8 Ekim 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

8 Ekim 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

MİLLİYET PAZARTESİ 8 TEŞRİNIEVVEL 1934 TARİHİ TEFRİKA: 159 İttihat ve Terakki! (BAHAEDDIN ŞAKIR BEYİN BIRAKTIĞI VESIKALARA GORE) Her hakkı mahfuzdur. Yazan: A.C. Senelerce gösterilen hüsnüniyete rağmen Bulgarlarla iti- lâf bizim içinmümkün görülmeyor Tahlif merasimi, şube erkânı €- sasiyesi tarafından da, daima ceh- | ren icra ettirilmelidir.Meselâ bir ma sanın üzerine bir Kelâmıkadim, bir ta ıfın da royelver, kama, Osman- ğer eli o eşyaya mevzu bulunduğu halde bir taraftan okunan yemin sureti kendisine yüksek sada ile tekrar ettirilmelidir. Merkeze gön- derilmesi usülden olan imzalı ye - min suretleri, şube erkânımın imza- 1: yeminlerinden ibaret olacaktır. Sair âzanm tahlifnamelerini şube erkânı saklar, Şubelerimizin ekser mahallerin. de tahlif merasimi ve ithal sureti esrarengiz bir surette cereyan eder. Şöyle ki: tenha ve emin bir tahlif mahalli (bir hane, bir orman ve saire gibi) Hazırlanır. Şubenin er- kânı esasiyesi baştan aşağıya ka - dar ve yalnız görmeğe mahsus iki deliği olan uzun bir kırmızı kumaş | giyerler. Tahlif edilecek olan zat, gece gözleri bağlandıktan veya göz lerine içi doldurulmuş bin gözlük takıldıktan sonra hazırlanan ma - halle sevkedilir. Oraya geldiğinde gözlerindeki bağ veya gözlük çıka. © rılır. Karşısında gördü; kırmızı kıyafetli adamlardan birisi tarafın- dan yemin ettirilir. Ondan sonra bu adama bir riu- mara verilir. Artık daima o nu - mara ile yadedilir. Bu ithal usulü memleketimizin buğünkü haline pek muvafıktır. Çünkü âzayı esasi. yeyi kimse tanımaz. Bununla bera- ber âza arasında mutlak bir mek- tumiyet câri olur. Herkes — yalnız kendini ithal edeni bilir. Bir lık çıkarsa bile iki kişi arasında ka- hır. Bu usül teşkilâtın faydası ve te- siri pek büyüktür, Şimdiki hükü - ez aye mine galebe İması, ik olduğu teşkilâttan ii İeri geliyor. Onun kuvvei liN ve memurları var. Bizimde ona karşı bir icra kuvvetimiz ve hususi memurlarımız teşkil olı K Osmanlı zabitterinin genç ve mü. e br, hamiyetten doğan bir şevk ve galeyan ile akın akın şubelerimize iltihak etmektedir. Bu hâl, betbaht memleketimiz için ye- ni bir hü-riyet beşaretidir.,, Evet, bir taraftan Terakki ve İt tihat Cemiyeti şubeleri gerek adet gerekse âza itibarile artmakta iken diğer tarâftan Ermeni komitelerile de icraat hakkında çizilen progra. mın tatbiki için hazırlıklar yapılı. yordu. Fakat arada sırada bu Er- meni komitelerile ihtilâflar çıkı - yordu. Meselâ Ermeniler, Bulgar - ların dahi bir gün ittihada girecek. lerini ileri sürerek Bulgar komite- leri aleyhinde yazılar yazılmama - sını istiyorlardı. Bu meselelere dair cemiyet tarafından “Droşak,, komi- tesin: yazılan bir mektupta denili- yordu ki: “Memleket dahilinde dağıtılmak üzere elli nüsha Şürayi Ümmet iste- iğinizi yazıyorsunuz. çıkan nüshadan m elli ilmi cek; yoksa fırsat buldukça mr gön- ? Bunu lütfen bil. dermek lâzımdır diriniz. Göndereceğiniz neşriyatı inkılâ biye listesini bekliyoruz. 