18 Kasım 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

18 Kasım 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

k İnci teşrin —— İngiltere - tya Kşı Karşıa Ingilizler, Işi Gevşet- memiş Olsalardı... İtalya Takımının Yediği Sayı Çok Fazla Olurdu Bu ayın on dördünde T-gilte- re ile İtalyanın temsili takımlarını Londrada, İngilte- re futbol şampi- yonu — Arsenalin sahasında karşı« laştıran maç ya- pıldi ve neticesi yine bu sütunlar- da (2 - 3) olarak bildirildi. — Maç akşamı kuvvetli bir radyo ahize- sinfa yardımı ile elde — edilebilen bu neticenin taf- silâtı alınamadı. Son gelen Ayv- rupa postası, bu iksiği de giderdi. Bakınız bir Fran Bız gazetesi, bu maç hakkında ne diyor: * Biz İngilizlerin kıt'avi — Avrupa işlerine karşı olan alâka sızlıklarımı biliriz. Bu sebep- ledir ki inatçı bir sis altında draya çıktığımız zaman duyduğu- nuz hayreti, doğ- rusu, saklıyamadık. Çünkü ha- vada, — hissolunur — bir - canlılık vardı. Bu, bir Ingiltere kupa maçı akşamı gibi göze çarpan bir hararet değildi. Maamafih bu maç ta büyük bir ehemmiyet almıştı ve zannedilmiyecek bir süretle İngilizleri alâkadar edi- yordu. Bir haftadanberi İngiliz gazete- leri büyük manşet ve serlevhalarla bu maçtan bahsediyorlardı. Italyan oyun ve oyuncularını İngi”- akıu- yuücusuna — tanıtiyorlardı. - Denlle- blir ki, #spor sahasında ilk defa- dır ki IagiBzler soğuk kanlılıklarını bırakmış oluyorlardı. Bu da, İta- yan futbolu için büyük bir şeref- tir. Büyük spor sahasında, manza- ra, büyük günleri andırıyor. Mu- şamba ve kasketlerin fazlalığı, bilhassa orta haikın elâkasına bir delil, Maç 'saati yaklaşıyor ve büyük bir hay huy içinde takım- lar. ortaya çıkıyor. Büyük Hopar- lör oyuncuları halka - tanıtıyor. Halk, Ktalyanları dikkatle gözden geçiriyor. Mevcut İngilizler, Alp dağlarının — ortasından gelen bu futbolcuların kendi müthiş ta- kımlarını hakikaten endişeye dü- şürüp düşüremiyeceğini — biribir- lerine soruyorlar. Az sonra onların bu endişesini hadisat izale edecek. Oyun 14,30 da başlıyor, Itak yaular asabi görünüyorlar. Hasım- İarından daha az atletik görünüş- leri var. İtalyan sağ ve sol cenahlarının süratli birkaç teşeb- büsü İngiliz muhacimlerinin öyle hakimane bir hareketini netice- lendiriyor ki Italyan müdafilerinin nefesleri kesiliyor. Birinci devre sonundan evvel İngilizler üç sayı yapmışlardır.. Bu dakikadan itiba- ren muadele halledilmiştir. Ve bir mucize olmadan, İtalya, ağır bir mağlübiyete mahküm görünüyor. iılıınlır büyük bir yeis için- deler. İngilizler ise hasımlarının kuvvet derecesini anlamışlardır. Her zaman olduğu gibi zayıf buldukları yabancı hasımları kar- / gısında yine o anlaşılmaz gevşek- liklerine kendilerini kaptırmışlar, sür'atlerini bırakmışlardır. Bundan da Italyanlar istifdade ederek şiddetli hücuma geçmiş ve mağlübiyellerine şerefli bir manzara veren iki gol yapmışlar- dır. Neticede Ingiltere (2-3) Italya ya galiptir. Maçtan Evvel Tahminler Size, maçtan eyvelki bazı tah- mizleri sıralıyorum : laı;.ıı takımının kaptanı Hapgood diyort | — Biz kazanmalıyız. Çünkü S:ıenıldeu yedi oyuncu aldık, , takımın tecantisü için bir te- minat değil midir. İtalyan sol açığı Örsi konuşuyor: — Bu maç, takımımızın ha« zırlanmasından evvel çok erken, çok soğuk ve çok uzak bir yerae yapılmıştır. Hakem İsveçli M. Olseen diyor. — Her iki tarafta hâkim olan şiddetli disip.n sayesinde güzel ve mertçe bir maç yapılacağını tahminden başka ne söylenebilir. Arsenalli Alec diyor: — Hasımlarımızın tabi olduk- ları disiplia hayretimizi uyaadı- rıyor. Fakat hiç olmazsa üç sayı