19 Kasım 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

19 Kasım 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN H A LIRN HALİĞİN Sene 5 — P.Jo. 1544 Yazı işleri telefomass” 20203 — PAZARTESİ — Yeni Meb'us Seçimine Doğru Beşinci Büyük Millet Meclisinde On Beş Fazla Meb'us Olacak Meb'usluk İstıyenler Umumı Katıplığo Muracaat Ediyorlar Ankara, 19 (Hususi) —Meb'us seçiminin yenilenmesi kararının Millet meclisinde bu ay sonunda verileceği belli olmuş gibidir. Seçim işinde değişiklik olacağı, kadınlara da meb'us seçmek ve seçilmek bakkının verileceği haber- leri doğru değildir. Bu işler Teş- kilâtı iye ve — intihabat kanunlarile alâkadardır. Halbuki şimdiki millet meclisinde bu ka- mnunların değişmesi hakkında hiç- Bügyük Millet Meclisinin toplantı hali bir müzakere geçmiyeceği anla- gılmıştır. C. Halk fırkası tarafından yeni meb'usluk için kimlerin namzet gösterileceğine — gelince; öğrendiğime göre, fırka tarafın- dan bazı intihap dairelerinde, fırka mensupları arasından seçi- mek şartilk namzet gösterilmiye- cektir. Bir kısım intihap daire- lerinde de meb'usluğa müstakil ( Bevamı 9 unoa saylada ) Bir Üfü ürükçü Hastahane Kapılarında Şifa Muskası veerrenerereerererre ee senarana Kırıl Aleksandr İçin Âyin Fener Kilisesinde Ruhani Ayin Yugoslavya a ruhi istira- 'otyos Efendi lırılın&ıı dün, Fıı:ıiıkl ertodoka kilisesinde bir ruhi âyin yapılmıştır. Bu üyinde birçok ortodoks mutebâ- ranı, Yugoslav tabası hazır. bulun- muştur. Fotyos Ef. âyin yaparken Verirmiş | SADA Bu adam, işte bu gibi hastahane kapılarına müsallat oluyormuş İstanbul - Polişi, yıllardanberi üfürükçülük yaptığı iddlasile (75) lik bir ihtiyarı yakalamış, Adli- yiye vermiştir. Tahkikatımıza gö- re, bu adam Kasımpaşada Nalıncı- hasan mahallesinde oturmaktadır. Ismi Ali Rızadır. Çok eskidenberi © civarda üfürükçülük, falcılık ve nefesçilik yaptığı söylenen (75) lik Ali Rıza Efendi, falcılık ka- nun ile yasak edildikten sonra da bu işte gizli gizli dovam et- miş, kendisine müracaat eden saf « Devamı 9 uncu sayfada ) Kuvvet Bırlıktodır Galalısarnylı Ate. * Gü- neşin Bifleşmesi Faydalı Olacaktır kulübünün Bolu Meb'usu Cevat Abbas Bey Dünkü nüshamızda Galatasa- ray ile Ateş- Güneşin birleşeceğine dair çıkan şayialardan, bu hususta Ateş » Güneş relel yapılan — ve — yapılmış bulunan teşebbüslerden memnuniyetle bah- settik. Bu münasebetle fikrimizi de kaydederek bu birleşmenin her iki teşekkül için hayırlı ola- cağını, ayrı ayrı bir varlık halinde kalmaktansa büyük faydanın böyle bir birleşmede olacağını İşaret ettik. Aklın, mantığın vel- hasıl sellm düşüncenin emrettiği bu hareket tarzının ergeç tahakkuk edeceğine emin olmakla beraber dün Galatasaray kulübünden aldı- ğımız bir tezkere, bizi pek to neş'e- lendirmedi, Çünkü, bu tezkere bizim meşriyatımızı teyit ederek nihâi kararın tarafeyn kongrele- rine ait bulunduğunu tasdik et- mekle beraber yapılan temasları reddedici bir eda taşımaktadır. İstanbul Müftülüğünden 1 1934 s8- nesi T. saninin 22mcl Perşembe günü Şabanın 14 üne müsadif olmakla akşamı (Cuma gecezi) Leylel Berat olduğu ilân olunur. 19 İKİNCİ TEŞRİN LT KK Yanı işleri telefonuz Bozuk Süt, Bozuk Yoğurt Doktorlar, Acı Bir Haki- kati Meydana Çıkardılar Meğer Bazı Yoğurtlar Kola Ve Soda İle Karıştırılıyormuş Geçen gün bu sütunlarda acı bir hakikati deştik. — Taksim'de herkesin gözü önünde — duran Hamidiye çeşimesinden Istanbul sütçülerinin güğümlerine nasıl su doldurduklarını ve bu suları süt diye masıl âleme yutturduklarını | B tesbit ettik, — resimler neşrettik. | Bugün, bir başka hazin hakikate | daha dokunmak mecburiyetinde bulunuyoruz. Bu hakikat, Istanbul piyasasında sık sık tesadüf edilen bozuk yoğurtlardır. Bu yoğurt- ları yiyen hastalarda değil istl- | fade alâmeti görülmesi, — bilâkis fenalık emmâreleri göze çarpmak- tadır. Bu hal, bilhassa bazı dok- torlarımızın da dikkatini celbet- | miş, yapılan araştırmalar ve mü- | B şahedeler neticesi bu da anlapı- | <£ mıiştır. Şöyle ki: Toptan muamele yapan bazı bü- ( Devamı 8 incı “yüze ) İ Şehirde süt ve yoğurt satışı Sülük Hücumu Bir Kadın Uyurken Boğazına Sülük Kaçtı Kızılcahamam (Hususi) — Kazamıza bir sant mesafede Ciğerler | köyünde garip bir hâdise olmuş, Zeliha isminde bir kadın uyurken ağrı açık bir, şişede duran yirmi kadar sülüğün hücumuna uğramıştır. Sülükler kadının burun deliklerine, kulaklarına ve ağzına girmiştir. Zelihanın uykusu çok ağır olduğu için sülükler iyice yapıştıktan son« ra uyanabilmiş, ve feryada başlamıştır. Zavallı, baygın bir halde Ankara nümune hastanesine gönderilmiştir. » Bu Güneşe Kar Mı Dayanır ? — Şu Neolâ yok mu? doğralu pek ateşli kız. — Kocasmın varımı yoğunu kül etmesinden belli.