5 Tebriz'deki zevat için verilecek parolayı da lütfen bildiriniz. Bitlis, Erzincan ve civarma gönderilecek mektuplar (Nece:ma Posta) namındaki teleri Bulgarların bizim li? ne muvafakat ve ne iştirâk edebi - Jeceklerini kat'iyyen ilân etmiş ve masında Bulgarla- yada hattâ kongre es Yın icraat komi ildi. Bu be - Yannamelerde ahalinin masum ve memurların mes'ül oldukları beyan alde pane bözünah ahali yor ve evleri yakılıyor! 1 cinayetler kongrenin gön Bu s0; 'derdiği : davetnamelerden sonra ika edilmiş olduğundan ** Bulgarların maksadı pek açık bir surette anla- sılmış oluyor. S-nelerce gösterilen hüsnüniyete rağmen Bulgarlarla i- tlâf bizim için mümkün görünmü- YT: Pasis merkezi Droşak komitesine bunlari yazmakla beraber Bulgar. larla anlaşma yolunu bulmak ve a- ramaktan da geri durmuyordu. Se- lânikteki dahili merkeze verilmek üzere Sâi Beye (Talât Paşa) yaz- dığı bir mektubunda diyordu ki: “Bulgar komiteleri tarafından bı rakılan beyannamelerin tercümesi- ni aldık. Mektubunuza geç cevap verildiğinden ve “Şürayi Ümmet” in çıkmamaısından dolayı şikâyet ediyorsunuz. Cevabımızın teahhürü sizin için hâkketti mekte olduğ: muz mühürleri beklememizdön ile- Fi gelmiştir. “Şürayi Ümmet, e ge- lince; elimizde kâfi miktarda hu - rufat bulunmaması ve sipariş edi- Jen harflerin mukavele hilâfına hâ- | lâ gelmemesi şimdiye kadar “Şâ - rayi Ümmet, , in tab'ını tehir etmiş- tir. Elde bulunan hurufat ancak sekiz sayıfalık nüshayı dört defada ikmali tab'a kâfidir. Yani bu defa- ki gazele dört defa tertip edilerek basılmağa verilmiş, basılmak için sıra beklemiş ve dört defa da dağı. tılmıştır. Yakında gelmesi bekle - nilen harfler sayesinde bu mahzur lar kalkmış olacaktır. Dahili nizamnamenin, gönderi. len ceza faslındaki bazı noktalara heyet âzasından bazıları, ihtar ka- bilinden, itiraz ettiler. Şöyle ki: “Madde 3 — Heyeti hâkime mu hakemeyi ve hükmü maznunun gi- yabında icra ve ita eder; (o ancak fevkalâde lüzum hâsıl olduğu ve imkân müsait bulunduğu takdirde maznun bizzat celp ve isticvap olu- nabilir.,, deniliyor. Bir mücrimin cürmünden haberdar edilmeyerek isticvap ve müdafaası bilinmeye - yacağı; Dreyfus meselesinin esası ve divanı harbi askerinin o umum tarafından takbihi, cürüm vesikası addolunan kâğıdın mumaileyhe gös terilmemiş c!nasından ibaret bulun duğunu zikr i'e bu hususun tekrar dahili heyeti merkeziyenin nazarı - iierin arzolunmasını talep etti. ler. Mehmet Efendi (Dr. Nazım Bey) biraderimizin İzmirde müşkülâta maruz kaldığından bahsediyorsu - muz. Bunun böyle olacağı pek ta- bii idi. Çünkü bu aralık Abdülha- mit hükümeti her şeye fevkalâde dikkat ediyor. o Mithat Paşa zade Ali Beyin dil izliğin « m ve Sabahattin Bey fırkasının iyatsız â iv “ Sudan elektrik Kastamonu için bazı pro- e eri TABONU, 7 (A. A) — vi, Tonya, Küre belediyeler . Projeler Ni a Vekâletinin tastikma arzedilecek ei sisata hemen başlanacak, beş ay zarfında kasabalar elektriğe kavuşacaktır. Araç belediyesinin elektrik tesisati bitmek ü- yş Makineler İsviçre'den yola çıkarılmış. pe Nüfus U. müdürü TRABZON, 7 (A.A.) — Nüfus ve iskân umum müdürü Ali Galip Bey üş gün şehrimizde kalarak ve tetkikle- tini bitirdikten sonra İstanbula hare. ket etti, Uşak şeker fabrikasında UŞAK, 7 (A.A.) — Şeker fabrika ie işe başladı. Yeni şöker bugün çıktı ü e, M. Mussolininin #4 L MİLANO, 