20 Kasım 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

20 Kasım 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

Sene 5 — No. Öz Türkçeyle Deneme Sar Anlaşamamazlığı Günün düşündürücü — #siyasal işlerinden — birl. de — Almanya ile Fransa — arasında yıp giden Sar'dan ötürü anlaşama- mazlıktır. — Sar, zengin kömür ocaklarile örtülü genişçe bir top- raktır. Gerek Fransız, gerek A man fabrikaları için bu ocaklar çok gereklidirler. Versay antlaş- ması 1935 yılı içinde bu toprak- lar için Sarlıların dileğine baş vurulmasını yasan altına almıştır. Sar kömür ocaklarının kendilerine geçmesi, Sarlıların kendi çıkarla- rına uygun bir istek göstermeleri için iki tarafta da büyük bir ti- tizlik göze çarpıyor. Bunun sonu şuna dayanıyor: Avrupa kalığının (havasının) bozukluğu. Derken belik — (silâh) şakırtı- ları, kiliç şıkırtilari ortalığı dol« duruyor. İşte Sarlılar, Fransa ile Ak manyadan hangisini istediklerini bu korkutucu, Ürkütücü bağlar (şartlar) içinde acuma (dünya) bildirecekler. Uluslar birliğinin el tutmasile yapılan bu iki taraftan birini beye- nip benimsemek işinin Aartık ne denli uygun bağlara (şartlar) gö- re yapılabileceğini siz kolaylıkla anlayıp kavrayabilirsiniz. LA * Sanayi Mütehassısları Yakında Erganiye Gidecekler Ankara, 19 (Hususi) — Gelen haberlere göre Ergani Demiryolu Ağustosa kadar bitmiş olacak ve bakırlarımız için Almanyadan ge- tirilen iki mütehassıs ta yakında Erganiye gideceklerdir. Yeni sa- nayi plânında Zonguldakta bir tel, kablo fabrikası kurulması işi mevzubahs olmaktadır. Bundan başka büyük mikyastaki elektrik Barfiyatı göz önünde tutularak, yeni fabrikaların elektrik santral- larının yanında kurulması karar- laştırılmıştır. en yeni “Mahmut Yesari,, Son Posta için ye- ni bir roman yaz- dı. Yakında sü- tunlacımızda lez- zetle ve sonsuz bir. zevk içinde okuyacaksınız. “Sevmediğine Âşık,, taptaze bir mevzuu çok güzel bir uslüp ile canlandiriyor. HAFRIN—DİLİ Yazı ı.ı-ı; telefonu 20203 — SALI 1934 son Posta 20 İKİNCİ TEŞRİN 20203 Fiatı 5 kuruş Bulgaristanda Haydutluk Serisi Harice Giden Milyonların Çeteciler, Zengin Bir Türkü Daha Öldürdüler Karısı Kocasını TakipA—Etti, Oğul Ve Gelinleri Tehlikede Vak'anın geçtiği Pravadl kasabası Sofya, 19 (Hususi) — Pravadi kazasına bağlı Yassıtepe köylünde çok acıklı bir. cinayet irtikâp edildi. Daha doğrusu buna bir cinayet silsilesi demek lâzımdır, Çüönkü bir allenin bütün efradı tecavüze uğradı. Bu tüyler Ürpertici facıa hakkında elde ettiğim ma- lümatı yazıyorum: Hüviyetleri hentiz meçhul olan birkaç kişilik bir çete geçen hafta Pazartesi akşamı Yassıtepe kö- yüne — bir baskın — yapmışlar, köy ağalarından ve zenginlerin der Dana oğlu Ahmet ağanın evini sarmışlardır. Ahmet ağa neye uğradığını anlamıya vakit bulamadan çeteciler kapıyı kırarak eve girmişler ve karşılarına ilk çıkan Ahmet ağayı o anda birkaç yerinden canavarca ( Devamı 9uncu yüzde ) Bir Siyaset Kâhini Leylâ Hanım, Bakınız Önümüzdeki Günler İçin Neler Söylüyor ? Londra (Birinciteşrin) — Fran- | sada yıllardanberi, istikbale ait | kehanetleri ile şöhret bulmuş, annesi Macar, babası Arap, Leylâ adını taşıyan bir kız vardır. Her yıl başında başlıca gazetelerin muharrirlerini kabul eder, tah- minlere girişir. (Bartu) ya, ( Brü- ning)e, (Kıral