17 Kasım 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

17 Kasım 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

SN Hergün Kuzguncuğa Tramvay ! * Üsküdar Tramvay şirketi çok iyi çalışıyor. Üsküdardan Bostan- cıya kadar olan sahayı tramvay yollarile döşeyip bezedi. Eskiden sokaklarında bir tek demir par- çası olmıyan Kadıköyün ana cad- delerinde bugün elektrikli bir faaliyet var, Şirket şimdi de Üzsküdardan Boğaziçine doğru ray döşemeyi düşünüyormuş. Hattâ gelecek se- ne Kuzguncuğa tramvay işlemek mümkün olacakmış. Bu kararın hoşumuza gitmediğini söylersek yalancılık yapmış oluruz. Her ray parçası bir umran İşaretidir. Fakat Üsküdar tramvay şirke- tine hatırlatmak istiyoruz ki Bo- ğaziçine tramvaydan evvel halk, yani müşteri lâzımdır. Eşi ve benzeri dünyanın hiçbir yerinde bulunmıyan Boğaziçi, her geçen gün biraz daha tenhalaşıyor, bo- şalıyor, sönüyor. Korkuyoruz, tablatin bu mü- kemmel hediyesi günün birinde bomboş kalacak. Diyeceksiniz ki tramvay İşle- miye başlarsa — Boğaziçine akın olur, kalabalıklaşır. Hayır.. Bu dediğiniz olmaz, sadece tramvay yolu döşenmesile Boğaziçinin nüfusu artmaz. Kısa bir fıkra anlatalım : Eskiden Çinde petrol yokmuş. Bir Amerikan kumpanyası pet- rol getirmiş ve satmıya başla- miş, fakat İkl sene - içinde ( 400 ) milyon Çinliden an- cak üç beş yüz kişl petrola alışmış. Kumpanya iflâs tehlikesi karşısında kalınca geniş bir rizl- koyu göze aldırmış ve Üç sene müddetle bütün Çinlilere bedava petrol ve lâmba dağıtmış, üç sene sonra bedavacılığı kesmiş ve pet- rolun eski fiatma da bir miktar zam yapmış, buna rağmen Çinliler petrolu kapış kapış alıp kullan- mışlar. Şu fıkradan “alıştırmak,, işinin bu gibi teşebbüslerde ne büyük rol oynadığı anlaşılıyor. Üsküdar tramvay şirketi, le- tanbulun gayri müsait semtlerin- de oturanları Bogaziçinin suyu bol, manzarası güzel köşelerine hiç olmazsa çok ucuza taşımak külfetini göze alırsa ve bunu hiç olmazsa iki sene müddetle yapacak olursa, Boğaziçi şenlenir ve Üsküdar şirketinin de kasaları tıkabasa dolar. Bu İşte Üsküdar Tramvay şirketi, Şirketi- Hayriye ile birlikte hareket ede- bilir ve belediyeden de yardım görebilir., Nakliyat İşleri Antalya Nakliyat Şirketi Yeni Bir Teşebbüste.. Doğru ve düzgün nakliyeciliğin ilk büyük müteşebbisi olan ve on beş seneden beri bu yolda daima iyi şöhret kazanarak mülessesslerimizin muhahbet ve inancını hakkile kaza- man Antalya Nakliyatı Umumiya Şir« ketinin Mesajeri ve ihracat eşyasının nakliyatında mühim ve yeni bir teş- kilât yaptığımı haber aldik. Bu teşki- lât snyasinde Mesejeri eşyası : santi saatine sevkedilebile- cektir. İhracat işlerimizde de Türkiye mahsulât ve eşyasının çok büyük bir intizam ve emniyetle ecnebi memle- ket'ere sevki tomin edilmiştir. Kıy- metli mücssesemizi candaa katlulırız. Resimli Makale Kâlsatta İnsan zekâmmın yoktur. Bülün tablat 'nsan kafosından f lerinla esiri olmuştur. istikbale ait neticeler çıl sahip demektir. O çeşit insanlar içln “imkâna elik,, © lasanı rdir kl günün — birlndi arzımıza komşuluk ve bulunurkca san dünyayı kendisine de kısir görmeğe baş'amıştır. hükmedemiyeceği — birşey yezn sekl hamle- insan, xağlam bir kafaya yoktur zeküilarınıa n Öteki KA Dimağ kudreti Wl SON TELGRAF HABERLERİ Belgrat'ta Mühim