19 Kasım 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

19 Kasım 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

RAN, mn, RR, A, MİLLİYET PAZARTESİ 19 TEŞRİNİSANI MÜTEFERRİK HABERLER SPOR Ateşgüneş- Galatasaray Birkaç Galatasaraylı birleşme aleyhin- de takrir imzalatıyormuş ime Galatasarayın ileri gelenleri Salı günü topla- nacak ve bir karar vereceklermiş | Ateş « Güneş ve Galatasaray klüp- ini menfaatini bu iki klübün meeli, hüsnü niyet sahibi araya gelmiş ve heyeti kararını almak şartile bazı esaslar işmüşlerdir. Bu birleşmenin İeh ve aleyhinde bu- Munulduğu söylendiği bu sırada işin as- ani öğrenmek üzere Ateş - Güneş klü- büne mensup salâbiyettar bir zatla gö- rüştük. Bu zatın verdiği malümatı ya- Zıyaruzi — Klübümüzü kuran arkada:'ır &- rasındaki eski Galatasaraylılar, Gala - tasarayda ikon, spor ve idare işlerinin ayrılmasını, sporcularm idare işlerine, idarecilerin sporun teknik hususlarına | karışmamalarını istiyorlardı. Aradaki noktai nazar farkı o kadar üyük ve esaslı idi isi bunlar, kendi düşüncülerinde olanlarla birlikte, Ateş - Güneşi kurdular. Şimdi size Ateş « Güneşin idare me- kanizmasını anlatayım: Ateş - Güneş muhtelif spor gubele- ri olan ve milli kültür ve ülkü dairesin- 'de içtimai hareketlerde. bulunan bir klöptür. © — Spor şubeleri idare heyeti tarafın - dan seçilen baş kaptanlarla idare edi- ir, sporla meşgul olmıyan aza spor iş lerile meşgul olmaz, sporcular da-spor- larmı yaparlar ve idare işlerine karış - mazlar. Son zamanlarda © Galatasaraylılar. arasında da spor ve idareyi ayırmnn sok iyi olduğu fikrine iltihak edenler şoğuldığından bunlardan © bazıları iki klübün faaliyetini birleştirmek için de- Milette bulundular. Biz kendilerine, tabii iki taraf he- yeli umumiyesinin tasvibini almak şar- le, çu esasları teklif ettik: 1 — Ateş - Güneş, 6sas nizamname. si mucibince faaliyetine devam eder. 2 — Galatasarayın sporcu olinyan | azası Ateş - Güneşin sporcu olmıyan azası yanında ayni haklarla yer alır ve bütün bunlar Ateş Güneşin yeni idare eyi çerler. 3 — Bu idare heyeti spor işlerini i- dare edecek (teknik spor komitesi) mi seçer. 4 — Galatasaray o ve Ateş - Güne gin bütün spor şubeleri ve sporcu aza- Danzikte İntihabatta naziler ekse- riyet ümit ediyorlar VARŞOVA, © 18 (A. A.) — Bugün Danzig serbest şehrinin iki kazasında na- hiye intihabatı yapılacaktır. & Şimdiden dört Yiste tevzi edilmiştir. Naziler, veylerin yüzde 75 ini kaza- hacaklarını ümit etmektedirler. İntihabat Yapılacak olan iki nahiye evvelce Nazile- tin Volkstag için yapılmış olan son inti- habatı kazanmış oldukları iki nahiyedir. Vatani hizmet mukabili maaşlar ANKARA, 18 (Telefonla) — Va- tani hizmet mukabili | maaşların bazı mahallerde bir veya üç aylık © olarak Peşinen tediye edildiği evrakın tetki - kinde görülmüştür. Havuzlar idaresi ANKARA, 18 (Telefonla) — İkti- sat vekâleti Akay fabrikn ve havuz - lar idaresi nizamname projesini ha - o zırlamış ve mütalenlarını almak üze #9 vekâletlere göndermiştir. Cenevre müzakereleri “CENEVRE, 18 (A. A.) — Konsey ısının üç dört gün gerilemesine Tağmen Cencvrede siyasal faaliyet azala- Sak değildir. Salı sabahı — silâhsızlanma feransı bürosu M. Henderson'un baş- toplanacak ve öğleden sonra Sako harbile meşgul olan assamble açıla" Saktır. Bu