19 Kasım 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

19 Kasım 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Brigit Helm Yunanistanda — Güzel Alman Yıldızı Hararetle Karşılandı Ilk defa olarak beyaz perdede Metropol filminde görünen ve bütün şöhretini bu filme borçlu olan sarışın Alman yıldızı Brigit Helm hiç seyahate çıkmamıştı. Geçen ay içinde tatilinden Istifade ederek bir seyahate çıktı ve büyük şehirleri dolaşa dolaşa Atinaya kadar geldi. Güzel yıldız Atinada en binlerce halk tarafından em- salsiz tezahürat asında — karşı- lanmıştır. Kendisine hediye edilen çicek buketlerini taşımak - için Üç kamyon k'ralamak — mecburiyeti hasl olmuştur. Yalnız güzellik ve cazibesile değil, ayni zamanda yüksek san'at dehasile şöhret temin etmiş olan bu Alman kadını bir günde bin beş yüzden fazla genç kızın ziya- ret talebi karşısında kalmış, fa- kat hiç birisini kabul edememiş, sadece ziyaretçilerinin karşısına çıkarak, gösterdikleri teveccühe kısaca teşekkür etmiştir. Brigit- Helm kendisinden fotoğraf İsti- yenlere karşı nazik davranmış, Adtinaa kaldığı müddetce üç bin- den fazla fotoğraf Imzalamıştır. Ella Maller Yıldızların Kumpanyalar Elinde Esir Olduğunu Söylüyor Fransız kadın - yıldızlarından Ella Meller “Analık,, isimli bir filimde baş rolü muvaffakiyetle temsil etmiştir. Bu muvaffakiyet Üzerine birkaç kumpanya kendi- sine müracaat ederek uzun müd- detli mukaveleler teklif etmişlerdir. Halbuki Ella Maller bu tekliflerin hepsini reddetmiştir. Ona kalırsa, Yıldızlar için filim özerine muka- vele yapmak daha kazançlıdır, üç veya beş sene gibi müddet Üze- rine yapılan mukavelelerin yıldız- ları kumpanyaların elinde esir vaziyette bıraktığını, Holivutta bütün yıldızların sinema direktör- lorinin uşağı derecesine düşmüş elduklarını söylemektedir. Süzi Vernon Fransız yıldızlarının en — Iyile- rinden olan Süzi Vernon “ Altın babası,, isimli bir filimde baş ka- din rolünü temsil etmiştir. Bu film şimdi Paris sinemalarında gösterilmekte ve rağbet kazan- maktadır. Sağdanı Nazel, Fransız gıldızla- rındam Piyer Larke Elizabat Allan Holivudun yeni yıldızlarından Elizabet Allan “beyazlı adamlar,, tsimli bir filim çevirmiştir. Sene- nin en yeni eserlerinden olan bu filim Amerika ve Paris sinemala- rında gösterilmiye başlanmıştır. Erkek yıldızlardan Klark Gabi bu filimde Elzabet İle karşı kar- şıya oynamaktadır. Forbes Jozet Dey, Anna Sten ve Virjinya Brüls ArARARARARARARARARARARANAN İki Komik Erkek Yıldız Yeni kemik yıldızlardan Franke Ton Mari Glori Fransız — yıldızlarından — Mari Glori muharrirliğe — başlamıştır. Ilk olarak bir sevda hikâyesini roman şeklinde yazmıya karar vermiştir.. Bu — güzel — kadın vaktile —iyi tahsil «ettiği — için romancılıkta — muvaffak - olacağı muhtemel görüimektedir. anmraae Beyaz Perde Haberleri On Bir Senede 112 Film Çevirmiş Erkek yıldızların en meşhurla- rından olan Rişar Arlen artistlik hayatına ait bütün safhaları not etmiştir. On bir senedeberi beyaz perdede oynayan birçok filimlerde muhtelif rollerde gözüken Rişar, ne kadar filim çevirdiğini, kaç defna objektif karşısında durduğu- nu, bulâsa irlli ufaklı her şeyi not etmiştir. Rişar Arlen tamam on bir senedenberi artlattir ve filim çevir- mektedir. Şimdiye kadar beş milyon dafa fotograf ve sinema ——— objektifi kıı.ışıııı çıkmıştır. Yani beş milyon poz resim aldırmıştır. llk sinemaya başladığı günden bugüne kadar geçen on biİr sene içinde 112 filim çevirmiştir. * Güzel yıldızlardan Elissa Landi Holivut civarında küçük bir çiftlik satın almıştır. Tatil zamanlarında bu çiftlikte köylü hayatı yaşayacaktır. 34 Kaytti Karliol Ingilizce, Almahca, Italyanca ve Fransız- cayı ana dili gibi gayet İyl konuşur. Şarl Lavton'un en son resimlerinden biri