18 Kasım 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

18 Kasım 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKİIN»,dÜZ HATTARN, RUL vSen Posta PAZAR — 18 İKİNCİ TEŞRİN Kd vi eri tületonu 20203 Epir Meselesi Yunanistan, Arnavutluğun Verdiği İzahattan Memnun Değıl Yünan gençleri miting esnasında Atina (Hususi) — Arnavut- lukla Yunanistan arasında şimali Epir Rumlarının okuma hürriyet- lerine yapılan müdahale münase- betile hasıl olan gerginlik bir hayli münakaşe ve nota teatisin- den sonra Arnavut hükümetinin verdiği izahatin kâfi görülmesile halledilmiş telâkki olunmaktadır. Vaziyetin bu sükünuna takaddüm eden günler, burada, bir hayli hararetli geçti. Günlerdenbiri Yu- nan Üniversite talebe cemiyeti ile Epirli Rumların Olempiya tiyatro- sunda tertip ettikleri miting epey gürültülü oldu. Bu toplantıya Şi- malt Epirlilerden başka Üniversi- te talebe cemiyeti, on iki ada gençleri, Kıbrıslı Rumlar cemiyeti, Girit gençler birliği, lyıı azası ve birçok halk İştirak etti. Binanın dışında on beş bini bulan bir halk kütlesi -toplanmıştı, — birçok hararetli nutuklar söylendi. Sonra sükün içinde dağınıldı. Halk bi- nadan ayrıldıktan sonra Üniver- site ve stadyom caddelerinde te- zahürat yapmıştır. Bunlardan bir kısmı Arnavutluk sefaretine te- cavliz etmek istemiş, fakat poll- sin müdahalesile dağıtılmaşlardır. Bir Arnavudun Beyanatı Elyevm Korfu adasında oturan eski —Arnavut ricalinden firar! maruf bir zat bu münasebetle demiştir ki: — Arnavutluk hükümetinin bu hususta doğrudan doğruya müza- (* Devamı 8 inci yüzde ) Yazı işleri - telefonu 20203 Fiatı 5 kuruş Marsilya Faciasının Mes'ulü Pazartesi Cenevrede Fırtına Mı Var? İngilizler, Bunu M. Cemivetinde Konuşmamak İstiyorlar Milletler Cemiyeti bu ayın yirmisinde Cenevrede mutat top- lantısını yapıyor. Bu toplantıda dikkati çeken mokta, — Marsilya suikastinin siyas! mes'uliyetlerinin tayini için Yugoslavyanın Milletler Cemiyetl nezdinde bir teşebbüs yapıp yapmıyacağıdır. Bazı delik- Jere göre böyle bir — teşebbüsü beklemek (&zımdır. Bazılarına göre ise böyle bir adım, çok mühim ihtilâtları mucip olabilir. Paris, 17 (A.A.) — Yugoslav- yanın — Mi'letler Cemiyetindeki daimi murahhası M. Fotiç, Hari- eiye Nazırı M. Laval'le uzun müddet görüştükten sonra dün akşam Çenevreye hareket etmiş- tir. Bu mülâkatta bilhassa Yugos- lavyanın — Marsilya — cinayetinin menşel hakkındaki muhtırasının görüşüldüğü zannedilmektedir, Cenevrede Teşebbüs Yapılmamış Cehevre, 17 (A.A) — Mar silya sulkasti siyasi cephelerinin HEN CAT TU İngiltere - İtalya Maçı Bu mühim maçın tafsilât ve resimleri 11 iInci sayfadadır Kamyon | Faciası Bir Araba Devrildi, Bir Adamı Ezdi Ve Ortalıgı Berbat Etti Devrilen kamgon ve yaralı Raşit Ef. hastahanede Dün öğle üzeri saat On ikiyi beş geçe Altıncı dairenin önünden Kasımpaşaya inen Havurarkası yokuşunun tam — ortasında bir kamyon kazası oldu. Kasımpaşa- da, Doğruiş mahrukat deposu sahibi Kemaliyeli Ibrahim Hilmi Beyin (3896) numaralı kamyonu devrilerek parçalandı. Marmerisli Raşit Bey isminde bir arteziyen kuyucusu ağır surette yaralandı. Daha büyük ve şumullü bir facia şeklini alması çok — kuvvetli bir ihtimal dahilinde olan bu kaza- nin tafsilâtı şudurı Vak'anın Tafsili Odun deposunun şoförü Ke- maliyoli Mevlüt Ef. kamyonuna sekiz çeki odun yükletmiş ve Batüne de Nurettin Ef, ile Hacı Ağa isminde iki kişi bindirmiş ve Bulgar çarşısına gitmek üzere Kasımpaşadan ayrılmış. Kasımpaşa — yokuşunun polis noktası önündeki en dik yerine gelinca benzin musluğu tıkanmış ve moför İstop etmiştir. Şoför makineyi yokuşun sol kenarına (Devamı 8Sinci yüzde) Galatasaray, Ateş - Güneş İki Kulüp üp Birleşmek Yolundadırlar Memnuniyetle — öğrenildiğine göro bir ihtilâf neticesi ikiye ay- rılan ve bir kısım azası Ateş-Gü- neşi teşkil eden Galatasaraylılar tekrar birleşmek adımı üzerinde bulunuyorlar. Bu sevinçli haber perşembe günü ortaya çıkmıştır, İşin esası şudur: Galatasaray ve Ateş - Güneş kulüplerinin ileri gelenleri faaliyet- lerini birleştirmek esası üzerinde bir anlaşma zemini kurmak mak- sadile görüşmüş ve müsbet bir kısmi neticeye varmışlardır. Bu hususta Galatasaray kulübü idare heyeti relsi Refik Cevdet Bey Ateş - Güneşin salahiyet sahibi erkânile temasa geçmiş ve arala- rında bazı esi tesbit edilmiştir. İlk iş olarak iki taraf, Ateş- Güneş ile Galatasarayı biribirle- ( Devamı 9 uncu suyfada ) Tekrar ismi ortaya çıkan Mari Vudrack'ın bir resmi ruznameye konulması hakkında şimdiye kadar Yugoslavya tara- fından hiçbir teşebbüs vaki olma- mıştır. İngilizlerin Fikri Londra, 17 ( A.A )— Belgrat tahkikatının — ortaya — çıkardığı mes'uliyetlerin Milletler Cemiye- tinde mevzubahs edilmesi tasav- vuru burada ihtiyatla karşılan- maktadır. Zira bunun Avrupa yatışmasına zarar verebilecek bir gerginlik tevlidine müsait müfrit neşriyata yol açacağından kor- kulmaktadır. Buna mukabil Pavliç'in Iddia- sına büyük bir ehemmiyet atfe- dilmekte ve Roma hükümetinin adit tahkikatın iyi bir neticeye vusulünü temin İçin, buna muha- lefet etmememesi temenni edil- mektedir. Kıralın Yüzünün Kalıbı Paris, 17 ( AA ) — Yugos- lavya sefareti Kıral Aleksandr'ın yüzünün kalıbını Paris şehrine hediye etmiştir. 10-11-1934 - tari- hinde çok kalabalık bir halk bu kalıbın önünden geçmiştir. Sarışın Kadının İzi Paris 17 — Marsliya - suikas- tinde faal alâkasina tesadüf edi- len, fakat el'an ole geçmiyen sa- rışın kadın namıdiğer Marya Vud- rak'ın izine tekrar tesadüf edil- miştir. Bu kadını son gören sabil alplerinde kâin Muline isimli ka- sabanın pansiyoncularından biri- dir. Bu adam zabıtaya müracaat ederek 22 Birinciteşrin akşamı, gece yarısına doğru kapalı bı- lunan otelinin kapısı çalındığını ve fena bir fransızca — konuşan ( Devamı 8 iaci yüzde ) Taşlama Modası Ayaspaşaâa_ Da Bir Binayı Taşa Tuttulır Son taşlanan bina da budur Şehrimizde taşlanan evlerin sayısı artmıya başladı. Kocamus- tafapaşada, Cihangirde taşlanan evlerden #sonra şimdi de Ayas- paşada bir binanın taşlandığına mış, fakat dört gece beklenildiği halde meçhul taş atıcıları oraya uğramaz — olmuşlardır. — Evvelki akşam zabıta, artık tertibata lüzum kalmadığına kanaat getirmiş ev ci- dair polise şikâyet yapılmış, bu | varında gezinen polis memuru oradan işe cür'et edenlerin yakalanarak mahkemeye verilmesi istenilmiştir. Yaptığımız tahkikata göre, bu son hâdisede taşa tutulan bina, Ayaspaşada “ Istanbulyan ,, aile- sine âit bir evdir. Bu binaya ilk olarak bundan — beşgün — evvel taş atılmıştı. Bunun — Üzerine cüretkârların yakalanmaları için polis — tarafından tertibat alın- ayrılmıştır. Fakat o akşam saat dokur sularında meçhul adamlar binayı tekrar taşa tutmuşlar ve birkaç cam kırarak savuşımuşlardır. Taşlar evin arka tarafındaki arsadan atılmıştır. Bunun Üzerine zabıta meçhul firarilerin hüviyet- lerini araştırmış, tesbit etmeye muvaffak olmuş, fakat henüz ya- kalayamamıştır.