14 Eylül 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

14 Eylül 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

eni filmin lo uzun müddet süküttan çe'ideb, Hü müddet filmin senaryosu- o İç zmekle meşgul olmuştur. Bu si” İşi tulünta dökmiyecek ve ta- se kitapla oynayacaktır. Şarlo bu! Sözüne “inan ol- # ki! Belki filmi çevirirken ak- hi, Saba bazı şeyler gelir ve he- Vİ Tilâveye kalkar. b “ m edildiğine göre bu fi o ıyacaktır. Şarlo bu de sözlü film çevirmemek ştundaki ahdine sadık kalmış- Film Sonore yani yalnız mu- sidir. Vak'a büyük bir şehirde tedir. İçinde büyük şehi kalabalığı, dükkânları, mı A Nala görünmektedir. Bunun bir çok figüranlara ihtiyaç ha- tur. Şarlo'nun stüdyosu binlerce müracaatçı ile dolup boşalmaktadır. Yeni ismi henüz tesbit edilme- tir. Fakat dolaşan bir rivaye- İzaran bu ismin “Sokak en- olması çok muhtemeldir. 5 in Bumu iç İlme daha ziyade içtimai bir olarak bakılmaktadır. Şark İİ söyle bir Film inmeden in sebep “Şehir ışıklarında' > ra muvaffak olmasıdır. Bimde kadın artist Pavlette 4 ilana isminde bir kızdır. Bu *okak çocuğu, rolünü temsil BİN ektir. Şimdiye kadar hiç bir İK çürülmamiş olan bukız, un filmile, sinema âlemine Adımını atmaktadır. İh “iler taraftan Şarlo'nun eski inde beraber oynadığı ar. öt meşhur komikle bera- ar rol almışlardır. Diğer Si atan söylendiğine nazaran bu İ * Şarlo'nun diğer filmlerine na- yi daha kısa bir zamanda bi- cekti Yeni asgari iki sene ör iz | an su ” Dame Aux Camelias “ix ; Yonne Printeps yine sinema- i Nida ediyor. Ve Pierre Fres- alt ile La dame aux Camâlias'yı » Bu bir çok sinema me- 1 daha doğrusu bu mev- meraklılarını sevindirecek hâdisedir. Çünkü Yvonne, sitte rolünde son derecede ak olmaktadır. i müşkül rol evvelce Sarah Maş Sonra kendisini Cecile Sorel istihlâf etti. taraftan Norma Talmadge iz bir film çevirmiş çok mu- olmuştu. Yvonne Prin- ise sahnede bu rolü oyna- Saman hiç eskilerini aratma- idi, Sinemada da ayni de- muvaffak olacağı muhak- Tanette Mac Donald evleniyor ur sahne vâzu Srnst Lu - larını evlendirmeğe çok . Hemen hemen her yeni yeni düğünler ya- Şar 'o film çeviriyor okakenkazı, dır filmlerini seve seve seyrettiğiniz meşhur sinema artistlerinden Lien Deyres ismi Artistlerin kazancı Amerika Reisi cümhuru jene- raklohnson'u Hollywood'da çalı- şan artistlerin maaşlarını tetkika memur etmişti. Jeneral tetkikatı- nı bitirmiş ve neticeye dair bir ra- por hazırlamıştır. Fakat netice herkesi memnun etmekten çok u- zaktır. Jeneralin tetkikatına göre Hollywood'da ancak 66 artist se nede bir buçuk milyondan fazla kazanmaktadır, Ve 4000 artistin ise haftalık kazançları 3000 fran- ga baliğ olmaktadır. Fakat hangi sinema artistleri- nin efsanevi kazancı? Bu kadar dedikodu bu 66 artist için mi ya- pılıyor? Hayır! Çünkü bu artistler, ver. gi için maaşlarını saklamayı gayet iyi biliyorlar, ———————— par. Bu yakmlarda da yedi sekiz senedenberi nişanlı duran Jeanette Mac Donald ile manajeri Robert Ritel üğü Claudette Colbert buLLirEr Kleopatra rolünde Hollyvood postacısının yükü Bütün artistler günde dünyanın her tarafından binlerce mektup a- aldıkları nımlar gülü,, filmile şöhret bulan Fransız mier'lerinden Jean - Pierre - Au- mont'dur. Bir gazeteci artistlerin ne mealde mektuplar aldıklarını merak