2 Ekim 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

2 Ekim 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Dün akşam sekiz sinema kapatıldı Fakat Darülâceze hissesini verdiklerinden tekrar açılmalarına müsaade edildi Bir kaç ay...
 -Muhterem mısafırlerımız Isveç veliahtı ve zevcesi Hz. bugün geliyorlar Veliaht Hz. bu ak.şam hususi trenle Ankaraya hareket
 Roktör n...
 Taze meyvadan 10-15 milyon İlira girebilecek Türkofis tarafından yapılan tetkikat iyi neticeler verdi Ankara 1 (Hususi) —...
 Yeni umumi meclis Belediye intihabına dün her tarafta başlandı Sandık başlarında çok kalabalık vardı, Halk Fırka namzetlerine
 eker ihtiyacımızı temin ediyoruz Yeni kurulan Turhal fabrikası da işe başladı Ankara 1 (Hususi) — Turhal fabrikası bir kaç

Sen ağa, ben ağa... Bu ineği kim sağa Sene 17 — No: 5741 — Flat her yerde 5 karaş Muhterem misafirlerimiz İsveç veliahtı ve zevcesi Hz. bugün geliyorlar Veliaht Hz. bu akşam hususi trenle Ankaraya hareket edecekler htın refikaları prenses Vollaht prens Güstav Adolf Hz. Loulse Hz. İsveç veliahtı Güstav Adolf Hz. ile zevcesi prenses Louise Hz. ve iki çocuğu bugün öğleden sonra yapurla şehrimize geleceklerdir. Prens ve prenses ve çocukları #aat on yedide Haydarpaşa rıht mina çıkarak hususi trene bine- eeklerdir. Tren saat 18,15 te An- karaya hareket edecektir. Prens ve prenses Hz. vapurda vali ve belediye reisi Muhiddin beyle muhabere müfettişi Hüsnü Rıza pasa, hariciye beşinci daire şefi Hulüsi Fuat, protokol şef mauavini i beyler tarafından selâmlanacaklardır. İstasyonda bir ihtiram kıtası bulunacaktır. Prens ve prensesler Vasaland âsminde bir şileple seyahat edi- yorlar. Bu vapur ilk defa olarak limanımıza gelmektedir. Vapur İstanbula İsveç eşyası çıkaracak ve buradan Türk eşyası alacaktır. Bütün İsveç milleti bu seyahate (Devamı 4 üncü sahifede) Isveç vellahtı Hz. ne refakat eden korimesi prenses Ingrld Taze meyvadan 10-15 milyon lira girebilecek Türkofis tarafından yapılan tetkikat iyi neticeler verdi Ankara 1 (Hususi) — Türkois | Son tetkikat bu iddiaların doğ- yaş meyva ihracatı hakkındaki | ru olmadığını göstermiştir, nite- tetkikatını bitirmiştir. Bir kaç ay- 'denberi devam eden bu tetkikat neticesinde Türkiyenin Ayrupa memleketlerine, taze meyva ih- raç edebileceği anlaşılmıştır. Şim- diye kadar Türk meyvalarının Av. rupaya ihracı için bir kaç tecrübe yapılmıştı. Bu tecrübeler iyi ne ice vermediğinden taze meyva ih- racatı hakkında alâkadarlar bed- bin görünüyorlardı. Halâ bir âddiaya göre, Türkiyeden taze Baeyva. ihracına da imkân görüle- miyordu, kim bir kaç sene evvel, Bulge İ tan ve Yunanistanda da ayni i dialara ve münakaşalara tesadüf edilmiştir. Nihayet (o Bulg: iki senedenberi taze meyva catına girişmiş, ümidin fevkinde neticeler almıştır, Yalnız Bulga- ristanın bu seneki taze meyva ih- bulacaktır, Yunanistanın ihracatı Bulgarlar. dan aşağı olmiyacaktır. Türkiye en iyi meyvalari çıka- ran bir memleket olduğu halde (Devami 4 üncü söhitsde) racatı 3000 vagonu SALI — 2 Teşrinievvel 1934 Dün