2 Ekim 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

2 Ekim 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

E b Öneren i © Yu içine limon sıkmalı ve bunu saç- man A NA Sahife 6 > AKŞAM 2 Teşrinievvel 1934 Ütü Dikkat edilmesi lâzım gelen noktalar İyi şmuntazam ütü yapabilmek için bir kaç noktaya itina etmek lâzımdır. Birinci şart ütülerin gayet si- cak, kızgın olmasıdır. Yalnız ütü: lenen şeyi yakacak kadar kızma- malıdır. İkincisi çamaşır | nemli olmalıdır. Çamaşir yıkan- | dıktan sonra toplarken hafif ru- tabetli ola ilenecek pete yerleştirilmeli, ise, ütülenmezden evvel üzerleri- ne su serperek yuvarlamalı ve öylece bırakmalı. Çamaşırların kumaşı çok ince ise ütülenmezden evvel tamamile ıslatmalı, sıkmalı, ve kuru bir hav- lu içine sararak bir iki saat bırak- tıktan sonra ütülemeli. Büyük çarşaflar nemli olduk- lari halde ütülenirken ekseriyet. le kurur, bunlar için bir bezi suv Ya sokarak ıslatmalı, ve ütülene- cek kısma sürmeli, En mühimmi de ütü Sert tahta üzerinde ütülenen şeye ns kadar itina edilse iyi olmaz. Muhakkak masası üzerine yumuşaklık verecek bir kaç kat fenilâ konulmalıdır. Bu fanilâ örtüler üzerine de beyaz patiska bir örtü açmalıdır. Mendiller daima ıslak, ve Bün altı gayet temiz olmalıdır. Bunlar bu suretle ütülenirse ke ten hissini verir, Saçların rengi Bazı kimseler yaz aylarında gü- ifade ederek saçlarının rengini açmak isterler. Koyu saçlı olanlar papatya su- masasıdır. larına sürdükten sonra güneşle durmalıdırlar. Saçın daha açık renk almasını istiyenler oksijenli $u sürmelidirler Sarı saçlara moda olan kızıl Sonra sabunlu ılık su içe kahve kaşığı toz halinde kına ka- Tıştırmalı bu suyla başı yıkamalı ve sonra güzelce çalkalayıp gü meşte kurutmalıdır. Çikolatalı kek 3 yumurta, 125 gram çikolata, 125 gram tereyağı, 125 gram toz şeker, 60 gram iç badem, 60 gram un, bir kahve kaşığı toz halinde vanilya almalı. Bademlerin iç kabuklarını ayık- ladıktan sonra makineden geçi meli yahut havanda döğmeli. Çi- kolatayı rendeledikten sonra üç dört kaşık suyla ateşte karıştıra e SU indire. Tek çıköllla daha sıcakken tereyağını atmalı ve hep ayni tarafa çevirerek krçma gibi bir mahlât elde etmeli. Yumurtaların yalniz sarılarını birer birer karıştıra karıştıra ilâ- ve etmeli, sonra şekeri, unu, va- ilya, bademi daima karıştırarak ilâve etmeli, sert oluncaya kadar irtülmüş yumurta akla Tını, içine atarak ayni tarafa çe virerek karıştırdıktan sonra yağ Janmış bir tepsiye dökerek orta st. fırında 445 dakika görmeli. - * Bir odanın köşelerine eşyayı uydurarak koymak âdeta bir hü- merdir. Oda büyük değilse kö şelerinden istifade etmek pek zor- dur, “çünkü köşeye konulan her eya fazla yer işgal eder ve odayı daha küçük gösterir, Resimde görülen üç köşenin tefriş tarzı küçük bir odayı bile büyük gösterir. Birinci resim yemek odasının Bir zamanlar kürk ısımak için kullanılırdı, Halbuki bu sene kürk o kadar moda ki lüzumlu lüzum- suz yerlerde kullanılıyor, Resim- de görülen modellerdeki kürklerin hepsi kısa kıllı ve yumuşek olar taupe (top) vison, astrakan, pow (sulen) gibi kürklerdir. 1— Kalın çizgili kadifeden inden istifade yolunu gös teriyor. Beyaz tahtadan yapılı len renk yağlı boya cilâ ile boyan- mış üç katlı küçük bir büfe görü- Yüksekte bulunan iki rafa isteni- masasıdır. Dolabın aşağısına ve kısa bir ceket üzerine kürkten kravat, 2 — Siyah poulain kürk ile süs- lenmiş siyah çanta eldiver. ve ke- mer. 5 — Kahve rengi kitrkle sü lenmiş bir etek üzerine kiremit rengi kadifeden bir tünik giyik miştir. üst raflarına kitaplar konuluyor. Ortadaki boşluğa radyo yerleşti- rilmiştir. Önde açık duran kapak Yazı yazılacağı zaman açılır, iş bi- tince kapatılır, ve muntazam bir dolap şeklini alır. Üçüncü resim bir salonda di- van konulacak yer olmadığı za- e ederek iki güzel bir di. man köşeden istif 4 — Siyah kürkten kloş bir pe- lerin ve aynı kürkten bere çeklin- de şapkası. 