16 Ekim 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

16 Ekim 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

TERİKİ TEFRİK İttihat ve (BAHAEDDIN ŞAKIR BEYİN Her hakkı mahfuzdur. Van hâdisesi üzerine Ermeniler işe büyük devletleri karıştırmak istiyorlar Bu mesele bittabi halledileme - diği ve bahusus nazariyata, ötiye | müteallik olduğu için yeni ihtilâf. | lara meydan vermemek maksadile şimdilik “meşrutiyet usulü,, umu - mi tabirile iktifaya mecburiyel bâ | sıl oldu. Esasen bir kere millet Ab dülhamidin zulmünden kurtulur - | sa ondan sonra kendi kanunlarını | kendisi yapacak ve vâsi ademi mer | keziyet usulüne taraftar olanlarm | gösterdikleri fikirlerin ne kadar | muzir olduğunu anlayacaktır. | Bize gelince, her daim olduğu gibi Türkiyenin vahdetinden, mev cut kanunu esasinin tatbikından, yani sarayın muhrip nüfuzuna be. | del milletin hükümet üzerine kon- trolünden başka bir emelimiz yok tur.,, Bu satırların yazıldığı esnada, 23 Mart 1908 de Van hav: nde yeniden bir takım karışıklıklar zu hur etmişti. Ermeniler yeniden ki- | yam etmişlerdi. O mıntakada ge - | ne Ermeniler Türkleri, Türkler de | Ermenileri kesmişlerdi. Bunun ü - | tarafından | kararlar Ermeniler kongrede © aktedil hilâfına . gene devlet lere müracaatlar vâki olmuş tu. Birde Vanda oturan Er- menilerden 3500 imza ile bütün ec nebi konsoloslara, İstanbul hükü - metine ve Ermeni Patrikliğine bir beyanname gönderilmişti. Ermeni ler bu beyannamede hallerini ken di noktai nazarlarma göre aşağı - daki surette anlatıyorlardı: “23 Mrtta vukua gelip süküt ile geçiştirilen, birçok masumlarm ö- lümüne sebep olan ve birçok aile- lerin felâkete sürüklenmesine s8 - | bep olan fecayiden sonra, biz ber | hayat kalan Ermeniler, yeni felâ - | ketlerin zuhurundan ev- lerimize kapandık. Biz hep bir ara da mazide, halde ve istikbaldeki vaziyetlerimizi tetkik ederek aşa - ğıdaki neticeye vardık: Yakın bir maziyi düşündüğümüz zaman Marmirtank, Kızan, Spar - kerd, Garkar gibi bundan kırk, el- li sene evvel zengin ve kalabalık olan köylerimizin bugün kâmilen metrük bir halde olduğunu görü - yoruz. Bu havalide oturan Erme - | nilerin hepsi uzak memleketlere ! muhacerete mecbur oldular veya. hut Van şehrine iltica ederek ora- | da sefaleiçinde yaşamağa mec - bur kaldılar. Bu mülteciler temini | maişete bile muktedir bir halde de. | ğildirler, toprakları, evleri Kürt - ler tarafından yağma . edil ir. Bu emlâk Kürtler tarafından ya hiç | pahasına satm alınmış (oveyabut | gasbolunmuştur. Bundan otuz sene evvel, harp es Basında Ermneiler ekmek, erzak | ve elbise vermek suretile Türk as- | kerlerine yardım ederlerken, hay- | vanlar ve öküzlerile orduya ait nak | tı temin eylerlerken ve Erme- | ni köylüleri o Türk askerlerini ve | Kürt gönüllülerini meccanen bes lerlerken Kürtler en ufak mesele- leri bxhane edevek binlerce Erme- | | | İ zerine, niri öldürdüler, köyleri yağma et tiler ve gösterilen misafirperverli. ğe mukabil vergi olarak diş kirası istemeğe kalkıştılar. Bu diş kirası nı veremeyen biçareleri katletmek | ten çekinmediler. Ayni zamanda idi ki Van