16 Ekim 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

16 Ekim 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Güzel yazı müsabakarrız Bir haftalık dahili ve harici vakayii takip ediniz en şayanı dikkat bulduğunuz hadise hakkında bir yazı yazıp bize gönderiniz. En güzel yazılmi S5 ış makalenin sahibine: lira İkinci gelen makalenin sahibine: .5 lira Hakkı telif verilecektir. Bu musabakaya yalnız liseler, ödebilirler. Yazıların gazete yazısıyla satır olması, kâğıdın bir tarafına ünü akşamına kadar elimize geçecek idi Bu yazılar cuma gi yüksek mektep talebeleri iştirak azami (75 ve asgari 30 yazılmış bulunması lâzımdır. tarzda postaya verilmeli Geçen müsabakayı kazananlar üsabakasında birinciliği Geçen haftaki güzel yazı m Kralının ölümü serlevhalı yazı ile er ni rh i Beyler kazanmıştır. Kendilerinin hü- Orhan Mahir Bey, ikinciliği Aleksaı yazı ile Galatasaraydan E. Hayri viyet varakalarile birlikte matbaamıza ne almalarını rica ederiz. i Yugoslavya lisesi talebesinden liümü serlevhalı Erk müracaat ederek mükâfatları - YUGOSLAVYA KRALININ ÖLÜMÜ hazretlerinin ziyaretinden sonra küçük Yugoslavya Kralı Birinci Aleksnnir | an en sağlam temel direklerinden bi- Hz. Fransa - Yugoslav dostluğunu tak- m gittiği zaman Marsilyada onbin» halkın alkışları arasında ölerlerie: bain bir kurşun tarafından öldürüldü. Ve maalesef ikinci bir kurşun da Avru- Pa da daima sulh için çalışan Fransanın kiymetli Hariciye Sazırı M. Barthou'yu yere serdi. Birinci Aleksandr hazretlerine karşı atılan bu kurşunlar doğrudan doğruya sulha suikasttir, Çünkü | Yugoslavyanm iymetli ve vatansever (kralı daima bu mefküre için çalışmış ve bu seyahatini de sulkün daha ziyade takviyesi için ihtiyar etmiştir. Onun için 1934 te atı- lan bu kurşunlarla 1914 &s atılan kurşun- lar arasında bir gm yözn ça lişanlar olmuşutur. Fakat bereket versin devletlerin ve devletleri idare edenlerin hüsnüniyetleri o kadar büyüktür ve o kadar inkişaf etmiytir ki © pamanki gibi üyük bi 6 maruz - dünya büyük bir tehlikeye mar lez her halde beynelmilel siyaset üzel büyük akisleri görülecektir. Çünkü Kral Aleksandr Hz. son defa Salyesi vir e rapmış ve orada Bulgar Kralı ile görüşerek ötedenberi iki devlet arasında ga bulunan gali belleğe. kazançtır. Bu ziyaretin akabinde derhal Parise hareket etmiş, bundan epeyce bir müddet evvel Fransa Hariciye nazırı M. Barthou'nun bizzat seyahati esnasında mevzuu bahsedilen bütün beynelmilel meseleleri her iki devlet Hariciye mazırı- nın ve bilhassa Fransa Reisicamhuru M. Lebrunün huzurile yeniden tetkik etme- Ee ve bir neticeye bağlamağa koşmuştur. Bu mülâkatların beynelmilel siyaset üze- rinde mühim tesirleri olacağı bekleni- yordu, Çünkü, Paris, Birinci Aleksandr ri olan Romanya Kralı Karol hazretleri- nin ziyaretine sahne olacak ve orada mer- kezi Avrupaya ve Tuna havzasını alika- dar edın bütün meseleler görüşüleceketi. Bundan sonra Fransa (Hariciye mazı M. Barthou'nun bir Italya seyahati yap- ması ve — M. Mussolini ile bir mülükat yapması mevzuubahisti. Halbuki