihap feshedilecekti ve yeni (o intihapta ben kazanacaktım. Bu vaziyet (karşısında Gi Türklerinin menafiini gözetmek i- çin İâzimgelen tedbirleri almağa muvaffak olabilecek bir Türk yok- tu. Yıldız dahi başına gaile çıka- ran (!) Girit islâmlarıle meşgul ol- mak istemiyordu. İslâmların mahvı için onların düşmanlarile ittifak et- di için ayaklanır gibi olanlara, genç Türklerle temasa girişenlere Girit- ii islâmların bir çoğu kâfir nazarile bakıyordu. Pek azı istisna edilmek şartile Girit ülemasının hepsi hain ve menfatperest idiler, 907 temmuzu nihayetinde vazi- yet islâmlar için büsbütün vehamet kesbetmişti. Çünkü İzzettin kale sindeki umumi hapishanede mah. pus olan 72 katil Girit hükümeti ta- rafından sureti mahsusada alınan tedbirler sayesinde kaçırılmıştı, Ortalığı büyük bir dehşet ve kor'ku istilâ etmişti. Bütün islâmlar artık | hayatlarının büsbütün (tehlikeye düştüğünü anlamakta güçlük çek- memişlerdi. Çünkü ekseriyetle Türk katili olan bu 72 cani serbest bırakıldıktan sonra islâmlara ne ler yapmazlardı! Yunanlıların köylerde bu kadar çok faaliyet göstermeleri Türk va- tanperverlerinin mesaisinden bir semere beklemelerinden ileri ge- liyordu. Bu meseleye dair Hanya- dan 1907 nihayetine doğru yazılan bir mektupta deniliyordu ki: “Osmanlıların düşmanı olan Yu- nanlılar, Türk ahrarının son vatan- perverane hareketlerinden dolayı düşünmeğe ve ahrarın vatani teşeb- büslerini her ne suretle olursa ol. sun akim bıraktırmağa kalkışmış. lardır. Bir çok Yunan gazeteleri heyecan içindedirler. Bu gazete- ler diyorlar ki: Karadeniz sahile- rinde teşekkül eden genç Türk ko- mitaları aleni bir surette kanunu e- sasinin icraya konulmasını büyük bir cesaret ve metanetle isi iyorlar, her tarafa beyannameler dağıtıyor. lar. Bu komitalara mensup âzanm bir çoğu tevkif edilmiş ise de bu gayyur ve fedakâr Türklerin yap- tıkları teşkilât Osmanlı devletinin gerek Avrupa, gerekse Anadolu vilâyetlerine dal budak sarmış ol- duğundan, hıristiyanlarin yegâne istinatgâhı olan Abdülhamit ile a- venesi bu müthiş hürriyet ve inti- bah cereyanınm önünü alamayacak lardır. Bizim vazifemiz bu işte Ab. dülhamide yardım etmektir. Çün- kü bu genç Türkler mili emellerimi ( ECNEBi MATEUATINDA OK Fethi Beyin Londra Silerim Beyani besin deri beye gazetelerinin muhabirleri, sefir Beyin Ingiği yü hakkındaki ihtisatlarını “öğren” mek istemişler ve Fethi Bey kendile, rine şu cevabı vermiştir: İngilterenin en meşhur sanayi mın» takalarını ziyaret ve ntibalar ha- sal ettim. Bu hüsusta en ziyade nazarı dik- katimi celbeden iki şey vardır: 1 — ingilizler Amerikanın Virgi- nia tütünlerini kullanıyorlar. 2 — ingiliz hanımları la meye Kanamları halılara faz Beni en ziyade memnun bırı mesele şudar ki, Türk tütünlerin kullanılması ve Izmir halılarının maline dair tavsiyelerde bulundum. Bu tavsiyele, in müsbet semereler verdiğini görüyorum ve bundan çok memnun oluyorum. Fethi Bey, Gazi Hazretlerinin en Bulgaristan sefirliğinde man kalmıştır. epeyce za- (EV - Mokattam) pamağa mecbur oluyorlar Sovyet - Japon ve Mançu- İ toplantısma. 