paza- rı yağma edildikten sonrm yakıldı ve yüzlerce Ermeni ailesi yangm enkazı üzerine gözyaşları dökmek- | ten başka bir şey yapamadılar. Bu yangınm neticesinde zuhur eden açlık ve bu açlığın sebep olduğu felâketler unutlmayacak hakikat- İ Terdendir. Şimdi iktisadi ve i sahada hâsıl olan menfur vaziyeti karga - şalık çıkaranlara atfediyorlar, Bun dan yirmi, otuz sene evvel vukua gelen huna benzer hâdiseler esna- sında bunlar nerede idiler? Daha yakın hâdiselerden bahse- dilmek lâzımgelirse 1895 - 96 da Ermenilerin Babrâliye vukubulan sikâyetleri ileri sürülebilir. Bu şi- kâyet ve protesto, yüz binlerce Er- in kesilmesile mukabele gör. Arçek; Alçavaz, Agtak, Nor Ermeniler tarafından mı kün olan kalabalık köyler tamami. le yağma edilmiş Çulamerk, Per - var, Levi vesaire gibi kazalarda bulunan hall Kürtler tarafından | kesilerek ölenlerin yerine hep Kürt ç Oler geçmişti. Buralarda berhayat | a ies dağ ikişer BIRAKTIĞI VESİIKALARA GÖRE) | dırılmadığını görüyoruz. Bütün bu | lere karşı tehditkâr bir vaziyet al. İ zarının, | işin Habeşistanla en dostana münase- | seler zuhur edeceği hakkındaki riva- ee Terakki! Yazan: A.C. kalanlar Kürtlere kölelik etmeğe mecbur kalmış'ırdı. Van şehrinin ekseriyetle Erme- niler ve Türkler tarafından mes - kün olan mahalleleri Türkler tara- fından temizlenmişti. Diğer ma - hallelerde oturan o Ermeniler ise konsolosların bulundukları mahal. lelere kaçmışlardı. Burada, ecnebi bayrağımın himayesi altında biça- reler bir dilim ekmek kazanabile- ceklerini ümti ediyorlardı. 1896 senesinde vukua gelen hâ- diseler geçici olmakla beraber E:- menilerin içinde bulundukları va- im vaziyet hep devam ediyordu. Fakat Ermeniler, Osmanlı devleti- nin sadık tebaası sıfatile bir gün kanunu esasinin ilân edileceği ve herkesin müsavi haklara malik olacağını bekliyorlardı. İşte bu es- nada 23 mart hâdiseleri zuhur et- ti. Şehirden köylerine geri dön - müş olan birçok zavallılar katledil- diler, bunların cesetleri bile orta - dan kaldırıldı. Onun için bir aydan fazla bir za mandanbe:i evlerimizde kapalı bir halde oturuyoruz, bir taraftan aç- lık, diğer taraftan her ân yeni fe- caatlerle karşılaşmak korkusu biz- leri mahvediyor. Katliâmları tertip edenlerden bir kişinin bile cezalan felâketlerimizin din ve ırk ihti fından ve kanunlarm yanlış tefsi edilmesinden ileri geldiğini bu ka-| dar tecrübelerden sonra anlıyoruz. Kıtlığın bütün fecaati gözleri - mizin önünde tecessüm ediyor. Çün | ki şimdiki vaziyetin devamı ancak ! umumi bir kıtlık doğurabilir. Bü - tün Ermeni aileleri baharda oldu- ğumuz halde bütün ekinlerini met- riz halde bırakmışlardır. Or- tada hiç bir münakale imkânı yok. tur, her türlü emniyet zail olmuş- tur. Bizi istismar eden Tür illeti cezalandırılacağı yerde is si lâh taşımak hakkına malik bulu - nuyor, bizi her ân tehdit edebile - cek bir vaziyettedir. Bundan başka iki üç misli artan vergiler yaşama- ğa da imkân bır: der. Hâl ve keyfiyet bu merkezde i- ken çıkan kargaşalıklardan gene Ermeni milleti mes'ül tutulmakta- dır. Türk millet her zaman biz makta ve silâhsız dolaşan masum Ermeni milleti