akşam sekiz sinema kapatıldı Fakat Darülâceze hissesini verdiklerinden tekrar açıl- malarına müsande edildi Bir kaç ay evvel belediye ile si- nemacılar arasında çıkan itilA ye- niden şiddetlenmiştir. Hatırlarda- 'dır ki bu ihtilâf Darülâceze hissesi vermek meselesinden çıkmıştır. Sinema sahipleri kanunsuz bula- rak bu hisseyi vermek istemedik- lerinden belediye sinemaları ka- pakmıştır. Sinemalar uzunca bir müddet kapalı kaldıktan sonra dahiliye, belediye ve sinemacılar mürahas- larından mürekkep bir komisyo- nun toplanması ve meselenin ora- da tetkik edilmesi kararlaştırı muşta. Evvelki akşam belediye bütün sinemalara Beyoğlu merkez me- murluğu vasıtasile bir tebliğ gi dererek sinemaların derhal Darül- aceze hissesini vermeğe başlama- larını, ve vermiyenlerin sinema- larının kapatılacağını bildirmiştir. (Devamı 2 nci sahifede) Üniversite Rektör Cemli bey dün açılış nufkunu söylerken, (Üniversitede yeni ders senesi hak- kında tefsilâk ikinci sahifemizdedir.) Seker ihtiyacımızı temin ediyoruz Yeni kurulan Turhal fabrikası da işe başladı Ankara 1 (Hususi) — Turhal fabrikası bir kaç gündenberi işe başlamıştır. Fabrika idaresi açı ma resmi yapmaktan vaz geçmiş- tir, Gelen malümata göre Turhal fabrikası bu sene yeni kurulma: sına rağmen 1000 vagondan 'de şeker çıkaracaktır. Diğer fab- rikaların / çıkaracakları şeker. le beraber, Türkiye şeker istihsa- lâtı 6200 vagonu bulacaktır. Esasen Türkiye şeker sarfiyati 6500 vagon olarak hesap edil mektedir. Eldeki stoklarla bera- ber, bu seneki istihsal yekönu sar. fiyatımızdan fazladır. Bu itibarla dış piyasalardan, şeker getirme. ğe ihtiyaç kalmıyacaktır. 1 4 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbas) - 20113 (Klişo) Yeni umumi meclis Belediye intihabına dün her tarafta başlandı Sandık başlarında çok kalabalık vardı, Halk Fırka namzetlerine rey veriyor Yukarıda Fatihte sandık başında rey başında propaganda yapanlat; Lütfiye & Belediye intihabatı dün rin her tarafında başladı. Sabah sant dokuzda her belediye şube- sinde intihap encümeni âzı huzurunda kaymakam ve beledi- ye şube müdürü tarafından san- dik muayene edilerek boş olduğu görüldükten sonra ağzı mühürlen- di. Bundan sonra reylerin atıl masına başlandı. Beyoğlunda ve Eminönünde ill reyler intihap encümeni reisi ve kaymakam Sedat ve Raif bey- ler tarafından atılmıştır. Emin- önünde kaymakamdan sonra ilk veyi gümrük hamallarından Fet- tah efendi atmıştır. lırken, aşağıda sandık ir H. nutuk söyliyor İntihap sandığının başına ge... lenler, evvelce evlerine kadar da öitılan isimlerini ve defterdeki sıra numaralarını gösteren numar ra puslalarını intihap encümeni, özasma gösteriyor, isimlerini bul- durduktan sonra reylerini sam diklara atıyorlardı Sandık başına gelenler hemen. umumiyetle Cumhuriyet halk fır kası namzetlerine reylerini ver. mekle beraber, listedeki bazı isim- leri siliyorlardı. En çok isim Tinen yer, Beyoğlu Jisteleri Bu vaziyet bu şekilde devi A üncü, sahifede) Devam 4 ür çalıp, gürültü eitim? elediye seçimini anlatim hocanimliı.