October 2, 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

October 2, 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

A Rin Lİ z İşB ankası kum- bara ikramiyesi (Başı 1 inci sahifede) B. ler kazanmışlardır. Yüz lira kazananlar Yüz lira kazan 7422 Beyoğ'undan Sourla H, 2037 A- danadan Muazzez Emin H. 430, Adapa- zarmdan Melahat Hüseyin H. 35155 ls- tanbuldan Galip Boy 7324, İzmirden La- mia M. 4208 Adanadan Ali Şaban B. 24763 Istanbuldan" Saffet, Ömer Bey, 154 Galatadan Nadide Zeki H. 73 Beys oğlundan Ayşe H. 3537 Ankaradan Ali Galip B., Eli: Era kazananlar 241 Konya Mahir Nur, B. 247 Edre- mit Hamdi Bey, BIZI Ankara Mebrure H., 489 Kadıköy Nermin Nazim H., 866 Tarsus Musa B. 507, Uşak Mustafa B. 8988 Beyoğlu Vahram ef. 44022 İstan- bul Zerrin Necmi H. 224, Antalya M. Sir- rı B., 23239 Istıtbul Hasan Raif B. 4255 Adana Mehmet Mustafa B, 4153 Arkıra Berki Rağip B., 40641 Istanbul Nemli Zargun B. 50725, İstanbul Hü- tanbul seyia B., 133391. Hal. dun Galip B., 8392, İzmir İsmail Hakla Bey 7201, Beyoğlu Şişman oğlu H. 12516, Ankara Inayet Bill H. 9184, Ankara Semahat Şefik H. 1163, Beyoğlu |, Ozdemir Necdet B. On Ira kazananlar 2511 Ankaradan Bahriye, 2831 Adana dan Sureyya Şevket, 26511 Istanbuldan Mszafter Basri, 25571 Istanbuldan Tev- bids Sami, 6355 izmirden Şeher Samimi, 25591 İstanbuldan Mustafa Ibrahim, 3 Malatyadan Gok Alp, 517 Ankaradan Haidye Suphi 49210 Istanbuldan Ilhan 195 Eskişehirden Mediha, 43170 İstan- buldan Tarkan Siri, 6555 İzmirden Me- lek, 11447 Ankaradan Hüseyi, 8524 Beyoğlundan Korsenik, 721 Uskü- dardan Bedri Cemal, 4057 Bursadan Necmst'in Tevfik, 2102 Samsundan Ri- za Faruk, 30002 Istanbuldan o Vahide Aptulinh, 38426 Istanbuldan İsmail Ha- 42488 Istanbuldan Iefan Aptulreza, 7920 Beyoğlundan Evantiya, 2055 Sam- sundan Erdal Aptullah Halis, 4151 An. | karadan Sebahat Ragip, 16110 Anka- radan Sana Meliha, 10105 İzmirden Meh msi Şiksü, 755 Antalyadan Mustafa Ke mal 23958 İstanbuldan Cengiz Asim, 25 Uzunköprüden Aykurt Kerari, 76 ordu dan Kemal, O 12750, Istanbuldan Perihan o 526 O Antalyadan O Ah- met 15891 o Ankaradan o Saii 5835 İzmirden Necmiye Mehmet 1465, Ka dıköyünden Cemil Necip 1088, Mer - sinden Mustafa 7723, Anıkaardan A- tilla İhsan 2117, Beyoğlundan Bülent 3,1, Ankaradan Fitrat 40672, Kstanbul dan Sabahattin İsmail 516, Karstan Doğan 238, Kadıköyünden Lahika 355, Bartindan Fikret 546, Akhisar » dan Hakkı Necip 45653, İstanbuldan Aziz Nejat 759, Milâstan Sarah Alha def, 18023, İstanbuldan Zehra Nuri 21228, İstanbuldan Sadun Halit 34976 Istanbuldan Hasan İsmail Hakkı 118, Ödemişten Cezmi Musa 27725, İstan- buldan Nazif Mehmet 32798, İstanbul dan Ahmet Emin Hüseyin 258, Eski. şehirden Orhan 38454, İstanbuldan Kir kor Tokuryan Haçik 4419, İzmirden Mustafa İsmail 33484, İstanbuldan Mile. Nuvert Timuryan 399. Milâstan İlya Alhadef 22867, İstanbuldan Mı tafa Zeki Mehmet 38276, İstanbuldı Nilüfer Nadi 77, Diyarıbekirden Muzaffer 1737, Bursadan Şevki Tı fik 1634, Kadıköyünden Leylâ Veci 3024, Bursadan İsmail Mahir 890, Di