17 Kasım 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

17 Kasım 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

17 İknci teşrin SON POSTA Süleymaniye - Galatasaray maçından heyecanlı bir enslentane Galatasaray Kazandı !Ateş - Güneş Süleymaniye Takımı Lik Maçını 10 - 0 Kaybetti Dünkü lik maçlarına da Üüç sahada — birden devam edildi. Taksim stadyomunda Süleymaniye ile karşılaşan Galatasaray takımı sahaya çıkarken — iki — kıymetli elâmanından mahrumdu. Merkoz muhacimleri Rasihle, müdafileri Farukun Ateş - Güneş kulübüne girmeleri Üzerine merkez muha- cim mevkilal Beşiktaştan Galata- #araya geçen Salâhattinle doldu- ran Galatasaraylılar Süleymaniye- ye on gol atarak orta akıncıları- nın eksikliğine rağmen sayı yap- mak kabiliyetlerini henüz kaybet- mediklerini taraftarlarına — ispat ettiler. Rasihin yerini alan Salâhattin için ; dünkü —maçta muvaffak olmuştur, diyebiliriz. Fakat daha doğru bir hüküm vermek üzere, bu genci, ikinci daha güç bir oyunda da görmemiz İâzımdır, diyeceğiz. Sıfıra karşı on - sayı ile biten bir maçın tafsilâtı ne ola- bilir ?.. Birinci devrenin ilk daki- kaşından, oyunun #sonuna kadar hâkim oynıyan Galatasaraylılar ilk devrede çıkardıkları üç gole ikinci devrede yedi gol daha ilâve ederek — müsabakayı 0- 10 kazandılar. Ayni kulüplerin B takımları oyunünda da Galatasaray futbol- cuları güzel bir oyunla bir - gole karşı yedi golle galibiyeti temin ettiler. V İkinci kümeden — Topkapı - Kasımpaşa maçı Kasımpaşalıların canlı ve sonuna kadar gayretli oyunlarile 3 - 4 bitti. Bir gol farkda yenilen Topkapılıların da gözel mukabeleler ve mücasir hücumlarla rakiplerini sıkıştırdık- ları zamanlar oldu. Bazı dakika- larda önlerine gelen fırsatdan istifade etseydiler, belki de be- rabere kalabilirlerdi. Galatasaray Süleymaniyeyi on gölle yenerken — Kadıköyünde Vefaya karşı çıkan Fenerbahçe- liler mağlüp oldukları için, Ga- latasaraylıların bu seneki lik maç- larındaki talileri açılmış addolu- nabilir. Eğer bundan — sonrakdi maçlarda ağlüp — olmıyarak birinci devreyi bitirirlerse, ikincl devre sonunda ikinciliği sigortala- mış, belki de İstanbulun birinci- liğinin en — tehlikeli — rakipleri olabilirler. Arsenalin Rekoru Italya - Ingiltere milit maçı için muhtelif Ingiliz kulüpler:nden çağrılan oyuncular arasında beş oyuncunun meşhur ÂArsenal kulü- büne mensup olması İngilterede ilk defa görülmektedir. Bu itibarlk —Z Hskıma - en fazla oyuncu vermek rekorunu Arsenal kırmış oluyor. Avusturya isviçreyi Yendi Viyanada karşılaşan Avustur- ya - İsviçre milli takımları maçını Avusturya — milli takımı 0 - 3 kazanmıştır. Müsabaka hiç zevkli- olmamış ve rakiplerinden çok üstün olduk- larını daha oyunun bidayetinda anlıyan — Avusluryalılar üç gol attıktan sonra hücumlara ehem- miyet vermiyerek fazla gol çıkar- mıya lüzüum görmemişlerdir. Galatasaray - Süleymaniye maçından bir başka görünüş İstanbulsporu Kazandı Dün fenerbahçe sahasında İstanbulsporla hususi bir maç yapan Ateş- Güneşliler güzel bir oyunla İstanbulun en - kuvvetli takımlarından birine malik olduk- larını gös'erdiler, Istanbulsporun, Beşktaş, Fe- ner, Galatasaray ayarında - bir takımı vardır. Onlara karşı dün Ateş-Güneş — birinci — takımının elde ettiği O - 3 galibiyet dikkate değer bir neticedir. Merkez muhacim — mevkiine Rasihi alan Ateş - Güneş hücum hattı, zaman geçtikçe daha iyi anlaşarak daha iyi işliyeceğini hbpat edecek şeyler yaptı. Yalmız takımın daha zorlu oyunlarda muavin hattile kalecisinin sallan- ması ihtimali çok gibi görünüyor. Bu itibarla daha henüz teşekkül eden takım ve oyuncuları Üstün- de bir haylı çalışmak, ileriyi gö- ren bir tedbir olur. Ateş - Güneş takımının oyun tarzı da henüz takımda