7 (A.A.) — M. Musso- lini katederal meydanda toplanmış olan muazazm bir kalabalık huzurun da Milânolu işçilere hitaben bir nu - tuk irat etmiştir. Duçe bu hutkunda evvelâ iktısadi meseleelre temas etmiş ve bunlar için yezâne hal çaresi olarak korporasyon usulünü ileri sürmüştür, Bundan son - ra Baride söylediğini tahattur citire » hadaki hedefi, Italyan milleti ha yüksek bir içtimei adalet old iğu- nu kaydetmiş ve bunun emin bir iş, âdilâne bir yevmiye, rahat güh temin ederek inkişaf ve salâh u- ğurunda büyük yardımları olacağını ve amelenin dalma yetiştiricilik malü matını artıracağını ilâve eylemiştir. M. Mussolini, geçen asrın sermaye kudreti asrı ünvanını haiz olduğu gibi rın da mesai şerf. ve küdreti a8 rr olacağını söyliyerek bütün gayretle rin ve bütün azimlerin bir araya inesiyle ve fennin yardım sayes #um geldiğini söylemitşir. M. Mussolini siyasi ufuklara göz a- tarken bilhassa Italya ile hudüt-birli- ği olanları kasdettiğini ve bunlara kar yıt kalmanın kabil olamıyacığı .eya hasınane veya dostane bir va- t almanın lâzım geldiğini âöyle « dikten sonra demitşir ki: “Evvelâ şarktan başlıyalım, Ne Vezonun ve ne Adriyatiğin öte tarafında bulunan komşularımızla bi- zi kalbizimizin en derin yerinden ya- valayan hücumlarma gazetelerle de « vam ettikçe münasebatrmızı ıslah için ortada büyük bir kabiliyet olm. meydandadır. Yalnız diplomasi prot2 kollarında donmuş bir halde kalmıya cak ve fakat ahalinin & kalbine kadar işleyecek bir dostluk siyaseti için ilk şart İtalyan ordusunun kıymeti hak - kında en küçük bir şüphe bile gösteril , memesidir. Bu ordu bütün müttefik - ler için harbetmiş, evlâtlarının en kıy metlilerini Darsoda, Makedonyada ve Bligny'de feda eylemiş ve ancak 1918 haziranda Piya ve sahillerinde baş - lıyan müşterek zafer için 600 bin ölü vermiş bir ordudur. Avusturyanın istiklâlini müdafaa ettik ve müdafaa etmekte devam ede ceğiz. Bu, boyu küçük, fakat ruhu büyük bir başvekilin kanı ile tarsin e- dilmiştir. İtalyayı tecavüzkâr fikirler beslemekle veya Avusturya cumhuri- yeti üzerine bir nevi himaye vazını dü günmekle itham edenler ya hâdisatı bilmiyenler veyahut söylediklerinin hi | 7 HARİCİ HABERLER alyan Başvektili İtalyanın siyasetini izah ediyor M. Mussolini silâhsızlanma konferansını gömül müş bir ölütelâkki etmekte ve buna tekrar can vermenin imkânsız olduğunu söylemektedir yeni bir nutku lâfı hakikat olduğuna vâkıf oldukları halde yalan söyliyenlerdir. Bu fırsatla şurasını da iddia edebi- lirim ki Almanyasız Avrupa tarihinin inkişafı Almanya hariç bırakılmak şar tiyle kabili husul değildir. Buna mu- kabil Almanyadaki bazı cereyanların da bu memleketin Avrupa ahengi umu- misi arasından çekilerek yalnız başı - na yaşamak fikrinde olduğu hissini vermemeleri icap eder. İsviçre ile olan münasebetlerimiz. iyidir. Ve bu münasebetler yalnız önü müzdeki on sene zarfında değil daha birçok zamanlar iyi kalmakta devam edecektir. Biz yalnız tessin kantonu- nun İtalyanlığını muhafaza ve tah - kim etme: tiyoruz. Bu yalnız bi - zim değil ayni zamanda İsviçre cum- huriyetinin de menafii ve istikbali muk- teziyatındandır, Fransa ile olan münasebatımız bir senedenberi hiç şüphe yok ki şayanı