18 Kasım 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

18 Kasım 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

EĞ A TOMBUL MİRASYEDİ Ne 84 Yaram Sermet Muhtar a Vehbi Bey, Canını İsteseler Verecekti.. Sair zamanlar, gelenleri 50- yarken, herşeyden evvel kuşağa ceketin omuz altına, pantalonun art cebine el atıp kama, saldır- ma, tabanca arıyan, bunlardan birini bulur bulmaz törlü kaşka- riko ile ortadan yok ediveren Küçük Allı sanki başkasıydı. Vehbi Bey, korkudan her ta“ rafı tirtir titreyen, boynunu büküp (Onu al, ortadan kaldır!) diye yalvaran sevgilisini kıracak mı? Değil tabanca, canımı ver dese hemen feda etmiye hazır. Sandalyenin yanına düşmüş olan pantalonunu, birden kavradı; ERİL EE 3 RİA ŞE Marsıiya Kacıasının Mes'ulü ( Baştarafı 1 inel yüzde) bir kadının otel teraçasında ken- disine bir çay (hazırlanmasını istediğini söylemiştir. Kadın, olelciye ingilizce, al- manca veya rusça konuşup ko- nuşmadığını (sorduktan sonra otelcinin kolay anlıyamedığı bir İtalyanca ile meramını anlatmış, adama bir kâğıt (göstermiş. Bu küğitta Sospel ve Salis isimleri yazılı imiş, Kadın bir otomobil Ile gelmiş ve yolunu şaşırmıştı, otelci kadına Sospel yolunu gös- termiştir. Bu görlişme bir çeyrek sürmüştür. Adamın verdiği malö- mat, kadının, mabut sark şın kadın olduğundan şüphe bırakmamaktadır. Açılan O tah- kikat bu otomobilin aynı gece Fransız hududunu geçerek Italya- ya geçtiğini tesbit etmiştir. Kamyon Faciası ( Baştarafı 1 inci yüzde ) çekerek çalıştırmış, sonra da yol vermiştir, Makine beş altı adım Merlemeden dehşetli bir görültü He motörün ruhu olan (Şaft) ke rılmış ve makine hareketten kak den biraz sonra seyrüsefer mü- hendislerinden Tarik Bey hâdise mahallinde bir keşif yapmıştır. Şoför nezaret altına alınmıştır. Kamyon Fort fabrikasından tortop etti; fesi yıkıp haykırdı: — Elmasım, çağır dışardan birini; korktuğu o kara suratli cenabeti fırlatır pencereden di- şarı. Hatta, daha İstersen, kubura attır; peşinden de kova kova su döktür; Narlıkapıyı boylasın! Göğsünü çıkarıp kollarını ge- rerek, boynunu yana kırıp yum- ruğuna tükürerek, tamamlıyordu 1 — Şu mereti gördün ya ciğer köşem, bir hak tuyu basayım; tabancanın da, saldırmanın da “on işi gördürmezsem, öbür İinyadan haber O getirtmezsem, dünyada başka kimsem yok, kaymak gibi bir anacığım var. Onun dinine, kitabina, mezhebine., Kadın kadıncağız çıkan yosmaya, lim? Ne sıkılıyorsunuz, emrediniz! Tombul cevap verdi: — Ayıp amma meleğim mem- yakında mı? — Şuracıkta canıml.., Ama vallahi, sizin bu balinize tepem atiyor şekerim... Böyle resmi, tek- fil tekellüflü muamelelere İtizum mu var?.. Böyle yaparsanız billâhi gücenirim; zira sanki ajşrımız, gayrımız varmış... İşte, ben böyle geye kızarıml... Dışarıya seslendi: — Kalfa hanım, penmbe he- lâmın anahtarımı çabuk bul, ara- | hktan uzatıveri | odalar renk renk Eyüpte tövbe ettirip dönerkef., pembe çuhalı dış musluğundaki çinko semaver bile pembeye bo- yanmış. Camlı odanın aralık kapısın dan buruşuk, damarlı bir el uzan dı, Anahtarı verirken: — Allıcığım! dedi. Ortaya bırakma; bey girsin çıksın, yine bana teslim et Malüm a Yeni cami kademhanelerine dönüyor, Küçük Allı önde, Vehbi Bey arkada, sofaya çıktılar. Genç ka- dın, pembe kapıyı gösterdi, — Buyurun! dedi. , (Arkarı var) K oplantı, Davetler ) diği için de kamyon arka arka | getirilen bir vinç vasıtasile kak yürümiye ağ dırılmıştır. Yol gel dei aşağıdan birçok Dün bundan başka şehrr- mizde üç otomobil kazası olmuş, üç kişi hafif yaralanmıştır. Çarpıştılar Eminönündan Bebeğe gitmek- te olan vatman Necip efendinin idaresindeki tramvay arabasile şoför Sacidin idaresindeki 3591 numaralı kamyon