kecilmekte devam etmektedir. Kanun muvacehesinde bütün Os manlı milletleri ayni hukuka malik oldukları, Türk ve Kürt milletleri silâhlı sezdikle'i halde Ermeni e müdafaa etmeleri çin küçük bir pıçak tasımalarına bile müsaade edilmemekte, ir, ki, üç misli artan vergiler Er - meniler tarafından hiç 863 çıkarıl. madan ödendiği halde gene onlara fena gözle bakılmakta, bapislere tıkılmakta ve orada senelerce iş - kencelere tâbi tutulmaktadır. Tah. kikat ve mahkümiyet kararları se- İtalya - Habeşistan münasebatı “Roma muhabirimiz bildiriyor: Gazeteler, Habeşistan maslahatgü- a Habeşistan hükümetinin hiç bir zaman İtalyaya karşı tecavüzkâra. ne emeller beslemediği hakkındaki kat'i beyanatını neşretmektedirler. Bu beyanala bir beyenname ile mukabele | eden İtalya hükümeti, İtalyanın Habe. şistan hükümetine karşı yalnız dosta- ne emeller beslediğini bildirmiştir. İ. talya hükümeti, iki memleket arasında ki siyasi ve iktisadi vaziyetin inkişafı betlerde bulunmak arzusundadır. Bu beyanatalr, Habeşistanda vahim hâdi- yetlerin tekzibi demektir. Bu vaziyet-| ler arasında askeri mahiyette tedbirle- | re tevemâl olunduğuna dair sözler de | vardır. Ne olursa olsun, İtalya, uzun zaman danberi Habeşistanın vaziyetini hüs- ran ile seyretmektedir. , Habeşistan süratle | silâhlanmakta- dır. Malüm olduğu üzere Habeşistan ordusunu Japonyadan malzeme satın almak suretile teçhiz etmiş ve bir Bel. çika askeri heyeti marifetile Avrupa- Üca talim ve terbiye etmekte bulun- muştur. Mevcut dostluk muahedesine rağ- meh, İtalyanın toprak | iddialarından korkulması yüzünden Habeşistanda daima İtalyaya karşı oldukça kuvvet- li bir husumet vardır. yemşa Heyilin. mein ağ Ti ! Tayyare ile Parise nişan- MİLLİYET SALI 16 TEŞRİNIEVVEL HARİCİ HABERLER İspanya Asiler hemen hemen tenkil edilmiş gibidir Hükümet kıtaatı ilerle lık eraziye doğru MADRIT, 15 (A-A.) — Oviedoda | sökün büküm sürmektedir. Asker kıyv- vetleri , ihtilâleilerin sığınmağa teşeb- büs ettikleri dağlık araziye doğru ku- hareketine devam ediyorlar, İspanyanın diyer kıstmlarile “ Fasta sükünet vardır. Şiddetli cezalar MADRİY, 15 © (A.A.) — Vaziyet, tabüye dönmüştür. Yalnız, iramvayları muhafaza eden askerler, burada bir ihtilâl vuku bulduğunu höterlatmalta « dar. şatma Dün, (El Sosyabista) dani “maada bütün gazeteler çıkmıştır. Hepsi de ih- tlâli takbih ediyorlar. Beyan okunduğ-na göre, hükümet Asturiyasta şiddetli cezalar tatbik ede- cektir. Bu havalide mühim zayiat ol- muştur, Bilhassa, asilerin patlayan cep- baneliği pek çok telefat verdirmiştir. İdam cezaları HENDAS - Fransada aşağı Prene- de, 15 (A.A.) — Mutat olarak iyi ma- Prens George İisının yanına gitti LONDRA, 15 (AA) — Kent du - ka: prens dö Galin tay- yarasi ile Parise İngiltere sefiri ile, mişanlısı prenses Marina kendilerini karşılamışlardır. Biraz sonra , nişanlı ve nişanlı - nın annesi, Yunanistan prensi Nikola ile, kral Aleksandrm cenaze merasimin- de İngiltereyi temsil etmek üzere Bel. grada hareket etmiştir. Yunanistanda cumhur reisliği namzetliği ATINA, 15 (Milliyet) — Cumhur reisliğine gösterilecek namzet etrafm - daki