17 Kasım 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

17 Kasım 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN *GÖZÜ HALKIN HBALKINDİLİ,; Sene 5 — No. 1542 —.0 . ——m L LAĞI Yazı içleri telefonu 20203 Millet Meclisinin Yakında Karar Vermesi Bekleniyor Kimlerin Namzetlikleri Konacak? Ankara, 17 (Hususi) — Meb- | a8 seçiminin yenilenmesi husu- sunda Cumhuriyet Halk Fırkası meclis grupunda, Başvekil Paşa tarafından verilen Izahat Üzerine #ttihaz olunan kararın Büyük Millet Meclisinde ne zaman görüş- me mevzuu olacağı henüz belli Geğildir. Bununla beraber Millet WMeclisinin pek uzak olmayan bir Astikbalde yeni intihabat hakkın- da kat'i bir karar vermesi muh- temeldir. Alınan haberlere göre, Halk Fırkasının mebus namzetleri liste- sinde bazı değişmeler - olacaktır. Yeni seçimde fırka tarafından | kimlerin mebusluğa namzet gös- terilecekleri hakkında şimdilik âçık bir haber yoktur. İ Diğer taraftan bazı intihap dairelerinde müsteki! olarak müb- usluğa — namzetliklerini koymak Istiyenlerin bulunacağı da anla- gılmaktadır. -— İmam Ef. nin 800 Lirası Güme Mi Gitmiş? Bundan bir sene evvel koca Bir bina ile birlikte, yüz binlerce Hosyanın da kül olmasile Hetice- lenen Adliye yangımı, bugün çok garip bazı hak iddialarıne ve bu tddialara karşı da bazı dolandırı- 'dihk ithamlarına yol açan neti- “geler doğurmuştur. Son yünlerde kulağımıza çalan be hâdiselerden birinl size de aal: taba: P Adliye yangınzıda yanam dos- yaların yenilenmesi için bir kanun çıkarıldı. Bu kanunun bir madde- sine göre, davacılar, mahkemelere borç veya alacak vwenetlerinin asıllarını değil, Noterlikten tas- tikli suretlerini vermiyo mecbur- durlar. Işte, iddialara göre bazı açıkgözler kanunun bu maddesin- den İstifade etmek yoluna dökül- ( Devamı 9 uncu sayfada ) Gerip bir şekilde — dolandırıldığını iddia eden Yerebatan camli imamı elesine gelince; bu mesele meb- us seçimi kanunile alâkadardır. Alınan haberlere göre tatbik mevkiinde bulunan moeb'us seçimi kanununun değiştirilmesi mevzuu bıhs değildir. Bu itibar ile yeni sçmde kadınların. seçmek — ve seçilmek hakkına sahip olmala- riba da intizar edilemez. Dütün memleketin tek bir im- | tihap dairesi şeklinde nazarı dik- M. Meclisi Reisi Kâözum Paşa Kadınlara meb'us seçmek ve seçilmek hakkının verilmesi mes- Silâhların Bırakılması Yolunda Yep- yeni Teşebbüse Girişileceği Sö kate Aalınacağı ve yeni seçimin bu şekilde yapılacağı hakkındaki baberler de mevsimsiz — telâkki edilmektedir. Yeni meclisin llk toplantısına Mart ayı başlangıcında başlıya- cağı haber veriliyor. Verilen malümata göre yeni meclis ilk olarak 935 bütçe kanu- nu lâylhasını tetkik ve müzakere edecektir. Diğer bazı mühim ka- nun lâyihalarının da yeni meclisin ilk toplantı devresinde görüşüle- ceği anlaşılıyor, Yazı işleri — telefonuz Son Posta — CUMARTESİ — 17 İKİNCİ TEŞRİN - 1934 20203 Fiatı 8 kuruş (Ev Yaptırayım Derken Paradan Oluyordu Bir Adam, Sahtekârlıkla Para Kaçır- mak Suçundan Yakayı Ele Verdi İki gün evvel Kü çük pazarda bir hâdise olmuş, polisin tahkika- tına ve iddialara göre bir açık- göz kendisine İn- Şaat kalfası süsü