1500 e yakın âlim iş- MILLIYET CUMA 'HARİCİ HABERLER 300.000 grevci Ayakta Amerikada patronlar kor- kudan fabrikalarını ka- VAŞİNGTON, 6. A.A. — Bitaraf bir şahsiyet tarafından neşredilen bir ista- üistiğe göre, ucat sanayiinde gre- ve iştirak edenlerin sayısı dün akşam | 301.000 olmuştur. Bu artışa, kısmen, teh- dit ve şiddet istimali sebep © olmuştur. Bazı patronlar, fabrikalarını, işçileri şid- detlen ve fabrikayı yağmadan korumak için kendileri kapatmaktadır. M. Gorman ve arkadaşları, hafta ba- sından evvel grevin tamam olması için gayretlerini arttırmışlardır. Cumhurreisinin bir tavassut komisyo- mu yapacağı haberi grev liderleri arasm- da heyec;n uyandırmıştır. Tavassutun neticesine kadar grev emrinin geri alın- ması teklif edildiği takdirde sendikala- rin alacakları vaziyetin ne olacağı moç- huldur. Fakat grev komitesi, Cum! sinin arzusnu mümkün olduğu ni tatmin | Diğer taraftan başlıca fabrikatörlerden M. Sisan, patronların, Reisicumhurun yapacağı bir tavassut komisyonunu hür- metle karşılıyacaklarını bildirmiştir. Muhtelif noktalarda karışıklıklar ol- duğu haber veriliyor. Trion şehrinde grevcilerle bir fabrikanın hususi bekçile- ri arasında ateş açılmış, bir kişi ölmüş, 20 kişi kadar yaralanmıştır. Tunus'ta kanlı Bir hâdise oldu Kargaşalık çıktı bir bele- diye dairesi yandı TUNUS, 6.A.A. — Tunus civa- rında, Mekninde hadis olan karga- şalık esnasında yerli jandarmalar- dan bir kişi ile ahaliden üç kişi öl- dürülmüş, birçok kimseler de yara- lanmıştır. Meknin belediye dairesi yanmıştır. Asayiş iade olunmuştur. Sokak- larda kol geziyor. Cereyan eden bu hadiseler, son tahrikât elebaşıları- nın, cenuba sürülmek suretile ceza- landırılmaları hakkında Fransız yüksek makamlarının, Tunus Beril ile anlaşarak, aldığı tedbirler neti- cesidir. ka şirketleri arasıyda MOSKOVA, 6 (A.A.) — Hu- dut sularında, Kanka gölünde ve Amur Arguni Ussuri ve Sungaç üzerinde seyrisefaini tanzim için Sovyet, Mançuko ve Japon şirket- leri arasmda bir itilâf imzalan - mıştır. 1500 âlim'bir arada LONDRA, 6.A.A. — Ingiltere terakkii ulum cemiyetinin dünkü tirak etmi: ——— — — ze karşı demirden bir set çekecek. lerdir. Avrupa efkârr umumiyesi- nin teveccühünü kazanacaklardır. Biz bunları nazarı dikkate alarak ona göre hareket etmi zamanı gelmiş ve hattâ geçmiştir. — Bitmedi — | Hitler sulh mu istiyor? | Zili Daily Mail'in “Avrupa için son derece ehemmiyetli, diye tasvir etti- ği Hitlerin sulh arzuları geçenlerde intişar etti. Fakat acaba bu sözlere inanılabilir mi? Şimdiye kadar tanı- dığımız bu pars, beneklerini değişti. rip uslu bir kedi olmakla da iktifa etmiyerek hakiki bir güvercin mi ol du dersiniz! “Mücadelelerim,, zihni. yeti bundan böyle yeni Almanyanın düsturu olmaktan çıkıp yalnız doktor Goebbels'in tenkih endeksi olarak me kalacak? Biz bu zihniyete inanmak istiyoruz ve onun içindir ki bu muci- zeye benzer değişikliğin — delillerini bekliyoruz. Hitler bir taraftan sulh nağmeli ri saçarken diğer taraftan Almanya, nın yeniden silâhlanması ve Almanya halkının cebir ve şiddet istimaline kar şi gösterdikleri temayül günden güne artmaktadır. Bu hafta Frakfurt'da 30,000 Nazi mektep mualliminin iştirdk ettiği bir konferansa Maarif nazırı Dr. Rust bizzat riyaset ederek Almanyaya bu- rün lâzem olan yeni tipteki vatandaşı yaratmak için baba nasihatleri ver - miştir. Bundan başka bir “Halk or. durse,, ve müstemlekelerin — istirdadı lüzumu hakkında muhtelif askeri na- tuklar irat edilmiştir. Hitler kalbinde- ki arzuları de iş ise, kendi demagoji'sinin kontrol edemediği kuv- vetler dolayısile siyasetini değiştir - Çarkları yağlamak Lâözımmış 7 EYLUL 1934 Amerika âyanında rüş- vetin gayri meşru bir şey olmadığını söyleyenler var VAŞINGTON, 6. A.A, — Silâh ve mühimmat satışları hakkında ( tetkikat yapan üyan komisyonunda, dün, cenu- bi Amerika devletlerine yapılan denizal. 