Marsil yada gerek Birinci Aleksandr hazret'eri- na gerek M. o Barthou'ya atılan kurşunlar bütün bu mülâkatları, bu dü zeni ih'âl etmiş ve bir müddet için tehir olunmasına sebebiyet vermiştir. Cinayet acaha bu maksatla mı yapıl #nmştir, Katilin bir Hırvat olmazı, ve Pa- riste bir çok Yugoslavlarla düşüp kal- mast bu ihtimali etmektedir. Şimdiki halde tahıkikattan aldığımız neti- ce şudur ki: Katil | doğrudan doğruya, büyük Yugoslav mefküresine hizmet &- den ve 1 Kâmumuevvel — 1918 de naibi kral swfatile Sırp - Hırvat - Sloven milli ittihadını ilân eden kral Aleksandır haz- retlerinin şahsmi — istihdaf etmiştir. Bu maksatta Yugoslavyadan lmak ve mustakil bir devlet kurmak isteyen ba- zı Hırvatların tahrikâtı da görülmekte “Palet bu çifte cinayet me kadar feci olursa olsun Yugoslavya dalma büyük kralın ölürken söylediği son söz üzerinde yürüyecek yani “Yugoslavya,,yı muhafa- za ir, Dostumuz Yugoslavyanın matemi bü- hazretlerinin ölümü bizi de matem için- de bırakmıştır. Yugoslavya milleti her halde Kralının gösterdiği yolda yürüye- yek daima aradığı feyzi bulacaktır. Kadıköy erkek lisesi: Orhan Mahir ALEKSANDR HAZRETLERİNİN ÖLÜMÜ Duka, Dolfüs gibi kıymetli devlet a- | damarının uğramış oldukları, akibete bugün de mümtaz bir devlet reisinin du- çar olduğunu » görüyoruz: Yugoslavya Kralı Aleksandr Hiz. bazı siyasi gayele- vin tahakkunu temin maksadile Fransaya Yaptığı resmi bir seyahatin daha ilk dımında, Marsilyada yapılan bir suikast neticesinde vefat ediyor; ve kendisini karşılamağa gelen Fransa hariciye mazı» V M. Bartu da bu faciaya kurban gidi- yor, M. Bartunun ölümü şüphesiz ki mühim bir ziya olmakla beraber Kral Aleksan- drın vefatı kadar şumullü ve haizi ehem- Miyet bir hâdise olamaz. Aleksandrın ö- Tümü gerek Yugoslavya © devleti dahili bünyesi için gerekse devletler arası siya- sef âlemi için mühim bir kayıp mahiye- tindedir. Bu feci vaka sadece Yugoslav» ya devletinin düşüneceği bir mesele de- Gil, bütün Avrupa âlemi tarafından ehem- miyetle nazarı itihâre alınması icap edeni bir hâdisedir. Kara Görgeviş hânedanına mensup olan birinci Aleksandrın Umumi harbi müteakip, Sırp, Hırvat ve Sloven- leri birleştirerek Yugoslav milli caminsi- e teşkil ettiği malümdur. Aralarmda ırk Ve dil birliği olmasına rağmen yakın bir tarihin ve ananelerin ayırdığı bu cüzler- den milli bir kül teşkil etmek kolay bir mesele değildi. Enerjik © kralın yegâne Gayesi milli bir vahdet temin etmekti. Hal aki mütecanis bir camia olmayan bu Ye ni “lavlet teşekkül © tarihini takip eden zamanlarda bir takım fırka mü rine maruz kaldı. e Kendilerini mağdur nddeden ve tazyik altnda (kaldıklarını iddia eden Hırvatlar ortodoks Sırplara arşı bir cephe almışlardı. Kralın gaye- sile asla kabili telif olmayan bu hâdisat Aldsandrı bundan 5 sene evvel bir be- mücadelelerine tylav devletini muhtemel bir dağılma '<hlikesinden uzaklaştırmış bulunuyordu. heyleti anarşiden kurtaran Aleksandrın | şondan sonra dalma & hedefine varmak | KP alıştığı görüldü. Hariciye mazırı » Yevtiçi: beraber