19 Kasım 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

19 Kasım 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

19 Ikinci teşrin Vatandaşlıktan Çıkarılanlar İcra Vekilleri heyetinin bir kararı ve 1014 numaralı kanunla aşağıda isimleri yazılı olanlar, Türk hukukun- dan istifade etmemek ve Milli hadut- larımız İçine girmemek üzere vatan- daşlıktan çıknnlı-ııılırdıı: Bergamalı Mişon oğlu Cako Yako Rafae', Kırklarelili Mişon Levi oğlu Sağl Levi, Vanlı Kirkor oğlu Manok, Çanakkaleli Karabat Yıldıziyan oğlu Kegork, İstanbullu Danyel oğlu Yazel Levi, İstanbullu Karabet Mehziyan kızı Zarobi, İstanbullu Mişel Ripel kızi İrma Ripel, İstanbullu iyan oğlu Manok Zangoç oğlu, İstanbullu İsak Bahar kızı Angelina, — İstan- bullu Öriyel oğlu Yasef Aşkozlde, İstanbullu Bar oğlu Emil Sibler Da- den, Froh Levi oğlu İlya Levi, Artin Haçator oğlu Hamıbarsom, Kokas oğlu Zerek Zara Copuriyan, Finik berber oğlu Agop, Leon Yakobson oğlu Roza Sibiryan, Koharik aoğlu Bogahes Kegorkiyan, Kirkor — oğlu Yervant Sirpohanes, Samoel oğlu anan Şapira, Hayim oğlu İlya Kocaeli Aragül oğlu Kirkor ; ağlı Maksut oğlu Tahmizyan, İzmirli — İsak Salamon oğlu Yako Mizrahi, Kayse- rili Artin Dartaryan oğlu doktor Kegork Vartaryan, Kayserili Hacı Murat kızı Marise Vartaryan, Bursalı Butuagam oğlu — Leon Kabukiyan, Manisalı Baleno Bancoya oğlu İsak Bancoya Kerzeli, Misak oğlu Vahan, Odakim Ohane Ayvazyan, Şibinhara« hisarlı — Alekanndr. Hataiy Hatanis oğlu Arakil Hatanis oğlu Kırklarelili | Savol Levi oğlu, Bünmyamin Levi, Bergamalı Horon Novaro oğlu Nesim Noraro, Zirli Kikemes oğlu Davit Sofiyan, Selânikli Haron kım Cemile Arden, Körgehirzli Agop — Babikyan Kosta oğlu Şahnaz Babikyan, Amas- yah Korfor Sünbüliyan oğlu Usanna Çebişyan, — Eskişehirli Serkis oğlu Akaabet Elizabat Bal oğlu Koca- elili Agop Arabiyan kımı — Anadai Arabiyan, Kocaelili Ayop Uzun Bar- seh oğlu Hari n AÂrtin ve karısı Hermine Akkabak, Sivrihisarlı Baron Zibrar oğlu Fişel Zil Çanakkaleli Hayim Görmezano oğlu Avram Gör- mezano, Ankaralı Kirkor Demirci oğlu Takoş Demirci oğlu, Bilecikli Bogos Berberiyan oğlu Horen Berbe- riyan, Yorzgatlı Mığırdıç Külliyan oğlu Oban Güllüyan, Bursalı Mampre oğlu Zadik Çulluyan, Susgurlu Agop oğlu Harik Arslanlı oğlu ve oğlu Arşadir. ve Karabet, — karısı Kalipı, Bursalı Hayim oğlu Buda, Adanalı Kirkor oğlu Horen Dedeyan — kurısı Sirance, Miran Şahinyan, Sivrihisarlı Serkle karimı Elizsbet Aksabet Bal oğlu. ( Konserler * |. Belediyos!i Konsorvatuvarı 2 nci Konser AN Sezai, Izzet Nezih, Orhan, Mesut Cemil, Cemal Reşit. £2 ikinci n Perşembe Baat | 17 do Fransız tiyatrosunda. | Federe Olmıyan Külüpler | Arasında | Moda gönçler birliği, federe olmi- l yan kulüpler arasında gilt usulü bir turnuva tertip etmiştir. Kragümrük sahasında yapılacak olan bu maçların konuşulmanı için kulüp murahhazları nde yarın saat 18 de Ankara cadı Spor postası binasına davet edil tedir. Motörlü Vasıta- ların Muayenesi Eminönü Kaymakamlığındamı 21 ikinci Teşrin 9354 Çarşamba günü sabahından — itiberen — motörsiklet, etomobil, otobüs, kamyon, kamyonet ve traktörler gibi motörlü vasıtala- rın ve bisik'etlerin yazılmasna Sir- kecide, Kaymakamlık — dairesinde başlanacaktır. — Ellerindeki — vessill yızdırmıyanlar — kanunda — yozılı hökümlere —göre —para — cezasile cezalandırılacaktr. Öz Türkçeyle Deneme Kim Doğru Söylüyor Bir genç, yazdığı yazıyı okudu, baştan sona değin dinledim. Yazı gü- zöl yazılmıştı. Gencin görüşü, duyuşu içtendi; içli Idi; ga var ki bu yazıyı okuyanın yüzü gülmez, gözleri yaşa- rırd.. O, oküyüp bitirdikten sonru dedim ki : — Güzel yazın yözılar mm yazarsı! — Evet, hep böyle yazarım. — Biraz dak> oynak, biraz daha gülünçlü yazılar , zmaz mısın:z? Genç bu sözüme dudak