kayıt bir derecede iyileşmiştir. t İe arzu ettiğimiz blirse bu hal yalnız menafii için değil, umumi menfaatler çin de faydalı ve mahsuldar bir hâdi- se olur. Bunu teşrinievvel nihayet teşrinisani bidayetine doğru anlıyabi: leveğiz. » — Silâherzlanma konferansının aka - mete uğradığından beri Avrupa mil. letleri arasındaki münasebetlerin iyi » leşmesi çok faydal: bir hal kesbetmiş- tir. Şüphe yok ki M. Henderson her iyi İngiliz gibi inatçı bir zaltır. Fakat ar- tık gömülmüş olan bu ölüye yeniden hayat veremiyecektir. Umumi vazi - yet bu halde iken İtalyan milletinin tam ve şamil bir atkeri hazırlığa kar rar vermesi sizi mütehayyir edemez, Bu da zaten korkorasyon sisteminin başka bir cephesidir." İşçi kıtaatınm maneviyatı lâzım geldiği derecede yük sek olmalıdır. Bunun içindir ki biz da ha yüksek bir içtimai adalet nazari - ei heri sürdük. Memleekt dahilin- kendine lâyik hayat şeraitine mail olamıyan millet sirâsı geldiği vakit lâ ğım gelen randmanı veremez. İstikbai Bakkında pek uzun nazariyeler yürüt meğe muktedir olmamakla beraber fa şizmin bu asırda İtalya ve Avrupa me deniyetinin bir nümunesi olacağına ka naatimiz vardır. Buna inanımız, bu husustaki azmimiz bir granit parçası kadar sağlamdır. Eğer sulh, hakiki ve mahsuldar bir sulh adaletle ber yürüyerek devam ederse, biz top larrmızın, tüfeklerimizin ucuna defne yaprakları sarabiliriz, Fakat böyle ol mazsa adamlarımız sırası geldiği va- kit süngülerinin ucunu zafer yaprak- lariyle söslemeği de bileceklerdir.,, Yunanistanda M. Zaimis itilaf için teşeb- büste bulunuyor ATINA, 7 (A.A.) — Reisicumhur Zaimis yeni intihabat © kanımunun ' üreceği tahmin Kral Aleksandre Fransa yolunda aa, Yugoslavya kralını hamil kruvazör hareket etti BELGRAT, 7 (A.A5 — Yugonlav. ya kral ve kraliçesi dün akşam Zeleni- ke gelmişler ve geceyi orada Doubro- vnik krüvezöründe geçirmişlerdir. Sabahleyin, kral Aleksandr ile kra- Tiçe Mari Zelenik civarında ufak bir tenezzüh yapmışlar ve sonra vapura av- det etmişlerdir. Saat onda Doubrovnik krüvazörü Yugoslav suların. terketmiş ve halk krüvazörün hareketi esnasında kral ve kraliçeyi hararetle alkışlamıştır. Zelenikte kıral ve kraliçe, merkez ku: mandanr ve mülki ve askeri memurlar e e Bulgar hariciye umumi kâtibi SOFYA, 7 (A.A.) — Hariciye w- mumi kâtibi M, Redafin istila ettiği ve yerine matbunt müdürü M. Hristofun Paraşütle Milet 1000 metreden inerken radyo neşriyatı BERLİN, 7 (A.A.) — Alman vad- yo idaresi, dün akşam bir tayyare şen- liği tertip ederek, dünyada henüz mis- li görülmemiş bir yenilik yapmıştır. 1000 metre yüksekte uçan bir tay- yarenin içinden boşluğa atı- Jan adamın biri, elinde 8 kilo ağırlığın. da kısa mevceli bir telsiz aleti ile, iniş esnasında bütün duyduklarını neşret- miştir, Bu tecrübe muvaffakıyetle netice» lenmiştir Havanada karışıklıklar Bütün polis kıtaatı ani mukabeleye hazır bulunmaktadır. Tramvayların ya- nında mitralyözlerle mücehhez polis a- rabaları yürümektedir. Milli işçilik konfederasyonu 24 saat- bir grev emzi vermiştir. Bu hareket talebe tarafından yardım görmektedir. Bir tayyare Rİ Bir anzadan dolayı top- raklarımızda yere indi ADANA, 7 (A.A.) — Londradan Bombaya gitmekte olan M. Go: Node, M. A. K. H. Bünseyil, M. 8. K. Moj- hta, M. K.R. Gazdarin, M.N. J. Na- ralkarın rakip © oldukları dört İngiliz tayyaresi birisinin makinesinde husule gelen arıza yüzünden şehrimize inme « ye mecbur kalmışlardır. Tayyaredeki arıza tamir edilerek iki saat sonra hepsi birden seyahatleri. ne devahı etmek üzere havalanmışlar. dir. nin. Za > Mamaradaki deniz faciası hükümet merkezinde derin ieessür uyandırdı ANKARA,7 (A. A.) — Marmara'da vakabulan deniz fâciası hü - kümet merkezinde derin bir teessür uyandırmıştır. Dahiliye Vekili Şükrü Kaya B ey kazanın sebep ve müsebbipleri- nin derhal meydana çıkarılmasını ve cesetlerin buldurularak merasim: le defnedilmesini telefonla İstanbul Valisine emretmiş ve kazazedele» “ rin ailelerine Vali vasıtasile hükümetin taziye ve teessürlerini bildir- miştir. > 1 işli Dahiliye memurlarının sicilleri ANKARA, 7 (Milliyet) — Dahiliye vekâleti dahiliye 'memurları- nın terfileri ve sicilleri hakkında (bir kanun projesi hazırlamaktadır. Vekölet muhteNf vekâletlerin ve Klhassa milli müdafaa vekâleti- nin terfi ve sicil kanunlarını tetkik etmiştir. Proje dahiliye memurla- rinin terfiklerini daha esaslı bir şekle raptetmekte ve sicilleri munta « zam bir şekle sokmaktadır. Karasu bataklıklarının kurutulması AKSARAY, 7 (A.A.) — Sıhhat Vekâletince keşfi yaptırılan Kara- su bataklığını kurutma ameliyesin e Niğde valisi ve Konya sıtma müca- dele reisi huzurlarında bugün merasimle başlanmıştır. 1700 amele çalış maktadır. Halk ve köylüler cumhuriyetin bu feyizli ve hayırlı işini ha- raretle tesit etmektedir. Bu bataklı ğın kurutulması Aksarayın sıhhat ve iktısadiyatı için çok faydalı olacaktır. Müke'lefiyetlerini yapmak üzere çağırılan köy ameleleri davullarla iş başına gelmektedirler. Maarif Vekili Afyonda AFYON,7 (A. A.) — Maarif Vekili Abidin Bey bugün buraya geldi. Lise ve ilkmektepleri teftiş etti. Dershanelere girerek ders tak - rirlerini dinledi. ESKİŞEHİR, 7(A. A.) — Maarif Vekili Abidin Bey dün buraya gelmiş ve ilkmekteplerde tetkikler yapmıştır. Vekil Bey lisenin bir ân önce açılmasını emretmiştir. > Jtalya ile yeni ticaret itilâfı ANKARA, 7 (A. A.) — İtalya ile aramızdaki ticari itilâfın bazı kısımlarını değiştiren 29 - 9 - 934 tarihli nota imza ve taati edilmiştir. İtilâfın listelerine ait bu tadilâta göre kontenjanlı takas maddele- rinin kontenjandan kaldırılarak ga yrı mahdut surette İtalya'ya girme- si temin edilmiştir. Vekiller Heyetinin tastikına ar zedilen yeni itilâf tastiktan sonra imza tarihinden itibaren mer'i olac aktır. “ Ankarada intihabat C. H. Fırkası Belediye seçimi için dün namzetlerini ilön etti ANKARA, 7 (Milliyet) — Cumhu- riyet Halk Fırkası Ankara (o belediye akbaba sağlan" için denle etiği» dani zetleri ilân etmiştir. Namzetler şunlar- dır: Bankası müdürü, Ahmet & Hanif oğlu tüccar, Ahmet Hamit doktor, Ali Vahit döktor, Arif Hikmet avukat, Asım tüc- car, Bilâl belediye meclisi azası, Cafer Tayyar Cumhuriyet Halk Fırkası Dum- Iupmar nahiyesi idare heyeti reisi, Cemal tayyare ifiyankosu satış m, Celâl Apti doktor, Fethi Belediye Meclisi âzası tüc- car, Feyzi Kütükçüoğlu Belediye Meclisi âzası, Ekerm avukat, Emin Halim avu- kat, Halim belediye meclisi