farkla maçı kazanacağız. Balgrat - Sefya Maçı Sefya, 1T (H: — Evvelki gün Sefyada “Yı , Btadında Belgrat ve Sofya muhtelitleri ara- sında yapılan futbel maçı 2-2 beraberlikle neticelenmiştir. Maçta 8000 kişi hazır bulunmuştur. Denizyolları İŞLETMESİ Acentleri * Karatöy KB yrüsüyı Tek 42362 — Sirk-al Mühürdarzrde Haa Tel 22740 iskenderiye Yolu ANKARA vapuru 20 İkinci teşrin SALI günü 11 de Port- saide kadar. “7849,, Öz Türkçeyle Taraskonlu Tataren Framsızların gülünçlü dinlemecele- rinde (1) Taraskonlu Tartarenin adı çok geçer. Taniınmış yazıcı Alfons Dode onun üzerrine bitikler (2) yazmış, bu bitikler birçok dillere çevrilmiştir. Her çağda Fransızlar Marslilyalı *Mu- Tuz, gibi Taraekonlu Tartarene ilişiği olan #özleri dillerinden düşürmezler. Geçen yeti (3) de gelen bir gazetede ga küçük yazı vardı: Tartarenin komşusu Taraskonun yargu yerine (4) gitmiş. Tartarenden yanıp yakılmış (5) : — Bu adamın, demiş, bir köpeği var, yoldan her geçeni wiriyor, Bani de isırdi. Tartaröne sormuşlar: — Komşunun söylediği doğru mu? — Doğru değil, böyle şey olamaz. Çünkü köpeğimin gözleri kördür. Bu yüzden yoldan geçenleri göremer. Haydi bir dönüm göz'eri açıldı, gördü diyelim; bir yerini 1wırması için ye- rinden kalkıp üzerine koşması gerek. Köpeğim kötürümdür, yerinden kal- kamaz. Yerinden kalkıp koştuğunu da düşünsek yine ıramaz. Çünkü ağ- zında bir tek diş yoktur. Bu sözleri dinleyen yargucu (6 ) Tartarene dönmüş: — Peki öyle ise, damiş, köpeğini buraya getir görelim. artaren cevap vermiş : — Olamaz yargucu bay, köpeğimi getiremem ! — Neden ? — Çünkü benim köpeğim yoktur. İsmet Hulüsi 1 — Dinlemece - bikâye 2 — Bitik - kitap 3 — Yeti « hafta 4 — Yargu yeri « mahkeme S — Yanıp yakılmak « gikâyet etmek 6 — Yargucu - hâkim Öz Türkçe bilmecemiz Dünkü Bimece Türk ulusu on bir cumurluk yılmda hergün bir kat daha ilerledi. Bugünkü Bilmece Boş dört köşeleri aşağıda ya- zılı manalara gelen Ööz ço kelimelerle doldurunuz. Bu sa- yede hem vakit geçirmiş. Hem de öz Türkçe kelimeleri öğren- miş olursunuz |' 12344678 G S ©O & G N — Soldan sağa ! 1 — Merkez - zoman 2 — Perestişkâr 3 — İnhiraf etmiş - cemi edatı 4 — İsnmak mastarından emrihazır $ — Nida 6 — H fif mastar edatı 7 — Siyah - ced 8 — Beyaz Yukoarıdan aşağır 1 — Mavera - Sonuna bir harf ge- tirilince kalmaktan emrihazır 2 — Takviye etmek 3 — Hoeyli 4 — Kuyruk eritilince yeri kalan nenle $ — Sonuna bir barf getirilince seyreğin zıddı 8 — Azamet ezhibi İstanbul ikinci tücsret mah- kemoesinde : Bakkal İbrahim efendi tarafından — Cağaloğlanda Salih Zeki aparutnanında Osman Sudi bey aley- hine ikame olunan alacak davasının cari tahkikatında muümüleyh mMmezkür ikametgâhını terk eylediği ve bali ha- zar ikametgâhının meçbul bulunduğu anlaşılmış olduğundan bir ay müddetle' ilânen tebliğat iorasına va tahkikatın da 20-12 934 Sah günü saat 14 € talikina karar verilmiş olmakla tebliğ makamma kaima olmak Üzere keyfiyet ilâa olauur. Cemrtar a ae | Samsunda Satılık Bina Samsunda Hacı Hatun mahallesinde Mecidiye sokağında altında on Üç mağazayı havi 33 - 39, 32- 38, 66 - 68 ve 71-15 No.lu bina satılmak Üzere aşağıdaki şeraitle artırmaya konulmuştur : 1 — Müzayede (kapalı zarf) usulü iledir. 2 — Satış bedeli def'aten ve peşinen ödenecektir. 3 — Müzakereye girmek için 1200 lira teminat verilecektir. 4 — İhale 3/12/1934 Pazartesi günü saat ikide Ankarada Idare meclisimizce yapılacaktır. $ — Talipler bir lira mukabilinde alacakları şartnameyi teklif mektupları ile birlikte ve orada yazılı şekilde © gün saat on bire kadar şubemize vereceklerdir. 