Ortaköyde çar- otomobil ve araba ve insin liyor. Yukardan da sel gibi Sir insan akını aşağıya iniyor. Şoför vaziyetin (vahametini aulayınca bir tarsftan avazı çıktığı kadar arkamdan çekilin diye bağırıyor, basıyor. Fakat bu sırada el ve ayak fren leri de bozulduğu için kamyon aşoğıya doğru prina başlıyor. pışarak her ikisi de hasara uğ- sırada kulübesinde nöbet | tamıştır. bekliyen Kasımpaşa mürettebatın | Bir De Motosiklet Facıası dan 1669 numaralı polis memuru Mehmet Efendi ile orada bulu- nan Pangaltı merkezinden bir başka memur da aşağdan gelen Oldu Ali efendi isminde bir gencin kullandığı (211) numaralı moto- Küçük Aik, sanki fitili ateş e almış bir bomba gibi, delikan hnın yerdeki pantalonunu, güya korka korka yakalayıp (sofaya kendini atmış. — Fitnat abla hul. koş, ye- tişş şu elimdekini al. Maşallah, sen korkmazsın; soğuk surath mu- Halkevi Temsil Şubesinde Haâlkevinden: Yarın saat (20/30) da Gülhane parkı medhelindeki Alay köşkünde Evimiz Temsil şubesi aza- mundan ve Şebir tiyatramı sanatkâr. Terindan M. Kemal Bey tarafından bir konfera»s verilncek ve temsil gube- anıldığı gibi aptesaneler de renk- lerile anılmada. Pembe halâ, mer'iyülhatırlar abtesanesi, Daima kilitli durur ve * anahtarı kocakanlardan birinde bulunur; her adama açılmaz. Pembe denilmesinin sebebi, | halka firen tutmuyor yoldan ka- çın diye bağırıyorlar. İşte bu sırada elinde bir arter- yen borusile yukarıya çıkan (46) yaşlarında Marmarisli Raşit Beye çarparak yere yuvarlıyor. Raşit Bey otomobilin tam orta yerine düşüyor. Şoför çok sür'atli bir İ marevre ile direksiyonu sağa kr siklet Cuma günü öğle Üzeri Alemdar sineması önünde ( 18 ) yaşında Sıdıka hanıma çarpmış ve başından ağır surette yarala- mıştır. Haseki hastanesine kaldı- rılan Sıdıka hanımın hayatı teh- keli görülmektedir. Ali efendi tevkif edilmiştir. sibeti çıkar da pantalonu verl,, deye yalancıktan numara yapar ken tabancayı baş örtülü koca- karıların birine vermiş, — Aman nefes alayım, çar pıntımı dinlendireyimi. odeyerek camlı odaya dönmüştü. duvarları, Iç köşesindeki sü sun- durması pembe badanalı; tavanı, kapısı pembe boyalı. Mermerleri, haftada O lânkal ikl gün, . tuz ruhile beyazlatılır. ibriği sık sık kalaylatılır; Mâlnları tel fırça İle ağartılmış ve üstleri aaa mama miz tarafmdan (Sıkaryanın tayyore- cisi) ile (Eski adetler) piyesler temali edilecektir. Yer azlığı yüzünden ters tip edilen davetiyeleri arzu edenler her akşam 17 den sonra Alsyköşkü İdare Memurluğundan alabilirler. O gecb kapı tam vaat (20) de açılacak ve çocuk slınmıyacaktır. rıyor ve zavallı adamı muhak- kak bir ölümden kurtarıyor. Bu manevra İle yolun soluna dağru ilerliyen kamyon Tersane havuz duvarının dibindeki (o (943) mumaralı (o Elektirik direğine çarpıyor ve iki metrelik bir beton sütunla yere gömülen koca direği © dönmüştü; şöyle © keskin yayılıyor, övürlü verecek — çaktı; Vehbi Bey, hâlâ o sandalye üstünde idi. Daha hiç giyilmemiş kadar yeni fakat biraz küçükçe gelen terliğe, ayaklarını eyice yerleştirip kalkmağa hazırlanır ken, gözü kaydı. Açık haval renkteki ipek çoraplarının halini görme... Zaten ayakları fazla terlerdi, Havanın o günkü sıcaklığı, Çırpıcı #lemi- nin yorgunluğu, güpegündüz saat- İerce içki, biribiri Üstüne atıştır- manın tesiri, mabmurlok, Üstelik ettiği domuzuna güreş... Açık renk çorapları sucuğa böyle değil, balçığa girip çıkmıştan farksız bir hale gelmişti. Rayıhası da keskin . - Epir Meselesi (Bpstarafı 1 imei sayfada) kerede bulunmak teklifi samimi değildir, Yunan bükümeti, bu hususta milletler cemiyetinin ka- rarını beklemelidir. Çünkü Arna- vatluk hükömeti, bu kararın kendi aleyhinde çıkacağını bildiği