durmadan, sulhçü Mpelerle devletler arasındaki samimiyet Ssitalarını artırmak için uğraştı. Balkan isakanda; Küçük İtilâf © teşekkülünde velirâsıl Bankanlarda sulbün tesisinde çok faal bir rol oynadığını gördük. Yagoslavyada gerçi diktalör bir re jim hüküm sürüyordu; lâkin müteveffa Kral asla koyu müstebit filcirli bir kral değildi. Bu otoriter şekli idare Yugoslav devletinin menfaati iktizasından bulu- nuyordu, Mütcaddit defalar tahaddüs €- 'den muhtariyet, devletin yekpare bünye- sinden ayrılma | teşebbüslerine karşı bir az kuvvetli © basan bir disiplin lâzımdı. Aleksandr ancak O bunu yapıyordu ve kat'i mullakıyetçi hislerle hareket etme“ diğini 1931 senesinde Yugoslav halkına verdiği intihap hakkıle pek ölâ ispat et- mişti. Aleksandr halka çok daha geniş haklar verdi, ancak Yugoslav camiasın- da şuuri bir topluluk, milli bir ahenk te- mini esasti. Kral Aleksandr devletler arasmdaki teşriki mesaiyi temin için bizzat çalişi- yor, müteaddit seyahatler icra ediyordu. Sofyaya gidişi Bulgaristanla aradaki ih- tilâfları halletmek içindi ve muvaffak ol- le alâkadar bulunuyordu. Sulh yolunda samimiyetle çalışan bu devlet reisinin ge- ne bir eee temini maksadile uğraş- tığı esnada böyle feci bir akibete uğrayın aynı duygularla mütehassis bulunan bü- tün devletler nezdinde derin elem uyan- dırmıştır. Bu teessür pek yakın bir za- manda müteveffa kralın kıymetli ziya- yetine şabit olan Türk milleti için çok da- ha derindir. Şahsi otoritenin yarattığı muvazene, disipline ve sulhperver — havanın kralm ölümünden sonra da ayni şekilde devamı- nı Türk milleti candan temenni eder. Gö- nül ister ki Yugoslav büyükleri muhalif skalliyetlerin veya diğer | herhangi bir zümrenin sebep olabilecekleri karışıklıl lara kolayca mâni olsunlar. M. Bartunun ölümüne gelince, daha geçenlerde Cenevredeki müsmir faaliye- tine şahit olduğumuz sempatik devlet adamının ölümü, sade Fransa için değil dünya sulhü için büyük bir kayıptır. Matemzede devletlerin teessürlerine bütün kalbimizle iştirak © ederken, dost Yugoslav devletine kıymetli heislerinin acısmi telâfi ettirecek o muvaffakıyetler dileriz, Galatasary lisesi: E. Hayri yiv üren die Sat | Başveki MiLLirEr M. Poincare kimdir? (Başı 1 inci sahifede) nadir diplomatlardan ve devlet adam larındandır. Birçok seneler Fransayı elinde tutan ve onu zaferden zafere sürükleyen Fransayı birçok müşkü - lâttan kurtaran bir adam olmuştur. M. Poincare 1860 senesinde doğ- muştur. Buna nazaran 74 yaşında öl- müş demekti. Ik defa 1906 senesinde Sarrien ha binesinde Maliye nazırlığı yapmış ve istila edince o da çekilmiş ri Clemenceau kabinesinde da öyanda kuvvetli roller oynamış, diğer taraftan harici siyasetle de uğ: raşmıştır. 1909 senesinde Fransız akademisine aza seçilmiştir. 