12 Ekim 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

12 Ekim 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Belediye intihabatı (Başı 1 inci sahifede) #nası muhakkak görülüyor. Kazalarda intihap encümenleri bu gece reyleri tasnif etmeğe başlıyacak - tr. Tasnif salı günü sabahma kadar ancak bitirilebilecektir. Binaenaleyh ne- ticenin yarm sabah ilânı beklenmeme - lidir. Netice ancak salı sabahı ilân odi- lecektir. Dün lırka vilâyet merkezinde top- ılmış ve reylerin tasnifi nasıl olacam ğı görüşülmüştür. Bu hususta tecrübe - ler yapılmış, bir rey varakasının oku- nup tasnife tâbi tutulmasınm 12 sani- ye sürdüğü anlaşılmıştır. İntihap encümenleri, tasnif esnasın- da günde 15 — 16 saat çalışmak sure- tile, mesailerini üç günde ceklerdir. Binacesleşh mamzetlerden hangilerinin yedek, hangilerinin asli ol. duğunu öğrenmek için daha üç gün bek- lemek lâzmm geliyor. Bu vaziyet, bizzat namzetler için de biraz üzüntülü ve heyecanlı görünü - or. ”“Dün nahiyelerde ve mahallelerde iri- tikap bitmiştir. Bugün sandıklar kaza merkezlerinde duracak, şimdiye kadar teylerini kullanmamış olan vatandaşlar, bugün reylerini atacaklardır. Eminönünde Eminönü sandığı Firuzağa ca- çe ing durmuş ve Binbirdirek, Emin Sinan mahalleleri halkı reylerini kullan mışlardır. Bugün sandık kaza merke - zinde duracaktır. Fatih hazasında Dün Fatih kazası sandığı alaya be dar a camiinde durmuş ve bu - İn” Keçe Hatun, o Hob- yar, Kürkçübaşı maballeleri halkı rey- lerini atmışlardır. Fatih sandığı evvelki programa gö- re, öğleden sonra Hacı Hüseyin Ağa camiinde bulumacaktı. Fatih kazası in tihap encümeni reisi sıfatile | kayma - kam Halük Bey, sandığın o Samatyada Sulu Manastırda bulunmasını lüzumlu Yulmuş ve bu civar mahalleler | halkı veylerini atmışlardır. Bugün Fatih sandığı kaza merke Zinde duracaktır. Usküdar sandığı Dün Üsküdar sandığı öğleye kadar Çengelköyü camiinde durmuş ve Kule li, Çengelköy mahalleleri halkı reyle - tini atmışlardır. Sandık öğleden sonra Kandilli camiinde durmuş ve Kandilli, Vaniköy halkı reylerini atmışlardır. Bugün Üsküdar sandığı kaymakam» uk dairesinde bulunacaktır. Beykozda Dün Anadolufeneri, Riva | köyleri sabahleyin, Poyrazköyü halkı da öğle - mahalleleri halkı reylerini atmışlardır. Bugün sandık kaza merkezinde du- racak ve Beşiktaş halkı reylerini vere - ceklerdir, Beyoğlunda Beyoğlu sandığı dün Arap camiin- de durmuş ve Galata mahalleleri hal reylerimi atmışlardır. Bugün kaza mer- kezindeki sandığa reyler atılacaktır. Sarıyerde Dün Sarıyerde Odayeri, İhsaniye, Çiftalan, Akpmar, Kısırmandıra, Ağaç. İsköy halkı reylerini atmışlardır. Sandık bugün Sarıyer kaza merkezinde bulu - Bacak ve bütün köy ve mahalleler cey- lerini atacaklardır . Adalarda Dün olduğu gibi bugün de Adalar kazası sandığı Büyükadada kaymakam- lık binasında bulunacak ve şimdiye ka- dar reylerini Gâmamış bulunan Adalılar reylerin ikullanacaklardır . ANKARA, 