4 gemileri satışlarında verilen bahşişler görüşülmüştür. “Elektrikli gemi,, Şirketi yüksek me- surları, cenabi Amerikada iş yapabil. mek için komisyon £ verdiklerini, fakat böyle bir usulün gayrimeşru olmadığını, “Cemlbi Amerika'da işlerin yürümesi i- sin çarkların yağlanması icap ettiğini, söylemişlerdir. Ayan âzasından Klerk'a göre, cenubi Amerikaya deniz heyetleri göndermek- ten maksat, harp gemileri ile silâh ve mü- himmat satmaktır. Bu maksat, şimdiye kadar gizli tutulmuştur. “ Elektrikli gemi ” şirketi müdürü, Leticin ihtilâfı esnasında Peru'ya mü- himmat sattığını söylemiş ve : — Bu mühimmat, Vikers tarafından verilmiştir, mühimmatın Brezilya'da P: va şehiri vasıtasiyle © gönderilmesi yapılan teşebbüs, neticelenmemiş, Antil adalarında bir binada teslira edilmiştir... demiştir. Küçük sanatlar kanunu ve Yunan gazeteleri ATINA, 6.A-A. — Yunanlılar da da- hil olmak üzre Türkiyode bütün cendbi- lorin bazı sanatların icrasından menedil- smelori dolayısiyle memnuniyetsizliklerini izhar eden bitaraf Estia gazetesinin neş- viyatnı hükümet taraftarı Katimerini gazetesi tenkit eyliyerek diyor ki: “ Eğer bir mesele varsa, bu mesele, Yunan dostluğu dahilinde hallolu- nabilir, ve şartlarından birini, iki mer- icketin beynelmilel konferanılarda müş- terek surette temsil olunması teşkil e- den itilâfların esasına halel getirmez.” 1935 deniz konferansı LONDRA, 6. ALA. — Eyi malümat a- lan mahafil, 1935 deniz konferansı ihza- vi müzakerelerine teşrimievvelde tekrar başlanacağım bildiriyor. M. Venizelos avdet ediyor ATINA, 6 (Milliyet) — M. Ve- nizelos Paristen Lozana gitmiştir. ve Birkaç gün sonra Yunanistana avdet edecektir. Alman başvekil muavinliği LONDRA, 6, A.A. — Deyi Telgra- fn muhabirinin, itimada değer bir kay- naktan aldığı habere göre, Rudolf Hes, başvekil muavini, Reisicumhur muavini ve mazi frkası meclis liderliği vazifele- rini şahsında toplamış olacaletır. Meclis ider muavinliği ismiyle bir vazifeye de M. Göringin tayin edileceği söyleniyorsa edeceğinden şüphe edilmekte- dir. BERLİN, 6.A.A, — M. Rudolf Hess'in, reisi devlet o ve başvekil muavinliğine tayin edildiğine dair Deyli Teleyraf'ın Berlin muhabiri tarafından verilen haber resmen tekzip ediliyor, e te De Valera Cenevrede LONDRA, G.A.A. — İrlanda müstakil devleti icra heyeti reisi M. de Valera, Cenevreye gitmek üzere buraya gelmiştir. mecburiyetinde kalacaktır. In - ve bilhassa Fransız Almanyanın sükün ve temhine havuş- masına mâni olmaktan o ziyade Al manlara yardım edecek mahiyette ol- masını temenni ederiz, (Statesman and Nation) Sovyet Rusya ve Cenevre Milletler Cemiyetinin içtimana üç hafta kalmıştır. 