1912 se. nesi kânmüsanisinde Başvekil M, Coillouz istifa edince M. Poincare Ha | riciye nazırlığını da uhdesine alarak Başvekil olmuştur. O zaman en meşhur arkadaşlari Millerand, Briand ve Dölcasse idi Bunlar sırasile ayni habinede Harbi- ye, Adliye ve Bahriye nasıri olarak Bulunmuşlardır. M. Poincare o zaman muhtelif fır kalar arasındaki ihtilâf meselel, nihayet vermiş ve milli bir birlik vğ- cude getirmiş, diğer taraftan harici siyasetin takviyesi ile de meşgul ol - muştur. M. Poincare bilhassa Almanya ile siyaseti gayet nazikâne bir şekilde idareye kail olmuş ve Almanyanın Fransaya daima dost ve müttefik ka. labileceğini isbata çalışmıştır. 4 Teşrinisvvel 1911 de Alman Fran sız itilâfı dyan tarafından tasdik edi- linee M. Poincare Fransanın Fas üze rinde kat'i hâkimiyetini tesis etmiş « tir, Bu münasebetle M. Poincare Fas Sultanı ile bir mukavele yapmış ve Fas Fransız mandası ali irmiştir. Ayni senenin 27 Teşrinisanisinde Fas hakkında bir hudut itilâ; M. Poincare kabinesi, mevkii iktida ra geldiği zaman İtalya ile Fransa a rasında bir hödise olmuştur. Hâdise de şudur: O zaman İtalyanlar Türki- ye ile hali harpte idiler. Ve bu esna» da Fransızlar İtalyanların iki gemi; ni zapt ve müsadere etmişlerdi. İşte M. Poincare sarsılan dostluğu siyase- ti ve idaresi ile tekrar takviyeye mu- vaffak olmuş ve bilâhara İtalya Fas meselesi etrafında Fransa ile anlaş- maştar. Balkan harbi patladığı zaman M. Poincare bütün gayretile bu âfetin bü tün Avrupaya yayılmasına mâni ol - muştur. Avrupanın o anda geçirdi, Buhran dolayısile ordusunu da hiç bir zaman ihmal etmemiş ve onu takviye- ye çalışmıştır. İngil le münase - batı düzeltmiş, ve İngilterenin Okya. nusta ve şimalde ve Fransanın da AK denizde bahriye hâkimiyetini teyit et meğe çalışmıştır. ? 1913 senesinde Farrier'in yerine, Reisicumhurlağa namzetliğini koy: muş ve kendisine Radikal Sosyali: den Ziraat nazırı M. Paris râkip tir, İşte o saman da M. Briand Baş vekil olmuştur. Reisicamhur olduğu zaman Parla- mentoya yaplığı beyannamelerle ken- disinin Fransaya lâyik kuvvetli bir Re isicumhur olduğunu isbat etmiştir. Mevkii iktidarda bulunduğu müd- 'detçe her yerde Fransaya dost ara - muş ve birçok itilâflar akdetmiştir. Buna rağmen Fransaya yapılabilecek herhangi bir taarruz karşısında daima kuvvetli bulunmak imkânlarını ara - mmişter. 1914 temmuzunda da evvelce mu- tasavver olduğu şekilde Rusyaya bir seyahat yapmış ve avdetinde İskandi- navya şehirlerini gezmiş, orada iken Avusturyanın Sırbistana bir ultima - tom verdiğini haber almıştır. Bunun üzerine alelâcele Parise dönmü; giltere Kralı Jorja yazdığı bir mek- tupta aralarındaki dostluk rının devam edip etmediğini sormuştur. Ve icap ederse harp mey- danında Fransanın kendisini göstere- ceğini ve İngiltere ile Fransa arasın- daki dostulğun Avrupanın siyasi va - bulunmuş ve asker gibi harbetmiştir. 1917 de Clemencemi ile teşriki mesai etmiş ve la Fransanın işine yaraya bilecek bir kuvvet sezmiştir. 1918 de Pramaanin harpten galip çıkması için çok çalışmıştır. Mütarekede, Parlamento Poincare nin memleketine yaptığı büyük iyilik leri resmen teyit etmiştir. Sulh müza- onki keratı esnasında M. Poincar» ile M, Clemenceau arasında bir nohtai na - zar ihtilfı çıkmıştır. M, Poincare bu hususta Başvekiline müteaddit mek - tuplar yazmıştır. 