11 (Telefonla) — Bele- dye intihabatı hararetle devam ediyor. Bugün sandığa 8755 vatandaş wey at - suşlar, Halk batipleri muhtelif kürsü. lerde söz söylemişlerdir. Belediyede seçim bitti ANKARA, 11 (AA) — Dün de belediye seçimi birçok şehir ve kasaba- larımızda bitmiştir. Dünkülerle birlik- te seçimi biten Belediyelerimizin sayi- # 109 a çıkıyor. Bunların içinde kanin” mucibince altı ay evvel belediye sube ve sandık ları çoğaltmak © kararmı alımş olan yerler de vardır. Bunlar seçimi tek gün içinde bitirmişlerdir. Bu 109 şehir ve kasaba halkı müttefikan reylerini C. Bi H. F. sma vermişlerdir. ci Küme mn kadar o misabın aş nuyor. Çarşamba akşa- tmina kadar atılan veyler 182,577 idi. Fransız torpitoları ! Geldi (Başı İnci sahifede) ta gideceklerdir. Torpido mubripleri 14 Eylülde Tolondan hareket etmiş « ler Korsika, Bizert ve Girit limanları- nı Mila adasını ziyaret ettikten sonra Pire ve Selâniğe gitmişlerdir. Muhrip ler Teşrinisani iptidasında Akdeniz fi losuna iltihak edeceklerdir. Guepard 1928 de Cassard 1930 da denize indi rilmiştir. Guepard 38, Cassard da 40 mil sürattedir, Her biri 2400 raai mah reç tona maliktir. 138 lik beşer topu vardır. Guepard'ın altı ve Cassard'ın da yedi torpil kovanı vardır. Her iki gemi de tayyar lere karşı müdafaa tertibatına maliktir, Mürettebatı on beser zabit ve 200 neferden ceman 430 kişidir. Fransa hükümeti, Yugos - lavya kralının öldürülmesi hasebile bir ay matem ilân ettiğinden Fransız bahriyelileri şerefine ziyafet, balo ve gardenparti gibi eğlenceler yapılma - yacaktır. Yalnız Fransız dostlarımız, Türk bahriyelilerile ve Fransız kolo- le hususi surette tanışacaklar ve b yelilerimiz gemileri ziyaret ede- ceklerdir. Amiral Rivet bugün Tak - sim âbidesine bir çelenk koyacaktır. Bir mebusumuzu Daha kaybettik (Başı 1 inci sahifede) Gi yayzatan hizmetine valkfetmisti. Milli Mücadelenin ilk gününden beri, Büyük Şefin peşinden &ayrılmıyarak dürüst ve temiz olduğu kadar sevim- li ve neşeli bir zat idi. Açık yürekliliği ile tok sözlülüğü Meclis için ve bütün büyükler yanında ona ayrı bir kıymet verdiriyordu. Çok samimi ve öz mem- leket şivesile ke lan zevk ayrı bir şeydi, Pamuk ipliği ve Mensucat sanayii İktisat Vekâleti tarafın- dan hazırlanan esaslar ANKARA, 11 (Telefonla) — Mem lekette tesis edilecek pamuk ipliği ve mensucat sanayii hakkında İktisat ve- kâletince hazırlanan osaslar İcra ve- killeri heyetince tasvip ve kabul edil- Pamuk e mensucat sa Bayii için hususi teşebbüs erbabının memlekete sokmak isteyecekleri ma- kinelere 3500 iğ ve 600 tezgâhı geçme mek şartile bu esaslar dahilinde müsa ade verilecektir. Pamuk taramağa mahsus (kaşa) tezgâhları pamuk yer makineleri, alelümum fitil bilezikli iplik makineleri, varagel ta- rağının temizliği 40 santimden yukarı olan dokuma tezgâhları aşağıdaki şart larla, iplik imaline veya dokumada kullanılmayıp terbiyesinde kullanı - lan bütün makinelerin ve