etmiş ve ilk olarak © jeune premier'lerin en genci ve en güze- li olarak kabul edilen Jean - Pierre- Aumont'a sualini sormuştur. Bakı- nız artist ne demiş: — Aldığım mektupları beş ka- tegoriye ayırabilirim: Birinci yenlerdir. İsteme tarzma göre bun- lara muhakkak ya kartpostal bü - yüklüğünde yahut ta eğer üslüp ho- şuma giderse 19x24 bir resim gön- deririm. Bazıları da ilk resmimi al- dıktan sonra başka bir poz i Fakat evvelki gönderdi in poz olduğunu unuttuğumdan ve isteyen de mektubunda bildirme. diğinden hangisini göndereceğimi şaşırırım, İkinci sınıf mektupları gönde « renler biraz aklı kaçık olanlardır. Bunlarda benim için yazılmış uzun er, benim için notaya a - esteler, methüsena yoli sideler bulunur. Benden is- tedikleri şeyler de, bir tutam saç ibi, bil köyündeki evle - rinde bir kaç gün geçirmemi rica gibi saçma şeylerdir. £ Bu tarzda mektuplara hiç cevap vermem. smıf mektuplar merak- . gün te filânca yere gittiniz mi lerin içinde hangi kadaşı olarak hangilerini Hanımlar gölünde çok güzel yüz- düğünüzü gördüm, ne kadar za - Artistler seyircilerden ne gibi mektuplar alırlar manda yüzmeyi öğrendiniz?,, Bü- tün bu suallere cevap veririm, Fa - kat bazı hususi hayatımın derinlik- lerine nüfuz o etmek istiyenler de bulunur, Bunlara kaçamak cevap- lar vermekle iktifa ederim. Esasen böyle sual dolu mektup gönderen- lerin ekserisini el yazısı meraklıla- rı teşkil ediyor zannındayım. Dördüncü sınıf yaptıkları bir şey hakkında fikrimi soranlar, yahut ta yapacakları bir şey için reyimi alanlardır. İçlerinde benden nasi - hat isteyenler de vardır. e Cevap vermesi çok müşkül mektuplar var- dır. Meselâ bir gün o Perpignan'lı bir lise talebesi, mektubunda mu - vaffak olmak için ne yaptığımı 80- ruyordu. Cevabımda liseden çıktık. tan sonra Conservatoire'a girdiği- mi yazdım. Bunun üzerine bir mek- tup daha aldım. Bu sene lisesini bi- tirdiğini, Conservatoire'a girmek için Parise mi gelmesini tavsiye et- tiğimi soruyor. Bütün bir istikbal a karar vermenin, bilhassa hiç tanımadığımız birisi mevzuu - bahsolunca, ne kadar müşkül ol - duğunu takdir edersiniz. Bundan başka çeşit çeşit nasihat istiyenler vardır. Bir kere bir genç kızdan bir mektup aldım. Bana âşık oldu. ğunu, kuzeninin izdivaç teklifini reddetmesi mi, yoksa etmemesi mi icap ettiğini soruyor. Sona bıraktığım sınıf en mühim. midir. Bunlar bana bir şey söyle- mek bir nasihat vermek için yazıl- n4ş olanlardır. En ziyade bunlara ehemmiyet verir ve her birini dik- katle okurum. Bu mektupları her filmimi gören ve hakkımda edin - dikleri fikirlerini çekinmeden a - çıkça söyliyenler yâzar. Tenkit e. derler, tasvip ederler, hangi rolün bana uyacağını bildirirler. Bu mek tuplara noktası noktasına cevap ve ririm. Eğer cevap verilmiyecek mektup iseler sahiplerine © imzalı bir resmimi hediye ederim. İşte bana gelen mektupların hep Bir kadın kocasıyla nasıl geçinmelidir? Hollywood'da izdivaçların çok az devam ettiği malümdur, Mae West bunun sebebini şöyle izah e- diyor: — Kocayı tutabilmek için bütün dikkatini karısının kendi üzerine celbedebilmesi lâzımdır. e Holiy - wood'daki evlenmeler hep artist - ler arasında vukubulmaktadır. Bir artistin de kocası ile uğraşmaktan daha mühim başka bir vazifesi var- dır: Studio. Bir kadının hem