müzakereler devam ediyor. Hür - riyetperverlerin lideri | M. sar bu hususta Başvekil ile görüşmüş va reyini Zaimise vereceğini taahhüt et » miştir, Muhalefet liderleri bugün tekrar t0p- lanacıklardır. Bu toplantıda o Mösyö Zaimisin tekrar reisicumhurluğa seçil * # mesi lehinde beyaz reyler verileceği! | anlaşılıyc Varşovaya giden tayyarecilerimiz VARŞOVA, 15 (A.A.) — Türk | tayyare zabitlerinden yüzbaşı pilot Fer. ruh beyle vefikası ve yüzbaşı pilot Zeki Bey Grudziadze gelmişlerdir. Tayyare endaht ve bombardıman melteplerini ziyaret etmek için üç gün kalacaklardır. İ | nelerce uzatılmaktadır. Onun için bir çok Ermeniler mahkemelerden kurtulmak için kaçmağa mecbur ol | maktadır. | Namusumuza, hayatımıza, mals- | mız ve mülkümüze kat'iyyen hür- met ve riayet yoktur. Her gü i nimize hakaret edi miz kirletiliyor, tahrip ediliyor, ya- kılıyor. Hayatımızı korumak imkân sız olduğu halde bile şikâyet etme- mize müsaade olunmuyor. — Bitmedi — İtalyanın başlıca emeli, Habeşistan ile Somali ve Eritre arasındaki iktisadi münasebetleri sıkılaştırmaktır. İtalyan matbuatı defeatla İtalyanın Habeşistan karşısında beslediği iktisadi emelleri i- zah etmiş ve fakat Habeşistan Ja- ponya emtiasına karşı müsait davran- masını da elemle kaydetmiştir. (Le Temps) Japonyada çimento sanayii Japonya ticaret ve sanayi müdürlü- ğü, istihlâk eşyası sanayii kontrol ka- nununun ikinci madde: Bunu müteakip fiatlerin indiri çin üçüncü maddenin tatbikine geçil <eği bazı mahafilde söyleniyor. müddettenberi çimento mâstahsiller cemiyetinde, tevsi projesinin tehi, dilmesi yüzünden, o dahili bir ihti vardır. Vakıa son zamanlarda bütün azaların tevsi programlarını bir sene daha tehir etmeleri şartile bir anlaşma temin edilmişse de vaziyet hâlâ kati bir şekil almamıştı Ticaret müdürlüğü, bir taraftan fab- rikaları tevsi etmek, diğer taraftan da östihsaldtı azaltmak arzularının do Zurduğu tezadı ortadan kaldırmak i- çin, çimento sanayiini istihlâk eşyası | sanayi kontrol kanununa tâbi tutmanın | zoruri olduğu kanaatindedir. Hükümet memurları istihsalâtın kon- trolile müstehlikin menfaatini de hima ye etmek lüzumunu hissetmektedir. Bugün çimentonun beher çuval: 1,05 ye ma a ilmi a ün | men coğrafi bakımdan biribirinde ol- 1934 ihtilâli mekte ve asiler dağ- kaçmaktadırlar lümet alan Jspanyol mahafiline maza- ran Katalonyada henüz hiç bir idam cezası tatbik edilmemiştir. Bu mahafil, kumandan Perez Fer. Yaz ile yüzbaşı Eskofet hakkında veri- len idam cezasmın reisicumhur tarafın- dan müebbet kürek cozasına tahfif vü lcceğini zamnetmektedirler. Sükün teessüs ediyor MADRİT, 15 (A.A) — Merkez erkân: harbiye reisi, Ovyedoda bir haf- İadanberi ilk defa olarak silâh sesi işitilmediğimi tebliğ etmektedir. Kıtaatım hareketi, Gijondan gelmek te olan Kicanın âltihakından evvel A- viles (Ovyedo) da ve Korrediyopa'daki muharebelerle durmuştur. Bir çok asiler teslim olarak hapse- dilmişler ve top, mitralyöz ve silâh ale geçirilmiştir. Asilerin son kısmı dağ- İara kaçmaktadar. Karışik olan bu yezime mntakada da sükünen süratle Leessüs edeceği an- laşılmaktadır. Kral Karol