yedek a| samın memlekete ithali de eskiden ol duğu gibi umumi hükümlere tâbi tu. tulacaklar. Yukarıdaki hükümlerden istifade etmek isteyen teeşbbüs erba- bı, İktısat il bu hudutlar edeceklerdir. Iktızat vekâletinin mü- saade tarihinden itibaren altı ay zar. fında işe başlayıp iki sene zarfında mücsseseyi ikmal ve işletmeğe başla yacaklar. Fabrikanın sabit kıymetleri tutarının yüzde on mikdarında İkt: - sat vekâletine şayanı kabul teminat verecekler ve fabrikanm sermaye plân ve projelerini de İktısat vekâeltine tas dik ettireceklerdir. 3 Gtirilecek makineler kendileri ile klearing anlaşması mevcut olup ihra- catımız fazla olan memleketlerle Tür. kiye ithalâtma karşı hiç bir tahdit koy manuş memleketlerden getirilecektir. Mevcut tesisatlarmı tezyit etmek is - nler, eski tesisatlarını İktisat Ve- kullanılmaya- cak bir hale getirmek veya memleket haricine çıkarmak şartile, tesisatlarını yenileyebileceklerdir. Kânunusani 1934 O taribine kadar duyu - MADRIT, 11. A.A. — Asturiyas'ta balunan ihtilâlciler, kendilerini üç kol- dan çevirmeğe gelen askere karşı, inat- Ta mukavemet gösteriyorlar. Bununla beraber, ihtilâlciler tedricen gekilmektedirler. Askerin Piştar kuvvetleri Oviado'ya girmiştir. Kıtaat, hava kuvvetlerinin de yardımı ile, henüz ihtilâlcilerin ellerinde bulunan Katalonya köylerine hücum et- miekteditler. İspanya'nın öteki kısımlarında vaziyet iyileşmiştir. keti temamile bastırıldıktan sonra, umu. mi greve nihayet verilmesi © em.uluna- caktır. 200 ölü MADRID, 11, A.A. — Eldebote ga- #etesine göre Asturyada olan en mü- bim hadise geçen hafta sonunda olmuş 2000 den Fazla tevkif MADRID, ILA.A. — Şimdiye kadar yapılan tevkiflerin 2000 den fazla oldu- $u bildiriliyor, M. Azana Madrit yolunda MADRIT, ILA.A. — Evvelki gün tevkif olunan M. Azana, Uruguay vapu- Tuna nakledilmiştir. Mançuride Yeni bir hâdise Sovyet memurları eşyaları ile evlerinden atıldılar HARBIKR, 11. A.A. — Tas ajansı diri Çin şark şimendöferindeki Sovyet me- murlarından tevkif edilenlerin iksmet- gibları Japon garnizonu tarafından iş- gal edilerek eşyaları sokağa | atılmıştır. Japonlar bu indi hareketle iktifa etmi- yerek idaresine ait eldeki iyi daireleri de işgal edeceklerini bildir. mektedirler. Pograniçnayadaki Sovyet konsolosu, oradaki Sovyet askeri heyetinin reisini ziyaret ederek bu hallerin © uzak şarkta ibtütler amili olduğunu söylemiş ve bunlara nihayet verilmesini istemiştir. Harhinsko Vremya gazetesi, şimendö- ferin şark isminde bombalar bulundu- ğunda bahsederek bu bombaların Pog- raniçnaya Sovyet konsoloshamesi tara fından verildiğini yazacak kadar ileri gitmektedir. Süveyşte vapur kazası PORTSATT, 11.A.A. — Maldera va puru Süveyş kanalında karaya oturma ve sonra yüzdürülmüştür. amam gümrüklerini vermiş olup ta İktmat Vekâletine bildirilmiş olan makinele; rin memlekete ithaline müsaade edile cektir. İplikhanesi olmayan veya tesis o müstakil dokuma