stud- âo'ya hem de kocasına hasredecek Zamanı yoktur. Birinden birini ter- cih etmelidir. Onun için ben evlen- miyorum. Filmlerimin artisti ol - mak kocamın karısı olmama mâni olacak. Yapınca bir şeyi adamakıl- İı yapmalı, yahut ta hiç yapmama. lı. Siz ne dersiniz? Maurice Chevalier nişanlanıaor mu? Maurice Chevalier ile Kay Fran- cis'in nişanlanacakları haberi bir zamanlar bütün Hollywcod'da çal- kanmıştı. Sonra bu haber tekzip e- dildi. Hattâ unutuldu. Taaa.. Mau- rice ile Kay'ın tatillerini geçirmek için Avrupaya gitmelerine kadar.. O zaman havadis gene dirildi: Mau rice ile Kay Avrupada birleşecek- lermiş.. Kay bir ay evvel Napoli'ye hareket etmişti. Maurice bu hafta Cannes'a müteveccihen yola çıktı. Hollywood'un dedikodusu bu... Napoli ile Cannes arasında kaç kilometre mesafe vardır, hesaba katar mı hiç?.. Brigitte Helm hast Helm'in başından geçen felâketi sormaym. Sevimli artist bundan epeyce © bir zaman evvel gece otomobili ile evine dönerken yolun bir tarafından diğer tarafına geçmek isteyen ihtiyar bir kadınca. ğızı çiğnemişti. İşte o akşamki fa- cia gittikçe üzerinde tesirini büyüt müş ve Brigitte bir sinir buhtanma tutulmuştur. Şimdi her gün her ze- ce bu faciayı sayrklamakta ve ıstı. raplar içinde kıvranmaktadır. Bu sinir buhran yüzünden hayli müddettenberi yatağa düşmüştür. Hollywood'da en ziyade beğenilen ve ismi en güzel artist diye çıkan Ginger Rogers si muhakkak bu beş kategorinin birisine dahildir. Aldığım mektup. ların yüzde sekseni Fransanm ce. nubundan gelir. Yarısında cevap i- çin pul vardır. Yarısında da yok - tur. Yaşlı hanımlardan ve erkek - lerden aldığım mektupların adedi mahduttur, Bazan hediyeler gön - derirler, Cigara tabakası, kravat, kitap gibi... Şimdiye kadar aldı. ğım mektuplar arasında en mühim mektuplar benim ölen çocuklarına çok benzediğimi söyleyen annele. rinkidir; en garip mektup 27 sahife lik şiir; en tuhaf mektup © ihtiyar bir kadınm yardım teklifi; en saç- ma mektup Bouboule I.rolüi- çin tebrikler; meraklarını fazla ile- ri götüren mektuplar “Hanımlar gölünde, Simone Simpn'la çevirdi- $im samanlık sahnesine ait tafsi- Jât talepleri, Kadın artistlerin arasında gün. den güne şöhreti artmakta ve şöh- reti ile birlikte aldığı mektuplar da artmakta olan birisi de hiç şüphe- siz Christiane Delyne'dir. Sorulan suale şu cevâbı vermiştir: — Her gün bir çök © takdirkâr mektubu alırım. Fakat en ziyade yeni bir filmim çıkınca bunların a- dedi artar ve filmim halk tabak, sını bulduğu yani küçük sinemala- ra düştüğü zaman son haddini bu- lur. Hıssiyatmı açıkça bildirenle - de bunlardır. En ziyade başka bir filmdeki şahsiyetimle yeni rolümü mükayese ederler, fikir yürütürler, Bunlardan çok istifade ederim. Me selâ onların tavsiyesi ile saç tuva- letimi biraz değiştirdim. Her filmim çıktıktan sonra bir çok ta aşk mektubu alırım. Bunlar da filmdeki şahsiyetle hakiki şahsi- yeti biribirine karıştıranlardır. Fi- lânca rolü yapan kadına âşık olur- lar. Asıl kadını görseler eminim ki zihinlerini işgal eden kadınla hiç bir alâkası olmadığını görüp suku- tu hayale uğrayacaklardır. Hayır cemiyetlerine yardım iş- tiyen ve şahsi yardım isteyen mek- tuplar da çok alırım.,, Görülüyor ki bütün artistlerin al dıkları mektuplar o hemen hemen hep aynıdır. 5 m : , | | ' İ li