arada Cenevrede bulunan dev let adamlar evrensel sıyasaya müteallik Mühim meseleleri görüşeceklerdir . BELGRAT, 18 (A. A.) — Yugoslav: “Ya Hariciye Nazırı M. Yevti; dün akşam sı birleşerek (Galatasaray spor klübü) | ismi altıfda fanliyetine devam eder ve biraz evvel söylediğim — (tekmik spor komitesi) tarafmdan idare edilir. Bütün bu söylediklerimden siz de | tnledir edersiniz ki tarafımızdan bundan daha büyük bir hüsnü niyet gösterile- mez. Fakat esefle söyliyeyim ki Ga- latasaray klübünde hâlâ, idare ve spo- ru biribirinden ayırmak istemiyen bir kaç kişi kalmıştır. Bunlar, teklifimizin | görüşüldüğü geçen çarşamba günü der- bal harekete geçmişler ve genç sporcu- lar üzerinde müessir olarak bu birleşme aleyhinde takrir isnzalatmağa başlamış- lardır. Diğer taraftan © öğrendiğime göre salı günü Galatasaraym ileri gelenleri bir toplantı yapacaklar ve bu meseleyi münakaşa edeceklerdir. Bu toplantıda tabii bir birleşme aleyhinde bulunanlar da münakaşaya — iştirâk edeceklerdir. Birleşme işi, zannedersem bu toplantı. nın neticesine bağlıdır. Ateş - Güneşlinin izahatını yukarı » ya kaydettikten sonra bir noktaya do- kunmadan geçemiyeceğim: Geçen perşembe günü, İslanbul- sporla oynayacak Ateş - Güneş takımı" nın me şekilde çıkacağını işittiğim ri- vayetleri tesbit ederek sırf bir spor ha- vadisi vermiştim. Cumhuriyet gazetesinin spor mu- harriri (iki klübün birleşmesi mevzuu bahsolurken o Milliyet spor muhariri pişmiş aşa soğuk su katıyor) şeklinde bir saçma sarfetti. Bercket versin ki efikârı umumiye, Cumhuriyet muharri- rinin zannetmediğinden çok daha anla- yışlıdır. ve ne zaman olsa, o belki de Cumhuriyet muharririnden evvel, piş - miş aşa soğuk su katanların benim ya- zımdan bir gün evvel birleşme aleyhin- de takrir imzalatınağa çalışanlar oldu- ğunu öğrenecektir ve öğrenmiştir bi e. Ben kendi hesabıma , makul düşü- nenlerin galebesile iki klübün. birleş mesinin en har taraftarıyım. Hattâ bu taraftarlığım yalnız, spor İşlerine ba run sökarak sporcu aza üzerinde nafiz | olmak suretile idare mevkiine geçecek bir vaziyetim olmadığından değil, eski | ve şerefli Galatasafayın iyiliğini istedi- ğimden ileri geliyor. Esat HAMDUN Siratcs'er Picardla karısı 11 mil yüksekliğe çıkmışlar DETROİT, 16 (A. A.) — Siratosfer bakkındaki tetkikatile tanınmış olan pro- fesör Jean Picard ile zevcesi 23 teşrini evvel tarihindeki suutları esnasında tak- riben on bir mil yüksekliğine çıkmışlar. dur. Bu irtifa, kendilerine ületlerinin sıh- hati tetkik edildikten sonra milli hava iş- leri cemiyeti tarafından bildirilmiştir. M. ve Modam Picarâ'n niyetleri an- cak dokuz buçuk mile çıkmaktı Yıldırım felâketi 1ST LONDON (Ümit Burnu), 18 (A. A.) — Klarksburg'da yerlilerden 61 ki- | şi yıldırım vurmasile ölmüşlerdir. Bu a- damlar, fırtına koptuğu zaman hep bir arada ve bir kulübenin içinde yemek yi- yorlardı. Şimendifercilerin grevi ATİNA, 18 (Milliyet) — Dün sa at on birden on ikiye kadar bir snat hisüln şönemdifercilr gre dır. Şimendiferciler istedikleri kabul - Yeni Bulgar ceneral konsolosu Bulgaristanın İstanbul Ceneral kon solosu M. Baklaciyef, Bulgar Harici - Ye nezaretinde yeni bir memuriyete ge girilmiştir. Onun yerine de M. Nikola Vançef getirilmiştir. Yeni Bulgar kon solosu tanbula gelmiş ve dün yanın da eski