fabrikaları mikdar ve imal usulü itibarile seri ima lâttan sayılan plus kadife , havlu, dö- şemelik ve perdelik gibi pamuktan imami dökemâlar ile hayvani veya nebati elyaf ile karışık olan pamuklu mensucatı yapmak için İktısat Vekâ « letinin müsaadesile getirecekleri do - kuma tezgâhları yukarıdaki şartlara tâbi tutulmıyacaktır. Asturiyast'aki ihiiâl hare. | 1934 HARİCİ HABERLER İspanyadaki ihtilâl İspanyol asileri kolay ko- lay silâh bırakmıyor Fakat isyan çenberi çok sıkıştırıl- mıştır, bastırılmış addedilebilir Hükümet, M. Campanys ile arkadaşlar rını: ve M. Azana'nın muhakeme edil mek. üzere derhal Madrit'e gönderilme- lerini istemiştir. Mahkümyetler başladı BARSELON, 11.A.A. — Divanıharp, hücum kıtaları kumandanı Richard'ı müebbet küreğe mahküm et- miştir, Belediye inzibat memurları asker MADRIT, 11, A.A. — Harbiye neza- reti, bugünden itibaren, zaptiye ve bele- diye inzibat memurlarınm askeri sıfatı Eaiz bulunacaklarını tebliğ etmiştir. Tevkifler devam ediyor MADRIT, 11. A.A. — El soçiyalist güzetesinin o müdürü ile başmuharriri tevkif olunmuştur. Endülüs sosyalist fırkası idare heyeti özaları da, Sevil'de tevkif olunmuşlar. dr. Madrit Katalonya teşkilâtı esasiyesini dinlemeyor MADR*T, 11. A.A. — Hükümet, Ka- talonya esasi kanunlarına zıt, ilk bir ted- bir almıştır. Maliye nazırı, (Katalonya dahilinde, verrilerin, kendi tarafından tayin olunacak heyetler marifetile top- mı ve Katalonya o memurlarınm vergi dercetmemelerini emretmiş'r. Yüz elli Alman tayyaresi affı harp nizamında nereye uçmuşlar? LONDRA, ILA.A. — Daily Mail'in Dresden muhabiri, 150 tayyarenin saffı- ve ii ir; Kral Fuadin sıhhati ISTANBUL, IL.A.A. — Matbuatın başmetlu Kral Fuat Hazretlerinin sih- batine dair neşriyatı üzerine Mısır se mi gün Kahıra'da neşredilen ve dün telğrâfla bildirilen raporunun met- wi şudur : ? Haşmetlu Kral Fuat Hazretlerinin ti son günlerde fevkalâde düzelmiş» tir, Haşmetpenahm bir müddettir muz- müşahe- de edilmiştir. Bu hal, Kral Hazretlerini tedavi eden doktorlara haşmetpenahın tedricen tabii faaliyetine başlıyabileciğini zannettirmektedir. Bu rapor, haşmetpenahı tedavi eden Dr. Şahin, Grossi ve Paudi ile bilhassa Romadan çağırıp 2 teşrinievvelde Ka- bireye gelmiş olan doktor Frugoni ta- rafmdan imzalanmıştır. Berlinden dok- tor Frugoni aynı zamanda davet edi- len doktor Kahireye gelmesi beklenmektedir. i > Bir maden ocağında facia LIYON, 11. A.A. — Saint Pierre Lapallut'te bir maden ocağında yangın çıkmış ve 32 amele telef olmuştur. Kur- tarıma ameliyatma devam 'olümuyor, 23 ceset çıkarılmıştır. Küçük Lindbergi kaçıran ALBANY, 11. A.A. — (Amerika) — Hauptman, Yeni Jersey zabıtasına tes. lim edilecektir. eg ya gm ya ŞE A ya Küçük itilâf ve Avus- : turya istiklâli len bildiriliyor: Üç büyük devlet namına Avusturya istiklâli hak kında yapılan beyanatı bugüne kadar yalnız “Curentul,, ve (Argus) gaze- teleri tefsir etmişlerdir. (Curnetal) gazetesi