azası, Hayrul lah avukat Belediye Meclisi âzası, Ha - Jim mimar Belediye Meclisi özası, Hâmit Belediye Meclisi â Haşim Koğiği Nahiyesi ocak idare heyeti âzası tüccar, Hilmi lâkılâp Nahiyesi idare heyeti reisi, Hüseyin Ertuğrul doktor Belediye Mecli- si âzası, İskender Belediye Meclisi âzası, Ismet Iş Bankası şeflerinden, İzzet Em- lâk Bankası merkez müdürü, Ibrahim Ra- uf avukat Be'ediye Meclisi âzası, Ibrahim Kemal avukat, Ibrahim C. H. F. İsmet paşa ocağı reisi, Ibrahim C, H.F, Hisar ocağı idare heyeti âzası, Kenan mütekait miralay Etlik nahiyesi 1, H. âzası, Kemal Imalâtı harbiye ocağı idare heyeti âzası, Mustafa Cemal mühendis Belediye Mec nom, Nusret Belediye Meclisi âzası, Nuri C. H.F, Yenice ocağı idare heyeti reisi, Nurettin eczacı Belediye Meclisi âzası, Osma Taheildarağla Belediye Medisi & Zası, Osman İmalâtı harbiye ustabaşıla- sından, Orhan Hilmi Emlâk Eytam Ban- kası muhasebe müdürü, Roçıp doktor C. H.F. Yenişehir ocağı azası, Rifat Çulha oğlu belediye meclisi azası, Ra uf Sakarya nahiyesi idare heyeti rej- si ve Osmanlı Bankası müdür muavi- ni, Raşit Kızılbey ocağı idi i Şe mer ei cai muteahhit tüccar, Samiye Rifat H. belediye meclisi azası, Süleyman ıstas yon ocağı idare heyeti azası. Sabri de mirciler cemiyeti reisi, Şekip Ejder oğ lu tüccar, Sait avukat, Salih Bulgur « lu oğlu tüccar, Süreyya tayyare cemi yeti Ankara şubesi reisi. Suphi Musa. bey ocağı idare heyeti reisi, müteka it kaymakam, Şükrü belediye meclisi azası, Tahsin inkılâp nahiyesi idare he yeti azası, Tevfik mühendis belediye meclisi azası, Vehbi doktor belediye meclisi azası, Veli Etlik nahiyesi rei- si, Yusuf Hikmet doktor belediye mec lisi azası, Zehra Agâh Hanım beledi- ye meclis asası Ziya belediye maili Geld ağ ii et Ti avukat Mümtaz B., intihap hakim da gazetemize şu izahalı verdi: ” Hazarliklar ikmal edilmiştir. Fizik nm halk hatipleri teşkilâtma kayde- dilen bütün hatipler intihabın devam ettiği müddetçe (o Hakimiyeti Milliye meydanında Gazi heykeli önüne konu Tncaki kürdü ds Skieiğianartada ki Wo) danda muhtelif mavzulara dair kon- feranslar vereceklerdir. İntihabın devamı müddetince şehir tenvir edilecek ve bayraklarla süsle - necektir.Halkın intihaba iştirakini te 'cektir. İntihabın başlayacağı çarşmı- ba günü avukat Mümtaz, Mecdi Sad- rettin, Besim Atalay, mahalli idareler umum müdürü Naci Beyler konferans lar vereceklerdi: Tabiiyetimize kabul edilenler Hicret suretile memleketimize gelen Heyeti vekil > 1916 şahsı kabul etmiştir. Çin heyeti ANKARA, 7 (Telefonla) — keri heyeti bugün şehrimizden etmiştir, Çin ma- hareket Şark vilayetlerinde ANKARA, 7 (Milliyet) — Dahiliye Gümrüklere tamim ANKARA, 7 (Milliyet) — 14 mu « maralı kambiyo kararnamesinin 32 in- ci maddesinin verdiği istina den gümrükler umum müdürlüğü ken - Gm olan Çin, Hicaz, Siyam, Yemen, ya, Ar hi gelecek emte » a bedellerinin Bankasma yatı- rılmasını telgrafla bildir - İngiliz menşe'li eşya ANKARA, 7 (Milliyet) — İlga e - dilmiş olan 148 sayılı kontenjan kararn? mesinin A listesinde eşyadan konten - jan kararozmesi Çavdarhisarda hafriyat KUTAHYA, 7 (A.A.) — Çavdar. hisar harabelerinde yapan hafriyat - ta yeni ve çok kıymetli eski eserler xw