1920 senesinde ye - di senelik Reisicumhurlak vazifesi hi tama ermiş ve az zaman sonra Mense 'departımanı öyan azası intihap olun- muştur. 1922 Kânunusanisinde Briand ka- binesi istifa edince M, Poincare ikinci defa olarak kabineyi teşkil etmiş ve Hariciye nezar. de uhdesine ala- rak Almanyayı tamirattan mütevellit taahhüdatını ifaya davet etmiştir. Bundan sonra İngilizlerle tamirat meselesi hakkında noktai nazar ihti- lâfları hâsıl olmuş ve bu hususta top- lanan birçok konferanslar akim kal - muştur. 1924 senesini: ayları zarfında Fransada mali bir kriz vardı. Fransız frangı stabiliser edilemiyordu. Birçok kimseler bununla uğraşıyor fakat mu vatfak olamıyorlardı. Meseleye Poin- care bizzat vaz'ıyet etti.Poincare par- lamentoyu yeni vergiler koymağa mec bur etti ve haki, diktatör gibi ha reket ederek vaziyeti kurtardı. Sosya- listler ve sollar buna itiraz ediyorlardı. Fakat Poincare hendilerini iskâta mu vaffak oldu, Fakat 11 Mayıs 1924 intihabatnda Sosyalistler muvaffak oldular. Bütün sollar, sol kartel namı altında ittihat ettiler. Ve franga istikrar vermesile vazifesi biten Poincare mevkii iktidar dan çekildi (1 Haziran 1924) M. Poincare bundan sonra hep ö- yanda kaldı. Ve nadir bir şekilde mü- zaherelere iştirak etti. Bu esnada mü temadiyen kitaplar yazıyor. Ve ede - biyata uğraşıyordu. M. Poincarenin, (9 senelik hâtırat) ve (Fransa hiz - metinde) namile. yi m ciltlik e- il ati çre hududunda (Başı 1 inci sahifede) aranılmakta ve isticvap edilmektedir. AAnnemasse'dan alınan o malümata göre Kelemenin şeriki cürmü olan ya kalanan Benes - Raytich ile Novi Procs evvelâ ajans telgraflarınn dirdiği gibi kendilerini bu işten tebri etmek istemişler © ve tamamen ve 0 su efkâra saymışların da bilihara' polis sim seki isti , ve İĞ sant devam aden weeri karşımda” itiraflarda bu lunmuşlardır. Bu ifiraflara sit mütemmim malü- matı bu mektubumla bildiriyorum: Raytich arkadaş bütün Avrupa: nan bir tethişçi teşkilâta mensuptur - tar, Ginayetten birkaç gün evvel, bu i- ki adam Munich'te bu teşkilâten eleba- filarindan bir adamla konuşmuşlar ve deb'e gitmişler ve ogada başln bir m- damdan külliyetli miktarda para alarak Parise gelmişlerdir. Gerek © Raytieh, gerek Novak bu adamları tanımadıkla. rm söylemekte ve gayet müphem ma- lümat vermektedirler. Parise vasıl oldukları zaman bir ü- çüncü şahsı kendilerini Gare de Lyon'- da karşılaşmış o ve buları o götür. müştür. O Orada © da ne yapacaklar rmı bilmemekte ve bir iş yapmak için emir beklemekte idiler. Kendileri evvelâ bu işin ne olduğu- mu bilmediklerini söylemişlerdir. Fa - kat kralın katlini müteakip ortadan s- vışmaları , bunun aksini isbat etmek - tedir. Kral eğer Marsil, Pasaportları Polis bu iki çerili cürmün pasaport. ları tetikik etmiştir. Novak'in pasa- portu 5 ağuster 1934 tarihli ve Tri yeste damgalıdır. Kendisi 26 eylülde Chiasso tarikile gelmiştir. Benesin ya- ni Raytichin pasaportu ise, gene Tri- yeste konsolonluğundan verilmiştir. Ve de “18 hazinan tarihi vardır. O da ayni tarikle gelmiştir. afibe