Zogo ) ya alt olan kehanetleri hakikate çok yaklaş- tığı için birax safdil halk arasında nüfuz kazanmıştır.. Bu hanım Londraya gelmiş ve ( Deyli Eka- pres ) — gazetesinin — muharririne şunları söylemiştir : — Hitler bu yıl içinde kendi fırkası — tarafından — devrilecektir. Sonra Almanya ile Fransa ve Avusturya arasında harp çıka- caktır. Harbi Fransa kazanacaktır. Bundan sonra ( 1937 ) senesinde Almanyada tekrar İmparatorluk lân edilecektir. Fakat imparator bir Hohenzollern olmıyacaktır.,, Ingiliz gazetecisi bu kıza sor« muştur: — Peki, bu muharebede Ingil- tere ne yapacak? Leylâ Hanım şu cevabı ver: miştir: — İnglltere bitaraf kalacaktır. — Peki, Avusturyanın vaziyeti ne olacak? — Avusturyada tekrar impe- ratorluk olacaklır. Bu yeni tahta prons Oto geçebilir. Bir Italyan prensesi ile evlenmesi şartile, Şurasını da — söylüyeyim, Avus- turya İmperatoru ayni zamanda Leylâ H. Madar kıralı olmiyacaktır. Macar kırallığına bir İngiliz prensi eeçe- cektir.,,— * Siyasi kehanet diye işte buna derler, A S Büyük Bir Muvaffakiyet Bugün YEDİGÜN'de Naci Sadullah'ın Ağır Ceza relsi Aziz Beyle yaptığı mülükat, Türk matbuatında çıkan en güzel röportajdır. Hüseyin Cabitl, Ahmt Refik, Muhmut Yesari, Nurullah Ata, Kadircan Beylerin en güzel yazılarını ihtiva eden bu nüsha YEDİGÜN'ün en zengin sayısıdır. Yurtta Kalması İçin.. İhracat Mallarımızın Türk Vapurlarile Gönderilmesi Tamin Edilecek Ankara, 20 (Hususi) — İktısat bakanlığı memleketi yakından alâ- kalandıran mühim bir İşin, halkın menfaatlerine ve Devlet gelirinin artmasına yarayacak bir şekilde halli işile uğraşıyor. Bu iş yurdun milli mahsulâtının. harice Türk vapurlarile gönderilmesi mesele- sidir. Bundan bir kaç yıl evvel bir vapur şirketi kendi vapurlarile harice mal göndermiye teşebbüs | £, etmiş İse de bunun geniş mikyasta teşkilât ve Devlete dayanan bir sermaye kaynağı İstemesi üzerine müsbet bir netice alamamıştı. Mesele Samsun yumurta kongresinde yeni- den tazelenmiştir. Kongrede yu- murtaya dolgun fiatla müşteri bu- mak meselesi görüşülürken nav- lun ve nakliye meselesi de konu- şulmuş ve Türk yumurtalarının Türk — vapurlarile — gönderilmesi işinin başarılması İstenilmişti. İstanbul Ticaret odasının bu yoldaki teşebbüsü Üzerine İstan- bul deniz ticaret müdürlüğü ha- zırladığı raporu — İktisat bakanlı- * ğına göndermişti. Şimdi bakanlık ( Dovamı 9 uncu sayfada ) Inşallah gakında, böylece tâ yabancı memlekütlere kadar vapurlarımızla yollarız mahsüllerimizti, Yahudi Karmanyolacı Bir Kızın .Çantısmı Kaptı, Bir De Tekme Savurdu, Fakat Tutuldu Evvelki akşam Taksimde Elma- dağında civar halkı heyecana dü- şüren bir hâdise olmuştur. Yaptı- ğımız tahkikata göre — mesele şudur: Kurtuluşta oturan ve Eminö- nünde Lir mağazada çalışan Tofo isminde bir genç kız, evvelki ak- , | şam İşinden çıkarak tramvaya at- | lamış ve gazhane durağında in- miştir. Kızı tramvaydanberi kol- layan bir genç erkek te arkasın- dan atlamış ve Tofo Elmadağı sokağının — karanlığına — dalınca genç adam kızın ansızın Üzerine atılmış, bir elile ağzını kaparken diğer ellle de kızın koltuğundaki para çantasına sarılmış, kızcağı- ( Dovamı 9 uncu sayfada ) “Pariste erkek kıyafetini düzeltme birliği kurulurken: , Hergün gördüğümüz gülünç manzaralardan birkaçı ı