esaslaş- mış bir halde değildir. Ümit ederiz ki pek az zamanda İstan- bulun kuvvetli takımları derece- sinde-bir on bir yapanlar bun- dan sonra alacakları neticelerin istikrarı için, bizde çok ihmal edilen, takım sistemi meselesine de lâyık olduğu kadar ehemmiyet verirler. Topkapı Sahasında Dünkü Cuma günü Topkapı sahasında Türkspor - Küçükpazar birinci takımları arasında yapılan maçta Türkspor 0 - 2 galip gel- miştir. Galip takım baştan ıi'hı- yete kadar güzel ve hâkim oy- namıştır. Nühim Bir Güreş Fransızların en meşhur serbest güreşçilerinden olan Deglan ile eski dünya Şşampiyonu boğucu Levis karşılaşmak üzere idman- lara başlamışlardır. Fransa Şampiyonası Fransa futbol şampiyonasında Soşo kulübü en ileri vaziyetini son haftaki maçlarla da muha- faza etmiştir. Türkiyo Güreş Birinciliği Kânumuevvelin ilk haftkların- da Türkiye güreş birinciliklerinin Bursada yapılacağı haber alın- r. -ı'gıı müsabakalarda İstanbulun, futbolda olduğu îlbi. Türkiye birinciliğini elden kaçırmamasını temenni eder ve mıntakamızı temsil edecek şampiyonların şim- diden hazırlanmaları hususunda mıntaka güreş heyetinin dikkatini celbederiz. İ Kadıköy | Stadında _S;yi;- cileri Şaşırtan Bir Netice Fenerbahçe Takımı Vefaya Karşı 2-1 Mağlüp Oldu Dün Kadıköy sahasına giden futbol seyircileri, Fenerbahçe - Vefa maçını görmekten ziyade Ateş - Güneş takımının İstanbul- spora karşı göstereceği oyunu merak ediyorlardı. Çünkü birçok Vefa taraftarları da dahil olmak üzere, Fenerin mağlüp olacağını kimse hatırından geçirmiyordu. Nitekim birinci devrenin yar- sından — fazlasında — Fenerbahçe Vefayı epey sıkıştırıyordu. Fazla olarak Fikretin bir hücumu ile bir gol da kaydederek birinci devreyl sıfıra karşı bir sayı ile bitirmişlerdi. Birinci — devrenin bir göolle Fener lehinde çıktığını görenler, Sarılâcivertlilerin ikinci devrede daha verimli oynıyarak bir iki gol atacaklarınmı hesaplı- yorlardı. Halbuki netice bütün bu tah- minleri altüst etti. Ikinci devrenin başında çok çabuk bir. oyuna başlıyan ve Vefalılar, Gazinin şahsi gayreti ile oyunun cereyanını değiştirmiye muvaffak oldular. Hücumları ka- rışan, hatlarının biribirile irtibatı bozulan Fenerbahçe maçın gidi- şatımı kendi tarafına çevirmeğe gayret ederken bir gol de yedi. Bu beraberlik golü üÜstüne daha sıkı oynamıya başlıyan Vefalılar Fenerbahçenin hücumlarda temine çalıştığı intizama müsaade ver- mediler. Bir serbest vuruş esnasında topa Fener kalecisinden evvel yetişen Vefa sol açığı ikinci sa- yıyı da kaydetti. Beklemedikleri bir anda mağ- lüp vaziyete düşen — Fenerliler soğukkanlılıklarını muhafaza ede- miyerek oyunun c“reyanını bir türlü kendi sister - ine uygun gelecek tarzda dök “iklerinden ayni (|- 2 netice ile mağlüp oldular. Dünkü - oyunla — Fenerbahçe takımının bel kemiği addoluna- cak hâkim mevkideki oyuncuların da idare kabiliyetinin karışık bir maçta tesir icra edemediği görülmüştür. Dünkü oyunda daha iyi belli olan bu noksanı telâfi için Fener idarecilerinin takımda biraz değl- şiklik — yapacaklarını — zannedi- yoruz. Muavin hattının ortasına nü- fuz nazarı daha fazla bir oyum cunun getirilmesi. ve muhacim hattında bazı tadilât yapılmasile Fener takımında dün görülen aksaklıkların önüne geçileceğini zannediyoruz. Arsenal Parise Gidiyor Her sene olduğu gibi bu se- ne de fıkaralara yardım — için Pariste olacak bir futbol maçında Arsenal takımı Fransızların ( Ra- sing ) kulübiyle karşılaşacaktır. Beşiktaş Beykozu Yendi Dün Şeref sahasında oynıyan Türkiye birincisi Beşiktaş takı» mı Beykoz — takımım — ikiye karşı beş — gölle — yenerek lik maçlarının başındanberi iyj giden — vaziyetini muhafaza ete miştir. Dün Taksim stadyonunda yapılun maçlardan iki görünüş