konsolos M. Baklaciyef oldu- ğu halde vali maavi Al Rıza Beyi resmen görmüştür. Eski konsolos ya kında Sofyaya gidecektir. Kayseride seçim hazırlıkları KAYSERİ, 18 (A, A.) — Bele- diye yeni meb'us seçimi hazırlıkla. rma başlamıştır. Şehir Meclisi se - çim masrafı olarak belediye büt - çesinden münakalât yapmıştır. desi kalir İmei SİMA ğa b gi peer Yl Belediyelerin Başaracağı işler İç işler bakanlığı yeni bir düzen hazırladı ANKARA, 18 (Telefonla) — Be lediye kanunile sular kanunu ve yapı ve yollar kanunu belediyelere bir çok vazifeler yüldlemiştir. Belediyelerin har Ni hazır haritalarını ve müstakbel plân- larını tanzim ettirmek, içme sularını getirtmek tenvirat için icap eden fen- ni-tesisatın vücut bulmasma çalışmak belediye vazifelerinin en önde olanlar. der. Bu işleri nazarı dikkate alan Dahiliye vekâleti belediye kanununa zeyil olmak üzere (omühim bir kanun lâyihası hazırlamıştır. Yakında millet meclisine Verilecek olan bu lâyihanm ihtiva ettiği hüküm. leri bildiriyorum: Lüyiha esaslarına göre, belediye ka- nunu tatbik edilen yerlerin harita ve müstakbel imar plânlarmı ve içme su- larile tenviratın toptan veya mıntaka halinde yahut ayrı ayrı münakasalı ve- ya münakasasız pazarlıkla yaptırma. ğa Dahikye vekâleti mezun olacak» tar, Bu işler için Dahiliye vekilinin ri- yaseti altında Nafia, İktisat ve Sıhhat ve İçtimai Muavenet vekâletleri mümes- sillerinden ve dahiliye müsteşarile ma- halli idareler ve belediyeler bankası u- mum müdürlerile Ankara imar müdü- ründen mürekkep bir bölediyeler imar heyeti teşkil olunacaktır. Yukarıda sayılan işleri yapmamış olan belediyeler bu işler için icap eden tahsisatı taksite bağlamak © suretile kendi bütçelerine koymağa mecbur tu- tulacaklardır. Bütçelerin tasdikinde si. rasında tahsisat ayırılmadığı görülür- se bütçeleri taşdike salâhiyetleri ma- kamlar vasıtasile bu tahsisatı koydur. mağa ve merkezce tasdik olunanlar i- çin de resen tahsisat koymağa Dahili. ye vekili salâhiyetli olacaktır. Bu paralar belediyelerce Dahiliye vekâleti emrine belediyeler bankasma gönderilecektir. Göndermiyen beledi - yelare ait mebaliğ mahalli en büyük mükliye âmirinin iş'arı ve hazine vasi - tasile tahsil olunan belediye hisselerin. den Maliye £ vekâletince ve yüzde on son hisseleririden Dahiliye vekâletince tevkif ölunarak belediyeler bankasma yatırılacaktır. Icabında bu işler karşılığı belediye ler ımda kamıni hükümleri dai - resinde merkür bânkaca kefalet veyâ ikraz suretile temin olunacaktır. iyeler imar heyetinin yazı iğ- i muamelesi o Askara imar ler bankasınca görülecektir. Bunun iğin imar müdürlüğü teşkilâtma mütehap 815 fen memurlarile şehirci mimar ve ya mühendisler ilâve olunacaktır. Çalınan bonolar Ziraat bankasıada ne diyorlar? İzmirde yapılan bono sahtekârlığı hakkında tahkikat devam etmektedi: Çalınan bonolardan 30 küsur bin lira Uiğınım şehrimiz Ziraat Bankasınca #- lındığı hakkında verilen haberler hak kında alâkadar bir zat bize şunları söylemiştir: *— Bonoları mühim bir kısmı no- ter vastıasile ve elden ele ciro edil - mek suretile son mal sahiplerine öden miştir, Sahtekârlık vaziyeti malüm oluncaya kadar bu bonolar için yapi- lan müracatalar, kanumi şekilde oldu- ğu için, kabul edilmiştir. Fakat, İz - mirde sahtekârlığın hakiki mahiyeti ni