Üç ay sonra Fransaya bir seyahat yapacak PARİS, 15 (A A.) — Londradan Jurnal gazetesine bildiriliyor: (Bökreşten gelen bir habere göre, M. Titülesco ile görüşen kral Karol, üç aylık matem devresi geçtikten son- ra, Franı #mutasavver olan resmi Ziyaretini ifaya karar vermiştir. Almanyanın itbalatı BERLİN, 15 (A.A) — Almanya nın eylül ayındeki ithelâtmda 2 mil - yon fazlalık vardır. Ağustostaki fazlalık 9 milyon idi. Bu ayda ithalât 352 eilyon ve ihracat 390 milyon olmuştur. stosa naza- van bu rakamlarda yüzde 3 ve 5 çoğal- ma vardır. Fransada intihabat bitti | PARİS, 15 (A.A) Fransada vi- lâyet intikabatı bitmiştir. Muhtekf | tmlealarm vaziyetinde kayda değer de-| Hiziktik olmamıştır. M. Benes Pariste PARİS, 15 (A-A.) — M. Dumerg, (Donmergue) bu sabah M. Bones ile görüşmüştür. M. Benes bilâhara kısaca M, Lava- Hi görmüş, kendisinden yarım sabah İ- çin bir randevu almıştır. © Maden kazası LİYON, 15 (AA) — Sen Piyer Lapalüt maden ocağında gönüllü ka- lan dört smelinin akibetinden tama - mile ümit kesilmiş iken, bunlardan iki ak, kurtarılmaıştar. İçlerinden biri fazla bitlcin olduğun. darı, biraz sonra ölmüştür Amerikada işsizler VAŞİNGTON, 15 (A.A) — Ame rika İş federasyonunun hesabma göre, Amerika işsizlerinin says 10,834,000 dir. Avusturyanın Roma elçisi ROMA, 15 (A-A.) — Avusturya « men yeni Roma elçisi M. Alois Val İgruber, gelmiştir yendir ve bunun bir yene indirilmesi arzu ediliyor, Sanayi kontrol komitesi nin gelecek içtimsında bu meselenin görüşülmesi muhtemeldir. (Japon Weekly Cbronicle) İran - Büyük Britanya Her ne kadar İran Hariciye nazırı Seyit Han Kâzemi Cenevredeki işinin müstaceliyeti dolayısile Londrada yal nız iki gün kalabilmiş ise de Britan - ya hükümetile, beynelmilel münase - betlerin esasını teşkil eden şahsi te - ması temine muvaffak olmuştur. İran | ile Büyük Britanya modern nakil va. sitalarının terakki etmiş olmasına rağ dukça uzaktır, Bu uzaklık, bir mem - | leketin diğeri için meçhul bir toprak olacak derecede değilse de, iki mem- leket halkının tam bir şekilde anlaş” masını tehir ediyor. İran ile İngiltere arasında en büyük ayrılık, matbuat sistemindedir. Büyük Eritanyada mat- buat, verdiği malümatın mesuliyetini kabul eden eski bir müessesedir. İran da matbuat yeni rejimle beraber ye niden işe başladı. İran sanayinde ve siraatinde olduğu gibi matbuatın da hühümetten yardım görmediği tak - dirde cihan standardına yetişmesine imkân yoktur. Binaenaleyh İngiliz matbuatının neşriyatından İngiltere hükümetini mesul tutmağa teşebbüs etmek İranlılar için ne hader mana- 3: ise, İran gazetelerinin hacmini ve satışını nazarı itibara alarak İngilte- rede bir gün bile yaşıyamıyacakları mülâhezasile onları kıymetsiz addet ark ir ökmen yel j p Iktisat Vekili Ankaraya döndü ANKARA, 15. (Telefonla) — İktisat Vekili Celâl Bey Kayseri tre le bugün tetkik seyahatinde şehrimize dönmüştür. Vekil bey istasyon İ vekâlet erkânı tarafından karşılan mıştır. ADANA, 15. (A.A.) — İktisat Vekili Celâl Beyefendi dün Tot ekspres'le Elâzizden gelerek şehrimizden geçmiştir. İstasyonda v bey, C. H. F., belediye ve halkevi