yarbekirden Fatma Turan ve Mete, 3386, İzmirden Mediha 9389, Beyoğ - lundan Suzan 592, Erzurumdan İsmet Paşa ilk mektep 165 , Zonguldaktan Esat 277, Kadıköyden Seniha 44732, İstanbuldan Vildan Muhtar 2251, Sam #undan Meral Rahmi 366, Adapaza - rından Can Mihal Mihal min 256, Milüstan Bekir Sıtkı İzmirden C. Suhami 496, Mal Mehmet 163, Eskişehirden Selâl 1316 Kadıköyden Yegâ Istanbuldan tanbuldan Nejat Rifat 8024, Ankara» 31327, Ie dan Fehime Mehmet 421, Mersinden dan Kemal 39372, İstanbuldan Daniş Haydar 47048, İstanbuldan Fazıla Fehmi, 50008 İstanbuldan Loon Ka - rabetyan, 49332 İstanbuldan Mme. Salpozo, 1105 Balıkesirden Ayhan, 700 Manisadan Kenan, 536 Üsküdar- dan Mayi Vafidis, 990 Eskişehirden İrfan, 4586 Beyoğlundan Mustafa, 2270 Beyoğlundan Hüseyin, 732 Trab zondan Necdet, 339 Üsküdardan Pe- rizat Nazmi, 20310 İstanbuldan Re - fan Recep, 5541 İzmirden Servet Ri- za, 4557 İzmirden Kıymet, 5802 Gire- sondan Kurtoğlu Aptullah, 1942 Kon yadan İsmail ve Osman, 3734 İzmir « den Sedat, 38432 İstanbuldan Orhan Kâzım, 17204 Ankaradan Edibe İş - mail, 52336 İstanbuldan Hayriye Ali, 41323 İstanbuldan Orhan Şerif, 11466 Ankaradan Fahrinisa Mustafa, 7500 Beyoğlundan Visa Kalvo, 17845 İstan buldan Fahrettin Tevfik, 3489 Bur - sadan Aliye İbrahim, 1642 Ankara - Geyoğlundan Ester 19597, İstanbakden Özcan Remzi 44713, İs - tanbuldan Alsayan 16043, Istanbuldan Zerrin 6398, Beyo,lundan V , Istanbuldan Hasan Rıza Mustafa 14542, radan Mehmet Aptullah 370, Ba- lıkesirden Hayriye 14897, İstanbuldan Sabahattin 2470, o Beyoğlundan Celâl 5784, Beyoğlundan Halet 15323, An - karadan Metin Safa 52200, İstanbul « dan Behzat 8026, İzmirden Feridun Ib- Celâl Beyin Ispartada nutku (Başı Linci sahifedey Celâl Bey dün gülyağı fabrikasınm te- mel atma merasiininde şu nutku söyle “ İsmet Paşa hükümetinin sanayi programında mütevazi bir yeri olan gül yağı fabrikasının buş temelini atıyo- ruz. Mütevazi keli ini bilerek kulla” nıyorum. Diğer yaptığımız işlere naza- ran fabrikanın maddi kıymeti lardan geri kalmış değildir. yağa» lık, memleketimizin muhtelif yerlerinde baş göstermiş, Bursa, İsparta ve Burdur mıntakalarnd * olduğu gibi. Fakat bu» gün inhitata uyramış denilebilir. Buna sebep dış ticarette aranan teknik esaslara riayet edilmemiş olmasıdır. Alıcılar biz- den daima temiz mal almak istiyorlar. Ve her sene değişmiyen tipler arıyorlar, Bunlar modern ticarette teknik esaslar. dar. Gül yağcılığımız bir servet vasıta- sı olarak kullanmak için bu değişmiyen esaslı prensiplere bağlanmak İlzum ge lir. Biz bütün ihracat maddelerimizde istandardizasyona gitmek mecburiyetini duyuyoruz. Bunun ihracat (sanayiinde ilk modeli ve tecrübesi olmak üzre gül yağı fabriksinı kuruyoruz. Tespit ede» .ceğimiz muayyen tipo sonuna kadar sa- dık kalacağız. Alıcıların ber sene aynı tipte mal alacaklarından emin olmaları için icap ederse hükümetin garantisini de bu işe bağlıyacağız. Az önce “fabrikanın manevi diğeri diğerlerinden aslâ geri kalmış değildir, dedim. Bizim nazar.mızdaki büyük kıy. meti, izah ettiğim bu prensip noktasın- dandır, Gül yağcılarından hükümetin bu samimi arzularına muzahir o olmalarını bekliyoruz. Bu muzaharet hem kendile» rine refah getirecek hem de dış Ucaretir mizde ehemmiyetle mevki alacaktır. 