büktü. Gülünçlü işaınız, siz hep böyle ? — Neye yazayım, dedi. yazın'ın değeri olur mu ki.. Sustum, bir şey söylemedim. Son- radan düşündüm. Yıllar önce okuduğum bir bitikin başlangıcında — yazılanlar — gözümün önüne geldi. Gülünç'ü yazıların değerl olur mu ki deyen gencin bu bitik başlangıcını bir dönüm okumasını isterdim. Fransız yazıcısı Lamartinin Rafa- elinde yazılıdır. Yazıcı arkadaşı Rafaeli görmeye gider. Rafael ölmek üzeredir. Arkadaşına birçok yazılmış yazıları verir.. — Ocakta yak; der. — Neye yaktırıyorsun bunlar güzel yanzılardır. İleride hr, herkes okur. — Yansın, Daha iyi! Ben bunların hepsini gözyaşı dökerek yazdım, kim okursa okürken gözyaşı dökecektir. Acunun yüzüne o değin çok gözyaşı dökülüyor k; bu yazıların okunması yüzünden, dökülen gözyaşlarının biraz daha artmasını İstememl! | SÖON POSTA Gümüş Meselesi Vaşington, 18 (A.A.) — Âyan azasından M. King, Amerika ta- rafından satın alınan gümüş sa- yesinde, uluslar arasında ve ikl türlü maden esası Üzerine paranın Istikrarının yakında bir emrivaki olacağını söylemiştir. Düzenlik İşleri Denizli, 18 (A. A.) — Beledi- yemiz memleket hastanesi yo- İmun sağına düşen — binaları İstimlâke karar vermiştir. Burada güzel bir park yapılacak ve par- kın ortasında Gazxi hazretlerinin beykelleri dikilecektir. Oturan Vapur Trabzon, 18 (A.A.) — Kuma oturan Alman vapuru 13 saat Uğraşmadan sonra yüzmüştür. Yumurta Yükseliyor Trabzon, 18 (A.A.) — Yumur- ta ve fındık piyasası yükselmektedir. Iç findığın kilosu 44, yümurtanın sandığı 789 kuruştur. Denizli Pamuğu Denizli, 18 (A.A.) — Pamuk piyasası, ekicilerimizi sevindirmiş- tir. Çiftçilerimiz. gelecek sene daha çok pamuk yetiştirmek için şimdiden sapanlarına sarılmşlardır. .. — * Gülünç yazıların değeri olmar ki diyen genç Lamarlinin Rofaeli gibi düşünse ne iyi eder. İsmet Hulüsi Öz Türkçe Bilmecemiz. Dünkü Bilmece 12345678 Bugünkü Bilmece Boş dört köşeleri aşağıda ya- zıliı. manalara gelen öz Türkçe kelimelerle doldurunuz. Bu ga- yede hem vakit geçirmiş. Hem de öz Türkçe kelimeleri öğren- miş olursunuz | 12 34567 8 SUU UMNMA Soldan sağa: 1 — Kemal 2 — Hükümdar 3 —H 4 — Sonuna bir. harf getirince kalmaktan emrihazır - millet $ — Dişi hayvanların süt veren uzuvları 6 — Kurmak mostarından mazlii- guhudi birinci müfret yahıs 7 — Sabahm serinliği 8 — İlkbaharla sonbahar aram » beyaz Yukarıdan aşağı 1 1 — Gayret - ok atılan alet 2 — Kışın yağın beyiz nesne - hayret edatı 3 — Bir adet- bir kümes hayvan: 4 — Hepimiz 6 — Bir mota - cemi edatı 6 — Mağara, kovuk - ümit etti 7 — Sondiki harf kaldırınca şart Tühikası 8 — Sakil mastar edatı —H Zayi: 1928 we mle Emirgân 98 inci ükmektebinden aldığım gaha- detaamemi kaybettim. Yenisini ala- cöğmdan hükmü yoktur. Beykoz | Ekmek;ibayirinda 18 No Cibat-(169) | | | İ Dişlerinizi kaplıyan kir tabakası sinek küğıtları gibi yapışkandır. mikropları çeker, muhafaza eder ve besler. Dilinizi dişlerinizin üzerinde gerdirirseniz bu tabakayı siz de hiasedersiniz. Tehlike baş göstermiş demktir, Bir gün herşey olup bittikten sonra dişlerinizin donuk sarı bir renk aldığını — göreceksiniz. Bunu diş ağrıları ve birçok vahim hastalıklar takip edecektir. RADYOLİN Sizi bu tehlikelerden kurtaracak yegâne diş macunudur. Dişlerinizi temizler, parlatır, mikropları öldürür, diş etlerini kuvvetlendirir. Günde iki defa Radyolin kullanmakla pek kısa bir zaman içinde hakikaten beyaz, parlak ve temiz dişlere sahip olursunuz. Dr. ibrahim Zati Cağaloğlu: Mahmudiye — caddesi Çatalçeşme sokağı No $ Hergün öğleden sonra hastalarını kabul eder. 'BiRİKTİREN RAHAT-EDER Zaylı Mü'ga temini İatikbal gından tahsls olunan — maaşıma ali Leratımı kaybet im. Hükmü olmadığı sından oğlu ilân — olumur. Tüfek — fal Bekir Mohmet — usta İsrasil Hakkı (168)