komanda çimek ve insanın kendi gemisini Tstediği hedefe yürülebib. meklir, Sağlam sinirter mi teminatı iş hayal mücadelesinde muvalfakiyetin <a İyi , Binaenaleyh sinirlerinizi Bromurâl .Knoü, ile kuvvetleadiriniz, bunun müsekkin ve mukavvi tesif her İşle görünme Miç bir zararı yoktur ve alıçıklık vermez, 48 ve -hömgrimeyi basi Gö berde eçgareterde reçete le saten, © Feci cinayetin tahkikatı MERTER KAŞ in Yugosiavya kraliçesi üç (Başı 1 inci sahilede) yetin beşeri ve milli saflarını kazanmak için faaliyetlerini birleştirmeğe mecbur eder, Her iki parti istikbalde, iki kardeş milletin idealine vasıl olmak içn bütün kuvvetile çalışacaklarını beyan eyler. Sofya 20 Nisan 1928 İmzalar Dr. Ante Paveliç Makedonya komi- tesi reisi, Gustave Percec Stanicheff; Reisi saniler: Yakimot(, Kisselinsheff, kâtipler; V. İV. Vassileff, W. Dow meli. N. Gabrowsky; aza: M. Dimit- roff, B. Antonoff, İvan Oo Hadioff, S. Naneff, G. Kondoff. ,, Dün gelen ajani telgraflarından öğrendiğimize nazaran Sofya zabıta» 51, bu hususta tahkikat yapmış ve me- seleyi tenvir etmek için tahkikatının Meticesini, Paris ve Belgrat sabıtala- rrna bildirmiştir. Diğer taraftan Paristen gelen bir haberde de tethiş teşkilâtının elebaşı larından birisinin yakalandığı ve bu- nun Ustachi'lerin reisi Taveliçin baş- Uca yardağı olduğu bildirilmektedir. Bu da ayrıca şayanı dikkattir, Dün bu hususta aldığımız telgraf- ları aşağı yazıyoruz: BEGRAT, 15 (A.A.) — Katil K. elmen, namıdiğer Suk'un, ismi haki- katta Vlada Georgiyef, lâkabı ise Çernozevski olduğu, kendisinin Bul - gar tabiiyetinde bulunduğu, Bulgar Makedonyasında, Kameniça - Kömen çe - de doğduğu ve Makedonya dahi- Ki ihtilâl komitesi azasından olduğu tahakkuk etmiş » Merkum, Mi- bailef'un Petriç'teki karargâh ile Us- .A.) — Belgratta elde edilen malümata göre, Sofyada yaşamış olan iki Yugoslav vatandaşı, kendilerine gösterilen fotografilerde teşhis etmiş Bu adam, Makedonya ihtilâl tesi azasından Vladimir Gorgi- yeftir. Marsilya katili le bu adamım fotoğ şabehetin Sofyada da tamamile tes « bit edilmiş olduğu söyelniyor. Yugos- lav ve Bulgar memurları bu yolda be- raberce tahkikatlarına devam etmek - tedirler, SOFYA, 15 (A.A.) — Polis mü - düriyetinin tebliğine göre, Belgrattan nazaran Kral Alek- sandrın katili olduğu farkedilen Geor- gieff, Vlodo ismile maruf bir şoför o- Tup, Bulgar memurlârı kendisini ara- kedonya tethişçilerine ki dilmiş olan tetbirlerle al üzere ve emniyeti faası kanunu mu Kendisinin fotoğrafisi Makedony: işçilerin fotoğrafla » rile birlikte resmi ceridede ve sair Bulgar gazetelerinde neşrolunmuştur. Viedo Georgiyef, 1897 tarihinde Ma- kedonyada İstipte doğmuş ve on dört yaşında babası ile beraber cenubi Bul- garistanda kâin Kamaniça kasabasın da yerleşmiştir. Voldo Georgiyeffin bundan iki sene evvel, yani 1932 se- nesi tenmuzunda Bulgaristan terket miş olduğu anlaşılmıştır. SOFYA, 15 (A.A.) — Kral Alek- sandr'ın katilinin sol kolunda Make- donya ihtilâl komitesinin ilk harfleri bm rank ihtilâl teşkilâtı mahafiline mensup © lup