için “bu teklifi yapmıştır. Ayrca Yuna- nistanda icra edilen nümayişler de Arnavut zimamdarlarını endişeye düşürmüştür. Arnavulluğun Tebliği Arnavut matbuat biirosunun neşrettiği tebliğ de Yunan efkârım teskin etmemiştir. Bu tebliğde, kanunuesasinin ıslahı münasebe- tile hususi mekteplerin resmileş- tirilmesi zarori olmuş ve Yunan ekalliyet mektepleri de bu ıslahata tâbi tutulmuştur. İslahatın başında bu nevi bir sekte zaruri idi Max mafih gerek milletler cemiyetine karşı olan teahbütlerini yerine getirmek, gerek bu münasebetle ve bilhassa (Yunanca tedrisat yapacak kimseleri tedarik busu- sunda göze çarpan İntizamsırlığa -bir nihayet vermek maksadile Arnavut hükümeti icap eden ted- birleri almıştır. Binaenaleyh bu mekteplerde bütün dersler Yunan- ca gösterilecektir. deniliyor. 'unan efkârımı memnun mayan tebliğ işte budur.— a ». Şehzadebaşı HİLÂL Sineması İki gündenberi bütün İstanbul halkının isticalle seyrine koştukları büyük film 1914 umumi harbinden en beyecank ve hakiki bir harp safhası DÜŞMAN ELİNEE ESİR Meşhur caz kralı “JAK PAYNE,, ve muazzam orkestrasının iştirakile filme alınan UNUTULMUŞ SENFONİ Herin ve heyecanlı büyük macera filmi, Perşembe den itibaren ; İki sekeri ilk a emr LÜKS VAPUR YOLCULARI Tekmili Türkçe sözlü harikulâde film BORA Moskova Operası eartistlerinin iştirakile büyük Rus filmi raddeyi buluyordu. Hatta biraz evvel, kapı arka larından fısıltılar bile aksetmişti: — Kuzum, bu ekşi ekşi ko- kuyu duymiyormusunuz? Mutlaka bir kenarda fare ölüsü var... Al laseniz köşeyi, bucağı arayın çocuklar!,. Ayaklarını bir yıkasa... Saçını başını, yüzünü, boynunu bir yıkasa.. Vehbi, ne hale geldiğini, elin- deki beyaz keten mendilden am lyordu. Mendil, terden, tozdan topraktan dalga dalga olmuş, dalağa dönmüştü. Arkasındaki fildkos fanilâsı hâlâ yamyaştı; sırma yapışmış gibidi. Mümkün olsa da bir de baş- tan aşağı bir su döküverse. Küçük A'h, beyin hâlinden — Bir arzunuz mu var güze bir pırasa sapı gibi söküp attık- tan sonra duvara vuruyor ve müt- biş bir tarraka ile de sola dev- riliyor. Aman Yetişin Garip bir tesadüf eseri olarak odunların üstünde oturan İki kişi bu devrilme neticesinde on metre kadar ileriye savruluyorlar, Fakat hiçbirisinin de burunları bile ka- namadan kurtuluyorlar. Bu sırada şoför, direksiyon başında mahpus kalmış ve: — Aman yetişin! diye feryat ediyordu. Orada bulunan iki polis ile halk şoför Mevlut Efen- diyl de muhakkak bir ölümden .. başından ve ellerin- ROMATİZMA Ağrılarının Durması Romatizma ağrm ilk hissedildiği zaman, adaleler yahut mafaallarda sert» lik hasıl oluaca, uğuşturmamak şertile Slomn's Tâniment sürünüz. Sloan's Liniment cevelân demi uyandırır, ağrıyan aöslelere yeni kan den bir surelte yaralanan | getirir. Marazın doğrudan doğruya mü. Raşit de Beyoğlu Zükür has- | vellidi olan kan terakümüne tesir ede tahanesine kaldırılmıştır. Muhar- | rek ıztırabı imha eder. Uğuştmıya lü- ririmiz Raşit beyle ;meğe | zum yoktur. Çünkü Slonn'» İLinimeni muvaffak olmşutur. şit Bey | derhal nüfus eder, tertir ve ağrıyı teskin şunları söylüyor: eder, Küçük bir gişesi usun müddet “.- Ben artezyen borusile yuka- | devam eder ve idareliğir. rıya çi . Birdenbire önüm- Umum Romatizme ağrıları; lumbago, de Sir öneme a gid medim. i emi lm * Tahkikat Müddeiumum! mux- vinlerinden Ferhat Beyin idare- sinde devam etmektedir. Hâdise- Pek yakında we Sinemasında siyatik, arka eğrlar, burkulma ve umumiyetle mafsal ağrıları ve nevral- ğiler için Sloan'e Linimenti tercıh ediniz. SIGANS LINİ MENT JAMES CAGNEY Öl istese Emsalsiz bir Fransızca filmde Şehir Tiyatrosu ee KADIN AVCISI l e beğ mi Madam San Jen Heyecan. Komedi 3 perde 1 Başlangıç