15- partanin mevlcii buna müsait olduğu i- çin bu teşebbüsü burada aldık. Eğer ra» porda da zikredildiği gibi iş inkişaf eder ve sanâyiin de ümit ettiğimiz, hatta e- min olduğumuz kudreti ticariyesini de göstermeğe muvaffak olabilirsek bu fab- rikaları gül istihsal mıntakalarında galtmak istiyoruz. İşin telinik kısmında behemehal muvaffak olacağız. Harici ti- caretinde de bir çok rakiplerimiz arasın- da sıkışarak yer almak suretiyle gül yağ Jarımızın sürümünü temin, itibar ve hay- is le edeceğiz. Bunda muva'fak olabilmek için şuur ister ve bilhassa maksada sadakat ister. Alakadarların bu temiz mubitte çalışan müstahsillerin bek- lenen sadaka'i göstereceklerinden emi- nim, Şu halde bütün engelleri yıkmak kudretine malik bulunuyoruz. tesisinden maksat bu işte daha farla vak't kaybet. memek arzı ur. Takibettiğimiz gaye bu teşebbüsün bütün kâr ve faidelerinin inüstahsile ait olmasıdır. Bunun için fab- rika işler bir hale gelince gül yağcılarm- dan mürekkep olmak üzre teşkil edile- cek müstahsiller kooperatifine devrolu- macaktır. Fabrikanın temeli atılırken yüksek nüfuz ve ma en doğru en verimli istikamete keden ve yaratıcı kuvvetiyle bizim bizzat fey ir ilham kaynağı olan da» hi önderi: . * hakkında izhar buyurulan derin bağlılığa ve samimiyete ve mem- leketin haymrleişlerini, bütün istirhatini bir tarafa bırakarak bill yapan ve yar kından takip eden değerli | Başvekilim hakkında pek yerinde olarak © söylenen güzel sözlerle naçiz şahsım hakkındaki duygulara teşekkür ederim. Ispartahılar, çalışma zamanı gelmiştir. Hatta geçmek üzredir denilebilir. Şim- diye kadar hep müşavere ve konsultas- yon yapıyorduk. Artık valan isabetli teş- hisler koyarak çalışmayı emrediyor. Bu vatan emrine ağit ile, heyecan ile kojma- liyız. Bizim gördüğümüz refah yolu, muvaffakiyet yolu budur.,, i İtalyada Talebelere verilecek fa- şist askeri terbiyesi ROMA, 1. A.A. — Askeri nezaretler. le maarif nezareti ve faşist Teşkilâtı ara; sında irtibat vazifesini görecek olan mar kama “askerlik: ihzar ve ikmal müfettiş. liği, adı verilmiştir. Bu makam doğru- Gan doğruya Duçe'ye tabi olacaktır. Mü. fettişliğe ordu kumandanlarından, cene- bizleri dai- sev için tekim 18761, İstanbuldan Hüsnü Meh- met 4821, © Beyoğlundan Elis 21385, İstanbuldan Melâhat Fabri 1850, Ka-- dıköyden Körime 833, Diyarıbekirden dr. Kural 4372, Adanadan © Erdoğan Jsmail Halkı 26191, İstanbuldan Vah- ram Pellikyan (o 9225, Beyoğlundan Aşevni 7298, Ankaradan © Fahrettin 9224 İzmirden Özdemir, 398 Milâstan Jak m. p, Avram 20758 İs tanbuldan Nesimi Turgut, 739 Usküdar. dan Osman Niyazi, 6527 İzmirden Yü- Emin, 323 Malatyadan Behçet , 201 Ordudan © Siranuş, 5862 Giresundan Temel Ali, 1303 Mersinden Mümtaz, 31420 İstanbuldan Hacer Eşref, 3017 Samsundan Hasan Adem, 1471 Kadı - köyden Rüknettin, 16343 Ankaradan H Mehmet, 