1934 senesi heyeti - mumiye içtima fevkalâde ehemmiye- ti haiz olacaktır. Çünkü Sovyet ittiha- dının Milletler Cemiyetine duhulüne şahit olunacaktır. Bununla beraber, bu içtimaa üç haltadan daha az bir müddet kalmış olmasına rağmen beslenen o ümitler zayıftır ve önümüz karanlıktır. “So: yetlerin Milletler Cemiyetine dahil ol- ması için hiç bir müşkülâta sebep yok- tur, Sovyetler, Cenevrenin bütün hu- surlarına ve zaafına rağmen, burası: nin ne derece kıymetli bir müessese olduğunu silâhsızlanma konferansları emasında tecrübe ile öğrendikleri i- in , bugün cemiyete girmek arzusunu gösteriyorlar. Fakat pek te gayri görülmiyen iki şart koşuyorlar: Birincisi, Türklere gösterilen şe - kilde bütün milletler tarafından mütte- fikan davet edilmeleri (o lüzumudur. İkincisi de azalığa talip olmadan ev- vel, büyük devletlere verilen konsey daimi azalığı hakkının — tanınması - Adliye tetkik encümeni toplanıyor ANKARA, 6 (Telefonla) — Eski hâ edecek hâkim, müddeiwmumi ve icra reislei terfi tetkik mler kanununa göre seçecek adliye encümeni cumartesi günü mesaisin e başlıyacaktır. Adliye intih, imenile yeni mensuplarının cağı henüz taayyün etmemiştir. hâkimler kanununa göre, adliye tetkik edecek encümenin ne zaman topland- Silolar işlemeğe başladı ANKARA, 6 (Telefonla) — Sıvas, Eskişehir, Konya silolarının işlemeğe başladığına dair buraya o malâmat gelmiştir. Ankara silosu d& ikmal edilmiş ve teslim alma muamelesine başlanmıştır. Derincede mevcut olan buğday ambarının 10 bin ton zahire isti ap edecek şekilde bir silo haline kalbine silo komisyonunca karar ve- rilmiş ve inşaat 6 buçuk ayda ikmal edilmek şartile 258 bin liraya mü- teahhide ihale edilmiştir. Ödemişte bir deli sekiz kişiye sal- dırdı ve satırla yaraladı IZMIR, 6 (Milliyet) - evvel delirmiş, İstanbulda tedavi miştir. Hasan Ef. dün akşam tekrar Ödemişte Hasan Ef. namında biri iki sene edildikten sonra Ödemişe avdet et- müvazenesini kaybetmiş ve sebs€ halinde bulunan kasap dükkânından kaptığı satırla ayni dükkânın çi” rağı Mustafa efendiden başlıyarak önüne gelene saldırmış, tam sekis kişiyi ye haldırılmışlardır. yaralamıştır. Deli müşkülâtla yakalanmıştır. Yaralılar hastane" Dere içinde rakı fabrikası IZMIR, 6 (Milliyet) — Bergamanın Doğancı köyünde Kırdere i çinde bir kaçak rakı fabrikası meydana çıkarılmış ve fabrikada mua?” Zam tesisat bulanmuştar. Kaçakçılardan Oflu Süleyman ve dokuz arkadaşı teslim olmak istemediklerinden jandarmalara (ateş etmişlerdir. Müsademede Oflu , Süleyman yaralı olarak yakalanmış tır. Diğerleri kaçmışlardır. Şiddetle takip ediliyorlar. Yugoslavya ile muchedeler ANKARA, 6 (A.A.) — Yugoslavya hariciye nazırı M. Yevtiçif Ankarayı ziyareti esnasında karar laştığı veçhile Türkiye ile Yugoslav” ya arasında ticaret, ikamet, iadei mücrimin ve müzahereti adliye muâ hedeleri müzakeresine başlanılmış idi Bunlardan ticaret ve müzaher eti adliye muahedeleri bir müddet evvel intaç olunmuş ve bugün de hariciye vekâletinde kâtibi umumi Numan Beyle Yugoslavya elçisi M. met ve iadei mücrimin muahedeler i imza edilmi Yankoviç cenapları arasında ika iştir. Bu suretle iki mem leket arasındaki münasebetler tecssüs eden çok samimi dostluğa uygun * bir şekilde normal vaziyete girmiş olmaktadır. ! Amerikada grev genişliyor kanlı hâdiseler oldü. Ölenler var NEVYORK, 6.A.A. — Mensucat grevcilerinin mikdarı 450,000 © çıkmıştır. Grev rüesası bugün de greve yeniden 100.000 amelenin il- tihak edecğini söylemektedirler. Bu suretle mecmuu 600.000 olan men- sucat amelsinin hemen hemen hepsi grev ilân etmiş olacaktır. Dün muhtelif yerlerde bir çok kanlı hadiseler olmuştur. Ba hadise- ler esnasında üç kişi ölmüş ve