diyor ki: Roma, Yugoslavya ve Çekorlocakyanın müşterek bir si - yasetleri dardır ve 17 şubatta ittihaz olunan hararın diğer iki devlet tara- fından habul edilmeyip sukut etmesi için yalnız birinin kabul etmemesi kâ fidir. Yugoslavya, Romanya ve Çekos lovakya hariciye nazırlarının kararı, küçük itilâf menafii ile tesemüt vâkıa- sını ifade eder. Küçük itildf, orta Av- rupada serbesti harekâta mânia £ hil edecek ve her biri birer harp vesi- esi vücude getirecek mahiyette olan (Anschluss) ve (Habsburg) gibi me selelerin yeniden Yeşil Masaya konul masını icap ettirecek taahhütlerde bulunamaz. Diğer taarftan Yagonlar- ya, Almanya ile arasında mevcut ikti. Sadi münascebtlerin sarsılmasını ze almadan 17 Şubat kararına işi yak edemez, Küçük illâ? deki italya ile olan münasebatını iyileştirmede evvel Avusturya meselesinde müsaa - dekürlikte bulunamaz. Körük irili, | rin ittihaz ettikleri kararı takdir ve tebrik etmekle beraber bu kararın Ce nevre müzaheratında muvaffakıyet teşkil et, dedir. Bu gazete diyor ki: “Bu karar, Dollfuss'un katline ve Avusturya is - tiklâli aleyhinde harekâta kalkışma < lara mâni olmıyan 17 Şubat kararının Sazan başka bir şey değildir. Avusturya istiklölinin temininde her - hes müttefiktir, fakat buna nasıl eri- şilebilir? Bu suale Ceneorede cevap verilmiş değildir. M. Barthou'nun yap tığı tavassutun, Kral Aleksandr'ın Paris seyahatinden sonra, Cenevrede yapılan gayretlerden daha mesut ne- ticeler vereceğini suh menfaatleri na- mına ümit edelim. (Le Temps) İngiltere'de Faşizm ile mücadele Londrada mesai hareketlerinin mü messilleri bugün toplanarak gerim meselesini müzakere ve mü: deceklerdir. Yalnız ştna dikkat edil. mesi lâzımdır: Bu müzakereden mak sat; Faşizm aleyhinde bağırıp çağır « mak veyahut lüzumsuz gevezelik et- mek değil, onu münakaşa ve soğuk kanlılıkla tetkik etmek ve onu yen - mek için müessir çareler ( bulmaktır. Avrupa artık anlamiştır ki, ömiyane sözler faşizmi mi edemez. Böyle yok etmektedir. - Bu suretle faşizm, mağlüp edilmeden evvel ne olduğu öğrenilmelidir. Bazı akıllı kimseler fa olduklarını zannederler. gizmi anlamış Halbuki bu birkaç banker ve sanayi” lim adamları müthiş bir diktatörlüğe boyun eğmiye razı etmişlerdir. Bu ne manasız saçma bir şeydir. Bittabi fa- yin iğtişaşçıları, bu işteki menfaatleri layısile, alâkadar olanlardan yar - air görmektedir. Fakat bundan baş- ka daha pek çok şeyler vardır ve asıl tehlikeyi teşkil eden de işte bu dir. Niçin faşizm diğer memleketler. de geniş bir yardıma mazhar oluyor? Neden ortada kendilerini korkutacak bir terör olmadığı halde milyonlarca halk faşist namzetlere rey veriyor. A- caba faşizmde, yalnız zenginin değil, fakat orta hallinin, yevmiye ile çalı şanın, hattâ işsizin bile ruhi ihtiyacı- ma dolduran ne gibi şeyler vardır? Bu suailerin cevapları bulunduğu zaman Faşizm eleyhtarları tam bir gorilde teçhiz edilmiş olacak, ve bun» lar muhakak