8579 Beyoğlundan Muhsin, 9349 Ankaradan Orhan Yal - maz Bey ve hanımlar. B MİLLİYET SALI 2 TEŞRİNİEVVEL 1934 HARİCİ HABERLER| Sofya mülâkatının neticeleri ulgarlarlaYugoslavların arasında ihtilâf kalmadı M. Yevtiç, M, Georgief, Bulgar dahiliye nazırı Kral Aleksandre Hz. Sofya sey- a Yugoslav Hariciye Nazırı ve Bulgar Başvekili bir otomobilde Sofyada BELGRAT, L(A.A.) — Kral ve Kraliçe, M. ' Yevtiş ve o maiyetle rile beraber dün (o alışam buraya dönmüşlerdir. Gazeteler, kendilerinin Bulgaristana vâki olan seyahatlarıma sayfalar dolusu yazı hasretmekte de- vam ediyorlar. Bu seyahatin, Balkan- ların ilerisi ü ibi bi tında, iki kardeş mil meşum ihtilâf devrinin kapandığını kaydetmiştir. Bun dan böyle onların uzlaşmasma hiç bir engel, hiç bir güçlük kalmamıştır. Neler görüşüldü SOFYA, 1 (Milliyet) — Evvelki akşam, Başvekil M. Kimon Gorgief, Ünion kulüp'te Yugoslavya Hariciye mazırı M. Yeytiç şerefine büyük bir ziyafet vermiştir. Bu ziyafette bütün 'nâzırlar, eski nazırların birçoğu, Tür kiyenin Sofya sefiri Ali Şevki Bey ve bütün diğer ecnebi sefirleri bulunmuş lardır. Ziyafet saat on buçuğa kadar 'devam etmiş ve bundan sonra N ve Yugoslav gazetecilerile ecnebi ga- zeteleri muhabirleri M. Yevtiç ve Bul gar nazırları tarafından kabul cal mişlerdir. M. Yevtiç gazetecilere yap tığı boyanatta demiştir kit “Sizi mlâ- kadar eden bütün meseleler resmi teb Hiğde yazılmıştır. Biz biç bir şeyi giz- . Tebliğin muhteviyatı ortadan kaldıraark, başla - nan teşviki mesaiyi devam ettirmek için kat'i karar vermişlerdir. Burada muhtelif meseleler mevcuttur. İleride ki müzakerelerin de her iki hükümet tarafından ayni ve daha iyi bi va içinde yapılacağına eminiz. Pasaport meselesi hususunda kar- #ılıklı münasebetlerin ve ticari rabi- taların inkişafı için münakalat ve ti « careti alâkadar eden sahalarda müm- kün olan her şey yapılacaktır. idinle Zayçar'ım demiryolile bir« leştirilmesine gelince, bu hem bizi, hem de nlâkadare eder. Biz Vidinle Ni dut ve Köstezille bağlamak istiyoruz. Fakat bunlar daha ziyade teknik me selelerdir. Ben, yalnız Yugoslavya ve Garple değil, Adriyatik denizi ile de rabıta tesisinin lüzumlu olacağını zan nediyorum. Bunların mali meseleler - den olduğunu da ilâve etmeliyim. Bun ları biz değil, ancak hükümetlerimiz halledebilir. M. Yevtiç “varılan müşahhas neticeler nedir?,, sualine gülümseye « rek şu cevabı vermiştir: — Halkı görüyorsunuz. Her iki memleket halkr da sevinç içindedir. Bütün meselelerin zamanında ve iyi vi Almanyada hasat bayramı Kumanovo'yu hu- ; yahatinden doğan feyizli neticeleri anlatıyor bir şekilde halledilmesi, her iki hü - kümetin kabiliyet ve iktidarına bağlı» dır, Bulgar Dahiliye nazırı M, Midilef matbuat mümessillerine şu beyanatta bulunmuştur: “Yugoslavya hükümdar larının kabul tarzından çok memnu - num. Dahiliye nazırı sıfatile bütün memleketten aldığım haberlere göre, Bulgar milleti Yugoslavya kralı ile kraliçe Mariyanın misafirlikleri ha - berini sevinçle karşılamıştır. Bunun yarın ve istikbal için ilk adım olduğu nu