10 Eylül 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

10 Eylül 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

MİLLİYET PAZARTESİ (MÜTEFERRİK HABERLER Bütün halkın rey vermesi temin edilecek 164 halk hatibinin nutuk vermesi için tebligat yapıldı leri irat edecek olan 163 halk hatibine tebligat yapılmıştır. Bütün vatandaşların © veye iştirâk emeleri için her türlü kolaylık tedbir. leri alınmaktadır. Rey sandıkları hal - kım ayağma götürülecektir. Bumun i- çin de bilhassa çok müfaslu olan ka- zalara ondan fazla sandık verilmiştir, BELEDİYEDE Geceleri sigara Satışı Seyyar satıcılar geceleri sokakta satış yapabilecek Beyoğlunda tütün ve cigara satan snaf belediyeye müracaat ederek, ge celeri de açık bulunmak için 'de istemişlerdir. Belediye daimi cümeni bu teklifi reddetmitsir. Daimi encümen azasından Avni Bey diyor kin — Tütüncüler evvelâ yediye kadar açık bulunabileceklerdi. Sonra ken - dilerine sant dokuza kadar müsaade edildi. Tütüncüler seyyar bir şekilde saat 9 dan sonra pek âlâ satış yapabi- birler. Bu suretle birçok vatandaşlara da iş çıkmış olur. Seyyar bir şekilde kutular içinde geceleri cigara satıl - masını menetmeyiz.,, Ecnebi murahhaslara kolaylık 23 Eylülde şehrimizde toplanacak olan beynelmilel parlamentolar kon - gresine iştirak edecek 300 ecnebi mu rahhasın şehrimi; i umumi nakil vastıalarından meccanen istifade et - meleri için şirketler nezdinde teşeb - büsat yapılmıştır. Belediye şirketler komiserliğinin bu husustaki teşebbüsü şirketler tarafından kabul edilmiştir. Belediye ayrıca hususi otomobiller ve otobüsler hazırlamıştır. Baş, ciğer taşıyanlar ii Baş, ciğer ve saire satan dükkân Jarın temiz tutulması için belediye tır. Bu gibi yiyecek maddeleri başka irlerden İstanbula getirilirken de ambalâjlarının temiz bir şekilde ol - masına dikkat edilecektir. 932 senesi hesabı kat'i raporu Ke encümeni 932 se - mesi hesabı kat'i raporunu tetkik. imışi Hesabı Katı Şehir Maci ilk içtima devresine yetiştirilecektir. Hesabı kat'i raporlarının bundan son caktır, Belediye temizlik işleri müdürlüğü Belediye temizlik işleri müdürü Ramiz yi teknütlüğünü talep etmiş, laa daye iti leri müdürlüğü mize göl tı il ür simdilik tasarruf edilecek, buraya kim se tayin edilmiyecektir. Yeni gümüş paralar Darphanede gümüş paraların ba - sılması hazırlıkları başlamıştır. Gü - müş külçeleri izabe edilerek binde 830 nisbetinde âyarlanmakta ve çu - buk haline getirilmektedir. Yeni raların çelik kalıpları yapılır yapıl maz derhal kesilmeye başlanacak! iltereye yeniden 15 ton gümüş si - pariş edilmiştir. Gelir gelmez bunlar da kesilecektir. Muhtelit mahkemelerin tatil devreleri Muhtelit mahkemeler tatil devre- kerini bu ay sonunda bitirecekler ve Teşrinievvelde faaliyete geeçcekler - dir. Bitaraf reisler ay sonunda mem - leketimize gelmiş olacaklardır. Elâziz şehrine teberrü ALAZIZ, 9 (A.A.) — Merhem Ab. dullah Cevdet Beyin refikası Fatma Ab- dallah Cevdet Hanım zevcine sit kü tüphaneyi Elüziz şehrine teberrü et - miştir. Kütünhane © gönderil mar vamile araya gerilerek > VİLAYETTE Ruam yoklama ve mücadelesi Bir teşrinievvelde vilâyet hududu ile belediye hudutları arasında rusm mücadelesine . Kaza ve muayene bur eden hayvanlar itlaf ed. . cektir, Karaca Bey harasında tetkikat Misır mülkiye cemiyeti terbiyei hay» vanat reisi doktor Ahmet Mebrük B, hakkında reket etmiştir, Ehli hayvan sergisi açılıyor Vilâyet baytar müdüriyetince her sene açılmakta olan ehli hayvan sergi- si bu sene de Edirnekapıda belediye te- mizlik işleri ahırlarında bir teşriniev - velde merasim ile açılacaktır. Ve üç gün açık kalacaktır. ,, Serginin tanzimi ve ihzarı için Fa- Bulgaristandan gelen muhacırlar Dü Bulgaristandan 40 muhacir gek miştir, Ziraat Vekilinin tetkikatı — Ziraat şam ziyafeti ve onu takiben de spor İdabü tarufndin bir gerümi yapti ve 2 rilmiştir . MADRIT, 9 (A. A.) — Umumi a mi gri in Astüride vahirleştiğini ve bütün mülrit teşkilâtların kapatılmasını ve reis lerini mahkemelere verilmesini emretli- ğini söylemiştir. MADRIT, 9 (A. A.) — Grev esnasın: da altı kişi ölmüş ve dördü ağır olmak zere 18 kişi yaralanmıştır... Sendikalar nu sabahtan itibaren işe ba e şe başlanmasını em VAŞINGTON, 9 (A, A.) — Tuhafiye. ciler sendikası rüesası grev için emir ver. mişlerdir. Bu grev 85 bin ameleye şamil. dir. Diğer taraftan iş federasyonuna da Çıplaklar kongresi Londrada garip bir kongre top- lanmıştır. Bu kongre çıplaklar kon gresidir. Avrupa gazetelerinin ver dikleri malümata göre bu kongre- ye iştirak eden azaların üçte ikisi erkek üçte biri kadındır. Bunların arasında doktorlar, avukatlar, pro fesörler ve hattâ bir protestan pa pazı da vardır. Bu kongreye Amerikadan da a- zalar gelmiştir. Çıplaklar cemiyeti ne, yeni girenlerin isimleri okun - muş ve tasdik edilmiştir. Bu aza- lar meyanında meşhur İngiliz mi- zahçısı Bernard Shaw da vardır. Bernard Shaw bu hususta gönder ir tezkerede çıplaklığın çok ciddi bir şey olduğunu söylemiş ve ondan sonra hayli nükteler yapmış tar. Kongre esnasında iki çıplak ka, dınla erkeğin izdivaç merasimi ya pılmıştır. İngiliz gazeteleri bu iz - divacı “Ademle Havvanın izdiva- <cı,, diye yazmaktadırlar. Yalnız merak ettikleri şey şudur: Acaba çıplak gelin izdivaç me- rasimi esnasında tel, duvak taka- cak mı, damat bey silindir şapka giyecek mi? Asırdideler Zaro Ağanm ölümile dünyanın en yaşlı adamı ortadan kayboldu. Şimdi herkesin merakımı celbeden nokta şudur: Acaba Zaro Ağanın halefi kim olacak? Kim uzun ya- şama rekorunu kıracak? Bir arkadaş bunu Türkiyede a- radı. Diğer taraftan muhtelif mem leketlerde de en yaşlı adamlar bi- rer birer Zaro Ağanın mevkiine göz dikmeğeş başladılar. Şimdi de Şarki Yugoslavyada Mala Kasna köyünde Raiko isminde bir adam 130 yaşında olduğunu ve binaen « aleyhh ancak kendisinin Zaro A- ğanın yerine geçebileceğini iddia etmektedir. Diğer taraftan Balkanlarda bir çok yerlerde yeni yeni asırdideler çıkmaktadır. Avrupa muharrirleri bu uzun yaşlılığı Balkanlarda bil. hassa herkesin yoğurt ve yemesine atfetmektedirler. Diğer