Bir Görüşmeden Sonra Resmi Bir Tebliğ Neşredildi Belgrat, 16 (Avala Ajansı) — Tevfik Rüştü Bey Nişten geçer- ken Pravda gazetesi muhabirine demiştir ki: “— Eğer Marallya suikastinin failleri, bu hareketlerile hoşa git- miyecek hâdiselere yol açacak- larını zannettilerse hata ettiler. Çünkü tam bunun aksi olmuş- tur. Bu menfur cinayet faillerinin Üzerinde bütün dünyanın kin ve nefretini topladı. Büyük hüküm- darın sulh eseri, umumi bir döviz olarak kalmıştır. Türkiye her türlü gerait içinde ne pahasına olursa olsun Yugoslavyanın dostu kalacaktır. ,, Tevfik Rüştü Bey, Yugoslavya Hariciye Nazırı M. Yevtiç ile mühim bir görüşme yapacağını ilâve etmiştir. Türkiye Hariciye Vekili, Bal- Garip Şey! Havyar Sandığı İçinden Bir Delikanlı Çıktı Varşova, 17 (A. A.) — Sofya hududunda kâin Stolpci İstasyo- nundan bildirildiğine göre Sov- yetlerden gelen havyar sandıkları vagondan indirilirken bunlardan biri kazaen yere düşmlüş ve açıl- mıştır. * Orada bulunanlar hayret İçin- de şunu görmüşlerdir: — Havyar kutularının arasında boylu boyunca yatan on beş yaşlarında bir erkek çocuk. Bu sandık Smolensk'ten geliyordu. Çocuk bitkin bir halde bulunduğundan bu garip seyahat usülü — hakkında henüz izahat vermemiştir. D alıyormuş. masalı anlatıyormuş: “Fazla para, Alman snati dığından — girket İSTER İNAN Kadıköy su şirketi, bazı abonelerinden fazla para Bundan şikâyet edenlere de şu garip kullanan abonelerden alınıyor. Çünkü bu saatlerin kadranlarına kum toplan- memurları su sarfiyatın: kan anlaşmasile küçük — itilâfın biribirinin ayni olmadığını, fakat aralarında müşterek noktalar ol- duğunu söylemiş ve şunları ilâve etmiştir : “ — Yenl Bulgar hükümetile olan münasebetlerimiz çok iyldir. Bulgaristanla komşuları arasındaki hava gün geçtikçe — düzelmekte devanı ediyor. Resmi Tebliğ Belgrat, 16 (A. A.) — Tevfik Rüştü Beyle M. Yevtiç arasında yapılan konuşmalardan sonra bu akşam aşağıdakl tebliğ neşredil- miştir: ** Cenevreye gitmekte olan Türkiye Cümhuriyeti — Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Beyefendi Belgrat'ta bilhassa tevakkuf etmiş ve bu vesile ile dün akşam ve bu- | İngilterenin Müdafaası Londra 16 (ALA.) — İmparatorluk müdafaa komitesi toplanmış ve avam kamarasında Başvekil muavini M. Baldvin bu toplanmanın mühim bir mahbiyet arzettiğini söylemiştir. Opera Temsilleri Halkevi — temsil şubesi milir operalar temsiline hazırlanmakta- dır. Bu kış “Bayender,, “ Taşbe- bek ,, “ Bir ülkü yolu ,, isimli 3 opera temsil edilecektir. Bunlar Şehir tiyatrosunda da oynanacaktır. —. İSTER İNANMA! guur Yugoslayya Hariciye Nazırı M. Yevtiç'le görüşmüştür. Hariciye Nazırları bu mülâ- katları esnasında, ikl memleketi gerek doğrudan doğruya, gerek dolayısile alâkar eden Avrupa siyasetinin —en — ileri gelen meseleleri hakkında görüşmeleri- nin tamamile ayni olduğunu mü- şahede etmişlerdir. Hariciye Na- zırları bu mülâkatlarına Cenev- rede, Milletler Cemiyeti konse- yinin ve —asanmblesinin toplan- tısı esnasında buluşacak — olan dost — ve müttefik — memleket- lerin mümessillerile devam ede- ceklerdir.,, Cenevre Yolunda Belgrat, 16 ( A.A ) — Tevfik Rüştü Bey Cenevreye hareket etmiştir. Muş Zelzelesi Müessif Neticeler Verdi Muş 16 (Hususi) — Son zek zelede Çapakçur kazasile civar köy lerinde