zannediyorum, , Çünkü bulundu - ğumuz yerde kalmiyacağız ve kalma- #malıyız. Daha ileriye doğru gidece - Biz, Dahiliye nazırı, Makedonya teş- kilâtı hakkında sorulan | suale demiştir ki : “ Biz'ın proğramımızda bi lekette devlet hâkimiyetini tesi esası vardı. Biz bunu yapük. Arttık gay- ri kanuni Makedonya teşkilâtı samile bir. teşkilât mevcut deği'dir. Hediyeler ve nişanlar SOFYA, 1 (Milliyet) — Yugoslav. ya kralınm ziyareti münasebetile M. Yevtiç, Saray nazırı M. Antiç, Yuyos- lavya kralınm yaveri M. İeçmeniç, saray mareşali Ceneral Dimitrieviç'i bir takım hediyelerle ve Yugoslavya krahnın yaverleri, Yugoslavya sefiri ve ataşamiliteri ve sefaret kâtipleri Bulgar kralı tarafından muhtelif de- receden medeni ve askeri hizmet ni - şanlarile taltif edilmişlerdir. Ecnebi gazetelerin yazdıkları SOFYA, 1 (Milliyet) — Ecnebi mat buat, Yugoslavya kralının Sofya ziya reti hakkında yazılar yazmakta do » vam ediyorlar. “Kurentul” isimli manya gazetesi, Yugoslav milletini hiç bir ihtiyati kayda lüzum görme « den Bulgaristanla anlaşma istediğini yazıyor, Bu gazetenin aldığı haberle- re göre, Sofyada yapılan müzakere - lerde iki memleket arasmdaki ihtilâf. hı meselelerin halli için ameli kararlar alınmaştır. “Norodui Misti” adlı Çek gazetesi, Bulgaristanla Yugoslavya arasında yaklaşmanın inkitasız bir şekilde de- vam ettiğini ve Kral Aleksandrın te- üsünü takdir ederek Slâv birliği- bileceğini kaydediyor. m vu bu mü yazdığı şmaaklede (Bulgaristanla olan vetlendirmeğe, Yugoslavya Balkan mi sakındaki müttofiklerile hemfikir & - larak hareket etmiş oluyor, Sofya ile Belgrat ae münasebetlerin iyi leşmesi, Sofya Atina arasındaki her cihetçe arzu edilen ve şeref, isti Jâl ve milli hayatma asla halel gel « meden, böyle müsait bir zamanda Bal kan misakına kat'i olarak iştirak et « mek için serbestçe rıza gösterecektir. M. Hitler ve M. Göbels birer nutuk söylediler M. Göbels diyor ki: Füber im, yekpare bir çelik gibi 66 milyon Alman peşinizden gidiyor HANELN, 1. X.A. (Almanya) — Bir dağın yamacında toplanmış 70080 köy- in huzurile kutlulanan “hasat bayra- üz na M. Hitler tiyaset etmiştir. Bay- ram yerine 80 tane, kocaman oparlör konuştu. Zirant nazırı M. Valter Darre, 200.000 Kadar aylağa iş temin eden yeni rejimin çifçilik siyasetini metetmiştir. Bunda” sonra sör alan propağanda azırı Göbüels, sunu demiştir: ” Fürertim, hava dalgasrile birbirleri- ne bağlı 70,000 köyü kendilerine şeref- İerini inde ettiğiniz ve Vaymar hayale tinden ve Demukrasinin & saçma sözler rindön onları kurtardığınız için, size milletin minnettarlığını beyan ediyorlar. Furer'im, yekpare bir çotik kalıbt gi- bi birleşik 66.000.000 Alman peşinizden | mekt: | gidiyor. Siz, köylüden, işçiden ve asker z . den bir devlet kurdunuz. , i Bu Rütuktan sonra, köylü bir kadın, | M. Hitler'e başakları ma bir çelenk vermiştir. Arkâsendan, kürsüye çıkan devlet rel» | si, hazirunu solâmladıktan sonra, yüz- (| binlerce irişinin hiçbir ayrı maksat güt- meden Hanelne gelişlerini fransız mat- | buatının ihtimal ki yanlış tefsir