6 — Bu bapta daha fazla tafsilât almak isteyenler şubemize müracaat edebilirler. * * Sultanahmet Sulh Üçüncü Hukuk Hakimliğinden' Müddei Emlâk ve Eytam bankası tarafından müddeaaleyh Bey-« oğlunda Kamerhatun mahallesinde Avrupa pasajı müştemilâtından 14 Noi dükkânda mukim Ahilya İstavri Hürmüz Bavri efendi aleyhine ikame olunan alacak davası yenilenmesi sırasında müdde- anleyhin adresi meçbul olmasına binaen ilânen tebliğat icrasına karar verilmiş ve yevmü muhakeme olan 31/10/934 tarihinde saat 15 de mahkemeye gelmemiş olmakla müddel vekili beyannamesin- de yetmiş beş liranın maa faiz ve masarifi muhakeme İle birlikte tahsiline 28/10/931 tarihinde karar verildiğini zikretmiş ve beyan: name muhteviyatı hakkında yemin teklif ve mahkemece de müd- deaaleyh yemin davetiyesinin ilânen tebliğine karar verilmiş oldu: ğundan yevmli muhakeme olan 15/12/934 tarih saat 14 de Sultan: ahmet Üçüncü sulh mahkemesine yemin etmek Üzere gelmeniz aksi takdirde teklif olunan yeminden nükül etmiş addolunacağınıza dair işbu yemin davetiyesi tebliğ makamına kalm olmak üzere ilân olunur. (587) * * Sultanahmet Üçüncü Sulh Hukuk Hâkimliğinden: Müddei Emlâk ve Eytam Bankası tarafından meddeialey Sir- ketide Meymenet hanında alt katta aralık mahallinde mukim Ahmet Usta aleyhine ikame olunan alacak davası yenilenmesi sıra- sında müddeaaleyhin adresi meçhul olmasına binaen ilânen tebliğat icrasına karar verilmiş ve yevmü muhakeme olan 6/11/934 tarihinde saat 15 de mahkemeye gelmemiş olmakla müddei vekili beyanna« mesinde kırk liranın maafaiz ve masarifi muhakeme ile bırlikte tahsiline 16/2/928 tarihinde kerar verildiğini zikretmiş ve beyan- name muhteviyatı hakkında yemin teklif ve mahkemece de müd- deaaleyha yemin davetiyesinin ilânen tebliğine karar verilmiş ok makla yevmü muhakeme, olan 1/12/934 tarih saat 15 de Sultanah- met Üçüncü sulh hukuk mahkemesine yemin etmek üzere gelmeniz aksi takdirde yeminden nükül etmiş ad olunacağınıza dair işbu ye- mia davetiyesi tebliz makamına kaim olmak üzere ilân olunur.|585) Kiralık Emlâk Esas No. Mevklüi ve Nev'i Teminat z Lira 409 Kapalıçarşıda Kalpakçılarda 102 No. li dükkân — 40 420/427 — Maçkada Silâhhane caddesinde 1No.lı gazino mahalli, 50 165/8 Beyoğlunda Galatasaray'da Avrupa Pasajında 9 No.lı dükkân. 60 151 Büyükada'da Nizam caddesinde 34/36 No.lı odayı havi bahçeli dükkânın nısh. 8 81/13 Çırpıcı'da terla. 10 165/24 Beyoğlunda Galatasarayda Avrupa Pasnjında kapı mahalli. 20 Tafsilâtı yukarda yazılı arazl üç, diğerleri birer sene müddetle kiraya verilmek üzere müzayedeye çıkarılmıştır. Tali>lerin ihaleye müsacif 24 Teşrinisani 1934 Cumartesi günü saatdörtte şubemize müracaatları. (570) İstanbul Havagazı ve Elektrik ve Teşebbüsatı Sınaiye Türk Anonim ŞİRKETİ Mühim İLÂN Istanbulda Havagazı ve Elektrik ve Teşebbüsatı sınaiye Türk Anonim şirkeli, — memurlarının — 1934 — genesine ait “ pembe , renkte " yuvarlak ,, hüviyet — kartlarısın 1 Kânunusani 1935 - ten itibaren iptal edilerek 1935 senesi için müteber olmak üzere “koyu pembe,, renkte “sekiz duıh,, kartlarla değiştirileceğini muhterem müşterilerine arzeyler. Bu kartların baş tarafında şirketin Unvanı yani “İstanbulun Havagazı ve elktrik ve teşebbüsatı sanaiye Türk anonim şirketi,, ve kutren büyük harfierle 1935 senesi yazılacaktır. Yukarda gösterilen evsafa uygun olmayan kartlar sahte adde- dilmeli ve hâmilleri polise haber verilmelidir. Şirket müşterilerinin bu ilâna riayet etmemelerinden çıkabilecek neticelerin mes'uliyetini kabul etmeyeceğini şimciden beyar öy- ler. — (570) MÜDÜRİYET z veri BE İN ei