reisler ve bir cok zevat tarafınd karşılanmış ve uğurlanmıştır. Adanada ruam ile mücadele ADANA, 15. (A.A.) — Ruam hastalığı ile mücadele ehemmiyetli | surette devam etmektedir. Şimdiye kadar 400 den fazla hayvan mi yeneden geçiril; ruam hastalığı ve ilâçlanmıştır. Bunlardan yalnız ikisinde süph ilmüş ve bu hayvanlar müşahede altına alınmıştu Ergani istikrazı ikramiyesi ANKARA, 15. (Mülliyet) — Erg ani is razı ikramiye keşidesi yar sabah onda Merkez Bankasında ya pılacaktı. Nafıa baş mühendisleri arasında ANKARA, 15. (Milliyet) —E, man Be; ne nafta baş Trakya umumi mülettişli ği emrinde bulunmak üzere Nat mülfettişliğine, Edirne nafıa baş müh endisliğine de Maraş Nahıa baş m mühendisi Abdurra hendisi Kemal Bey tayin edilmişle rdir. Maarif Vekilinin tetkikleri SÖKE, 15. (Milliyet) — Maarif Vekili Abidin Bey bugün bura) geldi. Vekil bey yarın mektepleri g ezecek ve Kuşadası yolile İzmire d necektir. Ankarada dün bir otobüs devrildi üç hanım yaralandı ANKARA, 15. (Milliyet) Bugün şehrimizde üç kadının yarala masile neticelenen bir otobüs kaza sı olmuştur. Taşhan - Çankaya ar sında işliyen 778 numaralı kaptı kaçtı Çankaya mektebi önündeki « rajı dönerken devrilmisi Kaptı kaçtının içinde bulunan üç hanımdan birinin kolu kırdmış, b rinin başı yarılmış, bi ini de muhtelif yerleri zedelenmiştir. Kolu k rılan ve başı yarılan hanımlar has tahaneye kaldırılmışlardır. Muhtelif yerlerinde nz delenen Çanakkale Mebusu Ziya Gevher Bı yin kayıncaldeleri ve Muhlis Beyin refikaları hanımdır. Kazadan sonra kaptı kaçtıyı idare eden yakalanmış ve bunun şöfö muavini Mustafa isminde biri olda ğu anlaşılmıştır. Kaptı kaçtının şöförü Konyalı Mehmet bilâhara bulunmuş ve Em niyet müdürlüğünce ifadesi alınarak serbest bırakılmıştır. Muavinin şöförün haberi ve muvafakati olmadan arabayı işlettiği anlaşılmıştır. Gi Adolf Hz. İzmirdeki ikametlerini daha bir kaç gün uzattılar IZMİR, 15 (Milliyet) — Asil ko- nuğumuz İsveç veliahti Gustav Adolf£ Hz. şehrimizde bilhassa eski eserler üzerinde tetkiklerine devam otmekte- ğinin veliaht hazretleri üzerinde iyi bir intiba bıraklığı anlaşılıyor. Bu sebep- ten Gustav Adolff Hz. buradaki ika- metlerini daha bir müddet için tem - dit etmişlerdir. Taziyetlere cevap ANKARS, 15 (A.A.) — Kral Alek- sandr. hazretlerinin ve framsa hariciye nazırı, M. Bartunun vefetları dolayı - sile Başvekil İsmet Paşa hazretlerile hariciye vekili Tevkif Rüştü Beyefen- & tarafından Yugoslavya ve Fransa ri caline çekilen taziyet tolgraflarına te şekkürü mütezammın covap telgrafları gelmiştir , Tabiiyetimize kabul edilenler ANKARA, 15 (Mülliyet) — Hariç ten iltica suretile memleketimize ge - len 2425 islim şahsın tabiiyetimize ka bulü heyeti vekilece tasvip edilmiştir. UDUKLARIMIZ |) gp —.. mmm | ECNEBi MATBUATINDA OK mek te İngilizler için saçma bir düşün cedir. İran hükümetinin Londrada, İn giltereyi iyi tanıyan bir sefir bulun - İurması ve İngiltere Hariciye nezare- tile doğrudan doğruya temasa geçme. si, İngiltere « İran münasebatının is tikbali için çok hayırlı bir hareekt o - lar, İngilterenin İrana karşı güttüğü siyaset pek