edecek- | lerini söylemiş ve betbinane mülâhaza- larda bulunmuştur. “ Biz, demiştir, kuvvetli olmağa mül- tacız. Bizler, ileri gitmiş bir işin değil, | iflâs etmiş bir müesseseni mi rıyız. Ancak, Alınan milleti kendi kudr- “ni anlamıştır ve vazifesini çok eyi bil- Sö Portakal nakliye iv ücretleri indirildi ANKARA, 1 (Telefonla) — Dörtyol Ticaret odası namına bugün şehrimize bir heyet gelmiş ve navlun ve ambalâj meseleleri hakkında odanın bazı temennilerini havi ma zbatayı Türkofise vermiştir. Bu te - mennilerin isafı temin iştir. D evlet demiryolları portakal sandıkla. rının nakliyesini Dörtyol - Haydarp aşa arasında 15 tonluk bir vagon i- çin son tenzilâtlı tarife olan 300 liradan 175 liraya indirmiştir. Kereste için vâki talepleri de temin olunmuştur. Dörtyol, henüz devlet şürasın - dan geçmemiş olmasına rağmen portakal istandardizasyonu için hazır- lanmış olan nizamnameyi bu sened miştir, en itibaren tötbik etmeği kabul et * Almanya en çok Türkiyeden mal ithal edecektir ANKARA, 1 (Telefonla) — Alman hükümetinin 24 Eylâlden iti- baren Almanyaya vâki olacak ithalâlı mütekaddim müsaade usulüne bağladığı malümdur. Izmir, Alman Ceneral konsolosu tarafından bugün Türkofisine gelen bir mektupta Tü sı akdinden beri gösterilmekte ola umumi rejimden hiç bir veçhile ma HAMBURG, 1 (Hususi) — Do layarak meali mahrem kalan bazı nın en fazla mai ithal etmesi lâzım bilhassa işaret ettiği haber verilme rkiye ihracatı için Klearing anlaşma» n hususi kolaylıklar ve muamelenin tazarrır olmayacağı teyit edilmiştir. ktor Şaht Alman ithalâtçılarını top- tavsiyelerde bulunmuştur. Almanya- memleketler meyanında Türkiyeyi ktedir. Ankara belediye aza namzetleri ANKARA, 1 (Telefonla) — Ankara belediye aza namzetlerini tes bit edecek olan fırka teşkilâtı yarın caktır. sabah Halkevinde bir toplantı yapa- Nafıa başmühendisleri arasında ANKARA, 1 (Telefonla) — met Nuri İzmir Nafia baş mühend Nuri Ismail İstanbal Nafia Başmük hendisi Cevdet Bey Erzurum Nafia başmühendisi Hıfzı Muhlar Sivas fia başı baş mühendisi Behçet Beyler Küta mişlerdir. Samsan Nafıa baş mühendisi Meh - isli İzmir Nafia baş mühendisi endisliğine, Istanbul Nafia baş mü - başmühendisliğine, merkez şöseler Nafia baş mühendisliğine, Sivas Na endisi Asaf, Bursa Naf iz baş mühendisliğine, Bursa Nafia hya baş mühendisliğine tayin edil - Matbaa kâğıtları serbest kontenjen listesine alındı ANKARA, 1 (Telefonla) — kanununun 328 A pozisyonuna da Jera Vekilleri heyeti gümrük tarife hil kesilmiş ve kesilmemiş matbaa kâğullarının F serbest kontenjan lis tesine alınmasını kabul! etmiş ve son kontenjan kararnamesinin üçüncü maddesine şu fıkrayı eklemiştir: “Iktısat Vekâleti bu kararname anlaşma muhaberesi halinde hil ve tesri maksadile kısmen veya ye bağlı T listelerini müzakere veya buluran memleketlere anlaşmalarını teş - tamamen serbest bırakabilir. , spanya kabinesi istifa etti MADRIT 1 (A.A.) — Ispanya kabinesi istifa etmiştir. e Fa iste bir düello Meclis reisimiz Sabık bir nazır ken-) Ve iki Vekilimiz disini tokatlıyan adamı yaraladı