henüz bilmiyoruz.,, “ Leylei berat ,, Istanbul Müftülüğünden: 1934 senesi T. saninin — 22 nci Perşembe günü Şabanın 14 düne müsadif olmakla akşamı (Cuma gecesi) Leylei berat olduğu ilân o- lunur, Küçük haberler © * Halit Bey Ankaraya gitti — Ma- liye bakanlığı para işleri ü Ha. lit Bey dün Ankaraya gitmiştir. Halit Bey burada yeni gümüş paraların ba» sılmasna bakıyordu. Mulliyet bu sütunda iş ve işçi isti yenlere tavassut ediyor. İş ve işçi istiyenler bir mektupla Iş büro - muza müracaat etmelidirler. İş arayanlar Sanatim makinisttir. Ve her cins otomobil | kullanırm. Ayni zamanda anlarım, elim- un fabrikaları taşlarından de bonservislerim vardır. Şehiremaneti Piyer Loti caddesi Çukur mektep 41 No, Galip Bey vasıtasile Sadi, 1934 MEMLEKET İpsile Türkiyemizin cennet kö- şelerinden biridir SIVAS, (Milliyet) — Bu mektu- bumla da “Milliyet, in kıymetli ka- rilerine Hafiğin İpsile nahiyesin- den bahsedeceğim İpsile veyahut halk arasmda “Tozanlı,, diye aat- lan bu cennet köşeye kadar da bir seyahat yaptım... “İpsile,, Hafiğin hemen, hemen şimalinde ve Koyhi- sar, Reşadiye, Yıldızeli, kazaları le de huduttur. Ve tahminen 60 lometre kadar uzunluğu vasati ola- rak ta yirmi beş (kilometrelikbir genişliğe maliktir. Heyeti umumiye si itibarile nahiye ormanlarla, vak-| tile arızalı dağlar, yaylâlar acasın- da çevrelenmiştir. . Hafiğe on iki saat mesafededir. Çaykurt, Özen, Yeniköy, Ermenis, ve Gevelenin köylerinin üst kısmın- dan İpsileye inilir... Nahiyenin et- rafında ( dumanlı, yakırılı, Asma dağları vardır. Yazın o kavurucu sıcaklarında bu (dağlar üzerinde durmak imkânı bulunmaz fazla s0- ğuk yapar, Bu dağlar sık çam meşe ve gürgen ormanlarile örtülüdür. İpsala arazisinin ekserisi dağlık ve arızalı olduğu için ziraate elverişli değildir. Bu dağların etraflarındaki | yaylâlarda göçebeler bulunur | İpsile denmesinin sebebi İpso- la tabirinden ileri geldiği ve bunun da ne mânâ ifade ettiği bilinme-, mektedir. Tarihi hakkında yaptı- ğım tetikikat müsbet bir netice ver-| medi. Dünün ihmal edilen köz ve | köylüleri bugünün kendisine kendi varlığını, tanıtan cumhuriyet ida- hadaki feyizli (o eserleri herkesi memnun uyandırmıştır. Dün askerde bulunan çocuğun | dan gelen mektubu okutmak için | ya bir kasabaya yahut şehre kadar | inmek ve etek sallamadıktan son- ra mektubunu okutamayan köylü bugün taralsından döndükten son- ra mektubunu yazıyor, okuyoı Ve bir ağızdan da inkılâp türk söylüyor... Ve yaylâların arasın- açık. alınla on yılda | yer savaştan Türk önde Türk ileri,, | diye içinden gelen bir duyuşla söylediği marşı doya, doya dinli- yerek evine dönüyor. O köylü kü boş zamanında bilmediği, şeyleri «lamak için muallime koşuyor. Ve onun vuatmu çeviriyor. Dünün yolsuz, bataklıklar için- de sararan yüzler, cüsseli vücutlar yerine bugün ilkılâp hükümetinin elemanları sayesinde sararan yüz- ler kanlaşmış ve bugün yaylâların temiz havasında yetişen yüzlerin- den kan fışkıran delikanlılarla hastalıktan, derdinden şikâyet et- tirmedi can, ciğer gibi konuşuyo- ruz. O yaylâ (o delikanlıları... Ne canlı insanlar, Apsile köylerinde maarife faz- la ehemmiyet verilmektedir. Mer- kezde beş sınıflı bir ilkmektebi vardır. Ve mektebin 125 kadar da talebesi vardır. Ve iki muallim mektebi idare etmektedir. Nahiye- ye dokuz