taraftan Avrupada da ye- ni asırdideler türemiştir. Meselâ In gilterede Mrs. Perkins isminde bir kadın her ne kadar bir buçuk asra kadar çı ise de şimdi ki halde 107 yaşmda olduğunu söylemektedir. Mrs Perkins ayni zamanda İngilteredeki asırdideler cemiyetinin reisidi, Geçenlerde 107 inci senei dev- riye münasebetile bir ziyafet ver - miş ve bu münasebetle hazırladığı pastanın üzerine 107 tane mum dik miştir. Bu ziyafette birçok doktor- lar bulunmuştur. Bu doktorlardan biri kendisine iltifat olsun diye de miştir ki: — Hiç te bu yaşta olduğunuz zannedilmiyor, size bakan olsa ol sa 50 yaşında der. Kalbiniz de her halde 30 yaşımda bir kadın kadar gençtir, Asırdide ihtiyar bundan çok memnun olmuş ve demiştir ki: — Madem ki ben böyle gösteri- lp Acaba evlensem nasıl o - ur Doktor başını kaşımış ve kendi- Yatı - dan verilir. Talim lüğüne müracaat edilmesi Türk Maarif Cemiyeti idaresinden: Bursa Kız Lisesi Tam teşkilâtl: orta ve lise kısımlarını hâvidir. Mektep binası Amerikalılardan satın alman Kolej binasıdı i deleti tasdik edilmiştir. Lisan de leyeti en güz müteşekkildir. Milli terbiyeye bi Ihassa ehemmiyet verilir, Senelik yatr ücreti 185 gündüz ücreti 35 Jiradır. Taksitle alınır. cuklarna ayrıca tenzilât vardır. Kayıt muamelâtına 15 Ağustos 934 te başlanacaktır. Fazla mal ümat için Bursada mektep müdür ÜN 16 EYLUL 1934 MEMLEKETTE Kuduz kurt Neler yapıyor? YOZGAT, — Boğazlıyan kazasının Fazlı köyünde feci bir vak'a o olmuş, bir kuduz kurt 19 kişiyi urmıştır. Bu kurt evvelâ köy civarında otla- yan birkaç mandayı yaraladıktan son - Fa bostanların arasına hücum etmiş ve sradan köye girmiş, bir eve saldırmış ve yatağında uyuyan (4) yaşında bir yavruyu kapıp iki metre kadar uzağa kaçmıştır. Köylüler faciayi görünce taşla, 40- pa ile kurdu kovalamıya başlamışlar - dır. Halil isminde bir delikanli kurdu boğaz boğaza mücadele et- miş, bu esnada da kurt bir jandarma mn kurşunu ile öldürülmüştür . Kurt (16) erkek, (2) kadın, bir ço- cuk ve dörtte mandayı ağır surotte ya- ralamıştır. Yaralı erkek, kadın ve çocuklar der- bal Sıvas kuduz hastanesine gönderil- mişlerdir. Yaralı mandalara gelince bun lar da derhal öldürülmüşlerdir Balıkesirde kurtuluş bayramı BALIKESİR, (Milliyet) — 6 Ey- lül günü Balıkesirin kurtuluş bay- ramıdır. Bu bayram bu sene diğer geçen senelere nisbetle daha mun- tazam, daha neşeli ve duygulu geç- ti, Gündüz yapılan kurtuluş mera- simi hakiki bir heyecanla devam et- ti. Matemi temsil eden genç kızın her tarafını saran (o siyah örtüler atıldığı ve altından sarılmış Türk bayrağı göründüğü zaman vecde gelen halk çok canlı çok şuurlu te- zahürata başladı. Bugünün ne olduğu (o hakkında heyecanlı bir nutuk söyleyen halke- vi reisi alkışlandı. Resmigeçit ve tebriklerle merisimin gündüz kısmı bitti, Gece halkevinde iyi programlı bir müsamere verilmiş ve bu müsa- mereye her smıf halk davet edil. miştir. Temsil ve müzik mükemmel di. Şehrin her tarafı donanmıştı. Aydında intihap hazırlığı AYDIN, (Milliyet) — Aydım be- lediye intihabı hazırlıkları ehemmi- yetle devam etmektedir. 