SEN MALO, 1. A.A. — Paristeki 6 subat hadiseleri esnasında Daladiye ka- binesi âzasından bulunan M.Gi Laşambır geçen gün, Paris istinaf mahkemesinde, M. Jak Rönuven den bir tokat yemiştir. Bu sebepten, dün, aralarında bir düello olmuş ve M. Rönuven yaralanmıştır. — Sen Malo ihtiyat zabitler birliği reisi sifatile M. Gi Laşambur'a şöhilüz eden ceneral Bartelemi bu reislikten istifaya mecbur edilmiştir. k Japon malı İngilterede ufak tadilâtla ingiliz malı diye satılıyor LONDRA, 1. A.A. — Daily Herald gazetesinin ifşasına selâhiyettar bulun duğu kaydı ile, verdiği were göre, Lan- kaşayır firmalarından bazıları, ufak te- fek tadilâttan sonra Ingiliz malı olarak ham keten bezi Japonyadan çok ucuza ingiltereden müstemlekelere almarak 1 ve M. Çaldarisin mühim beyanatı ATINA, 1 (Miliyet) — Başvekil Mösyö Galeri matbuat mümessilleri: ne beyanatta bulunarak yarın sale gününe kadar kükümetin notuna mu- halofetin cevap vermesini bekliyeceğini ve anlaşmak için muvaffakıyet (hasıl olmadığı takdirde yeni intihaplar yapa" cağını ve yahut Reisicumkur intihabı. ne gelecek misana talik ederek © ayan meclisinin lâğvına yürüyeceğini söyle- ere Müthiş bir fırtına VELLİNGTON, (Yeni Zelanda), 1; AA. — Çok şiddetli bir fırtına Vairara /| pa nahiyesini silip süpürmüştür. Demir- yollar münakalâtı durmuştur. Telefon, tolgraf ha'ları bozulmuş, yollar, yıkılan ağaçlarla kapanmıştır. Evlerin © camları kırılmış, damlar uçmuş, mahsül büyük zarar görmüştür. elle Simi İngiliz işçi konferansı LONDRA, 1. A.A. — Ingiliz işçi far kasının konferansı bu sabah iki milyon âzayı temsil eden 800 murahhasın huzu- ra ile açılmıştır. Dün Ankaraya vardılar, pek çok zevat tarafından karşılandılar ANKARA, 1. A.A. — B.M. Meclisi Reisi Kizım Paşa Hazretlerisle Harici- ye Vekili Tevfik Rüştü, Dahiliye Vekili Şükrü Kaya Beyefendiler bu sabah şehrimize dönmüşler ve istasyonda V. âl Beyler ve Vaşvekâlet müşteşarı, hususi kalem müdürü, hariciye, dabiliye vekâletleri erkânı, umum jandarma ku- mandanı, Ankara valisi, emniyet işleri rim ag Ankara emniyet müdü- rü ve < tülin eni gok zevat ve balk fare Birinci umumi müfettişlik asayiş müdürlüğü ANKARA, 1 (Telefonla) — Birinci müdürlüğüne de Dahiliye vekâleti hukuk müşavir muavini Bur. Adliye tefrik heyeti ANKARA, 1 (Telefonla) — Adi ye tefrik heyetini teşkil eden temyiz azaları bu akşamki trenle Eskişebire er Afyonda zelzele AFYON, 1 (A.A) '— Bu sabah 6,30 da hafif bir zelzele olmuştur. Haydutlar Amerikada bir lokantada kanlı arbede çıkardılar SEN JAKOP, (Amerika) 1AA— Buradaki lokantalardan birinde bü sa- bah çıkan kavgada dört kişi ölmüştür. Bazı haydutlar İokantacıya tasrruz e Büşler, o da haydutların başını öldürmü; tür. Bunun üzerine öç almak istiyen haydutlar, orütaki müşterilerden ikisini vurmuş diğer ikisini de ağırca yaralar mışlardır. Lokantacı, bunlardan birini daha yere sermiş (ve haydutlar hiçbir şey ölamadan savuşmuşlardır. Pariste bombalar PARIS, 1. A.A. — Dün akşam, eski Rus iplerine ait bir binada bir bomba patlamıştır. Olen ve | yaralanan yoktur. N