saat mesafede bulunan okturun köyünde de üç sınıflı bir mektep vardır. “Okturin,, tabiatin en güzel yerlerinden birini teşkil eder. Burası kâmilen ceviz ağaçla- rile çevrelenmiştir. sahasındad da işler düne göre kat kat ilerleyişlerle geçiriyor... Evvel- ce gelişigüzel olan ve bir çok müş- küseri ihtiva eden nüfus muamele- si bugün pek esaslı bir şekilde de- vam ediyor. Her ay doğum ve ö- lüm cetvelleri vermekle mükellef olan muhtarlar bu işin lâyık oldu- ğu kıymeti meydana koymaktadır. Bugünkü hal ile nüfus 15 bindir. Af kanunundan evvel 13 bin iken iki bin artmıştır... Ziraat Bu da diğer kısımlar ile mukayese kabul etmiyecek de- recede inkişafa mazhar olmuştur. Ziraat bankaları vasıtasile köylü- ye yapılan yardımlar, köylere ve- rilen boğalar cinsleri ıslah edilen hayvanlar ve (hayvanlarda çıkan bir hastalığa karşı alınan tedbirler yapılan fedakârlıklar. İpsile arazisi dağlık olduğu için ziraat bir ve dört beş” arasında- dır. Ziraat yapan 180 - 200 evdir HABERLERİ g < Isparta hastanesine rontgen lâzım İsparta hastahanesi ISPARTA, (Milliyet) — Güller diyarmın havadar bir yeri olan ada kahvesi mevkiindeki otuz yalaklı hastahane iyi bir sağlık evidir. Vali Müfit bey zamanında yapılan bina ya elyevm başhekim Ethem bey te- ettirilmiş, iyi bir hale getirilmiştir. Dar bir bütçe içerisinde kalan has- tahane Ethem ve Sami Süleyman beyler gibi hazik ve gayretli doktor larm elinde çok temiz ve faydalı bir haldedir. Doktorlar müracaat e- den bütün hastalar memnun edil dikleri gibi, mekteplerin tatilinde Ispartanın çalışkan çocukları olan ubbiyelileri de faydalanıyorlar. Bir çok tehlikeli ameliyatları muvaffa- kıyetle başarıyorlar. Merkezin re mülhakatla beraber komşu vilâyci- lerin bile biricik hastahanesi bulu. ——a Edirnenin ku “uş günü EDİRNE, (Milliyet) — 20 ikin- citeşrin Edirnenin 13 üncü kurtu- luş gününe rastlamaktadır. Bu mü- nacebetle şehirde büyük hazırlık- lara girişilmiştir. Vilâyette, umumi müfettişlikte, fırka ve belediyede hümmalı faaliyetler vardır. Fırka ve halkevi bayrama ve bayramda yapılacak merasime ait programı tamamile tesbit etmiş! Kurtuluş bayramı münasebetile Ankaradan Edirneye 60 - 70 kişilik bir heyet gelecek ve Edirnelilerin sevinçlerine iştirak edecektir. Bu heyet meyanında Adliye ve Nafia vekillerile fıfka umumi kâtibi Re- cep beyefendinin de (bulunması kuvvetle muhtemeldir. Bu zevattan maada Trakyanın muhtelif yerle- rinden kalabalık heyetlerin de gel- melerine intizar olunmaktadır. Tenzilâtlı tren Edirnenin kurtuluş bayramı mü- nasebetile bir tenezzüh treni daha tertip edilmektedir. Şark demiryol- ları kumpanyasınca umuru ticari- ye müfettişi Rıfat bey bu işi temin ve tesbit etmek (üzere Edirneye gelmiş ve alâkadar mahafille te- maslarda bulunmuştur. Tenezzüh treni 24 ikinciteşrin sabahı İstan. buldan kalkacaktır. nan bu bakım evinin yatak adedini çoğaltmak noksan olan cerahi ik- k en önde yapılacak işler- » Şurası çok faciadır ki Ront gen ve elektrik tedavisinin hâkim İ olduğu bu devirde böyle değerli bir rafından pavyonlar, parklar ilâve | sağlık evinin bundan mahrumiyeti çok fecidir. Başhekim iyisbir rout- gen mütehassısıdır. Burada tedavi edilen Eğridirli Şapçı zade Mehmet efendi Rontgen © alınması için üç bin liraya söz vermiştir. Ve sözünü için hazırdır. Hususi idareden veya diğer zenginlerden yapılacak yardımla bu iş te başarılır. Vilâyet büyüklerinin buna önayak olarak bu boşluğu kapatmaları çok hayırlı ve şerefli olacağından yakında bu hastahanede rontgen de göreceği- ne iman ediyorum. 