sarihtir. Ve İran hüküme- tinin bunu inceden inceye tetkik etme si her zaman için kabildir. Her iki şmemleketin arzusu İranın tamamiye - tinin daimi bir esas üzerine kuruldur - ğunu ve memleketin kuvvet ve mad - di refah sahularında devamlı bir su. rette ilerlediğini görmektir. Eğer Bas ra körfezinde halledilmesi lâztm ge - İen bazı meseleler varsa bunlar da müstakbel hüsnü niyetle tetkik edile- bilir. Çünkü Basra körfezinde yüz seneden fazla bir zamandan beri ya - pılan inzibat, tenvir ve liman işlerini bugün elinde bulunan bahriye kuvve- tile ölçebilecek olan İran hükümeti « nin şimdiye kadar bu işleri yapan dev leti o sularda meşru bir alâka göster- mehten menedeceğini ümit etmiyoruz. Her iki taraftan gösterilecek iyi miyet- lerin memnuniyti mucip «bir anlaşma» irceğini umarız. (Near, East) İtalya kralı Somalıya gidecek İtalya Kralı bu ayın sonunda Hint Denizinde bulunan Somalı müstemle- kesini ziyaret edecektir. Kral bu ayın 21 inde Catania limanından hareket ds in ermi, $ Posta ve telgraf umum müdürü ANKARA, 15 (Telefonla) — Po ta ve Telgraf umum müdürlüğün tayin edilen Antalya v Nazif B şehrimize geldi, yeni vazifesine baş Tapu müdürleri arasınd ANKARA, 15 (Milliyet) — Ma raş tapu müdürlüğüne Bilecik Taj müdürü Haydar, Bilecik tapu müd lüğüne Eskişehir tapu başkâtibi İh san Beyler tayin edildiler. Ankarada yeni bir orta mektep ANKARA, 15 (Milliyet) — rada yeni bir orta mektep açılma: kararlaşta. Gayritabii bir doğum İZMİR, 15 (Mülüyet) — © Bugün memleket hastanesinde gayri tabii bü doğum olmuştur. Çocuğun kafa tası yok, beyni açık tadır. Kaşlarından sonra onsesi" gel mektedir. Çocuk 24 sattenberi yaşı yor. İstiklâl gazetesi mem- leketimize giremez ANKARA, 15 (Milliyet) — stile Dil isimli gazeteeim memleketimize kulması menedildi . Hilâliahmerin yardımla, ANKARA, İS (AA) — in mer cemiyeti umumi merkezi tarafın dan 15 ağustos 1934 tarihinden teşrinievvel 1934 tarihine kadar vata, nm muhtehif yerlerinde muavenete taç düşen vatandaşlara yapılan yar dum histe Akseki kazası Büyük Elvat köyü de evleri yanan 39 hane hallana dım, 1490 lira, Orhanelinin çab köyünde çıkan yangında © muave mühtaç düşenlere 251 lira, Taşkö nün Yılanlı köyünde evleri yan yardım 256 lira, Develi kazası seylâp? delerine yardım 300 bira, Zile seylâpzedelerine yardım 3000 lira, Y. men ve Hicazdan ana vatana getiri 31 vatandaş yol masrafları 1217 Kayseri vilâyeti Talas #nhiyesi se; zedelerine yardım 750 Hira, Rize Şavşet kazaları mühtaçlarıma » yapılı yardım 10,214 lira, Marmara facissrj da boğulanların muavenete mühtaç d şenlerme yapılan © yardım 500 Merkezi umumice yapılan o müt: yardımlar 461 liradır, Yekün 18,439 © vadır, Hava raporu , Sıfır derecei hararete ve deniz 48) viyesine indirilmiş barometre bu Saat 7 de 763,5, 14 te 759, Hi derecesi 7 de 14, 14 te 14,5. Azami b) raret derecesi 21,5, aayari 12. i Rüzgâr lodostan esmiştir. Azmi sürati saniyede 8 metreye çalmıştır» #decektir. Bu seyahat bir ay sü tir. Müstemlekeler Nazırı Ceneral De Rono Krala refakat eyleyecektir. Ve Diaht ta bu ayın ortasında Sardinv adasını siayret edecektir. A