5 — Yeşil kadife bir elbise ile Giyilen kenarı siyah kadife ortası siyah kürkten yapılmış şapka el- bisenin yeşil kadifesile şapka süs- lenmiştir. Dudakların çatlamasına karşı Bazı kimselerin fazla güneşte kalmaktan, rüzgârdan bilhası deniz suyundan dudakları çatlar, kurur ve pul pul olur, Buna çare sabah akşam dudakları mürver suyu ile yıkamaktır. Bir litre sıcak suya otuz gram mürver çiçeği atarak çay gibi haşlamalı. Bu su soğuyunca kul. lanmalı. Yatarken de kakao kay- mağı sürülürse dudaklar yumuşak ve kırmızı olur. “çıkaran bir Elbiselerdeki lekeler Elbiselerdeki ber türlü lekeleri Ayni miktar amonyak, eter ve doksan derece lik ispirtoyu bir şişeye koyarak karıştırmalı, Bu ilâçla silinen Je- keler çıkar, elbise temizlenir. Bu ilâç kararmış olan sırma işe lemeleri de yeni gibi parlatır, Çillera karşı Tere kaynatılıp suyu yüze sü- lürse çiller pek çabuk zail olur- muş. Camlardaki boya lekeleri Boyatılan bir evin camlarına yağlı boya damlar ve kurursa bun- ları temizlemek zannedildiği ka- dar güç iş değildir. Bazı kimseler bunlari kes bir çaki ile kazıyarak çıkarmağa uğraşırlar. Bunun camlarda çiz- giler, izler bırakması ihtimali var- dır. En kolay usul keskin ve kay- nar sirkeye batırılmış bir bezle lekeleri silmektir. Camlar terte- miz olur. Tahta kurtları Bunların zararının önünü almak için çare Bu kurtlar o kadar küçüktür ki gözle görmek mümkün değli dir. Yalnız eşyalara musallat ol- dukları, eşyanın altında bulunan toz halinde beyaz tümseklerden anlaşılır. Bir eşyanın altında böyle toz tümsekleri görülürse eşyayı tere- bentin esansı ile silmek ve küçük delikleri balmumu sürerek tıka- mak lâzımdır. Evdeki cilâl ve yağlı boyalı eşya her hafta ta- rife le şu cilâ ile silinir ve par- latılırsa katiyen kurtlanmaz. Hafif ateşte ve toprak bir kap içerisine 50 gram beyaz balmu- mu, bir bardak su ve ceviz büyüle lüğünde İarbonat koyarak erit meli. Tahta bir çubukla mütema- en karıştırmalı. Hepsi iyice eriyip hallolunca ateşten indire- rek soğumağa bırakmalı, Bir bezi bu cilâya batırarak €şyaların her tarafına sürmeli, Bir kaç dakika sonra kuruyunca. ir bezle parlatmalı, Cildi yumuşatmak için “Açık hava gezintileri ve sonba- har rüzgârları rutur, Cil ve taravetini lü yüzün cildini ku- inizim yumuşak olması muhafaza etmesi için her akşam yüz yıkandıktan sonra şu ilâçtan bir pamuk üze- rine akıtarak yüze sürme 100 gram gülsuyu, 20 gram gili- Serin ve 50 santigram toz halin- de tanen. Kınakınalı şurup Lâleli D. Z, hanıma: Mukavvi olac ak içilen kınakmalı kara üzüm şerubu şöyle yapılır: Bir kilo kara üzümü, çöplerini ayık. ayıp, makineden geçirmeli, İki bire ile ateşe koymalı, hafif ateste Gu, yı yyanya kalıncıya kadar kaynatmalı. 50 ğaduğu zaman süzmeli, Diğer te kırmızı kınakınaların bi den 25 gram alarak havanda dövmeli ve 100 gram seksen ber dererelik ispir. 49 içerisine atarak kapalı bir kep içe gösinde yirmi dört saat durduktan sonra ine üzüm suyunu atarak on gün bırakmalı, Bu müddet zarlında arassa karışt. malı, sonya bülbentten süzmeli ve filire eemeli. Litre başına alımış gram şeker Ae çek ye ye Bu ilâç şarapla yapılırsa daha mu- kayi olur. Onun da reçetesi şarlure 25 gram kısakına, 100 erim alimiş derecelik ispirto, bir Hire kırmızı, yaz hut beyaz şarap, i Diğer şurup gibi “hazırlanın, yalsız ispirto ile kınakına yirmi dört saat bir arada kaldıktan sonra üzüm suyu yerine şarabı ilâve etmek lüzime Şampanya taklidi İstanbul N. 5, hanıma: Sorduğunuz likörler ve şampanya teke idi şöyle yapılır. Şampanya: Bir sişe beyaz sarap içe isine allı gram toz halinde nebat şekeri. iki gram seride tartrigue, allı gram bi karbonat dö sut, atmalı Ve şişenin tz pasını çabuk kapamalı. Bir parça kele ni tapa üzerine sararak sıkı ıkı sicimle bağlamalı. Beş on dakika sonra sam. panya hazırdır. Sorduğunuz diğer likör tertip gazeteye yazmak pek uzun sürer. Ad. yesinizi bildiriniz size yazalım, Tıraş yüzünden cildin tahrişi Pendik B. Sıtkı beye Tıraş yüzünden cildin fazla tal edilmemesi için şu pomat iyilir: Toz halinde görme adrayanle 10 ram, göluyu 160 gramı, gliserin 40 gram, acide salieyliğüc 2. santigram, menihol eristalize | santigram, "Gömü pliserin içerisinde ezerek erit meli, karıştıra karıştıra gülküyunu, ao a damla alcool içerisinde eritilmiz man tol ilüve etmeli Pomat haline gelince bir kap içerisi ne koymalı. Tıraş olduktan sonra bir tülbentle bu pomattan pek az olamk. yüze sürmeli.