4 e mmm Trakyada faydalı yağmurlar EDİRNE, (Milliyet) — Cumar- tesi akşamı başlayarak yirmi dört saat durmadan yağan yağmur 24 'milimetredir. Tam zamanında yar ğan bu faydalı yağmurlar Trakya» nın her tarafma'yağmıştır. Bu yıl, Trakyadaki yazlık ve kışlık ekimin geçen seneye nisbetle iki üç dere- ce fazla olacağı tahmin edilmekte dir. Denizlide öz Türçe şiirler DENİZLİ (Milliyet) — Halkevi salonunda güzel bir musiki eğlen- cesi yapıldı. Musiki muallimi Mü- beccel bey kemanile güzel parça lar çaldı. Öz türkçe şiirler okundu. Yeni musikimiz hakkında faydalı sözlerle zeybek oyunları © oynan- mıştır. Halkevi bandosu güzel pap çalar çaldı. i Kemalpaşa kaymakamlığı M. KEMALPAŞA, (Milliyet) — Beş aydan fazla bir zamandanberi Vekâleten idare edilen — kazamız kaymakanlığına Bulanık kaymaka- mı Fabri bey tayin edilmiştir. Yeni kaymakamımız şehrimize gelmiş ve vazifesine başlamıştır. Londra - Melbourne yarı- şının ikincileri Ankarada (Başı 1 inci sahifede) Halebe inerek orada biraz kaldığından Ankaraya teabhürle geldi. Tay- yarede beş yolu vardı. Holandalı tayyareciler, tayyarecilerimize tayya Telerini gösterdiler ve uçuşa davet ettiler. Saat on dörtte Milli Müdafaa Vekili Zekâi, Gümrük ve İnhisarlar vekili Ali Rana Beyler sahaya gel- diler, Ayni sıralarda hava işlerine candan bağlı olan İsmet Paşa ile Ma- liye Vekili de sahaya vardılar. Başvekil tayyarecileri tebrik etti ve tay- yareyiMetkik etti. Bundan sonra pilotun uçmak teklifini kabul ederek Zekâi ve ye bindiler ve Ankara ü Fuat Beylerle tayyarecilerimizden mürekkep bir grup tayyare- üzerinde yarım saat kadar uçtuktan sonra indi- İer. Misafir tayyarecileri Hava müsteşarı Cevat Paşa, Büyük Erkânı Har biye Hava müsteşarı Mecit Bey, Iktısat Vekâleti Hava idaresi namma tayyareci Avni Bey, Nafıa Vekâletinden tayyareci Hamdi Bey ve bey - nelmilel havacılık federasyonunun Türkiye mümessili olan Türk Tayya- re Cemiyeti namına bir heyet saat kalmakta ve devamlı olarak saatte 295 ki- lometre hızla uçmaktadır. En son hızı 325 uçmaktadır. Ve sekiz bin metreye kadar yükselebilmekte - bin metreye kilometredir. 12 dakikada 5 dir. Her biri 700 beygir kuvveti veren iki motörle mücehhezdir. Perva - neleri üç kanatlıdır ve pervane kanatlarının âyarı kabildir. Tayyare ya- rım sabah sekizde Eskişehir - Istanbul - Atina yolile gide- cektir. Bu tayyarenin Londra - Melburn yarışında uçan diğer tayyare - ler arasında başlıca farkı ötekileris: bu yarış için bilhassa hazırlanmış ol- maları, buna mukabil bu tayyarenin normal bir yolcu tayyaresi bulun- ması bu da iki bin dönümlük araziye yerleşir. Hayvancılık fazla ileri gitmemiş- tir. En ziyade Zârâ hudut kısmına düşen ovalar hayvan yetiştirmeğe elverişlidir. Halkın çalışma vaziyeti Ziraatle, ve çobanlıkla geçinir. Bir çokları Istanbila giderler ve ©- rada çalışır.. Diyebilirim ki bu'na- hiyede İstanbulu görmeyen yok gibidir. Halk çalışkandır. Misafir- perverdir. İhracat Yumurta, yağ, peynirdir. Gele- cek mektubumda İpsilenin yolla- rından, ormanlarından, yaylâlarır. dan bahsedeceğim.