13 mahal- leden 26 mümessil ( seçtirilmiştir. Bunlar belediyede toplanarak ara- larından kur'a ile 10 kişilik intihap encümeni ayıracaklardır. Belediye. ce yeniden tesbit edilen şehrimiz nüfusuna göre 23 aza seçilmek lâ. zımsa da seğim 927 umumi nüfus yazılışma göre yapılacağından ş€- hir meclisine gene 22 asil ve 22 ye- dek aza seçilecektir. Mücellitlerin nazarı dikkatine Istanbul Matbuat Cemiyetinden: Cemiyetin gazete koleksiyonları- na cilt yaptırılacaktır. Koleksiyon- lar yüz cildi geçecek miktardadır. Ciltler bez kaplı kartondan olacak- tır. Alâkadarların cilt başına teklif edecekleri fiati bir hafta içinde ce- miyet merkezine bildirmeleri rica olunur. sine şu cevabı vermiştir: — Doğru evlenebilirsiniz. Fa - kat bekleyin de birisi desti izdiva- cıhıza talip olsun! Gündüz « Memur ço (4419) 5703 Sıhhat ve İçtimai muavenet Vekâletinden: zarf usuliyle (110) Ton kok Madritte grev bitti | kömürü alacaktır. ihale 25 Eylül 934 salı günü saat on beş Vekâlet binası için kapalı te Ankarada Vekâlette mübayaa komisyonunda yapılacaktır. 'te bitmişti. Dahiliye Nazırı gre | Talip olanların şartnamesini görmek let İçtimai Muavenet Umum Sıhhat ve İçtimai muavenet meleri. (5423) zere Ankarada Vekâ Müdü e ve İstanbulda Müdürlüğüne müracaat eyle- 5855 Ankara Jandarma Umum kuman- danlığı Satınalma komisyonundan Jandarma ihtiyacı için kapalı zarf usuliyle bin beşyüz yerli yün battaniyesi 22 Eylül 934 cumartesi günü saat on- bil bulunan bütün sendikalar ittihaz ede. | da satm almacağından isteklilerin nümune ve şartnamesini in görmek üzere her gün ve pazarlığa karışmak için de ihale günü ve saatinde ilk teminat makbuzu ile Ankarada komis- yonumuza müracaatları, (S086) 5737 DEVLET DEMİRYOLLARI İDARESİ İLAN: 4 5. 9. 9.34 tarihinde münak asası yapılacağı — ilân olunan Kayseri hattı Km. 389 daki 10 .000 m3 balast için muayyen müddeti zarfında talip zuhur e tmediğinden 20.9.934 perşem" be günü saat 15 de Ankara'da Malzeme Dairesinde aleni pa - zarlıkla ihale edilecektir. 4 Şartname ahkâmı aynı olu p görmek isteyenlerin Ankara * da Malzeme Dairesine müraca atları. (5603) İSTANBUL BELEDİYESİ İLANLARI Çocukları kurtarma yurdu için bir sene zarfında lüzumü olan 18600 kilo Ekmek pazar lıkla alımacaktır. Talip olanlar şeraiti anlamak üzere Levazım Müdürlüğüne, pazarlığa gif * mek için de teklif olunacak be delin yüzde yedi buçuğu nisb€* tinde teminat makbuz veya m ektubu ile 10 - 9- 934 Pazart© si günü saat on beşe kadar Da imi Encümene müracaat etme" lidirler. (5560) 2.01 Ankara; Jandarma Umum Kuma: |; danlığı Satınalma Komisyonund:” Komple 600 Eğer takımı kapalı zarf usulile satın alms cak ve kapalı zarf münakasası 30 - Eylül - 934 Pazar günü $* at on dörtte yapılacaktır. İste kliler şeraiti anlamak üzere İf tanbulda Gedikpaşadaki Jand arma Muayene Heyetine, An“ kara'da Komisyonumuza ve m ünakasaya iştirâk için de KO müsyonumuza müracaatları. (5286) . .. ye. yese e Ankara Ziraat Müdürlüğünden: Ankara