surette onu mağlâp €- derek faşizmin iğrenç iddialarını kö- künden söküp atacaklardır. o Esasen mesai teşkilâtı da bunu biliyor. Ve bu nu bilmek, bu sinir hastı muka» vemet etmek ve kendi hayatını ve müs bet imanını faşizm aleyhindeki propa zandanın en ön safına geçirmekle bu m Bergman'ın da bugünlerde. CNEBi MATBUATINDA OKUDUKLARIMIZ Yeni bir imtihan talimat- namesi hazırlanıyor Maarif Vekili: “Biz mekteplerin boş kalmasından korkarız,, diyor IZMIR, 11 (Milliyet) — Maarif Vekili Abidin Bey teftişlerini bitif miştir. Yarın Aydına gidecektir. Ve kil Bey İzmirde teftişleri hakkı bana şu beyanatta bulunmuştur: — Gazi İzmiri eskisinden başka bir benlik taşıyor. Her Yönde göl len bu ilerilemeden Maarif işleri ayrılamazdı ve öyle de olmuştur. ve orta mekteplerle ilk mektepleri gördüm. Bunlar bina, muallim, o ma vastıaları itibarile çok güzeldirler. Elimizdeki mekteplerin mü: at eden talebeye kâfi gelmemesi kederle değil, memnuniyetle cak bir iştir. Arzu ettiğimiz, bugün gördüğümüz pek büyük bir mekte bin yarına kâfi gelmemesidir. Biz mekteplerin boş kalmasından kor! rız, Dolup taşması memnuniyeti masip bir haldir, Ben bu hali sevi, seyrettim. Çünkü, derhal, dışarıda kalan talebeyi okutmak için hükü met tetbirler alır ve netekim almıştır da. Mekteplerin binaları Cum yetin birer âbidesidir. Muallimleri gayretli gördüm. Asarı atika mü iyi tanzim edilmiştir. Namazgâhtak: eski İzmir hafriyatı da çok mü bir buluştur. Elimizdeki lise ve orta mektepleri tam bir surette bü malzeme, muallim itibarile arzu edilen şekle sokmadan yeniden hiç b yerde, hiç bir mektep açmak taraftarı değiliz. Aydın maarifini de teffi ten sonra İzmir yolile Ankaraya döneceğim. Bu sene için yeni bir imtihan talimatnamesi hazırlıyoruz.,, Cumhuriyetin İl inci yılı Parlak şenlikler yapılacak, fırkanın serbest halk kürsüleri açılacaktır ANKARA, 11 (A.A.) — Bu seneki Cumhuriyetin ilânı yıldönün bütün memlekette kuvvetli ve derin akisler yapacak şekil ve tar kutlulanacaktır. Bu bayramı inkılâbın kökleşmesi telkinleri için çok t sirli bir ftrsat sayan C. H. F. sı umumi idare heyeti bir talimatname il bayram şenliklerinin tafsilâtını tesbit ederek vaktinde bütün alâkalı mâl kamlara ve teşkilâta yollamıştır. Devlet teşkilâtı tarafından yapılaca tertipler için vekâletler emirler vermiştir, Bütün hazırlıklar için 10 un cu yıl bayramındaki tatbik tecrübelerinden de istifade edilecektir. Hef yerde teşkil olunan ve işe başlıyan komisyonlara mahallin en büyük idi re âmiri reislik etmektedir. 29 Birinci teşrin 1934 günü Cumhuriyeti! 11 inci yıldönümü, her şehir, kasaba ve köyde, gece ve gündüz aynı kunlukla kutlulanacaktır. Bayram yalnız bir şenlik kalmıyacak, süsle me ve donanmadan başka cumhuri yet ve inkılâbın feyizlerini ve devli çalışmasıriın esaslarını bütün halk tabakasına anlatacak mahiyette İı ve tertipli olcaktır. Her yerde temsiller ve konferanslar verilecektir. Vilâyet ve kazalarda C. H. Fırkasının serbest halk kürsüleri açılacaktır? 