yüzden fazla ev yıkılmış, birkaç kişi avkaz altında kalmıştır. Ankaz altında kalanlar yaralı olarak çıkarılmışlardır. Muş Valisi yanına doktor alarak Çapakçura gitmiştir. Afyon Meselesi Cenevre, 16 ( A.A ) — Afyon istişari komitesi, kendi içtimam- dan hemen biraz evvel toplana- rak, hangi meselelerin takdim ve hangilerinin tehiri icap edeceğini tayin eyliyecek bir tali komitenin teşkilini , kararlaştırmıştır. ) rakamları doğru okuyamıyorlar ve tahmini heszapla fatura dolduruyorlar.,, Böyle bir hareketin adına kanun “hakezlık, diyor. gösteren | ey riz Her hakaızlığın bir ceza ile karşılanması doğru oldu- guna göre, Kadıköy su şirketinin de günün birinde seza çekeceğine, bu noktadan biz inanıyoruz. Sen de İSTER İNAN İSTER İNANMA! £ | Sözün Kısası Münderecatımızın çoklu- gundan dercedilememiş- tir. eei Üç Siyasetten Hangisı ? Londra, 16(A.A.) — M. Eden söylediği bir nutukta İngilterenin sulh meselesindeki hattı hareke- tini göstererek bazı memleketler- de takip olunan terbiye usullerini, alkışlar arasında, beğenmedi- ğini söylemiş ve demiştir ki : *— Üç siyasetten birini tercih etmemiz İâzımdır : 1 — Yalnız kalmak, çok par- lak olan bu siyasetin maattees- süf tatbiki imkânsızdır. 2 — İngilterenin kendi silâh- larını azaltması - halbuki silâhsız bir Ingiltere sulh işinde faal bir rol oynuyamaz. 3 — Orta bir hal sureti olan ve bizim de kabul etmemiz icap eden siyaset şudur : Bir silâhsız- lanma mukavelesinin hazırlanması için Milletler Cemiyetine yardım etmek ve müşterek sulh sistemini kuvvetlendirmiye çalışmak suretile bize düşen mesuliyetleri kabul etmek ve bunu yaparken kendi müdafaamız için zarur! olan ted- birleri de ihmal etmemektedir. , İsparta'da Halıcılar Birliginin Kon- gresi Dün Toplandı İsparta, 16( A.A ) — Halıcılar Birliği 1934 yılı genel heyet top- lantısını bugün Ticaret Odasında yapmıştır. Bu münasebetle kon- grenin duyguları büyüklerimize tel yazısile — bildirilmiştir. Yeni idare - heyetl seçimi yapılmış ve memleketin halıcılığını alâkadar eden işler konuşulmuş ve bazı mühim kararlar verilmiştir. Tıp Talebesi Dün Çok Münakaşalı Bir Kongre Yaptılar Tıp Fakültesi talebe cemiye- tinin dün senelik kongresi yapıldı. Evvelâ idare heyeti raporu, sonra hesap işleri mazbatası okundu. Bu marzbata bir hayli gürültü ve münakaşalara sebep oldu. Bunun | neticesi olarak görüşmelere devam | imkânsızlaştı ve reis kongreyi başka bir güne bırakmıya mec- bur oldu. Atina Üniversitesinde Grev Atina, 16 — Üniversite ede- biyat fakültesi talebeleri grev iln etmişlerdir. Bazı istekleri red- dedilen talebeler derslere girme- mektedirler. Mühim Bir Kâşif Öldü Münih, 17 (A.A.) — Amon- yakla buz yapılmasının, hava ve oksijenin su haline getirilmesinin mucidi olan Profesör Von Linde 92 yaşında ölmüştür. Ruşen Eşref Bey Atinada Atina, 17 (A. A) — Bütün Yunan gazeteleri Türkiyenin yeni Atina Orta Elçisi Ruşen Eşref Beyin muvasalatını hararetle se- lâmlamaktadır. Türk - Yunan Mahkemesi Muhtelit Türk - Yunan hakem mahkemesi — elindeki — 110 — işi Nisana kadar biteircek ve bir Ma: yısla işe nihayet vermiş olacaktır. Almanyada Köycülük Berlin, 16 (A A.) — Yeni bir köylü tabakası vücuda getirmek için nasyonal sosyalizm tarafın- dan sarfedilmekte olan mesai, mühim neticeler vermiştir.