vererek bir kadı- nan hayli parasını dolandırmış, fa- kat parayı yemiye vakit bulamadan yakayı ele ver- miştir. İleri sürü- len iddialara göre hâdise şöyle ok muştur: Küçükpazarda Hacıkadın — ma- hallesinde Fahri- ye hanım adlı bir ebe vardır. Bu kadıncağızın ye- | Fransada bir top bataryası manevra vaziyetinde Parla, 16 ( Husust ) — Yeni Fransız kabinesinin dış siyasette çok mühim rol oynayacağı, si mahfellerde ehemmiyetle görüşme movzuu olmaktadır. Yeni kabine- nin ve bilhassa başvekil M. Flan- denin geniş bir sulh poltikasına imkân hazırlamakta olduğu söy- leniyor. İyi haber alanların ver« dikleri malümata göre, Fransa hükümeti, silâhları bırakma kon- m, bütün devletlerin mü- zaharatile yeniden — canlanması için çok şümullü bir teşebbüse girişecektir. — Bu teşebbüsün, Almanyanın tekrar silâhları bırak- 'e milletler cemiyetine/ dönmesine — imkân verecek —mahiyette olacağı >da haber verilmektedir. Mütehassıs- lardan mürekkep bir komisyonun şu günlerde, Fransa namına silâhları bırakma konferansına verilmek Üzere yeni bir slâh azaltma plânı hazırlamıya memur edileceği de ısrar ile söylenmek- tedir. Bu itibar ile önümüzdeki kış mevsiminin, —sulh — yolunda müsbet verimlerle dolu — siyasi örüşmeler İçinde geçeci de lgknp.ıüvnlıoktıdir. Bu l:ziıuılı Fransa ile İngiltere arasında bir müzakere yapılması da muhtemel görülüyor. Romanyada Eski Bir Zabit Kıralın Otomobiline Atıldı Bükreş, 16 (A.A.) — Üzerinde yüzbaşı Üniforması olan küçük bir adam, polis kordonunu yararak parlâmentonun ilk celsesini aç- miya .Eldın kıral Karol ile prens Mihaelin — otomobiline, tevkifine imkân elde edilmeden eyvvel, bir İstida koymıya muvaffak olmuştur. Polise göre, bu adam bazı şikâyetleri olan ıghl bir rabittir. Dün İuanb:l;ın_iç stadında lik maçlarına devam edildi. Tafsilât sper sayfamızdadır. Avrupada Yine Silâh Yarışı Başladı: Parasını kaptıran Fahriye H. yleniyor gâne emeli se- nelerce çalışarak kazandığı — para ile bir ev almak ve yahut yaptır- maktır. Fahriye hanımı bu semt- te bilmiyen yok- tar, Onun ev yap-« trmak isteğinden nasılsa haberdar olan Ali adlı bir açıkgöz, bir ko- layını — bularak Fahriye hanım ile tanışmış ve ken- dleini Inşaat kal- Yesi olarak gös- termiş, bin türlü dil dökerek bu yalana kadınca- ğın İnandırmıştır, Fahriye Hanım bir kalfa ile tanıştığından memnun olmuş ve | derdini hemen Aliye açmıştır. Ali hiç istifini bozmadan: * — Çok dikkat etmek lâzım hemşire hanım, birçok — kalfalar vardır ki ev yapmak — İstiyenlere oyunlar oynar, 5000 liraya yapı- lacak evi üç bin liraya — yapılır diye işe başlatır, ev tabit yarıda kalır ve kalfa ortadan kaybolur. Ev sahipleri de evlerini tamamla- mak için — boğazlarına kadar borçlanırlar. Bunlardan birçokları borçlarını ödeyemezler, ev sahibi olayım derken — elindeki beş on kuruştan da olurlar,, demiştir. Ali böylece Fahriye Ha kan- | dırmak için elinden gelen herşeyl yapmıştır. Fahriye Hamm Alinin sözlerine kanmiş ve: * — Ali Efendi benim birkaç param var, bir ev yaptırmak İsti- ( Deavamı 9 uncu sayfada ) Garzeteler Harzp — Bu dumanların kokusundan o kadar baz duyuyorum ki Adeta gaşyoluyorum.