29 Birinci teşrinde bilhassa memleketin her yerindeki gazeteler, mec mualar, her kü hacminden büyük, renkli ve resimli çıkacak, inkılâj ve istiklâlin büyük kıymet ve ehemmiyetini anlatacak yazılar koyacak lar ve cumhuriyet eserlerile sütunlarını süsliyeceklerdir. Turhal şeker fabrikasında cuma ünü merasim yapilacak ANKARA, 11 (Telefonla) — Turhal şeker fabrikası açılma res 19 Birinci teşrin cuma günü saat 14 te yapılacak merasimde bul: davetlileri götürecek olan hususi tren önü; deki perşembe günü saaliğ” 15 te Ankaradan kalkacak ve cumartesi günü saat 19 da şehrimize dö necektir. yi a - z Hâkimler tasfiye encümeni ANKARA, 11 (Telefonla) — Yeni hâkimler kanununa göre, hâ kim sınıfına mensup olanlar arasın da tasfiye yapacak olan hâkimler ta fiye encümeni mesaisine başlamıştır. Encümen hâkim, müddeismami icra heyetlerinin sicillerini tetkik etmektedir. Encümenin mesaisi ay nis hayetine kadar sürecek ve ikinci teşrin başında Adliye intihap ül ni toplanacaktır. İzmirde yağmurlar İZMİR, 11 (Milliye — Şehrimiz. de bal yağmurlar yağmaktadır. M. Eden Skandinavyada LONDRA, 11 (A.A.) — M. Eden Jskandinavya memleketlerini ziyarete gitmiştir. 47 memleket halkının serbestisini temin etmek işinde uhdesine düşen vazifeyi ifa ediyor. (Daily Herald) Avusturyaya yeni taktik Son günlerde Von Papen mühim bir vazife ile, Macaristana gitmiştir. Al. manyanın Viyana sefiri bu seyahatinin neticesinden Hitleri haberdar etmek ü- zere, dün tayyare ile Berline avdet et- #miştir. Aldığımız haberle göre Von Papen bu hafta içinde Viyanaya dönecektir. Avusturya gazeteleri Von Papenin av deti münasebetile bir takım neşriyatta bulunmaktadırlar. Halihazırda Von Papenin ilk göre- ceği vazife, iki memleket arasında ce- veyan eden münakaşaları iazlesine ça lışmak her. M. Goebbles, Avusturya efkâr umu- miyesini tatmin etmek için bütün AL man gazetelerinin Avusturya hüküme- ti hakkında hiç bir neşriyatta balun- mamaları emrini vermiştir. Bu suret- le iki devlet arasında itimat ve mu- habbett havası husule gelecektir. An- cak ondan sonradır ki Almanya hükü- meti eski müddeiyatına avdet edecek- tir. Almanya, Avusturya intihabatında Nazilerin muvaffakıyetini arzu etmek tedir, Almanyanın esas hedefinin Avus ü dinmülzdzl a kiki Dünkü pal ISTANBUL, 11 (A.A) — 7 de 16 14 te 19, azami derecei ret 20,5 asgari derecei hararet 1! Rüzgâr yıldızdan esmiştir. igin. (8) metreye çıkı 67 kaçakçı falan ANKARA, 16 (AA) — Türk madeni Bulgar parası, i, 1900 Fransiz Tlk» 9 sterli iki tüfek, bir tabanca ele geçirilmiş tir. İsveç veliahti Hz. Dün gittiler “İsveç veliahti Prens Adolf ve refikaları Prenses Mas Louise ve kerimeleri Prenses İm grid Hazretleri dün sabah maiy* lerile beraber Vasaland vapu İzmire gitmişlerdir. tarya kabinesince Nazilerin iştir, © vakit Alman hül le eski programının tatbikine devam ©“ cektir. “ Giornale e"! yi