biri aşır. polis olmak üzer 23 kişi yaralan- ı İrak parlâmentosu feshedildi BAGDAT, 6 (A.A.) — Kral bir emirname ile parlâmentoyu fes - hetmiştir, Ye ihabatın tarihi tesbit edilmemiştir. İzmir panayırı Ve Sovyetler Sovyet ricali ile Hariciye ANKARA, 6.A.A. — İzmi mil- letler arası panayırının açılışı mü- nasebetiyle Hariciye Vekili Beye- fendiye, M. Krestinsky ve M.Ka- rahan tarafından gönderilen telğ- raflarla cevapları şunlardır : İzmir'de Tevfik Rüştü Beyefendi Hazretlerine İzmir milletler arası panyırının açılması münasebetiyle en candan tebriklerimi ve en hararetli dilek- lerimi kabul etmenizi rica ederim. Bu panayırın milli Türk iktisadı. nın inkişafına ve dost memleketin tealisine en yüksek derecede yar UDUKLARIMIZ dır. Bir müddettenberi o devam eden acemi ve yanlış bir siya: Sovyet Rusyanın Milletler Cemiyetine duhu- lünü Şarki Lokarno © projesinin mu- ile alâkadar gör- kedildiğini görüyoruz. Bununla beraber bütün devletler taralından müttefikan yapılacak bir davete ait kat'i teminat olmadığı gi- bi 1926 da Almanyanın Cemiyete gir- meh teşebbüsünde bulunduğu zaman- larda olduğu gibi daimi azalık pazar- lığının olmayacağına dair teminat da yoktar. Böyle bir vaziyet harşısında Müllet- ler Cemiyetine samimi ve candan bağ- hk olan nüfuz sahibi her devletin , ge- lecek ay Sovyet Rusyanın iltihakt i- çin bütün mâniaları devirmeleri en a- şikâr bir vazifedir. Acaba İngiltere bu yolda nie ya- pıyor? Bu suale verilecek cevap ş4- yanı hayret olduğu kadar (o kat'idir. Yani hiç bir şey yapmıyor. Her şeyi Fransaya bırakmaktadır. Biz de sorü- yoruz: “Niçin?,, (Daily Herald) Almanyadan koğulan Yahudilerin adedi Alman matbaat bürosu Yahudi - ler hakkında aşağıdaki istatistiği neş- etmiştir: Alman rejiminin emrile, bu sene Vekili arasında telgraflar dım edeceği kanaatindeyim, BU panayıra Sovyet iktisadi teşekkül. lerinin, iki memleket arasındaki ik“ tisadi münasebetlerde yeni bir mer” hale sayılan iştiraklerini görmek” le hassatan bahtiyarım. Krestinsky Moskova'da Hariciye Komiser Vekili M. Krestinaky Hazretlerin€ İzmir Milletler arası panayırı açılması münasebetiyle göndermif olduğunuz telyazısında lütfen i” har ve ifade buyurulan nezaket “€ samimi duygulara karşı en canda teşekkürlerimin kabulünü rica mekle beraber, büyük dost dev/ paviyonunun kazandığı parlak vaffakiyetten dolayı tebrikleri taktime müsareat eylerim. Sovyetler ittihad teşekkülleri”, nin bu pânayıra iştirak ettikleri” görmekle bahtiyar olarak, leket arasmdaki iktisadi münas” betlerin mütemadiyen kuvvetle?” mekte olduğu hakkındaki kana?! bu münasebetle de iştirak eyleri” Izmir'de Tevfik Rüştü Beyefendi Hazretlerine Izmir panayırınn açılması Ü nasebetiyle en candan tebrikle” mi ve halisane dileklerimi kab” buyurunuz. Karahan Sovyetler ittihadı büyük elsisi Karahan Hazretlerine en Nazikâne tel yazınıza karşılık |. samimi teşekkürlerimle beraber: ü mir Milletler > arası panayırı. büyük dost millet paviyonum zanmakta olduğu muvaffakiyet?” dolayı hararetli tebrliklerimi bul ediniz. min RÜŞTÜ zarfında Almanyadan hicret ede”... kadilerin adedi > gltmış bin kiril Bu mihtarın yirmi bini Fransay 3 bini Polonyaya, dört bini Çeko! geri yaya, be üç bini Birleşik ÂM“Tiial Holanda ve Isveç, Norveçe, iki. İngiltereye ve iki bini de Belçika” hicret etmiştir «a gata alkalen