Vilâyeti Çiftçileri ne dağıtılmak üzere 235 adet sap arabası 24 - Eylül - 934 P azartesi günü saat 15 de ihale © dilmek üzere kapalı zarf usuliy le münakasaya konulmuştur: Şartnameyi görmek isteyen ta liplerin Ankara, İstanbul, Es” kişehir, Bursa, Konya Ziraat Müdürlüklerine Adapazarı, 1n* göl Ziraat memurluklarına mü racaat etmeleri ilân olunur. (5495) . Deniz Levazım Satınalma . Komisyonundan: 6772 adet Kondenser borusu Kapalı zarfla münakasası 11 Eylül 934 Salı günü saat 14 t€ 6000 metro İş başılık kirpas (o kapalı zarfla münakasası 11 Eylül934 Salı günü saat 15 te Deniz kuvvetleri için lüzumu olan yukarda cins ve mikt$ rı yazılı iki kalem malzeme hiz alarmda gösterilen gün ve s4” atlerde kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Taliplerin şart" Komisyonundan: 21 kalem boya malzemesi: Açık eksiltmesi: 2 Birinciteşrif 1934 Salı günü saat 14 de. 9650 kilo yaş sebze: açık eksiltmesi: 2 Birincitesrin 1934 Salt günü saat 15.30 da 20 ton kalın benzin: kapalı zarfla: 3 Birinci teşıw. 1934 Çar” şamba günü saat 14 de. Deniz kuvvetleri ihtiyacı için yukarıda cins ve miktarı yâ” zılı üç kalem eşya hizalarında gösterilen gün ve saatlerde m” nakasaya konmuştur. Şartnamelerini görmek isteyenler hef gün ve münakasaya gireceklerin de o gün ve saatlerde Kasın” paşa'da kâin Komisyona müra caatları. (5577) Istanbul Sıhhi Müesseseler Satınalma Komisyonu Reisliğin 1€* 12,000 Metroyerli Patiska 1,400 » o Amerikan 500 » » Patiska Ha; Nümune Hastanesi için lüzumu oOOolan bezleri 2 Teşrinievvel 934 Salı günü saat 14 de kapa'ı > sulile ihale edilmek üzere münakasaya konmuştur. Şartna! ve nümüneleri görmek isteyenlerin Komisyona müracaatlaf” namesini görmek isteyenlerin her gün ve münakasasına g r& ! ceklerin de o gün ve saatlerde Kasımpaşada kâin Komisyonaiiiii müracaatları, (4860) a ki Deniz Levazım Satınalma i :l : » yerli 1 ce Nafıa Vekâletinden: Burdur ve İsparta şube hatları etüt ve aplikasyon ameli” yatı kapalı zarf usulile münak asaya tr. Münakasa 1 Teşrinievvel 1934 tarihine müsadif Paza'" tesi günü saat 15te Vekâlet Müsteşarlık Makamında icr8 © dilecektir. Taliplerin Ticaret Odası ve ehliyeti fenniye vesika” ve (650) liralık muvakkat teminatlarının Merkez ve Muhs* beciliğine yatırdığına dair olan makbuz veya Banka temini! mektubu ile birlikte aynı gün ve saatte komisyonda bulu” maları lâzımdır. Bu husustaki şartname ve teferruatı (2) lira mukabilini? Malzeme Müdürlüğünden tedarik edilebilir. (5580), Ankara Jandarma Satınalma : Komisyonundar: , Aşağıda miktarları yazılı (yazlık elbiselik kum?$ gi çamaşırlık bez kapalı zarf usulile ve eşyalarm hizalarmda Aa terilen tarih ve günlerde münakasaları yapılacaktır. si er şarlnameyi ve nümüneleri görmek üzere istedikl te vakit, münakasaya iştirâk içinde gösterilen gün ve be ilk teminat makbuzu veya Banka (O kefaletnamesile bir Komisyonumuza gelmeleri. (o (4768) Metro Ismi Münakasa tarihi Gün, 147591 Yazlık elbiselik kumaş 15 Eylül 934 Cumartesi 97 Çamaşırlık Bez . 15 Eylül 934 Cumartesi