olmadığını meydana çıkarmak i - çin tahkikata girişmiştir. Zabıta tara fından bu bapta elde edilen malümat, katilin hüviyetinin tesbit edilmesini tes hil etmek için Belgrat ve Paris zabı- talarma bildirilmiştir. Bulgar zabıta sı, bu yolda taharriyata devam Elebaşı yakalandı PARİS, 15 (A.A.) — Belgrattan gelen malümat üzerine, zabıta, Kral katillerinin elebaşısı olması pek muh- temel bulunan beşinci şahsın hüviye- tini tesbit etmiştir, Bu adam, 1910 da Belgratta doğmuş, talebeden Evgen Kvaternik'tir, Pasaportunda ise, ga- zeteci olduğu ve 1911 de Tamışvarda doğduğu yazılıdır. Kendisinin, “Usta si,, lerin reisi Lavaliçin başlıca yarda iz çocuğu ile beraber fından hiç bir pasaport verilmemiş ol- duğunu tebliğ ediyor. ” Sabık muhalefet reisi BELGRAT, 15 (A.A.) — Radikal lerden, sabık muhalefet fırkası reisi M. Stanoyeviç, Marsilya faciasından dolayı hükümete bir taziye telgrafı yollamıştır. Hırvat dilinde gazete PARIS, 15 (A.A.) — Hırvat dilin de yazılmış beynanameler bastırmak! istiyen, Avusturya tebaasmdan Erna Rum ismindeki kadın, memleketten dışarı atılacaktır. Kaçan adam mı? CENEVRE, 15, (A.A.) — Kvater nicin eşkâline tamamen sahip olarak gö“ rülen maçhul bir şahıs, bu sabah Cenev- re kahvesinde görülmüştür. Fakat polis- ler gelene kadar bu şahıs Lozan istika- metinde kaçmıştır, Bütün jandarmalara içinde geçmiştir. ralın cenazesi BELGRAT, 15 (A A.) — Kralın cenazesi bu gece saat 23,15 te Zağ- rebe getirilmiş ve askeri ve mülki er- kân ile sayısız bir halk kalabalığı ta- rafmdan karşılanmıştır. Tabut, istasyonun siyah krep örtü lü krallık dairesine götürülerek, hazır lanan sandukanın üzerine konmuştur. Cenazenin önünde halk geçit resmi yap mıştır. Cenazeyi taşıyan tren, bugün saat 23 te Belgrada varmış , Trenin ber büyük istasyonda durması kararlaşmıştır. Bulgaristan ve Yugoslavya SOFYA, 15 (A.A.) — Kral Borisi” müteveffa kral (o Aleksandrm O cenaze merasiminde Prens Kiril ile baş yave- ri Ceneral Panof temsil edeceklerdir, Fransız âyan heyeti PARİS, 15 (A.A.) — M. Pol Bon- kur, M. Ganmet ve eski nazırlardan M. lö Troker, Kral Aleksandr'ın ce naze merasiminde âyanı temsil ede «, ceklerdir. Kral Karol da gidecek BÜKREŞ, 15 (A.A.) — Kral Karol'un Belgrada giderek Kral Aleksandr'n cenaze merasiminde bulunmak ihti « mali mevcuttur, M. Tataresko ile M. Titulesko, Romanya heyetinin kim « lerden teşekkül edeceğini ve bu mese leyi bu sabah görüşmüşlerdir. Fener kilisesi de mümessiller gönderdi Yugoslavya kralı Aleksandr Hazret- lerinin Belgratta yapılacak cenaze me- rasiminde ve yapılacak ruhani âyinde Fener patrikhanesini temsil edecek olan Kadıköy Metropolidi Maksimos ve Ta- rabya Metropolidi Pelekamos ve Büyü- kada Metropoli idi Thomas efendiler dün akşamlei trenle Belgrada gitmişlerdir. Suikasti takbih SOFYA, 15 (Milliyet) — tan bildiriliyor: Vreme gazetesi, “Bütün Yugoslav. ların ümidi olan genç kralımızın tahtı tar. diyor ve Marsilya şu şekilde bahsediyor: “Bu şeni suikastin meşum hareketin büyük sebebiyet ve milletimize ye- M. Doumergue Bir nazır arıyor